Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Κοινωνικά θέματα και προβληματισμοί
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 25 Δεκ 2023, 20:34

Άντονι Χόπκινς: «Όπως ο Σωκράτης, ξέρω ότι δεν ξέρω τίποτα»
Αναφερόμενος στην επικαιρότητα της νέας του ταινίας, ο Χόπκινς τόνισε ότι «βιώνουμε έναν νέο φασισμό της κουλτούρας της ακύρωσης». Επισήμανε δε πως «δεν υπάρχει πλέον ελευθερία του λόγου. Αν πεις κάτι, ακυρώνεσαι. Οι άνθρωποι ζουν μέσα στον φόβο. Και αυτό θυμίζει τη ναζιστική Γερμανία, τη Σοβιετική Ενωση και τον Στάλιν, τον αμερικανικό μακαρθισμό. Η δικτατορία της “σωστής” σκέψης είναι τρομακτική
πηγη https://www.iefimerida.gr/zoi/antoni-ho ... ero-tipota

Άβαταρ μέλους
Antares
Δημοσιεύσεις: 7896
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 10:46
Phorum.gr user: Ακταία

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antares » 25 Δεκ 2023, 20:52

Τα στοιχεία σου και οι προτιμήσεις σου συλλέγονται αν έχεις χρησιμοποιήσει ψηφιακά μέσα.
Εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία.
Θυμάμαι ακόμη την εποχή που πήγαινες στο βιβλιοπωλείο, διάλεγες, αγόραζες και πλήρωνες με μετρητά. Ή τις βιβλιοθήκες χωρίς κομπιούτερ. Αισθανόμουν μια ελευθερία που ήξερα ότι θα χαθεί στο μέλλον.
Μπορεί ανά πάσα στιγμή ο καθένας να αναπτύξει στενή σχέση με τις δικές σου ηλεκτρονικές συσκευές.
Όλα στο όνομα της ελευθερίας και της δημοκρατίας φυσικά ώστε να αισθανόμαστε ασφαλείς στα σπίτια μας και στις κοινότητές μας. Αισθάνεσθε κάτι τέτοιο;
Tώρα διαβάζω ότι τα μηχανικά και λειτουργικά συστήματα των υπολογιστών δημιουργήθηκαν και δημιουργούνται με backdoors για να έχουν πρόσβαση.

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 29 Δεκ 2023, 14:12

Η ακαδημαϊκή «επάρκεια» του κινήματος Woke
https://ardin-rixi.gr/archives/254833

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 29 Δεκ 2023, 14:31

H «πολιτική των ταυτοτήτων» εκτρέπεται στη βία
του Φρανκ Φουρεντί
Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή επιθεώρηση Spiked Online, 08/09/2022

Από το ξέσπασμα των διαδηλώσεων Black Lives Matter, πριν από λίγους μήνες, υπήρξαν διάφορες προσπάθειες αποκατάστασης της βίας και της λεηλασίας ως αποδεκτών και μάλιστα αξιέπαινων μορφών πολιτικής διαμαρτυρίας. Η τάση αυτή είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν το 2011, κατά τη διάρκεια ταραχών σε πόλεις της Αγγλίας, όταν το BBC αναφερόταν στους ταραξίες και τους πλιατσικολόγους ως «διαδηλωτές». Τότε, το BBC αναγκάστηκε να αναγνωρίσει ότι ήταν λάθος να παρουσιάζει τις λεηλασίες ως μορφή διαμαρτυρίας. Εννέα χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης είναι εκείνα που επιδίδονται τώρα ολόψυχα στην εξυγίανση των λεηλασιών.

Μέχρι πρόσφατα, οι λεηλασίες θεωρούνταν ως σύμπτωμα αποσύνθεσης της κοινότητας, και καταδικαζόταν ως αντικοινωνική συμπεριφορά. Σε προηγούμενες εποχές, ακόμη και όσοι συμπαθούσαν τον σκοπό και την προοπτική των ανθρώπων που συμμετείχαν σε ταραχές, δεν υποστήριζαν τις λεηλασίες. Οι κοινωνικοί επιστήμονες συνέταξαν μελέτες που εξηγούσαν γιατί οι άνθρωποι εξεγείρονταν και λεηλατούσαν. Στόχος τους ήταν να κατανοήσουν γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις οι άνθρωποι υιοθετούν καταστροφικές μορφές συμπεριφοράς που τραυματίζουν τις ίδιες τις κοινότητές τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι κοινωνικοί επιστήμονες υποστήριξαν ότι οι ταραχές θα πρέπει να θεωρούνται ως πολιτική έκφραση ανθρώπων χωρίς φωνή. Σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ένα κομμάτι των πολιτιστικών ελίτ δεν ενδιαφέρονται πλέον απλώς να εξηγήσουν γιατί συμβαίνουν οι ταραχές και λεηλασίες –στην πραγματικότητα δικαιολογούν τις λεηλασίες και εκθειάζουν τις αρετές τους.

Για παράδειγμα, ο Μάθιου Κλέρ, επίκουρος καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, φαίνεται να δυσανασχετεί με το γεγονός ότι ο όρος «λεηλασία« έχει «αρνητική χροιά». Λέει ότι αυτή η αρνητική αναπαράσταση των λεηλασιών κρύβει από πίσω της ρατσισμό. Έτσι, «ο όρος είναι φυλετικοποιημένος και χρησιμοποιείται συχνά για να καταδικάσει πολιτικές πράξεις που απειλούν τη λευκή υπεροχή και τον φυλετικό καπιταλισμό». Αυτή η ιδέα ότι η αρνητική θεώρηση του πλιάτσικου καθοδηγείται από ρατσιστικά κίνητρα βρίσκει ευρεία ανταπόκριση στις απόψεις εκείνων που θέλουν να εξομαλύνουν τέτοιου είδους αντικοινωνικές συμπεριφορές. Αυτό που παραβλέπεται είναι ότι, ιστορικά, η αρνητική διαμόρφωση του πλιάτσικου επικρατούσε και στις ευρωπαϊκές κοινωνίες, όπου η καταστροφική συμπεριφορά των λευκών ταραχοποιών θεωρούνταν σύμπτωμα πολιτισμικής παρακμής.

Η άρνηση να αναγνωριστεί η καταστροφική κλίμακα που έχουν προσλάβει οι ταραχές στις πόλεις φάνηκε με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο από το CNN. Σε ένα πρόσφατο δελτίο ειδήσεων που απεικόνιζε την φλεγόμενη από τις ταραχές Κενόσα, η λεζάντα έγραφε: «Πυρκαγιά αλλά κυρίως ειρηνική διαμαρτυρία».Η απροθυμία του CNN να αναγνωρίσει την υπερβολικά καταστροφική πραγματικότητα είναι σύμπτωμα της απροθυμίας των μέσων ενημέρωσης να παρουσιάσουν τους ταραξίες με αρνητικό τρόπο. Πράγματι, σε μεγάλο μέρος των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης, η λέξη «διαμαρτυρία» μετατρέπεται γρήγορα σε ευφημισμό για τις ταραχές. Όταν ένα δικαστήριο στο Όκλαντ της Καλιφόρνιας πυρπολήθηκε, το ABC News ανέφερε ότι μια «ειρηνική διαδήλωση [είχε] εκτραχυνθεί».


Η αναγόρευση της λεηλασίας από τον Μέρφι σε «έγκλημα εναντίον της ιδιοκτησίας», και επομένως όχι άξιο έντονης ηθικής καταδίκης, απηχεί τη στάση πολλών σχολιαστών και πολιτικών του Δημοκρατικού Κόμματος. Αυτή η μορφή έμμεσης συγγνώμης για τις λεηλασίες αποσκοπεί στην εξουδετέρωση των ανησυχιών που πολλοί άνθρωποι αισθάνονται για τις ταραχές. Συχνά, οι έμμεσοι απολογητές των λεηλασιών και της βίας υιοθετούν τη στρατηγική της προσποίησης ότι τέτοιες συμπεριφορές είναι πολύ σπάνιες. Ισχυρίζονται ότι ο πρόεδρος Τραμπ και οι υποστηρικτές του έχουν λίγο πολύ εφεύρει το πρόβλημα της βίας και των λεηλασιών στις αμερικανικές πόλεις.


Η μισαλλοδοξία της κουλτούρας ακύρωσης

Αυτή η νέα φιλοσοφία της βίας είναι άμεσο αποτέλεσμα της ισχυρής επιρροής των πολιτικών της ταυτότητας στον αγγλοαμερικανικό κόσμο. Τα πανεπιστημιακά κινήματα που συνδέονται με τις πολιτικές ταυτότητας έχουν απαξιώσει το φιλελεύθερο ιδεώδες της ανεκτικότητας. Τις τελευταίες δεκαετίες, οι ακαδημαϊκοί υποστηρικτές των πολιτικών ταυτότητας παρείχαν διανοητική και ηθική υποστήριξη σε μια προοπτική που είναι ρητά μισαλλόδοξη απέναντι στις απόψεις των άλλων.Όπως εξήγησα στο βιβλίο μου του 2016, What’s Happened to the University? (Τι συμβαίνει στο Πανεπιστήμιο;), η ελευθερία και η ανεκτικότητα έχουν υποβαθμιστεί σε αξίες δεύτερης κατηγορίας. Η αστυνόμευση της γλώσσας και της συμπεριφοράς έχει θεσμοθετηθεί στα αγγλοαμερικανικά πανεπιστήμια. Οι διαδηλωτές των πανεπιστημίων έχουν παραμερίσει τη μακραίωνη παράδοση των έντονων αντιπαραθέσεων και τώρα επιδιώκουν να φιμώσουν τους ανθρώπους με τους οποίους διαφωνούν.

Μέχρι πρόσφατα, η κουλτούρα ακύρωσης και οι θεσμικά υποστηριζόμενες πράξεις μισαλλοδοξίας περιορίζονταν στα πανεπιστήμια. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν υπήρχε μεγάλη ανάγκη για τη ρητή χρήση βίας, επειδή οι διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων αναλάμβαναν ευχαρίστως την ευθύνη για την αστυνόμευση του λόγου και των συμπεριφορών. Ωστόσο, η αποδοχή της κουλτούρας της ακύρωσης περιείχε πάντα το υπονοούμενο ότι η βία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον του στόχου που ακυρωνόταν.


Και τα τελευταία χρόνια, η κουλτούρα της ακύρωσης έχει διαχυθεί στην υπόλοιπη κοινωνία. Τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος τομέας έχουν βρεθεί υπό την επιρροή της κουλτούρας ακύρωσης. Και όπως είδαμε αυτό το καλοκαίρι, στο λιγότερο ευγενικό περιβάλλον της αστικής Αμερικής, η κουλτούρα της ακύρωσης αποκτά μια πολύ πιο σκοτεινή και καταστροφική δυναμική.

Είναι οι μισαλλόδοξες θεωρίες που αναδύθηκαν στα πανεπιστήμια που παρέχουν τα θεμέλια για τη σημερινή φιλοσοφία της βίας. Σε αντίθεση με τους πλιατσικολόγους του παρελθόντος, οι σημερινοί πλιατσικολόγοι μπορούν να αντλήσουν από τους διανοητικούς και ηθικούς πόρους της κουλτούρας της ακύρωσης. Κατά συνέπεια, η ηθική αυθεντία που περιβάλλει τις λεηλασίες και τις ταραχές σήμερα είναι αρκετά ισχυρή για να φιμώσει εκείνους τους Αμερικανούς που ανησυχούν και θλίβονται από τα πρόσφατα γεγονότα. Θα έχουν ενημερωθεί από τους σχολιαστές των μέσων ενημέρωσης ότι το να αποκαλείς τους διαδηλωτές «ταραξίες» είναι μια πράξη ανάλγητου ρατσισμού. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι αν αποκαλέσουν μια εξέγερση με το όνομά της, θα κατηγορηθούν ότι πρεσβεύουν τη λευκή υπεροχή.
Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/246870

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 29 Δεκ 2023, 15:30

Dr Socrates έγραψε:
29 Δεκ 2023, 14:31
Είναι οι μισαλλόδοξες θεωρίες που αναδύθηκαν στα πανεπιστήμια που παρέχουν τα θεμέλια για τη σημερινή φιλοσοφία της βίας. Σε αντίθεση με τους πλιατσικολόγους του παρελθόντος, οι σημερινοί πλιατσικολόγοι μπορούν να αντλήσουν από τους διανοητικούς και ηθικούς πόρους της κουλτούρας της ακύρωσης. Κατά συνέπεια, η ηθική αυθεντία που περιβάλλει τις λεηλασίες και τις ταραχές σήμερα είναι αρκετά ισχυρή για να φιμώσει εκείνους τους Αμερικανούς που ανησυχούν και θλίβονται από τα πρόσφατα γεγονότα. Θα έχουν ενημερωθεί από τους σχολιαστές των μέσων ενημέρωσης ότι το να αποκαλείς τους διαδηλωτές «ταραξίες» είναι μια πράξη ανάλγητου ρατσισμού. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι αν αποκαλέσουν μια εξέγερση με το όνομά της, θα κατηγορηθούν ότι πρεσβεύουν τη λευκή υπεροχή.

Η κατηγορία από τους βλάκες*, ουσιαστικώς είναι έπαινος.

*Ακόμη και αν είναι ακαδημαϊκοί.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 29 Δεκ 2023, 15:46

ΓΑΛΗ έγραψε:
29 Δεκ 2023, 15:30
Dr Socrates έγραψε:
29 Δεκ 2023, 14:31
Είναι οι μισαλλόδοξες θεωρίες που αναδύθηκαν στα πανεπιστήμια που παρέχουν τα θεμέλια για τη σημερινή φιλοσοφία της βίας. Σε αντίθεση με τους πλιατσικολόγους του παρελθόντος, οι σημερινοί πλιατσικολόγοι μπορούν να αντλήσουν από τους διανοητικούς και ηθικούς πόρους της κουλτούρας της ακύρωσης. Κατά συνέπεια, η ηθική αυθεντία που περιβάλλει τις λεηλασίες και τις ταραχές σήμερα είναι αρκετά ισχυρή για να φιμώσει εκείνους τους Αμερικανούς που ανησυχούν και θλίβονται από τα πρόσφατα γεγονότα. Θα έχουν ενημερωθεί από τους σχολιαστές των μέσων ενημέρωσης ότι το να αποκαλείς τους διαδηλωτές «ταραξίες» είναι μια πράξη ανάλγητου ρατσισμού. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί φοβούνται ότι αν αποκαλέσουν μια εξέγερση με το όνομά της, θα κατηγορηθούν ότι πρεσβεύουν τη λευκή υπεροχή.

Η κατηγορία από τους βλάκες, ουσιαστικώς είναι έπαινος.
βαζω και τα υπολοιπα αποσπασματα για να δεις την τρελα που υπαρχει εκει

H «πολιτική των ταυτοτήτων» εκτρέπεται στη βία
του Φρανκ Φουρεντί
Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή επιθεώρηση Spiked Online, 08/09/2022
Μια από τις βασικές τακτικές των σημερινών απολογητών της λεηλασίας είναι να ξαναγράψουν την αμερικανική ιστορία προκειμένου να υποδηλώσουν ότι η λεηλασία ήταν αναπόσπαστο χαρακτηριστικό της. Αυτό φαίνεται σε ένα άρθρο του Time, το οποίο παρουσιάζει ένα σημαντικό επεισόδιο της Αμερικανικής Επανάστασης –την ‘εξέγερση του Τσαγιού’ της Βοστώνης– ως προάγγελο της λεηλασίας των μαγαζιών στις εστίες αναταραχής που ξέσπασαν φέτος στις μεγάλες πόλεις. Το δοκίμιο αναφέρει έναν πολιτικό επιστήμονα, τον Ουΐλιαμ Φ. Χωλ, ο οποίος αναφέρει ότι: «Η λεηλασία είναι τόσο αμερικανική όσο και η μηλόπιτα». Ο Hall υποστηρίζει ότι οι ιδρυτές πατέρες χρησιμοποιούσαν τις λεηλασίες ως συμπλήρωμα της διαμαρτυρίας.

Δεν χρειάζεται να έχει κανείς διδακτορικό στην ιστορία για να καταλάβει τη θεμελιώδη διαφορά μεταξύ της Εξέγερσης του Τσαγιού στη Βοστώνη και των ταραχοποιών που εισβάλουν σε καταστήματα για να κλέψουν καταναλωτικά αγαθά. Οι συμμετέχοντες στο Tea Party της Βοστώνης δεν προέβησαν σε κλοπές ή πράξεις τυχαίας βίας. Στόχος τους ήταν να κάνουν μια δήλωση κατά της επιβολής άδικων φόρων από τη βρετανική κυβέρνηση. Επιβιβάστηκαν σε πλοία και πέταξαν σακιά με τσάι στο λιμάνι της Βοστώνης. Δεν υπήρξε λεηλασία –τα άτομα που συμμετείχαν δεν πήραν σακούλες με τσάι στα σπίτια τους. Ο πρόχειρος τρόπος με τον οποίο αυτό το περιστατικό, το οποίο συνέβαλε στην πυροδότηση μιας αλυσίδας γεγονότων που οδήγησαν στην Αμερικανική Επανάσταση, ερμηνεύεται εκ νέου ως μια μορφή λεηλασίας αποτελεί μια τραγελαφική διαστρέβλωση της ιστορίας.

Τους τελευταίους μήνες, πολυάριθμα μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ συμμετείχαν σε αυτό το ξαναγράψιμο της ιστορίας. Συχνά δικαιολογούν τις ταραχές και τις λεηλασίες με το επιχείρημα ότι η βία ήταν πάντα χαρακτηριστικό του αμερικανικού τρόπου ζωής. Γράφοντας στο Atlantic, η Κέλι Κάρτερ Τζάκσον υποστηρίζει ότι οι σημερινές ταραχές είναι συγκρίσιμες με την ένοπλη εξέγερση που οδήγησε στον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας της Αμερικής. «Από την ίδρυση αυτής της χώρας, οι ταραχές και η βίαιη ρητορική ήταν δείκτες πατριωτισμού», υποστηρίζει. Αγνοώντας το γεγονός ότι ο στόχος της Αμερικανικής Επανάστασης ήταν η επίτευξη της κυριαρχίας και της ανεξαρτησίας, λέει ότι «όταν οι ιδρυτές μας πάλεψαν για την ανεξαρτησία, η βία έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα». Σύμφωνα με αυτό το ξαναγράψιμο της ιστορίας, οι ηγέτες της Αμερικανικής Επανάστασης καθορίστηκαν από την επιθυμία τους να διατρανώσουν τη βία.

Η κανονικοποίηση της βίας μέσω της επανεγγραφής της ιστορίας δεν είναι απλώς κάποια αδιάφορη ακαδημαϊκή επιδίωξη. Αντίθετα, στόχος της είναι να νομιμοποιήσει τις ταραχές και τις λεηλασίες στο παρόν. Πράγματι, η Κάρτερ Τζάκσον περιγράφει τα πρόσφατα γεγονότα ως «μαύρη εξέγερση». Γράφει:«[Η] γλώσσα που χρησιμοποιείται όταν γίνεται αναφορά στους διαδηλωτές περιλαμβάνει τους όρους ‘πλιατσικολόγοι’, ‘κακοποιοί’, ενώ επιστρατεύονται ακόμα και ισχυρισμοί περί ‘αντιμερικανισμού’. Η φιλοσοφία της δύναμης και της βίας για την απόκτηση της ελευθερίας εκφράζεται εδώ και καιρό από τους λευκούς αλλά απαγορεύεται στους μαύρους Αμερικανούς».



Μια άλλη προσέγγιση που υιοθετείται από τους απολογητές των λεηλασιών είναι να συγκρίνουν τις λεηλασίες με πράξεις αδικίας που κατευθύνονται κατά των μαύρων από τη ρατσιστική Αμερική. Η λεηλασία γίνεται ένα είδος μεταφοράς του ρατσιστικού κακού. Ο Τρέβορ Νόα, οικοδεσπότης του The Daily Show, υποστηρίζει ότι η λεηλασία των μαύρων είναι ο κανόνας στις ΗΠΑ. Όπως και πολλές άλλες προσωπικότητες των μέσων ενημέρωσης, συμβουλεύει όσους ενοχλούνται από σκηνές λεηλασίας στις τηλεοράσεις τους να θυμούνται ότι τέτοιες πράξεις συνιστούν κανονική, καθημερινή εμπειρία των μαύρων ανθρώπων:

«Αν αισθανθήκατε άβολα βλέποντας τον στόχο να λεηλατείται, προσπαθήστε να φανταστείτε πώς πρέπει να αισθάνονται οι μαύροι Αμερικανοί όταν βλέπουν τους εαυτούς τους να λεηλατούνται κάθε μέρα. Η αστυνομία στην Αμερική λεηλατεί τα σώματα των μαύρων».



Εξιδανίκευση των πλιατσικολόγων

Οι απολογητές δεν προσπαθούν απλώς να δικαιολογήσουν τη λεηλασία. Ορισμένοι εξ αυτών εξιδανικεύουν τους πλιατσικολόγους ως γενναίους πολεμιστές που υπερασπίζονται την κοινωνική δικαιοσύνη. Ένας αρθρογράφος του Nation περιγράφει τους πλιατσικολόγους ως μια πολύ κακοποιημένη και παρεξηγημένη φιγούρα, που διασύρεται από τα μέσα ενημέρωσης:

«Οι πλιατσικολόγοι, όπως οι περισσότερες αμερικανικές φιγούρες, τελούν σε κατάσταση τεράστιας διαστρέβλωσης. Όταν οι πλιατσικολόγοι αναδύονται από κοινωνικά κινήματα, ο Τύπος τους απεικονίζει ως καιροσκόπους και παρείσακτους· όταν οι πλιατσικολόγοι καταστρέφουν περιουσίες ως απάντηση στην αστυνομική βία ή στη σιωπηλή φρίκη του καπιταλισμού, θεωρούνται παράνοιμοι και επιθετικοί. Οι παρουσιαστές και οι σχολιαστές αναπαριστούν τους πλιατσικολόγους ως ανεγκέφαλους και απολίτικους, σαν να μην είναι η λεηλασία μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη και υπολογισμένη πράξη».

Αυτό παρουσιάζει τη λεηλασία ως μια υπολογισμένη μορφή ορθολογικής πολιτικής συμπεριφοράς. Η μεταβολή της λεηλασίας σε ένα αξιοθαύμαστο ξέσπασμα υπέρ της ελευθερίας, μια μορφή συμπεριφοράς που ιστορικά ερμηνεύτηκε ως έκφραση διάβρωσης της κοινότητας επανεντάσσεται ως νομιμοποιημένη πολιτική δραστηριότητα.


Ορισμένοι απολογητές υποστηρίζουν την υπεράσπιση των λεηλασιών με την ιδέα ότι πρόκειται για μια λυπηρή αλλά αναπόφευκτη μορφή παράπλευρης απώλειας από την πράξη της διαμαρτυρίας. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από την άποψη που εκφράζει η Όστερβεϊλ. Υπεραμύνεται της λεηλασίας επειδή «χτυπά την καρδιά της ιδιοκτησίας, της λευκότητας και της αστυνομίας». Προφανώς το πλιάτσικο «παρέχει στους ανθρώπους μια φανταστική αίσθηση ελευθερίας και ευχαρίστησης και τους βοηθά να φανταστούν έναν κόσμο όπως θα μπορούσε να είναι». Υποστηρίζει με ενθουσιασμό τη λεηλασία ως χειραφετητική πράξη. Πιστεύει ότι «οι ταραχές και οι λεηλασίες βιώνονται ως κάτι το χαρούμενο και απελευθερωτικό».

Έχω ζωντανές αναμνήσεις από το ξέσπασμα βίας που συνόδευσε την Ουγγρική Επανάσταση του 1956, όταν ήμουν εννέα ετών. Θυμάμαι ότι ενώ οι άνθρωποι διαμαρτύρονταν και πολεμούσαν κατά του καθεστώτος και κατά των σοβιετικών αφεντικών τους, δεν υπήρξε καμία λεηλασία. Θυμάμαι να βλέπω πινακίδες στις βιτρίνες των καταστημάτων που έγραφαν «Αυτή είναι η ιδιοκτησία μας», υποδηλώνοντας ότι όλοι είχαν ηθικό καθήκον να προστατεύουν την ιδιοκτησία αυτή. Σε πολλές περιπτώσεις είδα βιτρίνες όπου τα τζάμια είχαν θρυμματιστεί από τα πυρά των όπλων και των τανκ. Ωστόσο, κανείς δεν σκέφτηκε να πάρει τα εύκολα προσβάσιμα εμπορεύματα που παρέμεναν άθικτα στο εσωτερικό.

Το 1958, η πολιτική φιλόσοφος Χάνα Άρεντ σημείωσε το αξιοσημείωτο γεγονός ότι μια βίαιη επανάσταση θα μπορούσε να συνυπάρξει με μια ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι κάτι σαν λεηλασία ήταν αδιανόητο:

«Ως προς τη θετική του σημασία, το εξαιρετικό χαρακτηριστικό της [ουγγρικής] εξέγερσης ήταν ότι δεν προέκυψε χάος από τις ενέργειες ανθρώπων χωρίς ηγεσία και χωρίς προηγουμένως διατυπωμένο πρόγραμμα. Πρώτον, δεν υπήρξε καμία λεηλασία, καμία καταπάτηση της ιδιοκτησίας, ανάμεσα σε ένα πλήθος του οποίου το επίπεδο ζωής ήταν άθλιο και η δίψα τους για εμπορεύματα διαβόητη».

Η φτώχεια και η καταπίεση δεν μετατρέπουν τους ανθρώπους σε πλιατσικολόγους. Το 1956, η λεηλασία θεωρούνταν ανήθικη και εγκληματική συμπεριφορά. Σήμερα, κατά τραγικό τρόπο, η εξιδανίκευση της λεηλασίας δημιουργεί ένα κλίμα που καλλιεργεί τα χειρότερα ένστικτα των ανθρώπων. Υπό αυτή την έννοια, ο ρόλος που παίζουν οι απολογητές των μέσων ενημέρωσης είναι ακόμη χειρότερος από εκείνον των ίδιων των πλιατσικολόγων.

Ηθική δειλία

Δεν είναι όλοι οι απολογητές ολόψυχοι υποστηρικτές της λεηλασίας. Πολλά μέλη της αμερικανικής πολιτικής τάξης απλώς συναινούν στη λεηλασία από ηθική δειλία. Πάρτε την περίπτωση του γερουσιαστή του Δημοκρατικού Κόμματος Κρις Μέρφι από το Κονέκτικατ. Εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του τόσο στους αστυνομικούς πυροβολισμούς όσο και στις λεηλασίες. Έγραψε στο twitter: «Δεν είναι δύσκολο. Η αυτοδικία είναι κακή. Οι αστυνομικοί που πυροβολούν μαύρους στην πλάτη είναι κακό. Οι λεηλασίες και οι υλικές ζημιές είναι κακές… Δεν χρειάζεται να διαλέξετε. Μπορείς να είσαι εναντίον όλων αυτών. Μπορείς να είσαι απλά υπέρ της ειρήνης».


Ωστόσο, διέγραψε γρήγορα το tweet του. Και αυτή τη φορά αγνόησε την προηγούμενη συμβουλή του ότι «δεν χρειάζεται να επιλέξεις». Εξήγησε τη διαγραφή του tweet του με το σκεπτικό ότι «λανθασμένα έδωσε την εντύπωση πως πιστεύω ότι υπάρχει συμψηφισμός ανάμεσα σε μια δολοφονία και σε εγκλήματα εναντίον της ιδιοκτησίας».


Ο Πωλ Κρούγκμαν, ο αρθρογράφος των New York Times, αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση της προσέγγισης του «μη δίνετε μεγάλη σημασία στις ταραχές». Όπως και άλλοι, ισχυρίζεται ότι οι αμερικανικές πόλεις στην πραγματικότητα ειρηνικές και ήσυχες. Αναγνωρίζει ότι «υπήρξαν κάποιες λεηλασίες, υλικές ζημιές και βία που σχετίζονται με τις διαδηλώσεις του Black Lives Matter», αλλά ισχυρίζεται ότι «οι υλικές ζημιές ήταν μικρές σε σύγκριση με άλλες ταραχές του παρελθόντος». Την αυτάρεσκη προσποίηση του Κρούγκμαν συμμερίζονται και άλλα τμήματα των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης.
Πηγη https://ardin-rixi.gr/archives/246870

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39723
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 31 Δεκ 2023, 14:55

Μια φωτογραφια χιλιες λεξεις.

Αυτη κανει για ενα εκατομμυριο λεξεις.


Εικόνα


.

Άβαταρ μέλους
nostromos
Δημοσιεύσεις: 23468
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2018, 22:06
Phorum.gr user: nostromos

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nostromos » 01 Ιαν 2024, 01:28

η προσοχη μας στο Καστελοριζο

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 13 Ιαν 2024, 11:57

Ο «γουοκισμός» σε υστερική κρίση
Τάκης Θεοδωρόπουλος
https://www.kathimerini.gr/opinion/5628 ... iki-krisi/

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 13 Ιαν 2024, 12:15

Dr Socrates έγραψε:
13 Ιαν 2024, 11:57
Ο «γουοκισμός» σε υστερική κρίση
Τάκης Θεοδωρόπουλος
https://www.kathimerini.gr/opinion/5628 ... iki-krisi/
:smt023
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 13 Ιαν 2024, 12:23

nostromos έγραψε:
01 Ιαν 2024, 01:28
Έχει όντως πλάκα αυτό το βιντεάκι γιατί σε σχέση με το αντίστοιχο τραγούδι του Πορτοκάλογλου, αυτό ακριβώς έχει μείνει και θα παραμείνει :) από τη... φωτιά. Το συγκεκριμένο τραγουδάκι είχε κυκλοφορήσει κάπου στα τέλη των 90's.

Θυμήθηκα επ' ευκαιρία και το πολύ παλιότερο του Σαββόπουλου.

Η πλατεία ήταν γεμάτη, με το νόημα που 'χει κάτι απ' τις φωτιές.
Στις γωνίες και τους δρόμους από συντρόφους, οικοδόμους, φοιτητές.


:lol::lol::lol:
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Dr Socrates
Δημοσιεύσεις: 1585
Εγγραφή: 25 Μαρ 2022, 23:16

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dr Socrates » 14 Ιαν 2024, 14:07

Η Δεξιά, η Αριστερά και η κατάρρευση της οικογένειας
Του Κρίστοφερ Λας
https://ardin-rixi.gr/archives/228618

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 14 Ιαν 2024, 14:25

ik_90 έγραψε:
17 Ιαν 2023, 11:23
Βρισκόμαστε εδώ και 23 χρόνια στον 21ο αιώνα, τα τελευταία χρόνια βιώνουμε τέτοιες ριζοσπαστικές κοινωνικές αλλαγές οι οποίες σπάνια έχουν ξανασυμβεί στην ιστορία. Θεωρώ ότι η εποχή που διάγουμε αποτελεί το ακριβώς αντίθετο της αναγέννησης, είναι ο πλήρης σκοταδισμός και η επιστροφή σε έναν -διαφορετικού τύπου- μεσαίωνα. Ακολουθούν παρακάτω οι λόγοι:

1) Πολιτική ορθότητα: Ο σημαντικότερος λόγος γι' αυτά που ζούμε. Ο ουδέτερος, άχρωμος και άγευστος λόγος έχει επικρατήσει παντού. Φοβόμαστε να αποκαλέσουμε τα πράγματα με το όνομά τους και -όσο πάει- γίνεται (πολύ χειρότερο). Ένα παράδειγμα:
https://www.insidehighered.com/news/202 ... guage-list

Η γλώσσα έχει απίστευτη δύναμη. Οι λέξεις και το νόημα που δίνουμε σε πράγματα και έννοιες, σχηματοποιούν την αντίληψή μας για τον κόσμο. Οπότε, όποιος ελέγχει τη γλώσσα, ελέγχει και τον κόσμο.

2) Παθητικότητα και θυματοποίηση: Βλέπουμε -στον δυτικό κόσμο- μια λατρεία προς τα θύματα και μια προσπάθεια (ιδιαίτερα νέων ανθρώπων) να θυματοποιηθούν. Έτσι, αναπτύσσονται οι έννοιες των χ φοβιών (ομοφοβία, τρανσοφοβία, χοντροφοβία, ισλαμοφοβία κ.λπ.) για κάθε μειονότητα. Οπότε, αυτοί οι άνθρωποι, κάνουν σημαία την ταυτότητά τους (γκέι, τρανς, χοντρός, μουσουλμάνος) και, αντί να προσπαθήσουν να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι, να αποκτήσουν εφόδια κ.α. υιοθετούν μια παθητική στάση για τη ζωή, παίρνοντας τη θέση του μόνιμου θύματος.

3) Ψυχικές παθήσεις: Ιδιαίτερα μετά τις καραντίνες το (προϋπάρχον) πρόβλημα εκτοξεύτηκε στα ύψη. Πάλι η νέα γενιά πρωτοστατεί και σε αυτό το αρνητικό φαινόμενο.

4) Σόσιαλ μίντια: Μηχανές αναπαραγωγής λοβοτομημένων νάρκισσων. Δεν νομίζω να χρειάζεται να προσθέσω κάτι άλλο.

5) Διάλυση και εξευτελισμός θεσμών, αξιών και αρχών: Θεσμός της οικογένειας, αξίες όπως η πίστη, η συντροφικότητα και αρχές όπως η ελευθερία λόγου βρίσκονται κάτω από επίθεση μέρα με τη μέρα. Ιδιαίτερα η ελευθερία του λόγου, μια κατεξοχήν αρχή του δυτικού πολιτισμού, η οποία πολεμάται λυσσαλέα. Σε κάποια χρόνια, οποιοσδήποτε διατυπώνει γνώμες αντίθετες με το τρέχον αφήγημα θα διώκεται ποινικά.

Είναι και άλλοι λόγοι, αλλά θεωρώ ότι αυτοί είναι οι σημαντικότεροι. Πάνω από όλα, όμως, βρίσκεται η παθητικότητα και η αδιαφορία μας για όλα τα παραπάνω. Ο δυτικός πολιτισμός, που σίγουρα βρίσκεται με παρατεταμένη παρακμή και εκφυλισμό, είτε θα τελειώσει και μέσα από αυτόν θα ξεπεταχθεί κάτι καινούριο είτε θα μετατραπεί σε μια Οργουελική δυστοπία.
Θα παραθέσω κάτι από Καστοριάδη.

Πριν και επάνω απ’ το μονοπώλιο της νομίμου βίας υπάρχει το μονοπώλιο του νομίμου λόγου. Και το μονοπώλιο του νομίμου λόγου το ίδιο δεσπόζεται κι αυτό από το μονοπώλιο της νόμιμης σημασίας. Ο Κύριος των σημασιών έχει τον θρόνο του πιο ψηλά από τον Κύριο της βίας.

Οπότε, στο πλαίσιο της συλλογικής αλλά νόμιμης ηλιθιότητας του λόγου που βιώνουμε σήμερα σε αντιπαράθεση με το επίσης απεχθές αντίπαλο δέος, η αδιαφορία/αποστασιοποίηση/κυνισμός/οτιδήποτε σχετικό, δεν είναι παθητικότητα αλλά πλήρης συνειδητοποίηση του χώρου.

Ουσιαστικώς, όσο πιο γρήγορα γίνονται τα άλματα που δεν είναι συμβατά με την κοινωνική συνείδηση, τόσο πιο γρήγορα θα γίνουν και τα άλματα σε παρελθοντικές καταστάσεις. Νομίμως πάντα. :lol:
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
ik_90
Δημοσιεύσεις: 1121
Εγγραφή: 20 Οκτ 2022, 18:45

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ik_90 » 15 Ιαν 2024, 08:57

ΓΑΛΗ έγραψε:
14 Ιαν 2024, 14:25
Ουσιαστικώς, όσο πιο γρήγορα γίνονται τα άλματα που δεν είναι συμβατά με την κοινωνική συνείδηση, τόσο πιο γρήγορα θα γίνουν και τα άλματα σε παρελθοντικές καταστάσεις. Νομίμως πάντα. :lol:
Αυτό το τελευταίο που γράφεις το έχω σκεφτεί και εγώ, πολλές φορές. Δεν είναι μόνο το κλασσικό φαινόμενο δράση - αντίδραση, όπου όσο πιο ισχυρή η δράση τόσο ισχυρότερη και η αντίδραση, είναι (ή, τουλάχιστον, μπορεί να είναι) και κάτι άλλο: Μια απλή τακτική να αφήνουν να προωθούνται υπερβολικές ανοησίες από λοβοτομημένους, ώστε να γίνονται αποδεκτά από τον κόσμο πολύ πιο «λάιτ» πράγματα, όπως, καλή ώρα, ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών.
Παρόλα αυτά, όλα αυτά δεν αποτελούν απλώς «άλματα που δεν είναι συμβατά με την κοινωνική συνείδηση.» Είναι και τέτοια, σαφώς, αλλά το σημαντικότερο είναι πως δεν είναι συμβατά ούτε με τη βιολογία (στα κοινωνικά) ούτε με την ψυχολογία. Όσον αφορά στην τελευταία, εννοώ τη (αυτο)θυματοποίηση των ανθρώπων και τη ρομαντικοποίηση των διαταραχών, καθώς τέτοιες τακτικές αποτελούν ό,τι δεν πρέπει να κάνει κάποιος αν θέλει να παραμείνει ψυχικά υγιής.
«Το πεπρωμένο ενός ανθρώπου είναι ο χαρακτήρας του»
Ηράκλειτος

Άβαταρ μέλους
Libre arbitre
Δημοσιεύσεις: 12260
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2022, 23:48
Phorum.gr user: Βασίλης

Re: Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (;) ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Libre arbitre » 15 Ιαν 2024, 09:23

Στην Γαλλία μόνο το 50% του πληθυσμού ήταν υπέρ του γάμου των γκέι όταν ψηφίστηκε ο νομος. Σήμερα είναι πάνω από το 80%. Το ίδιο περίπου γίνεται και στις άλλες χώρες.
:a0452: Οι Ρώσοι αφαίμαξαν την Ευρώπη ανεβάζοντας το φυσικό αέριο 20 φορές μέσα σε 2 χρόνια!!!
- Κάνουν τέτοια πράγματα οι ρωSSιστές; Είναι απλά γενοκτόνοι, οικοκτόνοι και αντιγκέι...
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A ... l/newusers

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Κοινωνικά θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών