Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 15 Δεκ 2019, 20:25

14/12/2019
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα που δεν υπήρχαν αλλά έπρεπε να δημιουργηθούν.
Πώς προέκυψαν αφού δεν τα συναντάμε σε κανένα Ευαγγέλιο αλλά ούτε στα λόγια του Ιησού.


Εικόνα

Καζάνια να βράζουν. Ψυχές να ταλαιπωρούνται και να βασανίζονται, ακάθαρτες. Διάβολοι και δαίμονες να κατατρέχουν ανθρώπους που αμάρτησαν. Εικόνες βγαλμένες από την Κόλαση του Δάντη. Ένας σίγουρος... τρόπος για να τα ζήσει κανείς όλα αυτά είναι να έχει διαπράξει τουλάχιστον ένα από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.

Πως προέκυψαν, ωστόσο, στη ζωή των χριστιανών από τη στιγμή που δεν αναφέρονται σε κανένα από τα Ευαγγέλια που μετέφεραν στους ανθρώπους το έργο και τα λόγια του Ιησού; Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, με λίγα λόγια, δεν υπήρχαν αλλά έπρεπε να δημιουργηθούν. Ο λόγος είναι απλός. Η εκκλησία έπρεπε με κάποιο τρόπο να δείχνει στους πιστούς τι πρέπει και κυρίως τι δεν πρέπει να κάνουν.

Και αφού υπάρχουν τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, τότε θα πρέπει να υπάρχουν και οι επτά αρετές. Το «αντίπαλο δέος» το οποίο αφού ο πιστός ήξερε τι δεν πρέπει να κάνει για να πάει στον παράδεισο, θα ΄του «έδειχνε» και το τι πρέπει να κάνει προκειμένου να εξασφαλίσει μια θέση στη βασιλεία των ουρανών.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.

Εικόνα

Όπως ήδη έχει αναφερθεί κανένα από τα Ευαγγελία δεν γράφει το παραμικρό για την ύπαρξη των επτά θανάσιμων αμαρτημάτων. Αυτό που υπάρχει είναι στην ουσία ένας συνολικός τρόπος συμπεριφοράς που θα πρέπει να χαρακτηρίζει τους πιστούς της θρησκείας. Αυτόν ακριβώς τον τρόπο συμπεριφοράς, σε μια πιο συγκροτημένη μορφή τον συναντάμε για πρώτη φορά στην επιστολή του Απόστολου Παύλου προς τους Γαλάτες. Εκεί ο Απόστολος σε μια προσπάθεια να προσδιορίσει τους κανόνες συμπεριφοράς αναφέρει τη λαγνεία, τη ζήλεια, τη μοιχεία κλπ χωρίς, ωστόσο, να κάνει κάποια αναφορά σε «θανάσιμα αμαρτήματα».

«Αυτοί που πράττουν τέτοια πράγματα δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία του Θεού», γράφει χαρακτηριστικά ο Απόστολος.

Αυτή ακριβώς την επιστολή είναι που πήραν πολλά χρόνια αργότερα, οι πρώτοι χριστιανοί και την μετέτρεψαν σταδιακά σε αυτό που σήμερα ξέρουμε ως λίστα με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.

Εικόνα

Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, ο πρώτος που επιχείρησε να κάνει κάτι τέτοιο σε μια πιο συγκροτημένη μορφή ήταν ένας μοναχός και βυζαντινός συγγραφέας, ο Ευάγριος Ποντικός, ο οποίος γεννήθηκε στην πόλη Ίβηρα του Πόντου το 345 μΧ και ήταν ο πρώτος Χριστιανός που δημιούργησε τον κατάλογο. Το μόνο «θεματάκι» είναι πως τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα όπως τα περιέγραψε ο Ευάγριος ήταν... οκτώ και συγκεκριμένα: 1) Γαστριμαργία, 2) Πορνεία, 3) Φιλαργυρία, 4) Υπερηφανεία, 5) Λύπη, 6) Οργή, 7) Κενοδοξία και 8) Ἀκηδία.

Η λίστα του Ευάγριου ήταν γραμμένη στα Ελληνικά. Στη συνέχεια μεταφράστηκε στα Λατινικά και τον 6ο αιώνα, ο Πάπας Γρηγόριος Α’ ο «Μέγας» υιοθέτησε τη λίστα ως επίσημη και χριστιανικά... πρέπουσα. Αυτό έγινε το 591 μΧ και αφού πρώτα ο πάπας είχε κάνει κάποιες μικροβελτιώσεις. Ένωσε την κενοδοξία με την περηφάνια και την ακηδία με τη λύπη (σχηματίζοντας το αμάρτημα της οκνηρίας). Παράλληλα, πρόσθεσε τη ζηλοφθονία και έτσι τα αμαρτήματα έγιναν επτά! Επιπλέον τα ιεράρχησε και έβαλε στην κορυφή και άρα χειρότερο όλων την αλαζονεία, την οποία όριζε ως τη ρίζα όλων των κακών. Στη συνέχεια και πάντα με σειρά... σοβαρότητας ήταν η ζηλοφθονία, η οργή, η οκνηρία, η απληστία, η λαιμαργία και τέλος, η λαγνεία.

Η κόλαση του Δάντη και οι δαίμονες.

Εικόνα

Προφανέστατα και η τύχη όσων χριστιανών δεν ακολουθούσαν τη λίστα των επτά θανάσιμων αμαρτημάτων ήταν ένα δρομολόγιο δίχως επιστροφή στη κόλαση. Κάπως έτσι μπήκε στη ζωή των χριστιανών. Και επειδή ότι επηρεάζει (θετικά ή αρνητικά) τη ζωή των ανθρώπων σύντομα περνάει και στην τέχνη δεν ήταν λίγοι αυτοί που έδωσαν μια καλλιτεχνική διάσταση στο θέμα. Μέχρι και στις ημέρες αποτελεί έμπνευση με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την αστυνομική ταινία δράσης «Seven» με πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ και Μόργκαν Φρίμαν. Βέβαια, πριν από την ταινία, είχαν προηγηθεί σπουδαία έργα, όπως θεατρικά δοκίμια, γλυπτά και πίνακες ζωγραφικής.

Το μυαλό όλων, ωστόσο, όταν μιλάμε για τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα πάει σχεδόν νομοτελειακά στην περίφημη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη. Στο σπουδαίο αυτό έργο του ο δημιουργός συνδέει, μάλιστα κάθε ένα από τα επτά αμαρτήματα με έναν δαίμονα ως τιμωρό, ενώ παράλληλα δίνει και μια μικρή επεξήγηση:

Εικόνα

1. Αλαζονεία (Superbia) / υπεροψία, το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο / Aζαζέλ (Azazel)

2. Ζηλοφθονία (Invidia) / φθόνος, ζήλια, αυτός που ενοχλείται με την επιτυχία των άλλων/ Λεβιάθαν (Leviathan)

3. Οργή (Ira) / θυμός, μνησικακία και εκδικητική συμπεριφορά / Σατανάς (Satan/Amon)

4. Οκνηρία (Acedia) / φυγοπονία, τεμπελιά / Βηλφεγώρ (Belphegor)

5. Απληστία (Avaritia) / πλεονεξία, κατάσταση στην οποία ένας θέλει όλο και περισσότερα / Μαμωνάς (Mammon)

6. Λαιμαργία (Gula) / βουλιμία, όταν κάποιος τρώει πολύ, ασταμάτητα και γρήγορα / Βελζεβούλ (Beelzebub)

7. Λαγνεία (Luxuria) φιληδονία, κατάσταση στην οποία ο άνθρωπος δεν ελέγχει τις σεξουαλικές του επιθυμίες / Ασμοδαίος (Asmodeus).

Οι επτά λυτρωτικές αρετές.

Εικόνα

Επειδή, όμως, όπου υπάρχει το κακό, υπάρχει και το καλό έτσι για την... ισορροπία των πραγμάτων, παράλληλα με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα υπάρχουν και οι αντίστοιχες λυτρωτικές αρετές που όπως είναι... φυσιολογικό κλείνουν τον δρόμο προς την κόλαση και ανοίγουν εκείνον που οδηγεί στον παράδεισο. Η λίστα την οποία συνέταξαν μεταγενέστεροι θεολόγοι έχει ως εξής:

1. Ταπείνωση

2. Ελεημοσύνη

3. Σωφροσύνη

4. Νηστεία

5. Αγάπη

6. Μακροθυμία και

7. Προσευχή

https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro ... oyrgithoyn


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 17 Δεκ 2019, 20:08

14/12/2019
Για ποιο λόγο ο Μωάμεθ έφτιαξε νόμο για την πολυγαμία; - Παντρεύτηκε κοριτσάκι 9 ετών.

Εικόνα

Γιατί ο Μωάμεθ, παντρεύτηκε περισσότερες από 15 φορές; Για ποιο λόγο έφτιαξε νόμο για την πολυγαμία; Αληθεύει ότι ο ιδρυτής του Ισλάμ είχε είχε αδυναμία στις χήρες, ενώ η μικρότερη σε ηλικία γυναίκα του ήταν μόλις 9 ετών;

O Μωάμεθ ήταν μία προσωπικότητα, πάνω στην οποία έπεσαν πολλές φορές τα φώτα της έρευνας, αλλά και για την προσωπική του ζωή, η οποία ήταν αρκούντως ταραγμένη και η οποία έδωσε πάτημα στους ισλαμιστές όχι μόνο να κακομεταχειρίζονται τις γυναίκες αλλά και να θεωρούν φυσικό να παντρεύονται αθώα παιδάκια.


Σύμφωνα με ιστορικούς είχε κατά τη διάρκεια της ζωής του από 15 έως 25 γυναίκες. Οι ιστορικοί δεν συμφωνούν στον ακριβή αριθμό. Είχε επίσης ιδιαίτερη αδυναμία στις χήρες, άγνωστο γιατί.

Πρώτη του γυναίκα ήταν η Μαζάρα, δύο φορές χήρα και 15 χρόνια μεγαλύτερή του, κόρη του αφεντικού όπου δούλευε ο Μωάμεθ. Όσο ζούσε η Μαζάρα, ο Μωάμεθ ήταν ήσυχος κι έκανε μαζί της πέντε παιδιά, αλλά, αφότου πέθανε, απελευθερώθηκε.

Ένα μήνα μετά τον θάνατό της αρραβωνιάστηκε την Αϊσά, κόρη ενός φίλου του, αλλά ο γάμος ορίστηκε να γίνει δύο χρόνια αργότερα.

Ο λόγος ήταν απλός. Μπορεί ο Μωάμεθ να ήταν 43 ετών, όμως η Αϊσά ήταν μόλις 7!


Εν αναμονή του σπουδαίου γεγονότος, ο Μωάμεθ παντρεύτηκε τη Σάβντα, που ήταν τροφός μιας από τις κόρες του και χήρα. Στα δύο χρόνια έγινε ο γάμος με την 9χρονη πια Αϊσά. Τις κράτησε και τις δύο, όπως έκανε και με όλες τις επόμενες.

Άλλωστε, έφτιαξε από την αρχή το νόμο και όρισε ότι ο άνδρας μπορούσε να παντρεύεται ως τέσσερις γυναίκες και να έχει όσες παλλακίδες τραβούσε η όρεξή του. Αν είχε συμπληρώσει τον αριθμό των γάμων και ήθελε να παντρευτεί κι άλλη, μπορούσε να διώξει μία από τις τέσσερις για να αδειάσει η θέση!!

Λίγο αργότερα ξαναπαντρεύτηκε με τον ακόλουθο απίστευτο τρόπο: μια από τις κόρες του προφήτη πέθανε κι ο άνδρας της, ο Οσμάν, ήταν απαρηγόρητος. Ένας κοινός φίλος πρόσφερε στον Οσμάν μια κόρη του, την Χαβζά, για παρηγοριά, αλλά αυτός αρνήθηκε. Αυτό αποτελούσε προσβολή, όμως ο προφήτης τακτοποίησε το θέμα. Πήρε αυτός για γυναίκα του τη Χαβζά κι έδωσε στον Οσμάν για σύζυγό του μια από τις αδερφές της πεθαμένης.

Μετά τη μάχη του Οχόντ, όπου ηττήθηκε, ο Μωάμεθ, για να παρηγορηθεί, παντρέυτηκε μια 28χρονη χήρα, τη Χεντ. Για γαμήλια δώρα τής πρόσφερε ένα σακί κριθάρι, ένα μύλο για να το αλέθει, ένα τηγάνι και μια χύτρα γεμάτη λαρδί και βούτυρο.

Οι γάμοι συνεχίζονται με ακόμη πιο παράδοξους τρόπους.
Όταν μπήκε ένα πρωί στο σπίτι του θετού του γιου Ζεΐντ. Η γυναίκα του γιου του, η Ζεϊνάπ, παρουσιάστηκε στον πεθερό της χωρίς πέπλο, μέσα στην οικειότητα της οικογενειακής σχέσης. Ο Μωάμεθ την παρατήρησε και επαίνεσε την ομορφιά της. Όταν επέστρεψε στο σπίτι ο Ζεΐντ, η Ζεϊνάπ του εκμυστηρεύτηκε το κοπλιμάν του πεθερού της. Τότε ο Ζεΐντ πήγε στον θετό πατέρα του και του πρόσφερε ευχαρίστως τη γυναίκα του. Ο Μωάμεθ δέχθηκε την προσφορά, αλλά, για να μην υπάρξει αιμομιξία, ακύρωσε την υιοθεσία του Ζεΐντ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι που πέθανε ο Μωάμεθ παντρεύτηκε την κόρη ενός πρίγκιπα τον οποίο νίκησε, μια Εβραία που κέρδισε στη μάχη της Κοραΐντα, μια νοσοκόμα του σε κάποια δηλητηρίαση, την κόρη του εχθρού του Αμπού Σοφιάν, μια γριά πόρνη μιας φυλής Βεδουΐνων και πολλές άλλες.

Κάθε φορά που που παντρευόταν έστελνε κάποια προηγούμενη στις παλλακίδες για να μην παραβιάζει τον νόμο του, που επέτρεπε μόνο τέσσερις γάμους. Σε όλες τις εκστρατείες έπαιρνε δύο γυναίκες, που τις έβγαζε με κλήρο, ενώ κάθε βράδυ του το περνούσε με τη σειρά, με κάθε γυναίκα. Εκείνο το βράδυ ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο σε αυτήν που ήταν η σειρά της και όχι σε άλλη.

Όμως παραβίασε το πρωτόκολλο που ο ίδιος δημιούργησε Ένα βράδυ ήταν με τη Χαφζά, αλλά αυτή έφυγε επειγόντως για τον πατέρα της που αρρώστησε. Δεν ήταν τίποτα το σοβαρό και γύρισε αμέσως, οπότε τσάκωσε τον προφήτη να κάνει έρωτα με μια άλλη, τη Μαρίτζια.

Η παραβίαση αυτού του πρωτοκόλλου θεωρήθηκε τόσο σοβαρή, που η Χαβζά ξεσήκωσε όλο το χαρέμι το οποίο την έπεσε με άγριες διαθέσεις πάνω στον άπιστο σύζυγο. Έγινε τόση φασαρία, που ο Μωάμεθ την... κοπάνησε κι έζησε ένα μήνα μόνος του, χωρίς συζύγους και παλλακίδες.

Οι ιστορικοί αναφέρουν ότι πέθανε μέσα στην κρεβατομουρμούρα. Ενώ ήταν ετοιμοθάνατος, είχε γύρει στην αγκαλιά της Αϊσά, αλλά αυτή διαμαρτυρόταν ότι πονούσε το κεφάλι της. «Το καλύτερο φάρμακο» της είπε ο Μωάμεθ αγανακτισμένος «θα ήταν να πεθάνεις πριν από εμένα». Κι αυτή απάντησε: «ναι, και αμέσως μετά θα ερχόσουν να εγκατασταθείς μέσα στο σπίτι μου με μια άλλη γυναίκα». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια που άκουσε πριν κλείσει τα μάτια του.
https://www.pronews.gr/thriskeia/829043 ... -polygamia

Εικόνα




Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 22 Δεκ 2019, 20:30

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2018
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ!! ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ!!!

Εικόνα

ΣΗΜ: Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΒΡΑΙΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ!!
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΟ!!
Η Αληθινή Ιστορία του "Ιησού Χριστού" και του ΕΒΡΑΙΟΧριστιανισμού.

Του Γιώργου Αθηναίου

Έφτασε, λοιπόν, η ώρα για να ομιλήσουμε για την αληθινή ιστορία του Ιησού του Ναζωραίου ή "Χριστού"! Ήρθε η ώρα να πούμε τα σύκα ...; σύκα και τη σκάφη.. σκάφη!

Κατ' αρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ένα πολύ σημαντικό πράγμα. Ήταν θεός ο Ιησούς ή όχι; Αν ήταν Χριστός, είχε πάρει δηλαδή το χρίσμα, τότε δεν ήταν Θεός! Ομιλούμε την απλή και ξεκάθαρη Ελληνική γλώσσα! Ή είσαι θεός και δεν έχεις ανάγκη κανενός χρίσματος ή είσαι άνθρωπος και χρειάζεσαι χρίσμα. Ο κάθε Θεός ΕΙΝΑΙ Θεός, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Θεός! Ο Ιησούς αποδεδειγμένα βάση των Ευαγγελίων, αλλά και του επιθέτου Χριστός, πήρε το χρίσμα! Τί εχρίσθη, όμως, ο Ιησούς; Τον έχρισε ο Θεός ...; Θεό και τον υιοθέτησε ως Υιό του; Ή μήπως πήρε το χρίσμα του ηγέτη; Κατανοητό ότι πήρε το χρίσμα του ηγέτη, γιατί ο Θεός ΕΙΝΑΙ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΕΟΣ. Τί ηγέτης εχρίσθη; Πολιτικός, στρατιωτικός ή θρησκευτικός ηγέτης; Και ένα τελευταίο και ...; τυχερό ερώτημα: Ο Ιησούς ο Ναζωραίος είναι το ίδιο και το αυτό πρόσωπο με τον Ιησού Χριστό της Χριστιανικής θρησκείας; Ποια είναι η αληθινή ιστορία του Χριστιανισμού ως Θρησκεία;
Σ' όλα αυτά τα ερωτήματα θα πάρετε απαντήσεις αφού ακούσετε την αληθινή ιστορία του Ιησού Χριστού του Ναζωραίου!
Διαβάστε περισσότερα »
https://apolloniosblog.blogspot.com/201 ... 8ui95kS6J4
Ο ΘΕΟΣ ΜΑΖΙ ΣΑΣ !!!!! Και μην ξεχνάτε: Το παγκάρι μέσα δεξιά και ο δίσκος έξω αριστερά!

Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2019
ΚΑΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΥ ΓΙΕΣΟΥΑ {ΙΗΣΟΥ)!!

Εικόνα
Ο Ιησούς, είναι το πρόσωπο του οποίου η διδασκαλία αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Χριστιανικής θρησκείας.

To όνομα "Ιησούς" είναι η μεταγραφή, που εμφανίζεται σε διάφορες γλώσσες και βασίζεται στην ελληνική λέξη "8ησοζς" (Iesous)[1] προερχόμενη από την εβραϊκή λέξη "ΩιΥβ" (Yeshua) η σωτηρία του Γιαχβέ. Οι ακόλουθοι του Ιησού τον προσδιόρισαν ως τον αναμενόμενο «Μεσσία» (Εβρ. μασιάχ), που σημαίνει «χρισμένος». Πίστευαν πως ήταν ο σωτήρας, ο εκλεκτός απεσταλμένος του Θεού που θα ελευθέρωνε το έθνος του Ισραήλ από τους εχθρούς του και θα αποτελούσε ευλογία για όλα τα έθνη. Το όνομα «Ιησούς» (Εβρ. ΩΤΥιΥβ, Γεχοσούαχ) σημαίνει «η Σωτηρία του Γιαχβέ» ενώ από τον ελληνικό τίτλο «Χριστός», που αποτελεί απόδοση του εβραϊκού όρου Μεσσίας, προέκυψε η

ελληνική ονομασία «Χριστιανός» από την ελληνική λέξη "Χρίσμα" (Πράξεις 11:26, !!Τό έχουμε πεί πολλές φορές ο Ιησους ήταν ενας ένοπλος επαναστάτης και σταυρώθηκε απο τους Ρωμαίους ως ληστής σύμφωνα με τον Ρωμαϊκο νόμο!!.
Διαβάστε περισσότερα »
https://apolloniosblog.blogspot.com/201 ... st_99.html

Σάββατο, 25 Δεκεμβρίου 2010
Είναι για να τρελαίνεσαι........ Ο τόπος καταγωγής τού Ιησού.

Εικόνα

Ο Ιησούς, σύμφωνα με τον Ματθαίο, γεννήθηκε στην Βηθλεέμ και μετοίκησε αργότερα στην πόλη Ναζαρέτ (β΄ 23), ενώ, σύμφωνα με τον Λουκά, οι γονείς του κατοικούσαν στη Ναζαρέτ και πήγαν στην Βηθλεέμ, για να γεννηθεί ο Ιησούς εκεί (β΄ 4).

Την πόλη Ναζαρέτ δεν την αναφέρουν ούτε το Ταλμούδ, ούτε ο Ιώσηπος, ούτε τα ρωμαϊκά αρχεία κι αυτό γιατί τέτοια πόλη την εποχή τής γέννησης τού Ιησού δεν υπήρχε.

Η λέξη που βρήκαν οι συντάκτες των ευαγγελίων -εβραίοι τής διασποράς- σε τρία βιβλία τής «Παλαιάς Διαθήκης» («Αριθμοί», «Κριταί» και «Σαμουήλ Α΄») ήταν «Ναζίρ» (άνθρωπος αφιερωμένος στο θεό) και για την ακρίβεια «ΝΖΡ», δεδομένου, ότι οι εβραίοι έγραφαν μόνο τα σύμφωνα κι ο αναγνώστης καλούνταν να μαντέψει τα ενδιάμεσα φωνήεντα. [«Ιδού θέλεις συλλάβει και θέλεις γεννήσει υιόν, και ξυράφιον δεν θέλει αναβήσεται επί τήν κεφαλήν αυτού διότι το παιδίον θέλει είσθαι Ναζηραίος εις τον Θεόν» («Κριταί», ιγ΄ 5)].

Η αδυναμία των συντακτών των ευαγγελίων να κατανοήσουν την εβραϊκή αυτή λέξη κι η πλήρης τους άγνοια σχετικά με την γεωγραφία τής περιοχής τούς οδήγησε στο να εκλάβουν τη λέξη «ΝΖΡ» ως πόλη τής Γαλιλαίας.

Το πρόβλημα έλυσε η χριστιανική ηγεσία ιδρύοντας τον 8ο αι. μ.Χ. την πόλη Ναζαρέτ, που υπάρχει έως σήμερα.
https://apolloniosblog.blogspot.com/201 ... -1Lp-i6xwU



Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 23 Δεκ 2019, 20:15

Προσοχή!
ΕΠΙΚIΝΔΥΝΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΓΥΝΑIΚΕΣ.


Εικόνα


Εικόνα
Εικόνα


Εικόνα


bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 26 Δεκ 2019, 21:16

Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου
Μου έχει γυρίσει το κουμπί στην άσωτη ζωή μου
Δε φτάνει μόνο αυτο κράζω κι ότι με απωθεί
Κι αυτό ταπεινά κάθετε και με ακούει, με συστολή

Βρες τα ανθρωπε αμαρτωλέ με το περίγυρο σου
Πριν είναι αργά και γίνεις ο περίγελος του

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 26 Δεκ 2019, 21:21

Ωχ,,καπνους θα βγάζει τώρα

Ποιος ξερει τι εικονα θα βάλει

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 26 Δεκ 2019, 22:13

bluerose έγραψε:
26 Δεκ 2019, 21:16
Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου
Μου έχει γυρίσει το κουμπί στην άσωτη ζωή μου
Δε φτάνει μόνο αυτο κράζω κι ότι με απωθεί
Κι αυτό ταπεινά κάθετε και με ακούει, με συστολή

Βρες τα ανθρωπε αμαρτωλέ με το περίγυρο σου
Πριν είναι αργά και γίνεις ο περίγελος του
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Giorgos
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: 20 Ιαν 2019, 21:36

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos » 26 Δεκ 2019, 22:14

bluerose έγραψε:
26 Δεκ 2019, 21:16
Τα ίδια παντελάκη μου τα ίδια παντελή μου
Μου έχει γυρίσει το κουμπί στην άσωτη ζωή μου
Δε φτάνει μόνο αυτο κράζω κι ότι με απωθεί
Κι αυτό ταπεινά κάθετε και με ακούει, με συστολή

Βρες τα ανθρωπε αμαρτωλέ με το περίγυρο σου
Πριν είναι αργά και γίνεις ο περίγελος του
Τυπική αναρχική σκέψη. Ο τύπος έχει άποψη για όλα μονάχα στον εαυτό του δεν ασκεί κριτική.

bluerose
Δημοσιεύσεις: 9426
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 22:08

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από bluerose » 26 Δεκ 2019, 22:21

Ολο κοροιδευει
Καποτε έβαζε ωραιες χιουμοριστικες εικονες
Οκ κολλησε
Δε πειραζει λες κι εμεις ειμαστε καλυτεροι, αλλα τα Θεια δε τα βριζουν

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 27 Δεκ 2019, 20:38

Εικόνα

Happy Birthday Mithras, Krishna, Dionyse, Jesus

Διαλέγεις και παίρνεις.

Ο Γιαχβέ-Χριστός είναι μια κακή αντιγραφή του Θεού -Ήλιου.

Αυτοί είναι οι Μύθοι των χριστουγέννων...


Εικόνα


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Κλήρος και Εκκλησίες, ιστορίες αγάπης, μίσους & απάτης.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 28 Δεκ 2019, 21:31

21 Δεκεμβρίου 2019
Ηλιούγεννα – Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων…

Εικόνα
"Το συγκεκριμένο γλυπτό ανάγλυφο απεικονίζει αφιέρωμα του Νεοπτόλεμου από τον δήμο Μελίτης και χρονολογείται περίπου στο 330 πχ.
Εικονίζεται το Σπήλαιο του Πάνα ως φάτνη, όπου ο Ερμής παραδίδει το θείο βρέφος Διόνυσο στις Νύμφες, υπό το βλέμα του Διός, του Απόλλωνος και της Δήμητρας.


Το σπήλαιο του Πάνα ήταν η αρχαία φάτνη, τα γενέθλια του θεού Ήλιου και το άρμα του Φωτοφόρο Απόλλωνα – Ηλίου που έγινε έλκηθρο, τα κάλαντα – Ειρεσιώνη αναφέρονται ήδη από την εποχή του Όμηρου, τα αρχαιοελλήνικά έθιμα του χριστουγεννιάτικου δένδρου και της βασιλόπιτας.

Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σεμέλη.

Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.

Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.

Οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα-Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.

Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους … έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.

Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.

Πότε γεννήθηκε ο Χριστός;
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο.

Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.

Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.

Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.

Εικόνα

Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 – 2 π. X.)

Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.

Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).

Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.

Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.

Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.

Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.

Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό “ειδωλολατρικό” έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς.
Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά:
«Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών»
Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων.
Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30 «Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ.
Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου.
Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.

Τι εόρταζαν οι Αρχαίοι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων;

Εικόνα

Οι αρχαίοι Έλληνες κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου γιόρταζαν την γέννηση του Διονύσου.

Ο Διόνυσος αποκαλούταν «σωτήρ» και θείο «βρέφος», το οποίο γεννήθηκε από την παρθένο Σέμελη.

Ήταν ο καλός «Ποιμήν», του οποίου οι ιερείς κρατούν την ποιμενική ράβδο, όπως συνέβαινε και με τον Όσιρη.

Τον χειμώνα θρηνούσαν το σκοτωμό του Διονύσου από τους Τιτάνες, αλλά στις 30 Δεκεμβρίου εόρταζαν την αναγέννησή του.

Οι γυναίκες-ιέρειες ανέβαιναν στην κορυφή του ιερού βουνού και κρατώντας ένα νεογέννητο βρέφος φώναζαν «ο Διόνυσος ξαναγεννήθηκε, Ο Διόνυσος ζει», ενώ σε επιγραφή αφιερωμένη στον Διόνυσο αναγράφεται: “Εγώ είμαι που σε προστατεύω και σε οδηγώ, εγώ είμαι το ‘Αλφα και το Ωμέγα”.

Αυτή η αρχαία Ελληνική γιορτή, είχε επίσης ταυτιστεί και με την γιορτή του Ηλίου, τον οποίο οι αρχαίοι λαοί είχαν θεοποιήσει. Συγκεκριμένα στους Έλληνες, είχε ταυτιστεί με τον Φωτοφόρο Απόλλωνα του Ηλίου, ο οποίος απεικονιζόταν πάνω στο ιπτάμενο άρμα του να μοιράζει το φως του Ηλίου.

Οι αρχαίοι λαοί αναπαριστούσαν την κίνηση του ήλιου με την ζωή ενός ανθρώπου που γεννιόταν κατά την χειμερινή τροπή του ήλιου που μεγάλωνε βαθμιαία καθώς αυξάνονταν και οι ώρες που ο ήλιος φωταγωγούσε την Γη, και πέθαινε ή ανασταίνονταν τον Μάρτιο την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, συμβολίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αναγέννηση του φυτικού βασιλείου μέσα από την μήτρα της Γης.

Το χειμερινό Ηλιοστάσιο 22-25 Δεκεμβρίου σημαίνει την αρχή του χειμώνα, και ο Ηλιος αρχίζει βαθμιαία να αυξάνει την ημέρα έως ότου εξισωθεί με την νύχτα, κατά την Ιση-μερία τον Μάρτιο.

Τότε ο Ήλιος νικά το σκοτάδι, και έρχεται η άνοιξη, η εποχή της αναγέννησης για την φύση.

Εικόνα

Η εορτή αυτή πέρασε και στην αρχαία Ρώμη με τις δημοφιλείς γιορτές των Σατουρνάλιων, προς τιμήν του Κρόνου τον Δεκέμβριο αλλά και της θεάς Δήμητρας, γι΄ αυτό και έκαναν θυσίες χοίρων για την ευφορία της γης.
Τα Σατουρνάλια ήταν από τις σημαντικότερες και ονομάζονταν:
«DIES INVICTI SOLIS», δηλαδή «Ημέρα του αήττητου ήλιου».

Μια γιορτή που φυσικά την είχαν πάρει απο την γιορτή του Φωτοφόρου Απόλλωνα – Ηλίου!

Στην αρχαία Ρώμη, η εορτή άρχιζε στις 17 Δεκεμβρίου και διαρκούσε επτά ήμερες.
Στην εορτή αυτή αντάλλασσαν δώρα, συνήθως λαμπάδες και στα παιδία έδιναν πήλινες κούκλες και γλυκά σε σχήμα βρέφους για να θυμίζουν το Κρόνο, που τρώει τα παιδιά του.

Σταδιακά λοιπόν τα γενέθλια του θεού Ήλιου μετατράπηκαν σε γενέθλια του Υιού του Θεού.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι «εθνικοί» αποκαλούσαν την Πρώτη Ημέρα της εβδομάδας Ημέρα του θεού-Κυρίου Ήλιου, ορολογία την οποία αργότερα χρησιμοποίησαν και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες για λόγους σκοπιμότητας ίσως.
Κάτι που διασώζεται έως σήμερα στα Αγγλικά ως SUN-DAY, στα Γερμανικά SONN-TAG.

Ο Ιουστίνος ο μάρτυς (114-165 μ.Χ.) γράφει στη 2η απολογία του για τον Ιησού «…σταυρώθηκε, πριν το Σάββατο, ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ “ΚΡΟΝΟΥ” και την επόμενη ημέρα ΠΟΥ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ (θεού) “ΗΛΙΟΥ” και η οποία μετονομάσθηκε σε ΚΥΡΙΑΚΗ, αναστήθηκε και εμφανίσθηκε στους μαθητές Του…»

Οι Αιγύπτιοι στις 25 Δεκεμβρίου εόρταζαν την γέννηση του θεού-ήλιου Όσιρη.
Μετά την δολοφονία του ένα δένδρο ξεφύτρωσε στο οποίο ο Ίσις,σε κάθε επέτειο της γέννησης του στις 25 Δεκεμβρίου, άφηνε δώρα γύρω από το δένδρο.

Οι Βαβυλώνιοι, και οι Φοίνικες ονόμαζαν το θεό-ήλιο Βαάλ , οι Πέρσες λάτρευαν τη γέννηση του Αήττητου-ήλιου και θεού Μίθρα Βασιλιά, ενώ οι Βραχμάνοι στην γέννηση του ψάλλουν: «Εγέρσου ω βασιλιά του κόσμου, έλα σε μας από τις σκηνές σου».
Εκτός όμως της ημέρας της γέννησης και πολλές από τις παραδόσεις που συνδέονται με τα Χριστούγεννα (ανταλλαγή δώρων, στολισμοί, κάλαντα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο κλπ.) έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες.

Πιο συγκεκριμένα τα κάλαντα!
Πίσω από τα κάλαντα κρύβεται ένα αρχαίο Ελληνικό έθιμο με το όνομα Ειρεσιώνη, που αναφέρεται ήδη από τον Όμηρο, ο οποίος ευρισκόμενος στην Σάμο, σκάρωσε διάφορα τραγούδια τα οποία μαζί με μια ομάδα παιδιών τα τραγουδούσαν στα σπίτια των πλουσίων ευχόμενοι πλούτο, χαρά και ειρήνη.
Συμβόλιζε την ευφορία και γονιμότητα της γης και εορτάζονταν δυο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη με σκοπό την παράκληση των ανθρώπων προς τους θεούς κυρίως του Απόλλωνος – ήλιου και των Ωρών για προστασία της σποράς και μια το φθινόπωρο, για να τους ευχαριστήσουν για την συγκομιδή των καρπών.
Ταυτόχρονα με τις ευχαριστίες προς τους θεούς, έδιναν ευχές και στους συνανθρώπους.
Τα παιδιά γύριζαν από σπίτι σε σπίτι, κρατώντας ελιάς ή δάφνης στολισμένα με μαλλί (σύμβολο υγείας και ομορφιάς) και καρπούς κάθε λογής, τραγουδώντας για καλύτερη τύχη και γονιμότητα της γης.
Πολλά από τα παιδιά έφεραν τον κλάδο σπίτι τους και τον κρεμούσαν στην πόρτα όπου έμενε όλο το έτος (κάτι που συνηθίζουμε να κάνουμε σήμερα την Πρωτομαγιά).

Ο Φίλιππος Βρετάκος.
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Αποστόλου Αρβανιτόπουλου, σχετικό με τα έθιμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και των καλάνδων, μας σώζει ο Φίλιππος Βρετάκος στο βιβλίο του “Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των”.

Σε αυτό το βιβλίο του ο Φίλιππος Βρετάκος μας λέει:
“Το χριστουγεννιάτικον δένδρον συμβολίζει την αιωνιότητα της ζωής, διότι δεν γηράσκει και δεν χάνει, επομένως, την νεότητά του. Το δένδρον όμως των Χριστουγέννων δεν το ευρίσκω, εγώ τουλάχιστον, ως ξενικήν συνήθειαν, ως νομίζεται γενικώς, αλλ’ εν μέρει ως αρχαίαν ελληνικήν. Είναι, δηλαδή, υπολείμματα της περιφήμου “ειρεσιώνης”, και της “ικετηρίας” των αρχαίων Ελλήνων, και μάλιστα των αρχαίων Αθηναίων.

Ήσαν δε η μεν Ικετηρία κλάδος ελαίας, από του οποίου εκρέμων ποκάρια μαλλιού, και έφερον αυτόν όσοι ήθελον να ικετεύσουν τον Θεόν ομαδικώς, δια την απαλλαγήν του τόπου από δεινού τινός κακού, π.χ. από νοσήματος, πανώλους, χολέρας ή ομοίου.

Ως επί το πολύ, όμως, εβάσταζε την Ικετηρίαν άνθρωπος, ο οποίος ήθελε να τεθή υπό την προστασίαν θεού και της ανωτέρας αρχής, για να προβή εις αποκαλύψεις εναντίον ισχυρών ανθρώπων ή αρχόντων.” (“Κληρονομία του αρχαίου κόσμου”, εφημερίς “Εθνος”, 31 Δεκεμ.1937)

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία στο τέλος του 16ου, αλλά έως τις αρχές του 19ου αιώνα δεν ήταν διαδεδομένο ευρέως – τοποθετούνταν μόνο στις εκκλησίες.
Το δέντρο ως Χριστιανικό σύμβολο, συμβολίζει την ευτυχία που κρύβει για τον άνθρωπο η γέννηση του Χριστού.

Σταδιακά το δένδρο άρχισε να γεμίζει με διάφορα χρήσιμα είδη- κυρίως φαγώσιμα κι αργότερα ρούχα κι άλλα είδη καθημερινής χρήσης, (κάτι που γινόταν στους αρχαίους Ελληνικούς ναούς) συμβολίζοντας την προσφορά των Θείων Δώρων.
Στην σύγχρονη Ελλάδα το έθιμο το εισήγαγαν οι Βαυαροί με τον στολισμό στα ανάκτορα του Όθωνα το 1833. Μετά τον το Β’ παγκόσμιο πόλεμο το δέντρο με τις πολύχρωμες μπάλες μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.

Φυσικά μεγάλη εντύπωση προκαλεί και το μυθολογικό γεγονός του “Αγιοβασίλη” με το έλκηθρο του που το κινούν οι ιπτάμενοι τάρανδοι.
Ούτε αυτό όπως καταλαβαίνετε, δεν θα μπορούσε να μην παρθεί απο την Αρχαία Ελλάδα. Όπως αναφέραμε πιο πρίν , τον μήνα Δεκέμβριο, οι Έλληνες γιόρταζαν τον Διόνυσο αλλά και τον Φωτοφόρο Απόλλωνα -Ηλίου παριστάνοντας τον πάνω στο ιπτάμενο άρμα του, να μοιράζει το φως.

Το άρμα έγινε έλκηθρο, τα άλογα έγιναν τάρανδοι και το “δώρο” του φωτός που μοίραζε στους ανθρώπους …έγινε κυριολεκτικά “μοίρασμα δώρων”.
Τέλος το κόψιμο της βασιλόπιτας αποτελεί εξέλιξη του αρχαιο Ελληνικού εθίμου του εορταστικού άρτου, τον οποίο οι αρχαίοι Έλληνες πρόσφεραν στους θεούς σε μεγάλες αγροτικές γιορτές, όπως τα Θαλύσια και τα Θεσμοφόρια.

ellinikoarxeio.com
https://www.enanews.gr/iliougenna-to-ar ... tougennon/


Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΘΕΟC ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
Εικόνα

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών