Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις

απαντήστε με το χέρι στο εξηντάλεπτο

πάω πιο αραιά
18
31%
κάνω δίαιτα
8
14%
δεν με νοιάζει τίποτα, είμαι ερωτευμένος, τρώω αέρα
5
8%
μετακόμισα στο χουριό
7
12%
κάνω υπομονή, 1-2 χρόνια θα κρατήσεις αυτό, είναι παγκόσμιο το πρόβλημα, δεν φταίνε οι αιρετοί μας άρχοντες
17
29%
δεν αγοράζω πράγματα μέχρι να έρθει ο έτσι να μου ανοίγει με τα ηδονικά χέρια του τις συσκευασίες
4
7%
 
Σύνολο ψήφων: 59

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25911
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 27 Νοέμ 2023, 11:33

hellegennes έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 01:51
40τακατο της ζωής μ σπατάλησα έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 01:24
Αγις έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 00:23


κοιμησου αγγελουδι μου
????
Ο Γιαννόπουλος νομίζει ότι δεν ξέρω αν λείπουν πράγματα από τα ράφια χωρίς να το καταλάβω αμέσως.
Ιδεα δεν εχεις για το πως λειτουργει η αποτροπη κλοπων στα μαρκετ
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Νοέμ 2023, 23:29

Αγις έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 11:33
hellegennes έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 01:51
40τακατο της ζωής μ σπατάλησα έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 01:24


????
Ο Γιαννόπουλος νομίζει ότι δεν ξέρω αν λείπουν πράγματα από τα ράφια χωρίς να το καταλάβω αμέσως.
Ιδεα δεν εχεις για το πως λειτουργει η αποτροπη κλοπων στα μαρκετ
Ναι, είναι μια επιστήμη που κατέχεις μόνο εσύ, ανάμεσα στις τόσες άλλες, από φυτοκαλλιέργειες ως πολεοδομία. :smt005:
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Αρχέλαος
Δημοσιεύσεις: 6711
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος » 28 Νοέμ 2023, 00:01

hellegennes έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 23:29
Αγις έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 11:33
hellegennes έγραψε:
27 Νοέμ 2023, 01:51


Ο Γιαννόπουλος νομίζει ότι δεν ξέρω αν λείπουν πράγματα από τα ράφια χωρίς να το καταλάβω αμέσως.
Ιδεα δεν εχεις για το πως λειτουργει η αποτροπη κλοπων στα μαρκετ
Ναι, είναι μια επιστήμη που κατέχεις μόνο εσύ, ανάμεσα στις τόσες άλλες, από φυτοκαλλιέργειες ως πολεοδομία. :smt005:
Χμ...Ο Γιαννόπουλος είχε αρκετούς κλώνους, δεν ταιριάζει εδώ να έχουμε το ίδιο, εννοώντας ότι μιλαμε για παλιό μέλος και με εντελώς διαφορετικές προσεγγίσεις σε θέσεις ή και τη διατύπωση τους.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"

Άβαταρ μέλους
Saturn
Δημοσιεύσεις: 7176
Εγγραφή: 21 Ιουν 2023, 08:35
Phorum.gr user: Saturn

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Saturn » 28 Νοέμ 2023, 01:21

Μια χαρά -μπορεί να- ταιριάζει, ποτέ δεν ξέρεις πόσους κλώνους διαχειρίζονται πόσοι άνθρωποι σε πόσους απίθανους συνδυασμούς, και τί ακριβώς δουλειά μπορεί να κάνει μέσα σε ένα φόρουμ, ο κάθε ένας με κάθε κλώνο ξεχωριστά





hellegennes έγραψε:
26 Νοέμ 2023, 23:10
Ερμής έγραψε:
26 Νοέμ 2023, 14:40
Όχι απλά οποίος τη βιώνει αλλά και όποιος γνωρίζει τι μπορεί να σημαίνει το να είσαι μπατιρης, δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύριο να γαμαει το χρήμα χωρίς αύριο.
:smt005::smt005::smt005:

Συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ. You have no idea. Να μην έχουν τα παιδιά τους να φάνε μακαρόνια και να ξοδεύον τα λεφτά τους σε μαλακίες τις πρώτες 5 μέρες του μήνα. Μπατίρηδες είναι αυτοί τις υπόλοιπες 25 μέρες και ζούνε χάρη στην ελεημοσύνη των γύρω τους.
true
Frappezitis έγραψε:
09 Δεκ 2023, 08:03
Το ότι δεν φορέσαμε μαντήλα στην Σακελλαροπούλου, το λες και διπλωματική επιτυχία.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4425
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 28 Νοέμ 2023, 03:51

Έχω πάρει κιλά με αυτές τις προσφορές στα σούπερ. Συγκεκριμμένα με τα μακαρόνια De Cecco στο ένα τρίτο της τιμής αρκεί να πάρεις 4. Είναι ωραία τα άτιμα.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Άβαταρ μέλους
Space_Passenger
Δημοσιεύσεις: 1645
Εγγραφή: 18 Μαρ 2021, 13:41

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Space_Passenger » 28 Νοέμ 2023, 14:30

Πέρα απο τις τιμές, μου αρέσει να πηγαινω σουπερ μαρκετ ως βολτα. Δεν αγοραζω αχρηστα πραγματα βεβαια.

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29214
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 28 Νοέμ 2023, 20:59

Εικόνα


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 20986
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 29 Νοέμ 2023, 12:48

Δυστυχώς εδώ που μας κατάντησε ο τρισκατάρατος Κουλης :011:
αυτή ειναι η μόνη λύση :102:

看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29214
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 29 Νοέμ 2023, 19:46

28.11.2023
Στην Τουρκία και στα Σκόπια πηγαίνουν οι Έλληνες για να κάνουν ψώνια: Οι τεράστιες διαφορές στις τιμές.
1,90 ευρώ η βενζίνη στην Ελλάδα, μόλις 1 ευρώ στην Τουρκία.

Εικόνα

Οι Έλληνες της Βορείου Ελλάδα στρέφονται όλο και περισσότερο στην Τουρκία, στα Σκόπια και τη Βουλγαρία για να κάνουν τις αγορές τους, λόγω της ακρίβειας στη χώρα μας.


Εξαιτίας της ακρίβειας που πλήττει την Ελλάδα οι κάτοικοι του Έβρου προτιμούν να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους από την γειτονική χώρα ενώ για τις αγορές των τροφίμων τους και όχι μόνο επισκέπτονται την Βουλγαρία που απέχει μόνο 40 χιλιόμετρα.

Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Σουφλίου, Θοδωρής Τσιαμίτας, ο οποίος παράλληλα απηύθυνε έκκληση προς την πολιτεία να εφαρμοστεί και στον ακριτικό Έβρο το μεταφορικό ισοδύναμο που ισχύει και για νησιά.

«Οι Βορειοελλαδίτες επισκέπτονται τις γειτονικές χώρες όπως την Τουρκία και την Βουλγαρία για την αγορά πολλών προϊόντων. Για παράδειγμα σας αναφέρω ότι ενώ η βενζίνη εδώ είναι στο 1,90 ευρώ στην Τουρκία είναι 1 ευρώ και στην Βουλγαρία 1,40. Όμως δεν είναι μόνο η βενζίνη. Και στην Βουλγαρία και την Τουρκία οι κάτοικοι των περιοχών μας επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ που βρίσκουν τα πάντα, όπως το ελαιόλαδο και άλλα είδη διατροφής πολύ φθηνότερα.

Από εμάς το τελωνείο των Κήπων είναι 40 χιλιόμετρα και έχει αμέσως μετά βενζινάδικα οπότε οι Έλληνες πάνε γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους και στη συνέχεια επισκέπτονται και τα καταστήματα που θέλουν. Για να καταλάβετε ακόμα και μελλόνυμφοι πάνε και ράβουν το νυφικό και τα κοστούμια τους σε πολύ καλύτερη τιμή σε σχέση με την Ελλάδα. Όσο υποτιμάται η τούρκικη λίρα τόσο αυξάνεται αυτό το φαινόμενο», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Σουφλίου, Θοδωρής Τσιαμίτας.

Και προσθέτει: «Έχουν γίνει δράσεις από ενώσεις επαγγελματιών, επιμελητήρια κ.α. και προτάθηκε ο Έβρος να είναι σε μια διαφορετική φορολόγηση ώστε να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε αλλά αυτό δεν έχει εισακουστεί. Ακόμα και το θέμα του μεταφορικό ισοδύναμο το οποίο έχει εξαγγελθεί δεν έχει υλοποιηθεί. Δηλαδή όπως είναι τα νησιά που έχουν ένα διαφορετικό ΦΠΑ, τουλάχιστον αυτά θα έπρεπε να ισχύουν και εδώ ώστε ο Έβρος να αναβαθμιστεί και να φύγει η στάμπα της εξορίας. Ακόμα και το εθνικό πάρκο της Δαδιάς που τελικά δεν κάηκε ολόκληρο θα έπρεπε να γίνουν πράγματα ώστε να αναγεννηθεί».

Στα Σκόπια για βασικά αγαθά, βενζίνη, πέλετ αλλά και οδοντιατρικές υπηρεσίες.
Ίδια κατάσταση και με τα βόρεια σύνορα προς τα Σκόπια, με τη διαφορά στις τιμές των αγαθών να είναι τεράστια, καθώς στη γειτονική χώρα κοστίζουν στις περισσότερες περιπτώσεις λιγότερο από τη μισή τιμή, σε σύγκριση με τα ελληνικά καταστήματα. Το Star πραγματοποίησε οδοιπορικό στη Βόρεια Ελλάδα και τα Σκόπια και καταδεικνύει ότι σε μια ημέρα, καταμετρήθηκαν 556 ελληνικά αυτοκίνητα στο Μοναστήρι.

Σκοπός των συμπατριωτών μας, να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους και να προμηθευτούν βασικά αγαθά σε καλές τιμές.

Οι διαφορές στην τιμή είναι χαρακτηριστικές.

Βενζίνη:
Ελλάδα 1,80 ευρώ, Σκόπια 1,30 ευρώ το λίτρο.
Αφρόλουτρο: Ελλάδα 5,98 ευρώ, Σκόπια 1,17 ευρώ.
Υγρό απορρυπαντικό ρούχων: Ελλάδα 19,90 ευρώ, Σκόπια 10,63 ευρώ.
Χαρτί υγείας: Ελλάδα 7,83 ευρώ, Σκόπια 3,65 ευρώ.
Πέλετ: Ελλάδα 7,20 έως 8,80 ευρώ, Σκόπια 4,70 ευρώ.

Και η λίστα συνεχίζεται στις οδοντιατρικές κλινικές, που υπάρχουν στο Μοναστήρι.

Εμφυτεύματα: Ελλάδα 1.200 ευρώ, Σκόπια 450 ευρώ.
Θήκη δοντιού: Ελλάδα 350 ευρώ, Σκόπια 150 ευρώ.
Σφράγισμα: Ελλάδα 60-70 ευρώ, Σκόπια 20-25 ευρώ.
https://www.pronews.gr/oikonomia/ellini ... tis-times/

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 21441
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 29 Νοέμ 2023, 20:04

ο Πούτιν φταίει, παιδιά
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29214
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 30 Νοέμ 2023, 19:21

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
29 Νοέμ 2023, 20:04
ο Πούτιν φταίει, παιδιά.
Πολύ σωστά τα λες έτσι είναι...

Εικόνα


11-29-2023
Προεόρτια χάους!!! Έφοδοι και αρπαγές τροφίμων σε ελληνικό σουπερμάρκετ!

Εικόνα

Δείτε τι συνέβη στον Βύρωνα...


Ομάδα κουκουλοφόρων εισέβαλε σε σούπερ μάρκετ στον Βύρωνα και αφαίρεσε δεκάδες προϊόντα πρώτης ανάγκης. Το περιστατικό συνέβη στις 4/11, όμως παίρνει τώρα διαστάσεις, καθώς υπάρχει φόβος, αν όχι πληροφορία, πως αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και σε άλλα σουπερμάρκετ της χώρας!

Οι κουκουλοφόροι συγκεντρώθηκαν πριν την έφοδο και έστησαν οδοφράγματα με κάδους απορριμμάτων. Έπειτα μπήκαν στο σούπερ μάρκετ και άρχισαν να γεμίζουν σακούλες με προϊόντα.

Όσοι βρίσκονταν μέσα στο σούπερ μάρκετ παρακολούθησαν έκπληκτοι όλα όσα συνέβαιναν μπροστά τους.

Εκείνοι εξήγησαν πως η δράση τους είχε σκοπό να «απαλλοτριώσουν» προϊόντα για να τα διανείμουν σε ανθρώπους στη Θεσσαλία που τα έχουν ανάγκη, καθώς οι κουκουλοφόροι θέλουν, κατά κάποιον τρόπο, να κερδίσουν την συμπάθεια μερίδας πολιτών!

Στο τέλος πέταξαν φέιγ βολάν, ενώ, όπως μεταδίδεται, καλούν να γίνει το ίδιο και σε άλλα σουπερμάρκετ της χώρας!


https://www.el.gr/ellada/proeortia-chao ... rpages-tr/



Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29214
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 14 Δεκ 2023, 21:28

GRAND Μασούτης στη Γλυφάδα.
Τα εγκαινίασε φυσικά ο μόνιμος εγκαινιαστής των Σούπερ Μάρκετ Γεωργιάδης.

Εικόνα


Εικόνα


Το MALAKAS PASS..
Ο γνήσιος δεξιός...
Στον Μασούτη το εξαργυρώνει!

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29214
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 23 Ιαν 2024, 20:38

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024
Αυξήσεις – «φωτιά»: Με «καπέλο» έως 165% οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

Εικόνα

Σχεδόν μιάμιση φορά περισσότερο πληρώνουν οι καταναλωτές φρούτα και λαχανικά, σε σχέση με τις τιμές που τα πωλούν οι παραγωγοί στους χονδρεμπόρους και στη συνέχεια στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με έρευνα της Realnews, το «καπέλο» στις τιμές των προϊόντων από το χωράφι στο ράφι των σούπερ μάρκετ φτάνει ακόμη και το 165%. Το ποσοστό μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερο, ανάλογα με τον παραγωγό και την ποιότητα των προϊόντων, τον χονδρέμπορο και το σούπερ μάρκετ.


Στην έρευνα της «R» έχουν ληφθεί υπ’ όψιν οι μέσες τιμές για τους παραγωγούς και τους χονδρεμπόρους και οι λιανικές τιμές σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ελλάδας, η οποία διαθέτει ευρύ δίκτυο καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Αναλυτικότερα, εξετάζοντας τις τιμές σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, σε 20 λαχανικά και φρούτα, το συμπέρασμα είναι ότι οι καταναλωτές πληρώνουν από 43% έως 165% ακριβότερα σε σχέση με τις τιμές πώλησης από τους παραγωγούς. Ωστόσο, υπάρχουν σούπερ μάρκετ που πωλούν ακόμη πιο ακριβά τα συγκεκριμένα προϊόντα, με την «ψαλίδα» ανάμεσα στις τιμές παραγωγού και καταναλωτή να ανοίγει ακόμη περισσότερο. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης κατέθεσε τροπολογία προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οπως στα λαχανικά, έτσι και στα φρούτα, οι διαφορές στις τιμές παραγωγού και καταναλωτή προσεγγίζουν το 160%. Τα πορτοκάλια ξεκινούν από τους παραγωγούς στα 35 λεπτά και φτάνουν στον καταναλωτή στα 90 λεπτά το κιλό, ενώ παραπλήσιες είναι και οι τιμές στα λεμόνια, τα οποία φεύγουν από το χωράφι στα 40 λεπτά και φτάνουν στον καταναλωτή περίπου στο 1 ευρώ. Τα ακτινίδια ξεκινούν από τα 90 λεπτά στον παραγωγό και φτάνουν τα 2,25 ευρώ στον καταναλωτή, τα αχλάδια από τα 70 λεπτά στο 1,60 ευρώ, ενώ τα μήλα κατά μέσο όρο ξεκινούν από τα 70 λεπτά και φτάνουν το 1,45 ευρώ. Για τα μήλα, όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν πολλές ποικιλίες και ποιότητες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν και πολλές διαφορετικές τιμές και για τον παραγωγό και για τους καταναλωτές.

Σε κάθε περίπτωση, όσον αφορά και τα φρούτα και τα λαχανικά, οι ποικιλίες και η ποιότητα των προϊόντων είναι τα δύο βασικά στοιχεία που καθορίζουν τις τιμές τους και, φυσικά, το αν είναι στην αρχή ή στο τέλος της συγκομιδής τους.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), οι τιμές χονδρικής σε αρκετά φρούτα και λαχανικά έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με πέρυσι.

. Τα αγγουράκια κοστίζουν στη χονδρική 90 λεπτά σήμερα, από 60 λεπτά την αντίστοιχη περσινή περίοδο,
. τα καρότα 0,75 λεπτά, από 50 λεπτά,
. τα κουνουπίδια 1,30 ευρώ, από 90 λεπτά,
. τα φρέσκα κρεμμύδια 1,70 ευρώ, από 1 ευρώ, με την αύξηση να φτάνει το 70%,
. τα ξερά κρεμμύδια 90 λεπτά, από 0,65 ευρώ πέρυσι,
. τα λάχανα 45 λεπτά, από 30 λεπτά,
. τα μαρούλια στα 40 λεπτά, από 35 λεπτά,
. τα παντζάρια στα 80 λεπτά, από 70 λεπτά,
. το σπανάκι στο 1,70 ευρώ, από 80 λεπτά πέρυσι, με την αύξηση να φτάνει στο 112%,
. τα ακτινίδια στο 1,5 ευρώ, από 1 ευρώ,
. τα λεμόνια στα 75 λεπτά, από τα 65 λεπτά,
. τα μήλα Φούτζι στο 1,40 ευρώ, από 1,20 ευρώ,
. και τα πορτοκάλια στα 60 λεπτά φέτος, από 50 λεπτά πέρυσι.

Στα παραπάνω στοιχεία αποτυπώνονται οι μεγάλες αυξήσεις που έχουν γίνει στις τιμές χονδρικής, που οφείλονται στο γεγονός ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά και οι τιμές των παραγωγών.

Τιμές παραγωγού.
Το υψηλό λειτουργικό κόστος και η κλιματική κρίση έχουν αυξήσει και τις τιμές παραγωγού σε ορισμένα είδη. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι τιμές παραγωγού (γενικός δείκτης τιμών εκροών στη γεωργία κτηνοτροφία) αυξήθηκαν τον Νοέμβριο κατά 3,8% σε ετήσια βάση. Αναλυτικότερα, οι τιμές παραγωγού για τα φρούτα αυξήθηκαν τον Νοέμβριο κατά 12,3% σε ετήσια βάση και κατά 2% σε σχέση με τον Οκτώβριο, ενώ στη λιανική οι τιμές τους ήταν αυξημένες κατά 15% τον Δεκέμβριο. Οι τιμές των λαχανικών – κηπευτικών ήταν αυξημένες κατά 14,9%, με τη λιανική τιμή τους τον Δεκέμβριο να καταγράφει άνοδο 14% σε ετήσια βάση. Το οξύμωρο είναι ότι, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ενώ οι τιμές στο χωράφι αυξάνονταν, το κόστος παραγωγής των αγροτών (δείκτης τιμών εισροών στη γεωργία – κτηνοτροφία) μειώθηκε τον Νοέμβριο κατά 5,2% σε ετήσια βάση και κατά 1% σε μηνιαία βάση. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις τιμές για ενέργεια-λιπαντικά (10,6%), τα λιπάσματα (15,2%) και τις ζωοτροφές (8,7%). Από την πλευρά τους, ωστόσο, οι αγρότες επισημαίνουν ότι τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής, εξαιτίας κυρίως των υψηλών τιμών στην ενέργεια, ενώ υψηλότερα είναι πλέον και τα μεροκάματα που παίρνουν οι εργάτες γης.

Διαφάνεια.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης, με στόχο να μειωθούν οι τιμές στα φρούτα και στα λαχανικά και να διασφαλιστεί η απόλυτη διαφάνεια σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα, θα υποχρεώνει τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές και θα επιτρέπει μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή για φύρα. Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς εμπορίας φρούτων και λαχανικών, σήμερα οι παροχές που δίνουν τα σούπερ μάρκετ στους προμηθευτές φτάνουν ακόμη και το 35%, που αφορά τις επιστροφές ή τη φύρα, δηλαδή τα προϊόντα που δεν πωλούνται. Το μέτρο αφορά τα λαχανικά, τα κρέατα, το κοτόπουλο και τα ψάρια. Την ίδια στιγμή, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν εξαπολύσει ένα μπαράζ ελέγχων, έτσι ώστε να εντοπίσουν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας, αλλά και επιχειρήσεις που «φουσκώνουν» τα τιμολόγια αγοράς για να μπορούν να πωλούν ακριβότερα απ’ ό,τι θα έπρεπε. Επίσης, οι έλεγχοι επικεντρώνονται και στον εντοπισμό εταιρειών που φοροδιαφεύγουν.

«Πρωταθλητής».
Η τιμή του ελαιολάδου έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η τιμή παραγωγού αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 72,4% τον Νοέμβριο. Οι υψηλές τιμές παραγωγού είχαν αντίκτυπο στην τιμή του ελαιολάδου στα σούπερ μάρκετ, η οποία ήταν τον Δεκέμβριο υψηλότερη κατά 58,5% σε ετήσια βάση, όπως προκύπτει από τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της «R», κανείς δεν ξέρει εάν θα υπάρξουν και μεγαλύτερες ανατιμήσεις στο ελαιόλαδο, καθώς πολλοί είναι οι παραγωγοί που κρατούν τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους περιμένοντας να δουν πώς θα κινηθεί η επόμενη συγκομιδή, κάτι το οποίο θα γνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό περίπου τον Μάιο, για να αποφασίσουν στη συνέχεια σε ποιες τιμές θα διαθέσουν το ελαιόλαδο. Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία, εξαιτίας των υψηλών τιμών, η κατανάλωση του ελαιολάδου έχει μειωθεί αισθητά.

Δείτε το δημοσίευμα της Realnews:

Εικόνα

Εικόνα
https://www.enikos.gr/wp-content/upload ... d83945.pdf
SpoilerShow
Φόβοι για νέα έκρηξη τιμών από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.
Προ των πυλών ανατιμήσεις σε προϊόντα, εάν συνεχιστεί το τεταμένο κλίμα. Εμφανείς είναι ήδη οι πρώτες επιπτώσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Τι λένε οικονομολόγοι και παράγοντες της αγοράς.

Ορατός είναι ο κίνδυνος μιας νέας κλιμάκωσης του πληθωρισμού στη χώρα μας, εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα πλοία από την Ασία με προορισμό τον Πειραιά δεν περνούν από τη Διώρυγα του Σουέζ, αλλά κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με αποτέλεσμα να τριπλασιάζεται το κόστος για τη μεταφορά των προϊόντων και να απαιτείται διπλάσιος χρόνος για να φτάσουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Το κόστος, σύμφωνα με οικονομολόγους και παράγοντες της αγοράς, θα μετακυλιστεί στις τιμές των προϊόντων, εφόσον δεν λήξει άμεσα η κρίση στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, ενώ έντονη είναι η ανησυχία και για φαινόμενα κερδοσκοπίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, εάν η κατάσταση συνεχιστεί, δεν αποκλείεται να υπάρξουν στα εισαγόμενα από την Ασία προϊόντα ανατιμήσεις, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να ξεπεράσουν ακόμη και το 10%. Ωστόσο, όπως τονίζουν, όλα θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια της αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα. Και όλα αυτά εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, που έχουν ως αποτέλεσμα να παραμένουν υψηλές οι τιμές σε πολλά προϊόντα που πωλούνται στην ελληνική αγορά.

Μείωση εισαγωγών.
Τα πρώτα σημάδια από την αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ήδη εμφανή στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) Βασίλη Κορκίδη, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά έχουν μειωθεί κατά 45% και οι εξαγωγές κατά 14%, ενώ κατά 20% έχουν μειωθεί οι μεταφορτώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά υποδεχόταν σε εβδομαδιαία βάση 50.000 εμπορευματοκιβώτια από την Ασία, ενώ εκτιμάται ότι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται από πλοία τα οποία αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο της Αφρικής για να φτάσουν στη Γηραιά Ηπειρο είναι αξίας άνω των 35 δισ. δολαρίων. Ηδη οι συνέπειες φάνηκαν με την ανακοίνωση αναστολής παραγωγής από κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Tesla διευκρίνισε πως η παραγωγή της θα ανασταλεί για δύο εβδομάδες στο ευρωπαϊκό εργοστάσιό της, από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου, ενώ το εργοστάσιο της Volvo στο Βέλγιο πρόκειται να παραμείνει κλειστό για τρεις ημέρες, καθώς έχει έλλειψη κιβωτίων ταχυτήτων, η παράδοση των οποίων έχει καθυστερήσει εξαιτίας του γεγονότος ότι τα πλοία αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο της Αφρικής. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η πετρελαϊκή εταιρεία Shell σταμάτησε όλες τις μεταφορές της μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, ενώ και η BP έχει ανακοινώσει ότι θα διακόψει τις μεταφορές πετρελαίου με δεξαμενόπλοια μέσω της ίδιας διαδρομής. Επίσης, και η σουηδική εταιρεία επίπλων IΚΕΑ ανακοίνωσε ότι «η κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ θα προκαλέσει καθυστερήσεις».

Ο Β. Κορκίδης τονίζει ότι «τα ναύλα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων που έρχονται από την Ασία έχουν τριπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, από τα 1.850 ευρώ ημερησίως στις 12 Δεκεμβρίου, οπότε και ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι στα πλοία, έχουν φτάσει στα 6.000 ευρώ σήμερα». Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι το κόστος μεταφοράς ενός τυποποιημένου εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στην Ευρώπη έχει εκτοξευθεί σε περισσότερα από 4.700 δολάρια, όταν πριν από τη σύρραξη κόστιζε περίπου 1.000 δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos, μια πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών για διεθνείς μεταφορές. Παράλληλα, τα εμπορικά πλοία, αποφεύγοντας, λόγω των επιθέσεων των Χούθι να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, φτάνουν πλέον στην Ευρώπη με καθυστέρηση περίπου δύο εβδομάδων. Ετσι, προκύπτει πρόσθετο κόστος όσον αφορά τη μεταφορά των προϊόντων, το οποίο, σύμφωνα με οικονομολόγους και φορείς της αγοράς, θα μετακυλιστεί στις τιμές των εισαγόμενων προϊόντων από την Ασία.

9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΒΕ – Συνδέσμου Εξαγωγέων, μόνο από την Κίνα και την Ινδία το 2022 η χώρα μας πραγματοποιούσε εισαγωγές προϊόντων συνολικής αξίας περίπου 9 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισαγωγές από την Κίνα ανήλθαν στα 7,9 δισ. ευρώ και από την Ινδία σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ. Τα κυριότερα προϊόντα που εισάγονται στην Ελλάδα από την Κίνα είναι μηχανήματα, οχήματα και διάφορα βιομηχανικά προϊόντα, χημικά, τρόφιμα και πρώτες ύλες, ενώ από την Ινδία η χώρα μας προμηθεύεται βιομηχανικά προϊόντα, χημικά, πετρελαιοειδή, μηχανήματα, οχήματα και τρόφιμα.

Οπως επισημαίνει στη Realnews ο Χαράλαμπος Σημαντώνης, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, «οι επιθέσεις εναντίων εμπορικών πλοίων από τους Χούθι έχουν ως συνέπεια την επιλογή της διαδρομής γύρω από το νοτιοαφρικανικό Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Η διαδρομή, όμως, αυτή είναι χρονοβόρα και σαφώς περισσότερο δαπανηρή. Εάν αυτό παγιωθεί, παρακάμπτεται το λιμάνι του Πειραιά, που παραδοσιακά ενώνει την Ασία με την Ευρώπη, και αυτό θα μπορούσε να έχει ολέθριες επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία μικρών αποστάσεων (shortsea)». Επίσης, ο Χ. Σημαντώνης επισημαίνει ότι ο ρόλος της Ερυθράς Θάλασσας είναι κομβικός για το παγκόσμιο εμπόριο, αφού το 12% των διακινούμενων αγαθών όλου του κόσμου περνά από εκεί. «Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως από τα μέσα Νοεμβρίου ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 70%. Στην κατάσταση αυτή προστίθεται και το ήδη υπάρχον πρόβλημα επιβράδυνσης διέλευσης πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά, λόγω ξηρασίας». Καταλήγοντας, τονίζει ότι «επιπλέον, το κόστος ασφάλισης των πλοίων που διέρχονται από την περιοχή έχει εκτοξευθεί. Η ναυτιλία μικρών αποστάσεων διακινεί το ευρωπαϊκό εμπόριο, με αποτέλεσμα να μην πλήττεται άμεσα από τις επιθέσεις των Χούθι, όμως το εμπόριο είναι μια αλυσίδα και, εάν ένας κρίκος της διαταραχθεί, επηρεάζεται έμμεσα το σύνολο της εφοδιαστικής ομαλότητας. Τα προϊόντα θα φτάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια με καθυστερήσεις και σε υψηλότερες τιμές, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξουν πιθανώς κραδασμοί στις αγορές πετρελαίου, αυξάνοντας το κόστος για όλα τα πλοία. Ηδη υπάρχουν προβλήματα στη διακίνηση και στην προσφορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καύσιμο που χρησιμοποιούν πολλά πλοία και της shortsea ναυτιλίας. Η έκβαση, ο βαθμός αλλά και το βάθος του χρόνου των συνεπειών στο εμπόριο και στην παγκόσμια ναυτιλία θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια της κρίσης».

Από την πλευρά του, μιλώντας στην «R», ο Παναγιώτης Πετράκης, ομότιμος καθηγητής Οικονομικών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επισημαίνει ότι «μέχρι στιγμής, η κρίση στη Διώρυγα του Σουέζ δεν έχει πάρει μια μορφή που θα μας φέρει σε επίπεδα συναγερμού. Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των Χούθι είναι περιορισμένες και μόνο εάν το Ιράν εμπλακεί θα προκύψει μια εξαιρετικά ανησυχητική κατάσταση. Παρ’ όλα αυτά, η ένταση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας θα φέρει κάποιες περιορισμένες ανατιμήσεις και περιορισμούς στη διάθεση των προϊόντων και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε λιμάνια της Μεσογείου, όπως είναι ο Πειραιάς. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι στιγμής, η κατάσταση είναι ελεγχόμενη».

Ο Π. Πετράκης τονίζει επίσης ότι «η διάρκεια δεν μπορεί να προβλεφθεί, αλλά εκτιμούμε ότι η ένταση θα συνεχιστεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αλλά με περιορισμένες επιπτώσεις. Περισσότερο η ένταση δίνει αφορμές για κερδοσκοπία σε ορισμένες περιπτώσεις, σε σχέση με τα πραγματικά δεδομένα από τις οικονομικές επιπτώσεις. Για του λόγου το αληθές, οι τιμές του μπρεντ θα έπρεπε να απεικονίζουν την ένταση, ωστόσο βρίσκονται σε αντίθετη πορεία και μειώνονται κυρίως λόγω της παγκόσμιας “προσγείωσης” της οικονομίας».

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που έχουν γνώση του θέματος, η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλεί δομική αποσταθεροποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σύμφωνα με τον Β. Κορκίδη, «πρέπει η Ευρωπαϊκή Ενωση να υιοθετήσει άμεσα δραστικά μέτρα, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες ανατιμήσεις εξαιτίας των αυξημένων ναύλων». Σε διαφορετική περίπτωση, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, οι τιμές των εισαγόμενων καταναλωτικών προϊόντων θα αυξηθούν σημαντικά, σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, με ό,τι αγορά συνεπάγεται για την οικονομία της Ελλάδας και γενικότερα της Ευρώπης.

Από την πλευρά του, ο επίτιμος καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Χαλικιάς τονίζει ότι «η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα θα πλήξει το εισαγωγικό και το εξαγωγικό εμπόριο, αλλά κανείς δεν ξέρει σε πιο βαθμό, καθώς όλα θα κριθούν από τη διάρκεια της αναταραχής. Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει το ύψος των ναύλων και, συνεπώς, θα υπάρξουν επιπτώσεις και στις τιμές των προϊόντων». Επίσης, ο Ι. Χαλικιάς εκτιμά ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά, αλλά σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων.

Ανησυχία για τις εξαγωγές.
Την ίδια στιγμή, έκδηλη είναι η ανησυχία και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, καθώς αυξάνεται σημαντικά το κόστος για την αποστολή των προϊόντων. Ειδικά για τα ελληνικά νωπά φρούτα το πλήγμα είναι ισχυρό, καθώς πλέον η μεταφορά προϊόντων σε χώρες της Απω Ανατολής, όπως είναι η Κορέα, έχει καταστεί εξαιρετικά δυσχερής.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις που έκανε στην «R» ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ – Συνδέσμου Εξαγωγέων Συμεών Διαμαντίδης, σύμφωνα με τον οποίο «εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, τριπλασιάζεται το μεταφορικό κόστος. Οι εξαγωγείς πλήττονται διπλά, γιατί αυξάνεται το κόστος των πρώτων υλών και ταυτόχρονα διπλασιάζεται ο χρόνος μεταφοράς των προϊόντων. Επίσης, έχουμε πρόβλημα στα νωπά προϊόντα που εξάγουμε, όπως το ακτινίδιο, το οποίο δεν μπορεί να φτάσει στις χώρες της Απω Ανατολής. Ηδη έχουν χαθεί κάποια συμβόλαια πώλησης ακτινιδίου στην Κορέα». Επίσης, ο Σ. Διαμαντίδης αναφέρει ότι «σε ένα πλοίο στις 18 Δεκεμβρίου που χτυπήθηκε από τους Χούθι υπήρχαν ελληνικά ακτινίδια, τα οποία έφτασαν στην Κορέα αλλοιωμένα και οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν ασφαλίζουν τα προϊόντα λόγω του πολέμου και των τρομοκρατικών ενεργειών».
https://www.enikos.gr/economy/afxiseis- ... i/2095331/

Εικόνα
Εικόνα

talaipwros
Δημοσιεύσεις: 25248
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros » 23 Ιαν 2024, 20:40

Οσοι δεν θελουν ελληνικη φρεγατα να προστατευει την ναυσιπλοϊα απο τους Χουτις, παρακαλουνται να μην γκρινιαζουν

Άβαταρ μέλους
Ερμής
Δημοσιεύσεις: 23301
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 11:00
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Πώς την παλεύετε στο σούπερ μάρκετ μάγκες?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ερμής » 24 Ιαν 2024, 15:58

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
29 Νοέμ 2023, 20:04
ο Πούτιν φταίει, παιδιά
Το πετρέλαιο έχει 80 δολλάρια το βαρέλι.
το 2008 είχε 140 δολλάρια.

Η τιμή βενζίνης στην ελλάδα είναι 1,7
Το 2008 πόσο ήταν;
"Chiedi a un bambino di disegnare una macchina e sicuramente la farà rossa"

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών