Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
- Αἰακίδης Αἰχμητὴς
- Δημοσιεύσεις: 277
- Εγγραφή: 10 Δεκ 2019, 22:27
- Phorum.gr user: Aspetos
- Επικοινωνία:
Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Τὸ πλαίσιο ἑρμηνείας τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης εἶναι σαφῶς ἱστορικό, ὑλιστικό καὶ μηχανοκρατικό. Ἐξετάζεται δηλαδή, κατὰ αὐτό, πῶς δομεῖται ἡ ἔμβια ὕλη προϊόντος τοῦ χρόνου, βάσει πρότερων αἰτιακῶν γεγονότων. Πιὸ συγκεκριμένα, κατὰ τὴν διαδικασία τῆς ἀναπαραγωγῆς τῶν ἔμβιων ὄντων συμβαίνουν μεταλλάξεις στὸ γενετικὸ κώδικα, ὁ χαρακτῆρας τῶν ὁποίων εἶναι τυχαῖος, ὁδηγῶντας σὲ τροποποίηση τῆς σύστασης τῶν ὀργανισμῶν.
Οἱ μεταλλάξεις προκύπτουν κατὰ τὴν ἀντιγραφὴ τῆς διπλῆς ἕλικας τοῦ DNA. Μεταβάλλεται δηλαδὴ ἡ ἀλληλουχία τῶν νουκλεοτιδίων στὴν ἀλυσίδα ὡς πρὸς τὴ σύσταση. Ἂν οἱ μεταλλάξεις περνοῦν ἀπὸ τὸ κόσκινο τῆς ἐπιλογῆς, φυσικῆς ἢ φυλετικῆς (sexual selection), εὐνοῶντας ἔτσι τὴν περαιτέρω ἀναπαραγωγὴ, τότε οἱ ὀργανισμοὶ προσαρμόζονται στὸ περιβάλλον τους.
Ἂν πάλι οἱ μεταλλάξεις ἐπιδροῦν ἀρνητικὰ στὴ λειτουργικότητα τῶν ὀργανισμῶν, τότε αὐτοὶ ἀδυνατοῦν νὰ ἀναπαραχθοῦν καὶ δὲν διαιωνίζονται. Πληροφοριακά, ἡ πλειονότητα τῶν μεταλλάξεων ποὺ παρατηροῦνται στοὺς ὀργανισμοὺς ἀσκεῖ οὐδέτερη ἐπίδραση ὡς πρὸς τὴ βιωσιμότητά τους. Ἡ ἐπιλογὴ στὸ ἐπίπεδο τοῦ γονιδίου συντελεῖ στὴν περαιτέρω ἀνάπτυξη τῶν ἐπὶ μέρους κυττάρων, ἱστῶν, ὀργάνων καὶ μελῶν τῶν σωμάτων, συγκροτῶντας τὰ ὡς ὀργανικὰ σύνολα.
Κατὰ τὴν τελεολογικὴ σύλληψη τοῦ Κόσμου, συμπεριλαμβανομένων τῶν ἔμβιων ὄντων, μεριμνᾶ ἡ θεία πρόνοια ὥστε τὰ ὄντα νὰ διαμορφώνονται βάσει τέλους, δηλαδή σκοποῦ. Εἶναι ἐνδεικτικὰ τὰ σχετικὰ παραδείγματα ποὺ παραθέτει στὸ Περὶ Θεῶν καὶ Κόσμου πόνημά του ὁ Ρωμαῖος ἀξιωματοῦχος καὶ νεοπλατωνικὸς φιλόσοφος Σαλούστιος.
Ἀναφέρει χαρακτηριστικὰ ὅτι τὰ μάτια εἶναι φτιαγμένα διαφανὴ ὥστε νὰ βλέπουμε, ἡ μύτη βρίσκεται ἐπίτηδες ἐπάνω ἀπὸ τὸ στόμα, γιὰ νὰ ὀσμιζόμαστε πρὶν φᾶμε, ὅπως ἐπίσης τὰ μπροστινὰ δόντια εἶναι κοφτερὰ ὥστε νὰ τεμαχίζουν τὶς τροφὲς καὶ τα πλαϊνὰ εἶναι πλατιὰ γιὰ τὴ μάσησή τους.
Οἱ περισσότεροι εἰδήμονες προκρίνουν τὸ πλαίσιο τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης ὡς ἑρμηνευτικὸ τῆς ἐξέλιξης, τουλάχιστον, τῆς ζωῆς. Ἀποτελεῖ τὴν πιὸ συνεκτικὴ ἑρμηνεία σχετικὰ μὲ τὸ φαινόμενο, διότι πληροῖ τὶς προϋποθέσεις τῆς ὑποθετικῆς-ἀφαιρετικῆς διαδικασίας, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καὶ τὴν πεμπτουσία τῆς κοινῶς ἀποδεκτῆς ἐπιστημονικῆς μεθόδου.
Συλλέγονται δεδομένα, διατυπώνονται ὑποθέσεις καὶ προβλέψεις βάσει τῶν ὑποθέσεων, οἱ προβλέψεις ἐλέγχονται μέσω πειραματισμοῦ ἢ παρατηρήσεων, οἱ ὑποθέσεις γίνονται ἀποδεκτές ἢ απορρίπτονται, βάσει συμφωνίας ἢ ἀσυμφωνίας μὲ τὰ ἀποτελέσματα. Ἔτσι λειτουργεῖ καὶ πορεύεται ἡ ἐπιστήμη καὶ κατὰ τὸ σχέδιο αὐτὸ ἡ θεωρία τῆς ἐξέλιξης προκρίνεται ὡς ἡ επικρατέστερη. Γιὰ αὐτό, τὸ βάρος πέφτει σὲ ὅσους πρέπει νὰ ἀντιπροτείνουν ἐναλλακτικές θεωρίες.
Οἱ τελεολογικὲς ἑρμηνεῖες συνιστοῦν αἵρεση γιὰ τὸ διεθνὲς ἐπιστημονικὸ κατεστημένο. Τὸ σχῆμα τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης εἶναι ἀρκούντως πειστικὸ ὡς πρὸς τὸν τρόπο δόμησης τῆς ἔμβιας ὕλης. Φαίνεται δηλαδὴ ὅτι οἱ ὀργανισμοὶ ὄντως αποτελοῦν προϊόντα τῆς συνδυασμένης, διαδοχικῆς δράσης τῆς ἀναπαραγωγῆς, τῶν μεταλλαγῶν καὶ τῆς ἐπιλογῆς.
Τὸ ζήτημα ποὺ τίθεται, κατὰ τὴ γνώμη μας, εἶναι κατὰ πόσον οἱ μεταλλαγὲς στὸ γενετικὸ κώδικα μπορεῖ νὰ θεωρηθοῦν προϊόντα τυφλῆς τύχης...
Τὸ πλαίσιο ἑρμηνείας τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης εἶναι σαφῶς ἱστορικό, ὑλιστικό καὶ μηχανοκρατικό. Ἐξετάζεται δηλαδή, κατὰ αὐτό, πῶς δομεῖται ἡ ἔμβια ὕλη προϊόντος τοῦ χρόνου, βάσει πρότερων αἰτιακῶν γεγονότων. Πιὸ συγκεκριμένα, κατὰ τὴν διαδικασία τῆς ἀναπαραγωγῆς τῶν ἔμβιων ὄντων συμβαίνουν μεταλλάξεις στὸ γενετικὸ κώδικα, ὁ χαρακτῆρας τῶν ὁποίων εἶναι τυχαῖος, ὁδηγῶντας σὲ τροποποίηση τῆς σύστασης τῶν ὀργανισμῶν.
Οἱ μεταλλάξεις προκύπτουν κατὰ τὴν ἀντιγραφὴ τῆς διπλῆς ἕλικας τοῦ DNA. Μεταβάλλεται δηλαδὴ ἡ ἀλληλουχία τῶν νουκλεοτιδίων στὴν ἀλυσίδα ὡς πρὸς τὴ σύσταση. Ἂν οἱ μεταλλάξεις περνοῦν ἀπὸ τὸ κόσκινο τῆς ἐπιλογῆς, φυσικῆς ἢ φυλετικῆς (sexual selection), εὐνοῶντας ἔτσι τὴν περαιτέρω ἀναπαραγωγὴ, τότε οἱ ὀργανισμοὶ προσαρμόζονται στὸ περιβάλλον τους.
Ἂν πάλι οἱ μεταλλάξεις ἐπιδροῦν ἀρνητικὰ στὴ λειτουργικότητα τῶν ὀργανισμῶν, τότε αὐτοὶ ἀδυνατοῦν νὰ ἀναπαραχθοῦν καὶ δὲν διαιωνίζονται. Πληροφοριακά, ἡ πλειονότητα τῶν μεταλλάξεων ποὺ παρατηροῦνται στοὺς ὀργανισμοὺς ἀσκεῖ οὐδέτερη ἐπίδραση ὡς πρὸς τὴ βιωσιμότητά τους. Ἡ ἐπιλογὴ στὸ ἐπίπεδο τοῦ γονιδίου συντελεῖ στὴν περαιτέρω ἀνάπτυξη τῶν ἐπὶ μέρους κυττάρων, ἱστῶν, ὀργάνων καὶ μελῶν τῶν σωμάτων, συγκροτῶντας τὰ ὡς ὀργανικὰ σύνολα.
Κατὰ τὴν τελεολογικὴ σύλληψη τοῦ Κόσμου, συμπεριλαμβανομένων τῶν ἔμβιων ὄντων, μεριμνᾶ ἡ θεία πρόνοια ὥστε τὰ ὄντα νὰ διαμορφώνονται βάσει τέλους, δηλαδή σκοποῦ. Εἶναι ἐνδεικτικὰ τὰ σχετικὰ παραδείγματα ποὺ παραθέτει στὸ Περὶ Θεῶν καὶ Κόσμου πόνημά του ὁ Ρωμαῖος ἀξιωματοῦχος καὶ νεοπλατωνικὸς φιλόσοφος Σαλούστιος.
Ἀναφέρει χαρακτηριστικὰ ὅτι τὰ μάτια εἶναι φτιαγμένα διαφανὴ ὥστε νὰ βλέπουμε, ἡ μύτη βρίσκεται ἐπίτηδες ἐπάνω ἀπὸ τὸ στόμα, γιὰ νὰ ὀσμιζόμαστε πρὶν φᾶμε, ὅπως ἐπίσης τὰ μπροστινὰ δόντια εἶναι κοφτερὰ ὥστε νὰ τεμαχίζουν τὶς τροφὲς καὶ τα πλαϊνὰ εἶναι πλατιὰ γιὰ τὴ μάσησή τους.
Οἱ περισσότεροι εἰδήμονες προκρίνουν τὸ πλαίσιο τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης ὡς ἑρμηνευτικὸ τῆς ἐξέλιξης, τουλάχιστον, τῆς ζωῆς. Ἀποτελεῖ τὴν πιὸ συνεκτικὴ ἑρμηνεία σχετικὰ μὲ τὸ φαινόμενο, διότι πληροῖ τὶς προϋποθέσεις τῆς ὑποθετικῆς-ἀφαιρετικῆς διαδικασίας, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καὶ τὴν πεμπτουσία τῆς κοινῶς ἀποδεκτῆς ἐπιστημονικῆς μεθόδου.
Συλλέγονται δεδομένα, διατυπώνονται ὑποθέσεις καὶ προβλέψεις βάσει τῶν ὑποθέσεων, οἱ προβλέψεις ἐλέγχονται μέσω πειραματισμοῦ ἢ παρατηρήσεων, οἱ ὑποθέσεις γίνονται ἀποδεκτές ἢ απορρίπτονται, βάσει συμφωνίας ἢ ἀσυμφωνίας μὲ τὰ ἀποτελέσματα. Ἔτσι λειτουργεῖ καὶ πορεύεται ἡ ἐπιστήμη καὶ κατὰ τὸ σχέδιο αὐτὸ ἡ θεωρία τῆς ἐξέλιξης προκρίνεται ὡς ἡ επικρατέστερη. Γιὰ αὐτό, τὸ βάρος πέφτει σὲ ὅσους πρέπει νὰ ἀντιπροτείνουν ἐναλλακτικές θεωρίες.
Οἱ τελεολογικὲς ἑρμηνεῖες συνιστοῦν αἵρεση γιὰ τὸ διεθνὲς ἐπιστημονικὸ κατεστημένο. Τὸ σχῆμα τῆς νεοδαρβινικῆς σύνθεσης εἶναι ἀρκούντως πειστικὸ ὡς πρὸς τὸν τρόπο δόμησης τῆς ἔμβιας ὕλης. Φαίνεται δηλαδὴ ὅτι οἱ ὀργανισμοὶ ὄντως αποτελοῦν προϊόντα τῆς συνδυασμένης, διαδοχικῆς δράσης τῆς ἀναπαραγωγῆς, τῶν μεταλλαγῶν καὶ τῆς ἐπιλογῆς.
Τὸ ζήτημα ποὺ τίθεται, κατὰ τὴ γνώμη μας, εἶναι κατὰ πόσον οἱ μεταλλαγὲς στὸ γενετικὸ κώδικα μπορεῖ νὰ θεωρηθοῦν προϊόντα τυφλῆς τύχης...
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Αν κάτι συμβεί μια δύο φορές είναι τυχερό να συμβεί.
Αν συμβεί περισσότερες των δύο είναι σύμπτωση
Αν συμβαίνει συνέχεια είναι σχεδιασμένο.
Σχεδιασμένο να μεταλλαχθεί.
Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι όλο το σύμπαν περνάει μέσα από τις αισθήσεις μας.
Αυτό το σύμπαν που αντιλαμβανόμαστε είναι προϊόν λογισμικού. Εκεί έξω δεν υπάρχει το σύμπαν που αντιλαμβανόμαστε.
Λογισμικό χωρίς προγραμματιστή δεν υπάρχει.
Αν συμβεί περισσότερες των δύο είναι σύμπτωση
Αν συμβαίνει συνέχεια είναι σχεδιασμένο.
Σχεδιασμένο να μεταλλαχθεί.
Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι όλο το σύμπαν περνάει μέσα από τις αισθήσεις μας.
Αυτό το σύμπαν που αντιλαμβανόμαστε είναι προϊόν λογισμικού. Εκεί έξω δεν υπάρχει το σύμπαν που αντιλαμβανόμαστε.
Λογισμικό χωρίς προγραμματιστή δεν υπάρχει.
Αντισεισμικές κατασκευές Ανακαινίσεις επισκευές διακοσμήσεις https://lymperis-constructions.gr/
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Εβλεπα έναν επιστήμονα από την Ιαπωνία προχτές. Ενα τρελάρα εκεί πέρα. Που έφτιαξε ένα ρομπότ ίδιο με τον εαυτό του. Ξέρετε που οδηγούν όλα αυτά ε; Ολη η πόρωση με τη τεχνολογία; Στον τεχνολογικό τρόμο. Ηθελα να ξερα ποιοί πούστηδες τους χρηματοδοτούν. Λίγη τσίπα δεν τους έχει μείνει απάνω τους;
In the darkness between the stars the weak and the faithless find no deliverance.
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Εννοείς ότι υπάρχει από πίσω κάποια ευφυής οντότητα που συνειδητά επιλέγει να δίνει στον έναν μεγάλο πουλί και στον άλλον προδιάθεση για παιδικούς καρκίνους;Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑15 Απρ 2020, 20:19Τὸ ζήτημα ποὺ τίθεται, κατὰ τὴ γνώμη μας, εἶναι κατὰ πόσον οἱ μεταλλαγὲς στὸ γενετικὸ κώδικα μπορεῖ νὰ θεωρηθοῦν προϊόντα τυφλῆς τύχης...
Για τι είδους εναλλακτικό μοντέλο κληρονομικότητας μιλάμε;
If reality is the sum of our perceptions, to acquire more varying points of view is to acquire, literally, more reality
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Εσύ γιατί παθαίνεις τέτοιο κοκομπλόκο με την ιδέα και μόνο, αφου στην τελική δεν υπάρχει (πρακτικά) καμία διαφορά ανάμεσα στις δυό απόψεις;Stalker έγραψε: ↑18 Αύγ 2020, 09:53Εννοείς ότι υπάρχει από πίσω κάποια ευφυής οντότητα που συνειδητά επιλέγει να δίνει στον έναν μεγάλο πουλί και στον άλλον προδιάθεση για παιδικούς καρκίνους;Αἰακίδης Αἰχμητὴς έγραψε: ↑15 Απρ 2020, 20:19Τὸ ζήτημα ποὺ τίθεται, κατὰ τὴ γνώμη μας, εἶναι κατὰ πόσον οἱ μεταλλαγὲς στὸ γενετικὸ κώδικα μπορεῖ νὰ θεωρηθοῦν προϊόντα τυφλῆς τύχης...
Για τι είδους εναλλακτικό μοντέλο κληρονομικότητας μιλάμε;
- Αν πεις: όλα τυχαία είναι, δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι αυτό, αρά ο πιο καλός δρόμος είναι αποδέχομαι ότι μου έλαχε και τραβάω μπρός όσο πιο καλύτερα μπορώ.
Ή
- Αν πείς: όλα οφείλονται κάπως σε μια Ανωτερη Νοημοσύνη, άρα το πιο καλό είναι αποδέχομαι, κι ας μην καταλαβαίνω πάντα όλα τα "γιατι", και κοιτάω να συμορφωθώ όσο πιο πολύ γίνεται με αυτό που θεωρώ σωστό.
Τι σημασία έχει ποια απόψη "ισχύει";
Δεν είναι το ζητούμενο το ίδιο και στις δυο περιπτώσεις;
Ποτέ μην εμπιστεύεσαι επιστήμονα που φοβάται να πετάξει με αεροπλάνο.
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Δεν είναι ισοδύναμες οι δύο υποθέσεις, αν υπάρχουν τέτοιες ανώτερες ενσυνείδητες δυνάμεις τότε είναι στο άμεσο ενδιαφέρον μας να ξεκαθαρίσουμε ακριβώς τη θέση τους απέναντί μας, τόσο προσωπικά όσο και σε επίπεδο είδους, βασικά κάθε άλλη επιδίωξη είναι δευτερεύουσα, χεστήκαμε για εξωγήινους και καθαρή ενέργεια αν υπάρχει κάτι δίπλα μας που μπορεί να μας κάνει π.χ. βιολογικά αθάνατους ετσιθελικά, και όλους τους εχθρούς μας νανοπεϊκούς καρκινοπαθείς.Imperium έγραψε: ↑19 Αύγ 2020, 19:54Εσύ γιατί παθαίνεις τέτοιο κοκομπλόκο με την ιδέα και μόνο, αφου στην τελική δεν υπάρχει (πρακτικά) καμία διαφορά ανάμεσα στις δυό απόψεις;
- Αν πεις: όλα τυχαία είναι, δεν μπορώ να κάνω τίποτα γι αυτό, αρά ο πιο καλός δρόμος είναι αποδέχομαι ότι μου έλαχε και τραβάω μπρός όσο πιο καλύτερα μπορώ.
Ή
- Αν πείς: όλα οφείλονται κάπως σε μια Ανωτερη Νοημοσύνη, άρα το πιο καλό είναι αποδέχομαι, κι ας μην καταλαβαίνω πάντα όλα τα "γιατι", και κοιτάω να συμορφωθώ όσο πιο πολύ γίνεται με αυτό που θεωρώ σωστό.
Τι σημασία έχει ποια απόψη "ισχύει";
Δεν είναι το ζητούμενο το ίδιο και στις δυο περιπτώσεις;
Επίσης το όλα τυχαία είναι αν όχι εντελώς αχυράνθρωπος είναι στην καλύτερη πολύ απλοϊκή και ισοπεδωτική περιγραφή του ρόλου της τυχαιότητας στην κληρονομικότητα.
If reality is the sum of our perceptions, to acquire more varying points of view is to acquire, literally, more reality
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Εμένα εντελώς ισοδύναμες μου φαίνονται ως προς την ηθική υποχρέωση που υποβάλλουν.
Όσο για την "απλοϊκότητα" που αναφέρεις, δεν νομίζεις οτι το ίδιο ισχύει όταν βλέπεις όποια δυνάμει Ανώτερη Διάνοια σαν κάτι εντελώς εξωτερικό, σχεδον σαν τους εξωγήινους που αναφέρεις; Για να μην σχολιάσω την αντίληψή σου για το πώς να την "χειραγωγήσεις" προς εγωϊστικό όφελος, που σαν εφηβικό σάιφαϊ ακούγεται.
Πάσει περιπτώσει, η επιθυμία του να αποκτηθεί κάποια περαιτέρω κατανοήση γι αυτό το θέμα αφορά μόνον όσους το παραδέχονται κατ'αρχάς. Τι νοήμα έχει να εξερευνήσω κάτι που δεν πιστεύω οτι υπάρχει; Αν βέβαια θεωρείς οτι κάαατι μπορει να παίζει εκεί, φυσικά αξίζει να το ψάξεις, και με το παραπάνω. Αν δεν, τότε δεν έχει καμία σημασία.
Στην κάθε περίπτωση όμως, η ύπαρξή σου, ή ζωή σου, και οι υποχρεώσεις σου τελούν υπό τον ίδιον κανονισμό. Δεν νομίζω οτι μπορείς κάπως να κάνεις ζαβολιά και να μην το καταλάβεις, όποια αντίληψη και να έχεις για την λειτουργία της κληρονομικότητας.
Όσο για την "απλοϊκότητα" που αναφέρεις, δεν νομίζεις οτι το ίδιο ισχύει όταν βλέπεις όποια δυνάμει Ανώτερη Διάνοια σαν κάτι εντελώς εξωτερικό, σχεδον σαν τους εξωγήινους που αναφέρεις; Για να μην σχολιάσω την αντίληψή σου για το πώς να την "χειραγωγήσεις" προς εγωϊστικό όφελος, που σαν εφηβικό σάιφαϊ ακούγεται.
Πάσει περιπτώσει, η επιθυμία του να αποκτηθεί κάποια περαιτέρω κατανοήση γι αυτό το θέμα αφορά μόνον όσους το παραδέχονται κατ'αρχάς. Τι νοήμα έχει να εξερευνήσω κάτι που δεν πιστεύω οτι υπάρχει; Αν βέβαια θεωρείς οτι κάαατι μπορει να παίζει εκεί, φυσικά αξίζει να το ψάξεις, και με το παραπάνω. Αν δεν, τότε δεν έχει καμία σημασία.
Στην κάθε περίπτωση όμως, η ύπαρξή σου, ή ζωή σου, και οι υποχρεώσεις σου τελούν υπό τον ίδιον κανονισμό. Δεν νομίζω οτι μπορείς κάπως να κάνεις ζαβολιά και να μην το καταλάβεις, όποια αντίληψη και να έχεις για την λειτουργία της κληρονομικότητας.
Ποτέ μην εμπιστεύεσαι επιστήμονα που φοβάται να πετάξει με αεροπλάνο.
Re: Μηχανοκρατία καὶ τελεολογία στὴ βιολογία
Αυτό δουλεύει μόνο αν εισάγεις αυτοαναιρούμενες θεολογικές αυθαιρεσίες που απαιτούν τέτοιες οντότητες να είναι μη ανιχνεύσιμες για οποιοδήποτε επίπεδο τεχνολογίας και κατανόησης συνδυαστικής (aka αναζήτηση για στατιστικά παράδοξα).Imperium έγραψε: ↑19 Αύγ 2020, 21:46Εμένα εντελώς ισοδύναμες μου φαίνονται ως προς την ηθική υποχρέωση που υποβάλλουν.
Όσο για την "απλοϊκότητα" που αναφέρεις, δεν νομίζεις οτι το ίδιο ισχύει όταν βλέπεις όποια δυνάμει Ανώτερη Διάνοια σαν κάτι εντελώς εξωτερικό, σχεδον σαν τους εξωγήινους που αναφέρεις; Για να μην σχολιάσω την αντίληψή σου για το πώς να την "χειραγωγήσεις" προς εγωϊστικό όφελος, που σαν εφηβικό σάιφαϊ ακούγεται.
Ότι αν μπορούμε να επικοινωνήσουμε θα επιδιωχθεί quid pro quo είναι αυτονόητο. Αν σε ξενίζει αυτό μην το βλέπεις σαν εφηβικό σάι-φάι αλλά σαν απαγωγή σε άτοπο του πιστού που προσεύχεται ελπίζοντας να εξαργυρώσει την ευσέβιά του σε βελτίωση της υγείας κάποιου ενάρετου συγγενή.
Που ήταν και το πνεύμα της αρχικής μου ερώτησης στον Αἰακίδης Αἰχμητὴς, ότι έστω ότι είναι έγκυρη η απορία του, που το πάει; Είναι μια πιθανότητα που θέλει να την ψάξει σοβαρά ή τον ενδιαφέρει μόνο σαν παραθυράκι για να περισώσει την συνοχή άλλων πιο εξόφθαλμα υπερφυσικών αντιλήψεων που τυχόν διατηρεί;Imperium έγραψε: ↑19 Αύγ 2020, 21:46Πάσει περιπτώσει, η επιθυμία του να αποκτηθεί κάποια περαιτέρω κατανοήση γι αυτό το θέμα αφορά μόνον όσους το παραδέχονται κατ'αρχάς. Τι νοήμα έχει να εξερευνήσω κάτι που δεν πιστεύω οτι υπάρχει; Αν βέβαια θεωρείς οτι κάαατι μπορει να παίζει εκεί, φυσικά αξίζει να το ψάξεις, και με το παραπάνω. Αν δεν, τότε δεν έχει καμία σημασία.
Υπενθυμίζω ότι έβαλα την συνειδητότητα σαν προϋπόθεση, που είναι κατά τη γνώμη μου αναγκαία συνθήκη για να αποκλείσουμε τυχαιότητα, αν δεν υπάρχει αυτή η ιδιότητα τότε η υποτιθέμενη οντότητα που ελέγχει την κληρονομικότητα δεν έχει ουσιαστική διαφορά από την μεταλλαξιογόνα επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και η συζήτηση όντως δεν έχει κανένα νόημα.
If reality is the sum of our perceptions, to acquire more varying points of view is to acquire, literally, more reality