Dorian έγραψε: ↑27 Αύγ 2019, 12:38
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑20 Αύγ 2019, 20:26
Η προσφορά και η ζήτηση στην αγορά δεν είναι κάτι ενιαίο αγαπητέ.Άλλο είναι ο
κλάδος των μαγαζιών πολυτελείας,άλλο ο κλάδος των φτηνών μαγαζιών.Εκτός
και αν πιστεύεις ότι η Φεράρι και το Ντάτσουν καλύπτουν το ίδιο καταναλωτικό
κοινό.Το ίδιο ισχύει και στην αγορά εργασίας.Άλλο οι σερβιτόροι,άλλο οι λογιστές.
Άλλο οι σερβιτόροι της Μυκόνου,άλλο οι σερβιτόροι στο Αθαμάνιο Άρτας.Αλλιώς
θα παίρναμε όλοι τα ίδια λεφτά.Πωλητές στο σουπερμάρκετ,πωλητές ομολόγων
στη Γουόλ Στριτ το ίδιο και αυτό.
Οι διαχωρισμοί που βάζεις είναι δημιουργήματα δικά σου για να βολέψουν την άποψή σου. Πρώτη φορά ακούω ότι η αγορά αυτοκινήτου πχ δεν μπορεί να θεωρηθεί να αναλυθεί και να μελετηθεί ως κάτι ενιαίο από τα οικονομικά μεσαία ως τα πολυτελείας μοντέλα. Το ίδιο στο παράδειγμα με τα λαθραία φθηνά προϊόντα χωρίς προδιαγραφές ασφαλείας. θα δημιουργήσει σίγουρα τις μεγαλύτερες άμεσες επιδράσεις στην φθηνή αγορά, αλλά η αναταραχή θα μεταδοθεί και στην μεσαία, ακόμα και η ανώτερη θα επηρεαστεί, πολύ μεσαίοι θα επιλέξουν να περάσουν σε αγορά πολυτελείας για να επιβιώσουν, και θα αυξηθεί εκεί ο ανταγωνισμός και θα μειωθεί η κατα κεφαλή απόδοση από την πίτα. Οπότε αντίστοιχα για να δουλέψεις λογιστάκος θα πρέπει να βγάζεις το μεταπτυχιακό μετά το άλλο, το ένα σεμινάριο, ειδικευση, να μην διαμαρτύρεσαι γιατί από κάτω υπάρχει το χάος. Εσένα ποια είναι η εξήγησή σου δεν κατάλαβα. Απλώς έτσι συμβαίνει γιατί είναι γύφτοι οι Έλληνες εργοδότες ενώ πχ στην Δύση είναι ανώτεροι άνθρωποι, χουβαρντάδες;
Αγαπητέ ή είσαι μπερδεμένος ή δεν έχεις διαβάσει/σπουδάσει οικονομικά ή κάνεις αυτό που κατηγορείς εμένα,προσαρμόζεις
την πραγματικότητα στα θέλω σου.Μια σύνοψη λοιπόν.Τα αγαθά χωρίζονται με κριτήριο την ποιότητά τους και ως αποτέλεσμα και την
τιμή τους σε 3 κατηγορίες.Πολυτελείας,κανονικά και κατώτερα.Δε χρειάζεται να εξηγήσω φαντάζομαι ποιά έχουν καλύτερη ποίοτητα
και υψηλότερη τιμή.Τα δε παραδείγματα για κάθε κατηγορία είναι άπειρα.Η προσφορά και η ζήτηση σε κάθε κατηγορία αγαθών δεν
καθορίζεται από την τιμή των άλλων,γιατί σύμφωνα με την Οικονομική Επιστήμη,την επιστήμη του Μάρκετινγκ αλλά και την εμπορική
πρακτική ακόμα ακόμα οι τιμές των πιο πάνω αγαθών είναι σχετικά σταθερές.Μαθηματικά μιλώντας,υπάρχει ένα εύρος τιμών όπου
κινείται η αξία της Φεράρι.Δεν μπορείς να αγοράσεις Φεράρι με 10.000 ευρώ.Ούτε Ντάτσουν με 60.000 ευρώ.Η ζήτηση των ανωτέρω αγαθών
καθορίζεται από το εισόδημα.Όταν βγάζω χοντρά φράγκα θα πάω να πάρω Φεράρι η Λαμποργκίνι.
Και εδω μπαίνει η έννοια του υποκατάστατου προιόντος ή της υποκατάστατης μάρκας που αναφέρεσαι πραγματικά στο σχόλιό σου.Η Λαμποργκίνι
είναι υποκατάστατη της Φεράρι γιατί κάποιος που θέλει αυτοκίνητο πολυτελείας σκέφτεται ανάμεσα στις δύο μάρκες.Ο χυμός είναι υποκατάστατο
του γάλακτος γιατί κάποιος που ξυπνάει το πρωί σκέφτεται αν θα πιεί γάλα,χύμο ή καφέ.Η ζήτηση ενός αγαθου επηρεάζεται από την τιμή του υποκατάστατου.Αυξάνεται η τιμή του χυμού,αυξάνεται η ζήτηση για γάλα.
Οι εργαζόμενοι χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τα προσόντα τους.Γιατί η αγορά κοιτάει τα προσόντα.Ο μάνατζερ πολυεθνικής
ανήκει στα "¨αγαθά πολυτελείας".Αν ο Σκλαβενίτης θέλει να φέρει έναν μάνατζερ από το Αμέρικα θα πρέπει να τον πληρώσει σαν την Φεράρι
των εργαζόμενων.Ο 25χρονος που βγαίνει στην πιάτσα με το μεταπτυχιακό ανήκει στα ¨"κανονικά" αγαθά.Το ίδιο και ο λογιστής που έχει προυπηρεσία 3-4 χρόνια και θέλει να αλλάξει εταιρεία.Ο δε ανειδίκευτος Πακιστανός ή Έλληνας που ψάχνει δουλειά στα χωράφια θεωρείται
"κατώτερο αγαθό".
Ο μισθός του 25χρονου καθορίζεται από την προσφορά και την ζήτηση στην αγορά ¨"κανονικών αγαθών".Όσο περισσότεροι ¨"κανονικοί" εργαζόμενοι υπάρχουν τόσο το χειρότερο για αυτούς.Όσο λιγότερο τζίρο έχουν οι επιχειρήσεις που αγοράζουν,τόσο το χειρότερο για τους
"κανονικούς" εργαζόμενους.Η εταιρεία που έχει χαμηλούς τζίρους θα προτιμήσει να απολύσει τους λογιστές που έχει παρά να προσλάβει
ανειδίκευτους για να κάνει τη δουλειά.
Άρα στο ερώτημα που μου κάνεις,ο μισθός κάθε επαγγέλματος καθορίζεται από την προσφορά και τη ζήτηση του επαγγέλματος.Αυτές
με τη σειρά τους καθορίζονται από ποσοτικά κριτήρια(αριθμός εργαζομένων,αριθμός επιχειρήσεων,τζίρος επιχειρήσεων) και ποιοτικά
κριτήρια(δεξιότητες,σπουδές).