Μάθε τέχνη κι άστηνε
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Προσοχή: Σύμφωνα με το νόμο απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομαστικά η φωτογραφικά ποινικών καταδικών οποιουδήποτε βαθμού & αιτιολογίας καθώς εμπίπτουν στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ατόμου. Τυχόν δημοσιοποίηση τέτοιων δεδομένων ενδέχεται να επιφέρει ποινικές κυρώσεις στο συντάκτη. Επιτρέπεται μόνο αν έχει δοθεί εισαγγελική εντολή και μόνο για το χρονικό διάστημα που αυτή ισχύει. Οφείλετε σε κάθε περίπτωση να ζητήσετε με αναφορά τη διαγραφή της ανάρτησης πριν παρέλθει το χρονικό διάστημα της νόμιμης δημοσιοποίησης. Η διαχείριση αποποιείται κάθε ευθύνη για τυχόν ποινικές ευθύνες αν παραβιάσετε τα παραπάνω.
Μάθε τέχνη κι άστηνε
Μεταπολεμικά, όνειρο και σκοπός των Ελλήνων ήταν να σπουδάσουν τα παιδιά τους προσδοκώντας μια καλύτερη ζωή γι αυτά. Με τα χρόνια ο προσωπικός αγώνας τους συρρικνώθηκε σε δύο μανιακούς στόχους : απόκτηση υλικών αγαθών και υποχρεωτική πανεπιστημιακη μόρφωση των παιδιών. Η τέχνη, τα χωράφια, η ιδιαίτερη πατρίδα και ο απλοϊκός τρόπος ζωής διαγράφηκαν.
Αυτό συνέβη και στη νέα γενιά της εποχής μας. Απογυμνώθηκε ξαφνικά. Γέμισαν τα πανεπιστήμια, πλούτισαν τα φροντιστήρια, φορτώθηκαν δάνεια οι οικογένειες, σφήνωσαν οι μεγαλουπόλεις απο πληθυσμό κ τσιμέντο, ερήμωσαν τα χωριά, τα χωράφια, έγιναν όλοι εργάτες σε βιομηχανίες κάνοντας παράλληλα δύο δουλειές. Και γιατί όλα αυτά? Για μια καλύτερη ζωή... λογικό αυτό μέχρι ενός ορίου. Όμως επαγγέλματα παραδοσιακά πολλών γενεών κληρονομικά έσβησαν. Ήταν προσβλητικό για τα παιδιά η τέχνη. Ενθύμια μόνο κρατημένα και μια ματιά σνομπισμού έμεινε. Για να γίνουμε «άνθρωποι» και να ‘χουμε κοινωνική καταξίωση, πρέπει να μάθουμε γράμματα! Ορθό ως προς τη μάθηση, παρανοϊκό ως προς τον στόχο. Βέβαια η ζωή προχωρά. Οι απαιτήσεις πληθαίνουν σε καθε τομέα. Ο πολιτισμικός και πολιτιστικός χάρτης διαφοροποιείται. Η εξέλιξη είναι απαραίτητη για την πρόοδο, αλλά και η γνώση επιβάλλεται δια ροπάλου. Όμως με σύνεση και αυτογνωσία μέχρι του ορίου που φτάνει ο καθένας με τα όνειρά του και τα ταλέντα του. Εκεί απαιτείται σεβασμός στον εαυτό του και στην ζωή του.
Και φτάνουμε στο έτος 2012 όπου η ζωή μας υποτροπίασε οπισθοδρομώντας μας στα κατοχικά χρόνια. Απελπισμένοι όντες πια κάνουμε μεταστροφή, επανεκτιμώντας ότι περιφρονούσαμε: επαναπατρισμό των παραδοσιακών τεχνών και επιστροφή στις εστίες μας, στη γη μας. Πεινάσαμε... κατά την παροιμία και ανοίγουμε πάλι ποδηλατάδικο, τσαγκάρικο, ραφείο ... Συνάμα βλέπουμε την ρημαγμένη μας γη με συμπάθεια και λύτρωση και ονειρευόμαστε τους καρπούς που θα ‘χουμε σ’ ένα χρόνο σαν αγρότες. Ένα μάθημα είναι και αυτό όπου θεός, φύση και σύμπαν μας φωνάζουν ότι ξεφύγαμε του σκοπού μας.
Η μάθηση, η εξέλιξη, η γνώση είναι αναφαίρετο δικαίωμα και επιταγή όλων, γιατί το κάθε επερχόμενο μέλλον το απαιτεί. Όμως δεν διαχωρίζει και δεν χαρακτηρίζει τον «γραμματιζούμενο» από τον «αμόρφωτο», γιατί και ο γιατρός και ο τσαγκάρης πρέπει να εξελιχθεί, και ο ένας έχει ανάγκη την επαγγελματική και κοινωνικη ύπαρξη του άλλου, για να μην «πεινάσουμε» ποτέ πια. Να μην χαρακτηρίζει πια ο λαός μας την τέχνη ως κουραμάνα σε καιρό πείνας. Δεν είναι κατοχικο μεσον επιβίωσης. Είναι άθλιο και ταπεινωτικό για τον κύκλο της ζωής μας και την ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας . Μόρφωση για όλους και εκμετάλλευση αυτής στον τομέα που ο καθένας κλίνει και αγαπά, επιστήμη η τέχνη. Ισότιμα και τα δύο.
Καιρός λοιπόν να ανασυντάξουμε την παροιμία «μάθε τέχνη κι άστηνε κι άμα πεινάσεις πιάστηνε» σε «μάθε γράμματα και προόδευσε όπου έχεις έφεση για να μην πεινάσεις».Ο λαός ίσως να μην είναι πάντα σοφός στις ρήσεις του, γιατί από «παθήματα μαθήματα» μεν και από «κατά τα καλά και συμφέροντα» δε... Αντιγνωμώντας λοιπόν στον λαό μας, η νέα γενιά φιλοσοφικά και οχι θυμοσοφικά μαθαίνει γράμματα για να εξελιχθεί σε τέχνες και επιστήμες, έχοντας σαν γνώμονα όχι την πείνα, αλλά την αλυσιδωτή επαγγελματική και όχι μόνο συνύπαρξη για μέρες ευημερίας και προόδου.
http://www.palmografos.com/permalink/14208.html
Αυτό συνέβη και στη νέα γενιά της εποχής μας. Απογυμνώθηκε ξαφνικά. Γέμισαν τα πανεπιστήμια, πλούτισαν τα φροντιστήρια, φορτώθηκαν δάνεια οι οικογένειες, σφήνωσαν οι μεγαλουπόλεις απο πληθυσμό κ τσιμέντο, ερήμωσαν τα χωριά, τα χωράφια, έγιναν όλοι εργάτες σε βιομηχανίες κάνοντας παράλληλα δύο δουλειές. Και γιατί όλα αυτά? Για μια καλύτερη ζωή... λογικό αυτό μέχρι ενός ορίου. Όμως επαγγέλματα παραδοσιακά πολλών γενεών κληρονομικά έσβησαν. Ήταν προσβλητικό για τα παιδιά η τέχνη. Ενθύμια μόνο κρατημένα και μια ματιά σνομπισμού έμεινε. Για να γίνουμε «άνθρωποι» και να ‘χουμε κοινωνική καταξίωση, πρέπει να μάθουμε γράμματα! Ορθό ως προς τη μάθηση, παρανοϊκό ως προς τον στόχο. Βέβαια η ζωή προχωρά. Οι απαιτήσεις πληθαίνουν σε καθε τομέα. Ο πολιτισμικός και πολιτιστικός χάρτης διαφοροποιείται. Η εξέλιξη είναι απαραίτητη για την πρόοδο, αλλά και η γνώση επιβάλλεται δια ροπάλου. Όμως με σύνεση και αυτογνωσία μέχρι του ορίου που φτάνει ο καθένας με τα όνειρά του και τα ταλέντα του. Εκεί απαιτείται σεβασμός στον εαυτό του και στην ζωή του.
Και φτάνουμε στο έτος 2012 όπου η ζωή μας υποτροπίασε οπισθοδρομώντας μας στα κατοχικά χρόνια. Απελπισμένοι όντες πια κάνουμε μεταστροφή, επανεκτιμώντας ότι περιφρονούσαμε: επαναπατρισμό των παραδοσιακών τεχνών και επιστροφή στις εστίες μας, στη γη μας. Πεινάσαμε... κατά την παροιμία και ανοίγουμε πάλι ποδηλατάδικο, τσαγκάρικο, ραφείο ... Συνάμα βλέπουμε την ρημαγμένη μας γη με συμπάθεια και λύτρωση και ονειρευόμαστε τους καρπούς που θα ‘χουμε σ’ ένα χρόνο σαν αγρότες. Ένα μάθημα είναι και αυτό όπου θεός, φύση και σύμπαν μας φωνάζουν ότι ξεφύγαμε του σκοπού μας.
Η μάθηση, η εξέλιξη, η γνώση είναι αναφαίρετο δικαίωμα και επιταγή όλων, γιατί το κάθε επερχόμενο μέλλον το απαιτεί. Όμως δεν διαχωρίζει και δεν χαρακτηρίζει τον «γραμματιζούμενο» από τον «αμόρφωτο», γιατί και ο γιατρός και ο τσαγκάρης πρέπει να εξελιχθεί, και ο ένας έχει ανάγκη την επαγγελματική και κοινωνικη ύπαρξη του άλλου, για να μην «πεινάσουμε» ποτέ πια. Να μην χαρακτηρίζει πια ο λαός μας την τέχνη ως κουραμάνα σε καιρό πείνας. Δεν είναι κατοχικο μεσον επιβίωσης. Είναι άθλιο και ταπεινωτικό για τον κύκλο της ζωής μας και την ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας . Μόρφωση για όλους και εκμετάλλευση αυτής στον τομέα που ο καθένας κλίνει και αγαπά, επιστήμη η τέχνη. Ισότιμα και τα δύο.
Καιρός λοιπόν να ανασυντάξουμε την παροιμία «μάθε τέχνη κι άστηνε κι άμα πεινάσεις πιάστηνε» σε «μάθε γράμματα και προόδευσε όπου έχεις έφεση για να μην πεινάσεις».Ο λαός ίσως να μην είναι πάντα σοφός στις ρήσεις του, γιατί από «παθήματα μαθήματα» μεν και από «κατά τα καλά και συμφέροντα» δε... Αντιγνωμώντας λοιπόν στον λαό μας, η νέα γενιά φιλοσοφικά και οχι θυμοσοφικά μαθαίνει γράμματα για να εξελιχθεί σε τέχνες και επιστήμες, έχοντας σαν γνώμονα όχι την πείνα, αλλά την αλυσιδωτή επαγγελματική και όχι μόνο συνύπαρξη για μέρες ευημερίας και προόδου.
http://www.palmografos.com/permalink/14208.html
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 0 Απαντήσεις
- 867 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από fonfon
14 Απρ 2023, 08:52
-
- 4 Απαντήσεις
- 332 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
15 Οκτ 2022, 13:59
-
- 2 Απαντήσεις
- 950 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Sol
10 Αύγ 2023, 07:52
-
-
Νέα δημοσίευση ΕΡΩΤΙΚΉ ΝΟΟΤΡΟΠΊΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ ΚΑΙ ΤΈΧΝΗ
από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 12 Μαρ 2023, 11:39 » σε Σχέσεις, Έρωτας & Σεξουαλικότητα - 5 Απαντήσεις
- 227 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εκτωρ
12 Μαρ 2023, 23:36
-