Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 23253
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 22 Φεβ 2023, 17:39

neon imposter έγραψε:
22 Φεβ 2023, 13:36
AlienWay έγραψε:
22 Φεβ 2023, 13:13
Τα δυο τραγούδια έχουν κοινό το στοιχείο της προσωπικής αποκάλυψης, μέσω μιας σοκαριστικής διαπίστωσης, ωστόσο στου Καρβέλα δεν υπάρχει κάποιος ουσιώδης υπαινιγμός, είναι αρκετά επεξηγηματικός.

Στου Smith αντίθετα η σοκαριστική διαπίστωση του ήρωα προκαλεί τον ακροατή να πλάσει με τη φαντασία του διάφορα σενάρια ως προς τον συμβολισμό του τραγουδιού. Υπάρχει μία "παγίδα" στην οποία έπεσε ο ήρωας, αλλά τι είναι αυτή η παγίδα, τι συμβολίζει και για ποιο λόγο "δε θέλουμε να ξέρουμε";

Υπάρχει μια λαβκραφτική προέκταση.

Ο Ελληνας επιλέγει τη μασημένη τροφή της καψούρας προκειμένου να σερβίρει το στοιχείο της προσωπικής αναζήτησης και αποκάλυψης, αν και αποτελεί ένα καλό πρώτο βήμα για να οδηγηθεί το τραγούδι σε ποιο "εσωτερικά" μονοπάτια.
Προφανώς - αφού ο αναγνώστης είναι ο πρώτος συγγραφέας, η προσέγγισή σου είναι πρωτότυπη εξ ορισμού.

Ωστόσο, επειδή ετοιμάζουμε έναν τόμο πάνω στις διακειμενικές και όχι μόνο σχέσεις νεορομαντικών και ελαφρολαϊκών, κάθε συνεισφορά είναι εκτιμητέα.

Οπότε περιμένουμε κείμενό σου.

Θα γίνει και συνέδριο αργότερα, με καλό μπουφέ και ημίγυμνες παρουσίες και απουσίες
Το νεορομαντικό είναι ρομαντικό σε όλους τους τομείς και ανακαλύπτει τον ρομαντισμό σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας και της σκέψεως.

Αντίθετα το ελαφρολαικό αντλεί την έμπνευσή του από τον ρομαντισμό του έρωτα και συγκεκριμένα από την οδύνη του χωρισμού, όπως αναμειγνύεται με το οινόπνευμα και προκαλεί μια χαρμολύπη.
Ζούμε σε μια οικονομία.

Άβαταρ μέλους
Feindflug
Δημοσιεύσεις: 14691
Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Feindflug » 22 Φεβ 2023, 19:56

Χαιρετίζω το νήμα προς τιμήν του καλλιτέχνη και της δημιουργίας του, αλλά διαφωνώ με την ανάλυση.

Αλλά όπως έγραψε κι ένας τύπος στα σχόλια:

Τι άκουγα μέχρι τώρα και τι είχα ανάγκη να ακούσω...
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir

Άβαταρ μέλους
αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 27 Ιαν 2023, 19:17

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας » 22 Φεβ 2023, 19:58

Feindflug έγραψε:
22 Φεβ 2023, 19:56
Χαιρετίζω το νήμα προς τιμήν του καλλιτέχνη και της δημιουργίας του, αλλά διαφωνώ με την ανάλυση.
οι απόψεις είναι σαν τα eyeliners δικέ μου, όλοι έχουν από μία
Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
24 Φεβ 2023, 15:50
Οι συνάδελφοι παραδίπλα έχουν ήδη αρχίσει την καούρα
Είναι ένας από τους λόγους που δεν εργάζομαι πλέον, οι εργασιακοι χώροι θυμίζουν γυμνάσιακο προαύλιο

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17027
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 22 Φεβ 2023, 20:19

αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας έγραψε:
21 Φεβ 2023, 18:06
δηλώνω ένοχος για ηθική αυτουργία σε ότι ακολούθησε
Μπράβο, διάνοια της μουσικής! Σε ευχαριστούμε! :vp5::smt020
Εδώ να πω ότι στο κανάλι του βρήκα και άλλα έπη, όπως τραγούδια των Clash, Depeche Mode, Joy Division, Sister of Mercy, αλλά αν και φανατική Κιουρού, ξεχώρισα αυτό των Buzzcocks :hebit:



Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Juno την 22 Φεβ 2023, 20:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 27 Ιαν 2023, 19:17

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας » 22 Φεβ 2023, 20:23

Juno έγραψε:
22 Φεβ 2023, 20:19
αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας έγραψε:
21 Φεβ 2023, 18:06
δηλώνω ένοχος για ηθική αυτουργία σε ότι ακολούθησε
Μπράβο διάνοια της μουσικής! Σε ευχαριστούμε! :vp5::smt020
Εδώ να πω ότι στο κανάλι του βρήκα και άλλα έπη, όπως τραγούδια των Clash, Depeche Mode, Joy Division, Sister of Mercy, αλλά αν και φανατική Κιουρού, ξεχώρισα αυτό των Buzzcocks :hebit:




για την ανάλυση του neon imposter εννοώ, δεν έχω σχέση με την δημιουργία του κομματιού

απλά όπου βλέπω αντί για τεράστια μουστάκια-γενειάδα και στρατιωτικό μαλλί, ανάποδα αυτά τα δύο μήκη, έλκομαι εντόνως
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας την 22 Φεβ 2023, 21:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
24 Φεβ 2023, 15:50
Οι συνάδελφοι παραδίπλα έχουν ήδη αρχίσει την καούρα
Είναι ένας από τους λόγους που δεν εργάζομαι πλέον, οι εργασιακοι χώροι θυμίζουν γυμνάσιακο προαύλιο

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17027
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 22 Φεβ 2023, 20:34

αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας έγραψε:
22 Φεβ 2023, 20:23
Juno έγραψε:
22 Φεβ 2023, 20:19
αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας έγραψε:
21 Φεβ 2023, 18:06
δηλώνω ένοχος για ηθική αυτουργία σε ότι ακολούθησε
Μπράβο διάνοια της μουσικής! Σε ευχαριστούμε! :vp5::smt020
Εδώ να πω ότι στο κανάλι του βρήκα και άλλα έπη, όπως τραγούδια των Clash, Depeche Mode, Joy Division, Sister of Mercy, αλλά αν και φανατική Κιουρού, ξεχώρισα αυτό των Buzzcocks :hebit:




για την ανάλυση του neon imposter εννοώ, δεν έχω σχέση με την δημιουργία του κομματιού

απλά όπου βλέπω αντί για τεράστια μουστάκια-γενειάδα και στρατιωτικό μαλλί, ανάποδα αυτά τα δύο μήκη, έλκομαι εντόνως
Είπα "διάνοια", επειδή τα ξετρύπωσες και "Σε ευχαριστούμε", επειδή τώρα τα ακούμε και εμείς.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Juno την 22 Φεβ 2023, 20:57, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17027
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 22 Φεβ 2023, 20:47

Βρήκα και A split second και μάλιστα πάει καλύτερα από όλα στην μουσική του Πανταζή (το σημείο που ξεσήκωσαν από τους Blancmange ... τι ντροπή!), αλλά με τους Buzzcocks έπεσα από τη καρέκλα :smt082:smt082:smt082:p3::p3::p3::smt044:smt044:smt044
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17027
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 22 Φεβ 2023, 21:07

AlienWay έγραψε:
22 Φεβ 2023, 17:39

Το νεορομαντικό είναι ρομαντικό σε όλους τους τομείς και ανακαλύπτει τον ρομαντισμό σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας και της σκέψεως.

Αντίθετα το ελαφρολαικό αντλεί την έμπνευσή του από τον ρομαντισμό του έρωτα και συγκεκριμένα από την οδύνη του χωρισμού, όπως αναμειγνύεται με το οινόπνευμα και προκαλεί μια χαρμολύπη.
Ο Dirk Polak δεν είναι ελαφρολαϊκός.

Εικόνα
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 23 Φεβ 2023, 12:24

γνώμη μ ότι όλα τα υπόλοιπα του Daniel Webber - όσα άκουσα τεσπά, πολύ κατώτερα του IMNOTME

ωστόσο, δεν έχω καμία ή καμμία αντίρρηση στο να γράψετε πάνω σε αυτά, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν στο μέλλον, για έναν τιμητικό τόμο (Festschrift που λένε κ οι της Ηπειρωτικής όταν τους βγάζουν για τους Professoren τους (με τη φάτερλατ φερλόρεν)) στον προχωκάγκουρα, όταν αυτός αποφασίσει να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό τ

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 23 Φεβ 2023, 13:37

A Forest και Η Απολογία του Αγαμέμνονα

Η αρχική υπόθεση ότι το Εγώ δεν είμαι Εγώ έχει τον ίδιο αφηγητή με το A Forest, με τη διαφορά ότι ο μεν ένας ανήκει σε μία κοινωνία ενοχής (ο Αχιλλέας του A Forest) και ο άλλος σε μία κοινωνία ντροπής (ο Αχιλλέας του Εγώ δεν είμαι Εγώ) προσέδιδε οπωσδήποτε κάτι το πρωτοποριακό στη δημιουργία του Καρβέλα, υπό την έννοια ότι ο καλλιτέχνης σε μία άκρως πρωτότυπη σύλληψη αντικαθιστούσε την εν πολλοίς καταρρέουσα σπενγκλεριανή Δύση με μία Δύση ηρωική και έχουσα το βλέμμα (και κυρίως το πνεύμα) της στραμμένο σε μία αισθητική πρόταση βασισμένη στον πολιτισμό της ντροπής.

Ήταν, όμως, λανθασμένη.

Τι νομιμοποίησε τους συγγραφείς του παρόντος paper να θεωρήσουν πως μπορούν να προβούν σε μία τέτοια βαθμιδωτή κλιμάκωση εποχών διαφορετικών μεταξύ τους τοποθετώντας ως ελάχιστο κοινό διαιρέτη τους τον Αχιλλέα;

Όπως ήδη ειπώθηκε, το dictum της Ruth Benedict [Υπ.14], η οποία, σωστά, υποστηρίζει πως η ενοχή δεν χρειάζεται ούτε απαιτεί ακροατήριο ήταν ο πρώτος οδοδείκτης που αναγνώστηκε με λάθος τρόπο.

Τη λάθος ανάγνωση ήλθε να ενισχύσει το σκηνικό που στήνει ο Smith (ή που θεωρήσαμε, αυθαίρετα κάπως είναι η αλήθεια, πως στήνει) για τον αφηγητή του και το οποίο διαβάσαμε ως ένα σκηνικό απομόνωσης δίνοντας βάση στο Alone αλλά όχι και στο Come closer and see.

Αυτό το Come closer and see, ο πρώτος στίχος του A Forest, ερμηνεύσαμε πως απευθύνει ο αφηγητής στον εαυτό του βυθίζοντάς τον έτσι σε ένα δάσος το οποίο του ανήκει εξολοκλήρου και που θα έλεγε κανείς αποτελεί ένα δάσος ενοχής.

Από εκεί και έπειτα το βήμα προς τη θεώρηση αφηγητής A Forest – μέλος κοινωνίας ενοχής, αφηγητής Εγώ δεν είμαι Εγώ – μέλος κοινωνίας ντροπής δεν είναι παρά αυτονόητο.

Και προφανώς λανθασμένο

Η ανακάλυψη του Αγαμέμνονα ως αφηγητή του Εγώ δεν είμαι Εγώ (αλλά όχι και του A Forest) προφανώς μετέθεσε και τη διαβάθμιση των εποχών στις καλένδες (ο πολιτισμός ενοχής ακολουθεί τον πολιτισμό ντροπής), επαναφέροντάς μας στο σωστό δίπολο (Αχιλλέας – A Forest έναντι Αγαμέμνων – Εγώ δεν είμαι Εγώ), που ανήκει σε μία συγκεκριμένη κοινωνία ντροπής, την Ομηρική [Υπ 15].

Όμως, ενώ αυτός στον οποίον απευθύνεται ο Αγαμέμνων είναι ο Αχιλλέας, παρέμενε μυστηριώδης ο αποδέκτης των στίχων του Αχιλλέα.

Η ανάλυση των στίχων του A Forest αλλά κυρίως η ολοκλήρωση της ανάγνωσης του πρώτου κεφαλαίου του Οι Έλληνες και το Παράλογο – θα έδινε την απάντηση.

Καταρχάς, ο στίχος The Girl was never there (A Forest) – προφανώς, και υπό οποιαδήποτε ανάγνωση ή ερμηνεία, η Κόρη δεν μπορεί παρά να είναι η Βρισηίδα.

Ένα πρώτο συμπέρασμα λοιπόν – ο αποδέκτης δεν μπορεί να είναι η Κόρη που εκλάπη από τον Αγαμέμνονα.

Δύσκολα επίσης θα ισχυρίζετο κανείς πως ο αποδέκτης μπορεί να είναι ο Αγαμέμνων – ο Αχιλλέας στο έπος αρνείται να μιλήσει στον Αγαμέμνονα.

Από την άλλη, όπως ήδη ειπώθηκε, το Come closer and See δεν μπορεί να απευθύνεται και στον εαυτό του – η κοινωνία εξακολουθεί να είναι η Ομηρική, δεν υπάρχει κανενός είδους ενοχή (και, άλλωστε, ποιος ο λόγος να αισθάνεται ένοχος ο Αχιλλέας για κάτι που υπέστη; Ίσα-ίσα, ο Αχιλλέας αισθάνεται ντροπή, μη λησμονούμε πως σε άλλη σκηνή παρενέβη η ίδια η Αθηνά για να σταματήσει την οργή του, κρατώντας τον από το πλούσιο μαλλί που ο ίδιος ο Smith επιδεικνύει στις διάφορες εμφανίσεις του).

Πώς θα μαθαίναμε λοιπόν τον αποδέκτη;

Υπ. 14 Αποκαλούμενης και Benedictum από κάποιους κύκλους βενζοδιαζεπίνης

Υπ. 15 Κάτι που μας απάλλαξε και από το δύσκολο έργο του να χρειαστεί να αποδείξουμε (προφανώς λανθασμένα) πως η δημιουργία της dark trilogy του Smith, 17 Seconds, Faith, Popnography ακολουθεί κάποια αντίστροφη φανταστική σειρά Κοινωνία Ενοχής (17), Κοινωνία blurred (Faith), Κοινωνία Ντροπής (Popnography). Ίσα-ίσα, με τη σωστή πλέον ανάγνωση, η πορεία του Smith γίνεται πλέον φανερή. Ξεκινώντας και ο ίδιος από μία Κοινωνία ντροπής (17), περνά σε μία blurred κοινωνία (το Faith στέκει ανάμεσα), για να φτάσει στην (εξελιγμένη, και κατά πολλούς την κορύφωση της δημιουργίας του) κοινωνία ενοχής του Popnography. Αυτό, φυσικά, βγάζει και τον μελετητή από τη δύσκολη θέση του να ερμηνεύσει στίχους τύπου Touched her eyes, pressed my stained face. I will never be clean again. I will never be clean again. I will never be clean again με τον φακό της ντροπής, ενώ είναι προφανές (και γίνεται ακόμη πιο σαφές από την ανάγνωση του δευτέρου κεφαλαίου του Οι Έλληνες και το Παράλογο, όπου αναφέρεται η διαδικασία της Κάθαρσης) ότι στο συγκεκριμένο άλμπουμ ο Smith απογειώνει την - κατά μόνας - ενοχή σε σχεδόν πορνογραφικά επίπεδα, ένα σύγχρονο Mon coeur mis a nu, αν μη τι άλλο

Άβαταρ μέλους
αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας
Δημοσιεύσεις: 808
Εγγραφή: 27 Ιαν 2023, 19:17

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από αντιβασιλικός πρωχοκάγκουρας » 24 Φεβ 2023, 03:02

Εικόνα
Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
24 Φεβ 2023, 15:50
Οι συνάδελφοι παραδίπλα έχουν ήδη αρχίσει την καούρα
Είναι ένας από τους λόγους που δεν εργάζομαι πλέον, οι εργασιακοι χώροι θυμίζουν γυμνάσιακο προαύλιο


neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 24 Φεβ 2023, 13:23

Η Απολογία του Αγαμέμνονα και A Forest

Είχαμε αφήσει τον Dodds στο σημείο εκείνο που θα άφηνε κατά μέρος την άτη, για να μελετήσει ένα άλλο είδος ψυχικής επέμβασης (το οποίο δεν ενδιαφέρει το συγκεκριμένο paper).

Κάνουμε, λοιπόν, ένα άλμα και φτάνουμε στη σελ. 30 του βιβλίου.

Ο Dodds γράφει – Μπορούμε να συνοψίσουμε το αποτέλεσμα λέγοντας πως κάθε απόκλιση από την ομαλή ανθρώπινη συμπεριφορά […] αποδίδεται σε μίαν υπερφυσική ενέργεια, συνεχίζοντας αργότερα στην ίδια παράγραφο, Αμφιβάλλω αν η πρώιμη λογοτεχνία οποιουδήποτε άλλου ευρωπαϊκού λαού – ακόμη και των δεισιδαιμόνων συμπατριωτών μου, των Ιρλανδών [Υπ 16] – απαιτεί την υπερφυσική παρέμβαση στην ανθρώπινη συμπεριφορά με τόση συχνότητα.

Ας προσέξουμε τα λόγια του καθώς συνεχίζει – Ο Nilsson είναι, νομίζω, ο πρώτος φιλόλογος που προσπάθησε σοβαρά να εξηγήσει όλα αυτά με βάση την ψυχολογία […] οι ομηρικοί ήρωες υπόκεινται ιδιαίτερα σε αιφνίδιες και βίαιες αλλαγές της διάθεσής (rapid and violent changes of mood). Ας αναφέρουμε, στο συγκεκριμένο σημείο, πως η φράση δεν μπορεί παρά να υπενθυμίσει στον μελετητή τον τίτλο του δίσκου των The Cure Wild Mood Swings [Υπ 17]

Ψυχική αστάθεια (psychische Liabilitaet) θα ονομάσει το φαινόμενο ο Nilsson

Μέχρι αυτό το σημείο, βλέπουμε τον Dodds να επαναλαμβάνει την κατάσταση του Αγαμέμνονα, κάτι που προφανώς δεν μας ενδιαφέρει τη στιγμή που ψάχνουμε να βρούμε τον αποδέκτη των στίχων του Smith, δλδ του Αχιλλέα.

Όμως, στη σελ. 32, ο γενναιόδωρος ερευνητής θα μας δώσει τα κλειδιά για να εισέλθουμε στο Δάσος του δημιουργού από το Crawley, καθώς όπως λέει Γενικά θα δίσταζα να επιμείνω στο σημείο αυτό του Nilsson και θα προτιμούσα, αντίθετα, να συνδέσω την πίστη του ομηρικού ανθρώπου στην ψυχική επέμβαση με άλλες δύο ιδιορρυθμίες (οι οποίες, όπως θα δούμε σύντομα, μας ενδιαφέρουν αμφότερες).

Η πρώτη είναι μία ιδιορρυθμία αρνητική, συνεχίζει. [Υπ 18] Ο ομηρικός άνθρωπος δεν έχει ενοποιημένη αντίληψη αυτού που λέμε «ψυχή» ή «προσωπικότητα» (ένα γεγονός που οι συνέπειές του τράβηξαν την προσοχή του Bruno Snell). […] Ούτε κι έχει ο Όμηρος άλλη λέξη για τη ζωντανή προσωπικότητα. Ο θυμός μπορούσε να ήταν κάποτε μια πρωτόγονη «ανάσα-ψυχή», ή «ζωή-ψυχή». […] δεν είναι […] Μπορεί να οριστεί πρόχειρα ως το όργανο της αίσθησης. Απολαμβάνει όμως μιαν ανεξαρτησία […] Ο θυμός του ανθρώπου […] μπορεί να συνομιλεί μαζί του […] σχεδόν σαν άνθρωπος σε άνθρωπο. […] Στον ομηρικό όμως άνθρωπο ο θυμός […] παρουσιάζεται σα μια ανεξάρτητη εσωτερική φωνή. Ένας άνθρωπος είναι δυνατό να ακούει ακόμη και δυο τέτοιες φωνές [Υπ. 19]

Αυτή η παράγραφος του Dodds μας υποδεικνύει τον πρώτο ένοχο στο Δάσος, τον αποδέκτη της εντολής του Smith come closer and see. Όντας ακόμη στην ομηρική κοινωνία, ο Αχιλλέας του A Forest "συνομιλεί" με τον θυμό του, "σχεδόν σαν άνθρωπος σε άνθρωπο".

Ο αποδέκτης, λοιπόν, του A Forest είναι ο θυμός του αφηγητή, και όχι κάποιος άλλος άνθρωπος, ο Αγαμέμνων, ή ακόμη και η Άτη.

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να κάνουμε μία παράκαμψη βλέποντας μια παρατήρηση του Snell (τον οποίο αναφέρει ο Dodds όπως είδαμε).

Ωστόσο, αυτό που θα δούμε εμείς δεν θα είναι τα διεισδυτικά σχόλιά του για τον θυμό, αλλά για ένα ομηρικό ρήμα, το οποίο, αποτελεί πεποίθηση των συγγραφέων, συναντά ο αναγνώστης στους στίχους του Smith.

Κάνοντας κύκλο βρισκόμαστε πάλι στην αρχή, όπου ο αφηγητής του A Forest ζητά από τον συνομιλητή του (τον θυμό) να έλθει κοντύτερα και να δει (come closer and see). Τι άραγε είχε κατά νου ο στιχουργός γράφοντας αυτό το see (και πώς θα μπορούσε να μεταφραστεί αυτό στην Ελληνική – ή ακόμη καλύτερα, στην ποιητική και άκρως τεχνητή γλώσσα του Ομήρου);

Ας δούμε το πρώτο κεφάλαιο του σπουδαίου Η Ανακάλυψη του Πνεύματος [Υπ 20] του Bruno Snell, «Η ομηρική αντίληψη για τον άνθρωπο.» Ο Γερμανός ερευνητής δίνει τον τόνο από την πρώτη ήδη σελίδα του κεφαλαίου – […] σε μια σχετικά πρωτόγονη γλώσσα η δυνατότητα αφαίρεσης είναι περιορισμένη και (ότι) στη θέση της υπάρχουν πλήθος χαρακτηρισμοί στην περιοχή του συγκεκριμένου και αισθητού, οι οποίοι σε μια εξελιγμένη γλώσσα είναι ξένοι.

Ο Όμηρος χρησιμοποιεί π.χ. πλήθος ρήματα που δηλώνουν την όραση (αναφέρει 10 διαφορετικά ρήματα). Από τα ρήματα αυτά μερικά (ανάμεσά τους αναφέρει αυτό που μας ενδιαφέρει το δέρκεσθαι) έπαψαν να χρησιμοποιούνται στα μεθομηρικά ελληνικά. Ήδη, μπορούμε να απομονώσουμε τις έννοιες εκείνες που είχε κατά νου ο Smith χρησιμοποιώντας τη μετάφραση (see) της ομηρικής εκδοχής του ρήματος που ζητάμε.

Ο Snell γράφει για το δέρκεσθαι Δέρκεσθαι σημαίνει «έχω ένα συγκεκριμένο τρόπο βλέμματος». Ο δράκων, το φίδι, λέξη που παράγεται από το δέρκεσθαι ονομάζεται έτσι, γιατί έχει ένα ιδιαίτερα διαπεραστικό βλέμμα (see into the trees… see into the dark, ακούμε τον αφηγητή του A Forest να λέει, καλώντας τον συνομιλητή του να διαπεράσει με το βλέμμα του το πυκνό σκοτάδι του Δάσους των Αισθήσεων για να βρει το κορίτσι). Ο αφηγητής αισθάνεται το βλέμμα του συνομιλητή του να ψάχνει το κορίτσι, με τον τρόπο που το σκοτάδι δημιουργεί διαδρόμους γι’ αυτό. Ο Snell συνεπικουρεί – Ονομάζεται δράκων […] γιατί ο άνθρωπος αισθάνεται το βλέμμα του. Έτσι, στον Όμηρο, δέρκεσθαι σημαίνει όχι τόσο τη λειτουργία του ματιού (θυμάται κανείς στο συγκεκριμένο σημείο τον θυμό ως όργανο της αίσθησης) όσο τη λάμψη που αντιλαμβάνεται κάποιος άλλος (how else could he see into the glowing dark;)

Αργότερα, καθώς θα αναλύσει το παπταίνειν, ο Snell θα σημειώσει – είναι αξιοσημείωτο ότι αυτά τα δύο ρήματα (εννοεί το παπταίνειν και το δέρκεσθαι) [...] δεν απαντούν σε πρώτο πρόσωπο, γιατί κάποιος παρατηρεί παρόμοιες εκφράσεις μόνο στους άλλους και όχι στον ίδιο του τον εαυτό. Ο αφηγητής του A Forest παρατηρεί, λοιπόν, τον θυμό του – και βλέπει τα μάτια του να ψάχνουν το σκοτάδι.

Και βλέποντας τον θυμό του να βλέπει την απούσα (κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο ίδιος, ένα παράδοξο) ξαφνικά γνωρίζει. Suddenly I (stop but I) know it’s too late. Και καθώς γνωρίζει μας γυρίζει πίσω στο βιβλίο του Dodds και στη δεύτερη ιδιορρυθμία που συνδέεται με την πρώτη και την πίστη του ομηρικού ανθρώπου στην ψυχική επέμβαση και η οποία είναι η

συνήθεια να κατανοούμε τον χαρακτήρα ή τη συμπεριφορά με βάση τη γνώση […] η πολύ πλατιά χρήση του ρήματος οίδα […] για να εκφράσει όχι μόνο την κατοχή τεχνικής ικανότητας […] αλλά και την κατοχή, όπως θα λέγαμε ηθικού χαρακτήρα. Και αυτός ακριβώς ο ηθικός χαρακτήρας του αφηγητή του A Forest τον οδηγεί στο να γνωρίσει ότι είναι πολύ αργά διότι το κορίτσι δεν ήταν ποτέ εκεί, καθώς μάλιστα πληροφορείται από τον θυμό του που βλέπει την απουσία της στο σκοτάδι.

Αυτή η μεταχείριση των κατηγοριών της νόησης στην ερμηνεία της συμπεριφοράς, έθεσε μία διαρκή σφραγίδα στην ελληνική διανόηση. Τα γνωμικά του Σωκράτη είναι αποτέλεσμα αυτής της στάμπας (στα οποία πια, μπορεί κανείς να δει πως ανήκει αυτό το see into the dark που επιτελεί ο θυμός για λογαριασμό του αφηγητή του A Forest εντοπίζοντας την απουσία στο σκοτάδι, φέρνοντας αυτό που δεν είναι γνώση απέναντι στο Ήθος ανθρώπω δαίμων και ολοκληρώνοντας την κυκλική επική αφήγηση με εκείνο το επαναλαμβανόμενο again and again and again που συναντά το (δεν έχω) τίποτα, τίποτα, τίποτα (να πω) των ΛΕ ΠΑ ΚΑ (που το σύγχρονο αυτί μπορεί να εντοπίσει αλλά όχι και να ερμηνεύσει).

Μία Ring-Komposition που συνέλαβε σε όλο το μεγαλείο της ο Daniel Webber με το IMNOTME (βλέπει κανείς τον κύκλο ακόμη κ στον τίτλο που αρχίζει από το I και ολοκληρώνεται στο ME).

Υπ 16 Χαρακτηριστικό, ωστόσο, το παράδειγμα που αναφέρει ο λαογράφος Όζι Όζμπορν στη μελέτη του Fairies wear boots - the countryside in rural Ireland , με θύμα μάλιστα των νεράιδων τον ίδιο. Δύσκολα, άλλωστε, θα μπορούσε να αρνηθεί κανείς στον μεγάλο ερευνητή την εμπειρία των ίδιων των ματιών του (την οποία, σκωπτικά σημειώνει στην κατακλείδα ο Όζι, πως ο doctor απέδωσε στη χρήση ψυχοτρόπων – η αιώνια αδυναμία της επιστήμης να αντιληφθεί το ανθρώπινο ένστικτο και την ομορφιά της φύσεως)

Υπ 17 Ενός τίτλου, που αν μη τι άλλο δείχνει πως ο Smith δεν απηλλάγη ποτέ πλήρως του σκοτεινού του παρελθόντος, ή, σε κάθε περίπτωση, ενός παρελθόντος που τον έκανε να χαθεί μέσα στο Δάσος

Υπ 18 Παραθέτουμε στη συγκεκριμένη παράγραφο "γυμνές" τις προτάσεις του Dodds, άνευ δικών μας σχολίων, για να γίνει ακόμη πιο γλαφυρό το σε ποιον απευθύνεται ο εσωδιηγητικός αφηγητής του A Forest (ο Αχιλλέας)

Υπ 19 Στην υποσημείωσή του της συγκεκριμένης πρότασης, υπ. αρ. 98, ο Dodds παραθέτει πώς περιγράφει την εμπειρία αυτή ο Ντοστογιέφσκι. Φυσικά δεν μπορούμε παρά να παραθέσουμε τα λόγια του μέγιστου των ανατόμων της ανθρώπινης πσυχής. Ένας από τους χαρακτήρες του Ντοστογιέφσκη, στο έργο του Ο Έφηβος, περιγράφει τη διακυμαινόμενη σχέση του εγώ και του μη-εγώ με θαυμάσιο τρόπο. "Είναι ακριβώς ωσάν το δεύτερο εγώ ενός ανθρώπου να στέκεται δίπλα στο άλλο. Το ένα είναι γνωστικό και λογικό. Το άλλο όμως ωθείται να διαπράξει κάτι πέρα για πέρα ανόητο και κάποτε πολύ αστείο. Και ξαφνικά διαπιστώνεις ότι ποθείς να κάμεις αυτό το διασκεδαστικό πράγμα, ο Θεός ξέρει γιατί. Δηλαδή θέλεις να ενεργήσεις, σα να λέγαμε, ενάντια στη θέλησή σου. Και μολονότι το μάχεσαι αυτό μ όλη τη δύναμή σου, ταυτόχρονα το θέλεις πολύ." Αυτό κάπως μας θυμίζει εκείνο του Νίτσε, ότι σε ένα κόσμο κλόουν θα προτιμούσε να είναι κλόουν από ήρωας.

Υπ 20 Η Ανακάλυψη του Πνεύματος, Ελληνικές ρίζες της ευρωπαϊκής σκέψης, Bruno Snell, ΜΙΕΤ, Μετάφραση Δανιήλ Ι. Ιακώβ

Έντιτ - μόλις παρατηρήσαμε ότι το Δράκων και το Δάσος δημιουργούν αν μη τι άλλο έντονη ηχώ στην κοιλάδα των αυτιών μας περί Εδέμ και A Forest - αυτό ωστόσο πρέπει να αποτελέσει ξεχωριστό paper.

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: Περί της σχέσεως A Forest – The Cure και Εγώ δεν είμαι Εγώ – ΛΕ ΠΑ ΚΑ μέσω του ΙΜΝΟΤΜΕ – ΛΕ.ΠΑ.ΝΚ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 24 Φεβ 2023, 13:39

Συμπέρασμα

Ο διάλογος μεταξύ των Εγώ δεν είμαι Εγώ και A Forest πρέπει να έγινε κάπως πιο φανερός στον αναγνώστη. Θα κρατήσουμε, λοιπόν, τα βασικά του σημεία.

Στο Εγώ δεν είμαι Εγώ, αυτός που μιλά είναι ο Αγαμέμνων bereft of hope and beauty κατά έναν περίεργο, βέβαια, τρόπο αν αναλογιστούμε πως η Βρισηίδα είναι δική του. Απευθύνεται στον Αχιλλέα, όχι προφανώς κατά κάποιο ομοερωτικό τρόπο όπως έσπευσαν να ισχυριστούν διάφοροι postρουκτουραλιστές και λοιποί αριστεριστές διανοούμενοι, αλλά με τον τρόπο που χρειάζεται κάποιος τον αδερφό του για να κατακτήσει μία Τροία.

Στο A Forest, αυτός που μιλά είναι ο Αχιλλέας, και απευθύνεται στον θυμό του.

Ο Daniel Webber υπογράφοντας το IMNOTME επιτέλεσε έργο αντίστοιχο αρχαιολόγου καθώς ανακάλυψε τα διαδοχικά διακειμενικά στρώματα της Ομηρικής αφήγησης στο Εγώ δεν είμαι Εγώ και στο A Forest με τον τρόπο που εκείνος αποκάλυπτε τις διαδοχικές Τροίες που είχαν σταθεί η μία πάνω στην άλλη δημιουργώντας ένα διακειμενικό ομηρικό έπος. Το σύντομο αυτό paper, αν και εξ όσων γνωρίζουμε, είναι το πρώτο που αγγίζει το φλέγον θέμα της σχέσης ελαφρολαϊκών ελληνικών επιτυχιών και γοτθικών hits δεν ισχυρίζεται σε καμία περίπτωση ότι έκανε κάτι παραπάνω από το απλώς να περιγράψει αδρά κάποιες πτυχές του ζητήματος.

Η Ελληνική Ακαδημαϊκή Κοινότητα οφείλει να σκύψει πάνω από το ζήτημα και να μην αφήσει την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη, κάνοντας γι' αρχή μέλη της τους Νίκο Καρβέλα, Λευτέρη Πανταζή κ Robert Smith φυσικά, και παραχωρώντας στον Daniel Webber έδρα

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Μουσική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών