“Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστάμι

Κινηματογράφος (κριτικές και προτάσεις), θέατρο, ερμηνεία, χορός, τραγούδι, τηλεόραση, ραδιόφωνο κ.ά.
neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

“Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστάμι

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 03 Δεκ 2022, 13:35

Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών, αν ήμαστε από αυτούς που βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο, δεν έχει γυριστεί ακόμη. Αλλά για λόγους ταξινόμησης (αυτής της απίστευτα έντονης εμμονής του ανθρωπίνου είδους, μίας εμμονής που χάνεται στο βάθος των αιώνων και προϋπάρχει ακόμη και αυτού του ενστίκτου αυτοσυντήρησης) οκ, πρέπει να κάνουμε κάποιους καταλόγους.

(Αν ήμαστε από τους άλλους, που βλέπουν το ποτήρι μισοάδειο, χμ, τι δουλειά έχει ο Fisher King στην έρημο του πραγματικού;)

Τεσπά, ιδού το άρθρο του Ηλία Φραγκούλη, όπου ο κριτικός μας πληροφορεί για το ποια ταινία επελέγη ως η καλύτερη ταινία όλων των εποχών (μία ταινία που, καθώς το σκέφτομαι, είναι τρόπον τινά ό,τι πλησιέστερο σε ταινία που δεν έχει γυριστεί ακόμη, καθώς με δυσκολία μπορώ να φανταστώ κάποιον να την έχει δει).

https://freecinema.gr/sight-and-sound-b ... 2-results/

Υποθέτω πως ακόμη και ο Φραγκούλης (που φημίζεται για την ιδιόρρυθμη χρήση λόγου, εννοιών και λέξεων σε σημείο που να θεωρείται τουλάχιστον δυσνόητος - αν και ποτέ δεν θεωρήθηκε ακατανόητος, άρα απέχει από τη φιλοσοφία και την υψηλή ραπτική του λόγου) έμεινε σε τέτοιο βαθμό μαλάκας με το αποτέλεσμα ώστε το κείμενό του είναι ό,τι πιο στρωτό έχω ακούσει/διαβάσει ποτέ από τον ίδιο.

[I will digress αλλά οκ πάντα ο αυτισμός είναι ένας παράγοντας που δεν μπορεί να αγνοεί κανείς οπότε ας μιλήσουμε λίγο για το ΣΙΝΕΜΑ - το περιοδικό εννοώ. Στην αρχή το ΣΙΝΕΜΑ (ας πούμε ο γράφων μπορεί να παίξει λίγο τώρα με τις έννοιες, εννοώντας τόσο το περιοδικό όσο και το φαινόμενο) είχε επαφή με την πραγματικότητα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στο αυτο-αναφορικό αφιέρωμά του να διαβάζω, αν δεν με απατά η μνήμη μου, πως όταν ο Χρήστος Μήτσης και ο (μεγάλος) Γιώργος Τζιώτζιος αποφάσισαν να βγάλουν ένα περιοδικό για τον Κινηματογράφο ο Τζιώτζιος υπέγραφε με "Μπάριος"- επρόκειτο για έναν ποδοσφαιριστή του Θρύλου, οπαδός του οποίου ήταν ο Τζιώτζιος - ο Μήτσης ήταν αεκατζής). Δεν λέω ότι είναι κάτι εντελώς αντιπροσωπευτικό αυτού που υποστηρίζω (της προσέγγισης κινηματογράφου και θεατή) αλλά οπωσδήποτε είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Ο Τζιώτζιος είχε τις μικρές εμμονές του - λάτρευε πχ τον Νάνι Μορέτι. Επίσης ο Τζιώτζιος μαζί με τον Παναγιώτη Τιμογιαννάκη έκανε την καλύτερη εκπομπή για τις ταινίες που έβγαιναν στους κινηματογράφους. Μία εκπομπή που μέσα στο πασοκοκρατούμενο τοπίο της κρατικής τηλεόρασης αν μη τι άλλο ξεχώριζε για την ευγένειά της - ανέδιδε πολιτισμό. Οι δυο τους διαφωνούσαν νομίζω στα πάντα. Οι περίφημες ελιές του Κιαροστάμι αποτελούσαν ένα τοπίο που δύο (κάθε άλλο παρά) ξένοι (εν τέλει) βρισκόντουσαν στην ίδια πόλη. Το θέμα είναι ότι τους εμπιστευόσουν - εκ των υστέρων, επειδή κτλβνεις πως αγαπούσαν τον κινηματογράφο περισσότερο από τον εαυτό τους.

Στο ΣΙΝΕΜΑ δεν έγραφε ο Τιμογιαννάκης - έγραφε κριτικές στον Ελεύθερο Τύπο και θεωρείτο "εμπορικός" κριτικός κινηματογράφου, κατά κάποιο τρόπο κάπως όχι στην ίδια θέση με τους πιο "ποιοτικούς" κριτικούς που είχαν συγκεντρωθεί στο ΣΙΝΕΜΑ. (Αν και, αν τον έβλεπες τότε από κοντά, καταλάβαινες πως όχι μόνο εμπορικός με τη χύδην έννοια δεν ήταν αλλά επρόκειτο για μία ευγενέστατη - και δεν χρησιμοποιώ τυχαία τον όρο όπως το βλέπω - φυσιογνωμία).

Η tormented φύση ορισμένων δημιουργών νομίζω αντανακλάται στην ευγένεια για την οποία μιλάω

Το ΣΙΝΕΜΑ είχε κάποιους σημαντικούς κριτικούς (κατά τη γνώμη μου) - τον Εκσιέλ, τον Ζουμπουλάκη, τους προαναφερθέντες, τη Γαλανού. Ο Φραγκούλης ήταν ο πιο, πώς να το θέσω, ο πιο "ποπ" κριτικός που έγραφε στο περιοδικό. Δεν τον πολυσυμπαθούσα υπό την έννοια ότι είχε αυτή την ακατάσχετη λογοδιάρροια που βρίσκουμε ενοχλητική πάνω στους άλλους επειδή ακριβώς μας θυμίζει τον εαυτό μας.

Όταν η "παλιά φρουρά" την έκανε σιγά-σιγά από το ΣΙΝΕΜΑ, την κάναμε και εμείς κατά κάποιο τρόπο, η παλιά φρουρά αναγνωστών. Όμως, θυμάμαι πως η καινούργια φρουρά κριτικών, όσο τους πρόλαβα ως αναγνώστης, μου ήταν εντελώς αδιάφοροι (τουλάχιστον αδιάφοροι). Εκείνη ακριβώς την εποχή άρχισα να θεωρώ τον πιο ποπ κριτικό του περιοδικού μέχρι τότε, τον πιο σοβαρό πλέον (ο Φραγκούλης άρχισε εκπομπές στο ΜΑΝΤ).

Εννοώ ο Φραγκούλης γνωρίζει σινεμά, όποια και αν είναι η άποψή μας γι αυτόν (για την "πολιτική" του στροφή δεν θέλω να χαλάσουμε τις καρδιές μας οπότε ούτε καν εκφέρω άποψη)]

Αυτό που θέλω να πω είναι αν έφτασε ο Ηλίας, που φημίζεται όπως είπα για το ψιλοακατανόητο του λόγου του, να αγανακτήσει και να γράψει τόσο απλά (μία ενστικτώδης επιστροφή στην απλότητα ως εστία επικοινωνίας, θεωρώ), μπορεί να φανταστεί κανείς για τι τερατουργήματα μιλάμε από τους ψηφίζοντες τη λίστα. (οι οποίοι βέβαια υποψιάζομαι πηγαίνοντάς τους το ποτήρι με το γάλα, αγαπούν τον εαυτό τους (their beautiful self) λίγο περισσότερο από το σινεμά - αλλά μπορεί και να κάνω λάθος, μιλάμε για μια γενιά που θεωρεί το γάλα sign of white supremacy after all)

Η προτροπή του δε, αν έχετε να χάσετε τόσο από τη ζωή σας για να δείτε την καλύτερη ταινία όλων των εποχών τα λέει όλα - σχεδόν γέλασα.

Για την ιστορία, το Vertigo κάποτε το θεωρούσα ως την καλύτερη ταινία όλων των εποχών (αν και τα λόγια του Orson με κλόνισαν λίγο). Από τις άγνωστες ταινίες που αναφέρει, γκούγκλαρα τα δύο τελευταία ονόματα - ο ένας είναι από Ταϊλάνδη, ο άλλος από Σενεγάλη, ok. Απλώς μου έκαναν εντύπωση τα ονόματα

Ευτυχώς, πάντα θα υπάρχουν μεγάλες ταινίες τις οποίες δεν έχουμε δει ακόμη. Δεν θα πω ότι κάποια από αυτές είναι η μεγαλύτερη όλων των εποχών (όχι φυσικά γιατί δεν έχει ήδη γυριστεί, απλώς επειδή υπάρχει η περίπτωση να μην την ανακαλύψουμε ποτέ), αλλά οπωσδήποτε η επιλογή των κριτικών της συγκεκριμένης ταινίας ως πρώτης αφαιρεί μία από τον κατάλογο (τελικά δεν μπορεί να το αποφύγει κανείς, blame Adam again και την ονοματοδοσία από μέρους του των ζώων) των υποψηφίων

Άβαταρ μέλους
panos291
Δημοσιεύσεις: 14093
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 19:36

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από panos291 » 03 Δεκ 2022, 14:04

Δεν υπαρχει χειρότερη φαρα απο τους Ελ κριτικους ταινιων. Ανωμαλοι, δυστροποι, μιζεροι, κακομοιρηδες, δυσκοιλιοι, τιποτα καλο δεν εχουν.

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8162
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 03 Δεκ 2022, 18:51

panos291 έγραψε:
03 Δεκ 2022, 14:04
Δεν υπαρχει χειρότερη φαρα απο τους Ελ κριτικους ταινιων. Ανωμαλοι, δυστροποι, μιζεροι, κακομοιρηδες, δυσκοιλιοι, τιποτα καλο δεν εχουν.

.

Τα παιδιά δε σ αρέσουν ;;;


.





.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 20829
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 03 Δεκ 2022, 22:56

neon imposter έγραψε:
03 Δεκ 2022, 13:35
Μεστό και πολυεπίπεδο ποστ :smt023 που μπορεί να βγάλει πολύ ''ψωμί'' :g030:
neon imposter έγραψε:
03 Δεκ 2022, 13:35

...Ο Τζιώτζιος είχε τις μικρές εμμονές του - λάτρευε πχ τον Νάνι Μορέτι.
Σπουδαίος ο αδικοχαμένος ο Γιώργος ο Τζιώτζιος αλλά όντως αυτό το θέμα του με τον Μορέτι... :e040:

Ειδικά όταν εγώ είχα φάει κόλλημα με τον Τζον Μακνάτον και το ''Χένρι, το πορτρέτο ενός δολοφόνου'' το οποίο απ όσο θυμάμαι τον Μορέτι δεν τον είχε πολυενθουσιάσει....





Λογικά θα επανέλθω κάποια στιγμή για κάτι που θέλω να σε ρωτήσω για τον Ορέστη Ανδρεαδακη
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 04 Δεκ 2022, 11:25

Δεν γνωρίζω/γνώριζα κανένα προσωπικά, γράφω με βάση αυτό που μου έβγαζε ο καθένας

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 20829
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 05 Δεκ 2022, 22:18

ΟΚ

απλά έλεγα μήπως εσύ θυμόσουν τι έγραφε το μπλουζάκι του Ορέστη Ανδρεαδακη εκείνο το βράδυ της Τετάρτης 16 Σεπτεμβρίου του 1998 στο Δαναό στη Κηφισίας.... :102:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 23233
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής » 05 Δεκ 2022, 22:35

Η καλύτερη και αξεπέραστη ταινία όλων των εποχών γυρίστηκε το 72.
Ψάξτε για άλλα.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 06 Δεκ 2022, 12:41

georgebi έγραψε:
05 Δεκ 2022, 22:18
ΟΚ

απλά έλεγα μήπως εσύ θυμόσουν τι έγραφε το μπλουζάκι του Ορέστη Ανδρεαδακη εκείνο το βράδυ της Τετάρτης 16 Σεπτεμβρίου του 1998 στο Δαναό στη Κηφισίας.... :102:
Δεν πήγα ποτέ σε νύστα πρεμιέρας

δεν μου άρεσε να βρίσκομαι ανάμεσα σε άτομα που υπήρχε η πιθανότητα να με θεωρήσουν μέλος μίας ομάδας της οποίας (θεωρώ πως) ήμουν

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 06 Δεκ 2022, 12:42

Ερμής έγραψε:
05 Δεκ 2022, 22:35
Η καλύτερη και αξεπέραστη ταινία όλων των εποχών γυρίστηκε το 72.
Ψάξτε για άλλα.
Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, το Σολάρις είναι πράγματι αριστούργημα αλλά θεωρώ πως το Στάλκερ και το Αντρέι Ρουμπλιώφ είναι ακόμη καλύτερα

Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 23233
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής » 06 Δεκ 2022, 13:01

neon imposter έγραψε:
06 Δεκ 2022, 12:42
Ερμής έγραψε:
05 Δεκ 2022, 22:35
Η καλύτερη και αξεπέραστη ταινία όλων των εποχών γυρίστηκε το 72.
Ψάξτε για άλλα.
Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, το Σολάρις είναι πράγματι αριστούργημα αλλά θεωρώ πως το Στάλκερ και το Αντρέι Ρουμπλιώφ είναι ακόμη καλύτερα
κατάλαβες πολύ καλά τι εννοώ.
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 06 Δεκ 2022, 13:09

Ερμής έγραψε:
06 Δεκ 2022, 13:01
neon imposter έγραψε:
06 Δεκ 2022, 12:42
Ερμής έγραψε:
05 Δεκ 2022, 22:35
Η καλύτερη και αξεπέραστη ταινία όλων των εποχών γυρίστηκε το 72.
Ψάξτε για άλλα.
Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, το Σολάρις είναι πράγματι αριστούργημα αλλά θεωρώ πως το Στάλκερ και το Αντρέι Ρουμπλιώφ είναι ακόμη καλύτερα
κατάλαβες πολύ καλά τι εννοώ.
ok χρειάστηκε να το δω, καθώς δεν έχω δει αυτή που εννοείς - says nothing about my life με ποιον να ταυτιστείς;

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 20829
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 06 Δεκ 2022, 13:15

neon imposter έγραψε:
06 Δεκ 2022, 12:42
Ερμής έγραψε:
05 Δεκ 2022, 22:35
Η καλύτερη και αξεπέραστη ταινία όλων των εποχών γυρίστηκε το 72.
Ψάξτε για άλλα.
Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί, το Σολάρις είναι πράγματι αριστούργημα αλλά θεωρώ πως το Στάλκερ και το Αντρέι Ρουμπλιώφ είναι ακόμη καλύτερα
Eεεεεεε.... νομίζω πως αναφέρεται στο Female Prisoner #701: Scorpion (1972)

Εικόνα

το οποίο είναι πράγματι αριστούργημα

αλλά θεωρώ πως τα Female Convict Scorpion: Jailhouse 41

Εικόνα

και Female Convict Scorpion: Beast Stable

Εικόνα

είναι ακόμη καλύτερα :g030::g030:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..


neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 06 Δεκ 2022, 13:19

Και τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ ωραία ταινία από όσες έχει ο κατάλογος πάντως

με τον φασμπίντερ είμαι σαν τους κομμουνιστές βλέπω παντού στα έργα του κριτική στο γερμανικό οικονομικό θαύμα

neon imposter
Δημοσιεύσεις: 2826
Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
Phorum.gr user: neon imposter

Re: “Jeanne Dielman, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” - Η καλύτερη ταινία όλων των εποχών και οι ελιές του Κιαροστά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από neon imposter » 06 Δεκ 2022, 13:22

Μ αυτά και μ αυτά θυμήθηκα το Πρόγευμα


Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών