Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Βάλτε όσα τέτοια έργα γνωρίζετε και εξηγήστε τους αναχρονισμούς. Πίνακες, τοιχογραφίες, ζωγραφιές σε κεραμικά, γυαλί ή άλλα αντικείμενα. Ας ξεκινήσω με μερικά που έχω βρει.
Μια πολύ γνωστή περίπτωση εικαστικού έργου τέχνης με αναχρονισμούς είναι ο «Μυστικός Δείπνος» του Ντα Βίντσι (1495–1498). Η κλασική τοιχογραφία από την εκκλησία Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε του Μιλάνου περιέχει πολλές «ανακολουθίες» που έχουν επισημανθεί. Ας δούμε μερικές:
- Οι συνδαιτημόνες γευματίζουν σε μακρύ ορθογώνιο τραπέζι που θυμίζει τραπέζι γαμήλιας εκδήλωσης. Αυτά τα τραπέζια έγιναν δημοφιλή από τον Μεσαίωνα και ύστερα. Την εποχή του Ιησού οι Εβραίοι θα έπαιρναν το πασχαλινό γεύμα τους σε μικρότερα τραπέζια, πιθανον σε σχήμα U (όπως το διαδεδομένο τρικλίνιο) ή χωρίς καθόλου τραπέζι. Τα τραπέζια σε σχήμα U επέτρεπαν στους συνδαιτημόνες να βλέπουν ο ένας τον άλλον την ώρα του γεύματος.
- Η ενδυμασία των συνδαιτημόνων αντανακλά τις τυπικές ενδυμασίες της περιόδου της Αναγέννησης και όχι αυτές που θα φορούσαν οι μαθητές του Ιησού τον πρώτο αιώνα. Επίσης τα πολύχρωμα ρούχα ήταν συνηθισμένη καλλιτεχνική τάση στα αναγεννησιακά έργα τέχνης. Όμως οι μαθητές του Ιησού πιθανότατα θα φορούσαν πιο απλά ρούχα από μη χρωματιστό μαλλί.
- Το δείπνο στο έργο του da Vinci εκτυλίσσεται όταν ακόμα υπήρχε το άπλετο φως της ημέρας. Ωστόσο το εβραϊκό πασχαλινό γεύμα πρέπει να αρχίζει μετά την δύση του ήλιου σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση. Την εποχή του da Vinci υπήρχε η καλλιτεχνική τάση οι άνθρωποι στα εικαστικά έργα τέχνης να απεικονίζονται περισσότερο «φυσικά» και ρεαλιστικά. Αυτήν την ρεαλιστική, ανθρώπινη εικόνα του Ιησού την πετυχαίνει ο da Vinci τοποθετώντας τον μπροστά από την ανοιχτή πόρτα όπου το έντονο φως αναδεικνύει λεπτομερώς την σημαντική φιγούρα του Ιησού. Έτσι απέφυγε π.χ. τον σχεδιασμό φωτοστέφανου που θα μείωνε τον ρεαλισμό της απεικόνισης.
- Τα κρυστάλλινα ποτήρια, τα ασημένια, μεταλλικά πιάτα και το τραπεζομάντηλο προσομοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούσαν οι μοναχοί στην τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε όπου βρίσκεται η τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου. Αντίθετα οι αρχαιολόγοι της Ιερουσαλήμ έχουν διαπιστώσει ότι οι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι όπως οι μαθητές του Ιησού χρησιμοποιούσαν πέτρινα ή πήλινα κουζινικά σκεύη.
- Στο τραπέζι φαίνεται ένα πιάτο με χέλι, συνοδευόμενο από λεπτές φέτες πορτοκαλιού ή μανταρινιού. Την εποχή του Χριστού δεν είχαν φτάσει ακόμα τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια στη Μεσόγειο. Τα μανταρίνια έφτασαν στο Ισραήλ τον 10 αιώνα μ.Χ. από τους Άραβες και τα πορτοκάλια τον 15ο αιώνα από Γενοβέζους και Πορτογάλους. Το χέλι δεν υπήρχε ως πασχαλινό πιάτο στα χρόνια του Ιησού, αλλά ήταν δημοφιλές πιάτο μαζί με τα πορτοκάλια τον 15ο αιώνα στην Ευρώπη.
Πηγές:
https://www.tastingtable.com/1081036/th ... st-supper/
https://www.artinsociety.com/on-the-tra ... upper.html
https://blog.musement.com/us/6-things-t ... st-supper/
https://www.ranker.com/list/inaccuracie ... rin-mccann
Μια πολύ γνωστή περίπτωση εικαστικού έργου τέχνης με αναχρονισμούς είναι ο «Μυστικός Δείπνος» του Ντα Βίντσι (1495–1498). Η κλασική τοιχογραφία από την εκκλησία Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε του Μιλάνου περιέχει πολλές «ανακολουθίες» που έχουν επισημανθεί. Ας δούμε μερικές:
- Οι συνδαιτημόνες γευματίζουν σε μακρύ ορθογώνιο τραπέζι που θυμίζει τραπέζι γαμήλιας εκδήλωσης. Αυτά τα τραπέζια έγιναν δημοφιλή από τον Μεσαίωνα και ύστερα. Την εποχή του Ιησού οι Εβραίοι θα έπαιρναν το πασχαλινό γεύμα τους σε μικρότερα τραπέζια, πιθανον σε σχήμα U (όπως το διαδεδομένο τρικλίνιο) ή χωρίς καθόλου τραπέζι. Τα τραπέζια σε σχήμα U επέτρεπαν στους συνδαιτημόνες να βλέπουν ο ένας τον άλλον την ώρα του γεύματος.
- Η ενδυμασία των συνδαιτημόνων αντανακλά τις τυπικές ενδυμασίες της περιόδου της Αναγέννησης και όχι αυτές που θα φορούσαν οι μαθητές του Ιησού τον πρώτο αιώνα. Επίσης τα πολύχρωμα ρούχα ήταν συνηθισμένη καλλιτεχνική τάση στα αναγεννησιακά έργα τέχνης. Όμως οι μαθητές του Ιησού πιθανότατα θα φορούσαν πιο απλά ρούχα από μη χρωματιστό μαλλί.
- Το δείπνο στο έργο του da Vinci εκτυλίσσεται όταν ακόμα υπήρχε το άπλετο φως της ημέρας. Ωστόσο το εβραϊκό πασχαλινό γεύμα πρέπει να αρχίζει μετά την δύση του ήλιου σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση. Την εποχή του da Vinci υπήρχε η καλλιτεχνική τάση οι άνθρωποι στα εικαστικά έργα τέχνης να απεικονίζονται περισσότερο «φυσικά» και ρεαλιστικά. Αυτήν την ρεαλιστική, ανθρώπινη εικόνα του Ιησού την πετυχαίνει ο da Vinci τοποθετώντας τον μπροστά από την ανοιχτή πόρτα όπου το έντονο φως αναδεικνύει λεπτομερώς την σημαντική φιγούρα του Ιησού. Έτσι απέφυγε π.χ. τον σχεδιασμό φωτοστέφανου που θα μείωνε τον ρεαλισμό της απεικόνισης.
- Τα κρυστάλλινα ποτήρια, τα ασημένια, μεταλλικά πιάτα και το τραπεζομάντηλο προσομοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούσαν οι μοναχοί στην τραπεζαρία του μοναστηριού Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε όπου βρίσκεται η τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου. Αντίθετα οι αρχαιολόγοι της Ιερουσαλήμ έχουν διαπιστώσει ότι οι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι όπως οι μαθητές του Ιησού χρησιμοποιούσαν πέτρινα ή πήλινα κουζινικά σκεύη.
- Στο τραπέζι φαίνεται ένα πιάτο με χέλι, συνοδευόμενο από λεπτές φέτες πορτοκαλιού ή μανταρινιού. Την εποχή του Χριστού δεν είχαν φτάσει ακόμα τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια στη Μεσόγειο. Τα μανταρίνια έφτασαν στο Ισραήλ τον 10 αιώνα μ.Χ. από τους Άραβες και τα πορτοκάλια τον 15ο αιώνα από Γενοβέζους και Πορτογάλους. Το χέλι δεν υπήρχε ως πασχαλινό πιάτο στα χρόνια του Ιησού, αλλά ήταν δημοφιλές πιάτο μαζί με τα πορτοκάλια τον 15ο αιώνα στην Ευρώπη.
Πηγές:
https://www.tastingtable.com/1081036/th ... st-supper/
https://www.artinsociety.com/on-the-tra ... upper.html
https://blog.musement.com/us/6-things-t ... st-supper/
https://www.ranker.com/list/inaccuracie ... rin-mccann
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Albrecht Altdorfer με την ονομασία «Η νίκη του Καρλομάγνου επί των Αβάρων κοντά στο Ρέγκενσμπουργκ». Δημιουργήθηκε το 1518. Απεικονίζει μια νικηφόρα μάχη που έδωσε ο φραγκικός στρατός του Καρλομάγνου εναντίον των Αβάρων κάπου ανατολικά της Βαυαρίας στα τέλη του 8ου αιώνα. Όπως παρατηρούμε όμως στον πίνακα, ο στρατός του Καρλομάγνου φοράει full plate πανοπλίες και χρησιμοποιεί κανόνια. Οι εν λόγω πανοπλίες άρχισαν να φοριούνται λίγο μετά το 1200 ενώ τα κανόνια έφτασαν στην Ευρώπη τον 14ο αιώνα. Τίποτα από τα δυο δεν υπήρχε στην εποχή του Καρλομάγνου.(8ος-9ος αιώνας). Ο Altdorfer απεικόνισε τη μάχη εξιδανικευμένα, με οπλισμό και πολεμικές στολές της εποχής του.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Victo ... Regensburg
Στην περίπτωση του Καρλομάγνου συναντάμε έναν ακόμη πίνακα με αναχρονισμό. Πρόκειται για την απεικόνισή του από τον Γερμανό ζωγράφο Albrecht Dürer, το 1512.
Ο Καρλομάγνος φορά το στέμμα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το οποίο όμως κατασκευάστηκε προς τα τέλη του 10ου αιώνα, ενάμιση αιώνα μετά τον θάνατο του Καρλομάγνου.
https://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_ ... man_Empire
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Victo ... Regensburg
Στην περίπτωση του Καρλομάγνου συναντάμε έναν ακόμη πίνακα με αναχρονισμό. Πρόκειται για την απεικόνισή του από τον Γερμανό ζωγράφο Albrecht Dürer, το 1512.
Ο Καρλομάγνος φορά το στέμμα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το οποίο όμως κατασκευάστηκε προς τα τέλη του 10ου αιώνα, ενάμιση αιώνα μετά τον θάνατο του Καρλομάγνου.
https://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_ ... man_Empire
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης αγκαλιάζει τον Ιησού στον σταυρό. (Bartolomé Esteban Murillo, 1668-1669, Σεβίλλη)
Ο πίνακας απεικονίζει την σημαντική στιγμή που ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης εγκαταλείπει τα εγκόσμια αγαθά για να αφοσιωθεί στην θρησκευτική ζωή. Είναι ξεκάθαρος ο βασικός αναχρονισμός εδώ. Η απόσταση που χωρίζει τα δύο πρόσωπα είναι περίπου δώδεκα αιώνες! Υπάρχει όμως ένας ακόμα αναχρονισμός σε σχέση με τον Ιησού: τα δύο χερουβείμ δεξιά κρατούν μια Βουλγκάτα, την λατινική μετάφραση της Βίβλου η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 4ου αιώνα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Fra ... _the_Cross
Ο πίνακας απεικονίζει την σημαντική στιγμή που ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης εγκαταλείπει τα εγκόσμια αγαθά για να αφοσιωθεί στην θρησκευτική ζωή. Είναι ξεκάθαρος ο βασικός αναχρονισμός εδώ. Η απόσταση που χωρίζει τα δύο πρόσωπα είναι περίπου δώδεκα αιώνες! Υπάρχει όμως ένας ακόμα αναχρονισμός σε σχέση με τον Ιησού: τα δύο χερουβείμ δεξιά κρατούν μια Βουλγκάτα, την λατινική μετάφραση της Βίβλου η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 4ου αιώνα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Fra ... _the_Cross
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
(Cesare Gennari, 17ος αιώνας)
Ο Ορφέας της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας απεικονίζεται με βιολί (αντί για λύρα). Το βιολί κατασκευάστηκε τον πρώιμο 16ο αιώνα.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Αναμνηστικό ρωσικό νόμισμα του 1995 που δείχνει την πρώτη συνάντηση Σοβιετικών και Αμερικανών στρατιωτών στο Τόργκαου, της Γερμανίας το 1945, προς το τέλος του ΄Β Παγκοσμίου Πολέμου. Η αμερικάνικη σημαία όμως με τα 50 αστέρια που απεικονίζεται στο νόμισμα υιοθετήθηκε για πρώτη φορά το 1960. Το 1945, όταν συναντήθηκαν οι δύο στρατοί, είχε ακόμα 48 αστέρια.
https://www.eisenhowerlibrary.gov/resea ... star-flags
https://en.wikipedia.org/wiki/Elbe_Day
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6389
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Χαμένος πίνακας του Ρώσου ζωγράφου Vasily Vereshchagin «Καταστολή της ινδικής επανάστασης από τους Άγγλους»(1884).
https://en.wikipedia.org/wiki/Suppressi ... he_English
Απεικονίζει την εκτέλεση Ινδών επαναστατών μετά την αποτυχημένη επανάσταση το 1857 εναντίον της Βρετανικής Εταιρίας Ανατολικών Ινδιών. Ενώ η μέθοδος εκτέλεσης με κανόνια ήταν συνηθισμένη τότε από τους Βρετανούς, οι στολές τους ήταν διαφορετικές το 1857. Στον πίνακα οι Βρετανοί στρατιώτες φορούν στολές σύγχρονες με την περίοδο δημιουργίας του πίνακα (με τα χαρακτηριστικά λευκά κράνη), δηλαδή του ύστερου 19ου αιώνα και όχι με το γεγονός που απεικονίζει. Το 1857 φορούσαν τα ψηλά μαύρα καπέλα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Suppressi ... he_English
Απεικονίζει την εκτέλεση Ινδών επαναστατών μετά την αποτυχημένη επανάσταση το 1857 εναντίον της Βρετανικής Εταιρίας Ανατολικών Ινδιών. Ενώ η μέθοδος εκτέλεσης με κανόνια ήταν συνηθισμένη τότε από τους Βρετανούς, οι στολές τους ήταν διαφορετικές το 1857. Στον πίνακα οι Βρετανοί στρατιώτες φορούν στολές σύγχρονες με την περίοδο δημιουργίας του πίνακα (με τα χαρακτηριστικά λευκά κράνη), δηλαδή του ύστερου 19ου αιώνα και όχι με το γεγονός που απεικονίζει. Το 1857 φορούσαν τα ψηλά μαύρα καπέλα.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 10318
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Αναχρονισμοί σε εικαστικά έργα τέχνης
Ένας ομιλητής της ελληνικής θα έλεγε «σχήμα Π»σε σχήμα U
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 622 Απαντήσεις
- 11710 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ST48410
11 Αύγ 2022, 02:38
-
-
Νέα δημοσίευση Πίνακας από AI κερδίζει το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό τέχνης
από Dwarven Blacksmith » 02 Σεπ 2022, 11:34 » σε Eικαστικές τέχνες - 92 Απαντήσεις
- 4798 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Dwarven Blacksmith
13 Δεκ 2022, 22:05
-
-
-
Νέα δημοσίευση Επί 75 χρόνια θαύμαζαν πίνακά μοντέρνας τέχνης, που ήταν κρεμασμένος ανάποδα!
από Αγχίαλος » 19 Νοέμ 2022, 14:04 » σε Eικαστικές τέχνες - 0 Απαντήσεις
- 467 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Αγχίαλος
19 Νοέμ 2022, 14:04
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 691 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
12 Ιαν 2024, 14:12