από έργα καλλιτεχνών, επιλέγω όλα του Πικάσο, έχουν μια
αγριότητα που πολύ μου ταιριάζει, και κάτι πολύ βασικό, τα μάτια
συνήθως παραμένουν ορθάνοιχτα
αναφερόμουν στο φιλί των ερωτευμένων, όμως
από έργα καλλιτεχνών, επιλέγω όλα του Πικάσο, έχουν μια
Τι να κάνω που δεν είμαι σίγουρος πότε μιλάς σοβαρά και πότε χρησιμοποιείς δημιουργικές υπερβολές (κατά το δημιουργική ασάφεια);Πορφύριος Εξαρχίδης έγραψε: ↑31 Αύγ 2020, 10:47Tην έχουμε ξανακάνει αυτή τη συζήτηση. Συνοπτικά, καλλιτέχνες όπως ο Πόλλοκ κι ο Ρόθκο προωθήθηκαν από τη CIA (όσο κι αν αυτό μοιάζει νουβέλα του John Le Carre) σαν ένδειξη δημιουργικής ελευθερίας απότοκης του δυτικού τρόπου ζωής. Η πραγματικότητα είναι ότι χωρίς την υποστήριξη της αμερικανικής κυβέρνησης τα έργα τους θα πωλούνταν σε παζάρια. Μια φούσκα που επιβλήθηκε να περνάει για τέχνη με αμφισβητήσιμη διαχρονικότητα.
Τώρα, είμαι φυσικά υπέρ του θάρρους και της φαντασίας μα ρώτα τον εαυτό σου. Αν δεν είχες υποστεί κι εσύ όπως κι εγώ κι όλος ο δυτικός κόσμος την καπιταλιστική προπαγάνδα κι έβλεπες έναν Ρόθκο ή έναν Πόλλοκ. Πόσο θα σε συγκινούσε;
AlienWay έγραψε: ↑21 Αύγ 2020, 13:36Θέλουν να μας πείσουν ότι αυτό δεν είναι τέχνη (του Royo είναι)
Ενώ αυτό (του Polock), θεωρούν ότι είναι τέχνη
Εγώ δεν αρνούμαι ότι ο Pollock είναι καλλιτέχνης (κι ας μη μου αρέσει καθόλου), απλώς υπογραμμίζω την αντίφαση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν συνομιλούσα με έναν "ψαγμένο λογοτέχνη" που θεωρούσε ότι ο Royo δεν είναι τέχνη, αλλά ότι ο Pollock είναι, αυτός μου είπε το εξής επικό:
Οτι ο Royo -λέει- προσφέρεται για μαζική κατανάλωση γιατί τυπώνεται ακόμη και σε φλιτζάνια. Ενώ ο Pollock ΕΙΝΑΙ τέχνη γιατί έχει κερδίσει "τις ελίτ" (εννοεί τους πλούσιους συλλέκτες).
Και κατά τ' άλλα, αυτός που μου το είπε, δήλωνε αριστερών φρονημάτων.
Παραπάνω που μίλησα για ελίτ είναι γιατί δεν φοβάμαι τις λέξεις (μερικοί θεωρούν όπως είπαν παρακάτω ότι οι ελίτ προσδιορίζονται μόνο ως λεφτάδες, αλλά εγώ εντάσσω στην έννοια και τις ακαδημαικές ελίτ).omg kai 3 lol έγραψε: ↑01 Σεπ 2020, 14:14AlienWay έγραψε: ↑21 Αύγ 2020, 13:36Θέλουν να μας πείσουν ότι αυτό δεν είναι τέχνη (του Royo είναι)
Ενώ αυτό (του Polock), θεωρούν ότι είναι τέχνη
Εγώ δεν αρνούμαι ότι ο Pollock είναι καλλιτέχνης (κι ας μη μου αρέσει καθόλου), απλώς υπογραμμίζω την αντίφαση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν συνομιλούσα με έναν "ψαγμένο λογοτέχνη" που θεωρούσε ότι ο Royo δεν είναι τέχνη, αλλά ότι ο Pollock είναι, αυτός μου είπε το εξής επικό:
Οτι ο Royo -λέει- προσφέρεται για μαζική κατανάλωση γιατί τυπώνεται ακόμη και σε φλιτζάνια. Ενώ ο Pollock ΕΙΝΑΙ τέχνη γιατί έχει κερδίσει "τις ελίτ" (εννοεί τους πλούσιους συλλέκτες).
Και κατά τ' άλλα, αυτός που μου το είπε, δήλωνε αριστερών φρονημάτων.
η αφηρημένη τέχνη κέρδισε τις ελίτ στις αρχές του προηγούμενου αιώνα ως φάρσα, όταν διάφοροι πλούσιοι γόνοι άρχισαν να κοντραριζονται μεταξύ τους αγοράζοντας άσημα αφηρημένα έργα σε υπέρογκες τιμές για να επιδείξουν το πλούτο τους στις δεξιώσεις και στα γκαλά
το ίδιο τρεντ εξακολουθεί να ισχύει μέχρι σήμερα
Εννοείται, ρε φίλε, σε κομιξάκια το ρωτάς
Επομένως, κάθε δημιούργημα είναι τέχνη. Έκανα την ερώτηση γιατί πολλοί θεωρούν ως (καλή) τέχνη ό,τι τους αρέσει και βρίζουν όσους θεωρούν πως ασχολούνται με σκουπίδια. Είναι τέχνη ο Bieber ή ο Snik, όχι μόνο οι μπάντες που σου αρέσουν.AlienWay έγραψε: ↑01 Σεπ 2020, 18:39Εννοείται, ρε φίλε, σε κομιξάκια το ρωτάς
Για να επεκταθώ και λίγο: Σε όλες τις μορφές τις τέχνης υπάρχει η άποψη ότι "όποιος τις κάνει, κάνει τέχνη". Το οποίο μεταφράζεται και ως "αν ένα έργο μιλήσει έστω και σε έναν, είναι τέχνη".
Στη μουσική για παράδειγμα έχουμε είδη όπως το noise, το industrial κλπ, που ξεκίνησαν ως αντικομφορμιστικά είδη "ενάντια στο καθεστώς της μουσικής" και ότι "θέλουν να δείξουν πως ο καθένας μπορεί να κάνει μουσική". Στην πράξη είναι θόρυβοι που παράγουν κάτι τενεκέδες όταν τους χτυπάνε.
Ε, κάτι τέτοιο είναι που ισχύει και στη ζωγραφική. "Σημασία έχει ότι μιλάει σε κάποιο κοινό" λένε για την αφηρημένη τέχνη, αλλά την ίδια στιγμή κατακρίνουν έργα που επίσης μιλάνε σε κάποιο κοινό.
Ε, ναι το να πει κάποιος ότι το βρίσκει κακό, ή έστω "κακή τέχνη", είναι σεβαστό. Αλλά το να λέει "δεν είναι καν τέχνη", είναι βαριά κουβέντα, που λέγεται ελαφρά τη καρδία.Bipsco έγραψε: ↑01 Σεπ 2020, 19:03Επομένως, κάθε δημιούργημα είναι τέχνη. Έκανα την ερώτηση γιατί πολλοί θεωρούν ως (καλή) τέχνη ό,τι τους αρέσει και βρίζουν όσους θεωρούν πως ασχολούνται με σκουπίδια. Είναι τέχνη ο Bieber ή ο Snik, όχι μόνο οι μπάντες που σου αρέσουν.AlienWay έγραψε: ↑01 Σεπ 2020, 18:39Εννοείται, ρε φίλε, σε κομιξάκια το ρωτάς
Για να επεκταθώ και λίγο: Σε όλες τις μορφές τις τέχνης υπάρχει η άποψη ότι "όποιος τις κάνει, κάνει τέχνη". Το οποίο μεταφράζεται και ως "αν ένα έργο μιλήσει έστω και σε έναν, είναι τέχνη".
Στη μουσική για παράδειγμα έχουμε είδη όπως το noise, το industrial κλπ, που ξεκίνησαν ως αντικομφορμιστικά είδη "ενάντια στο καθεστώς της μουσικής" και ότι "θέλουν να δείξουν πως ο καθένας μπορεί να κάνει μουσική". Στην πράξη είναι θόρυβοι που παράγουν κάτι τενεκέδες όταν τους χτυπάνε.
Ε, κάτι τέτοιο είναι που ισχύει και στη ζωγραφική. "Σημασία έχει ότι μιλάει σε κάποιο κοινό" λένε για την αφηρημένη τέχνη, αλλά την ίδια στιγμή κατακρίνουν έργα που επίσης μιλάνε σε κάποιο κοινό.
Ποιοι είναι οι ελιτιστές που θα θεωρήσουν το δεύτερο ως τέχνη; Δεν έχω καταλάβει ποιους θεωρείς ως τέτοιους. Τους καθηγητές πανεπιστημίου ή τους κριτικούς;AlienWay έγραψε: ↑01 Σεπ 2020, 18:47Το παρακάτω θα χαρακτηριστεί από τους ελιτιστές ως ένα "φτηνιάρικο μπιτάκι".
Εντωμεταξύ περνάει ένα κοινωνικό μήνυμα. Είναι τριτοκυμματικό και επιστρέφει -θεωρητικά- την προσβολή στα χιπ-χοπ τραγούδια που χαρακτηρίζουν τις γυναίκες bitches. Ο ελιτιστής όμως το προσπερνά αυτό.
Ενώ το παρακάτω... ΠΩ ΠΩ τέχνη!!! Τι αντικομφορμισμός! Τι επαναστατικότητα! (λέει ο ελιτιστής).