nyxtovios έγραψε: ↑12 Ιούλ 2022, 22:31
OANNHSEA έγραψε: ↑12 Ιούλ 2022, 20:52
nyxtovios έγραψε: ↑12 Ιούλ 2022, 20:38
Επίσης όλες οι εισαγωγές της ευρώπης θα κοστίζουν παραπάνω.
Επίσης δεν υπάρχει χώρα που της αυξήθηκε το κόστος ενέργειας και πήγε μπροστά. Δεν γίνεται να πούμε πιο απλά ότι η ΕΕ θα πάρει τον πούλο
Οι εισαγωγές θα κοστίζουν παραπάνω, ναι... Το έγραψα... Και το κέρδος μικρό και οι πολίτες δεν θα αγοράζουν λόγο του μεγάλου κόστους.
Όλοι όσοι πουλάνε τώρα στην Ευρώπη θα χάσουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ!!!
Π.χ. Μπορούν να αντέξουν οι βιομηχανίες υφασμάτων του Μπαγκλαντές αυτή την τεράστια απώλεια; Με το ζόρι... Θα κλείσουν πολλές...
Οι κάτοικοι του Μπαγκλαντές θα πεινάσουν...
Και μετά;;;
Μετά....
Η ΕΕ είναι πάρα πολύ ισχυρή για να πέσει...
Το αντίθετο...
Η κρίση που έρχεται θα την ισχυροποιήσει ακόμα περισσότερο μια και θα φύγουν τα σκατά που οι πολιτικοί της περασμένης τριακονταετίας...
Και μετά;;;
Μετά....
.
Το trade off θα φανεί.
Δε νομίζω ομως ότι υπάρχει προηγούμενο ακριβής ενέργειας και ανάπτυξης.
Στηρίζεσαι στο ότι θα φθηνηνουν τα προϊόντα λόγω ισοτιμίας αλλά παράλληλα θα ανεβουν οι τιμές λόγω πρώτων υλών και ενέργειας.
Στο τέλος απλά θα γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικά από των Κινέζων και των Αμερικανών. Το χρήμα έτσι και αλλιώς έχει μόνο ανταλλακτική αξία. Οπότε δεν παίζει και πολύ ρόλο θ ισοτιμία εφόσον η παγκόσμια ζήτηση θα είναι το ίδιο ή και περισσότερο.
Λαμπρό παράδειγμα ότι τόσα χρόνια το ευρώ ήταν πιο πάνω από το δολλάριο αλλά τα πάντα στην Αμερική είναι πολύ πιο φθηνά και οι μισθοί και αμοιβές πολύ πιο πάνω. Τσεκαρε πόσα παίρνει ένας που κάνει τη δουλειά σου και τι αγοράζει σε ένα χρόνο.
Θα φανεί τι θα γίνει. Αν κόψει το αέριο πάντως δε νομίζω να έρθει ανάπτυξη
Με τις ΗΠΑ κάνεις πολύ μεγάλο λάθος...
Π.χ. στις ΗΠΑ άνθρωποι με μισθό 1600 δολάρια το μήνα, δεν μπορούσαν να νοικιάσουν καν σπίτι!!!
Ή υπάρχουν αμειβόμενοι με την ώρα, οι οποίοι ενώ αμείβονται με 12 ή και με 15 δολάρια την ώρα, εντούτοις δεν βγαίνουν οικονομικά και κάνουν δύο δουλείες...
Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν τόσα εκατομμύρια άστεγοι στις ΗΠΑ...
Με λίγα λόγια δηλαδή δεν μπορείτε να κατανοήσετε το πως λειτουργεί το χρήμα μέσα στην αγορά.
Για παράδειγμα: στην Ελλάδα έχουμε ακριβά Σ/Μ γιατί αυτά πληρώνουν τους παραγωγούς με εντολές πληρωμής ενός έτους!!! Και φυσικά δεν υπάρχει κανένας νόμος για το σταματήσει αυτό...
Στις ΗΠΑ όμως που πληρώνουν μετρητά σχεδόν τα προϊόντα τα Σ/Μ , οι τιμές είναι όντως χαμηλές...
Το ίδιο συμβαίνει και όταν πέφτει η ισοτιμία του νομίσματος.
Σε ένα προϊόν έχουν σημασία: η αξία των πρώτων υλών, η αξία των εργατικών, η αξία της ενέργειας και η ποιότητα του προϊόντος.
Π.χ. Εξάγεται ένα φορτηγό - αυτόματα η αξία του έχει πέσει από τη μία μέσα στην άλλη, όταν πέφτει το νόμισμα. Περιμένεις τι θα γίνει σε βάθος χρόνου λοιπόν. Τα υλικά κατασκευής δεν ανεβαίνουν -ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΝΤΑΙ ΣΓΗΝ ΕΥΡΩΠΗ!!! Εάν όμως δεις ότι τα εισαγόμενα εξαρτήματα ακριβαίνουν (π.χ. τα ρουλεμάν), τότε μπορείς να αλλάξεις προμηθευτή... Ο ξένος προμηθευτής όμως δεν μπορεί να το κάνει αυτό στα ρουλεμάν!!!
Οι μισθοί θα ανέβουν και άρα το κόστος, ναι... Αυτό όμως θα συμβαίνει όσο έχεις πληθωρισμό - όταν πέσει ο πληθωρισμός, αυτό θα είναι άχρηστο...
Εφόσον όμως η άνοδο του πληθωρισμού, έχει άμεση σχέση με την άνοδο των καυσίμων, αυτό σημαίνει ότι και σε παγκόσμια κλίμακα θα έχουμε τον ίδιο πληθωρισμό και άρα τα ίδια αποτελέσματα σε όλα τα κράτη!!!
Με λίγα λόγια, τα ευρωπαϊκά Airbus θα έχουν το ίδιο κόστος ή και μικρότερο πλέον από τα αμερικάνικα Boeng, με τις δύο χώρες να έχουν το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με τον πληθωρισμό...
.