Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 27 Ιούλ 2021, 16:19

Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:05
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 01:28
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 01:19

Είχαν τα στατιστικά όλων των προηγούμενων ετών και αποφάσισαν. Οι σχολές, όχι το υπουργείο.
1) Δεν βγάζει νόημα. :102:
Πώς τα στατιστικά των προηγούμενων ετών μπορούν να δείξουν πώς θα ανταποκριθούν οι υποψήφιοι στα νέα θέματα εξετάσεων;

2) Συνεχίζεις να παραβλέπεις το γεγονός ότι οι σχολές μπορούν μόνο να αυξήσουν το όριο. Το ελάχιστο ποσοστό απόρριψης υποψηφίων έχει ήδη προαποφασιστεί...
Κανένα ελάχιστο ποσοστό απόρριψης δεν έχει αποφασιστεί. Εξαρτάται από την τυπική απόκλιση. Μπορεί σε κάποιες κατανομές να πιάσουν όλοι οι μαθητές την εβε.
Σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, ναι. Θα μπορούσε πράγματι η στατιστική κατανομή να είναι τόσο στενή σε τρεις με τέσσερις διαφορετικές ΕΒΕ ταυτόχρονα ώστε το σύνολο των υποψηφίων να εντάσσεται μέσα στο στενό όριο του 0,8 της ΕΒΕ, στα τμήματα που θα επέλεγαν το 0,8 ως συντελεστή.
Στην ουσία, με το νόμο αυτό λες "γράψτε όλοι το ίδιο για να μην υπάρχουν αποκλεισμένοι λόγω ΕΒΕ, και μόνο για τις σχολές που επέλεξαν ΕΒΕ μικρότερη ή ίση της μονάδας".
Βέβαια το πιο αστείο είναι ότι αν έγραφαν όλοι το ίδιο, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, τότε δεν θα περνούσε κανείς στην Αρχιτεκτονική ΕΜΠ, αφού ο συντελστής ήταν 1,2 κι επομένως θα έπρεπε κάποιος να υπερβαίνει το ΜΟ (ΕΒΕ) κατά 20% για να μπει... Δηλαδή, στο θεωρητικό παράλληλο σύμπαν που προτείνεις, ο "άριστος" μένει εκτός ΕΜΠ ακριβώς επειδή όλοι κρίνονται το ίδιο άριστοι και το ΕΜΠ θέλει τους κατά 20% περισσότερο άριστους (πιο υψηλή βαθμολογία) που δεν υπάρχουν! :D
Ένα άλλο παράδοξο που σημείωσα σε παλαιότερη ανάρτηση: αν όλοι οι υποψήφιοι ενός επιστημονικού πεδίου δηλώσουν κάποιο ειδικό μάθημα (για πλάκα) κι απλά δεν πάνε να εξεταστούν διότι δεν τους ενδιαφέρει, η ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος θα είναι από 1 ως 5. Δηλαδή ρυθμιστής της βαθμολογίας θα είναι ο πλακατζής της υπόθεσης...

Σε αυτό το σύμπαν, που δεν ζηλεύει τέτοιες παραδοξότητες, την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ έχουμε 25.000 υποψήφιους χωρίς δικαίωμα μηχανογραφικού.
Όταν υπήρχε η βάση του δέκα, γνώριζαν εκ των προτέρων το επίπεδο των θεμάτων; Εκεί γιατί δεν σε ενοχλούσε;
Πάντοτε με ενοχλούσε. Το έβρισκα άνευ παραγματικής σημασίας. Αυτοί που συγκέντρωναν την υψηλότερη βαθμολογία, όποιοι κι αν ήταν, ας προηγούνταν.

Αλλά εκεί τουλάχιστον δεν είχε φτιαχτεί το σύστημα για να κόβει οπωσδήποτε κάποιο ποσοστό των υποψηφίων.

Μπεκρής
Δημοσιεύσεις: 449
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2019, 15:34

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπεκρής » 27 Ιούλ 2021, 16:40

stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:19
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:05
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 01:28


1) Δεν βγάζει νόημα. :102:
Πώς τα στατιστικά των προηγούμενων ετών μπορούν να δείξουν πώς θα ανταποκριθούν οι υποψήφιοι στα νέα θέματα εξετάσεων;

2) Συνεχίζεις να παραβλέπεις το γεγονός ότι οι σχολές μπορούν μόνο να αυξήσουν το όριο. Το ελάχιστο ποσοστό απόρριψης υποψηφίων έχει ήδη προαποφασιστεί...
Κανένα ελάχιστο ποσοστό απόρριψης δεν έχει αποφασιστεί. Εξαρτάται από την τυπική απόκλιση. Μπορεί σε κάποιες κατανομές να πιάσουν όλοι οι μαθητές την εβε.
Σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, ναι. Θα μπορούσε πράγματι η στατιστική κατανομή να είναι τόσο στενή σε τρεις με τέσσερις διαφορετικές ΕΒΕ ταυτόχρονα ώστε το σύνολο των υποψηφίων να εντάσσεται μέσα στο στενό όριο του 0,8 της ΕΒΕ, στα τμήματα που θα επέλεγαν το 0,8 ως συντελεστή.
Στην ουσία, με το νόμο αυτό λες "γράψτε όλοι το ίδιο για να μην υπάρχουν αποκλεισμένοι λόγω ΕΒΕ, και μόνο για τις σχολές που επέλεξαν ΕΒΕ μικρότερη ή ίση της μονάδας".
Βέβαια το πιο αστείο είναι ότι αν έγραφαν όλοι το ίδιο, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, τότε δεν θα περνούσε κανείς στην Αρχιτεκτονική ΕΜΠ, αφού ο συντελστής ήταν 1,2 κι επομένως θα έπρεπε κάποιος να υπερβαίνει το ΜΟ (ΕΒΕ) κατά 20% για να μπει... Δηλαδή, στο θεωρητικό παράλληλο σύμπαν που προτείνεις, ο "άριστος" μένει εκτός ΕΜΠ ακριβώς επειδή όλοι κρίνονται το ίδιο άριστοι και το ΕΜΠ θέλει τους κατά 20% περισσότερο άριστους (πιο υψηλή βαθμολογία) που δεν υπάρχουν! :D
Ένα άλλο παράδοξο που σημείωσα σε παλαιότερη ανάρτηση: αν όλοι οι υποψήφιοι ενός επιστημονικού πεδίου δηλώσουν κάποιο ειδικό μάθημα (για πλάκα) κι απλά δεν πάνε να εξεταστούν διότι δεν τους ενδιαφέρει, η ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος θα είναι από 1 ως 5. Δηλαδή ρυθμιστής της βαθμολογίας θα είναι ο πλακατζής της υπόθεσης...

Σε αυτό το σύμπαν, που δεν ζηλεύει τέτοιες παραδοξότητες, την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ έχουμε 25.000 υποψήφιους χωρίς δικαίωμα μηχανογραφικού.
Όταν υπήρχε η βάση του δέκα, γνώριζαν εκ των προτέρων το επίπεδο των θεμάτων; Εκεί γιατί δεν σε ενοχλούσε;
Πάντοτε με ενοχλούσε. Το έβρισκα άνευ παραγματικής σημασίας. Αυτοί που συγκέντρωναν την υψηλότερη βαθμολογία, όποιοι κι αν ήταν, ας προηγούνταν.

Αλλά εκεί τουλάχιστον δεν είχε φτιαχτεί το σύστημα για να κόβει οπωσδήποτε κάποιο ποσοστό των υποψηφίων.
Η αρχιτεκτονική ΕΜΠ και ΑΠΘ είχαν εβε 1 στα ειδικά μαθήματα, όχι 1,2. Η της Ξάνθης είχε 1,1 και οι υπόλοιπες κάτω από 1.
Εγώ πιστεύω ότι οι σχολές θα πρέπει να έχουν λόγο για τους φοιτητές που θα έρθουν σε αυτές, όπως συμβαίνει παγκοσμίως σε όλα τα πανεπιστήμια. Η εβε είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Θα πρέπει και οι υπόλοιπες σχολές να έχουν δικαίωμα για ξεχωριστή εβε σε κάποιο βασικό μάθημα.
Τα καλύτερο βέβαια θα ήταν να μπορούμε να ορίζουν οι σχολές τον αριθμό εισακτεων, αλλά εδώ είναι Ελλάδα και δεν πρόκειται να συμβεί.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 27 Ιούλ 2021, 17:02

Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:40
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:19
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:05


Κανένα ελάχιστο ποσοστό απόρριψης δεν έχει αποφασιστεί. Εξαρτάται από την τυπική απόκλιση. Μπορεί σε κάποιες κατανομές να πιάσουν όλοι οι μαθητές την εβε.
Σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, ναι. Θα μπορούσε πράγματι η στατιστική κατανομή να είναι τόσο στενή σε τρεις με τέσσερις διαφορετικές ΕΒΕ ταυτόχρονα ώστε το σύνολο των υποψηφίων να εντάσσεται μέσα στο στενό όριο του 0,8 της ΕΒΕ, στα τμήματα που θα επέλεγαν το 0,8 ως συντελεστή.
Στην ουσία, με το νόμο αυτό λες "γράψτε όλοι το ίδιο για να μην υπάρχουν αποκλεισμένοι λόγω ΕΒΕ, και μόνο για τις σχολές που επέλεξαν ΕΒΕ μικρότερη ή ίση της μονάδας".
Βέβαια το πιο αστείο είναι ότι αν έγραφαν όλοι το ίδιο, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, τότε δεν θα περνούσε κανείς στην Αρχιτεκτονική ΕΜΠ, αφού ο συντελστής ήταν 1,2 κι επομένως θα έπρεπε κάποιος να υπερβαίνει το ΜΟ (ΕΒΕ) κατά 20% για να μπει... Δηλαδή, στο θεωρητικό παράλληλο σύμπαν που προτείνεις, ο "άριστος" μένει εκτός ΕΜΠ ακριβώς επειδή όλοι κρίνονται το ίδιο άριστοι και το ΕΜΠ θέλει τους κατά 20% περισσότερο άριστους (πιο υψηλή βαθμολογία) που δεν υπάρχουν! :D
Ένα άλλο παράδοξο που σημείωσα σε παλαιότερη ανάρτηση: αν όλοι οι υποψήφιοι ενός επιστημονικού πεδίου δηλώσουν κάποιο ειδικό μάθημα (για πλάκα) κι απλά δεν πάνε να εξεταστούν διότι δεν τους ενδιαφέρει, η ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος θα είναι από 1 ως 5. Δηλαδή ρυθμιστής της βαθμολογίας θα είναι ο πλακατζής της υπόθεσης...

Σε αυτό το σύμπαν, που δεν ζηλεύει τέτοιες παραδοξότητες, την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ έχουμε 25.000 υποψήφιους χωρίς δικαίωμα μηχανογραφικού.
Όταν υπήρχε η βάση του δέκα, γνώριζαν εκ των προτέρων το επίπεδο των θεμάτων; Εκεί γιατί δεν σε ενοχλούσε;
Πάντοτε με ενοχλούσε. Το έβρισκα άνευ παραγματικής σημασίας. Αυτοί που συγκέντρωναν την υψηλότερη βαθμολογία, όποιοι κι αν ήταν, ας προηγούνταν.

Αλλά εκεί τουλάχιστον δεν είχε φτιαχτεί το σύστημα για να κόβει οπωσδήποτε κάποιο ποσοστό των υποψηφίων.
Η αρχιτεκτονική ΕΜΠ και ΑΠΘ είχαν εβε 1 στα ειδικά μαθήματα, όχι 1,2. Η της Ξάνθης είχε 1,1 και οι υπόλοιπες κάτω από 1.
Δεν διαφωνώ. Και δεν γράφω αποκλειστικά για τα ειδικά μαθήματα.
Γράφω για το σύστημα της ΕΒΕ όπως ισχύει σε όλα τα μαθήματα, γενικά. Μέσα σε αυτό το γενικά, εντάσσονται και τα ειδικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.
Εγώ πιστεύω ότι οι σχολές θα πρέπει να έχουν λόγο για τους φοιτητές που θα έρθουν σε αυτές, όπως συμβαίνει παγκοσμίως σε όλα τα πανεπιστήμια.
Μα τώρα δεν έχουν...
Πιστεύεις πραγματικά ότι το ΕΜΠ δεν ήθελε τον αριστούχο των 20900 και την αριστούχο των 21900 για διαφορά 0,4 μορίων στο ελεύθερο σχέδιο (που ξεπερνά τα όρια του στατιστικού σφάλματος βαθμολόγησης σε ένα τέτοιο μάθημα), και προτιμά εκείνον που έγραψε 0,4 μόρια παραπάνω σε αυτό το μάθημα και 3 μονάδες κάτω στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου;
Φυσικά και είναι αδύνατο για κάποιον να κάνει τέτοιες εκτιμήσεις σε τέτοιο βαθμό και τέτοιο χαοτικό σύστημα.
Η εβε είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Θα πρέπει και οι υπόλοιπες σχολές να έχουν δικαίωμα για ξεχωριστή εβε σε κάποιο βασικό μάθημα.
Η ΕΒΕ είναι τραγική. Δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση, καμία αξιολογική βάση, καμία λογική.
Τα καλύτερο βέβαια θα ήταν να μπορούμε να ορίζουν οι σχολές τον αριθμό εισακτεων, αλλά εδώ είναι Ελλάδα και δεν πρόκειται να συμβεί.
Εδώ υπάρχει ακόμη ένα παράδοξο! :smt023
Όπως κάθε χρόνο, το Υπουργείο ζήτησε από τις Σχολές να καταθέσουν τον αριθμό των θέσεων τους (για τους εισακτέους). Όπως κάθε χρόνο τον κατέθεσαν. Κι όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο τους έγραψε και ενέκρινε περισσότερες θέσεις εισακτέων από εκείνες που ζήτησαν τα πανεπιστήμια.
https://www.alfavita.gr/panellinies/354 ... eisakteoys

Η κυβέρνηση της οποίας την εκπαιδευτική πολιτική υπερασπίζεσαι, έκανε καταρχήν το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που εσύ θεωρείς επιθυμητό.
Και το επόμενο ερώτημα είναι:
γιατί ανακοινώνει ως και 50% περισσότερες θέσεις από εκείνες που ζητούν οι σχολές και πώς συμβαδίζει αυτό με την ΕΒΕ η οποία θεσπίστηκε για να κόψει περισσότερους υποψήφιους;

Άβαταρ μέλους
under
Δημοσιεύσεις: 18499
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 17:02

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από under » 27 Ιούλ 2021, 17:42

Εικόνα
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.

Μπεκρής
Δημοσιεύσεις: 449
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2019, 15:34

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπεκρής » 27 Ιούλ 2021, 23:27

stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 17:02
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:40
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:19


Σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, ναι. Θα μπορούσε πράγματι η στατιστική κατανομή να είναι τόσο στενή σε τρεις με τέσσερις διαφορετικές ΕΒΕ ταυτόχρονα ώστε το σύνολο των υποψηφίων να εντάσσεται μέσα στο στενό όριο του 0,8 της ΕΒΕ, στα τμήματα που θα επέλεγαν το 0,8 ως συντελεστή.
Στην ουσία, με το νόμο αυτό λες "γράψτε όλοι το ίδιο για να μην υπάρχουν αποκλεισμένοι λόγω ΕΒΕ, και μόνο για τις σχολές που επέλεξαν ΕΒΕ μικρότερη ή ίση της μονάδας".
Βέβαια το πιο αστείο είναι ότι αν έγραφαν όλοι το ίδιο, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, τότε δεν θα περνούσε κανείς στην Αρχιτεκτονική ΕΜΠ, αφού ο συντελστής ήταν 1,2 κι επομένως θα έπρεπε κάποιος να υπερβαίνει το ΜΟ (ΕΒΕ) κατά 20% για να μπει... Δηλαδή, στο θεωρητικό παράλληλο σύμπαν που προτείνεις, ο "άριστος" μένει εκτός ΕΜΠ ακριβώς επειδή όλοι κρίνονται το ίδιο άριστοι και το ΕΜΠ θέλει τους κατά 20% περισσότερο άριστους (πιο υψηλή βαθμολογία) που δεν υπάρχουν! :D
Ένα άλλο παράδοξο που σημείωσα σε παλαιότερη ανάρτηση: αν όλοι οι υποψήφιοι ενός επιστημονικού πεδίου δηλώσουν κάποιο ειδικό μάθημα (για πλάκα) κι απλά δεν πάνε να εξεταστούν διότι δεν τους ενδιαφέρει, η ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος θα είναι από 1 ως 5. Δηλαδή ρυθμιστής της βαθμολογίας θα είναι ο πλακατζής της υπόθεσης...

Σε αυτό το σύμπαν, που δεν ζηλεύει τέτοιες παραδοξότητες, την πρώτη χρονιά εφαρμογής της ΕΒΕ έχουμε 25.000 υποψήφιους χωρίς δικαίωμα μηχανογραφικού.


Πάντοτε με ενοχλούσε. Το έβρισκα άνευ παραγματικής σημασίας. Αυτοί που συγκέντρωναν την υψηλότερη βαθμολογία, όποιοι κι αν ήταν, ας προηγούνταν.

Αλλά εκεί τουλάχιστον δεν είχε φτιαχτεί το σύστημα για να κόβει οπωσδήποτε κάποιο ποσοστό των υποψηφίων.
Η αρχιτεκτονική ΕΜΠ και ΑΠΘ είχαν εβε 1 στα ειδικά μαθήματα, όχι 1,2. Η της Ξάνθης είχε 1,1 και οι υπόλοιπες κάτω από 1.
Δεν διαφωνώ. Και δεν γράφω αποκλειστικά για τα ειδικά μαθήματα.
Γράφω για το σύστημα της ΕΒΕ όπως ισχύει σε όλα τα μαθήματα, γενικά. Μέσα σε αυτό το γενικά, εντάσσονται και τα ειδικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.
Εγώ πιστεύω ότι οι σχολές θα πρέπει να έχουν λόγο για τους φοιτητές που θα έρθουν σε αυτές, όπως συμβαίνει παγκοσμίως σε όλα τα πανεπιστήμια.
Μα τώρα δεν έχουν...
Πιστεύεις πραγματικά ότι το ΕΜΠ δεν ήθελε τον αριστούχο των 20900 και την αριστούχο των 21900 για διαφορά 0,4 μορίων στο ελεύθερο σχέδιο (που ξεπερνά τα όρια του στατιστικού σφάλματος βαθμολόγησης σε ένα τέτοιο μάθημα), και προτιμά εκείνον που έγραψε 0,4 μόρια παραπάνω σε αυτό το μάθημα και 3 μονάδες κάτω στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου;
Φυσικά και είναι αδύνατο για κάποιον να κάνει τέτοιες εκτιμήσεις σε τέτοιο βαθμό και τέτοιο χαοτικό σύστημα.
Η εβε είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Θα πρέπει και οι υπόλοιπες σχολές να έχουν δικαίωμα για ξεχωριστή εβε σε κάποιο βασικό μάθημα.
Η ΕΒΕ είναι τραγική. Δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση, καμία αξιολογική βάση, καμία λογική.
Τα καλύτερο βέβαια θα ήταν να μπορούμε να ορίζουν οι σχολές τον αριθμό εισακτεων, αλλά εδώ είναι Ελλάδα και δεν πρόκειται να συμβεί.
Εδώ υπάρχει ακόμη ένα παράδοξο! :smt023
Όπως κάθε χρόνο, το Υπουργείο ζήτησε από τις Σχολές να καταθέσουν τον αριθμό των θέσεων τους (για τους εισακτέους). Όπως κάθε χρόνο τον κατέθεσαν. Κι όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο τους έγραψε και ενέκρινε περισσότερες θέσεις εισακτέων από εκείνες που ζήτησαν τα πανεπιστήμια.
https://www.alfavita.gr/panellinies/354 ... eisakteoys

Η κυβέρνηση της οποίας την εκπαιδευτική πολιτική υπερασπίζεσαι, έκανε καταρχήν το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που εσύ θεωρείς επιθυμητό.
Και το επόμενο ερώτημα είναι:
γιατί ανακοινώνει ως και 50% περισσότερες θέσεις από εκείνες που ζητούν οι σχολές και πώς συμβαδίζει αυτό με την ΕΒΕ η οποία θεσπίστηκε για να κόψει περισσότερους υποψήφιους;
Εσύ πιο πριν έγραφες ότι επειδή η κυβέρνηση όρισε 77000 εισακτεους και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, η εβε είναι αντισυνταγματική. Εγώ λέω ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Θα προτιμούσα βέβαια τσεκούρι στον αριθμό εισακτεων εξαρχής, με βάση τους αριθμούς που ζητούν τα πανεπιστήμια. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα, καθώς θα θίξει το σύνολο των μαθητών, διότι λιγότερους εισακτεους ζητούν όλες οι υψηλόβαθμες σχολές. Εδώ για τις αρχιτεκτονικές και βλέπεις τι γίνεται. Η εβε φαίνεται να είναι το μόνο πολιτικά εφικτό. Ελπίζω να διαψευστω και του χρόνου να δω πραγματική μείωση αριθμού εισακτεων.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 28 Ιούλ 2021, 09:46

Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 23:27
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 17:02
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 16:40


Η αρχιτεκτονική ΕΜΠ και ΑΠΘ είχαν εβε 1 στα ειδικά μαθήματα, όχι 1,2. Η της Ξάνθης είχε 1,1 και οι υπόλοιπες κάτω από 1.
Δεν διαφωνώ. Και δεν γράφω αποκλειστικά για τα ειδικά μαθήματα.
Γράφω για το σύστημα της ΕΒΕ όπως ισχύει σε όλα τα μαθήματα, γενικά. Μέσα σε αυτό το γενικά, εντάσσονται και τα ειδικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.
Εγώ πιστεύω ότι οι σχολές θα πρέπει να έχουν λόγο για τους φοιτητές που θα έρθουν σε αυτές, όπως συμβαίνει παγκοσμίως σε όλα τα πανεπιστήμια.
Μα τώρα δεν έχουν...
Πιστεύεις πραγματικά ότι το ΕΜΠ δεν ήθελε τον αριστούχο των 20900 και την αριστούχο των 21900 για διαφορά 0,4 μορίων στο ελεύθερο σχέδιο (που ξεπερνά τα όρια του στατιστικού σφάλματος βαθμολόγησης σε ένα τέτοιο μάθημα), και προτιμά εκείνον που έγραψε 0,4 μόρια παραπάνω σε αυτό το μάθημα και 3 μονάδες κάτω στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου;
Φυσικά και είναι αδύνατο για κάποιον να κάνει τέτοιες εκτιμήσεις σε τέτοιο βαθμό και τέτοιο χαοτικό σύστημα.
Η εβε είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Θα πρέπει και οι υπόλοιπες σχολές να έχουν δικαίωμα για ξεχωριστή εβε σε κάποιο βασικό μάθημα.
Η ΕΒΕ είναι τραγική. Δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση, καμία αξιολογική βάση, καμία λογική.
Τα καλύτερο βέβαια θα ήταν να μπορούμε να ορίζουν οι σχολές τον αριθμό εισακτεων, αλλά εδώ είναι Ελλάδα και δεν πρόκειται να συμβεί.
Εδώ υπάρχει ακόμη ένα παράδοξο! :smt023
Όπως κάθε χρόνο, το Υπουργείο ζήτησε από τις Σχολές να καταθέσουν τον αριθμό των θέσεων τους (για τους εισακτέους). Όπως κάθε χρόνο τον κατέθεσαν. Κι όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο τους έγραψε και ενέκρινε περισσότερες θέσεις εισακτέων από εκείνες που ζήτησαν τα πανεπιστήμια.
https://www.alfavita.gr/panellinies/354 ... eisakteoys

Η κυβέρνηση της οποίας την εκπαιδευτική πολιτική υπερασπίζεσαι, έκανε καταρχήν το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που εσύ θεωρείς επιθυμητό.
Και το επόμενο ερώτημα είναι:
γιατί ανακοινώνει ως και 50% περισσότερες θέσεις από εκείνες που ζητούν οι σχολές και πώς συμβαδίζει αυτό με την ΕΒΕ η οποία θεσπίστηκε για να κόψει περισσότερους υποψήφιους;
Εσύ πιο πριν έγραφες ότι επειδή η κυβέρνηση όρισε 77000 εισακτεους και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, η εβε είναι αντισυνταγματική. Εγώ λέω ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Θα προτιμούσα βέβαια τσεκούρι στον αριθμό εισακτεων εξαρχής, με βάση τους αριθμούς που ζητούν τα πανεπιστήμια. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα, καθώς θα θίξει το σύνολο των μαθητών, διότι λιγότερους εισακτεους ζητούν όλες οι υψηλόβαθμες σχολές. Εδώ για τις αρχιτεκτονικές και βλέπεις τι γίνεται. Η εβε φαίνεται να είναι το μόνο πολιτικά εφικτό. Ελπίζω να διαψευστω και του χρόνου να δω πραγματική μείωση αριθμού εισακτεων.
Κατά τη γνώμη μου η ΕΒΕ είναι αντισυνταγματική ούτως ή άλλως.
Αφενός αρνείται την διαπιστευμένη ικανότητα των υποψηφίων να συμμετάσχουν στην 3ο βάθμια εκπαίδευση ως επιτυχόντες της 2ο βάθμιας, δηλαδή επί της ουσίας προσβάλλει την ίδια την πολιτειακή πιστοποίηση αποφοίτησης από τη 2βάθμια, κι αφετέρου αρνείται αναιτιολόγητα την εκπαίδευση των νέων μας σε θέσεις δημόσιας εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν για εκείνους.

Όμως, εφόσον θεωρείς ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των εισακτέων, ακόμη ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θεωρητικά, η μείωση των εισακτέων θα γίνονταν πιο εύκολα με μείωση των θέσεων στα πανεπιστήμια. Αν αντί 75.000 θέσεων ανακοινώνονταν 50.000 θέσεις, δεν θα εισάγονταν εκ των πραγμάτων σε κάθε σχολή 25.000 λιγότεροι υποψήφιοι; Άραγε, γιατί τόσος ντόρος με πολύπλοκους συντελεστές και κόφτες;

Επομένως, εδώ έχουμε ένα παράδοξο σύμφωνα με το οποίο ανακοινώνονται περισσότερες θέσεις εισαγωγής από τις προτεινόμενες των Σχολών, δηλαδή ανακοινώνεται πρόθεση του Υπουργείου να εξυπηρετήσει περισσότερους εισακτέους στα Πανεπιστήμια και ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύστημα αυτόματου κόφτη που τους περιορίζει.

Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησαν απλά σε μείωση των θέσεων, αφού ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων;

Edit:
Η απάντηση είναι απλή.
Αν ανακοίνωναν μείωση των θέσεων, τότε όλοι οι εισακτέοι θα καταλάμβαναν εξ ανάγκης όλες τις διαθέσιμες θέσεις των πανεπιστημίων. "Πού το πρόβλημα;" θα μου πεις...
Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι έτσι δεν απαξιώνονται τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να διαφημιστούν τα ιδιωτικά. Αυτό που συμβαίνει με τον κόφτη της ΕΒΕ είναι ότι πανεπιστήμια της επαρχίας, πανεπιστήμια συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα μείνουν χωρίς ...εισακτέους ή με ελάχιστους εισακτέους. Ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να λειτουργεί με 5 και 10 εισακτέους. Σύντομα, θα απαξιωθεί, θα κριθεί αντιοικονομικό και θα κλείσει. Επομένως, σύντομα θα δημιουργηθούν ευκαιρίες μπασίματος για τα ιδιωτικά κολέγια, ειδικά σε αυτά τα αντικείμενα.

Αυτό που συμβαίνει δηλαδή με την ΕΒΕ και δεν συμβαίνει με μία απλή οριζόντια μείωση των εισακτέων, είναι ότι απαξιώνονται συστηματικά τα επαρχιακά πανεπιστήμια προς όφελος των ιδιωτικών κολεγίων.

Σε άλλη φάση μπορούμε να συζητήσουμε και για τις συνέπειες αυτού του νομοσχεδίου στις τοπικές κοινωνίες, στην παραμεθόριο και ακόμη και στα εθνικά ζητήματα ασφάλειας εξαιτίας της συστηματικής προσπάθειας ερημοποίησης των περιοχών αυτών μέσω της διάλυσης των πανεπιστημίων.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος stavmanr την 28 Ιούλ 2021, 10:41, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Μπεκρής
Δημοσιεύσεις: 449
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2019, 15:34

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπεκρής » 28 Ιούλ 2021, 10:29

stavmanr έγραψε:
28 Ιούλ 2021, 09:46
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 23:27
stavmanr έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 17:02

Δεν διαφωνώ. Και δεν γράφω αποκλειστικά για τα ειδικά μαθήματα.
Γράφω για το σύστημα της ΕΒΕ όπως ισχύει σε όλα τα μαθήματα, γενικά. Μέσα σε αυτό το γενικά, εντάσσονται και τα ειδικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.


Μα τώρα δεν έχουν...
Πιστεύεις πραγματικά ότι το ΕΜΠ δεν ήθελε τον αριστούχο των 20900 και την αριστούχο των 21900 για διαφορά 0,4 μορίων στο ελεύθερο σχέδιο (που ξεπερνά τα όρια του στατιστικού σφάλματος βαθμολόγησης σε ένα τέτοιο μάθημα), και προτιμά εκείνον που έγραψε 0,4 μόρια παραπάνω σε αυτό το μάθημα και 3 μονάδες κάτω στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου;
Φυσικά και είναι αδύνατο για κάποιον να κάνει τέτοιες εκτιμήσεις σε τέτοιο βαθμό και τέτοιο χαοτικό σύστημα.


Η ΕΒΕ είναι τραγική. Δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση, καμία αξιολογική βάση, καμία λογική.


Εδώ υπάρχει ακόμη ένα παράδοξο! :smt023
Όπως κάθε χρόνο, το Υπουργείο ζήτησε από τις Σχολές να καταθέσουν τον αριθμό των θέσεων τους (για τους εισακτέους). Όπως κάθε χρόνο τον κατέθεσαν. Κι όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο τους έγραψε και ενέκρινε περισσότερες θέσεις εισακτέων από εκείνες που ζήτησαν τα πανεπιστήμια.
https://www.alfavita.gr/panellinies/354 ... eisakteoys

Η κυβέρνηση της οποίας την εκπαιδευτική πολιτική υπερασπίζεσαι, έκανε καταρχήν το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που εσύ θεωρείς επιθυμητό.
Και το επόμενο ερώτημα είναι:
γιατί ανακοινώνει ως και 50% περισσότερες θέσεις από εκείνες που ζητούν οι σχολές και πώς συμβαδίζει αυτό με την ΕΒΕ η οποία θεσπίστηκε για να κόψει περισσότερους υποψήφιους;
Εσύ πιο πριν έγραφες ότι επειδή η κυβέρνηση όρισε 77000 εισακτεους και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, η εβε είναι αντισυνταγματική. Εγώ λέω ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Θα προτιμούσα βέβαια τσεκούρι στον αριθμό εισακτεων εξαρχής, με βάση τους αριθμούς που ζητούν τα πανεπιστήμια. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα, καθώς θα θίξει το σύνολο των μαθητών, διότι λιγότερους εισακτεους ζητούν όλες οι υψηλόβαθμες σχολές. Εδώ για τις αρχιτεκτονικές και βλέπεις τι γίνεται. Η εβε φαίνεται να είναι το μόνο πολιτικά εφικτό. Ελπίζω να διαψευστω και του χρόνου να δω πραγματική μείωση αριθμού εισακτεων.
Κατά τη γνώμη μου η ΕΒΕ είναι αντισυνταγματική ούτως ή άλλως.
Αφενός αρνείται την διαπιστευμένη ικανότητα των υποψηφίων να συμμετάσχουν στην 3ο βάθμια εκπαίδευση ως επιτυχόντες της 2ο βάθμιας, δηλαδή επί της ουσίας προσβάλλει την ίδια την πολιτειακή πιστοποίηση αποφοίτησης από τη 2βάθμια, κι αφετέρου αρνείται αναιτιολόγητα την εκπαίδευση των νέων μας σε θέσεις δημόσιας εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν για εκείνους.

Όμως, εφόσον θεωρείς ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των εισακτέων, ακόμη ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θεωρητικά, η μείωση των εισακτέων θα γίνονταν πιο εύκολα με μείωση των θέσεων στα πανεπιστήμια. Αν αντί 75.000 θέσεων ανακοινώνονταν 50.000 θέσεις, δεν θα εισάγονταν εκ των πραγμάτων σε κάθε σχολή 25.000 λιγότεροι υποψήφιοι. Άραγε, γιατί τόσος ντόρος με πολύπλοκους συντελεστές και κόφτες;

Επομένως, εδώ έχουμε ένα παράδοξο σύμφωνα με το οποίο ανακοινώνονται περισσότερες θέσεις εισαγωγής από τις προτεινόμενες των Σχολών, δηλαδή ανακοινώνεται πρόθεση του Υπουργείου να εξυπηρετήσει περισσότερους εισακτέους στα Πανεπιστήμια και ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύστημα αυτόματου κόφτη που τους περιορίζει.

Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησαν απλά σε μείωση των θέσεων, αφού ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων;
Πάλι δικάζεις εσύ; Όλα αυτά τα χρόνια κάποιοι δεν περνάνε πανεπιστήμιο ΚΑΙ μενουν κάποιες θέσεις κενες. Μάλιστα υπάρχει ανισορροπία στις θέσεις ανά κατεύθυνση. Ποτέ δεν έχει βγει αντισυνταγματικό.

Δεν μείωσε τις θέσεις λόγω πολιτικού κόστους. Θα μείωνε θέσεις σε ιατρικές και πολυτεχνεία Αττικής Θεσσαλονίκης και θα είχαν πρόβλημα πολλοί αριστούχοι. Ο,τι έγινε με τους υποψήφιους αρχιτεκτονικών επί 100.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Aρχιτέκτονας Λαζαρής Ζαούσης για υποψήφιο φοιτητή αρχιτεκτονικής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 28 Ιούλ 2021, 10:36

Μπεκρής έγραψε:
28 Ιούλ 2021, 10:29
stavmanr έγραψε:
28 Ιούλ 2021, 09:46
Μπεκρής έγραψε:
27 Ιούλ 2021, 23:27


Εσύ πιο πριν έγραφες ότι επειδή η κυβέρνηση όρισε 77000 εισακτεους και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, η εβε είναι αντισυνταγματική. Εγώ λέω ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Θα προτιμούσα βέβαια τσεκούρι στον αριθμό εισακτεων εξαρχής, με βάση τους αριθμούς που ζητούν τα πανεπιστήμια. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα, καθώς θα θίξει το σύνολο των μαθητών, διότι λιγότερους εισακτεους ζητούν όλες οι υψηλόβαθμες σχολές. Εδώ για τις αρχιτεκτονικές και βλέπεις τι γίνεται. Η εβε φαίνεται να είναι το μόνο πολιτικά εφικτό. Ελπίζω να διαψευστω και του χρόνου να δω πραγματική μείωση αριθμού εισακτεων.
Κατά τη γνώμη μου η ΕΒΕ είναι αντισυνταγματική ούτως ή άλλως.
Αφενός αρνείται την διαπιστευμένη ικανότητα των υποψηφίων να συμμετάσχουν στην 3ο βάθμια εκπαίδευση ως επιτυχόντες της 2ο βάθμιας, δηλαδή επί της ουσίας προσβάλλει την ίδια την πολιτειακή πιστοποίηση αποφοίτησης από τη 2βάθμια, κι αφετέρου αρνείται αναιτιολόγητα την εκπαίδευση των νέων μας σε θέσεις δημόσιας εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν για εκείνους.

Όμως, εφόσον θεωρείς ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των εισακτέων, ακόμη ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θεωρητικά, η μείωση των εισακτέων θα γίνονταν πιο εύκολα με μείωση των θέσεων στα πανεπιστήμια. Αν αντί 75.000 θέσεων ανακοινώνονταν 50.000 θέσεις, δεν θα εισάγονταν εκ των πραγμάτων σε κάθε σχολή 25.000 λιγότεροι υποψήφιοι. Άραγε, γιατί τόσος ντόρος με πολύπλοκους συντελεστές και κόφτες;

Επομένως, εδώ έχουμε ένα παράδοξο σύμφωνα με το οποίο ανακοινώνονται περισσότερες θέσεις εισαγωγής από τις προτεινόμενες των Σχολών, δηλαδή ανακοινώνεται πρόθεση του Υπουργείου να εξυπηρετήσει περισσότερους εισακτέους στα Πανεπιστήμια και ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύστημα αυτόματου κόφτη που τους περιορίζει.

Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησαν απλά σε μείωση των θέσεων, αφού ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων;
Πάλι δικάζεις εσύ; Όλα αυτά τα χρόνια κάποιοι δεν περνάνε πανεπιστήμιο ΚΑΙ μενουν κάποιες θέσεις κενες. Μάλιστα υπάρχει ανισορροπία στις θέσεις ανά κατεύθυνση. Ποτέ δεν έχει βγει αντισυνταγματικό.
Οι όποιες κενές θέσεις έμεναν τέτοιες από την διαδικασία της προτίμησης των ίδιων των υποψηφίων. Αυτοί αποφάσιζαν αν θα καλύψουν τις κενές θέσεις κατά προσωπική βούληση, μέσω του μηχανογραφικού.
Αντισυνταγματικό δεν είναι μένουν κενές θέσεις επειδή δεν τις προτιμούν οι υποψήφιοι, αλλά να μένουν κενές θέσεις που προτιμούν οι υποψήφιοι. Δηλαδή, στην ουσία να τους λες "έχω ελεύθερη θέση, αλλά δεν είναι για κανέναν".
Δεν μείωσε τις θέσεις λόγω πολιτικού κόστους. Θα μείωνε θέσεις σε ιατρικές και πολυτεχνεία Αττικής Θεσσαλονίκης και θα είχαν πρόβλημα πολλοί αριστούχοι. Ο,τι έγινε με τους υποψήφιους αρχιτεκτονικών επί 100.
Δες το edit στο προηγούμενο ποστ.

Θα διαπιστώσεις, λοιπόν, ότι η παράδοξη αύξηση των θέσεων στα πανεπιστήμια σε συνδυασμό με την ΕΒΕ απλά μεταφέρει την πλειονότητα των υποψηφίων εκτός συγκεκριμένων πανεπιστημίων και μακριά από την επαρχία.
Πχ. https://typos-i.gr/article/poso-8a-ephr ... -iwanninwn

Κι αν δεν πιστέψουμε ότι η κυβέρνηση είναι αφελής και δεν ξέρει τί κάνει, τότε καταλαβαίνουμε ότι αυτό αποτελεί στρατηγική απόφαση κι όχι απλά μία αστοχία.


Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών