

https://www.lifo.gr/tropos-zois/living/ ... se-gkrinia
Παλιά δεν γινόταν να ακούς Nirvana, να ξημερώνεσαι στα Οινόφυτα και να πηγαίνεις και στα πανηγύρια, ήταν κάτι προσβλητικό, κάτι που συνέδεες με χωριατίλα, οπισθοδρόμηση και συντηρητισμό

.......Είναι γεγονός ότι το φετινό καλοκαίρι έγινε το αδιαχώρητο στα πανηγύρια. Σε όλα τα πανηγύρια, ολόκληρης της χώρας, από την Ήπειρο μέχρι την Κρήτη και από τη Στερεά και την Πελοπόννησο μέχρι τις Κυκλάδες − ειδικά τις Κυκλάδες
Το πώς και το γιατί είναι κάτι που δεν εξηγείται σε λίγες λέξεις, δεν είναι άσχετα πάντως με τη σαρωτική επιτυχία της Μαρίνας Σάττι


Η ξαφνική και τεράστια συμμετοχή της πιτσιρικαρίας στα πανηγύρια ήταν κάτι που προκάλεσε έκπληξη, ευχάριστη αρχικά, γκρίνια στη συνέχεια, γιατί τι δουλειά έχουν τα παλιόπαιδα τα κακομαθημένα, τα σνομπ, τα θρασύτατα, να «εισβάλλουν» στα πανηγύρια και να τα «μολύνουν» με την παρουσία τους και τους κακούς τους τρόπους;
Ειδικά σε ένα θρησκευτικό πανηγύρι στο οποίο οι κάτοικοι προσφέρουν δωρεάν φαγητό και ποτό και αναμένουν συγκεκριμένο αριθμό ατόμων∙ τότε μπορεί να θεωρηθεί όντως «εισβολή». Τα πανηγύρια της Ικαρίας ξεκίνησαν μια κατάσταση που δεν είχε προηγούμενο.
“ok, εντάξει, οι φασέοι μας γαμήσαν, όπως κάποτε μας γάμαγαν κάποιοι άλλοι, οι γκρούβαλοι ή τα πανκιά και οι μεταλλάδες που δεν ξέρουν, δεν σέβονται”, αλλά στην ουσία βλέπω ένα υπόστρωμα, ένα discourse, το οποίο σου λέει “τι κάνουν εκεί τα τσογλάνια;”

''τι είναι αυτά, έρχονται ημίγυμνοι, δαφνοστεφανωμένοι με αμπελόφυλλα και φέρνουν και το δικό τους booze, δηλαδή δεν θα αγοράσουν αλκοόλ από το πανηγύρι;”
Η αποικιοποίηση των φασέων στα πανηγύρια, όπως τους προσάπτουν, δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, απλώς φέτος εντάθηκε και έχει ρίζες στα ονομαστά πανηγύρια της Ικαρίας που μάζευαν από παλιά εναλλακτικό κόσμο.
Είναι ένα γεγονός που σχετίζεται με τη γενικότερη στροφή σε παραδοσιακά ακούσματα, είτε αυτά είναι ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, είτε η Ματούλα Ζαμάνη




