Ενοχλητικές ιντερνετικές διαφημίσεις
Δημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2020, 10:10
Υπάρχει εδώ μέσα κανένας επιτόπιος τσιρλιπιπίδης που να ξέρει από αυτά για να μας διαφωτίσει ;
Γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφημίσεις και σε τι εξυπηρετούν ;
Δεν θα εξετάσω το περιεχόμενο του κάθε διαφημιστικού σποτ εδώ.
Αυτό είναι άλλη ιστορία καθώς και το πως το εισπράττει και πως επηρεάζεται ο καθένας από εμάς.
Εξετάζω την εμφάνιση.
Μερικοί τα βρίσκουν όλα ενοχλητικά.
Τα κουμούνια π.χ. λένε "τι Iberian airlines και σαχλαμάρες είναι αυτά που μας δείχνουν οι καπιταλιστές ; αντί να βλέπουμε γιγαντοαφίσες με Λένιν - Παπαρήγα βλέπουμε αυτά".
Εμένα αντιθέτως μου άρεσε όταν έβλεπα τα neon signs στην πλατεία Συντάγματος και δεν μου αρέσει τώρα που την έχουν κάνει πίσσα σκοτάδι.
Κάποιες φορές ενοχλούμαι.
Όταν επί παραδείγματι βλέπω ένα έργο στην τηλεόραση και πέφτει 10λεπτο commercial break.
Αλλά αυτό το καταλαβαίνω. Οι διαφημιστές λένε "τι θα κάνει τώρα ο θείος ; θα σηκωθεί να φύγει να πάει ταβέρνα ; δεν θα πάει, ένα τεταρτάκι θα το φάει στη μάπα και θα δει τις διαφημίσεις".
Γενικά ισχύoυν τα εξής για μιά τυχόν διαφήμιση:
Μπορεί να είναι αδιάφορη για μένα, π.χ. womens clothing ενώ είμαι man.
Μπορεί να είναι κάτι που το έχω ήδη. Π.χ. τρανζίστορ Sanyo - έχω.
Μπορεί να είναι κάτι το ολοκληρωτικά απεχθές για μένα - π.χ. συνταγή για μπάμιες.
Μπορεί να είναι και κάτι που υπό συνθήκας θα με ενδιέφερε - π.χ. διακοπές στο Κριεκούκι.
Αυτή η τελευταία περίπτωση με βάζει στο target audience.
Επίσης ισχύει ότι: Αν η διαφήμιση μου σπάσει τα νεύρα, επειδή λ.χ. επιμηκύνεται το στάνταρ δεκάλεπτο, το σπάσιμο των νεύρων θα το ξεχάσω αλλά από τη διαφήμιση κάτι θα μου μείνει. Το λέει η ψυχολογία του Φρόϋντ.
Ένα που δεν ισχύει είναι με τα subliminal cuts. Αυτό δεν υπάρχει, είναι Hellenic hoaxes.
Και ένα άλλο που ισχύει είναι ότι όσο περνάει ο καιρός τόσο η διαφήμιση χάνει την αξία της.
Πράγματι αν είσαστε Πακιστανός και μοιράζετε φυλλάδια στη γωνία Πανεπιστημίου-Πατησίων θα παρατηρήσετε ότι την πρώτη μέρα σας φεύγουν 100, τη δεύτερη 15 και την τρίτη 2-3.
Ερχόμαστε τώρα στις διαφημίσεις forced στο ιντερνέτι.
Κι εδώ τώρα υπάρχει το στοιχείο της πονηριάς που όμως κάνει δουλειά για τον διαφημιστή, οπότε κοντός ψαλμός αλληλουϊα ότι και να πούμε εμείς.
Πας να κάνεις download κάποιο software.
Σου δείχνει τρία links [download], [download], [download].
Το ένα είναι αυτό που θες, τα άλλα δύο είναι άλλο software product.
Πατάς κατά λάθος ένα από τα άλλα, σου φορτώνεται ένα άλλο product, ο διαφημιστής κάνει τη δουλειά του - στόδειξε.
Ή πατάς το κανονικό και σου λέει "untick if you don't want the companion τάδε". Δεν πατάς untick - σου φορτώνεται πάλι το περιττό.
Να πάω και στη χειρίστη των περιπτώσεων που ο διαφημιστής θέλει να σου βάλει ιό, adware. Έστω, ας το δεχτώ κι αυτό ότι έχει κάποια χρησιμότητα για τον διαφημιστή (αλλά όχι για μένα φυσικά).
Αλλά γιατί όμως οι θείοι μας πετάνε τα popups και μας ανοίγουν έξτρα παράθυρα ;
Αυτό δεν το καταλαβαίνω.
Είναι π.χ. το site "manchester united fans forum". Με γ**άει στα έξτρα παράθυρα που πρέπει να τα κλείνω. Για ποιό λόγο ;
Θέλει να μου δείξει π.χ. το διαφημιστικό του "hunt for the red October". Δείξτο σε frame στάμπιλε το μαμημένο. Μπορεί να μ' αρέσει, να πάω να το δω.
Οπωσδήποτε το effect δεν είναι καθόλου cool.
Αλλά γιατί το κάνουν έτσι ;
Είναι -νομίζω- και λακμακία κατά την εξής έννοια:
Το στάμπιλε θα τόβλεπα μπροστά μου συνέχεια, θα τούδινα κάποια σημασία, ενώ το άλλο τόκλεισα.
Όποιος καταλαβαίνει τι παίζει παρακαλώ πάρα πολύ να μας γράψει.
Γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφημίσεις και σε τι εξυπηρετούν ;
Δεν θα εξετάσω το περιεχόμενο του κάθε διαφημιστικού σποτ εδώ.
Αυτό είναι άλλη ιστορία καθώς και το πως το εισπράττει και πως επηρεάζεται ο καθένας από εμάς.
Εξετάζω την εμφάνιση.
Μερικοί τα βρίσκουν όλα ενοχλητικά.
Τα κουμούνια π.χ. λένε "τι Iberian airlines και σαχλαμάρες είναι αυτά που μας δείχνουν οι καπιταλιστές ; αντί να βλέπουμε γιγαντοαφίσες με Λένιν - Παπαρήγα βλέπουμε αυτά".
Εμένα αντιθέτως μου άρεσε όταν έβλεπα τα neon signs στην πλατεία Συντάγματος και δεν μου αρέσει τώρα που την έχουν κάνει πίσσα σκοτάδι.
Κάποιες φορές ενοχλούμαι.
Όταν επί παραδείγματι βλέπω ένα έργο στην τηλεόραση και πέφτει 10λεπτο commercial break.
Αλλά αυτό το καταλαβαίνω. Οι διαφημιστές λένε "τι θα κάνει τώρα ο θείος ; θα σηκωθεί να φύγει να πάει ταβέρνα ; δεν θα πάει, ένα τεταρτάκι θα το φάει στη μάπα και θα δει τις διαφημίσεις".
Γενικά ισχύoυν τα εξής για μιά τυχόν διαφήμιση:
Μπορεί να είναι αδιάφορη για μένα, π.χ. womens clothing ενώ είμαι man.
Μπορεί να είναι κάτι που το έχω ήδη. Π.χ. τρανζίστορ Sanyo - έχω.
Μπορεί να είναι κάτι το ολοκληρωτικά απεχθές για μένα - π.χ. συνταγή για μπάμιες.
Μπορεί να είναι και κάτι που υπό συνθήκας θα με ενδιέφερε - π.χ. διακοπές στο Κριεκούκι.
Αυτή η τελευταία περίπτωση με βάζει στο target audience.
Επίσης ισχύει ότι: Αν η διαφήμιση μου σπάσει τα νεύρα, επειδή λ.χ. επιμηκύνεται το στάνταρ δεκάλεπτο, το σπάσιμο των νεύρων θα το ξεχάσω αλλά από τη διαφήμιση κάτι θα μου μείνει. Το λέει η ψυχολογία του Φρόϋντ.
Ένα που δεν ισχύει είναι με τα subliminal cuts. Αυτό δεν υπάρχει, είναι Hellenic hoaxes.
Και ένα άλλο που ισχύει είναι ότι όσο περνάει ο καιρός τόσο η διαφήμιση χάνει την αξία της.
Πράγματι αν είσαστε Πακιστανός και μοιράζετε φυλλάδια στη γωνία Πανεπιστημίου-Πατησίων θα παρατηρήσετε ότι την πρώτη μέρα σας φεύγουν 100, τη δεύτερη 15 και την τρίτη 2-3.
Ερχόμαστε τώρα στις διαφημίσεις forced στο ιντερνέτι.
Κι εδώ τώρα υπάρχει το στοιχείο της πονηριάς που όμως κάνει δουλειά για τον διαφημιστή, οπότε κοντός ψαλμός αλληλουϊα ότι και να πούμε εμείς.
Πας να κάνεις download κάποιο software.
Σου δείχνει τρία links [download], [download], [download].
Το ένα είναι αυτό που θες, τα άλλα δύο είναι άλλο software product.
Πατάς κατά λάθος ένα από τα άλλα, σου φορτώνεται ένα άλλο product, ο διαφημιστής κάνει τη δουλειά του - στόδειξε.
Ή πατάς το κανονικό και σου λέει "untick if you don't want the companion τάδε". Δεν πατάς untick - σου φορτώνεται πάλι το περιττό.
Να πάω και στη χειρίστη των περιπτώσεων που ο διαφημιστής θέλει να σου βάλει ιό, adware. Έστω, ας το δεχτώ κι αυτό ότι έχει κάποια χρησιμότητα για τον διαφημιστή (αλλά όχι για μένα φυσικά).
Αλλά γιατί όμως οι θείοι μας πετάνε τα popups και μας ανοίγουν έξτρα παράθυρα ;
Αυτό δεν το καταλαβαίνω.
Είναι π.χ. το site "manchester united fans forum". Με γ**άει στα έξτρα παράθυρα που πρέπει να τα κλείνω. Για ποιό λόγο ;
Θέλει να μου δείξει π.χ. το διαφημιστικό του "hunt for the red October". Δείξτο σε frame στάμπιλε το μαμημένο. Μπορεί να μ' αρέσει, να πάω να το δω.
Οπωσδήποτε το effect δεν είναι καθόλου cool.
Αλλά γιατί το κάνουν έτσι ;
Είναι -νομίζω- και λακμακία κατά την εξής έννοια:
Το στάμπιλε θα τόβλεπα μπροστά μου συνέχεια, θα τούδινα κάποια σημασία, ενώ το άλλο τόκλεισα.
Όποιος καταλαβαίνει τι παίζει παρακαλώ πάρα πολύ να μας γράψει.