Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Αυτό αποτελεί παράδειγμα στο πώς κάποιος μπορεί να γράψει τσιτάτα με λόγιο τρόπο ώστε να χαρακτηριστούν επιχειρήματα και να ψαρώσουν οι αναγνώστες.
Χωρίς να είμαι πλήρης γνώστης του έργου του Καβάφη (ξέρω τα βασικά του ποιήματα μόνο) τα "επιχειρήματα" του επικριτή είναι κενά περιεχομένου. Τα περισσότερα θα μπορούσε να τα διατυπώσει έναντι οποιουδήποτε ποιητή και επί της ουσίας δε λένε απολύτως τίποτα, χώρια που δεν μπορούν να θεωρηθούν καν "λάθη".
Επίσης υπάρχει μια γενική αλήθεια: Οτι αυτός που θεωρεί κάποιον ως υπερτιμημένο, θεωρεί για τον εαυτό του ότι γράφει καλύτερα. Ετσι πάει.
Αυτό αποτελεί παράδειγμα στο πώς κάποιος μπορεί να γράψει τσιτάτα με λόγιο τρόπο ώστε να χαρακτηριστούν επιχειρήματα και να ψαρώσουν οι αναγνώστες.
Χωρίς να είμαι πλήρης γνώστης του έργου του Καβάφη (ξέρω τα βασικά του ποιήματα μόνο) τα "επιχειρήματα" του επικριτή είναι κενά περιεχομένου. Τα περισσότερα θα μπορούσε να τα διατυπώσει έναντι οποιουδήποτε ποιητή και επί της ουσίας δε λένε απολύτως τίποτα, χώρια που δεν μπορούν να θεωρηθούν καν "λάθη".
Επίσης υπάρχει μια γενική αλήθεια: Οτι αυτός που θεωρεί κάποιον ως υπερτιμημένο, θεωρεί για τον εαυτό του ότι γράφει καλύτερα. Ετσι πάει.
δεν γνωρίζω τον συγγραφέα του βιβλίου και βαριέμαι και να ψάξω πληροφορίες για να πω την αλήθεια, καθότι έχω παγιωμένη άποψη και δεν αλλάζει
θυμήθηκα και το σημείο που λέει για τον "δημοσιογραφικό λόγο του Κ" κάπως έτσι - ο Έζρα Πάουντ έλεγε για τον Θουκυδίδη πως ήταν "δημοσιογράφος" - αλλά τεσπά το έλεγε ο Έζρα Πάουντ (άλλα που είχε άδικο)
βέβαια αυτό το νεκρολογίες μου έκανε εντύπωση
Re: Καβάφης - συμφωνείτε;
Δημοσιεύτηκε: 23 Ιουν 2023, 14:37
από Beria
Αυτού του είδους η κριτική είναι πανεύκολη
Για όλους τους λογοτέχνες μπορείς να γραψεις αντίστοιχες λογικοφανείς ασημαντότητες και είσαι μέσα
Πίπες, εν ολίγοις
Re: Καβάφης - συμφωνείτε;
Δημοσιεύτηκε: 24 Ιουν 2023, 17:38
από vag_el
''Καλλιτεχνικό Θάψιμο '' δηλαδή.
Αμφιβάλλω αν ο Κουτσουρέλης έχει πιάσει το μολύβι για να γράψει 5 στίχους .Αλλά ακόμη κι αν έχει γράψει βρίσκει ουσιώδες το να κάνει κριτική (ως τι άραγε) σε κάποιον ο οποίος είναι αποδεκτός σε όλον τον πλανήτη.
Εχω την εντύπωση ότι δυσφημίζεται μόνος του.
Re: Καβάφης - συμφωνείτε;
Δημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2023, 14:34
από ΓΑΛΗ
Εγώ είμαι τέρμα καβαφική, οπότε δεν τίθεται θέμα αν συμφωνώ ή διαφωνώ.
Απλώς θεωρώ ως καβαφικό κρας τεστ όσους θεωρούν το "πλην Λακεδαιμονίων" του Καβάφη ως αρνητικό προσδιορισμό.
Εγώ είμαι τέρμα καβαφική, οπότε δεν τίθεται θέμα αν συμφωνώ ή διαφωνώ.
Απλώς θεωρώ ως καβαφικό κρας τεστ όσους θεωρούν το "πλην Λακεδαιμονίων" του Καβάφη ως αρνητικό προσδιορισμό.
Η κυρια μου στη Β' Λυκειου αφου αναλυσαμε μια ωρα το ποιημα μας ειπε καλα δεν καταλαβε κανεις σας οτι ο κοσμος που περιγραφει ο τυπος στο ποιημα εχει παρακμασει και το "πλην Λακεδαιμονιων" ειναι κατι απο το οποιο αρπαζεται για να πουλησει κωμικοτραγικη και ανουσια ανωτεροτητα (κατι τετοιο τελος παντων ηταν το νοημα, δε θυμαμαι την ακριβη διατυπωση).
Εγώ είμαι τέρμα καβαφική, οπότε δεν τίθεται θέμα αν συμφωνώ ή διαφωνώ.
Απλώς θεωρώ ως καβαφικό κρας τεστ όσους θεωρούν το "πλην Λακεδαιμονίων" του Καβάφη ως αρνητικό προσδιορισμό.
Η κυρια μου στη Β' Λυκειου αφου αναλυσαμε μια ωρα το ποιημα μας ειπε καλα δεν καταλαβε κανεις σας οτι ο κοσμος που περιγραφει ο τυπος στο ποιημα εχει παρακμασει και το "πλην Λακεδαιμονιων" ειναι κατι απο το οποιο αρπαζεται για να πουλησει κωμικοτραγικη και ανουσια ανωτεροτητα (κατι τετοιο τελος παντων ηταν το νοημα, δε θυμαμαι την ακριβη διατυπωση).
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.
Re: Καβάφης - συμφωνείτε;
Δημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2023, 14:47
από Beria
Ο Καβάφης, όταν λύσσαγε η Παλαμική αυλή (και ο ίδιος ο Παλαμάς) να τον μειώνει (ο Καβάφης δεν γράφει ποιήματα γράφει χρονογραφήματα και άλλες τετοιες αηδίες), σε συνέντευξη που τον ρώτησαν 'ποια είναι η γνώμη σας για τον Παλαμά, απάντησε:
Ο κύριος Παλαμάς είναι εξαίρετος λυρικός ποιητής, αλλά του Καβάφη δεν του αρέζει ο λυρισμός
Εγώ είμαι τέρμα καβαφική, οπότε δεν τίθεται θέμα αν συμφωνώ ή διαφωνώ.
Απλώς θεωρώ ως καβαφικό κρας τεστ όσους θεωρούν το "πλην Λακεδαιμονίων" του Καβάφη ως αρνητικό προσδιορισμό.
Η κυρια μου στη Β' Λυκειου αφου αναλυσαμε μια ωρα το ποιημα μας ειπε καλα δεν καταλαβε κανεις σας οτι ο κοσμος που περιγραφει ο τυπος στο ποιημα εχει παρακμασει και το "πλην Λακεδαιμονιων" ειναι κατι απο το οποιο αρπαζεται για να πουλησει κωμικοτραγικη και ανουσια ανωτεροτητα (κατι τετοιο τελος παντων ηταν το νοημα, δε θυμαμαι την ακριβη διατυπωση).
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.
Η κυρια μου στη Β' Λυκειου αφου αναλυσαμε μια ωρα το ποιημα μας ειπε καλα δεν καταλαβε κανεις σας οτι ο κοσμος που περιγραφει ο τυπος στο ποιημα εχει παρακμασει και το "πλην Λακεδαιμονιων" ειναι κατι απο το οποιο αρπαζεται για να πουλησει κωμικοτραγικη και ανουσια ανωτεροτητα (κατι τετοιο τελος παντων ηταν το νοημα, δε θυμαμαι την ακριβη διατυπωση).
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.
Δηλαδη εσυ τι πιστευεις οτι σημαινει;
Εγώ πιστεύω ότι οποιοσδήποτε έχει διαβάσει Καβάφη, πέραν των 4-5 γνωστών ποιημάτων του, αντιλαμβάνεται πλήρως το τι σημαίνει καβαφική ειρωνία.
Η κυρια μου στη Β' Λυκειου αφου αναλυσαμε μια ωρα το ποιημα μας ειπε καλα δεν καταλαβε κανεις σας οτι ο κοσμος που περιγραφει ο τυπος στο ποιημα εχει παρακμασει και το "πλην Λακεδαιμονιων" ειναι κατι απο το οποιο αρπαζεται για να πουλησει κωμικοτραγικη και ανουσια ανωτεροτητα (κατι τετοιο τελος παντων ηταν το νοημα, δε θυμαμαι την ακριβη διατυπωση).
Καλά, από τέτοιες "φιλολογικές" εκτιμήσεις άλλο τίποτα. Ακόμη και πιο "βαριά" χαρτιά όπως ο Αποστολίδης και ο Σεφέρης πέσαν στη μηχανιστική λούμπα.
Δηλαδη εσυ τι πιστευεις οτι σημαινει;
Ότι ο Καβάφης ήταν Αλεξανδρινός και θεωρούσε λίγους τους σύγχρονους Πελοποννήσιους και κάνει μια ιστορική αναδρομή για να τους την πει. Συγκεκριμένα την λέει μάλλον στον Παλαμά, που ήταν Πατρινός. Όλο το ποίημα είναι ένα "τι να μας πει κι εσύ, καημένε".