Σε γενικές γραμμές συμφωνώ, ωστόσο πρέπει να εξετάσουμε τι εννοούμε όταν μιλάμε πέρι τιμωρίας. Τι είναι η τιμωρία, ποιά είναι η προέλευσή της, ποιό σκοπό εξυπηρετεί, ποιός είναι ο χαρακτήρας της, κι αν αξίζει να τη διατηρήσουμε στο μέλλον.EKPLIKTIKOS έγραψε: ↑28 Οκτ 2022, 00:27Από βιολογικής άποψης κανένας δε φταίει γι αυτό που είναι. Ούτε ο παιδεραστης, ούτε ο κατά συρροή δολοφόνος (πχ κάποιος τύπου Μπρειβικ) ούτε κανένας, ουτε ο χειρότερος ανθρωπος, ο πιο άρρωστος και κακος που πατησε ποτε στη γη. Δεν παιζει βέβαια ρολο μονο η βιολογια αλλα και το περιβαλλον που ομως δεν αλλαζει την ουσια. Το θέμα είναι οτι κανένα νομικό σύστημα που βασίζεται στην ηθική δεν μπορεί να σταθεί με βιολογικούς όρους, ούτε με την παραπάνω παραδοχή. Ένα νομικό σύστημα, οποιοδήποτε σύστημα απόδοσης δικαιοσύνης, βασίζεται αναγκαστικά στην ιδέα ότι οι άνθρωποι ελεύθερα επιλέγουν τη συμπεριφορα τους, και όταν κάνουν κακές πράξεις δικαίως τιμωρούνται γι αυτές.
Εγώ, καθαρά υποκειμενικά μιλώντας, πιστεύω στην παιδευτική τιμωρία. Δηλαδή ορισμένη πρόκληση πόνου παράλληλα με θετικά/βελτιωτικά ερεθίσματα. Όπου αυτό δεν είναι ευφικτό, θεωρώ ανευ ουσίας την τιμωρία. Η φυλάκιση σε τέτοιες περιπτώσεις αποσκοπεί καθαρά στην απομόνωση των επικύνδινων στοιχείων από την κοινωνία. Και ορθώς.