Σελίδα 4 από 8

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:42
από paul25
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:47
από foscilis
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
Μα δειχνει ξεκαθαρα το πρασινο πιο μεσα απο το γκρι.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:47
από nik_killthemall
Αν το πλατος ολων των δρομων θεωρηθει αμελητεο σε σχεση με το μηκος τους τοτε ειναι ισα. (αν πχ το πλατος του δρομου ειναι 6 μετρα και το μηκος της περιφερειας ειναι ξερω γω 500 χ 300 μετρα, ε τοτε μιλαμε για σφαλμα της ταξης 6*8 / 1600 = 3%).

Αν το πλατος ολων των δρομων δεν θεωρηθει αμελητεο αλλα ίσο με χ, τοτε ο περιφερειακος δρομος ειναι κατα 8χ μεγαλυτερος απο τους εσωτερικους.

Βασικα οι περισσοτερες φορες που προσπαθει ενας μαθηματικος να φτιαξει ενα προβλημα δημοτικου σε πρακτικη εφαρμογη της καθημερινοτητας ειναι αποτυχημενες οποτεμαλλον ειναι καλυτερο να το αποφευγει.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:48
από Ασέβαστος
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
ναι αλλα αν το παιδι απαντησει 5, πως μπορεις να του πεις οτι εκανε λαθος; θα σε στριμωξει στον τοιχο.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:49
από foscilis
Καραμελίτσα έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:07
Το σχήμα είναι λάθος. Δεν έπρεπε να δείχνει εύρος στους δρόμους.
Επειδη οι δρομοι δεν εχουν ευρος;

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:50
από taxalata xalasa
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
Ακριβως επειδη ειναι του Δημοτικου και τα παιδια ειναι παρατηρητικά και βλεπουν τον δρομο και βλεπουν την στροφη θα πρεπε να ειναι η 5 η σωστη απαντηση.

Δεν ειπαμε να ξερουν τον τυπο της εξισωσης. Αλλα δεν βλεπουν οτι ο εξω δρομος εχει στροφες; το βλεπουν, δεν ειναι χαζα... Εκτος κι αν τα θεωρουμε χαζα a priori και βαζουμε χαζομαρες στα ερωτηματα... Μαλλον αυτο συμβαινει... :102:

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:57
από taxalata xalasa
nik_killthemall έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:47
Αν το πλατος ολων των δρομων θεωρηθει αμελητεο σε σχεση με το μηκος τους τοτε ειναι ισα. (αν πχ το πλατος του δρομου ειναι 6 μετρα και το μηκος της περιφερειας ειναι ξερω γω 500 χ 300 μετρα, ε τοτε μιλαμε για σφαλμα της ταξης 6*8 / 1600 = 3%).

Αν το πλατος ολων των δρομων δεν θεωρηθει αμελητεο αλλα ίσο με χ, τοτε ο περιφερειακος δρομος ειναι κατα 8χ μεγαλυτερος απο τους εσωτερικους.
Αν το πλατος ειναι 6 τοτε η υππτεινουσα στο κεντρο των καθετων του περιφερειακου θα ειναι η ριζα του 18. Και άρα η περιφερεια ειναι το αθροισμα των εσωτερικων συν ((την ριζα του 18) επι 4 φορες). Δηλαδη + 16.9705627485 μετρα.

Πως εβγαλες 8 φορες μεγαλυτερος ο περιφερειακος απο το αθροισμα των εσωτερικων;

Του χρονου παλι με τον κηδεμονα Α ή Β σου. Κοπηκες! :lol:

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 20:57
από paul25
taxalata xalasa έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:50
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
Ακριβως επειδη ειναι του Δημοτικου και τα παιδια ειναι παρατηρητικά και βλεπουν τον δρομο και βλεπουν την στροφη θα πρεπε να ειναι η 5 η σωστη απαντηση.

Δεν ειπαμε να ξερουν τον τυπο της εξισωσης. Αλλα δεν βλεπουν οτι ο εξω δρομος εχει στροφες; το βλεπουν, δεν ειναι χαζα... Εκτος κι αν τα θεωρουμε χαζα a priori και βαζουμε χαζομαρες στα ερωτηματα... Μαλλον αυτο συμβαινει... :102:
Απλά είναι ατυχές το παράδειγμα. Υπάρχει μια τάση στα μαθηματικά προβλήματα του Δημοτικού να παίρνουν παραδείγματα από την ζωή για να τα κάνουν πιο οικεία και λιγοτερο βαρετά. Τώρα αν το αντιλαμβάνονται τι να σου πω...

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:00
από paul25
Ασέβαστος έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:48
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
ναι αλλα αν το παιδι απαντησει 5, πως μπορεις να του πεις οτι εκανε λαθος; θα σε στριμωξει στον τοιχο.
Απλά πες του την αλήθεια. Ότι αυτό που θέλει αυτή η άσκηση να σε διδάξει είναι η απάντηση ένα, που ίσως με αυτό το σχέδιο που θα σου κάνω (σχεδιάζεις το ίδιο με απλές ευθείες γραμμές) το καταλάβεις καλύτερα. Βάλτο μετά να τα μετρήσει και με το χαρακακι.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:00
από taxalata xalasa
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:57
taxalata xalasa έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:50
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
Ακριβως επειδη ειναι του Δημοτικου και τα παιδια ειναι παρατηρητικά και βλεπουν τον δρομο και βλεπουν την στροφη θα πρεπε να ειναι η 5 η σωστη απαντηση.

Δεν ειπαμε να ξερουν τον τυπο της εξισωσης. Αλλα δεν βλεπουν οτι ο εξω δρομος εχει στροφες; το βλεπουν, δεν ειναι χαζα... Εκτος κι αν τα θεωρουμε χαζα a priori και βαζουμε χαζομαρες στα ερωτηματα... Μαλλον αυτο συμβαινει... :102:
Απλά είναι ατυχές το παράδειγμα. Υπάρχει μια τάση στα μαθηματικά προβλήματα του Δημοτικού να παίρνουν παραδείγματα από την ζωή για να τα κάνουν πιο οικεία και λιγοτερο βαρετά. Τώρα αν το αντιλαμβάνονται τι να σου πω...
ναι βρε συ! σε καταλαβαινω, αλλα ας μιλαγανε για παραλληλογραμμο... τι το θελανε το να σχεδιασουν οικοδομικα τετραγωνα φυλακης με περιφραγμενη περιμετρο και εσωτερικους δρομους να κοβουν βολτες περα δωθε οι κρατουμενοι; :smt005:

Αν το κανεις στο σχεδιο με δρομους καντο σωστα αλλιως αστο να παει να fαμηθει... Κανε απλα με γραμμουλες και με σπιρτα...

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:01
από nik_killthemall
taxalata xalasa έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:57
nik_killthemall έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:47
Αν το πλατος ολων των δρομων θεωρηθει αμελητεο σε σχεση με το μηκος τους τοτε ειναι ισα. (αν πχ το πλατος του δρομου ειναι 6 μετρα και το μηκος της περιφερειας ειναι ξερω γω 500 χ 300 μετρα, ε τοτε μιλαμε για σφαλμα της ταξης 6*8 / 1600 = 3%).

Αν το πλατος ολων των δρομων δεν θεωρηθει αμελητεο αλλα ίσο με χ, τοτε ο περιφερειακος δρομος ειναι κατα 8χ μεγαλυτερος απο τους εσωτερικους.
Αν το πλατος ειναι 6 τοτε η υππτεινουσα στο κεντρο των καθετων του περιφερειακου θα ειναι η ριζα του 18. Και άρα η περιφερεια ειναι το αθροισμα των εσωτερικων συν ((την ριζα του 18) επι 4 φορες). Δηλαδη + 16.9705627485 μετρα.

Πως εβγαλες 8 φορες μεγαλυτερος ο περιφερειακος απο το αθροισμα των εσωτερικων;

Του χρονου παλι με τον κηδεμονα Α ή Β σου. Κοπηκες! :lol:
για κλαμματα. αλλο το μηκος ενος δρομου (που μπορει να περιεχει και στροφες) και αλλο η τροχια του σωματος που θα κινηθει σε αυτον. Μηκος δρομου ειναι ειναι το μηκος του αξονα συμμετριας του, οποτε οι υποτεινουσες που λες δεν υπαρχουν.

Αν δεν καταλαβαινεις κατα ταλλα αυτο που γραφω δε πειραζει λογικο ειναι.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:02
από paul25
foscilis έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:47
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
Μα δειχνει ξεκαθαρα το πρασινο πιο μεσα απο το γκρι.
Ναι! Συμφωνώ! Απλά είναι ατυχές το παράδειγμα.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:03
από paul25
Άλλωστε μην ξεχνάμε και άλλο ένα παράλογο στο παράδειγμα, δεν υπάρχει ορθογώνια στροφή δρόμου. Αυτό, δεν θα του δημιουργήσει απορίες;

Edit: Μαλλον υπάρχει. Άλλο ήθελα να πω.

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:05
από taxalata xalasa
nik_killthemall έγραψε:
10 Μαρ 2023, 21:01
taxalata xalasa έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:57
nik_killthemall έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:47
Αν το πλατος ολων των δρομων θεωρηθει αμελητεο σε σχεση με το μηκος τους τοτε ειναι ισα. (αν πχ το πλατος του δρομου ειναι 6 μετρα και το μηκος της περιφερειας ειναι ξερω γω 500 χ 300 μετρα, ε τοτε μιλαμε για σφαλμα της ταξης 6*8 / 1600 = 3%).

Αν το πλατος ολων των δρομων δεν θεωρηθει αμελητεο αλλα ίσο με χ, τοτε ο περιφερειακος δρομος ειναι κατα 8χ μεγαλυτερος απο τους εσωτερικους.
Αν το πλατος ειναι 6 τοτε η υππτεινουσα στο κεντρο των καθετων του περιφερειακου θα ειναι η ριζα του 18. Και άρα η περιφερεια ειναι το αθροισμα των εσωτερικων συν ((την ριζα του 18) επι 4 φορες). Δηλαδη + 16.9705627485 μετρα.

Πως εβγαλες 8 φορες μεγαλυτερος ο περιφερειακος απο το αθροισμα των εσωτερικων;

Του χρονου παλι με τον κηδεμονα Α ή Β σου. Κοπηκες! :lol:
για κλαμματα. αλλο το μηκος ενος δρομου (που μπορει να περιεχει και στροφες) και αλλο η τροχια του σωματος που θα κινηθει σε αυτον. Μηκος δρομου ειναι ειναι το μηκος του αξονα συμμετριας του, οποτε οι υποτεινουσες που λες δεν υπαρχουν.

Αν δεν καταλαβαινεις κατα ταλλα αυτο που γραφω δε πειραζει λογικο ειναι.
Κοιτα να στο πω αλλιως.... με ανωμαλους δεν μιλαω.... αιντε στο καλο σου και εσυ... αερολογα...

Re: Μαθηματικο προβλημα.

Δημοσιεύτηκε: 10 Μαρ 2023, 21:11
από ΓΑΛΗ
Ασέβαστος έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:48
paul25 έγραψε:
10 Μαρ 2023, 20:42
Καταφανώς η πρώτη απάντηση.

Μιλάμε για ένα πρόβλημα Δημοτικού. Είναι τυποποιημένο και απλουστευμενο. Δεν είναι ερώτηση προς μηχανικό που θα το κατασκευάσει για να σκεφτόμαστε και το μήκος των στροφών στην πραγματική ζωή.
ναι αλλα αν το παιδι απαντησει 5, πως μπορεις να του πεις οτι εκανε λαθος; θα σε στριμωξει στον τοιχο.
Aυτό ακριβώς είναι το θέμα. Ότι το θέμα είναι πως θα το δει το παιδί και όχι ο μεγάλος. Το παιδί μπορεί να σκεφτεί κάτι περισσότερο και ακριβώς γι' αυτό να δώσει λάθος απάντηση.

Εκεί ακριβώς την πατάνε οι μεγάλοι. Θεωρούν ότι τα παιδιά, βλέπουν και ΠΡΕΠΕΙ να σκέφτονται μέχρι εκεί που θεωρεί ο μεγάλος. Μέγα λάθος.