Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό μουσικό κομμάτι/τραγούδι για το κάθε μακάμι;
Δημοσιεύτηκε: 12 Μαρ 2024, 23:03
Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό/δημοφιλή/γνωστό μουσικό κομμάτι/τραγούδι για το κάθε μακάμι;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
αφού είναι ένα είδος, γιατί γράφεις "για το κάθε μακάμι"; υφίστανται υπο-μακάμια;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Τα μακάμια είναι πολλά αλλά εννοώ ένα τροπικό είδος μουσικής γιατί για παράδειγμα στη δυτική μουσική υπάρχει άλλο είδος κλιμάκων οι συγκερασμένες μείζονες και ελάσσονες (που διαιρούνται σε αρμονικές και μελωδικές).πληροφοριοδότης μαμάς μαρίας έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:13αφού είναι ένα είδος, γιατί γράφεις "για το κάθε μακάμι"; υφίστανται υπο-μακάμια;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Η απορία σου ήρθε έτσι στην τύχη ή έχει να κάνει με την εισαγωγή του τραγουδιού που στέλνουμε στγν Γιουροβίζιον;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Ρώτησα γιατί ως μουσικός κατανοώ και απομνημονεύω καλύτερα με ακουστικά παραδείγματα και χρειάζομαι τα μουσικά παραδείγματα για το βιβλίο μουσικοπαιδαγωγικής που θέλω να γράψω. Σπάνια παρακολουθώ τη eurovision.GoBzi έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:33Η απορία σου ήρθε έτσι στην τύχη ή έχει να κάνει με την εισαγωγή του τραγουδιού που στέλνουμε στγν Γιουροβίζιον;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Α γι αυτό ρώτησες, έτσι εξηγείται...Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:48Ρώτησα γιατί ως μουσικός κατανοώ και απομνημονεύω καλύτερα με ακουστικά παραδείγματα και χρειάζομαι τα μουσικά παραδείγματα για το βιβλίο μουσικοπαιδαγωγικής που θέλω να γράψω. Σπάνια παρακολουθώ τη eurovision.GoBzi έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:33Η απορία σου ήρθε έτσι στην τύχη ή έχει να κάνει με την εισαγωγή του τραγουδιού που στέλνουμε στγν Γιουροβίζιον;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09
Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Σε ευχαριστώ για τα παραδείγματα!
GoBzi έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:33Η απορία σου ήρθε έτσι στην τύχη ή έχει να κάνει με την εισαγωγή του τραγουδιού που στέλνουμε στγν Γιουροβίζιον;Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:09Είναι ένα είδος μουσικής κλίμακας/δρόμου/τρόπου που συναντάται στην ανατολίτικη και βυζαντινή μουσική.
Ourania-Rania έγραψε: ↑12 Μαρ 2024, 23:03Ποιο είναι το πιο αντιπροσωπευτικό/δημοφιλή/γνωστό μουσικό κομμάτι/τραγούδι για το κάθε μακάμι;
https://slpress.gr/politismos/o-vamvaka ... oyzoykioy/Η λέξη “δρόμος” έχει την έννοια “μουσικός δρόμος”. “Μακάμ” είναι αραβική λέξη που σημαίνει μουσική φόρμα, ένα σύνολο από νότες που αποτελεί τη μουσική βάση, τον μουσικό καμβά ή φόντο, επάνω στον οποίο μπορεί να δημιουργηθεί ένα τραγούδι ή ένας μουσικός αυτοσχεδιαστικός ρυθμός.
Ραστ, είναι ο πλάγιος τέταρτος εκ του ΝΙ ή ο ευρωπαϊκός ματζόρε (π.χ. “Το διαβατήριο” του Θ. Δερβενιώτη).
Χιτζάζ, είναι ο πλάγιος δεύτερος εκ του ΠΑ (“Η νυχτερίδα” του Μπαγιαντέρα).
Ουσάκ, ο πρώτος ήχος εκ του ΠΑ (ο τρίφωνος) (“Ομορφη Πειραιώτισσα” του Καπλάνη).
Σαμπάχ (ΠΑ), παράγεται από τον πλάγιο πρώτο ήχο και παίρνει ύφεση στο ΔΙ και στο ΖΩ (“Η στεναχώρια” του Καλδάρα).
Κιουρδί, παράγεται από τον πλάγιο πρώτο (ΠΑ) με ύφεση στο ΒΟΥ (“Ίσως” του Δερβενιώτη).
Χουσεϊνί, πλάγιος του πρώτου εκ του ΚΕ (“Στο τραπέζι που τα πίνω” του Καλδάρα).
Εβίτς, ο βαρύς ήχος εκ του ΖΩ (“Ο Μεμέτης”)
Σεκιάχ, ο τέταρτος ήχος (λέγετος) εκ του ΒΟΥ (“Ένα πιάτο άδειο στο τραπέζι” του Δερβενιώτη).
Χουζάμ, ο δεύτερος ήχος εκ του ΔΙ.
Νεχαβέντ, το ευρωπαϊκό μινόρε με χαμηλωμένη την έβδομη βαθμίδα (“Σταλαγματιά-σταλαγματιά” του Τζουανάκου).
Χιτζασκιάρ, πλάγιος του τέταρτου που μετατρέπεται σε χρωματικό ήχο, είναι παραπλήσιος του Χιτζάζ (“Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά” του Καλδάρα).
Καρτσιγιάρ, αποτελείται από δύο ήχους (πρώτος και δεύτερος) (“Γλυκοχαράζει ο Αυγερινός” του Γιάννη Τατασόπουλου).