Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Κινούνται σε άλλους χώρους που η καλλιτεχνική δημιουργία έχει διαφορετικούς στόχους. Το ότι κάποιος είναι πολύ καλός σε κάτι και κάποιος επίσης πολύ καλός σε κάτι άλλο, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι αυτοί οι δύο είναι απευθείας συγκρίσιμοι.
Νομίζω πως έκανες λάθος ανάγνωση, διότι δεν συνέκρινα Μπαχ και Βαμβακάρη.
Απλώς, επανέλαβα μία (πολύ παλιά) άποψη που κυκλοφορεί στους μουσικούς κύκλους: "Ό,τι είναι ο Μπαχ για την δυτική μουσική, είναι ο Βαμβακάρης για την ελληνική".
Θέλοντας να δείξουν την επιρροή που είχαν και οι δύο στην μετέπειτα εξέλιξη της μουσικής (ο καθένας στο δικό του μουσικό πέλαγος).
Πιθανόν αυτός ο χαρακτηρισμός ήταν που σου κίνησε το ενδιαφέρον και δεν έδωσες σημασία στο υπόλοιπο ποστ, όπου λέω ακριβώς αυτό που τονίζεις εσύ.
ΔΕΝ γίνεται να συγκρίνουμε απ' ευθείας δύο ή περισσότερους μεγάλους δημιουργούς. Είναι άκυρη κάθε τέτοια σύγκριση.
Συγκεκριμένα...
SpoilerShow
Ούτε αντιλαμβανόμαστε πως δεν μπορούμε εμείς να αναδείξουμε τον "μεγαλύτερο" Έλληνα συνθέτη, διότι, απλούστατα, δεν έχουμε τα φόντα, τις γνώσεις, τα προσόντα και το μουσικό επίπεδο για κάτι τέτοιο.
Καταξιωμένοι, διεθνώς, μαέστροι, που μελετούν με ευλάβεια σουίτες, όπερες και ορατόρια των μεγάλων μας κλασικών δημιουργών, αλλά και τις συνθέσεις των μεγάλων μας λαϊκών δημιουργών, αυτοί ναι, μπορούν να το κάνουν.
Αλλά δεν το κάνουν, διότι δεν έχει καμία σημασία η "σύγκριση", καθώς είναι εντελώς άκυρη.
Κάθε ένας από τους μεγάλους της διεθνούς μουσικής, όρισε το δικό του πέλαγος στον μουσικό μας ωκεανό και μεγαλούργησε εκεί.
Και κάθε ένας από αυτούς τους γίγαντες, θεωρείται μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες, ένας απο τους σπουδαιότερους, στην ιστορία της μουσικής.
Κάποια μικρή εξαίρεση γίνεται για τον Μπαχ, ως πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά και αυτή η άποψη δεν είναι καθολικά αποδεκτή.
Μέγας ο Βαμβακάρης, μέγας ο Χατζιδάκις, μέγας ο Θεοδωράκης, μέγας ο Τσιτσάνης, μέγας ο Παπαθανασίου, μέγας ο Σκαλκώτας, μέγας ο Καλομοίρης, μέγας ο Χιώτης, μέγας και ο "άγνωστος" συνεχιστής της δημοτικής μας μουσικής...για ποιον λόγο πρέπει να τους "συγκρίνω";
Όλοι αυτοί, και πολλοί άλλοι ακόμη, έχουν χτίσει και από έναν όροφο στο οικοδόμημα της ελληνικής μουσικής που απολαμβάνουμε σήμερα.
Σε τι εξυπηρετεί την μουσική, τι προσφέρει, το να "αναδείξω" τον σπουδαιότερο, το "ποιος έχτισε το ρετιρέ";
Απολύτως τίποτε! Διότι ρετιρέ χωρίς τον από κάτω όροφο, δεν μπορεί να υπάρξει.
Με την εξήγηση που δίνεις καταλαβαίνω τι εννοείς. Απλά στους τρίτους που διαβάζουν μένει συνήθως η ατάκα "Βαμβακάρης (ο Μπαχ της Ελλάδας)" και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις και παρεξηγήσεις με σοβαρές συνέπειες αρκετές φορές.
Με λύπη παρατηρώ ότι διασπάστηκαν οι ψήφοι της δημοκρατικής παρατάξεως προς όφελος του πομπώδους σπαζοκλαμπάνια. Απεθύνω έκκληση προς όλους τους δημοκρατικούς πολίτες να πράξουν το χρέος τους απέναντι στην πατρίδα.
Καλό θα ήταν να αποφύγουμε τέτοιους χαρακτηρισμούς. Κινούνται σε άλλους χώρους που η καλλιτεχνική δημιουργία έχει διαφορετικούς στόχους. Το ότι κάποιος είναι πολύ καλός σε κάτι και κάποιος επίσης πολύ καλός σε κάτι άλλο, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι αυτοί οι δύο είναι απευθείας συγκρίσιμοι.
Νομίζω πως έκανες λάθος ανάγνωση, διότι δεν συνέκρινα Μπαχ και Βαμβακάρη.
Απλώς, επανέλαβα μία (πολύ παλιά) άποψη που κυκλοφορεί στους μουσικούς κύκλους: "Ό,τι είναι ο Μπαχ για την δυτική μουσική, είναι ο Βαμβακάρης για την ελληνική".
Θέλοντας να δείξουν την επιρροή που είχαν και οι δύο στην μετέπειτα εξέλιξη της μουσικής (ο καθένας στο δικό του μουσικό πέλαγος).
Πιθανόν αυτός ο χαρακτηρισμός ήταν που σου κίνησε το ενδιαφέρον και δεν έδωσες σημασία στο υπόλοιπο ποστ, όπου λέω ακριβώς αυτό που τονίζεις εσύ.
ΔΕΝ γίνεται να συγκρίνουμε απ' ευθείας δύο ή περισσότερους μεγάλους δημιουργούς. Είναι άκυρη κάθε τέτοια σύγκριση.
Συγκεκριμένα...
SpoilerShow
Ούτε αντιλαμβανόμαστε πως δεν μπορούμε εμείς να αναδείξουμε τον "μεγαλύτερο" Έλληνα συνθέτη, διότι, απλούστατα, δεν έχουμε τα φόντα, τις γνώσεις, τα προσόντα και το μουσικό επίπεδο για κάτι τέτοιο.
Καταξιωμένοι, διεθνώς, μαέστροι, που μελετούν με ευλάβεια σουίτες, όπερες και ορατόρια των μεγάλων μας κλασικών δημιουργών, αλλά και τις συνθέσεις των μεγάλων μας λαϊκών δημιουργών, αυτοί ναι, μπορούν να το κάνουν.
Αλλά δεν το κάνουν, διότι δεν έχει καμία σημασία η "σύγκριση", καθώς είναι εντελώς άκυρη.
Κάθε ένας από τους μεγάλους της διεθνούς μουσικής, όρισε το δικό του πέλαγος στον μουσικό μας ωκεανό και μεγαλούργησε εκεί.
Και κάθε ένας από αυτούς τους γίγαντες, θεωρείται μία από τις κορυφαίες φυσιογνωμίες, ένας απο τους σπουδαιότερους, στην ιστορία της μουσικής.
Κάποια μικρή εξαίρεση γίνεται για τον Μπαχ, ως πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά και αυτή η άποψη δεν είναι καθολικά αποδεκτή.
Μέγας ο Βαμβακάρης, μέγας ο Χατζιδάκις, μέγας ο Θεοδωράκης, μέγας ο Τσιτσάνης, μέγας ο Παπαθανασίου, μέγας ο Σκαλκώτας, μέγας ο Καλομοίρης, μέγας ο Χιώτης, μέγας και ο "άγνωστος" συνεχιστής της δημοτικής μας μουσικής...για ποιον λόγο πρέπει να τους "συγκρίνω";
Όλοι αυτοί, και πολλοί άλλοι ακόμη, έχουν χτίσει και από έναν όροφο στο οικοδόμημα της ελληνικής μουσικής που απολαμβάνουμε σήμερα.
Σε τι εξυπηρετεί την μουσική, τι προσφέρει, το να "αναδείξω" τον σπουδαιότερο, το "ποιος έχτισε το ρετιρέ";
Απολύτως τίποτε! Διότι ρετιρέ χωρίς τον από κάτω όροφο, δεν μπορεί να υπάρξει.
Με την εξήγηση που δίνεις καταλαβαίνω τι εννοείς. Απλά στους τρίτους που διαβάζουν μένει συνήθως η ατάκα "Βαμβακάρης (ο Μπαχ της Ελλάδας)" και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις και παρεξηγήσεις με σοβαρές συνέπειες αρκετές φορές.
Άστονα μωρέ, δεν έχει τον θεό του αυτός, δεν πιστεύει Στον Έναν και Μοναδικό Θεό.
Ο Μάρκος έχει σονγκράιτιν απλό και παιδικό, πιο πολύ Ramones & Richman θυμίζει ...
Θα το πω για δεύτερη φορά...
ΔΕΝ συγκρίνω το γράψιμο του Μπαχ με αυτό του Βαμβακάρη.
Μεταφέρω μια πολύ παλιά ρήση των μουσικοσυνθετών για την επιρροή που είχε ο Βαμβακάρης στην εξέλιξη του λαϊκού μας τραγουδιού.
Ήταν ο ακρογωναίος λίθος της θεμελίωσης της λαϊκής μας μουσικής.
Παρόμοια θεμελίωση στην δυτική μουσική είχε ο Μπαχ.
Μετά τον Χατζιδάκι δεν θα άξιζε να είναι ο Σκαλκώτας; Ο Τσιτσάνης κάτω από τον Θεοδωράκη; Ο Σαββόπουλος πάνω από τον Μαρκόπουλο;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Μετά τον Χατζιδάκι δεν θα άξιζε να είναι ο Σκαλκώτας; Ο Τσιτσάνης κάτω από τον Θεοδωράκη; Ο Σαββόπουλος πάνω από τον Μαρκόπουλο;
Πρώτα, πρώτα αυτό είναι το δικό μου σύμπαν, δεν θα το βάλω σε διαπραγμάτευση
Δεύτερον αναφορικά με τους σοβαρούς δεν πρέπει να μπαίνουν σε τέτοιου είδους συζητήσεις. Δεν είμαστε χώρα με αυτήν την παράδοση για τους μπλέκουμε στο μέτρημα της μουσικής με αναφορά σε κοινό. Δεν έχουν κοινό.
Κι ο μεγάλος Σκαλκώτας (έτρεχα μικρός στις παρουσιάσεις του Νανακου και άκουγα ότι έλεγε και έβαζε να ακουστεί) και ο Βάρβογλης και ο σπουδαίος Χρήστου δεν έχει νόημα να εμπλέκονται σε ψηφοφορίες.
Δεν επέδρασαν στο παραμικρό στη διαμόρφωση αισθητικης σε αυτόν τον τόπο
Ο Μάρκος έχει σονγκράιτιν απλό και παιδικό, πιο πολύ Ramones & Richman θυμίζει ...
Θα το πω για δεύτερη φορά...
ΔΕΝ συγκρίνω το γράψιμο του Μπαχ με αυτό του Βαμβακάρη.
Μεταφέρω μια πολύ παλιά ρήση των μουσικοσυνθετών για την επιρροή που είχε ο Βαμβακάρης στην εξέλιξη του λαϊκού μας τραγουδιού.
Ήταν ο ακρογωναίος λίθος της θεμελίωσης της λαϊκής μας μουσικής.
Παρόμοια θεμελίωση στην δυτική μουσική είχε ο Μπαχ.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.