Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;
Δημοσιεύτηκε: 05 Μάιος 2020, 20:42
Δεν είδα να το συζητάμε κάπου.
https://www.ethnos.gr/oikonomia/103809_ ... -symfonies
Aegean: Αγώνας δρόμου για τη διάσωσή της - Το plan B με τις διακρατικές συμφωνίεςΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
05.05.2020 15:19
Μαρία Λιλιοπούλου
Διακρατικές συμφωνίες για την επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών εφόσον δεν προχωρήσει κοινή ευρωπαική λύση
Σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα στήριξης από το κράτος ελπίζει μεταξύ άλλων η Aegean, η οποία βλέπει τα έσοδά της να έχουν κάνει βουτιά και τη μετοχή της να κατρακυλάει σε απόλυτη αντιστοιχία με τις αρνητικές επιδόσεις του κλάδου των αερομεταφορών παγκοσμίως, ο οποίος εξαιτίας του κορονοιού βιώνει μία πρωτοφανή κρίση.
Την ίδια στιγμή η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», τη βασική πύλη εισόδου στη χώρα έχει πρακτικά μηδενιστεί, καθώς βάσει των στοιχείων του Απριλίου, η μείωση φτάνει το ανατριχιαστικό ποσοστό του 98,9% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκε τον προηγούμενο μήνα από το αεροδρόμιο της Αθήνας στο δίκτυο εσωτερικού ήταν μόλις 11.917 έναντι 573.000 τον Απρίλιο του 2019, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού η επιβατική κίνηση έπεσε από τους 1.413.529 επιβάτες στους 9.842!
Οι συνέπειες στη βασική αεροπορική εταιρία της χώρας από το «πάγωμα» των ταξιδιών είναι οδυνηρές: «Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα» είπε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη ο πρόεδρος της εταιρίας, Ευτύχης Βασιλάκης προβλέποντας ότι «για να βρεθούμε σαν κλάδος στα επίπεδα που βρισκόμασταν πριν την υγειονομική κρίση θα περάσουν 2 – 3 χρόνια άρα δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που απασχολούμε».
Να σημειωθεί ότι με τον κλάδο των αεροµεταφορών ευρύτερα είναι συνδεδεµένες περίπου 460.000 θέσεις εργασίας, ενώ το αεροπλάνο αποτελεί το κύριο µέσο εισόδου στη χώρα, καθώς το 2019 περίπου 22 εκατοµµύρια επιβάτες, από το σύνολο των 33 εκατ. αφίξεων, έφτασαν στην Ελλάδα αεροπορικώς. Παράλληλα η Aegean βρίσκεται εν μέσω μίας παραγγελίας – μαμούθ νέων αεροσκαφών από την Airbus, ύψους 5,6 δισεκ. ευρώ, η εξέλιξη της οποίας παραμένει ακόμα άγνωστη.
Με το βλέμμα στη διάσωση της Aegean, στο τραπέζι βρίσκονται ήδη αρκετά σενάρια, χωρίς έως τώρα η κυβέρνηση να έχει καταλήξει σε οριστικές κινήσεις, παρά το γεγονός ότι η μία μετά την άλλη οι χώρες του εξωτερικού λαμβάνουν αποφάσεις για τη διάσωση των αερομεταφορέων. Τελευταίο παράδειγμα η παροχή κρατικής βοήθειας ύψους 7 δισ. ευρώ στον γαλλικό αερομεταφορέα Air France, η οποία ανακοινώθηκε από την αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Αυτή η ύψους 7 δισ. ευρώ γαλλική εγγύηση και το μετοχικό δάνειο θα παράσχουν στην Air France τη ρευστότητα που χρειάζεται επειγόντως, για να αντέξει την επίπτωση της επιδημίας του κορωνοϊού», ανέφερε χαρακτηριστικά η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού Μαργκρέτ Βεστάγκερ, σε ανακοίνωσή της.
https://www.ethnos.gr/oikonomia/103809_ ... -symfonies
Aegean: Αγώνας δρόμου για τη διάσωσή της - Το plan B με τις διακρατικές συμφωνίεςΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
05.05.2020 15:19
Μαρία Λιλιοπούλου
Διακρατικές συμφωνίες για την επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών εφόσον δεν προχωρήσει κοινή ευρωπαική λύση
Σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα στήριξης από το κράτος ελπίζει μεταξύ άλλων η Aegean, η οποία βλέπει τα έσοδά της να έχουν κάνει βουτιά και τη μετοχή της να κατρακυλάει σε απόλυτη αντιστοιχία με τις αρνητικές επιδόσεις του κλάδου των αερομεταφορών παγκοσμίως, ο οποίος εξαιτίας του κορονοιού βιώνει μία πρωτοφανή κρίση.
Την ίδια στιγμή η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», τη βασική πύλη εισόδου στη χώρα έχει πρακτικά μηδενιστεί, καθώς βάσει των στοιχείων του Απριλίου, η μείωση φτάνει το ανατριχιαστικό ποσοστό του 98,9% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκε τον προηγούμενο μήνα από το αεροδρόμιο της Αθήνας στο δίκτυο εσωτερικού ήταν μόλις 11.917 έναντι 573.000 τον Απρίλιο του 2019, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού η επιβατική κίνηση έπεσε από τους 1.413.529 επιβάτες στους 9.842!
Οι συνέπειες στη βασική αεροπορική εταιρία της χώρας από το «πάγωμα» των ταξιδιών είναι οδυνηρές: «Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα» είπε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη ο πρόεδρος της εταιρίας, Ευτύχης Βασιλάκης προβλέποντας ότι «για να βρεθούμε σαν κλάδος στα επίπεδα που βρισκόμασταν πριν την υγειονομική κρίση θα περάσουν 2 – 3 χρόνια άρα δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που απασχολούμε».
Να σημειωθεί ότι με τον κλάδο των αεροµεταφορών ευρύτερα είναι συνδεδεµένες περίπου 460.000 θέσεις εργασίας, ενώ το αεροπλάνο αποτελεί το κύριο µέσο εισόδου στη χώρα, καθώς το 2019 περίπου 22 εκατοµµύρια επιβάτες, από το σύνολο των 33 εκατ. αφίξεων, έφτασαν στην Ελλάδα αεροπορικώς. Παράλληλα η Aegean βρίσκεται εν μέσω μίας παραγγελίας – μαμούθ νέων αεροσκαφών από την Airbus, ύψους 5,6 δισεκ. ευρώ, η εξέλιξη της οποίας παραμένει ακόμα άγνωστη.
Με το βλέμμα στη διάσωση της Aegean, στο τραπέζι βρίσκονται ήδη αρκετά σενάρια, χωρίς έως τώρα η κυβέρνηση να έχει καταλήξει σε οριστικές κινήσεις, παρά το γεγονός ότι η μία μετά την άλλη οι χώρες του εξωτερικού λαμβάνουν αποφάσεις για τη διάσωση των αερομεταφορέων. Τελευταίο παράδειγμα η παροχή κρατικής βοήθειας ύψους 7 δισ. ευρώ στον γαλλικό αερομεταφορέα Air France, η οποία ανακοινώθηκε από την αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Αυτή η ύψους 7 δισ. ευρώ γαλλική εγγύηση και το μετοχικό δάνειο θα παράσχουν στην Air France τη ρευστότητα που χρειάζεται επειγόντως, για να αντέξει την επίπτωση της επιδημίας του κορωνοϊού», ανέφερε χαρακτηριστικά η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού Μαργκρέτ Βεστάγκερ, σε ανακοίνωσή της.