Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική, ψηφιδωτά, κ.ά.

[42]

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από [42] » 16 Ιουν 2018, 18:46

tipiti klop έγραψε:
15 Ιουν 2018, 22:22
η τρισδιάστατη αντίληψη του φωτός και της σκιάς
3D, σκιές. όχι φλατ πράματα. 90s!

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8147
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 19 Ιουν 2018, 10:07

Καλά σού λέει ο άλλος
οτι τελειώνεις μέ αίνίγματα ...... Σφίγγα .......

Νά μάς σπάσεις τά νεύρα θέλεις .....
Γιά να μάς έχεις πελάτες τήν έπαύριον .....

Τί έννοάει η Σφίνξ ..... θα αντιδράσει κανείς ; ........

Θές νά μπείς μπροστά γιά το νέο κόμμα άμεσης Δημοκρατίας ;
Μπαίνω από πίσω σου .....
Στή σειρά εννοάω ...... :hungergirl:

Η εμπλοκή στό σενάριο σου τού Κάστωρα
μάς συγκίνησε άχρι ανάτασης τών τριχών ......
Ο Μεγάλος μας Δάσκαλος έχει δεί καθαρά
τό νόημα πού είχε η Κλασσική Πολιτική Σκέψη .......
Οπως λίγοι τό κατάφεραν ......

Εύγε Τίπιτι .....
Οι επιλογές σου πάνε από τό καλό στό καλύτερο .....
Ελπίζω σέ συνέχεια τών εκπλήξεων ......
καί λύσεις τών αινιγμάτων .......

ΥΓ
Οι επιρροές τής Νεο-Ξύλινης Γραμμικής Γ'
αντιστέκονται στήν εξαφάνισή τους ......
Υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσα μας πού δυσκολεύονται
να τήν μεταφράσουν στήν κοινή Ελληνική ......
Αυτό πρέπει νά τό έχουμε πάντα στό μυαλό μας .......
Ασε πού μάς τρώει τό σαράκι ....... τίς λέξεις........ :roll:
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
Lord Snow
Δημοσιεύσεις: 716
Εγγραφή: 18 Ιουν 2018, 14:28

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Lord Snow » 19 Ιουν 2018, 13:55

Παιδες ο Βακχος ειναι εδω να στησουμε κανα καυγα? :lol:

Άβαταρ μέλους
tipiti klop
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 09:24

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tipiti klop » 19 Ιουν 2018, 15:12

Συγνώμη, για μένα εσείς είσαστε Σφίγγες :lol:

γράφω ότι η θρησκευτική τέχνη επιλέγει να είναι "αφηρημένη" επειδή προσπαθεί να κρατήσει την οπτική αντίληψη σε έναν παιδισμό, μια εξάρτηση...

γράφω ότι η αναπαραστατική τέχνη, όπως ακριβώς και η "αυτονομία" του Καστοριάδη, εμφανίζεται στις πιο δυναμικές στιγμές του πολιτισμού, δλδ στην κλασική αρχαιότητα και στο Διαφωτισμό...

γράφω ότι από νευροβιολογικής άποψης, η αναπαραστατική οπτική αντίληψη είναι η στιγμή της αυτονομίας στην βιολογική μας ανάπτυξη, ενώ η αφηρημένη συνδέεται χρονικά με την εποχή της απόλυτης εξάρτησης από τη γονεϊκή μορφή...


... και δεν βρίσκεται ούτε ένας να υποστηρίξει τη βυζαντινή, (από άποψη δόγματος) ή την αφηρημένη (από άποψη μοντερνισμού) τέχνη;

Αν για παράδειγμα η αφηρημένη τέχνη είναι τόσο παιδική, εξαρτημένη, τραγική και υποταγμένη ποιος ο λόγος που επανεμφανίζεται τόσο δυναμικά στον 20ο αιώνα;

Και αν η κλασική τέχνη ή η αναγεννησιακή, είναι μια ωριμότερη και μεγαλύτερης ανεξαρτησίας κοσμοαντίληψη, πως εξηγείται ένα τόσο μεγάλο πολιτισμικό κατρακύλισμα στη θρησκευτική τέχνη του Μεσαίωνα;

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24347
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 19 Ιουν 2018, 15:23

Λοιπόν θα δοκιμάσω να αντιδράσω εγώ αν και ο χρόνος είναι εξαιρετικά περιορισμένος αυτό το διάστημα και κάθε σου ανάρτηση προσφέρεται για συζήτηση σελίδων.

Νομίζω ότι υπάρχει ένα θέμα γενικεύσεων. Βάζεις πολλά πράγματα στο ίδιο καλάθι ενώ δεν ανήκουν. Δεν είναι όλη η αφηρημένη τέχνη το ίδιο. Είναι άλλο πράγμα να ζωγραφίσει κάποιος ένα υπαρκτό αντικείμενο, σώμα κλπ αφαιρετικά και εκεί να επιλέξει να μην βάλει σκιές και άλλο να κάνει ζωγραφική με σχήματα που δεν αντιστοιχούν σε αντικείμενα

Εδώ δηλαδή βλέπεις επιλογή του ζωγράφου να μην βάλει σκιές; Τι δουλειά θα είχαν οι σκιές σε αυτό;

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24347
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 19 Ιουν 2018, 15:31

Εδώ για παράδειγμα βλέπεις απουσία σκιών;

Εικόνα

Δεν μπορώ να μιλήσω για το δογματικό μέρος που μπορεί ή όχι να επιβάλει να λούζονται οι φιγούρες στο φως αλλά είναι ξεκάθαρο πως η μορφή δεν είναι επίπεδη. Κοίταξε προσεκτικά το πρόσωπο στα άκρα του και τον λαιμό.

Δες και εδώ
Εικόνα

Ως προς την απουσία της τρίτης διάστασης προφανώς το καταλαβαίνεις και εσύ ότι δεν ακουλουθεί την πιστή απεικόνιση της πραγματικότητας αλλά δεν είναι απούσα
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24347
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 19 Ιουν 2018, 16:08

Αυτό το ωραίο ποστ για παράδειγμα μπορεί να χρειαστεί να το συζητήσουμε μέρες
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 15:12
γράφω ότι η θρησκευτική τέχνη επιλέγει να είναι "αφηρημένη" επειδή προσπαθεί να κρατήσει την οπτική αντίληψη σε έναν παιδισμό, μια εξάρτηση...
Οι "εξαϋλωμένες" μορφές δεν είμαι σίγουρος ότι παραπέμπουν σε παιδισμό. Μου μοιάζει ξακάθαρο ότι δεν ήταν επιθυμητές οι "χυμώδεις", "αισθησιακές" ή όπως αλλιώς θέλεις να τις πεις μορφές σε ένα χώρο που πας για να προσευχηθείς. 'Οταν η θρησκεία βάζει τόσο ψηλά το πνεύμα έναντι της ύλης, τι νόημα θα είχε ας πούμε ένας παχουλός άγιος ή ένας με μυώδες αθλητικό σώμα; Αυτόν τον παιδισμό και την εξάρτηση που λες δεν την έχω αντιληφθεί ποτέ όσο θαυμάζω βυζαντινές εικόνες αλλά ίσως κάνω λάθος.
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 15:12

γράφω ότι η αναπαραστατική τέχνη, όπως ακριβώς και η "αυτονομία" του Καστοριάδη, εμφανίζεται στις πιο δυναμικές στιγμές του πολιτισμού, δλδ στην κλασική αρχαιότητα και στο Διαφωτισμό...
Το γράφεις σαν να υπονοείς ότι ήταν θέμα επιλογής. Βρίσκεσαι σε συγκεκριμένα ιστορικά, κοινωνικά κλπ πλαίσια σε κάθε εποχή και σε αυτά αναπτύσσεται η κάθε μορφή τέχνης. Δεν θα μπορούσες να είχες τον Πικάσο 500 χρόνια πριν ούτε την αφαίρεση του 20ου αιώνα 1000 χρόνια πριν όπως δεν μπορείς να έχεις την μουσική του 18ου αιώνα τον 12ο.
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 15:12
γράφω ότι από νευροβιολογικής άποψης, η αναπαραστατική οπτική αντίληψη είναι η στιγμή της αυτονομίας στην βιολογική μας ανάπτυξη, ενώ η αφηρημένη συνδέεται χρονικά με την εποχή της απόλυτης εξάρτησης από τη γονεϊκή μορφή...
Είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύνδεση αλλά το γεγονός ότι βάζεις όλη την αναπαραστατική τέχνη σε ένα καλάθι και όλη την αφηρημένη σε ένα άλλο ιδιαίτερα προβληματικό.
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 15:12
Αν για παράδειγμα η αφηρημένη τέχνη είναι τόσο παιδική, εξαρτημένη, τραγική και υποταγμένη ποιος ο λόγος που επανεμφανίζεται τόσο δυναμικά στον 20ο αιώνα;
Η αφηρημένη τέχνη του 20ου αιώνα είναι προϊόν της ωρίμανσης ιδεών, τεχνοτροπιών και συνθηκών και όχι βέβαια παιδική ακόμη και να υπάρχει και ένα τέτοιο στοιχεία σε κάποια έργα.

Ας δούμε ένα βασικό σημείο της διαφωνίας μας για αρχή:

Εικόνα

Εικόνα

Στο πρώτο παράδειγμα έχει κατά κύριο λόγο γεωμετρικά σχήματα και στο δεύτερο φιγούρες. Υπάρχει μία διαφορά 250-300 χρόνια από το πρώτο στο δεύτερο. Ενώ ο καλλιτέχνης του δεύτερου θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει μόνο ή / και γεωμετρικά σχήματα ο καλλιτέχνης του πρώτου δεν θα μπορούσε να κάνει την αντίστοιχη επιλογή. Δεν ήξερε να ζωγραφίζει τόσο παραστατικά όσο ο δεύτερος. Χρειάστηκε εξέλιξη αιώνων για να φτάσουμε εκεί. Πως μπορεί λοιπόν εδώ να τεθεί θέμα στον πρώτο γιατί δεν είναι τόσο παραστατικός αφού και να ήθελε δεν θα είχε την δυνατότητα (αυτός ή η εποχή του);

Για να το επεκτείνω λιγάκι στον 20 αιώνα, εδώ τα πράγματα αλλάζουν ουσιαστικά. Η πλειοψηφία των καλλιτεχνών έχει τελειώσει σχολές ή έχει μαθητεύσει με κάποιον τρόπο και μπορεί να ζωγραφίσει αναπαραστατικά. Εδώ τα προβλήματα (που αρχίζουν από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου με την έλευση της φωτογραφίας) είναι άλλα. Τι νέο και προσωπικό μπορεί να δημιουργήσει ο καλλιτέχνης όταν η αναπαραστατική ζωγραφική έχει φτάσει σε ένα αδιέξοδο (για εκείνους τότε). Όταν αποφασίζει λοιπόν να αρνηθεί το αντικείμενο και να πειραματισθεί με χρώματα, σχήματα, επιφάνειες που δεν αντιστοιχούν σε μορφές του κόσμου γύρω του, δεν καταλαβαίνω γιατί θα του πάει έστω το μυαλό στην χρήση σκιάς και τρισδιάστατης προοπτικής.

Άβαταρ μέλους
tipiti klop
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 09:24

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tipiti klop » 19 Ιουν 2018, 23:08

ST48410 έγραψε:
19 Ιουν 2018, 15:23
Λοιπόν θα δοκιμάσω να αντιδράσω εγώ αν και ο χρόνος είναι εξαιρετικά περιορισμένος αυτό το διάστημα και κάθε σου ανάρτηση προσφέρεται για συζήτηση σελίδων.

Νομίζω ότι υπάρχει ένα θέμα γενικεύσεων. Βάζεις πολλά πράγματα στο ίδιο καλάθι ενώ δεν ανήκουν. Δεν είναι όλη η αφηρημένη τέχνη το ίδιο. Είναι άλλο πράγμα να ζωγραφίσει κάποιος ένα υπαρκτό αντικείμενο, σώμα κλπ αφαιρετικά και εκεί να επιλέξει να μην βάλει σκιές και άλλο να κάνει ζωγραφική με σχήματα που δεν αντιστοιχούν σε αντικείμενα.

Εδώ δηλαδή βλέπεις επιλογή του ζωγράφου να μην βάλει σκιές; Τι δουλειά θα είχαν οι σκιές σε αυτό;

Εικόνα
Κι όμως ζωγραφίζει υπαρκτά αντικείμενα...

Ο Μάλεβιτς έδωσε σε αυτόν τον πίνακα ένα συμπληρωματικό τίτλο, εκτός από τον πρώτο και πιο διαδομένο "Μαύρο τετράγωνο και κόκκινο τετράγωνο". Και ο τίτλος αυτός είναι : Painterly Realism of a Boy with a Knapsack - Color Masses in the Fourth Dimension.
Που σε μετάφραση σημαίνει "Ζωγραφικός ρεαλισμός στην απόδοση ενός παιδιού με το σάκο του- χρωματικές μάζες στην τέταρτη διάσταση".

Ο πίνακας δηλαδή είναι ρεαλιστικός, δείχνει κάτι συγκεκριμένο, και έχει να κάνει με την τέταρτη διάσταση :lol:. Lord Snow πάρε τα χάπια σου.

Πάμε όμως να δούμε αυτό που κοιτάζουμε σε αυτόν τον πίνακα, κάτω από το πρίσμα των πραγμάτων που προσπαθούμε να συνδυάσουμε στο νήμα.
Και ας ξεκινήσουμε από τα πολύ, πολύ στοιχειώδη...

Λέμε ότι το φως από τον εξωτερικό κόσμο, εισέρχεται μέσα στα μάτια μας.
Τι είναι το φως όμως;
Το φως είναι χαώδες σαν ερέθισμα, είναι σαν μια κοσμική σούπα. Μπορούμε να δανειστούμε μια εικόνα από τη σύγχρονη φυσική για να αντιληφθούμε πως θα ήταν το οπτικό ερέθισμα, προτού αρχίσει η διακριτότητα των πραγμάτων, προτού δηλαδή ο εγκέφαλος αρχίσει να οργανώνει την πληροφορία σε "μορφές".

Θα ήταν κάπως έτσι:
Εικόνα

Ένα παλλόμενο αδιαχώριστο όλο, όπου όλες οι μορφές θα ήταν συγχωνευμένες, όπως περίπου στο αδέκαστο και ιλλουζιονιστικό φως της ερήμου.
Εικόνα

Με ποιο τρόπο λοιπόν αρχίζει ο εγκέφαλος και ξεχωρίζει τις μορφές;

Η ΠΡΩΤΗ , ΠΡΩΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ. Τα αντικείμενα δηλαδή θα αρχίσουν να αναδύονται από αυτό το παλλόμενο όλον που είναι το φως, όχι σαν ολοκληρωμένες μορφές, όπως τις αντιλαμβανόμαστε τώρα, αλλά σαν στοιχειώδη σχήματα που με την απλή γεωμετρία τους δίνουν ΤΑ ΟΡΙΑ των διακριτών μορφών,με έναν επίπεδο και χωρίς βάθος τρόπο.

Αυτό λοιπόν είναι το πρώτο βήμα οργάνωσης της αντί-ληψης, απέναντι στη χαώδη λήψη που είναι η πρόσληψη τους φωτός μέσα στην οπτική κοιλότητα. Σε επίπεδο ανθρώπινης ύπαρξης, είναι χρονικά το πρώτο.
Όσο πιο πολύ αναπτύσσεται ο εγκέφαλος τόσο πιο περίπλοκες γίνονται αυτές οι οργανώσεις του εγκεφάλου, τα περιγράμματα των μορφών γίνονται πιο πολυσχιδή, η κανονική γεωμετρία γίνεται ακανόνιστη μέσα στις παραμορφώσεις του χώρου, η σκιά κάνει την εμφάνισή της σαν βασικός ρυθμιστής της θέσης και της σχέσης των πραγμάτων.

Τι λοιπόν έδειξε ο Μάλεβιτς σε αυτόν τον πίνακα;

Ο Μάλεβιτς έδειξε την αυγή της οπτικής αντίληψης. Το πως μέσα από την παλλόμενη διάφανη λευκότητα που αντιπροσωπεύει το φως στο φόντο του πίνακά του, γεννιέται η πρώτη διακριτότητα- ένα παιδί με ένα σακίδιο. Δεν δείχνει λοιπόν ένα τετράγωνο και ένα άλλο τετράγωνο, σαν το απόλυτο τίποτα.
ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΑΚΙΔΙΟ ΑΝ ΞΑΝΑΚΟΙΤΑΓΑΝ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Σε αυτήν την πρώτη φορά δεν υπάρχουν σκιές. Αυτές θα εμφανιστούν μετά, πολύ πιο μετά. Οπότε θα ήταν έκπληξη για μένα αν θα τις συναντούσα...

Οπότε προφανώς και ζωγραφίζει παρουσίες και αντικείμενα, ο Μάλεβιτς. Γι αυτό άλλωστε κάνει λόγο-παίζοντας προκλητικά με το μυαλό μας- για ρ ε α λ ι σ μ ό...

Τώρα το γιατί το παιδί είναι ένα απύθμενα μαύρο τετράγωνο σε αντιδιαστολή με το ζωντανό κόκκινο, αυτή είναι η συγκινησιακή γλώσσα του πίνακα, και ταυτόχρονα η υποδόρια μελαγχολία του.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24347
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 20 Ιουν 2018, 01:40

tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 23:08

Κι όμως ζωγραφίζει υπαρκτά αντικείμενα...

Ο Μάλεβιτς έδωσε σε αυτόν τον πίνακα ένα συμπληρωματικό τίτλο, εκτός από τον πρώτο και πιο διαδομένο "Μαύρο τετράγωνο και κόκκινο τετράγωνο". Και ο τίτλος αυτός είναι : Painterly Realism of a Boy with a Knapsack - Color Masses in the Fourth Dimension.
Που σε μετάφραση σημαίνει "Ζωγραφικός ρεαλισμός στην απόδοση ενός παιδιού με το σάκο του- χρωματικές μάζες στην τέταρτη διάσταση".

Ο πίνακας δηλαδή είναι ρεαλιστικός, δείχνει κάτι συγκεκριμένο, και έχει να κάνει με την τέταρτη διάσταση :lol:. Lord Snow πάρε τα χάπια σου.
Όχι, δεν νομίζω ότι ζωγραφίζει υπαρκτά αντικείμενα. Θα μπορούσα να βάλω κάποιο άλλο έργο (και λόγω πίεσης χρόνου έβαλα το πρώτο που μου έφερε η αναζήτηση με γεωμετρικά σχήματα) που ο τίτλος δεν θα άφηνε κάποια υπόνοια για σύνδεση με πραγματικά αντικείμενα, αλλά ούτε και εδώ πιστεύω ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο. Μου φαίνεται σαν ειρωνεία σε πρώτη ανάγνωση ο τίτλος αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

Ας πάμε στα ουσιώδη διότι είτε λέει "παιδί και σάκος" είτε έλεγε "θαλάσσιος ελέφαντας" ή "ιπτάμενος γάιδαρος" δεν νομίζω ότι θα άλλαζαν πολλά. Ο καλλιτέχνης έχει πάρει κάποιες αποφάσεις. Να χρησιμοποιήσει απλά γεωμετρικά σχήματα που δεν έχουν καν κάποια σύνδεση με οργανική μορφή. Δεν νομίζω να θέλει να φανταστείς ένα παιδί με σάκο. Εδώ έχει να παλέψει με προβλήματα όπως τα παρακάτω:

* Τι καμβά θα χρησιμοποιήσω; Τετράγωνο, παραλληλόγραμμο; Με τι σχέση πλευρών;
* Μέσα στον δεδομένο καμβά ποιος θα είναι ο ελεύθερος λευκός χώρος και πόσο χώρο θα καταλάβουν τα σχήματα;
* Πόσα σχήματα και σε ποια θέση μεταξύ τους; Τι δυνάμεις αναπτύσσονται από τις διάφορες θέσεις, γωνίες μεταξύ τους;
* Τι χρώμα για το καθένα και ποια η σχέση των σχημάτων μεταξύ τους;
* Τι υφή - πινελιά - υλικό;

Όταν βλέπω αυτά τα σχήματα φαντάζομαι τους παραπάνω προβληματισμούς. Ας λάβουμε υπόψη ότι αυτά τα ζητήματα δεν είχαν αυτόματα μία απάντηση εκείνη την εποχή (1915) όπως θα είχαν αν ήθελε να κάνει το ίδιο 30 χρόνια αργότερα. Για την ακρίβεια μάλλον αυτός έπρεπε να βρει και να δώσει μια πρώτη απάντηση.
Ε, στους παραπάνω προβληματισμούς δεν χωράει το να σκεφτεί για χρήση σκιάς. Απλά δεν ταιριάζει στην φύση του προβλήματος που έχει (κατά την γνώμη μου) να λύσει.
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 23:08
Πάμε όμως να δούμε αυτό που κοιτάζουμε σε αυτόν τον πίνακα, κάτω από το πρίσμα των πραγμάτων που προσπαθούμε να συνδυάσουμε στο νήμα.
Και ας ξεκινήσουμε από τα πολύ, πολύ στοιχειώδη...

Λέμε ότι το φως από τον εξωτερικό κόσμο, εισέρχεται μέσα στα μάτια μας.
Τι είναι το φως όμως;
Το φως είναι χαώδες σαν ερέθισμα, είναι σαν μια κοσμική σούπα. Μπορούμε να δανειστούμε μια εικόνα από τη σύγχρονη φυσική για να αντιληφθούμε πως θα ήταν το οπτικό ερέθισμα, προτού αρχίσει η διακριτότητα των πραγμάτων, προτού δηλαδή ο εγκέφαλος αρχίσει να οργανώνει την πληροφορία σε "μορφές".

Θα ήταν κάπως έτσι:
Εικόνα

Ένα παλλόμενο αδιαχώριστο όλο, όπου όλες οι μορφές θα ήταν συγχωνευμένες, όπως περίπου στο αδέκαστο και ιλλουζιονιστικό φως της ερήμου.
Εικόνα

Με ποιο τρόπο λοιπόν αρχίζει ο εγκέφαλος και ξεχωρίζει τις μορφές;

Η ΠΡΩΤΗ , ΠΡΩΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ, ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ. Τα αντικείμενα δηλαδή θα αρχίσουν να αναδύονται από αυτό το παλλόμενο όλον που είναι το φως, όχι σαν ολοκληρωμένες μορφές, όπως τις αντιλαμβανόμαστε τώρα, αλλά σαν στοιχειώδη σχήματα που με την απλή γεωμετρία τους δίνουν ΤΑ ΟΡΙΑ των διακριτών μορφών,με έναν επίπεδο και χωρίς βάθος τρόπο.

Αυτό λοιπόν είναι το πρώτο βήμα οργάνωσης της αντί-ληψης, απέναντι στη χαώδη λήψη που είναι η πρόσληψη τους φωτός μέσα στην οπτική κοιλότητα. Σε επίπεδο ανθρώπινης ύπαρξης, είναι χρονικά το πρώτο.
Όσο πιο πολύ αναπτύσσεται ο εγκέφαλος τόσο πιο περίπλοκες γίνονται αυτές οι οργανώσεις του εγκεφάλου, τα περιγράμματα των μορφών γίνονται πιο πολυσχιδή, η κανονική γεωμετρία γίνεται ακανόνιστη μέσα στις παραμορφώσεις του χώρου, η σκιά κάνει την εμφάνισή της σαν βασικός ρυθμιστής της θέσης και της σχέσης των πραγμάτων.
Τα παραπάνω δεν είναι το πεδίο μου. Φαίνεται να γνωρίζεις το αντικείμενο και τα δέχομαι.
tipiti klop έγραψε:
19 Ιουν 2018, 23:08
Τι λοιπόν έδειξε ο Μάλεβιτς σε αυτόν τον πίνακα;

Ο Μάλεβιτς έδειξε την αυγή της οπτικής αντίληψης. Το πως μέσα από την παλλόμενη διάφανη λευκότητα που αντιπροσωπεύει το φως στο φόντο του πίνακά του, γεννιέται η πρώτη διακριτότητα- ένα παιδί με ένα σακίδιο. Δεν δείχνει λοιπόν ένα τετράγωνο και ένα άλλο τετράγωνο, σαν το απόλυτο τίποτα.
ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΑΚΙΔΙΟ ΑΝ ΞΑΝΑΚΟΙΤΑΓΑΝ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Σε αυτήν την πρώτη φορά δεν υπάρχουν σκιές. Αυτές θα εμφανιστούν μετά, πολύ πιο μετά. Οπότε θα ήταν έκπληξη για μένα αν θα τις συναντούσα...

Οπότε προφανώς και ζωγραφίζει παρουσίες και αντικείμενα, ο Μάλεβιτς. Γι αυτό άλλωστε κάνει λόγο-παίζοντας προκλητικά με το μυαλό μας- για ρ ε α λ ι σ μ ό...

Τώρα το γιατί το παιδί είναι ένα απύθμενα μαύρο τετράγωνο σε αντιδιαστολή με το ζωντανό κόκκινο, αυτή είναι η συγκινησιακή γλώσσα του πίνακα, και ταυτόχρονα η υποδόρια μελαγχολία του.
Εδώ δεν γνωρίζω αν εκφέρεις προσωπική άποψη ή είναι κάτι γενικά παραδεκτό και γνωστό για τον συγκεκριμένο πίνακα. Εικάζω πως πρόκειται για το πρώτο. Σου ανέλυσα παραπάνω με τι θεωρώ πως καταπιάνεται ο ζωγράφος και κατά συνέπεια δεν συμφωνώ. Θα είχε ενδιαφέρον αν γνωρίζεις να μας πεις τι ευρέως ήταν γνωστό την εποχή εκείνη για την φύση του φωτός, την αντίληψη του φωτός και τα πρώτα εξελικτικά στάδια της οπτικής αντίληψης. Γνώριζε ο Μάλεβιτς αυτά που αναφέρεις πριν 100 χρόνια;

ΥΓ. Πιστεύω ότι το θέμα θα αρέσει του blackpaint και του hellegennes.

mrx0

Re: Για χάρη του Σκεπτικού...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 20 Ιουν 2018, 18:01

tipiti klop έγραψε:
04 Ιουν 2018, 20:22
Στ' ανοιχρά του πέλαγου με καρτέρεσαν
με μπομπάρδες τρικάρτατες και μου ρίξανε.
Αμαρτία μου νάχα και γω μιαν αγάπη


Οπότε μια τέτοια ζωγραφική απόδοση, έχει την ίδια λειτουργία με το όνειρο:
μας εξαναγκάζει να θυμηθούμε, να γυρίσουμε πίσω. Το ότι δεν θυμόμαστε, έχει τους λόγους του. Είναι η εποχή που μας πορφύρωσαν τα αίματα της αγάπης.

Ταυτόχρονα όμως είναι και μια μεγάλη εξερεύνηση του πως είναι τα πράγματα όταν τον «εγώ» δεν είναι ενεργοποιημένο και ισχυρό.. Κάτι για το οποίο θρησκεία και φιλοσοφία δίνουνε γη και ύδωρ.
Άρα λοιπόν αυτή η αρχέγονη ματιά δεν θα μας φέρει μόνον κοντά στη μεγάλη τραγικότητα, δηλαδή στη ψύχωση…
…αλλά ίσως και στην ιδιοφυία. Ή στην πολύ μεγάλη "πνευματικότητα".
Τις 3 μεταμορφώσεις του πνεύματος, του Νίτσε τις ξέρεις; Καμήλα-> Λιοντάρι -> Παιδί.

Αν όχι, εδώ είναι ένα λινκ στο ... eglimatologia.gr, χαχα how typical

http://www.eglimatologia.gr/%CE%BF%CE%B ... %83%CE%B5/

"Το συγκεκριμένο κεφάλαιο θεωρείται από τα πιο βαρυσήμαντα του έργου, ίσως επειδή μας δίνει μια πρώτη συνολική εικόνα της φιλοσοφικής σύλληψης του υπερανθρώπου και της ανάλογης εξελικτικής του προοπτικής. Εδώ εμφανίζονται να παρελαύνουν ζωντανές εικόνες ιδεών, η μια μετά την άλλη. Δεν υπάρχουν επικές περιγραφές σχετικά με τόπους, χρόνους και παρόμοια. Υπάρχει μόνο το πνεύμα, που μεταμορφώνεται σε ζωντανό σύμβολο ζωής και βούλησης για ζωή".

Η διαδρομή του πνεύματος δηλαδή ανά τους αιώνες. Αλλά και τι είναι ο αιών;

Αἰὼν παῖς ἐστι παίζων, πεσσεύων• παιδὸς ἡ βασιληίη

ένα παιδί που παίζει το αρχαίο παιχνίδι με τους πεσσούς, κάτι σαν τάβλι;;

Εικόνα

child in time, που λένε κι οι Deep Purple, οι οποίο παρεμπιπτόντως είχαν διασκευάσει και το "Also Sprach Zarathustra" του Strauss.



If you've been bad - Oh Lord I bet you have
And you've not been hit oh by flying lead
You'd better close your eyes, aahaouho bow your head
Wait for the ricochet

mrx0

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 20 Ιουν 2018, 18:02

εντωμεταξύ αν σκεφτεί κανείς πως όλα αυτά γίνονται για χάρη του Σκεπτικού, ω μα είναι να σου φεύγει το κεφάλι! :P

νύχτα

Re: Για χάρη του Σκεπτικού...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από νύχτα » 21 Ιουν 2018, 20:04

mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 18:01
Τις 3 μεταμορφώσεις του πνεύματος, του Νίτσε τις ξέρεις; Καμήλα-> Λιοντάρι -> Παιδί.
α, ρε οασένιε, τί μου θύμησες

mrx0

Re: Για χάρη του Σκεπτικού...

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mrx0 » 22 Ιουν 2018, 00:38

νύχτα έγραψε:
21 Ιουν 2018, 20:04
mrx0 έγραψε:
20 Ιουν 2018, 18:01
Τις 3 μεταμορφώσεις του πνεύματος, του Νίτσε τις ξέρεις; Καμήλα-> Λιοντάρι -> Παιδί.
α, ρε οασένιε, τί μου θύμησες
τι, κάτι καλό ... ελπίζω! :P

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8147
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Νατουραλιστική vs Αφηρημένη Τέχνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 22 Ιουν 2018, 00:41

Αγαπητή Τίπιτι ....

Νομίζω οτι είμαστε στή φάση τού γκρεμίσματος .....
Δέν έχει ακόμα κατακάτσει ο κουρνιαχτός .......
Σάν αφού γκρεμίσεις θά πρέπει νά ξαναχτίσεις .....
Αλλά πρέπει νά μαζέψης υλικά γιαυτό ......
Πού να σού αρέσουν ....
καί πρέπει να ψάξεις νά τά βρείς ...
καί οι κοινωνίες αλλάζουν αργά ....
Σάν νά ξαναρχίζει από τήν αρχή ο κόσμος....
Από τά βασικά .....
Οι Κλασσικοί από τότε πού σύλληψαν
τήν έννοια τής Δημοκρατίας ή τής ετερονομίας
εκαναν 4-5 αιώνες νά τήν πραγματώσουν ......
να υπάρξει καί βιωθεί ......
Σήμερα ένας στούς 20 γνωρίζει ΠΩΣ τά
έκαναν πραγματικότητα .....
Ή Τί είναι η Δημοκρατία ή η ετερονομία .....
Αν μπορέσω γιατί μπαίνω από τάμπλετ
καί δέν κάνει πολλές ευκολίες
θά σού αναρτήσω ένα κείμενο
από το νήμα μου " η Γέννεση τής Κριτικής " ...
arkas-religious-ambiguity.jpg
Αυτό τό καταπληκτικό μνημείο τού Άρκά
νομίζω οτι είναι στό πνεύμα τού νήματος ....

Σοφότερον τό σαφές .......

Τό πρόβλημα μέ τούς Αφηρημένους ποιητικίζοντες ......
είναι από τά Άλυτα τού κόσμου τούτου ........

Βλέπεις μέ τά ματάκια σου πόσο χρήσιμη είσαι
μέ τά προβλήματα πού τηγανίζουν τήν μικροκοινωνία μας ......

Αγαπητή Τίπιτι ......ενεργήστε νηπιαγωγά
στόν Παί τόν παίοντα πού παίζει τό τάβλί του
πάνω στά μ-νήματα ......
Πείτε του οτι τά κάνεται Όλα γιά Χάρη Του ....
Μήπως καί επανέλθει η " φθονίζουσα ύστερία "
σέ ανθρώπινα επίπεδα .......
καί αποφύγουμε μεταστάσεις ......
Επιπροσθέτως μιά ιατρικής τέχνης
θεραπευτικής αποκατάστασης και επαναφοράς
σφαλιάρα στό ζβέρκιο μήπως καί επανέλθει
τό κεφαλάκι πού μάς έφυγε από τη θέση του ...........
Καί ένας παγωμένος κουβάς μέ νερό θά βοηθούσε .....
Τέλος μιά Ψυχοβγαλτική θεραπεία
στό άρρωστο παιδάκι θά μπορούσε να γίνει
μέ τή συνδρομή καί τήν αλληλέγγυα φύση τού φόρουμ .....
Τό τραγούδι επίσης τών Μοσχολιού - Αλεξίου
" Ζήλεια μου " ....μά Φύγε όταν έρθει εκείνος νά μέ βρεί ....."
99 φορές μετά τό φαγητό .....
Πρός χαλάρωση τής Νευρωτικής νευροτικότητος .....
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Eικαστικές τέχνες”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών