Σελίδα 1 από 1

Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 10:24
από Maspoli
Από ρεκόρ σε ρεκόρ «πλέει» ο ελληνόκτητος στόλος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Comittee), ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος στις 10-03-2021 ανήλθε σε 4.038 πλοία διάφορων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt και 205.647.569 gt. Πρώτη φορά όμως στην ιστορία του ο ελληνόκτητος στόλος φτάνει τα 350.465.999 dwt καθώς το προηγούμενο ρεκόρ ήταν πέρυσι τα 340.823.637 dwt. Επίσης και σε όρους gt έσπασε το φράγμα των 200 εκατ. gt φτάνοντας στα 205.647.569 gt έναντι 199.693.859 gt. πέρυσι. Σε αριθμό πλοίων, το ρεκόρ είναι οι 4.148 πλοία που πέτυχε τον Μάρτιο του 2018.

Σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο πάντως ο στόλος αυξήθηκε κατά 70 πλοία και επίσης κατά 9.642.362 dwt και 5.953.710 gt. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν και 134 πλοία υπό ναυπήγηση, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 17.814.560 dwt και 11.480.103 gt. Εξ αυτών των πλοίων τα 70 είναι δεξαμενόπλοια, τα 6 πλοία μεταφοράς χημικών, 28 πλοία μεταφοράς αερίων, τα 22 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο πλοία άλλων φορτίων.

Παρά την αύξηση του ελληνόκτητου στόλου ο υπό ελληνική σημαία στόλος κατέγραψε νέα μείωση στα 584 πλοία, 36.623.355 gt και 62.317.858 dwt, έναντι 636 πλοίων υπό ελληνική σημαία πέρυσι, 38.799.270 gt και 65.640.708 dwt.

Επισημαίνεται ότι ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος είναι νηολογημένος σε 29 διαφορετικές σημαίες (νηολόγια) και σύμφωνα με τα δεδομένα, την πρώτη προτίμηση μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών συγκεντρώνει η σημαία της Λιβερίας με 931 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 87.219.660 dwt (μερίδιο 24,9%) και ακολουθεί η σημαία των Marshall Island με 877 πλοία, 71.290.147 dwt (μερίδιο 20,3%).
(...)
https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... stolo.html
Οι "πατριώτες" εφοπλιστές, με "πατριωτική" κυβέρνηση σε καιρό κρίσης...

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 10:31
από enterprise-psi
Γαμάτο δεν είναι;

Εικόνα

Εικόνα

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 11:10
από Jack Shephard
Maspoli έγραψε:
16 Μαρ 2021, 10:24
Οι "πατριώτες" εφοπλιστές, με "πατριωτική" κυβέρνηση σε καιρό κρίσης...
Δε μου λες: υποστηρίζεις την άποψη ότι οι εφοπλιστές έχουν υπερβολικές φοροαπαλλαγές; Ναι ή όχι;

Αν την υποστηρίζεις, πως εξηγείς ότι παρά τις υπερβολικές φοροαπαλλαγές δεν επιλέγουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους;

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 11:12
από enterprise-psi
Το λες και φοροαπαλλαγή την επιλογή σημαίας.

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 11:30
από Jack Shephard
Τώρα για το τι σημαίνει ελληνόκτητος στόλος και γιατί επιλέγουν σημαίες άλλων χωρών (έχοντας ως δεδομένο ότι στην Ελλάδα έχουν μεγάλες φοροαπαλλαγές) δεν είμαστε σε θέση να το κατανοήσουμε αν δεν είμαστε του κλάδου.

Έλληνας 2ης - 3ης γενιάς που μένει στο Λονδίνο ή τη Γενεύη και τα πλοία της εταιρείας του κάνουν δουλειές που δεν έχουν καμία σχέση με Ελλάδα (π.χ. μεταφορά πετρελαίου από τον Αραβικό κόλπο στην Κίνα) δε βλέπω το λόγο από τη δική του σκοπιά να έχει ελληνική σημαία στα πλοία του.

Ή νομίζεις ότι η διαρκής αύξηση της χωρητικότητας είναι για να εξυπηρετήσουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες της ελληνικής οικονομίας σε μεταφορά πετρελαίου και αγαθών;

Ωραία τα πατριωτικά όταν συμβαίνουν αλλά είναι ανορθολογικά από οικονομικής άποψης. Πρέπει να δούμε αν θέλουμε πλοία με ελληνική σημαία και αν θέλουμε, αν έχουμε πρακτικά οφέλη, τι κίνητρα μπορούμε να δώσουμε.

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2021, 11:34
από Jack Shephard
Και με την ευκαιρία να αναφέρω ένα τρελό projectάκι που έτσι και το προχωρήσουν οι κινέζοι, θα αυξηθεί εκθετικά η γεωπολιτική θέση της Βόρειας Ελλάδας και έτσι μπορεί να προσελκύσουμε και ναυτιλιακές με έδρα και σημαία εδώ. Αν και για τη σημαία, αν δε συνοδεύεται με κίνητρα, μπορεί πάλι να μην έχει καμιά επίπτωση:


Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2021, 11:36
από hades
Jack Shephard έγραψε:
16 Μαρ 2021, 11:34
Και με την ευκαιρία να αναφέρω ένα τρελό projectάκι που έτσι και το προχωρήσουν οι κινέζοι, θα αυξηθεί εκθετικά η γεωπολιτική θέση της Βόρειας Ελλάδας και έτσι μπορεί να προσελκύσουμε και ναυτιλιακές με έδρα και σημαία εδώ. Αν και για τη σημαία, αν δε συνοδεύεται με κίνητρα, μπορεί πάλι να μην έχει καμιά επίπτωση:

Αυτό να προχωρήσει δεν το νομίζω .Αλλά η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής είχε ξεκινήσει αν και βλέπω πάγωμα πολλών κινέζικων project στην Ελλάδα .Πχ στο λιμάνι στην Θεσσαλονίκη δεν μπήκαν που ήθελαν αρχικά και τον τελευταίο χρόνο αγοράζουν αβέρτα εταιρείες και χώρους στην Τουρκία κοψοχρονιά .Νομίζω λόγω επιλογής της χώρας οι δουλείες με τους Κινέζους τελειώνουν

Πχ φτιάχνουν στην Τουρκία έναν τεράστιο τερματικό σταθμό για κοντέινερ που θέλουν να τον κάνουν τον μεγαλύτερο της Ευρώπης

Re: Ρεκόρ ο ελληνόκτητος στόλος, μείωση όμως γι' αυτόν υπό ελληνική σημαία

Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2021, 21:49
από La Bourgeoisie
Να βγούμε στα μπαλκόνια να χειροκροτησουμε τώρα?