Εγώ τι να πω... αποβιομηχάνιση, γνωστό το πρόβλημα εδώ και δεκαετίες. Η λύση πάλι όχι (πλέον).
Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
- Green Dragon
- Δημοσιεύσεις: 25008
- Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
- Phorum.gr user: Green Dragon
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
-
- Δημοσιεύσεις: 3676
- Εγγραφή: 19 Δεκ 2020, 17:07
- Phorum.gr user: Citroenakias
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Φταίνε οι διεθνείς συγκυρίες (πανδημία, πόλεμος κτλ.) Παίζει ρόλο όμως και η ιδεολογική ηγεμονία της αριστεράς, ουγκ ουγκ
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Για το ζήτημα υπάρχει εξήγηση που ίσως κάνουμε το κόπο να γράψουμε κάποια στιγμή.
Επειδή όμως έχει παραγίνει το ζήτημα με τον ακροδεξιό συρφετό που τα ρίχνει στους...κομμουνιστές, να κάνουμε μία αναδρομή στην ιστορία διότι διαρκώς αναπαράγονται τα ίδια από άεργους τεμπελχανάδες.
Επειδή όμως έχει παραγίνει το ζήτημα με τον ακροδεξιό συρφετό που τα ρίχνει στους...κομμουνιστές, να κάνουμε μία αναδρομή στην ιστορία διότι διαρκώς αναπαράγονται τα ίδια από άεργους τεμπελχανάδες.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
1) Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;
Γεγονός 1ο
Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)
Γεγονός 2ο
Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.
Γεγονός 3ο
Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.
Γεγονός 4ο
Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.
Γεγονός 5ο
Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.
Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:
1ος λόγος:
Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.
2ος λόγος:
Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.
3ος λόγος:
Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.
Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.
Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;
Γεγονός 1ο
Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)
Γεγονός 2ο
Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.
Γεγονός 3ο
Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.
Γεγονός 4ο
Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.
Γεγονός 5ο
Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.
Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:
1ος λόγος:
Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.
2ος λόγος:
Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.
3ος λόγος:
Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.
Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
2)
H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή
Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)
H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή
Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Το ερώτημα είναι φταίει η Κίνα; Γιατί οι υπόλοιποι στην Ευρώπη έχουν και μάλιστα με μεγαλύτερους μισθούς από τους Ελληνικούς;Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 16:50Εγώ τι να πω... αποβιομηχάνιση, γνωστό το πρόβλημα εδώ και δεκαετίες. Η λύση πάλι όχι (πλέον).
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Ισως φταιει ο τουρισμος. Ετσι δεν λενε οι βλαμμενοι?
- Green Dragon
- Δημοσιεύσεις: 25008
- Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
- Phorum.gr user: Green Dragon
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Η Κίνα δεν φταίει πουθενά, ούτε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά ούτε και για τα είδη εργοστασίων που όντως έφυγαν μαζικά από όλη την Ευρώπη και Δύση γενικότερα. Την δουλειά της έκανε με τα εργαλεία που της δόθηκαν.sharp έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 16:59Το ερώτημα είναι φταίει η Κίνα; Γιατί οι υπόλοιποι στην Ευρώπη έχουν και μάλιστα με μεγαλύτερους μισθούς από τους Ελληνικούς;Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 16:50Εγώ τι να πω... αποβιομηχάνιση, γνωστό το πρόβλημα εδώ και δεκαετίες. Η λύση πάλι όχι (πλέον).
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Το ερώτημα παραμένει, γιατί μόνο η Ελλάδα; Και οι άλλοι έχουν παγκοσμιοποίηση, φιλελεδες, απόσυρση κλπ που γράφτηκαν παραπάνω, από όλα τα καλούδια. Η λογική λέει ότι η Ελλάδα έχει κάποια ιδιαιτερότητα που την οδήγησε εκεί.Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:02Η Κίνα δεν φταίει πουθενά, ούτε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά ούτε και για τα είδη εργοστασίων που όντως έφυγαν μαζικά από όλη την Ευρώπη και Δύση γενικότερα. Την δουλειά της έκανε με τα εργαλεία που της δόθηκαν.sharp έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 16:59Το ερώτημα είναι φταίει η Κίνα; Γιατί οι υπόλοιποι στην Ευρώπη έχουν και μάλιστα με μεγαλύτερους μισθούς από τους Ελληνικούς;Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 16:50
Εγώ τι να πω... αποβιομηχάνιση, γνωστό το πρόβλημα εδώ και δεκαετίες. Η λύση πάλι όχι (πλέον).
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος sharp την 17 Απρ 2022, 17:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- Eθνικοκοινωνιστης
- Δημοσιεύσεις: 46645
- Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
ειδατε η ΕΟΚ? 

"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"
Αλαιν ντε Μπενουα
Αλαιν ντε Μπενουα
-
- Δημοσιεύσεις: 14962
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
- Phorum.gr user: Στρακαστρουκας
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Αχα δεν αργησε το κλασσικο ηλιθιο επιχειρημα "για ολα φταιει η αριστερα". Μαθε λιγο για τις αυτοκινητοβιομηχανιες της ανατολικης Ευρωπης πρωτα και μετα μιλα πριν πεταξεις την μ@λ@κια σου
H Ισραηλολαγνεια ως ψυχικη Νοσος
-
- Δημοσιεύσεις: 23504
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13
- Green Dragon
- Δημοσιεύσεις: 25008
- Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
- Phorum.gr user: Green Dragon
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Η Ελλάδα είχε ελαφριά βιομηχανία που και από τις άλλες χώρες έφυγε, δεν πρωτοτυπήσαμε. Αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε ποτέ, κάποιος λόγος θα υπάρχει αλλά δεν τον ξέρω.sharp έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:06Το ερώτημα παραμένει, γιατί μόνο η Ελλάδα; Και οι άλλοι έχουν παγκοσμιοποίηση, φιλελεδες, απόσυρση κλπ που γράφτηκαν παραπάνω, από όλα τα καλούδια. Η λογική λέει ότι η Ελλάδα έχει κάποια ιδιαιτερότητα που την οδήγησε εκεί.Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:02Η Κίνα δεν φταίει πουθενά, ούτε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά ούτε και για τα είδη εργοστασίων που όντως έφυγαν μαζικά από όλη την Ευρώπη και Δύση γενικότερα. Την δουλειά της έκανε με τα εργαλεία που της δόθηκαν.
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
Για το θέμα της βαριάς βιομηχανίας υπάρχει το βιβλίο του Μπάτση, βέβαια είναι αρκετά παλιό.Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:12Η Ελλάδα είχε ελαφριά βιομηχανία που και από τις άλλες χώρες έφυγε, δεν πρωτοτυπήσαμε. Αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε ποτέ, κάποιος λόγος θα υπάρχει αλλά δεν τον ξέρω.sharp έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:06Το ερώτημα παραμένει, γιατί μόνο η Ελλάδα; Και οι άλλοι έχουν παγκοσμιοποίηση, φιλελεδες, απόσυρση κλπ που γράφτηκαν παραπάνω, από όλα τα καλούδια. Η λογική λέει ότι η Ελλάδα έχει κάποια ιδιαιτερότητα που την οδήγησε εκεί.Green Dragon έγραψε: ↑17 Απρ 2022, 17:02Η Κίνα δεν φταίει πουθενά, ούτε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά ούτε και για τα είδη εργοστασίων που όντως έφυγαν μαζικά από όλη την Ευρώπη και Δύση γενικότερα. Την δουλειά της έκανε με τα εργαλεία που της δόθηκαν.
Re: Κανένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ελλάδα, 17 στην Τουρκία!
οχι μονο εργοστασια αυτοκινητων αλλα γενικα ουτε βαρια βιομηχανια εχουμε ... δεν υπαρχει πολιτικο ενδιαφερων ... οι πολιτικοι στην Ελλαδα λειτουργουνε ως φεουδαρχες
η προσοχη μας στο Καστελοριζο
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί οι Κινέζοι δεν φτιάχνουν εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
από Κοιτάσματα » 19 Μαρ 2025, 22:38 » σε Εσωτερική Πολιτική - 38 Απαντήσεις
- 672 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από axilmar
20 Μαρ 2025, 11:54
-
-
- 143 Απαντήσεις
- 4785 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Εμπεδοκλής
13 Σεπ 2024, 16:20
-
-
Νέα δημοσίευση ΚΑΝΕΝΑ από αυτά τα Πανεπιστήμια ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
από Frappezitis » 16 Μαρ 2025, 21:52 » σε Εσωτερική Πολιτική - 1 Απαντήσεις
- 69 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Frappezitis
16 Μαρ 2025, 21:53
-
-
- 9 Απαντήσεις
- 699 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από dna replication
14 Αύγ 2023, 17:34