Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Και επίθεση να μη δέχονταν πάλι δε θα μάζευε 30.000.
Αν μέσα στα χρόνια γινόταν φίρμα θα μάζευε.
Ο ΛΕΞ δεν έγινε φίρμα, αυτό είναι το θέμα. Ούτε τραγούδησε πρώτα το Παράλληλα στα μπουζούκια για να βγει μετά ως ένας
άλλος Σφακιανάκης και να πει πως έχει και πολιτικές απόψεις.
Φίρμα δεν εννοώ στα ΜΜΕ, αλλά στον κόσμο. Στους νέους είναι φίρμα, επειδή η ραπ είναι μόδα. Όπως και διάφοροι τράπερς.
Δεν έχω ιδέα ποιος είναι ο Λεξ, τι γράφει και τι πιστεύει.
Αλλά 20.000 κόσμο σε συναυλία δεν κατάφερε να μαζέψει ποτέ κανένα μουσικό κίνημα στην Ελλάδα, ούτε κατά διάνοια
Με εξαίρεση τις συναυλίες του Θεοδωρακη αμέσως μετά την Μεταπολίτευση που γέμιζε στάδια (είχε 30.000 κόσμο το 1974 στο Καραϊσκάκη και το Καυτατζόγλειο το 75) κανείς δεν έφερε τόσο κόσμο σε συναυλια
Και τη στιγμή που δεν παίζεται στα ραδιοφωνα, δεν βγαίνει στην τηλεόραση και δεν δίνει συνεντεύξεις
Το τσεκαρα αυτο απο περιεργεια αλλα και γιατι θυμαμαι δεκαετια 80 που ημουν παρον σε λαιβ Παπακωνσταντινου στο Καυτατζογλειο να εχει περισσοτερο κοσμο. Και οντως δεν ισχυει αυτο που ειπες, το συναυλιακο ρεκορ στην Ελλαδα το εχει ο Λουκιανος Κηλαηδονης με πανω απο 100,000 κοσμο και ακολουθουν Νταλαρας, Σαββοπουλος ως και Βανδη, ο Λεξ δεν μπανει καν στην πρωτη δεκαδα
Υπάρχουν πολλοί αριστερίζοντες ράπερς αλλά κανείς δεν είναι τόσο γνωστός στο ευρύ κοινό όσο ο ΛΕΞ. Ούτε καν όσο ο Τζαμάλ ή
ο Μικρός Κλέφτης για να αναφερθώ στα παλιά μέλη των Βόρειων Αστεριών. Αυτοί οι ράπερς έχουν παίξει και σε φεστιβάλ νεολαίων,
ο ΛΕΞ μόνο στο B-Fest πριν 6 χρόνια είχε εμφανιστεί αλλά με αυτό το δρώμενο δεν ασχολείται κανείς στην Αριστερά.
Η ραπ είναι και μόδα στους νεολαίους εδώ και χρόνια. Κάποιοι αναμενόμενα γίνονται πιο γνωστοί.
Σε αυτό δε θα διαφωνήσουμε, απλώς οι περισσότεροι ράπερς ειδικά στην Ελλάδα δεν είχαν μέχρι πρότινος στίχο με κοινωνικό περιεχόμενο.
Το ότι κάποιος ΛΕΞ τραγουδάει στίχους, κοινωνικούς και εξ'απαλών ονύχων αριστερόστροφους και πετυχαίνει χωρίς να διαφημίζεται δείχνει
πως εκεί έξω υπάρχει ένα σημαντικό ρεύμα ανθρώπων που ταυτίζεται στιχουργικά με τον καλλιτέχνη. Αυτό αν θες ταυτίσε το με την απουσία
του Τζήμερου από τη Βουλή, η ουσία είναι όμως πως αν ο ΛΕΞ τραγουδούσε "Διώχτε τους Πακιστανούς μας κλέβουν" μάλλον δε θα μάζευε 30.000 κόσμο χωρίς διαφήμιση.
Το ραπ είναι κατά βάση είναι απολίτικη μουσική. Απλά όσοι εκφράζουν πολιτικές ιδέες είναι σχεδόν όλοι αριστερίζοντες για αυτό κάποιος που δεν βλέπει την πλήρη εικόνα διαμορφώνει αυτή την εσφαλμένη πεποίθηση.
Σαν κάτι φαντασιόπληκτους που λένε ότι το ραπ ξεκίνησε σαν πολιτική επανάσταση των νέγρων στις ΗΠΑ επειδή οι Public Enemy έξυναν λίγο την επιφάνεια της πολιτικής. Ξεχνόντας ότι για κάθε 1 Public Enemy ύπηρχαν 5 που μιλούσαν για πάρτυ, χορό στο ghetto, έρωτα, ναρκωτικά, και προσδοκίες για καλή ζωή.
Η ραπ είναι και μόδα στους νεολαίους εδώ και χρόνια. Κάποιοι αναμενόμενα γίνονται πιο γνωστοί.
Σε αυτό δε θα διαφωνήσουμε, απλώς οι περισσότεροι ράπερς ειδικά στην Ελλάδα δεν είχαν μέχρι πρότινος στίχο με κοινωνικό περιεχόμενο.
Το ότι κάποιος ΛΕΞ τραγουδάει στίχους, κοινωνικούς και εξ'απαλών ονύχων αριστερόστροφους και πετυχαίνει χωρίς να διαφημίζεται δείχνει
πως εκεί έξω υπάρχει ένα σημαντικό ρεύμα ανθρώπων που ταυτίζεται στιχουργικά με τον καλλιτέχνη. Αυτό αν θες ταυτίσε το με την απουσία
του Τζήμερου από τη Βουλή, η ουσία είναι όμως πως αν ο ΛΕΞ τραγουδούσε "Διώχτε τους Πακιστανούς μας κλέβουν" μάλλον δε θα μάζευε 30.000 κόσμο χωρίς διαφήμιση.
Το ραπ είναι κατά βάση είναι απολίτικη μουσική. Απλά όσοι εκφράζουν πολιτικές ιδέες είναι σχεδόν όλοι αριστερίζοντες για αυτό κάποιος που δεν βλέπει την πλήρη εικόνα διαμορφώνει αυτή την εσφαλμένη πεποίθηση.
Σαν κάτι φαντασιόπληκτους που λένε ότι το ραπ ξεκίνησε σαν πολιτική επανάσταση των νέγρων στις ΗΠΑ επειδή οι Public Enemy έξυναν λίγο την επιφάνεια της πολιτικής. Ξεχνόντας ότι για κάθε 1 Public Enemy ύπηρχαν 5 που μιλούσαν για πάρτυ, χορό στο ghetto, έρωτα, ναρκωτικά, και προσδοκίες για καλή ζωή.
Δε θα διαφωνήσω εν γένει αλλά στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υπάρχουν αρκετοί ραπ καλλιτέχνες που είναι από αριστερίζοντες έως σκέτο
αριστεροί. Κάποιοι εξ'αυτών είναι ιδιαίτερα γνωστοί στο κοινό της μουσικής και έχουν πολλά views στο Youtube. Οι Rationalistas, Ψυχόδραμα, Ραψωδός Φιλόλογος, Tiny Jackal, Θανάσιμος είναι μερικά από τα παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό εν τάχει. Δε λέω πως ο χώρος της
ελληνικής ραπ έχει γίνει στέκι αριστερής παράταξης, ούτε καν πως οι προαναφερθέντες καλλιτέχνες και άλλοι είναι κατ'ανάγκη φουλ πολιτικοποιημένοι αλλά όταν βλέπεις πως στο λόφο του Στρέφη γίνονται πλέον περισσότερα hip hop live παρά συναυλίες της πανκ ή ότι υπάρχουν
ακόμα και Κνίτες ράπερς(Τοτέμ, Φράνκ, Σφάλμα) καταλαβαίνεις πως η μόδα του χιπ χοπ όπως και η μόδα του ροκ(και αυτό απολίτικο ήταν κατά
βάση) έχει αγγίξει πλέον και την Αριστερά.
Μετά τον πολύ πετυχημένο δίσκο του «Made in Athens», ο ράπερ Εθισμός κυκλοφόρησε την Πρασκευή (29/3) το νέο του δίσκο με τίτλο «Millennials» ο οποίος αποτελείται από 14 τραγούδια.
Με λόγο θαρραλέο ο Εθισμός σχολιάζει τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία χωρίς να μασά τα λόγια του.
Αυτός είναι και ο λόγος που τα τελευταία χρόνια έχει ξεχωρίσει κερδίζοντας συνεχώς και περισσότερους θαυμαστές.
Οι στίχοι του, μεταξύ άλλων, μιλάνε για τη δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ, την υπόθεση του Noor 1 και τις υποκλοπές.
Μάλιστα σχετικά με τις υποκλοπές ο γνωστός ράπερ κάνει αναφορά στον δημοσιογράφο που αποκάλυψε το σκάνδαλο που δεν είναι άλλος από τον εκδότη του Documento, Κώστα Βαξεβάνη, ο οποίος έβγαλε στο φως τις παρακολουθήσεις υπουργών, πολιτικών αντιπάλων της κυβέρνησης και στρατιωτικών.
Μπορεί η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο ράπερ να φανεί σε κάποιους σκληρή ωστόσο περιγράφει πολύ γλαφυρά διάφορα σημεία της δυστοπίας που ζούμε.