Re: Όταν η αρχαιοελληνική τέχνη του 1200 π.Χ. ξεφτυλίζει κάθε σύγχρονη εικαστική τέχνη
Δημοσιεύτηκε: 10 Σεπ 2021, 20:27
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Δεν έχει ψωμί αυτό το πράγμα. Χρειάζεται πολύ καλή τεχνική γνώση της χρήσης των χρωμάτων για να πετύχεις τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα αλλά που είναι η επένδυση πνεύματος; Κάποιος έχει εξασκηθεί ξανά και ξανά και μπορεί να το κάνει πάρα πολύ καλά. Θαυμάζουμε αυτή την τεχνική ικανότητα αλλά μέχρι εκεί.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 14:03
Και δεν είναι ότι δεν υπάρχουν μέρη για να πάει η ζωγραφική. Απλά είναι πολύ επίπονα. Π.χ. μια φωτορεαλιστική σύνθεση ενός εξωγήινου τοπίου, θα ήταν γαμάτο έργο. Αλλά χρειάζεται απίστευτο χρόνο και αφοσίωση. Για σύγκριση, αυτό είναι ένα φωτορεαλιστικό πορτρέτο (όχι, δεν είναι φωτογραφία):
Αν σου διαβάσω ποίηση σε γλώσσα που δεν καταλαβαίνεις θα σε αγγίξει; Γιατί πρέπει να σε αγγίξει ένα έργο που δεν μιλάς τη γλώσσα του;
Δεν μιλαω γενικα για την τεχνη, μιλαω για την ζωγραφικη με καμβα και χρωματα. Δεν λεω οτι πεθανε η ζωγραφικη αλλα εχουν πεθανει τα μεγαλα κινηματα του καμβα.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 19:57Δεν συμφωνώ. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες στις περισσότερες εποχές αντιμετώπιζαν το ίδιο αδιέξοδο. Οι λίγοι και ικανοί έβρισκαν τον τρόπο να ανοίξουν νέους δρόμους. Γιατί να έχουν όλα εξαντληθεί; Επειδή δεν μπορούμε να φανταστούμε κάτι άλλο εμείς;
Είμαστε σε αιώνα με απίθανες δυνατότητες.
για δες εδώ. Δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο. Μου φαίνεται ότι πρόκειται για τα "νερά" του υλικού σε συνδυασμό με κάποια σκιά του ανάγλυφου από το φωτισμό
Ε, όχι. Δεν είχε εξαντληθεί καθόλου. Να πεις ότι πλέον έχει τώρα εξαντληθεί να το καταλάβω, αλλά όχι πριν 100 χρόνια.
Μα ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν δεν περιέχει κανέναν καινοτόμο τρόπο χειρισμού. Είναι το ίδιο το περιεχόμενο που κάνει το έργο σπουδαίο. Η δυνατότητα του ποιητή να μετουσιώνει την σκέψη και τις ιδέες του σε μια καλλιτεχνική ροή. Η σύνθεση είναι που το κάνει σπουδαίο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ήταν και για την εποχή ξεπερασμένα.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 19:43Στο χώρο της σοβαρής δημιουργίας δεν δικαιούσαι να αντιγράψεις από ένα βαθμό και πάνω. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αναγκαστικά χρησιμοποιείς κάποια πράγματα από αυτά που βρίσκεις γύρω σου. Απαιτείται όμως να έχεις ξεκάθαρα την δική σου παρουσία, προσωπικότητα, κάτι που προφανώς πολύ μικρός αριθμός καλλιτεχνών το επιτυγχάνει. Και καθώς σου τόνισα αρκετές φορές ότι το θέμα, το περιεχόμενο είναι δευτερεύον (πχ όλοι μπορούμε να γράψουμε σήμερα ένα ποίημα για την πανδημία, το ότι θα γράψει κάποιος για αυτό δεν κατοχυρώνει ούτε καταξιώνει κανέναν), τότε αυτό που έχει σημασία είναι ο ιδιαίτερος και ευφυής τρόπος που θα το κάνεις. Ότι θα συνθέσεις τα ίδια υλικά που χρησιμοποιούν όλοι γύρω με έναν διαφορετικό, ιδιαίτερο, χαρακτηριστικό και έξυπνο τρόπο σε ένα ωραίο αποτέλεσμα.
Μπορεί να μην βρίσκεται στο συγκεκριμένο έργο, που είναι περισσότερο άσκηση ύφους, αλλά δεν εμποδίζει τίποτα τον καλλιτέχνη να φτιάξει μια άλλη σύνθεση που να έχει βαθύτερο περιεχόμενο.ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 20:35Δεν έχει ψωμί αυτό το πράγμα. Χρειάζεται πολύ καλή τεχνική γνώση της χρήσης των χρωμάτων για να πετύχεις τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα αλλά που είναι η επένδυση πνεύματος;hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 14:03
Και δεν είναι ότι δεν υπάρχουν μέρη για να πάει η ζωγραφική. Απλά είναι πολύ επίπονα. Π.χ. μια φωτορεαλιστική σύνθεση ενός εξωγήινου τοπίου, θα ήταν γαμάτο έργο. Αλλά χρειάζεται απίστευτο χρόνο και αφοσίωση. Για σύγκριση, αυτό είναι ένα φωτορεαλιστικό πορτρέτο (όχι, δεν είναι φωτογραφία):
Είναι πιθανό πως τον τελευταίο αιώνα ήταν κάπως πιο εύκολο να προσπαθήσει κάποιος να κοροϊδέψει παρουσιάζοντας μια ανοησία ως τέχνη. Ωστόσο η εξιδανικευμένη εικόνα που έχετε για προηγούμενες εποχές δεν είναι ακριβής. Απλά ο χρόνος φίλτραρε και έκανε μεγάλο ξεσκαρτάρισμα. Υπήρχαν εκατοντάδες ζωγράφοι σύγχρονοι του Θεοτοκόπουλου για τους οποίους δεν θα ακούσεις και δεν θα δεις ποτέ τίποτα. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί ήταν στο επίπεδό του. Φυσικά και δεν ήταν. Εσύ θα ακούσεις για τους 10-20 πολύ καλούς και μάλλον για τους 2-3 εξαιρετικούς.Δημοκράτης έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 21:19... κα ιεπίσης είπαμε 100 φορές ότι δεν τίθεται θέμα του τι να κάνεις σε μια συγκεκιμμένη εποχή γιατί πολύ απλά οι υπερβλακίες είναι αποτέλεσμα των τελευταίων 100 ετών. Πιο πριν δεν υπήρξε κάποος αρκετά μαλάκας να αποκαλέσει τέχνη το να κολλήσει μι;α μπανάνα σε ένα ντουβάρι
Αν κάποιος κατάφερνε να αποδώσει τόσο ρεαλιστικά ένα πορτραίτο όσο μια σημερινή φωτογραφία, τότε ναι θα είχε ένα περιθώριο να κάνει όνομα. Ο επόμενος; Πως θα γινόταν να κάτσουν 5 ικανοί σε αυτό τον τομέα καλλιτέχνες μπροστά στο ίδιο μοντέλο από την ίδια γωνία και με τον ίδιο φωτισμό και να έχεις 5 διαφορετικά έργα;hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:39Ε, όχι. Δεν είχε εξαντληθεί καθόλου. Να πεις ότι πλέον έχει τώρα εξαντληθεί να το καταλάβω, αλλά όχι πριν 100 χρόνια.
Θα πρέπει κάποια στιγμή να μιλήσουμε παραπάνω για Σολωμό. Η ποίηση δεν είναι τομέας που γνωρίζω καλά. Αν βρεθεί χρόνος και μπορέσω να διαβάσω σχετικά θα σου πω. Προς το παρόν καταθέτω την ένστασή μου σε αυτό λες. Αυτό που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι δεν κάνει το περιεχόμενο σπουδαίο το έργο. Και εγώ και εσύ και οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει ένα ποίημα για την ελευθερία μιλώντας ακριβώς για τα ίδια πράγματα που μίλησε ο Σολωμός. Ο τρόπος που θα το κάνει έχει σημασία. Δεν θα γίνει το ποίημα καλό απλώς και μόνο επειδή μιλά για κάτι σοβαρό ή σπουδαίο. Και το περιεχόμενο έχει ένα βάρος στην τελική αξιολόγηση αλλά είναι δευτερεύον.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:39Μα ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν δεν περιέχει κανέναν καινοτόμο τρόπο χειρισμού. Είναι το ίδιο το περιεχόμενο που κάνει το έργο σπουδαίο. Η δυνατότητα του ποιητή να μετουσιώνει την σκέψη και τις ιδέες του σε μια καλλιτεχνική ροή. Η σύνθεση είναι που το κάνει σπουδαίο. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ήταν και για την εποχή ξεπερασμένα.
Ας την φτιάξει και θα την κρίνουμε. Θα ήταν επιπόλαιο να απορρίψει κάποιος κάτι πρωτού το δει.hellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:45Μπορεί να μην βρίσκεται στο συγκεκριμένο έργο, που είναι περισσότερο άσκηση ύφους, αλλά δεν εμποδίζει τίποτα τον καλλιτέχνη να φτιάξει μια άλλη σύνθεση που να έχει βαθύτερο περιεχόμενο.
Οι περισσότεροι καλλιτέχνες έχουν αυτές τις τεχνικές γνώσεις. Για τον Πικάσο δες στις προηγούμενες σελίδες που έβαλα έργα των παιδικών και νεανικών του χρόνων. Πέρσι τέτοια εποχή είχα βάλει πρώιμα έργα και του Ρόθκο Ορισμός της Τέχνηςhellegennes έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 23:45Το πρόβλημα είναι πως όντως απαιτεί να είσαι και γαμώ τους τεχνικούς γνώστες και χειριστές και είναι επίπονο και χρονοβόρο. Είναι πολύ πιο γρήγορο να μην κάνεις τίποτα και να πετάξεις μια μπούρδα για κβαντικές διακυμάνσεις κενού για να πεις ότι το τίποτα που δημιούργησες είναι στην πραγματικότητα κάτι, επειδή «νόμοι της φυσικής»*.
* Αναφέρομαι σ' αυτό:
An Italian Artist Auctioned Off an ‘Invisible Sculpture’ for $18,300. It’s Made Literally of Nothing
ST48410 έγραψε: ↑10 Σεπ 2021, 20:58για δες εδώ. Δεν μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο. Μου φαίνεται ότι πρόκειται για τα "νερά" του υλικού σε συνδυασμό με κάποια σκιά του ανάγλυφου από το φωτισμό
Πάτα στην φωτογραφία να μεγαλώσει
Το πήρα από εδώ https://www.jstor.org/stable/10.2972/he ... b_contents
Έγραψα παραπάνω ότι η αρχική είναι επεξεργασμένη προκειμένου να φαίνονται οι λεπτομέρειες. Αυτή εδώ είναι πιο κοντά σε αυτό που βλέπεις με γυμνό μάτι. Και αυτή αν την επεξεργαστείς θα φανεί αλλιώς. Δες έτσι λίγο πρόχειρα και βιαστικά