Μπορει καποιος να μου εξηγησει γιατι αξιζει τοσο πολυ ο συγκεκριμενος πινακας?
Εγω θεωρω οτι απο την Α' Γυμνασιου και μετα μπορουσα ανετα να ζωγραφισω κατι τετοιο.
Και μιλαω για μενα που δεν μπορω ουτε γατα να ζωγραφισω, φαντασου εκεινους που εχουν και λιγο κλιση στη ζωγραφικη.
Να ηταν το «Γυναικείο Αιδοιο» του Πικάσο, χαλαλι.
Αλλα τοσος ντορος για το «Γυναικείο Κεφάλι» πώς δικαιολογείται ?????
Διότι,απλά,όμορφα και κατανοητά :
Παρμένο από το καταπληκτικό ντοκυμαντέρ Le mystere Picasso του Ανρί Ζωρζ Κλουζώ.
(1956) “To be able to understand a painter’s mind, one need only follow his hand.” A white screen. And then lines, points, shades almost magically appear, sometimes in real time, with the squeak of each brushstroke resonating; sometimes in seemingly continuous animation, or dramatically appearing whole in stages, to Georges Auric’s festively thunderous music. Pablo Picasso at work, drawing in inks and oils on semi-transparent materials, while Clouzot’s camera observes the results from behind. Twenty works resulted from the hand of the master (all reportedly consigned to the flames afterwards), allowing us to understand the mind of the most influential artist of the 20th century.
Ένα σχόλιο που θα μπορούσες να το έχεις κάνει εσύ :
I never liked Picasso before. this film opened my eyes to the world of Picasso.
Μέχρι να δω το ντοκυμαντέρ (ευχαριστώ τη γυναίκα μου γι'αυτό),έλεγα τις ίδιες ατάκες με σένα.Μετά,το βούλωσα.Ο τύπος μπορούσε να ζωγραφίζει πίνακα που για άλλους επαγγελματίες ζωγράφους θα έπαιρνε μήνες απασχόλησης,μέσα σε δύο-τρεις ώρες.Αμέσως μετά,του άλλαζε τα φώτα με τα αποτελέσματα που όλοι ξέρουμε.Πίσω από κάθε πίνακα του Picasso,όπως και πίσω από κάθε μεγάλο πίνακα,κρύβονται εκατοντάδες άλλοι πίνακες,που εμείς ούτε στον ύπνο μας δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε.
Aν η τεχνη ειναι αφηρημενη, τοτε ουσιαστικα ισχυει αυτο που ειπε καποιος παραπανω οτι δηλαδη προκειται για μετοχη χρηματιστηριου...
Δεν υπαρχει σημειο αναφορας σε κατι τετοιο. Ειναι ασαφη τα μηνυματα, ειναι ασαφεις οι αξιες.
Πετρες, ξυλα, χωματα δηλαδη που ελεγε και ενας φιλος...
Αρχικά να πούμε ότι ο Πικάσο δεν κάνει αφηρημένη τέχνη. Δεν είναι αφηρημένη τέχνη ο πίνακας για τον οποίο μιλάμε. Όλοι αναγνωρίζεται τι εικονίζεται.
Μια χαρά σαφή είναι όλα αν τα δείτε στο ιστορικό τους πλαίσιο και παρακολουθήσετε την διαδρομή και τις αιτίες που έγιναν έτσι όπως έγιναν. Δεν γίνεται να καταλάβετε κάποια πράγματα απλώς κοιτώντας τα χωρίς να έχετε κάποιες βασικές πληροφορίες. Βγαίνουν τελείως εσφαλμένα συμπεράσματα.
Η αφαιρετική απεικόνιση έχει μεγαλύτερες προκλήσεις ακριβώς επειδή δεν είναι καθαρά θέμα τεχνικών ικανοτήτων το ζήτημα. Όχι ότι ο ίδιος ο πικασό είχε οποιαδήποτε δυσκολία να ζωγραφίσει «ενήλικους» πίνακες.
Αυτό ακριβώς.Και αυτό ακριβώς μας δείχνει και το ντοκυμαντέρ.Και όχι απλά δεν είχε δυσκολίες,τους ζωγράφιζε για πλάκα.Αλλά δεν έμεινε εκεί.
Καλα κρασια.
Στη Γ' λυκειου που ολοι εχουν το μυαλο τους να δουν τι θα κανουν στη ζωη τους...
Η ιστορια της τεχνης πρεπει να διδασκεται απο την Α' Γυμνασιου για να μην σου πω απο το Δημοτικο...
Αλλα οταν η προτεραιοτητα ενος λαου ειναι ο φραπες και τα λεφτα, τι περιμενεις?
Αυτο που σπερνουμε, αυτο θα θερισουμε.
Η τεχνη πρεπει να διδασκεται, οχι μονο για να βγαλουμε σπουδαιους δημιουργους, αλλα γιατι οδηγει σε αναταση του πνευματος (το αντιστοιχο της στησης).
Για να εκτιμησει ομως κατι τετοιο η πλεμπα, πρεπει να το διδαχθει.
Πρεπει να την παρεις απο το χερακι, στρατα στρατουλα και να της δειξεις ορισμενα πραγματα.
Υπάρχει ένα επιπλέον πρόβλημα. Ότι είναι ευρέως διαδεδομένες μια σειρά από παρεξηγήσεις και είναι πολύ δύσκολο να βρεις καθηγητές με ανάλογη κατάρτιση για να διδάξουν κάτι τέτοιο. Αν είναι ο καθηγητής να μπαίνει και να λέει βλακείες, καλύτερα άστο.
ΥΓ. Προφανώς θα ήθελα κι εγώ. Ειδικά για μια χώρα σαν τη δική μας θα ήταν ευλογία να στραφούν περισσότεροι άνθρωποι στη σοβαρή τέχνη.
Κάτι τέτοιο σκέφτονταν κι οι κομισάριοι στην Σοβιετική Ένωση και κατέστρεψαν ίσως την πιο ταλαντούχα γενιά που εμφανίστηκε ποτέ. Αν μελετήσεις την Ρωσική πρωτοπορία, θα ντραπείς (όχι εσύ, γενικά) για αυτό που ακολούθησε εκεί.
Οι πίνακες του Πικάσο δεν με τρέλαιναν ποτέ, αλλά είναι δικό μου θέμα, όχι της αξίας τους. Εμπιστεύομαι τα γούστα που είχα παιδί. Μετά μολύνθηκα με σκέψεις και γνώσεις και πληροφορίες και wannabe ενώ ως παιδί μεταλάμβανα την Τέχνη αγνά. Κι εδώ ο Dalí κερδίζει. Οι εικόνες του Νταλί με μάγευαν ως παιδί, κι αυτό κάτι λέει. Η αφαίρεση δεν είναι κάτι ακατόρθωτο για τα παιδιά. Τα παιδιά είναι φύσει αφαιρετικά, πριμιτίφ μεν, αλλά συλλαμβάνουν το abstract.
έχουν γίνει μελέτες για την τέχνη των παιδιών και των τρελών σε σχέση με πρωτογονες τεχνες
Είχα πάει στο μουσείο πικάσου στη σρζολόνα και διεπίστωσα ότι νέος ήταν ένα κράμα νταβίντσι-μικελάντζελο. Έχει κάτι σπουδές με μολύβι με απίστευτη λεπτομέρεια, να σου φύγει το κλανοβάλβιδο. Ήταν δλδ ο τζι ζωγράφος πριν αρχίσει τα τετραγωνάκια
Στα 15 ζωγράφιζε πίνακες που το 80-90 % των ζωγράφων παγκοσμίως θα παρουσίαζαν ως το αριστούργημά τους μετά τα 40 τους.
Ο Πικάσσο ήταν κυριολεκτικά ιδιοφυΐα,περισσότερο και από τον Νταλί,γιατί δεν περιορίστηκε μόνο στη ζωγραφική.Ασχολήθηκε και με άλλες Τέχνες.
Παρμένο από το καταπληκτικό ντοκυμαντέρ Le mystere Picasso του Ανρί Ζωρζ Κλουζώ.
(1956) “To be able to understand a painter’s mind, one need only follow his hand.” A white screen. And then lines, points, shades almost magically appear, sometimes in real time, with the squeak of each brushstroke resonating; sometimes in seemingly continuous animation, or dramatically appearing whole in stages, to Georges Auric’s festively thunderous music. Pablo Picasso at work, drawing in inks and oils on semi-transparent materials, while Clouzot’s camera observes the results from behind. Twenty works resulted from the hand of the master (all reportedly consigned to the flames afterwards), allowing us to understand the mind of the most influential artist of the 20th century.
Ένα σχόλιο που θα μπορούσες να το έχεις κάνει εσύ :
I never liked Picasso before. this film opened my eyes to the world of Picasso.
Μέχρι να δω το ντοκυμαντέρ (ευχαριστώ τη γυναίκα μου γι'αυτό),έλεγα τις ίδιες ατάκες με σένα.Μετά,το βούλωσα.Ο τύπος μπορούσε να ζωγραφίζει πίνακα που για άλλους επαγγελματίες ζωγράφους θα έπαιρνε μήνες απασχόλησης,μέσα σε δύο-τρεις ώρες.Αμέσως μετά,του άλλαζε τα φώτα με τα αποτελέσματα που όλοι ξέρουμε.Πίσω από κάθε πίνακα του Picasso,όπως και πίσω από κάθε μεγάλο πίνακα,κρύβονται εκατοντάδες άλλοι πίνακες,που εμείς ούτε στον ύπνο μας δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε.
Το νήμα μπορεί να κλείσει.
Γιατί να κλείσει το νήμα;
Αυτή η τεράστια ευκολία είναι χαρακτηριστική και άλλων σπουδαίων καλλιτεχνών. Ωστόσο μπορεί να δημιουργήσει παρεξηγήσεις. Να νομίζει κανείς ότι αυτοί τα κάνουν όλα εύκολα. Δεν είναι πάντα έτσι. Βλέπεις τον Πικάσο σε προχωρημένη ηλικία έχοντας κάνει δικές τους μια σειρά από τεχνοτροπίες και έχοντας ζωγραφίσει προηγουμένως αρκετούς παρόμοιας τεχνικής πίνακες. Υπάρχουν όμως και εποχές αναζήτησης (ειδικά όταν πειραματίζεται κανείς με πράγματα που δεν γίνονται πολύ τριγύρω του) που ο καλλιτέχνης κυρίως σβήνει ή καταστρέφει μέχρι να κατασταλάξει σε κάτι. Δεν είναι πάντα όλα τόσο απλά και γρήγορα όπως μπορεί να νομίζει κάποιος που βλέπει αυτό το video.
Aν η τεχνη ειναι αφηρημενη, τοτε ουσιαστικα ισχυει αυτο που ειπε καποιος παραπανω οτι δηλαδη προκειται για μετοχη χρηματιστηριου...
Δεν υπαρχει σημειο αναφορας σε κατι τετοιο. Ειναι ασαφη τα μηνυματα, ειναι ασαφεις οι αξιες.
Πετρες, ξυλα, χωματα δηλαδη που ελεγε και ενας φιλος...
Αρχικά να πούμε ότι ο Πικάσο δεν κάνει αφηρημένη τέχνη. Δεν είναι αφηρημένη τέχνη ο πίνακας για τον οποίο μιλάμε. Όλοι αναγνωρίζεται τι εικονίζεται.
Μια χαρά σαφή είναι όλα αν τα δείτε στο ιστορικό τους πλαίσιο και παρακολουθήσετε την διαδρομή και τις αιτίες που έγιναν έτσι όπως έγιναν. Δεν γίνεται να καταλάβετε κάποια πράγματα απλώς κοιτώντας τα χωρίς να έχετε κάποιες βασικές πληροφορίες. Βγαίνουν τελείως εσφαλμένα συμπεράσματα.
Ακριβώς γι' αυτό, γίνεται σχετικώς πιο κατανοητή η ερμηνεία/αποκωδικοποίηση ενός πίνακα αν υπάρχει μια σχετική γνώση για τη ζωή του ζωγράφου. Το ίδιο δηλαδή που συμβαίνει στα εικαστικά συμβαίνει και στη λογοτεχνία/ποίηση. Τα έργα είναι συνήθως ψυχογραφήματα του καλλιτέχνη.
Ο Πικάσο πχ είχε πάντα έντονα σαδιστικές τάσεις απέναντι στις γυναίκες. Και δεν το εννοώ σε σωματικό αλλά σε ψυχολογικό επίπεδο. Τις έβλεπε ακριβώς όπως τις αποτύπωνε, κομμάτια ενός παζλ που μπορούσε να διαλύει και να συνθέτει. Δεν είναι τυχαίο που έβγαλε ολόκληρη σειρά με τον τίτλο "γυναίκα που κλαίει*".
*Το "κλαίει" με την έννοια του "θρηνεί, οδύρεται".
Παρμένο από το καταπληκτικό ντοκυμαντέρ Le mystere Picasso του Ανρί Ζωρζ Κλουζώ.
(1956) “To be able to understand a painter’s mind, one need only follow his hand.” A white screen. And then lines, points, shades almost magically appear, sometimes in real time, with the squeak of each brushstroke resonating; sometimes in seemingly continuous animation, or dramatically appearing whole in stages, to Georges Auric’s festively thunderous music. Pablo Picasso at work, drawing in inks and oils on semi-transparent materials, while Clouzot’s camera observes the results from behind. Twenty works resulted from the hand of the master (all reportedly consigned to the flames afterwards), allowing us to understand the mind of the most influential artist of the 20th century.
Ένα σχόλιο που θα μπορούσες να το έχεις κάνει εσύ :
I never liked Picasso before. this film opened my eyes to the world of Picasso.
Μέχρι να δω το ντοκυμαντέρ (ευχαριστώ τη γυναίκα μου γι'αυτό),έλεγα τις ίδιες ατάκες με σένα.Μετά,το βούλωσα.Ο τύπος μπορούσε να ζωγραφίζει πίνακα που για άλλους επαγγελματίες ζωγράφους θα έπαιρνε μήνες απασχόλησης,μέσα σε δύο-τρεις ώρες.Αμέσως μετά,του άλλαζε τα φώτα με τα αποτελέσματα που όλοι ξέρουμε.Πίσω από κάθε πίνακα του Picasso,όπως και πίσω από κάθε μεγάλο πίνακα,κρύβονται εκατοντάδες άλλοι πίνακες,που εμείς ούτε στον ύπνο μας δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε.
Το νήμα μπορεί να κλείσει.
Γιατί να κλείσει το νήμα;
Αυτή η τεράστια ευκολία είναι χαρακτηριστική και άλλων σπουδαίων καλλιτεχνών. Ωστόσο μπορεί να δημιουργήσει παρεξηγήσεις. Να νομίζει κανείς ότι αυτοί τα κάνουν όλα εύκολα. Δεν είναι πάντα έτσι. Βλέπεις τον Πικάσο σε προχωρημένη ηλικία έχοντας κάνει δικές τους μια σειρά από τεχνοτροπίες και έχοντας ζωγραφίσει προηγουμένως αρκετούς παρόμοιας τεχνικής πίνακες. Υπάρχουν όμως και εποχές αναζήτησης (ειδικά όταν πειραματίζεται κανείς με πράγματα που δεν γίνονται πολύ τριγύρω του) που ο καλλιτέχνης κυρίως σβήνει ή καταστρέφει μέχρι να κατασταλάξει σε κάτι. Δεν είναι πάντα όλα τόσο απλά και γρήγορα όπως μπορεί να νομίζει κάποιος που βλέπει αυτό το video.
Να κλείσει διότι όλα είναι ξεκάθαρα,αν δει κανείς αυτό το ντοκυμαντέρ.
Ψάξε βρες το και δες το ,δεν σου λέω κάτι άλλο.
Κάτι τέτοιο σκέφτονταν κι οι κομισάριοι στην Σοβιετική Ένωση και κατέστρεψαν ίσως την πιο ταλαντούχα γενιά που εμφανίστηκε ποτέ. Αν μελετήσεις την Ρωσική πρωτοπορία, θα ντραπείς (όχι εσύ, γενικά) για αυτό που ακολούθησε εκεί.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.