Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Συνταγές, φαγητά, γλυκίσματα, ποτά και cocktails (μόνο για χορτάτους).
Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 18423
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 24 Απρ 2024, 01:21

hellegennes έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:43
Πλέριος έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:18
hellegennes έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:10


Η λέξη διάλεκτος στην γλωσσολογία σημαίνει οποιαδήποτε γλωσσική ποικιλία σε οποιοδήποτε επίπεδο. Η αγγλική και η Σουηδική είναι γερμανικές διάλεκτοι για παράδειγμα.

Η διάκριση γλώσσα-διάλεκτος-ιδίωμα είναι καθαρά κοινωνικοπολιτική, δεν έχει καμμιά σχέση με γλωσσική απόσταση. Στην γλωσσολογία όταν αναφερόμαστε σε διαλέκτους αναφερόμαστε σε γλωσσικές ποικιλίες ανεξάρτητα από τον βαθμό της απόστασής τους αλλά πάντα σε σχέση με μια άλλη γλωσσική ποικιλία.
συγνωμη, αλλα εγω το βλεπω εντελως λαικα πραγματιστικα (δεν λεω οτι δεν εχεις δικιο)
θελω να πω, οτι το ''τι τον εκανεις'' απο το ''τι τουν φκιαηνς'' δεν απεχουν τοοοοσο ωστε να ομιλουμε για ιδιωματα κλπ (γενικα με μπερδευοθν ολα αυτα)
θεωρω ως ''ιδιαιτερες γλωσσες τα Τσακωικα και τα Ποντιακα, οχι τα Νταρνακικα και τα Μανιατικα Κρητικα πιχι

δεν ειμαι σε πχορουμ μοουντ, δεν αντιμαχομε ΒΤΣ
Το πόσο θεωρεί ο καθένας ότι απέχουν είναι υποκειμενικό. Σημασία για να θεωρηθούν διάλεκτοι μεταξύ τους είναι να έχουν διαφορές. Η κυρίαρχη πολιτική αντίληψη είναι να τα ονομάζουμε ιδιώματα μη τυχόν και υπονοηθεί ότι οι ομιλητές τους είναι ξεχωριστές πληθυσμιακές ομάδες. Έτσι το βλέπει ας πούμε το ελληνικό κράτος και ονομάζει τα κυπριακά και τα ποντιακά διαλέκτους, με αυτόν τον τεχνητό διαχωρισμό γλώσσα-διάλεκτος-ιδίωμα, ώστε να ισχυρίζεται ότι οι Πόντιοι και οι Έλληνες είναι ο ίδιος λαός γιατί μιλάνε την ίδια γλώσσα*, απλώς είναι διαφορετικές "διάλεκτοι".

παντως αν τα δεις γραμμενα αυτα που μιλανε μια χαρα βγαζεις ακρη,τα ποντιακα της περιοχης που επεδρασε η κοινη νεοελληνικη περισσοτερο

βεβαια αν τα μιλανε με την βαρια προφορα τους δυσκολα τα πραγματα

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40750
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 24 Απρ 2024, 04:20

Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 01:21
hellegennes έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:43
Πλέριος έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:18


συγνωμη, αλλα εγω το βλεπω εντελως λαικα πραγματιστικα (δεν λεω οτι δεν εχεις δικιο)
θελω να πω, οτι το ''τι τον εκανεις'' απο το ''τι τουν φκιαηνς'' δεν απεχουν τοοοοσο ωστε να ομιλουμε για ιδιωματα κλπ (γενικα με μπερδευοθν ολα αυτα)
θεωρω ως ''ιδιαιτερες γλωσσες τα Τσακωικα και τα Ποντιακα, οχι τα Νταρνακικα και τα Μανιατικα Κρητικα πιχι

δεν ειμαι σε πχορουμ μοουντ, δεν αντιμαχομε ΒΤΣ
Το πόσο θεωρεί ο καθένας ότι απέχουν είναι υποκειμενικό. Σημασία για να θεωρηθούν διάλεκτοι μεταξύ τους είναι να έχουν διαφορές. Η κυρίαρχη πολιτική αντίληψη είναι να τα ονομάζουμε ιδιώματα μη τυχόν και υπονοηθεί ότι οι ομιλητές τους είναι ξεχωριστές πληθυσμιακές ομάδες. Έτσι το βλέπει ας πούμε το ελληνικό κράτος και ονομάζει τα κυπριακά και τα ποντιακά διαλέκτους, με αυτόν τον τεχνητό διαχωρισμό γλώσσα-διάλεκτος-ιδίωμα, ώστε να ισχυρίζεται ότι οι Πόντιοι και οι Έλληνες είναι ο ίδιος λαός γιατί μιλάνε την ίδια γλώσσα*, απλώς είναι διαφορετικές "διάλεκτοι".

παντως αν τα δεις γραμμενα αυτα που μιλανε μια χαρα βγαζεις ακρη,τα ποντιακα της περιοχης που επεδρασε η κοινη νεοελληνικη περισσοτερο

βεβαια αν τα μιλανε με την βαρια προφορα τους δυσκολα τα πραγματα
Αυτά που λες γραμμένα ποντιακά είναι ΚΝΕ με κάποια διαλεκτικά στοιχεία. Δεν είναι αληθινά ποντιακά.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 18423
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 24 Απρ 2024, 12:53

hellegennes έγραψε:
24 Απρ 2024, 04:20
Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 01:21
hellegennes έγραψε:
18 Απρ 2024, 16:43


Το πόσο θεωρεί ο καθένας ότι απέχουν είναι υποκειμενικό. Σημασία για να θεωρηθούν διάλεκτοι μεταξύ τους είναι να έχουν διαφορές. Η κυρίαρχη πολιτική αντίληψη είναι να τα ονομάζουμε ιδιώματα μη τυχόν και υπονοηθεί ότι οι ομιλητές τους είναι ξεχωριστές πληθυσμιακές ομάδες. Έτσι το βλέπει ας πούμε το ελληνικό κράτος και ονομάζει τα κυπριακά και τα ποντιακά διαλέκτους, με αυτόν τον τεχνητό διαχωρισμό γλώσσα-διάλεκτος-ιδίωμα, ώστε να ισχυρίζεται ότι οι Πόντιοι και οι Έλληνες είναι ο ίδιος λαός γιατί μιλάνε την ίδια γλώσσα*, απλώς είναι διαφορετικές "διάλεκτοι".

παντως αν τα δεις γραμμενα αυτα που μιλανε μια χαρα βγαζεις ακρη,τα ποντιακα της περιοχης που επεδρασε η κοινη νεοελληνικη περισσοτερο

βεβαια αν τα μιλανε με την βαρια προφορα τους δυσκολα τα πραγματα
Αυτά που λες γραμμένα ποντιακά είναι ΚΝΕ με κάποια διαλεκτικά στοιχεία. Δεν είναι αληθινά ποντιακά.
ειναι ομως απο περιοχη που τα μιλουσανε,διοτι μικρος ειχα πετυχει και τους πρωτης γενιας ποντιους,τα ακουσα και απλα(οπως γραφουν αυτοι που μελετησαν τις εκει διαλεκτους,εγω δεν γνωριζα τοτε) ειχαν παρε δωσε με το κεντρο(δηλαδη τοτε την Πολη)και ακολουθησαν απο παλια,επηρεαστηκαν απο την κοινη ελληνικη και αυτα ποντιακα ειναι,απλα επηρεασμενα περισσοτερο απο κοινη ελληνικη.
και τα αλλα που δεν θα καταλαβαινε καποιος επειδη επηρεαστηκαν απο τουρκικη και εκεινα ποντιακα ειναι.και τα αλλα τα demi
δεν βγαζεις ακρη! :lol: εδω που τα λεμε σε μικρη περιοχη της κυριως ελλαδας και μπορει να πετυχαινες δυο τρεις ελληνικες διαλεκτες + την αρβανιτικη ,στον ποντο που ξεκινα και γω δεν ξερω απο που,δεν θα βλεπαμε διαφορες;

Άβαταρ μέλους
Πλέριος
Δημοσιεύσεις: 1601
Εγγραφή: 29 Οκτ 2022, 21:15
Phorum.gr user: aytos

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πλέριος » 24 Απρ 2024, 13:52

το θεμα ειναι να μαθουμε τι γλωσσα μιλαει ο Κοκκορας

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40750
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 24 Απρ 2024, 14:11

Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 12:53
hellegennes έγραψε:
24 Απρ 2024, 04:20
Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 01:21


παντως αν τα δεις γραμμενα αυτα που μιλανε μια χαρα βγαζεις ακρη,τα ποντιακα της περιοχης που επεδρασε η κοινη νεοελληνικη περισσοτερο

βεβαια αν τα μιλανε με την βαρια προφορα τους δυσκολα τα πραγματα
Αυτά που λες γραμμένα ποντιακά είναι ΚΝΕ με κάποια διαλεκτικά στοιχεία. Δεν είναι αληθινά ποντιακά.
ειναι ομως απο περιοχη που τα μιλουσανε,διοτι μικρος ειχα πετυχει και τους πρωτης γενιας ποντιους,τα ακουσα και απλα(οπως γραφουν αυτοι που μελετησαν τις εκει διαλεκτους,εγω δεν γνωριζα τοτε) ειχαν παρε δωσε με το κεντρο(δηλαδη τοτε την Πολη)και ακολουθησαν απο παλια,επηρεαστηκαν απο την κοινη ελληνικη και αυτα ποντιακα ειναι,απλα επηρεασμενα περισσοτερο απο κοινη ελληνικη.
και τα αλλα που δεν θα καταλαβαινε καποιος επειδη επηρεαστηκαν απο τουρκικη και εκεινα ποντιακα ειναι.και τα αλλα τα demi
δεν βγαζεις ακρη! :lol: εδω που τα λεμε σε μικρη περιοχη της κυριως ελλαδας και μπορει να πετυχαινες δυο τρεις ελληνικες διαλεκτες + την αρβανιτικη ,στον ποντο που ξεκινα και γω δεν ξερω απο που,δεν θα βλεπαμε διαφορες;
Αυτό όμως δεν είναι διαλεκτική διαφορά, είναι πολιτική επιλογή. Ο Πόντος είχε επιλέξει την ΚΝΕ σαν επίσημη γλώσσα του, όπως βέβαια και η Κύπρος. Οι εφημερίδες του Πόντου ήταν γραμμένες σε κοινή καθαρεύουσα. Αυτοί που είχαν εκπαιδευτεί να μιλάνε έτσι, συνέχισαν να μιλάνε έτσι, δηλαδή καθαρεύουσα, ίσως με μερικές διαλεκτικές λέξεις κι εκφράσεις μέσα. Το ίδιο κάνουν και οι Κύπριοι, όταν μιλάνε με Έλληνες μιλάνε ελληνικά, μεταξύ τους μιλάνε αλλιώς. Αν και τα κυπριακά είναι σήμερα πιο κοντά στην ΚΝΕ, για διάφορους ιστορικούς λόγους.

Για να καταλάβεις, εγώ δεν θα μπορούσα να συνεννοηθώ με τους παππούδες μου στην μητρική τους γλώσσα και γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Επίσης μεγαλώσαμε μαζί τους, έμεναν δίπλα μας και τους έβλεπα κάθε μέρα. Μεταξύ τους μιλούσαν ποντιακά. Καταλάβαινα ελάχιστα πράγματα και όχι λόγω προφοράς. Την προφορά κατάφερα να την μάθω, την γλώσσα όμως όχι.

Βέβαια, αν μιλούσαν συστηματικά ποντιακά μαζί μας θα είχα τώρα δύο μητρικές γλώσσες αλλά η γιαγιά μου απέτρεπε τον παππού μου ακόμη και να μιλάνε μεταξύ τους ποντιακά αν μιλούσανε για κάτι γενικό και ήμασταν κι εμείς παρόντες. Του έλεγε "μίλα ελληνικά" γιατί θεωρούσε αγένεια να μην καταλαβαίνουμε τι λένε. Η γιαγιά μου δηλαδή καταλάβαινε αυτόματα ότι όχι μόνο τα ελληνικά και τα ποντιακά είναι διαφορετικές γλώσσες αλλά ότι αυτός που δεν έχει εκπαιδευτεί δεν μπορεί να καταλάβει την άλλην γλώσσα ξέροντας μόνο την μία.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 18423
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 24 Απρ 2024, 14:58

hellegennes έγραψε:
24 Απρ 2024, 14:11
Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 12:53
hellegennes έγραψε:
24 Απρ 2024, 04:20


Αυτά που λες γραμμένα ποντιακά είναι ΚΝΕ με κάποια διαλεκτικά στοιχεία. Δεν είναι αληθινά ποντιακά.
ειναι ομως απο περιοχη που τα μιλουσανε,διοτι μικρος ειχα πετυχει και τους πρωτης γενιας ποντιους,τα ακουσα και απλα(οπως γραφουν αυτοι που μελετησαν τις εκει διαλεκτους,εγω δεν γνωριζα τοτε) ειχαν παρε δωσε με το κεντρο(δηλαδη τοτε την Πολη)και ακολουθησαν απο παλια,επηρεαστηκαν απο την κοινη ελληνικη και αυτα ποντιακα ειναι,απλα επηρεασμενα περισσοτερο απο κοινη ελληνικη.
και τα αλλα που δεν θα καταλαβαινε καποιος επειδη επηρεαστηκαν απο τουρκικη και εκεινα ποντιακα ειναι.και τα αλλα τα demi
δεν βγαζεις ακρη! :lol: εδω που τα λεμε σε μικρη περιοχη της κυριως ελλαδας και μπορει να πετυχαινες δυο τρεις ελληνικες διαλεκτες + την αρβανιτικη ,στον ποντο που ξεκινα και γω δεν ξερω απο που,δεν θα βλεπαμε διαφορες;
Αυτό όμως δεν είναι διαλεκτική διαφορά, είναι πολιτική επιλογή. Ο Πόντος είχε επιλέξει την ΚΝΕ σαν επίσημη γλώσσα του, όπως βέβαια και η Κύπρος. Οι εφημερίδες του Πόντου ήταν γραμμένες σε κοινή καθαρεύουσα. Αυτοί που είχαν εκπαιδευτεί να μιλάνε έτσι, συνέχισαν να μιλάνε έτσι, δηλαδή καθαρεύουσα, ίσως με μερικές διαλεκτικές λέξεις κι εκφράσεις μέσα. Το ίδιο κάνουν και οι Κύπριοι, όταν μιλάνε με Έλληνες μιλάνε ελληνικά, μεταξύ τους μιλάνε αλλιώς. Αν και τα κυπριακά είναι σήμερα πιο κοντά στην ΚΝΕ, για διάφορους ιστορικούς λόγους.

Για να καταλάβεις, εγώ δεν θα μπορούσα να συνεννοηθώ με τους παππούδες μου στην μητρική τους γλώσσα και γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Επίσης μεγαλώσαμε μαζί τους, έμεναν δίπλα μας και τους έβλεπα κάθε μέρα. Μεταξύ τους μιλούσαν ποντιακά. Καταλάβαινα ελάχιστα πράγματα και όχι λόγω προφοράς. Την προφορά κατάφερα να την μάθω, την γλώσσα όμως όχι.

Βέβαια, αν μιλούσαν συστηματικά ποντιακά μαζί μας θα είχα τώρα δύο μητρικές γλώσσες αλλά η γιαγιά μου απέτρεπε τον παππού μου ακόμη και να μιλάνε μεταξύ τους ποντιακά αν μιλούσανε για κάτι γενικό και ήμασταν κι εμείς παρόντες. Του έλεγε "μίλα ελληνικά" γιατί θεωρούσε αγένεια να μην καταλαβαίνουμε τι λένε. Η γιαγιά μου δηλαδή καταλάβαινε αυτόματα ότι όχι μόνο τα ελληνικά και τα ποντιακά είναι διαφορετικές γλώσσες αλλά ότι αυτός που δεν έχει εκπαιδευτεί δεν μπορεί να καταλάβει την άλλην γλώσσα ξέροντας μόνο την μία.
ακρη να βγαλεις οταν μιλανε και μιλανε βαρια ,με περιεργη προφορα,δυσκολα( και με κυπριους τα ιδια)
αμα αρχιζουν και συλλαβιζουν,τα λενε αργα ή τα δεις γραμμενα,οκ τοτε βγαζεις ακρη
ναι στανταρ θα εγινε και αυτο που λες,απλα λεω στα τοσα ιδιωματα δεν θα υπηρχαν και εκεινα των οποιων η επιρροη απο την κοινη ελληνικη ειναι πολυ πιο παλια ,θες πες απο τα σουρτα φερτα με τα κυρια κεντρα του ελληνισμου(π.χ πολη ή τι); δεν το εχω ψαξει,αλλα λογικα ναι,για να λεει ο τριανταφυλλιδης κ.α το ταδε ιδιωμα με μεγαλυτερη επιρροη απο την κοινη,ποσο να επεκταθηκε σε ολους τους κατοικους αυτη η ηθελημενη προσπαθεια π.χ και εμεις ειχαμε με το στανιο καθαυρεουσα αλλα ο κοσμακης δημοτικη μιλουσε

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40750
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 24 Απρ 2024, 15:12

Κόκκορας έγραψε:
24 Απρ 2024, 14:58
ακρη να βγαλεις οταν μιλανε και μιλανε βαρια ,με περιεργη προφορα,δυσκολα( και με κυπριους τα ιδια)
αμα αρχιζουν και συλλαβιζουν,τα λενε αργα ή τα δεις γραμμενα,οκ τοτε βγαζεις ακρη
ναι στανταρ θα εγινε και αυτο που λες,απλα λεω στα τοσα ιδιωματα δεν θα υπηρχαν και εκεινα των οποιων η επιρροη απο την κοινη ελληνικη ειναι πολυ πιο παλια ,θες πες απο τα σουρτα φερτα με τα κυρια κεντρα του ελληνισμου(π.χ πολη ή τι); δεν το εχω ψαξει,αλλα λογικα ναι,για να λεει ο τριανταφυλλιδης κ.α το ταδε ιδιωμα με μεγαλυτερη επιρροη απο την κοινη,ποσο να επεκταθηκε σε ολους τους κατοικους αυτη η ηθελημενη προσπαθεια π.χ και εμεις ειχαμε με το στανιο καθαυρεουσα αλλα ο κοσμακης δημοτικη μιλουσε
Στις πόλεις; Αρκετά. Κι εδώ η καθαρεύουσα εξαφανίστηκε αλλά όχι πριν αφήσει το αποτύπωμά της στην ΚΝΕ. Η καθαρή δημοτική που μιλούσε ο λαός δεν υπάρχει πια, αυτό που μιλάμε σήμερα είναι ένα αμάλγαμα δημοτικής-καθαρεύουσας που διατήρησε εν πολλοίς τα καλύτερα στοιχεία της καθεμίας.

Δεν ξέρω σε τι βαθμό έγινε αυτό στον Πόντο, αλλά η ποντιακή χωρίστηκε σταδιακά σε 6 διαλέκτους*. Αυτό στο οποίο αναφέρεσαι είναι η διάλεκτος της Ινέπολης. Είχαν τις περισσότερες επαφές με το επίσημο ελληνικό κράτος και την Πόλη και η διάλεκτός τους μετατράπηκε σε ιδίωμα της ΚΝΕ.





* στην γραμματεία αναφέρονται σαν ιδιώματα, εξήγησα για ποιον πολιτικό λόγο συμβαίνει αυτό.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29373
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Για να τελειώνουμε μια για πάντα με την παπαρολογια

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » Χθες, 22:27

hellegennes έγραψε:
24 Μαρ 2024, 22:18
gassim έγραψε:
24 Μαρ 2024, 16:16
hellegennes έγραψε:
24 Μαρ 2024, 12:56


Όπως έχει ειπωθεί ξανά και ξανά, η ονομασία "σουβλάκι" είναι σύγχρονη. Παλιά απλά το λέγατε κεμπάπ και σουβλάκι ήταν αυτό που η υπόλοιπη Ελλάδα λέει σουβλάκι.
Είναι κάπως περίεργο να λέγαμε το σουβλάκι κεμπάπ καθώς δεν περιείχε καν κεμπάπ.
Και το κεμπάπ πως το λέγαμε ;
Τι θα πει "δεν περιείχε κεμπάπ"; Μιλάμε για το αντίστοιχο τούρκικο ντονέρ κεμπάπ. Το λέγατε κεμπάπ γιατί η φιλοσοφία είναι ίδια, απλά εμείς -στην Ελλάδα- βάζουμε χοιρινό κρέας.

Εικόνα


04.05.2024
Η Τουρκία κατέθεσε αίτηση στην ΕΕ για να κατοχυρώσει το ντονέρ! «Η Ελλάδα το πήρε από εμάς και το είπε γύρο».
Η απόφαση των Βρυξελλών που μπορεί να επηρεάσει και το ελληνικό προϊόν;

Εικόνα

Κλιμακώνεται η οργή σε όλη την Ευρώπη για τις παράξενες προτάσεις που ετοιμάζονται να επιβάλλουν οι Βρυξέλλες ώστε όλες οι φέτες κρέατος σε ένα ντονέρ κεμπάπ να έχουν ακριβώς το ίδιο πάχος αλλά οι επιπτώσεις μπορεί να είναι πλέον και εναντίον της χώρας μας σε ότι αφορά την πώληση του γνωστού μας “γύρου” και υπάρχουν φόβοι επανάληψης του… Turkaegean!


Η Τουρκία κατέθεσε αίτηση για να κατοχυρώσει την πιο γνωστή της σπεσιαλιτέ, το ντονέρ κεμπάπ στην Ευρωπαϊκή Ένωση βαδίζοντας στα βήματα με την ιταλική ναπολιτάνικη πίτσα, το ισπανικό ζαμπόν serrano και τη γαλλική σαμπάνια.

Η Άγκυρα ζήτησε να υπάρξουν πολύ συγκεκριμένοι κανόνες για το πόσο λεπτές πρέπει να είναι οι φέτες του κρέατος ντονέρ, από τι πρέπει να αποτελείται το κρέας και ότι πρέπει να υπάρχει ένα «συγκεκριμένο πρότυπο» στην παραγωγή του.



Η Τουρκία θέλει να κατοχυρώσει την ονομασία ντονέρ κεμπάπ στην Ευρώπη, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο από εκείνους που συμμορφώνονται με την κατοχυρωμένη μέθοδο παραγωγής και τις προδιαγραφές που η ίδια προτείνει.

Εάν η πρόταση καταφέρει να περάσει την τρίμηνη διαδικασία της Ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, αυτό θα σημαίνει ότι θα υπάρχει ένα ενιαίο πρότυπο της ΕΕ για το τι μπορεί να ονομάζεται κεμπάπ ντονέρ – κάτι που, όμως, τα εστιατόρια και τα καταστήματα σε όλη την Ευρώπη θα πρέπει να τηρούν.

Μόνο μεγάλες πλάκες βοδινού και αρνίσιου κρέατος «οριζόντια κομμένες σε κομματάκια πάχους 3 έως 5 χιλιοστών» θα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως ντονέρ, ενώ τα κομματάκια κοτόπουλου μπορούν να έχουν πάχος μεταξύ ενός και δύο εκατοστών στην ποικιλία πουλερικών….

Το ντονέρ κεμπάπ, το κλασικό πιάτο κρέατος, αποτελείται από λεπτοκομμένες φέτες μοσχαρίσιου κρέατος, αρνιού ή κοτόπουλου, που περιστρέφονται πάνω σε μια ανοξείδωτη σούβλα πάνω από τη φωτιά, μαγειρεύοντας το κρέας καθώς περιστρέφεται κάθετα γύρω από τον άξονά του. Πριν τοποθετηθεί στη σούβλα, το κρέας μαρινάρεται σε ένα μείγμα από γιαούρτι, πιπέρι, πελτέ ντομάτας, βότανα, μπαχαρικά και αλάτι.

Ενας από τους λόγους για τους οποίους η Τουρκία επιθυμεί την προστασία του κεμπάπ από την ΕΕ είναι η διατήρηση της τουρκικής γαστρονομικής παράδοσης, καθώς το πιάτο έχει εξελιχθεί κατά τη διάρκεια του «ταξιδιού» του στην Ευρώπη.

Η αγορά του ντονέρ στην Ευρώπη εκτιμάται ότι αξίζει το ιλιγγιώδες ποσό των 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με την Ένωση Τούρκων Παραγωγών Ντονέρ στην Ευρώπη.

Αν και συνδέονται κάπως με το σύστημα ποιότητας προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης της ΕΕ, οι παραδοσιακές σπεσιαλιτέ δεν περιλαμβάνονται στο πλαίσιο των γεωγραφικών ενδείξεων – το οποίο προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο προστασίας για τα τρόφιμα σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτό το αυξημένο επίπεδο προστασίας παρέχεται σε προϊόντα που έχουν άμεση σχέση με μια γεωγραφική περιοχή, κάτι που δεν ισχύει για την παραδοσιακή τεχνική μαγειρέματος του κρέατος ντονέρ.

Για παράδειγμα αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ζαμπόν Πάρμας έχει λάβει γεωγραφικές ενδείξεις, ενώ το jamon serrano έχει λάβει μόνο προστατευόμενο καθεστώς.

Η ετικέτα των ειδικών τροφίμων έχει προκαλέσει προηγούμενες διαμάχες, μεταξύ άλλων όταν η χρήση του παραδοσιακού όρου «prosek» για ένα κροατικό κρασί επιδόρπιο αμφισβητήθηκε από τους Ιταλούς, καθώς ακουγόταν πολύ παρόμοιο με το ιταλικό Prosecco.

Όσον αφορά τις Tουρκικές προτάσεις, παράπονα μπορεί να διατυπώσει η Ελλάδα καθώς η τουρκική προσπάθεια για ακόμα μία φορά μπορεί να φέρει τεράστιες αλλαγές και στο γνωστό μας δικό μας προϊόν.

Σύμφωνα με την Τουρκική πρόταση «υποστηρίζεται ότι η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα στην Ευρώπη όπου εισήχθη το “Ντονέρ” κατά τη διάρκεια μιας ανταλλαγής των πληθυσμών μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας το 1922. Στην Ελλάδα, ονομάστηκε «γύρος», αναφέρει η αίτηση της Τουρκίας. Βέβαια ο γύρος φτιάχνεται από χοιρινό κρέας, το οποίο οι Τούρκοι αποφεύγουν, καθώς απαγορεύεται η κατανάλωσή του από την ισλαμική θρησκεία.

Έτσι λοιπόν έχει ανοίξει μια τεταμένη φάση διαβούλευσης που θα διαρκέσει τρεις μήνες, όπου οι χώρες θα μπορούν να αμφισβητήσουν την αίτηση της Τουρκίας.
https://www.pronews.gr/kosmos/eyropaiki ... eipe-gyro/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Μαγειρική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών