Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Συνήθως όσοι κάνουν λόγο για αλβανική φουστανέλα
δεν γνωρίζουν καν σε ποιες περιοχες της Ελλάδος και της Σκιπερίας αυτη φοριότανε, πράγμα που από μόνο του θα τους απέτρεπε από τέτοιου είδους αναφορές η θα τους έκανε πιο επιφυλακτικούς.
Επίσης χρησιμοποιούν αμφιβόλου εγκυρότητος πηγές .
Οι πιο '''''εξτρίμ'''' υοθετουν πηγές της .....πλάκας όπως οι παρακάτω.....
Ας δούμε τρεις ενδεικτικές
'''Από τον πόλεμο της ανεξαρτησίας, η αλβανική φορεσιά έγινε η εθνική φορεσιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. (The customs and lore of modern Greece, Rennell Rodd, 1892, p.73)'''
'''Η ρωσικής καταγωγής Αγγλίδα ανθρωπολόγος που ζει στην Αθήνα, Sofka Zinovieff, έγραψε στο βιβλίο της (που έχει μεταφραστεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις dioptra): «Ακόμα και η φουστανέλλα, η ελληνική εθνική φορεσιά, είναι αλβανική» (Sofka Zinovieff, Eurydice Street: a place in Athens, Granta Books (London 2004), p. 190)'''
Ο Πρίγκηπας Lichnowsky (Karl Max Fürst von Lichnowsky στα γερμανικά) είπε: «Η τόσο αποκαλούμενη ‘ελληνική εθνική φορεσιά’ είναι στην ουσία αλβανικής προέλευσης.» (Παρνασσός, τεύχος 206, Φεβρουάριος 1916)
'''Είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η αλβανική φουστανέλλα, η οποία υιοθετήθηκε από τους Έλληνες μετά την απελευθέρωση τους το 1821 ως η εθνική τους φορεσιά…» (The nomads of the Balkans: an account of life and customs among the Vlachs of Northern Pindus, Alan John Bayard Wace, Maurice Scott Thompson, 1972, p.60)'''
Τι παρατηρούμε .
Πρώτον οτι χαρακτηρίζεται ως '''αλβανική''' μια φορεσιά
την οποία φορούσε ενα ποσοστό της τάξης του 25 τα 100 των Σκιπετάρων [αυτό θα το δούμε όμως παρακάτω αναλυτικότερα] .
Αρχικά θα ασχοληθούμε με τις χρονολογικές ακριβίες των παραπάνω πηγών ....
Υοθετηθηκε λέει, η πρώτη ,
κατά τη διάρκεια του πολέμου της ανεξαρτησία
ενω η τελευταία το παει παρα πέρα
αφού αναφέρει ότι υοθετηθηκε μετά την ....απελευθέρωση.
Απάντηση σε όλα αυτά αποτελεί η παρακάτω πηγή [μεταξύ πολλών άλλων αλλά ας δούμε μια ενδεικτική]ενός αυτόπτη μάρτυρα.
«Η δύναμις του Ομέρ Βρυώνη εσύγκειτο από Αλβανούς έχοντες την αυτήν ενδυμασίαν, τον αυτόν οπλισμόν
και τα αυτά σχεδόν ήθη και έθιμα με τους Έλληνες[/i]».[Απομνημονεύματα Δημητρίου Αινιάν , Η βιογραφία του Γεωργίου Καραϊσκάκη"].
Οπότε δεν γίνετε οι Ελληνες να είχανε σχεδόν ιδια ήθη και έθιμα με τους Αλβανούς του Ομερ Βρυώνη
το 1822 αλλά να υοθέτησαν τη φουστανέλα μετά την ...απελευθέρωση...
Ούτε φυσικά κατα τη διάρκεια αυτής ,αφού όπως λέει , κατα την κάθοδο του Ομερ Βρυωνη παρατήρησε την ταυτιση ηθων και εθιμων
Ελληνω και Αλβανων του Ομερ Βρυώνη.
Εκτος και να οι Ελληνες υποθετουσαν φορεσιές ηθη και έθιμα το εχθρικών στρατευμάτων ..μονο στην όψη αυτών...
Παπαλα λοιπον οι τρεις αυτές πηγές......
Φάσκουν και αντιφάσκουν
Κάποιοι υοθετούν πιο ..προσεκτικές πηγές που πανε την υποτθιθέμενη υποθέτηση χρονογικα σε προγενεστερο στάδιο.
Να μια τέτοια πηγη....
'''Ο ναύαρχος Jurien de la Gravière έγραψε: Η αλβανική φορεσιά έγινε της μόδας και οι πιο σημαντικοί Οθωμανοί φοράνε υπερήφανα το λευκό φουστάνι των Αλβανών του Νότου. Ακόμα και οι ίδιοι οι Έλληνες, κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας στον Μοριά του Βελί, δευτερότοκου γιου του Αλή Πασά του Τεπελενίου, άρχισαν να φοράνε αυτή τη στολή έτσι προέκυψε η καλαίσθητη στολή των παλικαράδων.» (Jurien de la Graviere, «La station du Levant», Paris – 1876, vol. 1, p. 71;)
Εδώ παρατηρούμε ότι πέρα από το ότι αναφέρει κάτι σωστο , δηλαδη οτι η φουστανέλα φοριότανε στο νοτο της Σκιπερίας
κάνει την εικασία ότι αυτη υοθετήθηκε από τους Ρωμιούς λόγω των Αλβανών του Βελή πασά και της κυριαρχιας αυτων στο Μωριά.
Ειναι όμως έτσι;;;;;
Αφηγείται σχετικά ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στη «Διήγηση των συμβάντων της ελληνικής φυλής»:
«...... Ἐπιστηριζόμενος λοιπὸν εἰς τὴν φιλίαν μὲ ἔγραψε ἕνα γράμμα, μοῦ ἔλεγε: ‘Φίλε πατρικέ, ὁ Βελὴ Πασὰς ἑτοιμάζεται νὰ μὲ βαρέσει, καὶ ἂν εἶσαι φίλος νὰ ἔλθεις νὰ μὲ βοηθήσεις’…Ὁ Ἀλὴ Φαρμάκης ἐπῆρε τὴν ἄδειαν νὰ ἰδεῖ τὰ χωριά του, ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ὁ Κολοκοτρώνης, καθὼς ἔλεγε, καὶ ἔτζι ἐπῆρε μιὰ πενηνταριὰ χιλιάδες γρόσια καὶ ἐστείλαμε καΐκι καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ζάκυνθο. Ἐρχόμενος εἰς τὴν Ζάκυνθο, ἀπεφασίσαμεν νὰ ὑπάγομε εἰς τὸ Παρίσι διὰ νὰ εὕρομε τὸν Βοναπάρτε, καὶ ἐπήγαμε εἰς τοὺς Κορφούς, καὶ ὁ τότε γενικὸς διοικητὴς Δονζελὸτ μᾶς ἐμπόδισε, λέγοντάς μας, ὅτι: ‘Μείνετε ἐδῶ καὶ ἐγὼ γράφω καὶ θέλετε ἔχει ἀπόκρισιν, μόνον ἡμεῖς νὰ κάμομε τὸ σχέδιο ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ἡ ἀπόκρισις τοῦ Αὐτοκράτορος’. Τὸ σχέδιον ποὺ ἐκάμαμε μὲ τὸν Δονζελὸτ ἦτον τὸ ἀκόλουθο: Νὰ μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.. ....''''''
Γιατι το σχέδιο περιελάμβανε να
''''μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.'''
Μα γιατί οι Γάλλοι κανονιέροι -για να μην φανει γαλλική ανάμειξη - έπρεπε να μοιάζουν εξωτερικά
σαν τους επαναστάτες του Μωριά
,Ρωμιους και Αρβανίτες αλλά και Τουρκαλβανους Λαλαίους ,δηλαδή να φοράνε φουστανέλες
και άρα δεν χρειαζότανε να ερθουν οι Σκιπεταροι του Βελη γιου του Αλη πασά...
Πότε όλα αυτα;;;
Πολυ πριν το 1821 , γύρω στο 1806.
Αρα στα 1805 και η φουστανέλα φοριότανε ως κύριο ένδυμα στο Μωριά....
Αρα ακυρες οι ως τώρα ολες οι παραπάνω πηγές και χρονολογικές οι εικασίες τους.....
Αλλη πηγή .....
'''''Κάθε Τούρκος πασάς ή αξιωματούχος οποιουδήποτε βαθμού έχει ή τουλάχιστον είχε πριν μερικά χρόνια, μία ομάδα από αγριωπούς Αλβανούς ως προσωπική του φρουρά. Έτσι ήταν έντονα διασκορπισμένοι σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, με εξαίρεση την περιοχή των Μανιατών – ανθρώπους το ίδιο αγριωπούς και φιλοπόλεμους όπως οι ίδιοι.
Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση της φορεσιάς τους από τους Έλληνες… .» (John Cameron Hobhouse, A Journey through Albania and Other Provinces of Turkey in Europe and Asia to Constantinople during the Years 1809 and 1810, London 1813)'''
Εδώ γίνετε άλλη μια εικασία αφού όπως λέει '''Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση '''.
Οπότε αυτός τουλάχιστον αναγνωρίζει οτι απλά .... εικάζει
Και πράγματι η εικασία αυτή δεν είναι τόσο βάσιμη αφού στα ορεινά Αγραφα που φοριότανε η Φουστανέλα
δει ειχε και Πασαδες με αλβανικες φρουρες οσο στην υπολοιπη Ελλάδα ούτε στην ημιαυτόνομη [ουτε Πασαδες ουτε αλβανοι φρουροί ]
Χειμάρα της βορειού Ηπειρου
που παροτι παραθαλασσια περιοχη φουστανελοφορείτω.....
Επίσης δεν γινετε να υοθετησαν τη φουστανελα οι ημιαυτόνομοι -Αγραφιώτες
αλλά όχι οι σχεδόν αυτόνομοι Μανιάτες [ εκει φοριετε περιορισμενα η φουστανελα ]
οι οποίοι και συνορεύανε με ένα σωρο αλβανικα χωρια στα Βαρδουνια ορη.
Πάλι δηλαδη αδυνατιζει το επιχειρημα αυτό τη δυνατότητα ''διαδωσεως'' της ''αλβανικης φουστανέλας.....
Ο Αγραφιτωης Κατσαντωνης που πέθανα στα 1809 φοραγε και αυτός φουστανέλα αρα και αυτο καταρίπτει χρονολογικά τις παραπανω πηγες..
δεν γνωρίζουν καν σε ποιες περιοχες της Ελλάδος και της Σκιπερίας αυτη φοριότανε, πράγμα που από μόνο του θα τους απέτρεπε από τέτοιου είδους αναφορές η θα τους έκανε πιο επιφυλακτικούς.
Επίσης χρησιμοποιούν αμφιβόλου εγκυρότητος πηγές .
Οι πιο '''''εξτρίμ'''' υοθετουν πηγές της .....πλάκας όπως οι παρακάτω.....
Ας δούμε τρεις ενδεικτικές
'''Από τον πόλεμο της ανεξαρτησίας, η αλβανική φορεσιά έγινε η εθνική φορεσιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. (The customs and lore of modern Greece, Rennell Rodd, 1892, p.73)'''
'''Η ρωσικής καταγωγής Αγγλίδα ανθρωπολόγος που ζει στην Αθήνα, Sofka Zinovieff, έγραψε στο βιβλίο της (που έχει μεταφραστεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις dioptra): «Ακόμα και η φουστανέλλα, η ελληνική εθνική φορεσιά, είναι αλβανική» (Sofka Zinovieff, Eurydice Street: a place in Athens, Granta Books (London 2004), p. 190)'''
Ο Πρίγκηπας Lichnowsky (Karl Max Fürst von Lichnowsky στα γερμανικά) είπε: «Η τόσο αποκαλούμενη ‘ελληνική εθνική φορεσιά’ είναι στην ουσία αλβανικής προέλευσης.» (Παρνασσός, τεύχος 206, Φεβρουάριος 1916)
'''Είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η αλβανική φουστανέλλα, η οποία υιοθετήθηκε από τους Έλληνες μετά την απελευθέρωση τους το 1821 ως η εθνική τους φορεσιά…» (The nomads of the Balkans: an account of life and customs among the Vlachs of Northern Pindus, Alan John Bayard Wace, Maurice Scott Thompson, 1972, p.60)'''
Τι παρατηρούμε .
Πρώτον οτι χαρακτηρίζεται ως '''αλβανική''' μια φορεσιά
την οποία φορούσε ενα ποσοστό της τάξης του 25 τα 100 των Σκιπετάρων [αυτό θα το δούμε όμως παρακάτω αναλυτικότερα] .
Αρχικά θα ασχοληθούμε με τις χρονολογικές ακριβίες των παραπάνω πηγών ....
Υοθετηθηκε λέει, η πρώτη ,
κατά τη διάρκεια του πολέμου της ανεξαρτησία
ενω η τελευταία το παει παρα πέρα
αφού αναφέρει ότι υοθετηθηκε μετά την ....απελευθέρωση.
Απάντηση σε όλα αυτά αποτελεί η παρακάτω πηγή [μεταξύ πολλών άλλων αλλά ας δούμε μια ενδεικτική]ενός αυτόπτη μάρτυρα.
«Η δύναμις του Ομέρ Βρυώνη εσύγκειτο από Αλβανούς έχοντες την αυτήν ενδυμασίαν, τον αυτόν οπλισμόν
και τα αυτά σχεδόν ήθη και έθιμα με τους Έλληνες[/i]».[Απομνημονεύματα Δημητρίου Αινιάν , Η βιογραφία του Γεωργίου Καραϊσκάκη"].
Οπότε δεν γίνετε οι Ελληνες να είχανε σχεδόν ιδια ήθη και έθιμα με τους Αλβανούς του Ομερ Βρυώνη
το 1822 αλλά να υοθέτησαν τη φουστανέλα μετά την ...απελευθέρωση...
Ούτε φυσικά κατα τη διάρκεια αυτής ,αφού όπως λέει , κατα την κάθοδο του Ομερ Βρυωνη παρατήρησε την ταυτιση ηθων και εθιμων
Ελληνω και Αλβανων του Ομερ Βρυώνη.
Εκτος και να οι Ελληνες υποθετουσαν φορεσιές ηθη και έθιμα το εχθρικών στρατευμάτων ..μονο στην όψη αυτών...
Παπαλα λοιπον οι τρεις αυτές πηγές......
Φάσκουν και αντιφάσκουν
Κάποιοι υοθετούν πιο ..προσεκτικές πηγές που πανε την υποτθιθέμενη υποθέτηση χρονογικα σε προγενεστερο στάδιο.
Να μια τέτοια πηγη....
'''Ο ναύαρχος Jurien de la Gravière έγραψε: Η αλβανική φορεσιά έγινε της μόδας και οι πιο σημαντικοί Οθωμανοί φοράνε υπερήφανα το λευκό φουστάνι των Αλβανών του Νότου. Ακόμα και οι ίδιοι οι Έλληνες, κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας στον Μοριά του Βελί, δευτερότοκου γιου του Αλή Πασά του Τεπελενίου, άρχισαν να φοράνε αυτή τη στολή έτσι προέκυψε η καλαίσθητη στολή των παλικαράδων.» (Jurien de la Graviere, «La station du Levant», Paris – 1876, vol. 1, p. 71;)
Εδώ παρατηρούμε ότι πέρα από το ότι αναφέρει κάτι σωστο , δηλαδη οτι η φουστανέλα φοριότανε στο νοτο της Σκιπερίας
κάνει την εικασία ότι αυτη υοθετήθηκε από τους Ρωμιούς λόγω των Αλβανών του Βελή πασά και της κυριαρχιας αυτων στο Μωριά.
Ειναι όμως έτσι;;;;;
Αφηγείται σχετικά ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στη «Διήγηση των συμβάντων της ελληνικής φυλής»:
«...... Ἐπιστηριζόμενος λοιπὸν εἰς τὴν φιλίαν μὲ ἔγραψε ἕνα γράμμα, μοῦ ἔλεγε: ‘Φίλε πατρικέ, ὁ Βελὴ Πασὰς ἑτοιμάζεται νὰ μὲ βαρέσει, καὶ ἂν εἶσαι φίλος νὰ ἔλθεις νὰ μὲ βοηθήσεις’…Ὁ Ἀλὴ Φαρμάκης ἐπῆρε τὴν ἄδειαν νὰ ἰδεῖ τὰ χωριά του, ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ὁ Κολοκοτρώνης, καθὼς ἔλεγε, καὶ ἔτζι ἐπῆρε μιὰ πενηνταριὰ χιλιάδες γρόσια καὶ ἐστείλαμε καΐκι καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ζάκυνθο. Ἐρχόμενος εἰς τὴν Ζάκυνθο, ἀπεφασίσαμεν νὰ ὑπάγομε εἰς τὸ Παρίσι διὰ νὰ εὕρομε τὸν Βοναπάρτε, καὶ ἐπήγαμε εἰς τοὺς Κορφούς, καὶ ὁ τότε γενικὸς διοικητὴς Δονζελὸτ μᾶς ἐμπόδισε, λέγοντάς μας, ὅτι: ‘Μείνετε ἐδῶ καὶ ἐγὼ γράφω καὶ θέλετε ἔχει ἀπόκρισιν, μόνον ἡμεῖς νὰ κάμομε τὸ σχέδιο ἕως ὅτου νὰ ἔλθει ἡ ἀπόκρισις τοῦ Αὐτοκράτορος’. Τὸ σχέδιον ποὺ ἐκάμαμε μὲ τὸν Δονζελὸτ ἦτον τὸ ἀκόλουθο: Νὰ μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.. ....''''''
Γιατι το σχέδιο περιελάμβανε να
''''μᾶς δώσει 500 κανονιέρους μὲ φουστανέλες ἐνδυμένους, 5.000 Ἕλληνες ὁποὺ εὑρίσκοντο εἰς τὴν γαλλικὴν δούλευση.'''
Μα γιατί οι Γάλλοι κανονιέροι -για να μην φανει γαλλική ανάμειξη - έπρεπε να μοιάζουν εξωτερικά
σαν τους επαναστάτες του Μωριά
,Ρωμιους και Αρβανίτες αλλά και Τουρκαλβανους Λαλαίους ,δηλαδή να φοράνε φουστανέλες
και άρα δεν χρειαζότανε να ερθουν οι Σκιπεταροι του Βελη γιου του Αλη πασά...
Πότε όλα αυτα;;;
Πολυ πριν το 1821 , γύρω στο 1806.
Αρα στα 1805 και η φουστανέλα φοριότανε ως κύριο ένδυμα στο Μωριά....
Αρα ακυρες οι ως τώρα ολες οι παραπάνω πηγές και χρονολογικές οι εικασίες τους.....
Αλλη πηγή .....
'''''Κάθε Τούρκος πασάς ή αξιωματούχος οποιουδήποτε βαθμού έχει ή τουλάχιστον είχε πριν μερικά χρόνια, μία ομάδα από αγριωπούς Αλβανούς ως προσωπική του φρουρά. Έτσι ήταν έντονα διασκορπισμένοι σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, με εξαίρεση την περιοχή των Μανιατών – ανθρώπους το ίδιο αγριωπούς και φιλοπόλεμους όπως οι ίδιοι.
Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση της φορεσιάς τους από τους Έλληνες… .» (John Cameron Hobhouse, A Journey through Albania and Other Provinces of Turkey in Europe and Asia to Constantinople during the Years 1809 and 1810, London 1813)'''
Εδώ γίνετε άλλη μια εικασία αφού όπως λέει '''Ίσως έτσι έχει προκύψει η μερική υιοθέτηση '''.
Οπότε αυτός τουλάχιστον αναγνωρίζει οτι απλά .... εικάζει
Και πράγματι η εικασία αυτή δεν είναι τόσο βάσιμη αφού στα ορεινά Αγραφα που φοριότανε η Φουστανέλα
δει ειχε και Πασαδες με αλβανικες φρουρες οσο στην υπολοιπη Ελλάδα ούτε στην ημιαυτόνομη [ουτε Πασαδες ουτε αλβανοι φρουροί ]
Χειμάρα της βορειού Ηπειρου
που παροτι παραθαλασσια περιοχη φουστανελοφορείτω.....
Επίσης δεν γινετε να υοθετησαν τη φουστανελα οι ημιαυτόνομοι -Αγραφιώτες
αλλά όχι οι σχεδόν αυτόνομοι Μανιάτες [ εκει φοριετε περιορισμενα η φουστανελα ]
οι οποίοι και συνορεύανε με ένα σωρο αλβανικα χωρια στα Βαρδουνια ορη.
Πάλι δηλαδη αδυνατιζει το επιχειρημα αυτό τη δυνατότητα ''διαδωσεως'' της ''αλβανικης φουστανέλας.....
Ο Αγραφιτωης Κατσαντωνης που πέθανα στα 1809 φοραγε και αυτός φουστανέλα αρα και αυτο καταρίπτει χρονολογικά τις παραπανω πηγες..
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Βέβαια
συνεχίζοντας τις εικασίες
καποιες αλλες πηγες γίνοντε περισσοτερο ακριβεις
και αναφέρουν ναι μεν οτι την ''πηρανε οι Ελληνες'''
αλλα συγχρόνως αναφερουν και σε ποιο μερος της Σκιπεριας φοριότανε η φουστανέλα ......
'''....οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει ως δική τους την εθνική φορεσιά των Τοσκηδων γειτώνων τους, την άσπρη φουστανέλλα ή κιλτ…» (Lucy Mary Jane Garnett, Greece of the Hellenes, - History - New York, Scribner: 1914, p. 10)
Ακόμα και η "εθνική" ελληνική φορεσιά - η φουστανέλλα - είναι στην πραγματικότητα η φορεσιά μίας από τις μεγάλες αλβανικές φυλές, των Τόσκηδων.» (The pursuit of Greece: an anthology, Philip Sherrard, 1964, p.10)
«Η αλβανική φορεσιά, δηλαδή η ελληνική φουστανέλλα και τα περικνήμια, είναι κλεμένα χωρίς απολύτως καμία διαφοροποίηση, από τους Τόσκηδες του αλβανικού νότου.» (Legends of my bungalow, Frederick Boyle, 1882, p. 243)
«…η φορεσιά της νότιας Αλβανίας υιοθετήθηκε ως εθνική φορεσιά της Ελλάδας…» (The Leisure hour, By William Haig Miller, James Macaulay & William Stevens, p. 520)
Δηλαδη [όπως θα δούμε αναλυτικά παρακάτω]
η φουστανέλα φοριότανε στη νοτια Σκιπερία και στο νοτιο τμήμα της κεντρικής Σκιπερίας .
συνεχίζοντας τις εικασίες
καποιες αλλες πηγες γίνοντε περισσοτερο ακριβεις
και αναφέρουν ναι μεν οτι την ''πηρανε οι Ελληνες'''
αλλα συγχρόνως αναφερουν και σε ποιο μερος της Σκιπεριας φοριότανε η φουστανέλα ......
'''....οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει ως δική τους την εθνική φορεσιά των Τοσκηδων γειτώνων τους, την άσπρη φουστανέλλα ή κιλτ…» (Lucy Mary Jane Garnett, Greece of the Hellenes, - History - New York, Scribner: 1914, p. 10)
Ακόμα και η "εθνική" ελληνική φορεσιά - η φουστανέλλα - είναι στην πραγματικότητα η φορεσιά μίας από τις μεγάλες αλβανικές φυλές, των Τόσκηδων.» (The pursuit of Greece: an anthology, Philip Sherrard, 1964, p.10)
«Η αλβανική φορεσιά, δηλαδή η ελληνική φουστανέλλα και τα περικνήμια, είναι κλεμένα χωρίς απολύτως καμία διαφοροποίηση, από τους Τόσκηδες του αλβανικού νότου.» (Legends of my bungalow, Frederick Boyle, 1882, p. 243)
«…η φορεσιά της νότιας Αλβανίας υιοθετήθηκε ως εθνική φορεσιά της Ελλάδας…» (The Leisure hour, By William Haig Miller, James Macaulay & William Stevens, p. 520)
Δηλαδη [όπως θα δούμε αναλυτικά παρακάτω]
η φουστανέλα φοριότανε στη νοτια Σκιπερία και στο νοτιο τμήμα της κεντρικής Σκιπερίας .
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Εικασιών συνέχεια ....
Αφού όμως γίνετε κατανοητό
οτι δεν γίνετε οι Τόσκηδες να διέδωσαν την ενδυμασία τους
τόσο μακρύτερα από τον τόπο τους ,
πχ ως την ετεροδοξη Αρκαδία
αλλά να μην μπορούσανε να τη διαδώσουν στα γειτονικά Τίρανα και τους εκει ομοεθνείς και ομόθρησκους Γκέκηδες
πράγμα λογικά πιο έυκολο και λόγω γεωγραφίας και λόγο ομοεθνίας-σκιπεταροσυνης
το ρίχνουν στο ...αρβανίτικο....
'''ο Άγγλος συνταγματάρχης William Martin Leake παρατήρησε ότι η αρβανίτικη φορεσιά είχε μεγάλη διάδοση ιδιαίτερα στον Μωριά, στην Ύδρα, στην Αργολίδα αλλά και στην Αττική και στη Βοιωτία (λόγω των Αρβανιτών που κατοικούσαν εκεί). (Travels in Morea, London, 1830, vol. A’, p. 209-210).
Μόνο που αναφέρει οτι η φουστανέλα έχει [μεγάλη μάλιστα ] διάδωση στην ......Υδρα , νομίζω οτι χάνει την αξιοπιστία της
Υδραίοι Αρβανίτες κατά την επανάσταση
Αφού όμως γίνετε κατανοητό
οτι δεν γίνετε οι Τόσκηδες να διέδωσαν την ενδυμασία τους
τόσο μακρύτερα από τον τόπο τους ,
πχ ως την ετεροδοξη Αρκαδία
αλλά να μην μπορούσανε να τη διαδώσουν στα γειτονικά Τίρανα και τους εκει ομοεθνείς και ομόθρησκους Γκέκηδες
πράγμα λογικά πιο έυκολο και λόγω γεωγραφίας και λόγο ομοεθνίας-σκιπεταροσυνης
το ρίχνουν στο ...αρβανίτικο....
'''ο Άγγλος συνταγματάρχης William Martin Leake παρατήρησε ότι η αρβανίτικη φορεσιά είχε μεγάλη διάδοση ιδιαίτερα στον Μωριά, στην Ύδρα, στην Αργολίδα αλλά και στην Αττική και στη Βοιωτία (λόγω των Αρβανιτών που κατοικούσαν εκεί). (Travels in Morea, London, 1830, vol. A’, p. 209-210).
Μόνο που αναφέρει οτι η φουστανέλα έχει [μεγάλη μάλιστα ] διάδωση στην ......Υδρα , νομίζω οτι χάνει την αξιοπιστία της
Υδραίοι Αρβανίτες κατά την επανάσταση
- DIOMEDESGR
- Δημοσιεύσεις: 6665
- Εγγραφή: 24 Οκτ 2018, 19:46
- Phorum.gr user: DIOMEDESGR
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Ρίξε και κανα παραδοσιακό χορό βρε Καλαβρία για να επικυρώσεις τις ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ σου προσπάθειες να τους κάνεις όλους Έλληνες, πριν ακόμη υπάρξει το Ελληνικό κράτος.
Ωπα ώπα!
Ωπα ώπα!
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel." Samuel Johnson, 1775.
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Πάλι εκτος θέματος.DIOMEDESGR έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:35Ρίξε και κανα παραδοσιακό χορό βρε Καλαβρία για να επικυρώσεις τις ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ σου προσπάθειες να τους κάνεις όλους Έλληνες, πριν ακόμη υπάρξει το Ελληνικό κράτος.
Ωπα ώπα!
Παλι δεν εχεις κατι να απαντήσεις
Τελικά δεν μου είπες , γιέ σκιπετάρ;;;
- Βινόσαυρος
- Δημοσιεύσεις: 6335
- Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 05:38
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Πω, πω, πως τα βαριέμαι όλα αυτά.
«The Albanians in their dresses (the most magnificent in the world, consisting of a long white kilt,
gold worked cloak, crimson velvet gold laced jacket and waistcoat, silver mounted pistols and daggers).»
«The Albanians in their dresses (the most magnificent in the world, consisting of a long white kilt,
gold worked cloak, crimson velvet gold laced jacket and waistcoat, silver mounted pistols and daggers).»
Αλληλεγγύη στην κα. Σταυράκη-Πατούλη.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Μιας και είπες για χορούς .......DIOMEDESGR έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:35Ρίξε και κανα παραδοσιακό χορό βρε Καλαβρία για να επικυρώσεις τις ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΕΣ σου προσπάθειες να τους κάνεις όλους Έλληνες, πριν ακόμη υπάρξει το Ελληνικό κράτος.
Ωπα ώπα!
Αλλη μαρτυρία για την αρχαία καταγωγή του συρτού χορού μας δίνει και η επιγραφή του 1ου μ.Χ. αιώνα από θρησκευτικό πανηγύρι στη Βοιωτία, στο ιερό του Απόλλωνος που βρισκόταν στο όρος Πτώο κοντά στην Κωπαΐδα.
Η μαρμάρινη επιγραφή, που στήθηκε προς τιμή κάποιου Επαμεινώνδα, αναφέρει τα εξής:
“τάς πατρίους πομπάς μεγάλας και τήν τών συρτών πάτριον όρχησιν θεοσεβώς επετέλεσε”. Η λέξη “πάτριος” που χρησιμοποιείται μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι συρτοί χοροί υπήρχαν πολύ πιο μπροστά από τον 1ο αιώνα και κληροδοτήθηκαν στους αρχαίους προγόνους μας από τους πατέρες τους. Βλέπουμε δε ότι η επιγραφή αναφέρεται σε πολλούς συρτούς χορούς, κάτι δηλαδή που συναντάμε και σήμερα σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ο Λουκιανός μνημονεύει τον χορό Γέρανο που κατά τον Πλούταρχο επινοήθηκε από το Θησέα. Έλεγαν πως όταν ο Θησέας έφτασε στη Δήλο από την Κρήτη, όπου είχε σκοτώσει το Μινώταυρο, αφού προσέφερε ευχαριστήρια θυσία, χόρεψε μαζί με τους νέους, που είχε λευτερώσει, το χορό αυτό. Τον ίδιο χορό χορεύουν και σήμερα στην Τσακωνιά της επαρχίας Κυνουρίας του Ν. Αρκαδίας με το όνομα Τσακώνικος ή Γέρανος. Για τους Νεοέλληνες ο χορός έχει ξεχωριστή σημασία.
Επείδη έλεγες οτι δεν υπάρχουν Ελληνες οχι τίποτα αλλο....
- DIOMEDESGR
- Δημοσιεύσεις: 6665
- Εγγραφή: 24 Οκτ 2018, 19:46
- Phorum.gr user: DIOMEDESGR
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Ααααα γειά σου ντε! Συνέχισε να ΕΚΘΕΤΕΙΣ τον εαυτό σου με τις ΑΡΛΟΎΜΠΕΣ που αραδιάζεις. "Συρτός" στην επιγραφή συρτός και σήμερα ο χορός, κολιός και κολιός κι απτο ίδιο βαρέλι που λέει κι λαός έτσι?Καλαβρία έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:48Μιας και είπες για χορούς .......
Αλλη μαρτυρία για την αρχαία καταγωγή του συρτού χορού μας δίνει και η επιγραφή του 1ου μ.Χ. αιώνα από θρησκευτικό πανηγύρι στη Βοιωτία, στο ιερό του Απόλλωνος που βρισκόταν στο όρος Πτώο κοντά στην Κωπαΐδα.
Η μαρμάρινη επιγραφή, που στήθηκε προς τιμή κάποιου Επαμεινώνδα, αναφέρει τα εξής:
“τάς πατρίους πομπάς μεγάλας και τήν τών συρτών πάτριον όρχησιν θεοσεβώς επετέλεσε”. Η λέξη “πάτριος” που χρησιμοποιείται μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι συρτοί χοροί υπήρχαν πολύ πιο μπροστά από τον 1ο αιώνα και κληροδοτήθηκαν στους αρχαίους προγόνους μας από τους πατέρες τους. Βλέπουμε δε ότι η επιγραφή αναφέρεται σε πολλούς συρτούς χορούς, κάτι δηλαδή που συναντάμε και σήμερα σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ο Λουκιανός μνημονεύει τον χορό Γέρανο που κατά τον Πλούταρχο επινοήθηκε από το Θησέα. Έλεγαν πως όταν ο Θησέας έφτασε στη Δήλο από την Κρήτη, όπου είχε σκοτώσει το Μινώταυρο, αφού προσέφερε ευχαριστήρια θυσία, χόρεψε μαζί με τους νέους, που είχε λευτερώσει, το χορό αυτό. Τον ίδιο χορό χορεύουν και σήμερα στην Τσακωνιά της επαρχίας Κυνουρίας του Ν. Αρκαδίας με το όνομα Τσακώνικος ή Γέρανος. Για τους Νεοέλληνες ο χορός έχει ξεχωριστή σημασία.
Επείδη έλεγες οτι δεν υπάρχουν Ελληνες οχι τίποτα αλλο....
Ρε συ Καλαβρία, μπροστά στις τσεκουριές που ρίχνεις εσύ στις πηγές για να εκμαιεύσεις τα αποτελέσματα που θες, ο Λιακόπουλος είναι "Αρσακιάς παρθένα"!
Έλεος πια.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel." Samuel Johnson, 1775.
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
DIOMEDESGR έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:52Ααααα γειά σου ντε! Συνέχισε να ΕΚΘΕΤΕΙΣ τον εαυτό σου με τις ΑΡΛΟΎΜΠΕΣ που αραδιάζεις. "Συρτός" στην επιγραφή συρτός και σήμερα ο χορός, κολιός και κολιός κι απτο ίδιο βαρέλι που λέει κι λαός έτσι?Καλαβρία έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:48Μιας και είπες για χορούς .......
Αλλη μαρτυρία για την αρχαία καταγωγή του συρτού χορού μας δίνει και η επιγραφή του 1ου μ.Χ. αιώνα από θρησκευτικό πανηγύρι στη Βοιωτία, στο ιερό του Απόλλωνος που βρισκόταν στο όρος Πτώο κοντά στην Κωπαΐδα.
Η μαρμάρινη επιγραφή, που στήθηκε προς τιμή κάποιου Επαμεινώνδα, αναφέρει τα εξής:
“τάς πατρίους πομπάς μεγάλας και τήν τών συρτών πάτριον όρχησιν θεοσεβώς επετέλεσε”. Η λέξη “πάτριος” που χρησιμοποιείται μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι συρτοί χοροί υπήρχαν πολύ πιο μπροστά από τον 1ο αιώνα και κληροδοτήθηκαν στους αρχαίους προγόνους μας από τους πατέρες τους. Βλέπουμε δε ότι η επιγραφή αναφέρεται σε πολλούς συρτούς χορούς, κάτι δηλαδή που συναντάμε και σήμερα σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ο Λουκιανός μνημονεύει τον χορό Γέρανο που κατά τον Πλούταρχο επινοήθηκε από το Θησέα. Έλεγαν πως όταν ο Θησέας έφτασε στη Δήλο από την Κρήτη, όπου είχε σκοτώσει το Μινώταυρο, αφού προσέφερε ευχαριστήρια θυσία, χόρεψε μαζί με τους νέους, που είχε λευτερώσει, το χορό αυτό. Τον ίδιο χορό χορεύουν και σήμερα στην Τσακωνιά της επαρχίας Κυνουρίας του Ν. Αρκαδίας με το όνομα Τσακώνικος ή Γέρανος. Για τους Νεοέλληνες ο χορός έχει ξεχωριστή σημασία.
Επείδη έλεγες οτι δεν υπάρχουν Ελληνες οχι τίποτα αλλο....
Ρε συ Καλαβρία, μπροστά στις τσεκουριές που ρίχνεις εσύ στις πηγές για να εκμαιεύσεις τα αποτελέσματα που θες, ο Λιακόπουλος είναι "Αρσακιάς παρθένα"!
Έλεος πια.
- DIOMEDESGR
- Δημοσιεύσεις: 6665
- Εγγραφή: 24 Οκτ 2018, 19:46
- Phorum.gr user: DIOMEDESGR
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Μα ή για πλήξη μέχρι θανάτου είναι αυτές οι Εθνικιστικές αρλούμπες ή για να γελάς μέχρι λιποθυμίας.Βινόσαυρος έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:48Πω, πω, πως τα βαριέμαι όλα αυτά.
«The Albanians in their dresses (the most magnificent in the world, consisting of a long white kilt,
gold worked cloak, crimson velvet gold laced jacket and waistcoat, silver mounted pistols and daggers).»
Ο στόκος ο εθνικιστικός ΔΕΝ φεύγει ούτε με δυναμίτη μιλάμε.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel." Samuel Johnson, 1775.
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Τότε γιατί ασχολείσαι ;;;DIOMEDESGR έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:54Μα ή για πλήξη μέχρι θανάτου είναι αυτές οι Εθνικιστικές αρλούμπες ή για να γελάς μέχρι λιποθυμίας.Βινόσαυρος έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 12:48Πω, πω, πως τα βαριέμαι όλα αυτά.
«The Albanians in their dresses (the most magnificent in the world, consisting of a long white kilt,
gold worked cloak, crimson velvet gold laced jacket and waistcoat, silver mounted pistols and daggers).»
Ο στόκος ο εθνικιστικός ΔΕΝ φεύγει ούτε με δυναμίτη μιλάμε.
Γιε σκιπεταρ;;;;;
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Να μην πάω σε άλλες πηγές που μιλάνε για τη φουστανέλα ως .....''προιόν κλοπής'''....
- DIOMEDESGR
- Δημοσιεύσεις: 6665
- Εγγραφή: 24 Οκτ 2018, 19:46
- Phorum.gr user: DIOMEDESGR
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Μα φυσικά. Οι Έλληνες "κλέψαν" την Στρατιωτική στολή των Ευζώνων από τα Βρετανικά Τάγματα των Επτανήσων, τάγματα που είχαν καθιερώσει την Αρβανίτικη φουστανέλα μιας και οι περισσότεροι στρατιώτες εκεί ήταν Αρβανίτες απτο Σούλι και αλλού.
Να που συμφωνούμε που και που.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel." Samuel Johnson, 1775.
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
DIOMEDESGR έγραψε: ↑05 Μαρ 2019, 13:27Μα φυσικά. Οι Έλληνες "κλέψαν" την Στρατιωτική στολή των Ευζώνων από τα Βρετανικά Τάγματα των Επτανήσων, τάγματα που είχαν καθιερώσει την Αρβανίτικη φουστανέλα μιας και οι περισσότεροι στρατιώτες εκεί ήταν Αρβανίτες απτο Σούλι και αλλού.
Να που συμφωνούμε που και που.
Καποτε ο Παυλος τους ειχε απαντησει καταλληλως στο παλιο φορουμ με τιτλο '''διαδυκτιακη σαβουροσυλλογη'''.
Παρακάτω θα συνεχισω
και εκει θα δεις ποσο παλια πηγαινει η κοινη ενδυμασια Γραικων και νοτιοΑλβανων....
- DIOMEDESGR
- Δημοσιεύσεις: 6665
- Εγγραφή: 24 Οκτ 2018, 19:46
- Phorum.gr user: DIOMEDESGR
Re: Αλβανική φουστανέλα και αλβανικά παραμύθια
Μα φυσικά, η ελευθερία της έκφρασης είναι αδιαμφισβήτητο δικαίωμα. Να επιχειρηματολογείτε και με ΣΤΟΙΧΕΙΑ όμως, όχι με ΠΕΤΣΟΚΟΜΜΕΝΑ, κατα φαντασίαν αποσπάσματα "πηγών".
"Διαδικτυακή σαβουροσυλλογή" που σας "κλείνει το σπιτάκι" εσάς των Εθνικιστών!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος DIOMEDESGR την 05 Μαρ 2019, 14:45, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel." Samuel Johnson, 1775.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 142 Απαντήσεις
- 4187 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Chainis
12 Σεπ 2022, 22:55
-
-
Νέα δημοσίευση Παραμύθια με σκηνές σεξ.
από Εκτωρ » 10 Ιούλ 2022, 18:00 » σε Σχέσεις, Έρωτας & Σεξουαλικότητα - 0 Απαντήσεις
- 349 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εκτωρ
10 Ιούλ 2022, 18:00
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αλβανική ΜΚΟ διοργανώνει εκδήλωση στο Πολεμικό Μυσείο
από Juno » 08 Μάιος 2023, 18:54 » σε Εθνικά Θέματα - 1 Απαντήσεις
- 166 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Juno
08 Μάιος 2023, 18:55
-
-
- 227 Απαντήσεις
- 3868 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Jimmy81
31 Ιαν 2024, 07:11