Πρώτα απ' όλα, μια καλή φωτογραφία χρειάζεται συνήθως ώρες δουλειάς, όχι ένα δευτερόλεπτο. Δεύτερον, η φωτογραφία μπορεί να αποδώσει μόνο πράγματα που υπάρχουν εκείνην την στιγμή μπροστά στον φακό, όχι ό,τι καυλώσει στον δημιουργό.gassim έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 14:35Έχει ενδιαφέρον το γεγονός οτι παραθέτεις φωτορεαλιστικό έργο δηλαδή εκπρόσωπο ενός κινήματος που δεν θα ήταν δυνατόν να υπάρξει χωρίς την φωτογραφία ενώ ταυτόχρονα θεωρείς οτι η φωτογραφία δεν επηρέασε την ζωγραφική.
Πέραν τούτου ο φωτορεαλισμός δεν μακροημέρευσε και δεν είχε την επίδραση άλλων κινημάτων επειδή το μόνο που εξυπηρετεί είναι να ικανοποιεί το εγω των καλλιτεχνών που κερδίζουν τον θαυμασμό για την ικανότητα τους να κάνουν με το χέρι σε διάστημα μηνών, κάτι που η φωτογραφική μηχανή μπορεί να κάνει σε ένα δευτερόλεπτο.
Αν θέλω να αποδώσω 4 παιδιά να περπατάνε σαν χαμένα πάνω σε πτώματα 400 σκύλων σε έναν λόφο, όπου στο βάθος φαίνεται μια εκκλησία, ένας καταρράκτης και ένα σμήνος ψαρονιών σε σχηματισμό πτήσης, θα πρέπει να βρω αυτό το μέρος που έβγαλα από το κεφάλι μου, να βρω 4 παιδιά, να περιμένω να εμφανιστεί ένα σμήνος ψαρονιών και να σφάξω 400 σκυλιά για να τα αραδιάσω στον λόφο.
Η δικαιολογία ότι η φωτογραφία μπορεί να αντικαταστήσει την φωτορεαλιστική ζωγραφική είναι ακριβώς αυτό: δικαιολογία της κακιάς ώρας χωρίς καμμιά βάση. Η φωτογραφία δεν μπορεί να αποδώσει φανταστικές συνθέσεις. Μπορείς να προσπαθήσεις να σκηνοθετήσεις κάποια πράγματα, ακόμα και να φτιάξεις σκηνικά και props, αλλά η ίδια η ζωγραφική δεν έχει όρια. Μπορείς να απεικονίσεις ό,τι κατέβει στην κούτρα σου.
Ο φωτορεαλισμός είναι αποτέλεσμα αιώνων βελτίωσης τεχνικών απεικόνισης, δεν έχει άμεση σχέση με την φωτογραφία. Το πολύ να πεις ότι επιτάχυνε το κίνημα τις τελευταίες 2-3 δεκαετίες που η φωτογραφία υψηλής ανάλυσης δεν είναι μόνο δείγμα 100 εξωφύλλων του National Geographic και έχεις την δυνατότητα να μελετήσεις πολλές εικόνες υψηλής ευκρίνειας, που είναι πιο εύκολο από το να προσπαθείς να αντιγράψεις την πραγματικότητα κοιτώντας την απευθείας. Ακόμη όμως και το 1990, φωτογραφία ευκρίνειας σαν τον πίνακα του Μόργκαν Φρίμαν, που παράθεσα, δεν υπήρχε περίπτωση να δεις εκτός αν ήταν εξώφυλλο περιοδικού υψηλής κυκλοφορίας.
Στο μεταξύ, εσείς όταν μιλάτε για επίδραση της φωτογραφίας λόγω φωτορεαλισμού, μιλάτε για 1,5 αιώνα πριν. Που οι φωτογραφίες ήταν έτσι:

Και οι πίνακες ζωγραφικής έτσι:
