Απλά εχω βιβλίο του τζεησον για τον επίκουρο, και επειδή το εκδοσε η αρχικατιναρα ο Χρηστάκης, το αναφέρει στο οπισθόφυλλο σε ένα βιογραφικό της σελίδας χωρίς κανένα λόγο.ST48410 έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 02:56Ενδιαφέρομαι να μάθω μερικά πράγματα για τις σχέσεις που είχε με τα αδέλφια του γιατί δεν βρίσκω τίποτα πουθενά. Είχαν επικοινωνία ή είχαν χωρίσει οι δρόμοι τους; Για πες αν ξέρεις κάτι παραπάνω. Ξεχωριστές προσωπικότητες και οι τρεις με έφεση στα γράμματα και φιλοσοφικές αναζητήσεις, ο καθένας με το δικό του τρόπο βέβαια.Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 02:01Αυτοκτόνησε ο αδερφός του και δεν πήγε στην κηδεία.
Ιάννης Ξενάκης
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
-
- Δημοσιεύσεις: 22810
- Εγγραφή: 19 Σεπ 2018, 10:47
Re: Ιάννης Ξενάκης
Re: Ιάννης Ξενάκης
Κατά πάσα πιθανότητα αναφέρεσαι στα όσα λέει ο Χρηστάκης εδώ:Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 08:14Απλά εχω βιβλίο του τζεησον για τον επίκουρο, και επειδή το εκδοσε η αρχικατιναρα ο Χρηστάκης, το αναφέρει στο οπισθόφυλλο σε ένα βιογραφικό της σελίδας χωρίς κανένα λόγο.ST48410 έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 02:56Ενδιαφέρομαι να μάθω μερικά πράγματα για τις σχέσεις που είχε με τα αδέλφια του γιατί δεν βρίσκω τίποτα πουθενά. Είχαν επικοινωνία ή είχαν χωρίσει οι δρόμοι τους; Για πες αν ξέρεις κάτι παραπάνω. Ξεχωριστές προσωπικότητες και οι τρεις με έφεση στα γράμματα και φιλοσοφικές αναζητήσεις, ο καθένας με το δικό του τρόπο βέβαια.Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 02:01Αυτοκτόνησε ο αδερφός του και δεν πήγε στην κηδεία.
Αν ισχύουν* φαίνεται ότι ο Ιάσονας είχε κακές σχέσεις και με τον άλλο αδελφό που επίσης δεν πήγε στην κηδεία. Ωστόσο η δικαιολογία της ειλημμένης υποχρέωσης δεν πείθει. Αρχές του 1977 δεν υπήρχε κάποια παγκόσμια πρεμιέρα πιανιστικού έργου για τον Ιάννη Ξενάκη και τέλος πάντων σε τέτοιες περιπτώσεις μετατίθεται η κηδεία 1-2 μέρες μετά για να μπορέσουν να παραστούν οι κοντινοί συγγενείς.
* Δεν ξέρω για τον Χρηστάκη σχεδόν τίποτα οπότε δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Η γυναίκα του τον αποκαλεί μυθομανή που σκάρωνε ιστορίες σε συνέντευξή της οπότε κρατάω και μια μικρή επιφύλαξη στο να περιγράφει τα γεγονότα με τρόπο που ενισχύουν την εικόνα του περιθωριακού Τζαίησον. Και για αυτόν γνωρίζω ελάχιστα αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιος που δίδασκε στο Deree δεν είχε να φάει.
Η όλη συζήτηση έγινε εξαιτίας του απόλυτου τρόπου που χαρακτήρισες τον Ξενάκη και δεν δένει με την όλη εικόνα που έχω σχηματίσει από συνεντεύξεις και γραπτά. Ωστόσο είναι αλήθεια ότι έχω λίγο σχετικό υλικό που να τον περιγράφει σαν άνθρωπο και αν κάποιος φίλος ή εσύ έχετε κάτι να προσθέσετε θα χαρώ πολύ να το διαβάσω.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Προχωράμε στο 1987 με το έργο Ταυρεπιφάνεια (Taurhiphanie)
Στις 13 Ιουλίου 1987 γίνεται στην Άρλ (Ν.Γαλλία) η πρεμιέρα του έργου Taurhiphanie [Ταυριπφάνεια] του Ιάννη Ξενάκη.
Το έργο αρχικά προοριζόταν ως ένα θέαμα με εκτελεστές κρουστών, ηλεκτρονικούς ήχους, φώτα και τη συμμετοχή ταύρων και ίππων [ο τίτλος εξάλλου συντίθεται από αυτές τις λέξεις: ταυρ-ιπ-φάνεια]. Η αρχική ιδέα του συνθέτη συμπεριλάμβανε και την αναμετάδοση ήχων από τους ταύρους με τη χρήση μικροφώνων, ώστε να ακούγεται η αναπνοή και οι βρυχηθμοί τους καθώς θα τρέχουν μέσα στην αρένα, ενώ ο Ξενάκης και οι βοηθοί του θα ανταποκρίνονταν ζωντανά στους ήχους αυτούς χρησιμοποιώντας το σύστημα UPIC.
Τελικά οι τεχνικές δυσκολίες εμπόδισαν την ενσωμάτωση του διαδραστικού στοιχείου στην παράσταση και το έργο περιορίστηκε μόνο στη χρήση ηλεκτρονικών ήχων από μαγνητοταινίες. Η μουσική του Taurhiphanie είναι πυκνή και ενίοτε θορυβώδης, παραπέμποντας ενδεχομένως στους ήχους των ταύρων.
https://mikropragmata.lifo.gr/aksechast ... -ksenakis/
Στις 13 Ιουλίου 1987 γίνεται στην Άρλ (Ν.Γαλλία) η πρεμιέρα του έργου Taurhiphanie [Ταυριπφάνεια] του Ιάννη Ξενάκη.
Το έργο αρχικά προοριζόταν ως ένα θέαμα με εκτελεστές κρουστών, ηλεκτρονικούς ήχους, φώτα και τη συμμετοχή ταύρων και ίππων [ο τίτλος εξάλλου συντίθεται από αυτές τις λέξεις: ταυρ-ιπ-φάνεια]. Η αρχική ιδέα του συνθέτη συμπεριλάμβανε και την αναμετάδοση ήχων από τους ταύρους με τη χρήση μικροφώνων, ώστε να ακούγεται η αναπνοή και οι βρυχηθμοί τους καθώς θα τρέχουν μέσα στην αρένα, ενώ ο Ξενάκης και οι βοηθοί του θα ανταποκρίνονταν ζωντανά στους ήχους αυτούς χρησιμοποιώντας το σύστημα UPIC.
Τελικά οι τεχνικές δυσκολίες εμπόδισαν την ενσωμάτωση του διαδραστικού στοιχείου στην παράσταση και το έργο περιορίστηκε μόνο στη χρήση ηλεκτρονικών ήχων από μαγνητοταινίες. Η μουσική του Taurhiphanie είναι πυκνή και ενίοτε θορυβώδης, παραπέμποντας ενδεχομένως στους ήχους των ταύρων.
https://mikropragmata.lifo.gr/aksechast ... -ksenakis/
Re: Ιάννης Ξενάκης
Παραμένουμε στο 1987 με το έργο XAS για κουαρτέτο σαξοφώνων:
Re: Ιάννης Ξενάκης
Ακόμα ένα έργο του 1987. Tracées για 94 μουσικούς. Δεν θα λέγαμε ότι είναι πρωτοποριακό όσο άλλα του έργα. Η μουσική γλώσσα μοιάζει να γίνεται κάπως πιο συμβατική. Η χρήση τεχνοτροπιών που πρωτοπαρουσιάστηκαν σε άλλα έργα γίνεται και εδώ trademark του δημιουργού ωστόσο η γλώσσα μοιάζει να είναι λίγο πιο εκφραστική και λιγότερο δομική από ό,τι παλιότερα*. Μπορεί να δοκιμάσουν οι φίλοι που άλλα έργα τους φάνηκαν πιο δύσπεπτα.
* δεν θέλω να είμαι απόλυτος γιατί δεν έχω διαβάσει κάποια ανάλυση του έργου και μπορεί να υπάρχουν ενδιαφέροντα στοιχεία που μου διαφεύγουν λόγω άγνοιας. Πάντως σιγά σιγά και καθώς μεγαλώνει ο συνθέτης υπάρχουν περισσότερα έργα που λείπει το πρωτοποριακό στοιχείο. Απολύτως κατανοητό βέβαια γιατί οι αναταράξεις και οι αλλαγές που έφερε ο Ξενάκης στην μουσική (ας πούμε με τα πρώτα σημαντικά έργα στα μέσα της δεκαετίας του 50) θα ήταν πολύ δύσκολο να τις απαιτήσει κανείς κάθε 10 ή 20 χρόνια. Για την ακρίβεια ο Ξενάκης είναι από τους λίγους συνθέτες (σε επίπεδο γνωστών και σπουδαίων) που δεν άλλαξαν ύψος όταν τα λεφτά που δίνονταν αφειδώς για την πρωτοποριακή μουσική μετά τον πόλεμο, σταμάτησαν την δεκαετία του '70. Και είναι κάτι αυτό που τον διακρίνει και πρέπει να του πιστώνεται, κατά την ταπεινή μου άποψη.
* δεν θέλω να είμαι απόλυτος γιατί δεν έχω διαβάσει κάποια ανάλυση του έργου και μπορεί να υπάρχουν ενδιαφέροντα στοιχεία που μου διαφεύγουν λόγω άγνοιας. Πάντως σιγά σιγά και καθώς μεγαλώνει ο συνθέτης υπάρχουν περισσότερα έργα που λείπει το πρωτοποριακό στοιχείο. Απολύτως κατανοητό βέβαια γιατί οι αναταράξεις και οι αλλαγές που έφερε ο Ξενάκης στην μουσική (ας πούμε με τα πρώτα σημαντικά έργα στα μέσα της δεκαετίας του 50) θα ήταν πολύ δύσκολο να τις απαιτήσει κανείς κάθε 10 ή 20 χρόνια. Για την ακρίβεια ο Ξενάκης είναι από τους λίγους συνθέτες (σε επίπεδο γνωστών και σπουδαίων) που δεν άλλαξαν ύψος όταν τα λεφτά που δίνονταν αφειδώς για την πρωτοποριακή μουσική μετά τον πόλεμο, σταμάτησαν την δεκαετία του '70. Και είναι κάτι αυτό που τον διακρίνει και πρέπει να του πιστώνεται, κατά την ταπεινή μου άποψη.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Παραμένουμε στο 1987. Κασσάνδρα για βαρύτονο που παίζει και ψαλτήριο και κρουστό. Το έργο αυτό σε κείμενα του Αισχύλου έρχεται ως προσθήκη στην Ορέστεια που είχε συνθέσει παλιότερα ο Ξενάκης. Μάλλον θα ξενίσουν αρκετά τα μεγάλα διαστήματα στη φωνή και εκτιμώ ότι θα δυσκολέψει τους περισσότερους.
…στις 21 Αυγούστου 1987 γίνεται στο φεστιβάλ της Gibellina στη Σικελία η πρεμιέρα του μουσικού δράματος Ορέστεια ΙΙ σε μουσική Ιάννη Ξενάκη, βασισμένο στην τριλογία του Αισχύλου. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο έργο που ο Ξενάκης συνέθεσε το 1965-66 για παιδική χορωδία, μικτή χορωδία και ενόργανο σύνολο με κάποιες προσθήκες.
Η αρχική μορφή εκτελέστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1966 στην πολίχνη Ypsilanti του Μίσιγκαν των Ηνωμένων Πολιτειών, και αποτελούταν από τρία μέρη: Αγαμέμνων, Χοηφόροι και Ευμενίδες. Το 1987 προστίθεται ένα τέταρτο μέρος, η Κασσάνδρα (για κρουστά και βαρύτονο που παίζει ταυτόχρονα και ψαλτήριο, αφιερωμένο στον βαρύτονο Σπύρο Σακκά και τον περκασιονίστα Sylvio Gualda), και με αυτή τη μορφή γίνεται η παρουσίαση του έργου στο φεστιβάλ της Gibellina. Αργότερα ωστόσο (το 1992) θα προστεθεί ένα ακόμα μέρος, η Θεά Αθηνά (για βαρύτονο και ενόργανο σύνολο) κι έτσι θα συμπληρωθεί οριστικά το εγχείρημα του 1965. Χαρακτηριστικό της Ορέστειας είναι ότι ενώ τα ενόργανα μέρη εμφανίζουν έναν εξαιρετικό νέο ήχο, του οποίου η επιρροή θα φανεί και στις κατοπινές συνθέσεις του Ξενάκη σε ότι αφορά τα κείμενα δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του την προσωδία (αργότερα βέβαια θα δείξει ενδιαφέρον για τη φωνητική της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και θα ενσωματώσει την προσωδία σε επόμενα έργα του)*. Τέλος ενώ η παράσταση της Ορέστειας είναι ολοκληρωμένη μόνο αν σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνεται και η Κασσάνδρα, αντιθέτως η Κασσάνδρα μπορεί να παιχτεί χωριστά, σαν ανεξάρτητο έργο.
https://www.lifo.gr/lifoland/mikropragm ... kyriakis-7
* Αυτό είναι μάλλον ανακριβές
…στις 21 Αυγούστου 1987 γίνεται στο φεστιβάλ της Gibellina στη Σικελία η πρεμιέρα του μουσικού δράματος Ορέστεια ΙΙ σε μουσική Ιάννη Ξενάκη, βασισμένο στην τριλογία του Αισχύλου. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο έργο που ο Ξενάκης συνέθεσε το 1965-66 για παιδική χορωδία, μικτή χορωδία και ενόργανο σύνολο με κάποιες προσθήκες.
Η αρχική μορφή εκτελέστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1966 στην πολίχνη Ypsilanti του Μίσιγκαν των Ηνωμένων Πολιτειών, και αποτελούταν από τρία μέρη: Αγαμέμνων, Χοηφόροι και Ευμενίδες. Το 1987 προστίθεται ένα τέταρτο μέρος, η Κασσάνδρα (για κρουστά και βαρύτονο που παίζει ταυτόχρονα και ψαλτήριο, αφιερωμένο στον βαρύτονο Σπύρο Σακκά και τον περκασιονίστα Sylvio Gualda), και με αυτή τη μορφή γίνεται η παρουσίαση του έργου στο φεστιβάλ της Gibellina. Αργότερα ωστόσο (το 1992) θα προστεθεί ένα ακόμα μέρος, η Θεά Αθηνά (για βαρύτονο και ενόργανο σύνολο) κι έτσι θα συμπληρωθεί οριστικά το εγχείρημα του 1965. Χαρακτηριστικό της Ορέστειας είναι ότι ενώ τα ενόργανα μέρη εμφανίζουν έναν εξαιρετικό νέο ήχο, του οποίου η επιρροή θα φανεί και στις κατοπινές συνθέσεις του Ξενάκη σε ότι αφορά τα κείμενα δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του την προσωδία (αργότερα βέβαια θα δείξει ενδιαφέρον για τη φωνητική της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και θα ενσωματώσει την προσωδία σε επόμενα έργα του)*. Τέλος ενώ η παράσταση της Ορέστειας είναι ολοκληρωμένη μόνο αν σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνεται και η Κασσάνδρα, αντιθέτως η Κασσάνδρα μπορεί να παιχτεί χωριστά, σαν ανεξάρτητο έργο.
https://www.lifo.gr/lifoland/mikropragm ... kyriakis-7
* Αυτό είναι μάλλον ανακριβές
- Γενιά της Αμαρτίας
- Δημοσιεύσεις: 9229
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 23:03
- Phorum.gr user: Γενιά των 700
- Τοποθεσία: Εμπροσθοφυλακή.
Re: Ιάννης Ξενάκης
γενικά ή το συγκεκριμένο;
Re: Ιάννης Ξενάκης
Αρκετά πιο εύκολα ίσως ακούσετε το έργο της ίδιας χρονιάς ATA για μεγάλη ορχήστρα:
Re: Ιάννης Ξενάκης
To 1987 με την συμπλήρωση των 50 χρόνων από τον θάνατο του Maurice Ravel, ο Ξενάκης δέχεται παραγγελία για την σύνθεση ενός έργου αφιερωμένου στο Γάλλο συνθέτη. Το έργο αυτό είναι το à R (δηλαδή Hommage à Ravel) και είναι γραμμένο για πιάνο:
Re: Ιάννης Ξενάκης
Επετειακό
http://www.karlrecords.net/?fbclid=IwAR ... Urnv3mOhsMKarlrecords is excited to announce a 5 LP / 5 CD box set celebrating the 100th anniversary of IANNIS XENAKIS (on May 29th, 2022), one of the most influential 20th century avantgarde composers.
As with „La Légende d’Eer“ and „Persepolis“ before, the tracks have been newly mixed by longtime zeitkratzer sound engineer MARTIN WURMNEST and mastered by RASHAD
BECKER and now reveal their full sonic range and dynamics.
„This is the definitive Persepolis“ stated The Wire (May 2018, issue 411) and this will be true for the new sets as well.
Scheduled for release as part of the Perihel series curated by REINHOLD FRIEDL in January 2022 and flanked by several performances across Europe in the Xenakis jubilee year (details tba), while preorder starts early December.
Formats:
5x 180gram LP incl 4c insert and download code + booklet
5x Digipack CD + booklet
Digital download
Listen to „Mycenae Alpha“:
Tracklist:
I: EARLY WORKS
Diamorphoses (1957)
Concret PH (1958)
Orient Occident (1961)
Bohor (1962)
II: LES POLYTOPES I
Hibiki Hana-Ma (1969)
Mycenae Alpha (1978)
Polytope de Cluny (1972)
III: LES POLYTOPES II
Persepolis (1972)
IV: LES POLYTOPES III
La Légende d’Eer (1978)
V: LATE WORKS
Taurhiphanie (1987-88)
Voyage Absolu Des Unari
Vers Andromède (1989)
Gendy 3 (1991)
S.709 (1992)
Re: Ιάννης Ξενάκης
Γενικα αυτο το label ειναι ενδιαφερον.
Re: Ιάννης Ξενάκης
Re: Ιάννης Ξενάκης
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Συνεληφθη ο Συγγραφεας best seller Στέφανος Ξενάκης
από Space_Passenger » 08 Μαρ 2023, 11:08 » σε Εγκληματικότητα - 46 Απαντήσεις
- 2050 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Space_Passenger
16 Ιουν 2023, 13:39
-