Lord Brum 1) ο σεισμός επιβάλει μετατοπίσεις και επιταχύνσεις στο έδαφος δεν είναι δυνατόν να εξαλείψει την παραμόρφωση των κατασκευων, μοιραία θα ταλαντωθουν
Δεν είπα εγώ ότι δεν θα ταλαντωθούν. Επιδιώκω η ταλάντωση να είναι ελεγχόμενη Είπα.
Η βλάβη και η παραμόρφωση μιας κατασκευής υπό σεισμική διέγερση, είναι στενά συνδεδεμένες έννοιες αφού με τον έλεγχο των παραμορφώσεων κατά την διαδικασία του σχεδιασμού ελέγχεται και η βλάβη. Οι μέθοδοι σχεδιασμού έχουν την δυνατότητα να ελέγξουν τις παραμορφώσεις του φέροντα οργανισμού, ή να του επιτρέψουν να λικνίζεται μέσα στην ελαστική περιοχή, στην οποία δεν παρουσιάζονται αστοχίες, αποτρέποντας την ανελαστική μετατόπιση.
Θα σου πω πως το κατορθώνω αυτό.
Α) ΜΈΘΟΔΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας που βρίσκεται στο άνω μέρος του τοιχώματος που σκοπό έχει να πακτώσει το άνω άκρο του τένοντα θα μπορούσε να είναι α) ένα περικόχλιο με την παρεμβολή μιας ροδέλας μεταξύ του περικοχλίου και του δώματος. Αυτή η πάκτωση θα έδινε πλήρη ακαμψία και πολύ μικρές μετατοπίσεις στην κατασκευή. Αυτό το είδος της πάκτωσης ενδείκνυται για κατασκευές που έχουν μεγάλη ακαμψία όπως είναι οι κατασκευές εξολοκλήρου κατασκευασμένες από σκυρόδεμα. Βλέπε φωτογραφεία
Β) ΜΈΘΟΔΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ένας άλλος μηχανισμός πάκτωσης του τένοντα στο δώμα είναι να τοποθετήσουμε μεταξύ του περικοχλίου και του δώματος ένα ελατήριο. Αυτό το ελατήριο επιτρέπει στην κατασκευή μικρές ελαστικές μετατοπίσεις τόσο μικρές ώστε να μην περνούν ποτέ σε ανελαστικές μετατοπίσεις. Γιατί να γίνεται αυτό? 1) Γιατί με αυτόν τον τρόπο το ελατήριο στο δώμα καταναλώνει μέρος της σεισμικής ενέργειας πριν τερματίσει και αναλάβει το περικόχλιο τον δυναμικό έλεγχο των μετατοπίσεων. 2) Γιατί με αυτόν τον τρόπο οι κορμοί των δοκών ενεργοποιούνται και δημιουργούν αντιρροπές κόντρα στην ροπή ανατροπής του τοιχώματος με αποτέλεσμα να παραλαμβάνουν μέρος των ανοδικών εντάσεων και καθαυτόν τον τρόπο να μειώνουν τα φορτία τάσεων που αναπτύσσονται στην διατομή του τένοντα της ευρεσιτεχνίας. 3) Ακόμα το ελατήριο βοηθά την επαναφορά του ελαστικού υποστυλώματος μετά την μετατόπιση που δέχθηκε στην αρχική του κατακόρυφη θέση. Αυτή η μέθοδος πάκτωσης στο δώμα ενδείκνυται για την πάκτωση οικοδομικών σκελετών που διαθέτουν ελαστικότητα. Βλέπε φωτογραφεία
Γ) ΜΈΘΟΔΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
γ) Υπάρχει και ένα άλλο είδος πάκτωσης του τένοντα στο δώμα και είναι αυτό στην φωτογραφεία. Είναι ένα υδραυλικό σύστημα πάκτωσης που κάνει ακριβώς ότι κάνει και η δεύτερη πάκτωση με το ελατήριο. Η διαφορά είναι ότι προσφέρει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα του δεν προσφέρει το ελατήριο. Ο τένοντας της ευρεσιτεχνίας δέχεται μακροχρόνιες εντάσεις εφελκυσμού. Το αποτέλεσμα αυτών των εντάσεων μέσα στον χρόνο είναι να επιμηκύνουν λίγο τον τένοντα λόγο της έρπεις που παθαίνει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χαλαρώνει και να μειώνονται οι αρχικές εντάσεις Αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να μεγαλώνουν οι μετατοπίσεις του φέροντα σε έναν σεισμό. Για να μην συμβεί αυτό στις δύο πρώτες μεθόδους πάκτωσης θα πρέπει να ελέγχεται ανά χρονικά διαστήματα η ένταση τάνυσης.
Αυτή η χαλάρωση του τένοντα μπορεί να γίνει και λόγο της υποχώρησης των πρανών της γεώτρησης μέσα στον χρόνο.
Εδώ έρχεται το υδραυλικό σύστημα να δώσει αυτοματοποιημένα την λύση και να μας απαλλάξει από το πρόβλημα αυτό.
Υδραυλικό σύστημα σημαίνει πίεση υγρών κάτω από το έμβολο. Με ένα πιεσόμετρο και έναν ηλεκτρικό αυτοματισμό πλήρωσης της πίεσης θα έχουμε για πάντα την ένταση της προέντασης στα επιθυμητά επίπεδα. Το δεύτερο που κάνει είναι ότι αυξάνοντας ή μειώνοντας την πίεση των υγρών αυξάνουμε η μειώνουμε τις μετατοπίσεις. Βλέπε φωτογραφεία
Lord Brum 2) αυξάνοντας τη δυσκαμψία αυξάνεις τις δυναμεις που θα δράσουν σε μια κατασκευή έστω και αν μειώνεις τις μετακινήσεις, το μόνο που κερδίζεις είναι μείωση φαινομένων Δευτέρας τάξης
3) αυξάνοντας τη θλίψη στο σκυρόδεμα μειώνεις την πλαστιμοτητα του, άρα η μορφή αστοχίας θα απορροφήσει.λιγοτερη ενέργεια και η κατασκευή θα ειναι πιο ευπαθής σε σεισμό
4) μειώνοντας την πλαστιμοτητα υποχρεωτικά πρέπει η κατασκευή να σχεδιαστεί ελαστικά (ductility class low) αρα για κατασκευές σκυροδέματος κάτι που δεν συνιστάται από κανέναν κανονισμό παρά μόνο για περιοχής χαμηλής σεισμικότητας και θα οδηγήσει σε σχεδιασμό για δυνάμεις 3 φορές μεγαλύτερες από αυτές που σχεδιάζουμε για ,ductility class medium
Απαντώ Αν είχες διαβάσει την πρώτη ανάρτηση θα έβλεπες ότι είπα .....
Πρωτίστως ( πριν την ανέγερση της κατασκευής ) πακτώνουμε τους μηχανισμούς αγκύρωσης μέσα στο έδαφος εφαρμόζοντας ( με μηχανισμούς του εμπορείου ) έλξη στους τένοντες, διπλάσια των εντάσεων υπολογισμού , μεταξύ του ύψους της επιφάνειας θεμελίωσης και του μηχανισμού αγκύρωσης στα βάθη της γεώτρησης. Εδώ δεν επηρεάζω την πλαστιμότητα διότι εφαρμόζω προένταση στο έδαφος και όχι στην κατασκευή. Μετά είπα...
Όταν πρωτίστως ολοκληρωθεί η πάκτωση στο έδαφος ακολουθήσει η σταδιακή κατασκευή του έργου, καθώς και η ελεύθερη διέλευση των τενώντων μέσα από τις παρειές των τοιχωμάτων με την βοήθεια σωλήνων διόδου. Μετέπειτα ή πακτώνουμε το άνω άκρο των τενώντων στα ανώτατα άκρα των τοιχωμάτων, ή επιβάλουμε με τον μηχανισμό έλξης θλιπτικές εντάσεις στην διατομή τους. Αν έχουμε ισχυρά τοιχώματα δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην επιβάλουμε θλίψη στην διατομή αφού
η επιβολή των θλιπτικών δυνάμεων στις διατομές εφαρμόζεται για τον μηδενισμό των εφελκυστικών εντάσεων που μελλοντικά επιβάλλονται στην παρειά του τοιχώματος από τα εξωτερικά φορτία του σεισμού. Η επιβολή θλιπτικών δυνάμεων στην διατομή στα πλαίσια της επαλληλίας, έχει πολύ θετικά αποτελέσματα καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού, εξασφαλίζει μειωμένη ρηγμάτωση λόγο θλίψης, αυξάνοντας συγχρόνως την ενεργή διατομή του τοιχώματος, καθώς και την δυσκαμψία της κατασκευής.Ακόμα.
Η τοποθέτηση πολλών ισχυρών τοιχωμάτων συνεπάγεται βέβαια, λόγο της μεγάλης δυσκαμψίας τους, σημαντική μείωση της θεμελιώδους ιδιοπεριόδου της κατασκευής. Αυτό, σε συνδυασμό και με την θεώρηση q=1, οδηγεί σε αντίστοιχα μεγάλη αύξηση των σεισμικών φορτίων της κατασκευής. Εν τούτης, δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι ακριβώς λόγο των πολλών και ισχυρών τοιχωμάτων αυξάνει περισσότερο η αντοχή ή αντίστροφα μειώνονται τα φορτία διατομής παρά την αύξηση των σεισμικών φορτίων.
Υπάρχει και αυτή η μέθοδος σχεδιασμού. Δύο διαφορετικά συστήματα δόμησης το ένα μέσα στο άλλο + οριζόντια σεισμική μόνωση.. Δες σχέδια και την φωτογραφεία.
5) εφαρμόζοντας προένταση υποχρεωτικά πρέπει ναι λάβεις υπόψη σου την κατακόρυφη συνιστώσα του σεισμού,
ΜΕΘΟΔΟΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΑΝΩΝ ΜΙΑΣ ΓΕΩΤΡΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΓΚΥΡΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑΣ
Ανοίγουμε την γεώτρηση και τοποθετούμε στο βάθος αυτής την άγκυρα. Την έλκουμε με μεγαλύτερη δύναμη από τα αξονικά φορτία που χρειαζόμαστε να παραλάβει, σταδιακά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να παραμορφωθεί το έδαφος τόσο ώστε η παραμόρφωσή του να γίνει μη αναστρέψιμη. Επαναλαμβάνουμε την παραπάνω διαδικασία σε διαφορετικά ύψη μέσα στην γεώτρηση, ώστε να δημιουργήσουμε αρκετούς συμπυκνωμένους παραμορφωμένους θύλακες καθ ύψος.
Μετά την βελτίωση των πρανών τοποθετούμε μέσα την άγκυρα και της εφαρμόζουμε την επιθυμητή προένταση η οποία πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη του αξονικού φορτίου που επιθυμούμε να παραλάβει.
Μετά την ισχυρή πάκτωση του μηχανισμού στα πρανή της γεώτρησης, και την εκ νέου προένταση ώστε να διορθώσουμε την έρπει του τένοντα και των πρανών, τοποθετούμε από μία οπή το ένεμα. Το ένεμα καταλαμβάνει όλη την παραμορφωμένη γεώτρηση και εξασφαλίζει περεταίρω την πάκτωση της άγκυρας στο χώμα
Σημειώσεις
Α) Όταν ανοίξουμε τοις γεωτρήσεις, λίγες ώρες πριν την βελτίωση των πρανών τους, τις καταβρέχουμε με αλατόνερο. Το νερό βοηθάει το γλίστρημα του μηχανισμού μέσα στα πρανή της γεώτρησης, και την μεγαλύτερη συμπύκνωση του εδάφους. Το αλάτι βοηθάει στην σταθεροποίηση του εδάφους. ( αφού εξατμιστεί το νερό )
Β) Το ένεμα τσιμέντου και αδρανών καλό είναι να κατασκευαστεί με τσιμέντο τύπου πορτλαντ, διότι έχει αποδειχθεί ότι αυτό το είδος τσιμέντου συσφίγγει το έδαφος περισσότερο από τα άλλα υπάρχοντα.
Γ) Ο μηχανισμός συμπύκνωσης των πρανών καλό θα είναι να κατασκευαστεί πιο ισχυρός (με περισσότερες και ισχυρότερες μπάρες )από ότι θα κατασκευάζονται οι μόνιμοι μηχανισμοί αγκύρωσης. Με ισχυρό μηχανισμό μπορούμε να εφαρμόσουμε την μέγιστη συμπύκνωση στα πρανή της γεώτρησης. Πρέπει να έχει την δυνατότητα να μπαίνει και να βγαίνει από την οπή, για να χρησιμοποιείτε συνέχεια σαν εργαλείο.
Αυτός ο μηχανισμός χρησιμεύει και για την αποστράγγιση του εδάφους, διότι ο συνδυασμός οπής και συμπύκνωσης θα μαζεύει το νερό στην οπή, το οποίο θα αφαιρούμε με μία αντλία.
Δ) Μετά την προένταση του μηχανισμού μεταξύ επιφανείας εδάφους και πρανών της γεώτρησης, και την πλήρωση όλης της οπής με το ένεμα, είναι αδύνατον ο τένοντας να έχει ελαστική επιστροφή από το λίκνισμα της κατασκευής.
Πάνω σε αυτόν τον πάσσαλο της ευρεσιτεχνίας πατάει η βάση της κατασκευής την οποία δεν την αφήνει να πάει ούτε πάνω ούτε κάτω γιατί έχουμε ισχυρή πάκτωση που δεν επιτρέπει ούτε ανοδικές ούτε καθοδικές εντάσεις μετατόπισης. Οπότε δεν χρειάζεται η μεγάλη βάση διότι έχουμε εξασφαλίσει με καλύτερο τρόπο την παραλαβή των εντάσεων που παίρνει μία μεγάλη βάση. Βασικά έχουμε δημιουργήσει μία θεμελίωση εις βάθος καταργώντας αυτήν εις πλάτος.