Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Γι'αυτο τα εβαλα.
Καποιοι μπερδευουν περιοδους με την εννοια.
σωστός.
(:
Τι σωστός μωρέ; Για το Χανεμπού κουβέντα δεν είπε. Γαργάρα το 'κανε.
Καλά και για τον Μάλαμα κουβέντα δεν είπε αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. Θα μας την πέσει ο καράμπαμπας και άστα να πάνε μετά, είμαστε και απολίτιστοι κτλ, που να τρέχουμε τώρα στις γερμανίες να γίνουμε ανθρώποι.
(:
οκ, δηλαδή αυτά που λέει ο Λ. Καβάκος στην συνέντευξη με τον ταγματάρχη που είδα, πού το κατατάσσω; Τα έλεγε ωραία, αλλά ήθελα να καταλάβω, ακούω έναν περίεργο τύπο ή όχι;
Είθισται τα μεγάλα ταλέντα να την ψωνίζουν συχνά σε κάποια θέματα.
Χαχα,
αν δεν καταλαβαινετε μην το ανοιγετε το ρημαδι
Τον εχω γνωρισει σε σεμιναριο και τον εχω δει 3-4 φορες να παιζει.
Για τα κυβικα του ειναι πολυ μετριοφρων.
Ψηφιστηκε καλυτερος μουσικος για το 2017, πραγμα που το εχει πετυχει μονο αλλος ενας βιολιστης στην ιστορια του θεσμου.
Σε συναυλια του εκανε 3 απανωτα λαθη.
Ακυρωσε την επομενη και κλειστηκε σπιτι διαβαζοντας 14-16 ωρες/ημερα.
Δεν ξερω για σας, εγω προσκυνω.
Ισα ισα φιλε. Κλασσική μουσική είναι η μουσική που δέν έχει λόγια. πχ ακούς στο ράδιο κατι και παίζει χωρίς να μιλάει ο τραγουδιστής κατά 99% είναι κλασσική μουσική.
Σαλίβερε αυτό ήταν ένα έργο - πρόταση. Δεν έκανε ο Cage ή κάποιος άλλος 4-5 παρόμοια έργα. Ήταν μία "τίμια" πρόταση στα πλαίσια των πραγμάτων και των καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής εκείνης
sys3x αυτό που κολλάει; Επειδή έχει όργανα ορχήστρας;
Επειδή είναι κομματάρα.
Δεν πάει έτσι. Αν ανακατέψουμε το προσωπικό μας γούστο δεν βγαίνει άκρη. Δεν θα σου πω τι είναι καλό να ακούς ή όχι. Αυτά είναι ελεύθερος να τα επιλέξει κανείς. Ωστόσο η μουσική όπως και οι άλλες τέχνες έχει μια ορολογία. Δεν μπορούμε να αδιαφορούμε αν θέλουμε να συζητήσουμε. Πολλές παρεξηγήσεις στον τομέα των τεχνών όπως και στην ζωή γενικότερα οφείλονται ότι ο καθένας μας έχει άλλα πράγματα στο μυαλό του χρησιμοποιώντας κάποιους όρους.
Γράφει αυτός ο νέος άνθρωπος αυτό το έργο έχοντας πάει στο εξωτερικό, έχοντας γνωρίσει την μουσική της εποχής του και μετά από λίγα χρόνια το γυρνάει στα τραγούδια και απομακρύνεται από την λόγια παράδοση της γενιάς του. Τι το τόσο σημαντικό προκάλεσε αυτή την μεταστροφή;
Ίσως συνειδητοποίησε πως, ενώ σαν "κλασσικό" θα τον ήξερε μετά βίας μισός στους χίλιους Έλληνες, σαν λαϊκό θα τον ήξεραν κι οι χίλιοι.
Επιπλέον το φλογερό του ταμπεραμέντο σε συνδυασμό με την ιδεολογία του.
Κάτι τέτοιο τείνω να πιστέψω και εγώ αλλά θα ήθελα αν υπάρχουν χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας που το έζησαν να το επιβεβαιώσουν. Το σίγουρο είναι ότι γνώρισε την σύγχρονη λόγια μουσική της εποχής του αφού υπήρξε μαθητής του διασημότερου ίσως δασκάλου, του Ολιβιέ Μεσιάν στην Γαλλία. Δεν έγινε από άγνοια.
Και, κακά τα ψέματα, προέβαλε την Ελλάδα διεθνώς πολύ περισσότερο απ' ότι π.χ. ο Ξενάκης κι ο Χρήστου.
Κάθε μέρα κάπου στον κόσμο παίζονται έργα του Ξενάκη. Η μουσική του είναι αντικείμενο μελέτης οπουδήποτε διδάσκεται σύγχρονη λόγια μουσική. Δεν μπορεί να συγκριθεί αυτή η προβολή με τους τουρίστες που χορεύουν συρτάκι επειδή ο Ζορμπάς έγινε παγκόσμια επιτυχία. Ο Χρήστου ναι, δεν έχει την ίδια απήχηση. Πέθανε και πρόωρα και άδικα.
παιδιά όσο σοβαρά που επιτρέπει η φήμη που με κόπο έχω συντηρήσει εδώ μέσα, όταν λέμε κλασική μουσική τί εννοούμε;
Εννοούμε μία τεχνοτροπία μίας περιόδου στον χρόνο, ίσως και μερικά εκτός χρόνου αλλά εντός τεχνοτροπίας, ή εννούμε κάτι σαν αυτό που περιγράφει ο Λ. Καβάκος, μουσική ως θείο μήνυμα που πρέπει να καταλάβουμε ώς ανθρωπότητα για να πάμε παραπέρα, κάτι ανυπέρβλητο και ασύγκριτο για την ώρα;
Εννοούμε 2 διαφορετικά πράγματα και κάποιοι ακόμα περισσότερα για αυτό και γίνονται οι παρεξηγήσεις. Όταν μιλούν εκπαιδευμένοι μουσικοί τότε αναφέρονται στην λόγια μουσική δημιουργία του ευρωπαϊκού χώρου της Κλασικής Περιόδου (περίπου 1750 -1830). Γενικά το κοινό ως κλασική μουσική θα δεις να αναφέρει το μεγαλύτερο μέρος της λόγιας μουσικής δημιουργίας ανεξαρτήτως περιόδου περιλαμβάνοντας και έργα Μπαρόκ και (κυρίως) Ρομαντικής μουσικής και των αρχών του 20 αιώνα. Πχ κάποιος βάζει Claude Debussy και το λέει κλασική μουσική.
Δεν ήθελε και πολύ και η παρεξήγηση επεκτάθηκε ούτως ώστε κάποιοι να αποκαλούν κλασική μουσική διασκευές κινηματογραφικής μουσικής για μεγάλη ορχήστρα.
Γι αυτό επέμεινα στον όρο λόγια μουσική γιατί δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένη περίοδο.
Είναι αξιολογικός όρος, όχι μουσικολογικος.
Εννοώ ότι με τον όρο κλασική χαρακτηρίζουν την συμφωνικη Ευρωπαϊκή μουσική που δεν είναι θρησκευτική και δεν είναι λαϊκή.
Το τι χωράει μέσα εκεί είναι υπό συζήτηση.
οκ, δηλαδή αυτά που λέει ο Λ. Καβάκος στην συνέντευξη με τον ταγματάρχη που είδα, πού το κατατάσσω; Τα έλεγε ωραία, αλλά ήθελα να καταλάβω, ακούω έναν περίεργο τύπο ή όχι;
Δεν ξέρω σε τι ακριβώς αναφέρεσαι. Ο Καβάκος είναι κορυφή σε αυτό που κάνει και δεν είναι περίεργος. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο οι σπουδαίοι καλλιτέχνες να μιλούν ποιητικά και όχι τεχνικά όταν απευθύνονται στο κοινό. Αυτά λοιπόν που μπορεί να ακούσεις σε συνεντεύξεις δεν θα πρέπει να τα λάβεις υπόψη σαν αν είναι τεχνικοί ορισμοί.
Είναι αξιολογικός όρος, όχι μουσικολογικος.
Εννοώ ότι με τον όρο κλασική χαρακτηρίζουν την συμφωνικη Ευρωπαϊκή μουσική που δεν είναι θρησκευτική και δεν είναι λαϊκή.
Το τι χωράει μέσα εκεί είναι υπό συζήτηση.
Η Δυτική θρησκευτική, πάντως, περιλαμβάνεται.
Όχι γενικά και αόριστα. Δεν μένει έξω η θρησκευτική (εκκλησιαστική) μουσική, προφανώς μιλάμε για δυτική, αλλά για να θεωρηθεί ότι ανήκει στην "κλασσική" περίοδο, πρέπει να χρησιμοποιεί α) σημειογραφία (νότες σε πεντάγραμμο) και β) να είναι και οργανική (να παίζουν όργανα, όχι μόνο να τραγουδάει κάποιος με συνοδεία ενός λαούτου).
Δεν καταλαβαίνω τι διακρίσεις είναι αυτές. Ένα χορωδιακό a capella (χωρίς συνοδεία οργάνων) που γράφεται στα πλαίσια της λόγιας μουσικής την κλασική περίοδο θα πεις ότι δεν είναι κλασική μουσική επειδή δεν έχει όργανα;
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.