Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70240
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 09 Μαρ 2023, 16:44

Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:36
foscilis έγραψε:
09 Μαρ 2023, 14:45
Η διοίκηση μιας κερδοσκοπικής εταιρείας δεν είναι υποχρεωμένη ούτε να δημιουργεί δουλειές, ούτε να προωθεί την οικολογία, ούτε να δημιουργεί το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, ούτε να έχει LGBTQ εκπροσώπηση ούτε οποιαδήποτε από αυτές τις μαλακίες που λένε στις δημόσιες σχέσεις τους. Η διοίκηση μιας κερδοσκοπικής εταιρείας έχει μία μοναδική υποχρέωση που είναι αν μπορεί (με νόμιμο τρόπο και έστω σε βάθος χρόνου) να αυξήσει τα κέρδη έστω και ένα ευρώ, να το κάνει. Αλλιώς είναι ΥΠΟΛΟΓΗ στους μετόχους. Αν λοιπόν η Τάπεργουεαρ έκρινε ότι συμφέρει πιο πολύ να κλείσει το εργοστάσιο και να φέρνει τάπερ για την Ελλάδα από την Τουρκία, την Κίνα ή δεν ξέρω γω πού, σόρι αλλά δεν έχει καμία σημασία ούτε από πότε είναι το εργοστάσιο ούτε πόσοι δουλεύουν εκεί ούτε τίποτα.

Επίσης πρέπει να καταλάβετε ότι όπως σήμερα κλείνουν τα εργοστάσια στην Ελλάδα και μεταφέρεται η παραγωγή Τουρκία, Βουλγαρία κλπ, έτσι και τη "χρυσή εποχή" τυ '50-'60 έκλειναν εργοστάσια στη Δυτική Ευρώπη και μεταφέρονταν η παραγωγή Ελλάδα. Δε σημαίνει ότι έκαναν κάτι λάθος οι Ιταλοί και κάτι σωστό οι Έλληνες τότε, απλώς ήμασταν ένα βολικό γεωγραφικά μπουρδέλο με τεράστιο πλεόνασμα σε φθηνά εργατικά χέρια, όπως είναι σήμερα η Τουρκία.

Η πρόκληση δεν είναι να κρατήσεις το ταπερατζιδικο, την κλωστοϋφαντουργία κι όλα τα άλλα εργοστάσια που με μαθηματική βεβαιότητα θα κατευθυνθούν όπου έχει φθηνότερα και περισσότερα εργατικά χέρια. Η πρόκληση είναι όταν εισρέουν επενδύσεις να χτίσεις τις βάσεις για να ανέβεις παραγωγικό σκαλί, να φεύγουν τα εργοστάσια φανέλας αλλά να μη σε νοιάζει γιατί τώρα έχεις εργοστάσια ημιαγωγών π.χ., όπως έκαναν η Ταϊβάν και η Κορέα.
Σ'αυτό το σημείο να πω ότι κρατικοί φορείς στην Κίνα αγοράζουν golden shares, γίνονται κι αυτοί μέτοχοι, λένε ότι αυτούς τους συμφέρει να μείνει εκεί που είναι το εργοστάσιο, και λύνεται έτσι το πρόβλημα του shareholder primacy.

Απλά θυμίζω ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός. Δεν έχουμε πια TINA.
Οι εργασιακές συνθήκες/αμοιβές/συνδικαλιστικές πρακτικές στην Κίνα, είναι καλύτερες από τις αντίστοιχες στην Ελλάδα;

Ρωτάω εσένα, που τα ξέρεις καλύτερα γιατί εγώ κάτι μεμονωμένες περιπτώσεις ξέρω.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

sharp
Δημοσιεύσεις: 21239
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 09 Μαρ 2023, 16:48

hellegennes έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:01
sharp έγραψε:
09 Μαρ 2023, 13:50
Υπάρχει και η περίπτωση της μετατροπής της οικονομίας. Πχ αυξάνουν οι πιο καλοπληρωμένοι προγραμματιστές και μειώνονται οι κακοπληρωμένοι παρκαδόροι.
Πολύ σωστά. Οι παρκαδόροι που απολύθηκαν θα βρουν δουλειά
Γιατί όχι;

Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 43051
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith » 09 Μαρ 2023, 16:49

ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:44
Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:36
foscilis έγραψε:
09 Μαρ 2023, 14:45
Η διοίκηση μιας κερδοσκοπικής εταιρείας δεν είναι υποχρεωμένη ούτε να δημιουργεί δουλειές, ούτε να προωθεί την οικολογία, ούτε να δημιουργεί το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, ούτε να έχει LGBTQ εκπροσώπηση ούτε οποιαδήποτε από αυτές τις μαλακίες που λένε στις δημόσιες σχέσεις τους. Η διοίκηση μιας κερδοσκοπικής εταιρείας έχει μία μοναδική υποχρέωση που είναι αν μπορεί (με νόμιμο τρόπο και έστω σε βάθος χρόνου) να αυξήσει τα κέρδη έστω και ένα ευρώ, να το κάνει. Αλλιώς είναι ΥΠΟΛΟΓΗ στους μετόχους. Αν λοιπόν η Τάπεργουεαρ έκρινε ότι συμφέρει πιο πολύ να κλείσει το εργοστάσιο και να φέρνει τάπερ για την Ελλάδα από την Τουρκία, την Κίνα ή δεν ξέρω γω πού, σόρι αλλά δεν έχει καμία σημασία ούτε από πότε είναι το εργοστάσιο ούτε πόσοι δουλεύουν εκεί ούτε τίποτα.

Επίσης πρέπει να καταλάβετε ότι όπως σήμερα κλείνουν τα εργοστάσια στην Ελλάδα και μεταφέρεται η παραγωγή Τουρκία, Βουλγαρία κλπ, έτσι και τη "χρυσή εποχή" τυ '50-'60 έκλειναν εργοστάσια στη Δυτική Ευρώπη και μεταφέρονταν η παραγωγή Ελλάδα. Δε σημαίνει ότι έκαναν κάτι λάθος οι Ιταλοί και κάτι σωστό οι Έλληνες τότε, απλώς ήμασταν ένα βολικό γεωγραφικά μπουρδέλο με τεράστιο πλεόνασμα σε φθηνά εργατικά χέρια, όπως είναι σήμερα η Τουρκία.

Η πρόκληση δεν είναι να κρατήσεις το ταπερατζιδικο, την κλωστοϋφαντουργία κι όλα τα άλλα εργοστάσια που με μαθηματική βεβαιότητα θα κατευθυνθούν όπου έχει φθηνότερα και περισσότερα εργατικά χέρια. Η πρόκληση είναι όταν εισρέουν επενδύσεις να χτίσεις τις βάσεις για να ανέβεις παραγωγικό σκαλί, να φεύγουν τα εργοστάσια φανέλας αλλά να μη σε νοιάζει γιατί τώρα έχεις εργοστάσια ημιαγωγών π.χ., όπως έκαναν η Ταϊβάν και η Κορέα.
Σ'αυτό το σημείο να πω ότι κρατικοί φορείς στην Κίνα αγοράζουν golden shares, γίνονται κι αυτοί μέτοχοι, λένε ότι αυτούς τους συμφέρει να μείνει εκεί που είναι το εργοστάσιο, και λύνεται έτσι το πρόβλημα του shareholder primacy.

Απλά θυμίζω ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός. Δεν έχουμε πια TINA.
Οι εργασιακές συνθήκες/αμοιβές/συνδικαλιστικές πρακτικές στην Κίνα, είναι καλύτερες από τις αντίστοιχες στην Ελλάδα;

Ρωτάω εσένα, που τα ξέρεις καλύτερα γιατί εγώ κάτι μεμονωμένες περιπτώσεις ξέρω.
Καλύτερες από να μην υπάρχει εργοστάσιο δύσκολα βρίσκεις. :lol:
Αλλά δεν έχουν νόημα αυτές οι συνολικές συγκρίσεις όταν μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο όπως εδώ.
🔻I would have lived in peace. But my enemies brought me war.🔻

sharp
Δημοσιεύσεις: 21239
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 09 Μαρ 2023, 16:52

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 15:48
sharp έγραψε:
09 Μαρ 2023, 14:32
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 14:30

Τα εργοστάσια αυτοκινήτων στο Ντιτρόιτ δεν έκλεισαν επειδή δημιουργήθηκαν εταιρείες στη Σίλικον Βάλει, ούτε και συνέβη το αντίστροφο.
Δεν είπα αυτό, αλλά τέσπα, ό, τι κατάλαβε όποιος κατάλαβε.

Τώρα που επετράπη στην Tupperware να δρα ανενόχλητη χωρίς τους συνδικαλιστές και τους νομοθέτες να την ενοχλούν, έκλεισε το εργοστάσιό της.
Οι συνδικαλιστές τι να κάνουν; Να μπουν μπροστά για να μην κλειδώσουν την πόρτα και κλείσει; :lol:

Πάνε οι εποχές που κατέβαινε ο υπουργός, δήθεν σκεφτικός τι θα γίνει με τους εργαζομένους και τελικά ο Αντρέας την κρατικοποιούσε. Τα ζήσαμε και τα φχαριστηθήκαμε.
Αφού δεν έχουν την ισχύ για να κρατήσουν ανοιχτό ή κλειστό ένα εργοστάσιο οι συνδικαλιστές, τι τους κατηγορείτε για "την αποβιομηχάνιση της χώρας"? Και γιατί θεωρείτε την αποβιομηχάνιση της χώρας(αν δεχτούμε ότι υφίσταται τέτοια) ως κάτι κακό εφόσον έχει αναπτυχθεί η τουριστική
βιομηχανία?
Σε ποια εποχή αναφέρεσαι; Οι συνδικαλιστές στην Ελλάδα φταίνε σε όσες περιπτώσεις έχουν παράλογες απαιτήσεις ή άλλους πολιτικούς σκοπούς όταν απεργούν.

Άβαταρ μέλους
Τζιτζιμιτζιχότζιρας
Δημοσιεύσεις: 11568
Εγγραφή: 10 Απρ 2020, 15:13
Phorum.gr user: 2.Χόρχε ντελ Σάλτο 1.Brainstorm
Τοποθεσία: Δημοκρατία του Καμπαρτίνο Μπαλκάρια

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τζιτζιμιτζιχότζιρας » 09 Μαρ 2023, 16:54

πάντως στο ΗΒ που απεργούν οι τζούνιορ ( αντίστοιχα ειδικευόμενοι ) γιατροί, το τραστ που δουλεύει φίλος πρότεινε 20% αυξήσεις για να λήξει η απεργία. Οι συνδικαλιστές ζητούν 150%.
Για σας τα κάνω όλα- Θα μπορούσα να 'μουνα στο χωριό να διαλογιζόμουνα τώρα ρε.

sharp
Δημοσιεύσεις: 21239
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 09 Μαρ 2023, 16:54

Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:49
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:44
Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:36

Σ'αυτό το σημείο να πω ότι κρατικοί φορείς στην Κίνα αγοράζουν golden shares, γίνονται κι αυτοί μέτοχοι, λένε ότι αυτούς τους συμφέρει να μείνει εκεί που είναι το εργοστάσιο, και λύνεται έτσι το πρόβλημα του shareholder primacy.

Απλά θυμίζω ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός. Δεν έχουμε πια TINA.
Οι εργασιακές συνθήκες/αμοιβές/συνδικαλιστικές πρακτικές στην Κίνα, είναι καλύτερες από τις αντίστοιχες στην Ελλάδα;

Ρωτάω εσένα, που τα ξέρεις καλύτερα γιατί εγώ κάτι μεμονωμένες περιπτώσεις ξέρω.
Καλύτερες από να μην υπάρχει εργοστάσιο δύσκολα βρίσκεις. :lol:
Αλλά δεν έχουν νόημα αυτές οι συνολικές συγκρίσεις όταν μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο όπως εδώ.
Ενδιαφέρον. Τι είναι καλύτερο, Κινέζος εργάτης σιδηροδρόμων στις ΗΠΑ το 1800 δεμένος με μπάλα σαν κατάδικος ή άνεργος Κινέζος; Επίτηδες φέρνω το παράδειγμα με τον Κινέζο, φαντάζομαι γνωρίζεις, μην ψάχνω φωτο.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70240
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 09 Μαρ 2023, 16:59

Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:49
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:44
Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:36

Σ'αυτό το σημείο να πω ότι κρατικοί φορείς στην Κίνα αγοράζουν golden shares, γίνονται κι αυτοί μέτοχοι, λένε ότι αυτούς τους συμφέρει να μείνει εκεί που είναι το εργοστάσιο, και λύνεται έτσι το πρόβλημα του shareholder primacy.

Απλά θυμίζω ότι ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός. Δεν έχουμε πια TINA.
Οι εργασιακές συνθήκες/αμοιβές/συνδικαλιστικές πρακτικές στην Κίνα, είναι καλύτερες από τις αντίστοιχες στην Ελλάδα;

Ρωτάω εσένα, που τα ξέρεις καλύτερα γιατί εγώ κάτι μεμονωμένες περιπτώσεις ξέρω.
Καλύτερες από να μην υπάρχει εργοστάσιο δύσκολα βρίσκεις. :lol:
Αλλά δεν έχουν νόημα αυτές οι συνολικές συγκρίσεις όταν μιλάμε για κάτι συγκεκριμένο όπως εδώ.
Ρε Νάνε, άσε τις τσαχπινιές. Ποιος είναι ο μέσος μισθός ενός εργοστάσιου στην Κίνα; Ποιος είναι οι μισθός του ανειδίκευτου εργάτη; Σε ποια ηλικία παίρνει σύνταξη και πόση είναι αυτή; Πόσοι συνδικαλιστικοί φορείς υπάρχουν;

Γιατί από κρατικούς φορείς που γίνονται μέτοχοι (τυπικώς ή ατύπως) στο χ ή ψ φτου/φτου/ξαποδώ καπιταλιστικό φαντ, έχουμε κι εδώ. Σιγά μην περίμεναν τους κινέζους να τους δείξουν τον σοσιαλιστικό δρόμο. :lol:


Ούτως ή άλλως η σοσιαλιστική τάση και στάση του λαού φάνηκε πεντακάθαρα όταν το 1999 σχεδόν τα μισά νοικοκυριά της χώρας έφτασαν να έχουν κωδικό στο χρηματιστήριο. :smt005:

Κι επειδή τα έζησα από πρώτο χέρι, μιλάμε για μόντυ πάιθονς φάση. Κι έρχονται τώρα οι επίγονοι να πουλήσουν μετοχές αντικαπιταλιστικού οράματος. :)
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 4832
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks » 09 Μαρ 2023, 17:21

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 12:36
Συνήθως διαβάζουμε πως για το κλείσιμο των εργοστασίων στην Ελλάδα φταίνε οι συνδικαλιστές με τις απεργίες τους.
Εδώ όμως βλέπουμε πως η εταιρεία, εν προκειμένω η Tupperware Hellas ανακοινώνει(παρότι το τελευταίο έτος τριπλασίασε
τα καθαρά κέρδη της) ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στη Θήβα.
https://www.kathimerini.gr/economy/5623 ... sti-thiva/
τριπλάσιο καθαρό κέρδος στο φοβερό ποσοστό τού 2.9% με κόστος πωλήσεων στο 83%.

όταν π.χ. την ίδια χρονιά η TW στην Αμερική είχει καθαρό κέρδος 12.4% και κόστος πωλήσεων 36%.

μάλλον η αριθμητική κλείνει το εργοστάσιο; :102:
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4433
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 09 Μαρ 2023, 17:27

Ε! ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΑΠΕΡ ΘΗΒΑ = ΘΗΤΑ+ΗΤΑ+ΒΗΤΑ+ΑΛΦΑ = 1470

(γεωγραφικό πλάτος εργοστασίου Τάπερ)χ(γεωγραφικό πλάτος εργοστασίου Τάπερ) = 1470,17

Ε! Κού βέτε;
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 19884
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 09 Μαρ 2023, 17:27

Ωραίο το phorum πάντως, μαθαίνεις πράγματα, πχ σήμερα μάθαμε ότι το να κλείνουν εργοστάσια είναι σημάδι οικονομικής ανάπτυξης :smt005:

Άβαταρ μέλους
Αρχέλαος
Δημοσιεύσεις: 6711
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος » 09 Μαρ 2023, 18:34

Green Dragon έγραψε:
09 Μαρ 2023, 17:27
Ωραίο το phorum πάντως, μαθαίνεις πράγματα, πχ σήμερα μάθαμε ότι το να κλείνουν εργοστάσια είναι σημάδι οικονομικής ανάπτυξης :smt005:
Σωστό.
Το θέμα είναι πως ίσως οι ίδιοι, παλιά εγκαλούσαν συνδικαλιστές και κόμματα ότι έκλειναν τα εργοστάσια.
Όταν σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχαν δομικοί λόγοι.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"

Άβαταρ μέλους
Αρχέλαος
Δημοσιεύσεις: 6711
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:01

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρχέλαος » 09 Μαρ 2023, 18:41

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Μαρ 2023, 12:36
Συνήθως διαβάζουμε πως για το κλείσιμο των εργοστασίων στην Ελλάδα φταίνε οι συνδικαλιστές με τις απεργίες τους.
Πάμε να δούμε τέσσερις περιπτώσεις που καταρρίπτουν αυτόν τον μύθο, την μία την ανέφερα και σε προηγούμενη τοποθέτηση μου σε αυτό εδώ το νήμα.


A) ΙΖΟΛΑ
Αρχέλαος @ Γιατί η Ελλάδα δεν βιομηχανοποιήθηκε;

Εν ολίγοις, ηΙΖΟΛΑ από το 1974 γράφει διαρκώς ζημιές.
Το εργοστάσιο στη Θήβα φτιάχτηκε με δάνεια της Εθνικής Τράπεζας, οι μέτοχοι έβαλα μικρό ποσοστό του ποσού.
Τα 2/3 του δανείου κεφαλαιοποιήθηκαν και για τα υπόλοιπα εκδόθηκε ομολογιακό δάνειο με σταθερό επιτόκιο. Μάλιστα παρά το ότι η τράπεζα είχε ενεργό ρόλο και ουσιαστικά στήριζε το εγχείρημα, ο έλεγχος της ΙΖΟΛΑ παρέμενε στον ιδρυτή της.
Κάποια στιγμή στα 1976 η Εθνική Τράπεζα συγχρηματοδοτεί και αποπληρώνει συνάμα παλιά χρέη της ΙΖΟΛΑ που συγχωνεύεται με άλλη επιχείρηση και ενώ οι εισηγήσεις είναι αντίθετες.
Η ΙΖΟΛΑ κατέγραφε διαρκώς ζημίες και το ελληνικό δημόσιο κεφαλαιοποιούσε χρέη της ενώ όδευε σε χρεωκοπία.
Τότε έγινε συγχώνευση της με άλλη εταιρεία του κλάδου(βλέπε παρακάτω).
Η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε και μετοχοποίησε πολλά χρήματα που έδωσε, πλήρωσε το νέο εργοστάσιο μετοχοποιώντας και χρέη όταν έγινε συγχώνευση παρότι υπήρχαν περί του αντιθέτου εισηγήσεις, η νέα εταιρεία αποδέχθηκε τα χρέη της παλιάς και δηλώθηκε αδυναμία πληρωμών
Τέλος το 1978 ακίνητο στην Καλλιθέα που ήταν το εργοστάσιο η τράπεζα για 7 χρόνια ανέβαλλε τον πλειστηριασμό και έδωσε και δάνειο ώστε να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη του οικοπέδου να αξιοποιήσει τον χώρο όπως ήθελε.
Τελικά η έξαρση της κτηματικής αγοράς σημείωσε πτώση και δεν συνέβη και σε αυτό καμία πρόοδος.
Ούτε το εργολαβικό δεν είχε υπογραφεί γιατί προφανώς πλέον δεν συνέφερε να γίνει κάτι.


Β) Goodyear

1) H Goodyear είχε μεγάλη κερδοφορία που αύξανε με ρυθμό 70%
2) Υπήρχε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις και να δέχονται αρκετά πράγματα, το ομολογούσε και η ίδια η επιχείρηση
3) Το κράτος ήταν ένας εκ των καλών πελατών της ενισχύοντας την σημαντικά
4) Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προέδρικο διάταγμα έδωσε άδεια για πώληση λιπαντικών
5) Απολάμβανε των ευεργετημάτων του νόμου 2687/53
6) Ο αντιπρόεδρος της Goodyear στην ευρώπη Sylvain Valensi ανέφερε ότι ο λόγος της απομάκρυνσης αφορούσε κατα κύριο λόγο το μέγεθος της μονάδας,το οποίο ήταν μικρό και καθιστούσε ασύμφορη τη λειτουργία της ανεξαρτήτως του κόστους παραγωγής.Σε αυτό επέμενε ο Valensi στις δημόσιες τοποθετήσεις του εκείνη την εποχή

Εδω είχαμε μία εντελώς φιλική πολιτική και μία επιχείρηση που ευημερούσε ωστόσο είχε στρατηγικούς λόγους να βρει την βέλτιστη λύση.
Γιατί δεν φτάνει να είσαι φθηνός και παραγωγικός, πάντα μπορεί να υπάρξει ακόμα φθηνότερος ή πιο βολικός για άλλους λόγους(εσωτερική αγορά, πρόσβαση κλπ.)

Γ) Πειραϊκή-Πατραϊκή

Όταν η Πειραϊκή-Πατραϊκή εξήγαγε το ντενιμ(μπλου τζιν) το πωλούσε σε τιμές ακόμα και κάτω του κόστους(!) λαμβάνοντας επιδότηση και από το κράτος ενώ συγχρόνως το ξένο προϊόν κόστιζα υπερδιπλάσια για να έρθει στην Ελλάδα οπότε ο πολίτης δεν το αγόραζε.
Επιπλέον το δεξιό κράτος και δείτε ένα μικρό παραλληλισμό, εφάρμοζε κεντρικό σχεδιασμό.
Η Πειραϊκή-Πατραϊκή έφτιαξε εργοστάσια σε Σύρο, Καρπενήσι και Σάμο επειδή το κράτος για εκεί έδινε επιδοτήσεις. Έτσι όταν είχε κακοκαιρία στην Σάμο το κλωστήριο της επιχείρησης που ήταν εκεί για να στείλει εμπόρευμα στο Καρπενήσι χρειάζονταν ακόμα και δέκα μέρες!


Γεγονός 1ο:
Η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης επέρριπτε ευθύνες στη κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη τόσο για την εισοδηματική της πολιτική όσο και για τη σύνδεση της δραχμής με το δολάριο(1980-81).


Γεγονός 2ο:
Με τη σχετική επιδείνωση,η Πειραϊκή-Πατραϊκή όπως και πολλές άλλες προβληματικές,είχε αρκετά δάνεια και υποχρεώσεις 24 δις δραχμών στα οποία δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.


Γεγονός 3ο:
Προκειμένου λοιπόν να συνεχίσει να υπάρχει η επιχείρηση που είχε μεγάλη ιστορία και περίπου 7 χιλιάδες εργαζόμενους,το 1983 παρενέβη για να τη σώσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ μετοχοποιώντας τα παλαιά δάνεια,κίνηση που βρήκε θετική η διοίκηση της επιχείρησης η οποία είχε πραγματοποιήσει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον υπουργό Οικονομίας Γεράσιμο Αρσένη.
Μάλιστα αναγνώριζαν ότι το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης της Εθνικής Τράπεζας είναι η μόνη λύση για να σωθεί η εταιρεία.

Γεγονός 4ο:
Είναι χαρακτηριστικό πως αμέσως προ της υπαγωγής της στις προβληματικές,στα 30 δις συνολικού κεφαλαίου το 1 δις ήταν ίδια κεφάλαια και τα 29 δις δανεικά!


Γεγονός 5ο:
Η κατάσταση όμως στο πέρασμα του χρόνου χειροτέρευσε οικονομικώς με το κράτος να προχωρεί σε μετοχοποιήσεις χρεών και εδώ έγκειται η ευθύνη του ΠΑΣΟΚ αλλα είναι άλλου είδους απο αυτη που του αποδίδουν.
Η εταιρεία μέχρι το 1988 είχε πετύχει μια καλή εξαγωγική δραστηριότητα όμως τα χρέη και οι πρόσθετες επιβαρύνσεις τα εξανέμιζαν τα όποια ωφέλη ενώ υπήρχε και προφανή διαρθρωτικά προβλήματα(στασιμότητα στον μηχανολογικό εκσυγχρονισμό κλπ).

Γεγονός 6ο:
Η συνεχιζόμενη επιδείνωση των ελλειμάτων επέφερε τελικώς το 1992 το καθεστώς εκκαθάρισης απολύοντας τους εργαζόμενους εκτός απο περίπου 200-250 εργαζομένους οι οποίοι συνέδραμαν στη διαδικασία της εκκαθάρισης και πληρώνονταν μέχρι το 1996.


Συμπλήρωση:Η κυβέρνηση ΝΔ το 1980 αύξησε τα επιτόκια απότομα κατα έξι μονάδες γνωρίζοντας πως θα πληγούν οι παραγωγικές διαδικασίες και η βιομηχανία,όπως έλεγε αργότερα ο ίδιος ο τότε υπουργός Συντονισμού Μπούτος.
Ήταν ξεκάθαρο πως το κόστος του χρήματος θα γινόταν υψηλότερο και έτσι θα ανατρεπόταν ο προϋπολογισμός αρκετών επιχειρήσεων.
Στόχος του υπουργού ήταν αυτο να κρατήσει βραχυπρόθεσμα αλλα τελικώς αποχώρησε πρόωρα απο το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο και τα επιτόκια διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα 3-4 χρόνια μέχρι να τα μειώσει ο Γεράσιμος Αρσένης.

Δ) ΤΕΟΚΑΡ

ΤΕΟΚΑΡ:

Η ΤΕΟΚΑΡ στη δεκαετία του 80 είχε πολύ μεγάλο μερίδιο πωλήσεων.
Το κράτος βοηθούσε μέχρι το 1987 καθώς της προσέφερε χαμηλότερο φόρο καταναλώσεως με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να έχουν πιο ανταγωνιστική τελική τιμή.
Η κατρακύλα άρχισε απο το 1987.Τι άραγε να πήγε στραβά;

Γεγονός 1ο
Στο πέρας του 1987 ο χαμηλότερος ειδικός φόρος για την ΤΕΟΚΑΡ είχε μηδενιστεί. (ΕΟΚ με λένε)

Γεγονός 2ο
Η απόσυρση του 1991 που ελήφθη απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Τι συνέβη τότε; Η ξαφνική εφαρμογή του παραπάνω μέτρου,δεν επέτρεψε στη ΤΕΟΚΑΡ να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση και είναι χαρακτηριστικό πως οι παραδόσεις των αυτοκινήτων στους αγοραστές έφταναν ακόμα και τους 8(!) μήνες απο την ημερομηνία παραγγελίας.
Απο αυτο έχασε σεβαστό μερίδιο της αγοράς.
Δεν κρίνω το αν ήταν καλή ή όχι, εξηγώ απλώς την ιστορία για την εταιρεία.

Γεγονός 3ο
Ένεκα προηγούμενης μεγάλης ζήτησης(βλέπε γεγονός 2ο),η εταιρεία είχε αυξήσει
την παραγωγή της. Ωστόσο την εκτίναξη στις πωλήσεις των αυτοκινήτων την ακολούθησε η απότομη μείωση,με αποτέλεσμα η ΤΕΟΚΑΡ να έχει προς συντήρηση ένα μεγάλο απόθεμα αυτοκινήτων.

Γεγονός 4ο
Η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που ευνοούσε οχήματα μικρού ή μεγάλου κυβισμού και όχι μεσαίου όπως αυτα που πωλούσε η ΤΕΟΚΑΡ.
Είναι χαρακτηριστικό πως το μερίδιο του μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτων επι του συνόλου της εγχώριας παραγωγής,μειώθηκε απο 55%(περίπου) το 1992 μειώθηκε στο 35%(περίπου) το 1994.
Για παράδειγμα,οι πωλήσεις του Sunny απο περίπου 13 χιλιάδες το 1992 ήσαν σχεδόν 5 χιλιάδες το 1994.
Δηλαδή πτώση 65-67% επι των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου αυτοκινήτου.

Γεγονός 5ο
Η ΤΕΟΚΑΡ δεν απέλυσε το προσωπικό αλλα αρχικώς έθεσε σε διαθεσιμότητα τους υπαλλήλους της προς χάριν τρόπον τινά κοινωνικής πολιτικής,με διαφαινόμενη επιβάρυνση που φαίνεται ισοδυναμούσε με 1,4 δις δραχμές .Τελικώς,το 1995 το εργοστάσιο στο Βόλο έκλεισε.

Η ΤΕΟΚΑΡ σε ανακοίνωση της αναφερόταν στους εξής λόγους:

1ος λόγος:
Εναρμόνιση ελληνικής νομοθεσίας με κοινοτική που εκμηδένιζε κάθε κρατική μορφή στηρίξεως της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σχόλιο:Δηλαδή απουσία κάποιας μορφής κρατικού προστατευτισμού.

2ος λόγος:
Η αύξηση του κόστους παραγωγής των αυτοκινήτων που προκλήθηκε απο την μεγάλη ανατίμηση του γιεν αλλα και απο τη μείωση της παραγωγής.

3ος λόγος:
Οι συνεχείς και σημαντικές αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου που δεν επέτρεψαν στην επιχείρηση να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμα επενδυτικά προγράμματα όπως και η αλλαγή του ειδικού φόρου καταναλώσεως που έστρεψε τον καταναλωτή σε αυτοκίνητα μικρότερου ή μεγαλύτερου κυβισμού.


Κανένας "κακός" συνδικαλιστής ή "κακή" κυβέρνηση, φυσικά ενστάσεις για την φορολογία αλλά το πρόταγμα αφορούσε δομικούς λόγους.
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"

Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 4832
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks » 09 Μαρ 2023, 18:59

hellegennes έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:01
sharp έγραψε:
09 Μαρ 2023, 13:50
Υπάρχει και η περίπτωση της μετατροπής της οικονομίας. Πχ αυξάνουν οι πιο καλοπληρωμένοι προγραμματιστές και μειώνονται οι κακοπληρωμένοι παρκαδόροι.
Πολύ σωστά. Οι παρκαδόροι που απολύθηκαν θα βρουν δουλειά ως καλοπληρωμένοι προγραμματιστές, μπορεί και ως καρδιοχειρούργοι.
δεν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι δεν αφορά τα ίδια άτομα όταν μιλάμε για την οικονομία μιας χώρας ή την εξέλιξη τής ανθρωπότητας.
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033

Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 4832
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks » 09 Μαρ 2023, 19:04

Dwarven Blacksmith έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:36

ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός
Εικόνα
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033

Άβαταρ μέλους
Bill Hicks
Δημοσιεύσεις: 4832
Εγγραφή: 14 Μάιος 2018, 22:48

Re: Αυτό το εργοστάσιο, ποιος το κλείνει?

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bill Hicks » 09 Μαρ 2023, 19:09

Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε:
09 Μαρ 2023, 16:54
πάντως στο ΗΒ που απεργούν οι τζούνιορ ( αντίστοιχα ειδικευόμενοι ) γιατροί, το τραστ που δουλεύει φίλος πρότεινε 20% αυξήσεις για να λήξει η απεργία. Οι συνδικαλιστές ζητούν 150%.
Εικόνα

:smt005::smt005::smt005:
I have taken drugs before and I had a real good time... didn’t murder anybody, didn’t rob anybody, didn’t rape anybody... didn’t lose ONE fuckin’ job, laughed my ass off... and went about my day! :smt033

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών