Το πρόβλημα με τον ελιτισμό στην τέχνη, είναι ότι κάνει οτιδήποτε μπορεί ώστε να αναγνωρίσει την αξία των καλών καλλιτεχνών μετά τον θάνατό τους.ST48410 έγραψε: ↑28 Σεπ 2021, 04:11Απαντώντας και στο προηγούμενο ερώτημα για τον δεκαπεντασύλλαβο. Υπάρχει μία εποχή στην οποία γίνονται κάποια πράγματα. Κάποιοι τα κάνουν λίγο πιο νωρίς και κάποιοι λίγο πιο μετά αλλά είναι η εποχή γενικώς που γίνονται αυτού του είδους τα πράγματα. Αυτό είναι θεμιτό. Και δεν είναι όλοι οι καλλιτέχνες δημιουργοί ούτε πρωτοπόροι. Ούτε καν ένας καλλιτέχνης σε όλα του τα έργα. Η απάντηση λοιπόν για την 6 συμφωνία του Τσαϊκόφσκι είναι ότι ναι, κατηγοριοποιείται στην σοβαρή μουσική χωρίς να είναι ένα πρωτοποριακό έργο. Αλλά είναι μέσα στην εποχή του, όχι μπροστά από αυτήν όπως πχ ο Βάγκνερ σε κάποια έργα ή ο Μπετόβεν στις τελευταίες σονάτες του.hellegennes έγραψε: ↑28 Σεπ 2021, 03:48Επίσης με χάνεις πολλές φορές με τους ορισμούς σου. Όλα τα έργα του Μπετόβεν είναι καινοτόμα; Ή ξεχωρίζεις ποια έργα του είναι «σοβαρή μουσική» και ποια όχι;
Είναι η 6η συμφωνία του Τσαϊκόφσκι σοβαρή μουσική ή όχι; Αν ναι, γιατί;
Αν δεις τις σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν από την μία στην επόμενη όλο και κάποιο στοιχείο νέο και ενδιαφέρον θα βρεις. Και μέσα στην κατηγορία έργων που λέγονται σονάτες επέφερε με την πάροδο των ετών σημαντικότατες αλλαγές και εξέλιξη. Τέτοιες που τα πρώτα έργα να μην έχουν καμία σχέση με τα τελευταία. Φυσικά έγραψε και αυτός ελαφρύτερα πράγματα όπως το γνωστό Für Elise. Αλλά λίγα. Ο συντριπτικά μεγάλος όγκος του έργου του είναι γεμάτος ενδιαφέρον και εκπλήξεις. Αν δεν υπήρχε ο Μπετόβεν η εξέλιξη της μουσικής θα ήταν πολύ διαφορετική.
Το βλέπω ρε φίλε και στη ζωγραφική. Λέω σε κάποιον απόφοιτο της Καλών Τεχνών (που έχει περίπου ίδιες απόψεις με σένα) "κοίτα τι ωραίος πίνακας αυτός".
Και επειδή ο πίνακας είναι σύγχρονος και καινοτομεί σε κάποια πράγματα, ο απόφοιτος μου αραδιάζει ένα κατεβατό τύπου "ναι μεν αλλά, έχει αρετές αλλά, έχει δυναμική αλλά, κλπ".
Όπου πίσω από το "αλλά" υποβόσκει η πρόθεση να περάσουν πρώτα 100 χρόνια, να έχει πεθάνει ο καλλιτέχνης και να έχει καταφέρει να εδραιώσει την αξία του.
Ε, δεν γίνεται έτσι πάντα όμως. "Εκτιμούμε το κάθε έργο με βάση την εποχή του, αλλά τα σύγχρονα έργα περιμένουμε να περάσει ένας αιώνας για να τα εκτιμήσουμε".
Οχι. Εγώ λέω να εκτιμήσουμε και τα σύγχρονα με βάση την εποχή τους.