hellegennes έγραψε: ↑26 Δεκ 2019, 01:41Όχι, δεν με κατάλαβες. Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να το ξέρει ο αναγνώστης γιατί δεν πιστεύω ότι η εκτέλεση είναι πιο σημαντική από το ίδιο το έργο και γιατί δεν πιστεύω ότι υπάρχει μία άρτια εκτέλεση του έργου. Πρωτίστως το έργο πρέπει να έχει κάτι να πει και οι όποιες τεχνικές του ιδιομορφίες να είναι συμπλήρωμα. Αλλιώς δεν είναι καλλιτεχνικό έργο, είναι demo.
Κάποια στιγμή η ποίηση στράφηκε στην οπτικοποίηση και στα σχήματα, όπου οι στίχοι σχηματίζουν εικόνες ή αρκτικόλεξα ή διαβάζονται ανάποδα, διαγώνια και τα λοιπά. Αλλά τίποτα απ' αυτά δεν κράτησε πολύ γιατί ήταν περισσότερο παιχνίδι.
Κατά την γνώμη μου είναι πιο ενδιαφέρον να δεις τι βλέπει κάποιος στο έργο σου παρά ποια είναι η δική σου ιδανική ανάγνωση του έργου. Ο απόλυτος γνώστης της τέχνης και του έργου σου μπορεί να είναι σε θέση να αντιληφθεί πράγματα που δεν θα διακρίνει ένας απαίδευτος παρατηρητής και να θαυμάσει την δεξιοτεχνία σου ή ό,τι καινοτόμο έχεις να προσφέρεις, όμως ο οποισδήποτε μπορεί να δει στο έργο σου πράγματα που κι εσύ ο ίδιος δεν είχες δει ποτέ και να το διαβάσει με τρόπο απροσδόκητο.
Γι' αυτό λέω ότι το έργο πρέπει να στέκεται μόνο του και να μην είναι το ίδιο το έργο μόνο η τεχνική του ή η προσέγγιση που προσφέρει.
Ωραία. Νομίζω ότι κάπου αρχίζω να μπαίνω στο νόημα. Όταν όμως μιλάμε για περιεχόμενο μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο ή κάτι αφηρημένο και γενικό; Δώσε μου παράδειγμα σε ένα ποίημα που να ξέρουμε όλοι για χάρη της συζήτησης. Ας πούμε στον Ύμνο εις την Ελευθερίαν" ποιο θα λέγαμε ότι είναι το περιεχόμενο; Τι έχει να προσφέρει στο σκεπτόμενο άνθρωπο, τον Γερμανό, τον Αμερικανό, τον Βραζιλιάνο αυτό το έργο; Μη σταθούμε στο ότι για εμάς έχει μια ιδιαίτερη σημασία επειδή τμήμα του αποτελεί τον εθνικό ύμνο. Αυτό ως έργο τι έχει να πει για να στέκεται μόνο του;