Δηλαδή σοβαρά τώρα; Αν φτιάξει κάποιος έναν πίνακα 3χ8 μέτρα θα το ονομάσεις ελαφρά/δημοφιλή τέχνη; Και τι σημαίνει ελαφρά τέχνη; Δεν έχει σκέψη μια τέτοια δημιουργία; Δεν έχει τεχνική; Δεν μπορεί το θέμα να είναι ψυχαγωγικό; Να σε προβληματίζει; Να σε κάνει να σκεφτείς;
Τα νόμπελ λογοτεχνίας δηλαδή πλέον τα δίνουν σε άτομα που κάνουν "ελαφρά τέχνη";
Σοβαρότατα. Ας είναι και 30 χ 80 μέτρα. Αν τραγουδήσει η Μαντόνα ένα τραγούδι διάρκειας 15 λεπτών αλλάζει είδος; Αν γίνει 30 λεπτά αλλάζει πάλι είδος; Δεν είναι πλέον pop;
Και ποιος είπε ότι η ελαφρά τέχνη δεν θέλει σκέψη και τεχνική; Και τα τραγούδια του Χατζιδάκι και του Θεοδωράκη θέλουν τέχνη και τεχνική και είναι καλύτερα από πολλών συναδέλφων τους. Από των περισσοτέρων. Τα κάνει σοβαρή τέχνη αυτό; Όχι βέβαια. Από που κι ως που;
Πήγαινε στην κατηγοριοποίηση που σου έχω βάλει και δες τα κριτήρια. Χοντρικά, πολύ χοντρικά, ελαφρά τέχνη σημαίνει απουσία επεξεργασίας και μεγάλος βαθμός τυποποίησης στην χρήση του υλικού.
Κάθε πράγμα στην κατηγορία του μπορεί να είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά συγκρίνεται με τα ομοειδή. Για τον ίδιο λόγο που σου είπα ότι δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις την κινηματογραφική μουσική που παρέθεσες ως έργο σύγχρονης σοβαρής μουσικής.
εννοώ οτι οταν προσπαθεις να μου πεις γιατί δεν θα θελαμε μια τουαλέτα σημερα στα σαλονια μας, ως ενα εργο ασοβαρης ελαφρας ο,τι τεχνης, μου απαντας δεν εχουμε αρκετή τριβή. Μπορει να εχεις δικιο, αλλα ειναι πρόβλημα η απαντηση γιατι πλεον δεν μπορει να ειναι διδακτική, σαν να λες ειμαι χαζός, τι να κανουμε;
Να στο πω λίγο διαφορετικά. Αν είχες ένα τεράστιο σπίτι με κήπους κλπ και ήταν γεμάτο αγάλματα με αρκετά από αυτά να είναι του 20ου αιώνα, δεν θα ξένιζε κανέναν επισκέπτη σου να είχες και την τουαλέτα σε μια γωνιά.
Προσωπικά δεν νομίζω ότι θα είχα πρόβλημα. Άσε που χάρη σε αρκετούς από αυτούς τους πρωτοπόρους έχουμε όλοι σήμερα στα σπίτια μας ένα σωρό αντικείμενα με ιδιαίτερο design. Έπιπλα, λαμπατέρ, φωτιστικά, σκεύη κουζίνας κοκ που θα ήταν αδιανόητα χωρίς κάποιες από τις προσπάθειες των αρχών του προηγούμενου αιώνα.
Να στο πω λίγο διαφορετικά. Αν είχες ένα τεράστιο σπίτι με κήπους κλπ και ήταν γεμάτο αγάλματα με αρκετά από αυτά να είναι του 20ου αιώνα, δεν θα ξένιζε κανέναν επισκέπτη σου να είχες και την τουαλέτα σε μια γωνιά.
διαφωνώ, η τουαλετα του εργου που συζητάμε πρέπει να ειναι χαλια, χρησιμοποιημένη και αθλια, να κανει αντίθεση με το ωραίο, και εχει λερώσει με καφε τα τριαντάφυλλα, να προκαλεί αποτροπιασμό. Δεν θα την ηθελα οχι.
λεω για τη τουαλετα γιατι αν δεν εχω καταλαβει λαθος, ο σκοπός της ηταν ακρβως να κανει την τεχνη να πλησιασει την ανθρωπότητα, την κοινωνία, οχι απλα το ωραίο.
Δεν ξέρω για τον σκοπό. Οι καλλιτέχνες πολλές φορές λένε υπερβολές ή ψέματα για να κάνουν φιγούρα. Οπότε δεν θα βασιστείς τόσο στο τι λένε (αν και θα αντλήσεις πληροφορίες) όσο στο τι έργο παράγουν συνολικά. Αυτό δίνει μια καλή ιδέα για τις προθέσεις τους. Ό,τι δεν γνωρίζουμε, το υποθέτουμε βέβαια. Δεν γίνεται αλλιώς.
Και το ωραίο πέρασε από πολλά κύματα σε διάφορες εποχές. Πολύ μεγάλη κουβέντα.
Δηλαδή σοβαρά τώρα; Αν φτιάξει κάποιος έναν πίνακα 3χ8 μέτρα θα το ονομάσεις ελαφρά/δημοφιλή τέχνη; Και τι σημαίνει ελαφρά τέχνη; Δεν έχει σκέψη μια τέτοια δημιουργία; Δεν έχει τεχνική; Δεν μπορεί το θέμα να είναι ψυχαγωγικό; Να σε προβληματίζει; Να σε κάνει να σκεφτείς;
Τα νόμπελ λογοτεχνίας δηλαδή πλέον τα δίνουν σε άτομα που κάνουν "ελαφρά τέχνη";
Σοβαρότατα. Ας είναι και 30 χ 80 μέτρα. Αν τραγουδήσει η Μαντόνα ένα τραγούδι διάρκειας 15 λεπτών αλλάζει είδος; Αν γίνει 30 λεπτά αλλάζει πάλι είδος; Δεν είναι πλέον pop;
Και ποιος είπε ότι η ελαφρά τέχνη δεν θέλει σκέψη και τεχνική; Και τα τραγούδια του Χατζιδάκι και του Θεοδωράκη θέλουν τέχνη και τεχνική και είναι καλύτερα από πολλών συναδέλφων τους. Από των περισσοτέρων. Τα κάνει σοβαρή τέχνη αυτό; Όχι βέβαια. Από που κι ως που;
Πήγαινε στην κατηγοριοποίηση που σου έχω βάλει και δες τα κριτήρια. Χοντρικά, πολύ χοντρικά, ελαφρά τέχνη σημαίνει απουσία επεξεργασίας και μεγάλος βαθμός τυποποίησης στην χρήση του υλικού.
Δηλαδή ο Ντοστογιέφσκι, ο Πόε, ο Μπλέικ, ο Γιέιτς, ο Γουάιλντ, έκαναν ελαφρά τέχνη, όχι σοβαρή, γιατί μεγάλος βαθμός τυποποίησης. Η απουσία επεξεργασίας δεν αντιλαμβάνομαι τι σημαίνει σε αυτό το κόντεξτ. Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς επεξεργασία εκτός αν μιλάμε για έτοιμους καμπινέδες που τοποθέτησε κάποιος σε μια έκθεση ή άδειους πίνακες και μελωδίες χωρίς νότες.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Σοβαρη μουσικη κ πρωτοτυπη ; θα ηταν οι ηχοι της κουραδας που πεφτει κ του νερου που χυνεται στην λεκανη κ στην αποχετευση + του ξετυλιγματος του χαρτορολου
Ευχαριστω ST που ησουν η σπιθα της εμπνευσης
Προσωπικά δεν νομίζω ότι θα είχα πρόβλημα. Άσε που χάρη σε αρκετούς από αυτούς τους πρωτοπόρους έχουμε όλοι σήμερα στα σπίτια μας ένα σωρό αντικείμενα με ιδιαίτερο design. Έπιπλα, λαμπατέρ, φωτιστικά, σκεύη κουζίνας κοκ που θα ήταν αδιανόητα χωρίς κάποιες από τις προσπάθειες των αρχών του προηγούμενου αιώνα.
I don't think so. Το ιδιαίτερο design που έχουμε στα αντικείμενα και στα έπιπλά μας είναι 100% επηρεασμένο από την τεχνολογία, καμμιά σχέση με τέχνη. Κανείς δεν έχει κυβικά ποντίκια ή πιτσιλωτές καρέκλες στο σπίτι του. Έχουμε αντικείμενα σήμερα με σαφώς καμπυλωτές γραμμές, προϊόν τεχνολογίας.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Έχει και τέτοια έργα μετά τον 'ΒΠΠ και δεν είναι περίεργο με τόση καταστροφή που είδαν τα μάτια τους.
ναι αλλα δεν μοιαζει νομιζω, ειναι μερικα εργα οπως η τουαλετα που δεν εγιναν για τον κοσμο, την κοινωνία, ειναι εσωτερικά μεμο προς τους καλλιτέχνες να αλλάξουν ύφος νομιζω.
ελπιζω δηλαδή, μπορει πραγματι να ηταν καποτε τόσο χαλια τα πραγματα, που επρεπε να δεις κατι τετοιο για να νιωσεις κατι. Ιστορικα ειναι ενδιαφερον, αλλα ειναι λογικό να μου λες οτι θα το εβαζες στον κηπο αληθεια;
Δηλαδή ο Ντοστογιέφσκι, ο Πόε, ο Μπλέικ, ο Γιέιτς, ο Γουάιλντ, έκαναν ελαφρά τέχνη, όχι σοβαρή, γιατί μεγάλος βαθμός τυποποίησης. Η απουσία επεξεργασίας δεν αντιλαμβάνομαι τι σημαίνει σε αυτό το κόντεξτ. Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς επεξεργασία εκτός αν μιλάμε για έτοιμους καμπινέδες που τοποθέτησε κάποιος σε μια έκθεση ή άδειους πίνακες και μελωδίες χωρίς νότες.
Στην λογοτεχνία οι γνώσεις μου είναι περιορισμένες. Δεν θα δοκιμάσω καν να σου πω.
Να ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μια που είναι στην παρέα μας και ο Άγις. Απουσία δεν σημαίνει καθόλου. Σημαίνει πολύ λίγο
ναι αλλα δεν μοιαζει νομιζω, ειναι μερικα εργα οπως η τουαλετα που δεν εγιναν για τον κοσμο, την κοινωνία, ειναι εσωτερικά μεμο προς τους καλλιτέχνες να αλλάξουν ύφος νομιζω.
Δεν είμαι σίγουρος. Άγνωστες οι προθέσεις που κάνει κάποιος κάτι τις περισσότερες φορές. Να μπει στο μάτι του ανταγωνιστή, να κερδίσει φήμη/χρήμα, να εντυπωσιάσει μια κοπέλα. Χίλια δυο και τρέχα γύρευε.
Ιστορικα ειναι ενδιαφερον, αλλα ειναι λογικό να μου λες οτι θα το εβαζες στον κηπο αληθεια;
Όλα μια ιδέα είναι. Ο κολλητός έχει στο χωλ του την τουαλέτα (καλαθάκι με άμμο) της γάτας του. Κανείς δεν σοκάρεται και είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις και μυρίζεις μόλις μπεις σπίτι.
Δηλαδή ο Ντοστογιέφσκι, ο Πόε, ο Μπλέικ, ο Γιέιτς, ο Γουάιλντ, έκαναν ελαφρά τέχνη, όχι σοβαρή, γιατί μεγάλος βαθμός τυποποίησης. Η απουσία επεξεργασίας δεν αντιλαμβάνομαι τι σημαίνει σε αυτό το κόντεξτ. Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς επεξεργασία εκτός αν μιλάμε για έτοιμους καμπινέδες που τοποθέτησε κάποιος σε μια έκθεση ή άδειους πίνακες και μελωδίες χωρίς νότες.
Στην λογοτεχνία οι γνώσεις μου είναι περιορισμένες. Δεν θα δοκιμάσω καν να σου πω.
Να ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μια που είναι στην παρέα μας και ο Άγις. Απουσία δεν σημαίνει καθόλου. Σημαίνει πολύ λίγο
στο ατυχες παραδειγμα - καποιος πρεπει να σου μιλησει για τον Περιστερη αρχικα κ την σχεση του με τον Βαμβακαρη - πριν περασεις στην Μπιθικωτσεια προσεγγιση - που εγινε της επεξεργασιας του αρχικα επεξεργασμενου υλικου σε πολλα τραγουδια
Όλα μια ιδέα είναι. Ο κολλητός έχει στο χωλ του την τουαλέτα (καλαθάκι με άμμο) της γάτας του. Κανείς δεν σοκάρεται και είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις και μυρίζεις μόλις μπεις σπίτι.
δεν το ειχα σκεφτεί ετσι, πραγματι διαχρονικό εργο τεχνης λοιπον.
σε πρήξαμε ε; πλάκα κανω λιγο γενικά, δέχομαι την εξήγηση που έδωσες απο εχθες.
Βλέπω παραπάνω ότι κάποιος τον σύγκρινε με τον Μπομπ Ρός, και μάλλον έχει δίκιο, όντας όμως απαραίτητο να συμπληρώσει κανείς ότι η αξία του Μπομπ Ρός είναι στην τεχνική του, που ήταν τεχνική για να μαθαίνεις ζωγραφική...σε αρχάριους. Ο Μπόμπ Ρος ούτε είχε φιλοδοξία να κάνει τέχνη για να μπει σε γκαλερί ούτε και θα έμπαινε ποτέ με την τεχνική του αν προσπαθούσε, όπως δεν μπήκε κι ο Χίτλερ. Οι πίνακες του Χίτλερ δείχνουν άνθρωπο που ξέρει να τραβάει γραμμές, αλλά μέχρι εκεί. Η αξία της τέχνης δεν είναι η ρεαλιστική αναπαράσταση, δεν είναι φωτογραφία. Η αξία είναι ο σκοπός και το νόημα. Η τέχνη του Χίτλερ φαίνεται "άψυχη" γιατί οι γραμμές που τράβαγε δεν είχαν κάποια ουσία πίσω τους, σχεδίαζε κτήρια και τοπία για να σχεδιάζει, γνωστό και ως μπογιάτισμα
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.