Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
sharp
Δημοσιεύσεις: 21181
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 17 Μάιος 2022, 02:40

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:35
sharp έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:29
Ειδικά στον Μότσαρτ δεν εξυπηρετούσε το όργανο. Έχεις ακούσει φαντάζομαι πιάνο Μότσαρτ.
Σωστά. Βάλε να ακούσουν και ίσως να δουν. Δεν μπορούν να καταλάβουν τι τους λες γιατί έχουν παίξει και ακούσει Μότσαρτ μόνο σε σύγχρονα πιάνα.
Γιατί εσύ βαριέσαι;

Τεσπαμμμ :003:


Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 02:41

Cecily Anne έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:34
ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:33
Cecily Anne έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:29
:roll: Ρε συ να στο ξεχειλώσω λίγο σε ελληνικό έδαφος. Είναι οι κυκλαδίτικοι βιολιτζήδες οι καλύτεροι παραδοσιακοί μουσικοί, γιατί επηρέασαν όλη την παραδοσιακή μουσική και ακόμα και σήμερα τους κοπιάρουν όλοι;
δεν έχω ιδέα τι εννοείς. Προσοχή. Εγώ δεν υποστήριξα ότι είναι καλός επειδή τον κόπιαραν οι επόμενοι. Είπα ότι δημιούργησε μια κατηγορία επεξεργασίας και ανάπτυξης υλικού (με την αντιδιαστολή του χαρακτήρα των δύο αρχικών θεμάτων της φόρμας σονάτας - του αλέγκρο σονάτας) που έγιναν η ραχοκοκαλιά για την πλειοψηφία των έργων στις επόμενες εποχές.
Εσύ πιστεύεις ότι αν έναν μεταγενέστερο τον βάλεις στην εποχή του, δε θα κάνει παπάδες και αντίστοιχα, αν έναν εκείνης της εποχής τον φέρεις στο σήμερα, δε θα κάνει παπάδες. Ε ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.-
Δεν καταλαβαίνω καν πως φτάνεις σε ένα τέτοιο συμπέρασμα. Εξήγησε να εξηγήσω με την σειρά μου να λυθεί η παρεξήγηση.

Άβαταρ μέλους
Cecily Anne
Δημοσιεύσεις: 20264
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:39

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Cecily Anne » 17 Μάιος 2022, 02:43

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:41
Cecily Anne έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:34
ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:33


δεν έχω ιδέα τι εννοείς. Προσοχή. Εγώ δεν υποστήριξα ότι είναι καλός επειδή τον κόπιαραν οι επόμενοι. Είπα ότι δημιούργησε μια κατηγορία επεξεργασίας και ανάπτυξης υλικού (με την αντιδιαστολή του χαρακτήρα των δύο αρχικών θεμάτων της φόρμας σονάτας - του αλέγκρο σονάτας) που έγιναν η ραχοκοκαλιά για την πλειοψηφία των έργων στις επόμενες εποχές.
Εσύ πιστεύεις ότι αν έναν μεταγενέστερο τον βάλεις στην εποχή του, δε θα κάνει παπάδες και αντίστοιχα, αν έναν εκείνης της εποχής τον φέρεις στο σήμερα, δε θα κάνει παπάδες. Ε ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.-
Δεν καταλαβαίνω καν πως φτάνεις σε ένα τέτοιο συμπέρασμα. Εξήγησε να εξηγήσω με την σειρά μου να λυθεί η παρεξήγηση.
Επειδή κάνεις το συλλογισμό του ότι οι επόμενοι καλύτεροι είναι καλύτεροι, γιατί είχαν πιο εξελιγμένες βάσεις να πατήσουν και άρα δεν είναι καλύτεροι, γιατί αυτός δεν τις είχε.

(Δεν υπάρχει παρεξήγηση, συζήτηση κάνουμε).
“I ought to of shot that dog myself, George. I shouldn't ought to of let no stranger shoot my dog.”

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40705
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 17 Μάιος 2022, 02:47

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:40
Εγώ σου είπαν βρεις κάτι με την αρμονία και το είδος της σύνθεσης του Ραχμάνινοφ αιώνες πριν. Ε, δεν γίνεται για τον ίδιο λόγο που σκάβεις να βρεις αρχαία και δεν πρόκειται ποτέ να βρεις σκληρούς δίσκους ή μνήμες RAM.
Είναι δύσκολο κάτι τέτοιο γιατί εδώ σου έβαλα βιολί και τσίνισες. Πού να το βρω το πιάνο πριν 500 χρόνια; Αν υπήρχαν μπορεί να υπήρχαν και αντίστοιχοι δεξιοτέχνες, αλλά θα ήταν πάλι δύσκολο να τους βρω γιατί όσο πιο πίσω πας τόσο πιο εύκολα χάνονται οι καταγραφές, ειδικά σε κάτι που διαχρονικά ήταν εφήμερο, όπως η μουσική. Από κάποιο σημείο και ύστερα άρχισε συστηματικά η καταγραφή μουσικής, με συγκεκριμένους κανόνες και πάλι έχουν διασωθεί οι πιο ευνοημένοι τους συστήματος. Αν ο Ραχμάνινοφ ζούσε πριν 500 χρόνια, όσο γαμάτος κι αν ήταν δεν θα τον γνώριζες ποτέ εσύ το παιδί του 20ού αιώνα.

Δεν θα είχε στην διάθεσή του τις ίδιες φόρμες, είναι το επιχείρημά σου, αλλά αυτό που λέμε εγώ και η Σίσιλι είναι ότι με τα διαθέσιμα μέσα της εποχής εκείνης θα ακουγόταν εξίσου γαμάτη η μουσική του.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 02:51

hellegennes έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:36
Ο Νεύτωνας ίδρυσε την κινηματική φυσική. Για να το κάνει αυτό έπρεπε να επινοήσει τους λογισμούς, ένα μαθηματικό εργαλείο που δεν υπήρχε. Είναι τόσο βασικό στην κινηματική φυσική όσο οι ίδιες οι νότες στην μουσική. Επινόησε τις νότες ο Μότσαρτ;

Όχι, δεν είναι συγκρίσιμα τα επιτεύγματα, ούτε κατά διάνοια, χωρίς να λέω ότι ο Μότσαρτ δεν ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό κεφάλαιο στην μουσική ιστορία. Αλλά δεν ήταν το σημαντικότερο. Ούτε το πιο δεξιοτεχνικό. Κατά την γνώμη μου, δε, ούτε το πιο ευχάριστο στην ακρόαση. Και δεν έχει να κάνει με την εποχή του και τι μουσικές φόρμες είχε στην διάθεσή του. Αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη.
Το να επινοήσει ο Μότσαρτ νότες, θα ήταν σαν να ζητάς από τον Νεύτωνα να δημιουργήσει γλώσσα για να μιλήσει. Δεν έχω τις προσλαμβάνουσες για να μπορέσω να κατανοήσω πλήρως το επίτευγμα του Νεύτωνα αλλά ούτε κι εσύ ξέρεις τι είναι μονοθεματική και διθεματική σονάτα για να μπορέσω να σου εξηγήσω το άλμα που έγινε τότε και την συνεισφορά του Μότσαρτ.

Παράτα το αυτό με την δεξιοτεχνία. Οι μουσικοί είναι ενίοτε και ακροβάτες αλλά αυτά είναι μιας κάποιας σημασίας και όχι ουσιώδη. Για τους εκτελεστές καταλαβαίνω ότι παίζει ρόλο και γεμίζει αίθουσες (και δικαίως). Μια βόλτα σε Ωδεία θα σε πείσει αφού υπάρχουν μαθητές με εξαιρετικές δεξιοτεχνικές ικανότητες που υποφέρουν στο ερμηνευτικό τομέα. Τι να λέει αυτό; Σήμερα βάζεις και υπολογιστή ή ηλεκτρικό πιάνο και παίζει πιο δεξιοτεχνικά από οποιοδήποτε εκτελεστή. Για το συνθέτη όμως γιατί του δίνεις τόση σημασία; Η μουσική του Ξενάκη για πιάνο απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα δεξιοτεχνικά σκιλς από του Λιστ αλλά δεν σου αρέσει. Άρα;

Ο Λιστ δεν είναι σπουδαίος συνθέτης επειδή έγραφε δεξιοτεχνικά. Αυτό είναι τελείως λάθος θεώρηση. Είναι ένας σπουδαίος συνθέτης (ξέρει να αρμόζει τα στοιχεία μεταξύ τους, να επεξεργάζεται και να αναπτύσσει μουσικές ιδέες) ο οποίος έγραψε δεξιοτεχνικά έργα.

Τα περί προτιμήσεων σεβαστά. Στην εξήγηση μπερδεύεις πράγματα.

Άβαταρ μέλους
Cecily Anne
Δημοσιεύσεις: 20264
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:39

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Cecily Anne » 17 Μάιος 2022, 02:52

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:51
hellegennes έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:36
Ο Νεύτωνας ίδρυσε την κινηματική φυσική. Για να το κάνει αυτό έπρεπε να επινοήσει τους λογισμούς, ένα μαθηματικό εργαλείο που δεν υπήρχε. Είναι τόσο βασικό στην κινηματική φυσική όσο οι ίδιες οι νότες στην μουσική. Επινόησε τις νότες ο Μότσαρτ;

Όχι, δεν είναι συγκρίσιμα τα επιτεύγματα, ούτε κατά διάνοια, χωρίς να λέω ότι ο Μότσαρτ δεν ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό κεφάλαιο στην μουσική ιστορία. Αλλά δεν ήταν το σημαντικότερο. Ούτε το πιο δεξιοτεχνικό. Κατά την γνώμη μου, δε, ούτε το πιο ευχάριστο στην ακρόαση. Και δεν έχει να κάνει με την εποχή του και τι μουσικές φόρμες είχε στην διάθεσή του. Αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη.
Το να επινοήσει ο Μότσαρτ νότες, θα ήταν σαν να ζητάς από τον Νεύτωνα να δημιουργήσει γλώσσα για να μιλήσει. Δεν έχω τις προσλαμβάνουσες για να μπορέσω να κατανοήσω πλήρως το επίτευγμα του Νεύτωνα αλλά ούτε κι εσύ ξέρεις τι είναι μονοθεματική και διθεματική σονάτα για να μπορέσω να σου εξηγήσω το άλμα που έγινε τότε και την συνεισφορά του Μότσαρτ.

Παράτα το αυτό με την δεξιοτεχνία. Οι μουσικοί είναι ενίοτε και ακροβάτες αλλά αυτά είναι μιας κάποιας σημασίας και όχι ουσιώδη. Για τους εκτελεστές καταλαβαίνω ότι παίζει ρόλο και γεμίζει αίθουσες (και δικαίως). Μια βόλτα σε Ωδεία θα σε πείσει αφού υπάρχουν μαθητές με εξαιρετικές δεξιοτεχνικές ικανότητες που υποφέρουν στο ερμηνευτικό τομέα. Τι να λέει αυτό; Σήμερα βάζεις και υπολογιστή ή ηλεκτρικό πιάνο και παίζει πιο δεξιοτεχνικά από οποιοδήποτε εκτελεστή. Για το συνθέτη όμως γιατί του δίνεις τόση σημασία; Η μουσική του Ξενάκη για πιάνο απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα δεξιοτεχνικά σκιλς από του Λιστ αλλά δεν σου αρέσει. Άρα;

Ο Λιστ δεν είναι σπουδαίος συνθέτης επειδή έγραφε δεξιοτεχνικά. Αυτό είναι τελείως λάθος θεώρηση. Είναι ένας σπουδαίος συνθέτης (ξέρει να αρμόζει τα στοιχεία μεταξύ τους, να επεξεργάζεται και να αναπτύσσει μουσικές ιδέες) ο οποίος έγραψε δεξιοτεχνικά έργα.

Τα περί προτιμήσεων σεβαστά. Στην εξήγηση μπερδεύεις πράγματα.
Για την ακρίβεια ο Νεύτωνας δεν επινόησε μόνο τις αντίστοιχες νότες, αλλά και το πιάνο. Α και δεν επηρέασε μόνο τους πιανίστες τους αντίστοιχους, αλλά και τους βιολιτζήδες και τους σαξοφωνίστες και τους κοντραμπασίστες και γενικά άπαντες. Και πήδησε και κλάδο και επηρέασε μέχρι και τους θεολόγους. (Βλέπεις δε σχολιάζω καν χημικούς και μαθηματικούς που ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ επηρεάστηκαν στη βάση τους).
“I ought to of shot that dog myself, George. I shouldn't ought to of let no stranger shoot my dog.”

sharp
Δημοσιεύσεις: 21181
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 17 Μάιος 2022, 02:59

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:51
hellegennes έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:36
Ο Νεύτωνας ίδρυσε την κινηματική φυσική. Για να το κάνει αυτό έπρεπε να επινοήσει τους λογισμούς, ένα μαθηματικό εργαλείο που δεν υπήρχε. Είναι τόσο βασικό στην κινηματική φυσική όσο οι ίδιες οι νότες στην μουσική. Επινόησε τις νότες ο Μότσαρτ;

Όχι, δεν είναι συγκρίσιμα τα επιτεύγματα, ούτε κατά διάνοια, χωρίς να λέω ότι ο Μότσαρτ δεν ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό κεφάλαιο στην μουσική ιστορία. Αλλά δεν ήταν το σημαντικότερο. Ούτε το πιο δεξιοτεχνικό. Κατά την γνώμη μου, δε, ούτε το πιο ευχάριστο στην ακρόαση. Και δεν έχει να κάνει με την εποχή του και τι μουσικές φόρμες είχε στην διάθεσή του. Αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη.
Το να επινοήσει ο Μότσαρτ νότες, θα ήταν σαν να ζητάς από τον Νεύτωνα να δημιουργήσει γλώσσα για να μιλήσει. Δεν έχω τις προσλαμβάνουσες για να μπορέσω να κατανοήσω πλήρως το επίτευγμα του Νεύτωνα αλλά ούτε κι εσύ ξέρεις τι είναι μονοθεματική και διθεματική σονάτα για να μπορέσω να σου εξηγήσω το άλμα που έγινε τότε και την συνεισφορά του Μότσαρτ.

Παράτα το αυτό με την δεξιοτεχνία. Οι μουσικοί είναι ενίοτε και ακροβάτες αλλά αυτά είναι μιας κάποιας σημασίας και όχι ουσιώδη. Για τους εκτελεστές καταλαβαίνω ότι παίζει ρόλο και γεμίζει αίθουσες (και δικαίως). Μια βόλτα σε Ωδεία θα σε πείσει αφού υπάρχουν μαθητές με εξαιρετικές δεξιοτεχνικές ικανότητες που υποφέρουν στο ερμηνευτικό τομέα. Τι να λέει αυτό; Σήμερα βάζεις και υπολογιστή ή ηλεκτρικό πιάνο και παίζει πιο δεξιοτεχνικά από οποιοδήποτε εκτελεστή. Για το συνθέτη όμως γιατί του δίνεις τόση σημασία; Η μουσική του Ξενάκη για πιάνο απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα δεξιοτεχνικά σκιλς από του Λιστ αλλά δεν σου αρέσει. Άρα;

Ο Λιστ δεν είναι σπουδαίος συνθέτης επειδή έγραφε δεξιοτεχνικά. Αυτό είναι τελείως λάθος θεώρηση. Είναι ένας σπουδαίος συνθέτης (ξέρει να αρμόζει τα στοιχεία μεταξύ τους, να επεξεργάζεται και να αναπτύσσει μουσικές ιδέες) ο οποίος έγραψε δεξιοτεχνικά έργα.

Τα περί προτιμήσεων σεβαστά. Στην εξήγηση μπερδεύεις πράγματα.
Ρε ο Μότσαρτ ήταν Θεός. Άντε ημίθεος λόγω Μπαχ. Δεν γίνεται να συγκρίνονται αυτοί με άλλους. Από Μπετόβεν και μετά αρχίζουν οι συγκρίσεις. Και τελειώνουν πριν τον Στοκχάουζεν. Κι αυτός εκτός συναγωνισμού από την ανάποδη.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 02:59

Cecily Anne έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:43
Επειδή κάνεις το συλλογισμό του ότι οι επόμενοι καλύτεροι είναι καλύτεροι, γιατί είχαν πιο εξελιγμένες βάσεις να πατήσουν και άρα δεν είναι καλύτεροι, γιατί αυτός δεν τις είχε.

(Δεν υπάρχει παρεξήγηση, συζήτηση κάνουμε).
Δεν λέω ότι υπάρχει μεταξύ μας παρεξήγηση αλλά σε κάτι από αυτά που γράφω. Ειλικρινά δεν κατάλαβα τίποτα από το παραπάνω.

Λέω ότι:

Κάθε επίτευγμα κρίνεται στην εποχή του. Ο Μότσαρτ έκανε τότε αυτά που έκανε. Ένας εξίσου ικανός πριν ή μετά από αυτόν θα έκανε (υποθέτουμε γιατί παίζουν και τυχαία γεγονότα κάποιο ρόλο) εξίσου σπουδαία πράγματα στην δική του εποχή. Και φυσικά συνέβη αυτό. Αν δεν είχε το Μπάχ να σπάσει το υλικό στα δευτερεύοντα μέρη και να κάνει γέφυρες και επεισόδια, μάλλον δεν θα είχες το Μότσαρτ. Δεν είναι μόνο αυτός που επηρέασε τόσο δραματικά την εξέλιξη της τέχνης της μουσικής. Είναι καμιά δεκαριά ή εικοσαριά πολύ σημαντικές προσωπικότητες μέσα στους αιώνες.

Οι επόμενοι καλύτεροι δεν είναι καλύτεροι. Απλά παίρνουν κάτι έτοιμο από τους προηγούμενους. Καλοί (και μάλλον όχι καλύτεροι) γίνονται όταν καταφέρουν να παράξουν σπουδαίο έργο. Για κάποιους σπουδαίο έργο σημαίνει αρτιότητα στην κατασκευή, προσοχή στην λεπτομέρεια και έντονο προσωπικό στοιχείο. Σε κάποιους πολύ λίγους και ιδιαίτερους αυτό το έντονο προσωπικό στοιχείο συνδυάζεται με νέες λύσεις που ανοίγουν δρόμους για νέες καταστάσεις. Κάποιες φορές όμως τους δρόμους τους ανοίγουν δευτερότριτες προσωπικότητες που έχουν εκπληκτικές ιδέες αλλά μέτριες υλοποιήσεις. Και έρχεται τότες κάποιος με περισσότερες γνώσεις, γούστο και φαντασία και πατάει εκεί πάει το πράγμα παρακάτω επηρεάζοντας πολλούς να ακολουθήσουν.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40705
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 17 Μάιος 2022, 03:00

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:51
Παράτα το αυτό με την δεξιοτεχνία. Οι μουσικοί είναι ενίοτε και ακροβάτες αλλά αυτά είναι μιας κάποιας σημασίας και όχι ουσιώδη. Για τους εκτελεστές καταλαβαίνω ότι παίζει ρόλο και γεμίζει αίθουσες (και δικαίως). Μια βόλτα σε Ωδεία θα σε πείσει αφού υπάρχουν μαθητές με εξαιρετικές δεξιοτεχνικές ικανότητες που υποφέρουν στο ερμηνευτικό τομέα. Τι να λέει αυτό; Σήμερα βάζεις και υπολογιστή ή ηλεκτρικό πιάνο και παίζει πιο δεξιοτεχνικά από οποιοδήποτε εκτελεστή. Για το συνθέτη όμως γιατί του δίνεις τόση σημασία; Η μουσική του Ξενάκη για πιάνο απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα δεξιοτεχνικά σκιλς από του Λιστ αλλά δεν σου αρέσει. Άρα;

Ο Λιστ δεν είναι σπουδαίος συνθέτης επειδή έγραφε δεξιοτεχνικά. Αυτό είναι τελείως λάθος θεώρηση. Είναι ένας σπουδαίος συνθέτης (ξέρει να αρμόζει τα στοιχεία μεταξύ τους, να επεξεργάζεται και να αναπτύσσει μουσικές ιδέες) ο οποίος έγραψε δεξιοτεχνικά έργα.

Τα περί προτιμήσεων σεβαστά. Στην εξήγηση μπερδεύεις πράγματα.
Ξεστράτισες. Πουθενά δεν μίλησα για δεξιοτεχνία στην εκτέλεση. Μιλάμε για δεξιοτεχνία στην σύνθεση. Ο Μότσαρτ δεν ήταν Παγκανίνι ή Ραχμάνινοφ γιατί δεν ήταν Παγκανίνι ή Ραχμάνινοφ και ποτέ δεν θα έγραφε ό,τι κι αυτοί αν είχε γεννηθεί αντίστοιχα 25 ή 125 χρόνια αργότερα.

Και δεν λέω καν ότι ο Παγκανίνι ή ο Ραχμάνινοφ είναι σπουδαιότεροι στην παγκόσμια μουσική ιστορία. Αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

sharp
Δημοσιεύσεις: 21181
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 17 Μάιος 2022, 03:02

Χαζό να λέτε κάποιος αν είχε ζήσει μετά ή πριν. Μα δεν θα ήταν ο ίδιος.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 03:05

Cecily Anne έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:52
Για την ακρίβεια ο Νεύτωνας δεν επινόησε μόνο τις αντίστοιχες νότες, αλλά και το πιάνο. Α και δεν επηρέασε μόνο τους πιανίστες τους αντίστοιχους, αλλά και τους βιολιτζήδες και τους σαξοφωνίστες και τους κοντραμπασίστες και γενικά άπαντες. Και πήδησε και κλάδο και επηρέασε μέχρι και τους θεολόγους. (Βλέπεις δε σχολιάζω καν χημικούς και μαθηματικούς που ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ επηρεάστηκαν στη βάση τους).
Αυτό το λες γιατί νομίζεις ότι κατανοείς πλήρως το πνευματικό επίτευγμα των αλλαγών που έφερε ο Μότσαρτ. Δεν έχω πεισθεί αλλά δεν μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω εδώ. Πάρε μία σονάτα του Χάυδν και μία του Μότσαρτ και αφού συγκρίνει την έκθεση και την επεξεργασία δες τις ουσιώδεις διαφορές. Αν καταλάβεις εκεί τι το μεγαλειώδες συντελείται σκέψου πως θα ήταν οι σονάτες και συμφωνίες του Μπετόβεν, όλες οι συμφωνίες των κλασικών και ρομαντικών συνθετών, σχεδόν όλα τα πρώτα μέρη μουσική δωματίου κλπ χωρίς αυτές τις δραματικές αλλαγές. Και τότε το ξανασυζητάμε.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 03:07

hellegennes έγραψε:
17 Μάιος 2022, 03:00
Ξεστράτισες. Πουθενά δεν μίλησα για δεξιοτεχνία στην εκτέλεση. Μιλάμε για δεξιοτεχνία στην σύνθεση. Ο Μότσαρτ δεν ήταν Παγκανίνι ή Ραχμάνινοφ γιατί δεν ήταν Παγκανίνι ή Ραχμάνινοφ και ποτέ δεν θα έγραφε ό,τι κι αυτοί αν είχε γεννηθεί αντίστοιχα 25 ή 125 χρόνια αργότερα.

Και δεν λέω καν ότι ο Παγκανίνι ή ο Ραχμάνινοφ είναι σπουδαιότεροι στην παγκόσμια μουσική ιστορία. Αυτό είναι άλλη συζήτηση.
define δεξιοτεχνία στη σύνθεση γιατί μάλλον μιλάμε για άλλο πράγμα

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 03:08

sharp έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:59
Ρε ο Μότσαρτ ήταν Θεός. Άντε ημίθεος λόγω Μπαχ. Δεν γίνεται να συγκρίνονται αυτοί με άλλους. Από Μπετόβεν και μετά αρχίζουν οι συγκρίσεις. Και τελειώνουν πριν τον Στοκχάουζεν. Κι αυτός εκτός συναγωνισμού από την ανάποδη.
Κι αναρωτιόμουν τόση ώρα... θα κρατηθεί;

Δεν άντεξες, Ε; :D

sharp
Δημοσιεύσεις: 21181
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 17 Μάιος 2022, 03:12

ST48410 έγραψε:
17 Μάιος 2022, 03:08
sharp έγραψε:
17 Μάιος 2022, 02:59
Ρε ο Μότσαρτ ήταν Θεός. Άντε ημίθεος λόγω Μπαχ. Δεν γίνεται να συγκρίνονται αυτοί με άλλους. Από Μπετόβεν και μετά αρχίζουν οι συγκρίσεις. Και τελειώνουν πριν τον Στοκχάουζεν. Κι αυτός εκτός συναγωνισμού από την ανάποδη.
Κι αναρωτιόμουν τόση ώρα... θα κρατηθεί;

Δεν άντεξες, Ε; :D
:003:

Τι μαλακία όργανο αυτό του Μότσαρτ. Απορίας άξιο πώς έγραφε τέτοια μουσική σε αυτό. Και να φανταστείς ότι έχουν γίνει της μόδας, αυθεντικές εκτελέσεις και καλά.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 24414
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Καπουτζίδης:Αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή και όμορφη και έξυπνη και επιτυχημένη.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 17 Μάιος 2022, 03:14

sharp έγραψε:
17 Μάιος 2022, 03:12
Τι μαλακία όργανο αυτό του Μότσαρτ. Απορίας άξιο πώς έγραφε τέτοια μουσική σε αυτό. Και να φανταστείς ότι έχουν γίνει της μόδας, αυθεντικές εκτελέσεις και καλά.
Δεν είναι κακό. Αν το είχαν δει ή είχαν παίξει τα παιδιά εδώ, δεν θα κάναμε αυτή τη συζήτηση για τόσες σελίδες. Εγώ δεν είμαι ακόμα σίγουρος τι θα πει δεξιοτεχνία στη σύνθεση. Να γράφεις κάποιος κάτι που να ακούγεται πολύπλοκο, να είναι δύσκολο στην εκτέλεση ή να είναι δεινός στο να συναρμόζει πράγματα, να επεξεργάζεται μουσικό υλικό;

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών