Γράφων έγραψε: ↑31 Οκτ 2024, 02:34
Λοξίας έγραψε: ↑30 Οκτ 2024, 18:51
Χμμ..."παράξενη" τοποθέτηση (θα εξηγηθώ πιο κάτω)...
Χωρίς να είμαι σε θέση να απορρίψω τους φιλοσόφους της αρχαίας Ελλάδος, γιατί πρέπει να πάρουμε τον Αριστοτέλη ως την σωστή πηγή αναφοράς για το θέμα του απείρου; Γιατί να μην πάρουμε τον Αναξίμανδρο, που έθεσε ως πρώτη αρχή των όντων το άπειρον;
Οι ενδείξεις και η λογική προσέγγιση, αντιτίθονται στην ύπαρξη φυσικού απείρου. Πλην όμως το αν όντως υπάρχει άπειρο στο φυσικό μας Σύμπαν, είναι ένα ερώτημα που ακόμα δεν έχει απαντηθεί από την Κοσμολογία.
Συνεπώς, εμείς μπορούμε να εκφέρουμε την προσωπική μας άποψη και μόνον.
Το ερώτημα του νήματος συνδυασμένο με την πιο κάτω απάντηση του νηματοθέτη...
Γράφων έγραψε: ↑30 Οκτ 2024, 18:11
Ευχαριστώ για την απάντηση! Μήπως ο Δημιουργός είναι εκτός του σύμπαντος ως ένα άυλο Ον που δεν περιορίζεται από τον χωροχρόνο του σύμπαντος;
...με έκανε να χαρακτηρίσω ως "παράξενη" την τοποθέτηση.
Δεν καταλαβαίνω φίλε Γράφοντα, πως "δείχνεις" την ύπαρξη θεού επειδή μια απάντηση είναι πως υπάρχει το άπειρο!
Μα, φίλε Λοξία, παρεξήγησες! Εγώ συμφωνώ με το ότι το άπειρο δεν υφίσταται στην φύση! Προσυπογράφω το επισημασμένο. Οι ενδείξεις και η λογική αντιτίθενται στην ύπαρξη του απείρου.
Οσον αφορά τον Αναξίμανδρο, δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι ιδιότητες έδωσε στο άπειρο, πέρα από το ότι είναι υλική αιτία όλων των στοιχείων. Και γενικά δεν έχουμε σαφή εξήγηση του απείρου από τους προσωκρατικούς. Εν τέλει, αν τα στοιχεία προέρχονται από το άπειρο είναι και εκείνα άπειρα; Δεν απορρίπτουμε κανέναν φιλόσοφο προφανώς, αλλά εγώ ανατρέχω κυρίως στον Αριστοτέλη, διότι σε τέτοια θέματα η φιλοσοφική του προσέγγιση είναι πολύ πιο συμπαγής (χωρίς να σημαίνει αυτό ότι είναι αλάνθαστη).
Ο Θεός είναι άπειρος, διότι πώς μπορείς να περιορίσεις έναν άυλο, αιώνιο, παντοδύναμο, πανταχού παρόντα Θεό; Είναι απαλλαγμένος από κάθε μέγεθος. Αυτή την ερμηνεία παίρνει ο όρος "άπειρος" εδώ, η οποία βέβαια είναι εντελώς διαφορετική από την σημασία του απείρου που εξετάζουμε εδώ
Εμείς εξετάζουμε τα αισθητά που βρίσκονται στο σύμπαν και την φυσική σημασία που έχει το άπειρο στο τελευταίο!
Την άποψή μου για ύπαρξη φυσικού απείρου την είπα.
Η Κοσμολογία δεν έχει απαντήσει ακόμα και οι δικές μας απόψεις, δεν είναι παρά αυτό:
προσωπικές απόψεις διαφόρων ανθρώπων.
Αυτό που μου φάνηκε "περίεργο", δεν ήταν το ερώτημά σου για το άπειρο αλλά η άμεση σύνδεσή του με την φύση του θεού...
Κάνεις μία ερώτηση στις θετικές επιστήμες. Το ερώτημα αυτό, είναι θέμα της Κοσμολογίας να το απαντήσει και όχι της Θεολογίας.
Και ξαφνικά, στα δύο επόμενα ποστς σου, κάνεις μία άσχετη ερώτηση για το αν ο θεός είναι εκτός Σύμπαντος!
Βρίσκω λοιπόν αξιοπερίεργο που σε ένα ερώτημα, ξεκάθαρα επιστημονικής φύσης, εισάγεις ερωτήματα για τον θεό...γιατί;
Αφού εξετάζουμε
"τα αισθητά που βρίσκονται στο Σύμπαν και την φυσική σημασία που έχει το άπειρο στο τελευταίο", όπως λες, δηλαδή εντελώς φυσικά πράγματα, για ποιον λόγο θα αρχίσουμε να μιλάμε για την ύπαρξη και φύση του θεού σε σχέση με το άπειρο;