Του οπτικοακουστικού του οπ εννοάς;
Εκπαίδευση λέγεται.
Για το μέσο ακροατή, δεν έχει. Δεν θα την καταλάβει. Και δεν είναι υπερανάλυση. Τα βασικά λέει και έχει κάποιες πληροφορίες που παίρνει απ' την πηγή ρωτώντας τον μουσικό/μέλος του συγκροτήματος, κάτι που δεν έχει ευκαιρία ο καθένας. Υποθέτω ότι το ακροατήριο του αποτελείται κυρίως από μουσικούς, έστω και ερασιτέχνες. Εκεί δίνει αρκετές τεχνικές πληροφορίες που θα ενδιαφέρουν όποιον φτιάχνει παρόμοια πράγματα. Όταν θέσεις το ερώτημα "πως φτιάχνει κανείς κάτι καλό" σε έναν συγκεκριμένο χώρο (πχ εμπορική μουσική) ή πρώτη απάντηση είναι "κοίτα πως το έφτιαξαν άλλοι".
Ξερω μουσικους που τους εχει βγει το λαδι για να αναλυσουν μερικα κομματια. Και δε μιλαω για ασχετους μουσικους.
Ναι, βέβαια δεν είναι καθόλου έτσι και υπάρχουν και άλλοι τρόποι προσέγγισης αλλά η απάντηση είναι ναι.
Μη σκεφτείς μόνο πως θα το παίξει σε ένα πιάνο ή μία κιθάρα. Αρκετοί πλέον έχουν home studio στο σπίτι και κάνουν όλη την παραγωγή. Αν δεν σου έλεγε αυτές τις λεπτομέρειες για το πολυκάναλο δεν θα μπορούσε καν να τις φανταστεί ένας νέος μουσικός που δεν έχει δουλέψει με τέτοιο εργαλείο. Ήταν διαφορετική η λογική της παραγωγής δεδομένων των τότε μέσων και είχε ακουστικό αποτύπωμα.
Γιατί όμως αυτή ανάλυση ρε φίλε; Χιλιάδες ωραία κομμάτια μπορούμε να τα βάλουμε κάτω και να λέμε "Αααα είδες; Εδώ έβαλε σολ αντί για ντο και έδωσε έμφαση. Μπλα μπλα μπλα"ST48410 έγραψε: ↑17 Σεπ 2021, 23:55Μη σκεφτείς μόνο πως θα το παίξει σε ένα πιάνο ή μία κιθάρα. Αρκετοί πλέον έχουν home studio στο σπίτι και κάνουν όλη την παραγωγή. Αν δεν σου έλεγε αυτές τις λεπτομέρειες για το πολυκάναλο δεν θα μπορούσε καν να τις φανταστεί ένας νέος μουσικός που δεν έχει δουλέψει με τέτοιο εργαλείο. Ήταν διαφορετική η λογική της παραγωγής δεδομένων των τότε μέσων και είχε ακουστικό αποτύπωμα.
Μην υποτιμάς το υλικό που έχει αυτός. Από μία μίξη πολύ δύσκολα ξεχωρίζεις κάποια πράγματα που στα σπάει σε ξεχωριστά κανάλια.
Σαν ακροατής μπορείς απλά να αρκεστείς στο να σου αρέσει κάτι ή όχι. Σαν μουσικός, ειδικά αν θέλεις να γράψεις και τέτοια πράγματα, δεν αρκεί. Υπάρχουν άτομα που είναι εξαιρετικά ταλαντούχα, ακούνε λίγο, καταλαβαίνουν πολλά και διαισθάνονται ακόμα περισσότερα. Αλλά είναι πάρα πολύ λίγα. Στους περισσότερους πρέπει να αναλύσεις και να εξηγήσεις για να αποκτήσουν τα κατάλληλα εκφραστικά εργαλεία. Εκπαίδευση όπως είπε ο sys3x παραπάνω για να τους γλιτώσεις χρόνο. Να τους δώσεις σε μερικά χρόνια αυτά που θα έκαναν δεκαετίες και αν προκειμένου να τα ανακαλύψουν μόνοι τους. Να ξέρουν δηλαδή τι επιλογές έχουν όταν θέλουν να κάνουν κάτι που να ακούγεται ήρεμο, αγριεμένο, ξεσηκωτικό, καταθλιπτικό, να έχει στοιχεία έκπληξης ή ό,τι άλλο. Και να έχει συνοχή. Όπως είπα και παραπάνω δεν νομίζω ότι το video απευθύνεται στο γενικό κοινό. Δεν θα ήταν τόσο τεχνικό αν ο στόχος ήταν αυτός.
Εμένα που δεν είμαι μουσικός με τρελαίνει πιο πολύ, το "περίεργο" ακόρντο. Μια διφωνία ας πούμε που δεν θα την περίμενε κάποιος που νόμιζε ότι τα ακόρντα είναι το απλό μινόρε ή το μαντζόρε. Όταν προσπαθούσα να βγάλω το τραγούδι που έβαλα στο νήμα με το DS-55 ( πούντο τώρα;)ST48410 έγραψε: ↑18 Σεπ 2021, 18:16Σαν ακροατής μπορείς απλά να αρκεστείς στο να σου αρέσει κάτι ή όχι. Σαν μουσικός, ειδικά αν θέλεις να γράψεις και τέτοια πράγματα, δεν αρκεί. Υπάρχουν άτομα που είναι εξαιρετικά ταλαντούχα, ακούνε λίγο, καταλαβαίνουν πολλά και διαισθάνονται ακόμα περισσότερα. Αλλά είναι πάρα πολύ λίγα. Στους περισσότερους πρέπει να αναλύσεις και να εξηγήσεις για να αποκτήσουν τα κατάλληλα εκφραστικά εργαλεία. Εκπαίδευση όπως είπε ο sys3x παραπάνω για να τους γλιτώσεις χρόνο. Να τους δώσεις σε μερικά χρόνια αυτά που θα έκαναν δεκαετίες και αν προκειμένου να τα ανακαλύψουν μόνοι τους. Να ξέρουν δηλαδή τι επιλογές έχουν όταν θέλουν να κάνουν κάτι που να ακούγεται ήρεμο, αγριεμένο, ξεσηκωτικό, καταθλιπτικό, να έχει στοιχεία έκπληξης ή ό,τι άλλο. Και να έχει συνοχή. Όπως είπα και παραπάνω δεν νομίζω ότι το video απευθύνεται στο γενικό κοινό. Δεν θα ήταν τόσο τεχνικό αν ο στόχος ήταν αυτός.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό για αυτόν που θα ασχοληθεί με την εμπορική μουσική να μπορεί να μαντεύει τι από αυτό που θα φτιάξει αρέσει ή όχι. Ε, ένας τρόπος είναι να δεις τι έχει πουλήσει πολύ ήδη και να αναζητήσεις το γιατί. Γιατί αρέσει τόσο πολύ το τάδε ή το δείνα τραγούδι; Στην άλλη μουσική δεν ενδιαφέρουν τόσο αυτά.
Προσωπικά δεν θα έμπαινα στον κόπο να κάνω ανάλυση σε εμπορική μουσική γιατί τα περισσότερα πράγματα τα έχω συναντήσει στην άλλη μουσική δεκαετίες ή και αιώνες πριν (πχ κάποια πράγματα από τα φωνητικά που άκουσες εδώ). Περισσότερο ενδιαφέρον είχε για μένα το θέμα για τις λεπτομέρειες σχετικά με την παραγωγή και την ηχοληψία. Πχ ακούς ότι το μέρος με τα φωνητικά έχει κατώτερη ποιότητα και με τις διαδικασίες που χρησιμοποίησαν γίνεται κατανοητό το γιατί.