Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
το πρώτο χαρτί πάντα καίγεται
“Don't let a win get to your head or a loss to your heart.”
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Θα εξαρτηθεί από τα δημοσκοπικά νούμερα (δηλαδή αν θα φτάνουν τα κουκιά νδ και κιναλ για να σχηματιστεί κυβέρνηση) και κυρίως από την στάση που θα κρατήσει ο έτερος πόλος του "ενεργειακού καρτέλ". Πάντως έχει πιθανότητες (να μην καεί).
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Ήμαρτον, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει πρωθυπουργός η Κεφαλογιάννη.
Ούτε και ο Τσίπρας, εδώ που τα λέμε.
Ούτε και ο Τσίπρας, εδώ που τα λέμε.
Ο χρήστης που γκρέμισε τον ηλονμασκισμό.
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Blast From The Past
Βολές ΠΑΣΟΚ κατά της Όλγα Κεφαλογιάννη για το θέμα των οικισμών
Ο Σεβασμός στη Νοημοσύνη των Πολιτών είναι πρώτιστο Καθήκον και Υποχρέωση των Πολιτικών.
Αυτό το βασικό κανόνα φαίνεται να ξεχνά η Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί πολιτικά την ψήφιση της τροπολογίας για τη ζώνη των 800.
Αγνοώντας όλη την προσπάθεια του βουλευτή Ηλία Λαμπίρη, ακόμη και τις προτάσεις υπό μορφή προσθήκης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και της συντονιστικής επιτροπής για ακόμη καλύτερη διευθέτηση του θέματος, τις οποίες ως Κυβερνητική Βουλευτής είχε μεγαλύτερη υποχρέωση να στηρίξει, δεδομένου ότι η ίδια είχε στείλει επιστολή στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και στη συντονιστική να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, αγνοώντας ότι το αρμόδιο υπουργείο ΥΠΕΧΩΔΕ σε ένδειξη της ουσιαστικής αδιαφορίας του δεν είχε κανένα εκπρόσωπο στην επίμαχη συνεδρίαση, στην προσπάθειά της για πολιτική εκμετάλλευση, αξιοποιεί ακόμη και τις τυπικές παραδρομές που συμβαίνουν συχνότατα στις ιδιαίτερα συνοπτικές διαδικασίες, όπου με ευθύνη του προεδρείου της Βουλής κλείνονται οι συνεδριάσεις και ψηφίζονται τα άρθρα των νομοσχεδίων όταν δεν πρόκειται για ονομαστική Ψηφοφορία.
Είναι γνωστό επίσης ότι στις μη ονομαστικές ψηφοφορίες το προεδρείο της Βουλής καταγράφει μόνο τους βουλευτές που καταψηφίζουν.
Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσια τα συγκεκριμένα πρακτικά της Βουλής, για να καταλάβουμε όλοι περί τίνος πρόκειται και να δούμε αν φαίνεται πουθενά ότι οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δεν ψήφισαν το άρθρο 36.
Οι Ρεθεμνιώτες μπορούν να κρίνουν.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 34 ως έχει;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 34 έγινε δεκτό ως έχει ομόφωνα.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 35 ως έχει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ: Δεκτό, αλλά με τη συμπλήρωση-διεύρυνση της τροπολογίας μας.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 35 έγινε δεκτό ως έχει κατά πλειοψηφία.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 36 ως έχει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ(ΚΚΕ): Κατά πλειοψηφία.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ (ΣΥΡΙΖΑ): Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 36 έγινε δεκτό ως έχει κατά πλειοψηφία.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 37 ως έχει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κατά πλειοψηφία.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 37 έγινε δεκτό ως έχει κατά πλειοψηφία.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτό το άρθρο 38 ως έχει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κατά πλειοψηφία.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 38 έγινε δεκτό ως έχει κατά πλειοψηφία.
Ερωτάται το Σώμα: Γίνεται δεκτή η προσθήκη που λαμβάνει τον αριθμό 39, την οποία εισηγήθηκα ως Πρόεδρος του Σώματος και ως νέο άρθρο;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Δεκτό, δεκτό.
ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Παρούσα.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κατά πλειοψηφία.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Δημήτριος Σιούφας): Συνεπώς, το άρθρο 39 έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία.
Κύριοι συνάδελφοι, δέχεστε στο σημείο αυτό να λύσουμε τη συνεδρίαση;
ΟΛΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
Ρέθυμνο , 20/03/2009
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Ν.Ε.
ΠΑ.ΣΟ.Κ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ
https://agorapress.gr/%CE%B2%CE%BF%CE%B ... %AC%CE%BD/
- vantono
- Δημοσιεύσεις: 24104
- Εγγραφή: 14 Απρ 2018, 13:22
- Phorum.gr user: vantono
- Τοποθεσία: κεντρικά γραφεία George Soros
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Δεν ξερω το βιός και πολιτεία της. Μου ειναι απλά πολυ πιο συμπαθής σε σύγκριση με κάτι Ράπτες και Καϊλές και λοιπές γλαστροδεξιούτζες*.
Εγώ θυμαμαι που την εβλεπα σε φωτος με ενα γέρο που εδειχνε 75 χρονων στο νερό. Μπορεί να ηταν και 60άρης ο άνθρωπος και απλά να έχει γεράσει πρόωρα.
Ο λούγκο είπε οτι βρήκε άλλον παππού τώρα, εγώ δεν το ηξερα. Την ειχα για ελεύθερο πουλί.
*Μην πεταχτεί κανείς και μου πει οτι η Καϊβλί δεν ειναι δεξιά, μονο και μονο επειδη ειναι στο πασοκοκινάλ. Πιο δεξιά και απ'τις δεξιές ειναι.
- Gherschaagk
- Συντονίστρια
- Δημοσιεύσεις: 29765
- Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Όχι βέβαια. Ερωτεύτηκε άλλον και την έκανε μανούλα. Ο προηγούμενος θα την άφηνε άτεκνη γιατί εκείνος είχε παιδιά και δεν ήθελε άλλα. Στην ηλικία του ειδικά δεν θα άντεχε κιόλας.vantono έγραψε: ↑01 Σεπ 2022, 13:52Δεν ξερω το βιός και πολιτεία της. Μου ειναι απλά πολυ πιο συμπαθής σε σύγκριση με κάτι Ράπτες και Καϊλές και λοιπές γλαστροδεξιούτζες*.
Εγώ θυμαμαι που την εβλεπα σε φωτος με ενα γέρο που εδειχνε 75 χρονων στο νερό. Μπορεί να ηταν και 60άρης ο άνθρωπος και απλά να έχει γεράσει πρόωρα.
Ο λούγκο είπε οτι βρήκε άλλον παππού τώρα, εγώ δεν το ηξερα. Την ειχα για ελεύθερο πουλί.
*Μην πεταχτεί κανείς και μου πει οτι η Καϊβλί δεν ειναι δεξιά, μονο και μονο επειδη ειναι στο πασοκοκινάλ. Πιο δεξιά και απ'τις δεξιές ειναι.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
47 ειναι το Ολγακι 53 ο αντρας της
Ο νυν δηλαδη ο Μίνως Μάτσας (6 Σεπτεμβρίου 1968)
Η Όλγα Κεφαλογιάννη (Αθήνα, 29 Απριλίου 1975)
Ο πρωην δηλαδη ο Μάνος Πενθερουδάκης δεν ξερω ποσο χρονων ειναι
Δεξια ο πρωην αριστερα ο νυν
Ο νυν δηλαδη ο Μίνως Μάτσας (6 Σεπτεμβρίου 1968)
Η Όλγα Κεφαλογιάννη (Αθήνα, 29 Απριλίου 1975)
Ο πρωην δηλαδη ο Μάνος Πενθερουδάκης δεν ξερω ποσο χρονων ειναι
Δεξια ο πρωην αριστερα ο νυν
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σπανακιας την 01 Σεπ 2022, 14:05, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- Eθνικοκοινωνιστης
- Δημοσιεύσεις: 39720
- Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"
Αλαιν ντε Μπενουα
Αλαιν ντε Μπενουα
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 9203
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Και σ' αυτήν έβαλε πρέντατορ ο Κούλης; Και το μοίρασε Public domain, ε;Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Z
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
Mίνως Μάτσας senior
Ο Μίνως Μάτσας είδε το φώς της ζωής στην Πρέβεζα το 1903. ΄Ηταν το τέταρτο και τελευταίο παιδί του Σαμουήλ Μάτσα και της Σταμούλας οικογένειας Ρωμανιωτών Εβραίων που φέρονται εγκατεστημένοι στην Πρέβεζα, τουλάχιστον από τις αρχές του 18ου αιώνα.
Tελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές μεταξύ Ιωαννίνων και Πρέβεζας το 1921. Από πολύ μικρός έλεγε ότι ήθελε να γίνει γιατρός. Έτσι το 1922 γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.Λίγος χρόνος όμως χρειάστηκε για να διαπιστώσει ότι δεν άντεχε το μάθημα ανατομίας κι΄ έτσι μεταγράφεται στην Νομική Σχολή, ενώ παράλληλα αρχίζει να εργάζεται στην Αγροτική Τράπεζα για να καλύπτει τα έξοδα του.
Το 1926 στρατεύεται και υπηρετεί μέχρι το 1928 στη στρατιωτική μπάντα λόγω των μουσικών γνώσεων του που είχε αποκτήσει ως μαθητής στη Φιλαρμονική της Πρέβεζας (έπαιζε κλαρίνο).
Από το 1927 αρχίζει να γράφει στίχους. Τα πρώτα του τραγούδια μελοποιούνται από τους κορυφαίους της εποχής Νίκο Χατζηαποστόλου και Παναγιώτη Τούντα και ηχογραφούνται πριν ακόμα έχει οποιαδήποτε επαγγελματική σχέση με τη δισκογραφία.
To 1930 οι πρωτοπόροι της δισκογραφίας στην Ελλάδα «Αμπραβανέλ και Μπενβενίστε» από τη Θεσσαλονίκη έρχονται στην Αθήνα και ιδρύουν την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ».Ασχολούνται με γενικό εμπόριο υαλικών και με τους δίσκους.Για την συγκεκριμένη δουλειά των δίσκων προσλαμβάνουν τον Μίνω Μάτσα ο οποίος γνωρίζει μουσική, γράφει στίχους ήδη έχει κυκλοφορήσει τους πρώτους του δίσκους και είναι και πτυχιούχος της Νομικής.
Την εποχή εκείνη ο μοναδικός βασικός ανταγωνιστής τους στην δισκογραφία ήταν κάποιος ονόματι Κισσόπουλος ο οποίος αντιπροσώπευε στην Ελλάδα την HIS MASTER VOICE.
Το 1932 ο Κισσόπουλος απογοητευμένος απο τις συνεχείς αποτυχίες του αποφασίζει να πουλήσει την εταιρία του και καλεί τον Μίνω Μάτσα και του προσφέρει την Ηis Master Voice. Ο επιτυχημένος ήδη παράγοντας της δισκογραφίας, ο οποίος είχε ήδη ανακαλύψει τον Μάρκο Βαμβακάρη διστάζει να εγκαταλείψει τους συνεργάτες του και αρνείται την συνεργασία του Κισσόπουλου ενώ εκείνοι σε αντάλλαγμα του προσφέρουν ποσοστά επί των πωλήσεων και του υπόσχονται να τον κάνουν και συνεταίρο στην εταιρία Parlophone.
Έτσι μετά την άρνηση του Μίνου Μάτσα, ο Κισσόπουλος πουλάει την His Master Voice στην εταιρία «Αδελφοί Λαμπρόπουλοι» οι οποίοι μπαίνουν πλέον δυναμικά στο χώρο της δισκογραφίας.
Η πολύχρονη ερευνά μου για την συγγραφή του βιβλίου «Ο Αινιγματικός κος Μίνως» έφεραν στην επιφάνεια πολλά σημαντικά στοιχεία γύρω από τη ζωή και το έργο του Μίνου Μάτσα του ταλαντούχου αυτού νέου από τις πολυπολιτισμικές πόλεις της Πρέβεζας και των Ιωαννίνων που στις αρχές της δεκαετίας του ’30 κατόρθωσε να βρεθεί στην κορυφή της δισκογραφίας των Ελλήνων.
Σήμερα αποτιμώντας, έστω και καθυστερημένα, το έργο του, διαπιστώνουμε ότι στο θέμα των επιλογών και των αποφάσεών του, μέσα σ’ ένα δύσκολο κοινωνικά και οικονομικά πλαίσιο, με τρόπο αντικειμενικό και γαλήνιο άνοιξε το δρόμο και έδωσε τη δυνατότητα έκφρασης στα σημαντικότερα πρόσωπα- σύμβολα σήμερα- του μουσικού πολιτισμού στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού.
Έτσι ο Μίνως Μάτσας ως υπεύθυνος για την λειτουργία των εταιρειών Odeon και Parlophone πήρε τις σοβαρότερες αποφάσεις επιλογής προσώπων και ρεπερτορίου που σημάδεψαν την μουσική εξέλιξη στην Ελλάδα και δημιούργησαν αυτό που σήμερα ονομάζουμε Πολιτιστική μουσική κληρονομιά μας: Μάρκος Bαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Παπαιωάννου, Απόστολος Καλδάρας, Απόστολος Χατζηχρήστος, Γιώργος Κάβουρας, Κώστας Ρούκουνας, Τάκης Μπίνης, Μαίρη Λίντα, Ρόζα Εσκενάζη, Πάνος Γαβαλάς, Βαγγέλης Περπινιάδης, Αλέκος Κιτσάκης, Κώστας Μουντάκης, Νίκος Ξυλούρης, Στράτος Διονυσίου,Φώτης Πολυμέρης, Γεωργία Μηττάκη, Κούλα Νικολαίδου, Στράτος Παγιουμτζής, Δημήτρης Περδικόπουλος, Πρόδρομος Τσαουσάκης είναι μόνο μερικά από τα κύρια πρόσωπα μέσα στον απέραντο κατάλογο αυτών που ανακαλύφθηκαν και προωθήθηκαν με επιλογές του Μίνου Μάτσα. Ταυτόχρονα έφερε κοντά του σε μόνιμη συνεργασία τα σπουδαία πρόσωπα από την προηγουμένη «παρέα» των μικρασιατών δημιουργών με κορυφαίους τον Σπύρο Περιστέρη και τον Κώστα Σκαρβέλη.
Με ευαίσθητες κεραίες αντίληψης των γεγονότων της εποχής εκείνης πολύ, γρήγορα και έγκαιρα συνειδητοποίησε τις κοινωνικές διαφοροποιήσεις που θα επιδρούσαν αναγκαία και στο τραγούδι δείχνοντας με τις επιλογές του τους νέους δρόμους κάθε φορά.
Παρά τη σημαντική του συμβολή και τις καθοριστικές παρεμβάσεις του, ουσιαστικά παρέμεινε στο περιθώριο, όπου με ιδιαίτερη ταπεινότητα δημιουργούσε και αποφάσιζε για το καλό των συνεργατών του και του τραγουδιού.
Παρά το γεγονός ότι υπήρξε ο πολυγραφότερος στιχουργός του ελληνικού τραγουδιού για τριάντα ολόκληρα χρόνια, ελάχιστος αριθμός δίσκων φέρει το όνομά του στην ετικέτα, ενώ με εννέα διαφορετικά ψευδώνυμα απέκρυψε το μέγεθός του έργου του, οικοδομώντας έτσι το πρότυπο του «αινιγματικού» δημιουργού. Πολλές κλασσικές επιτυχίες κρύβονταν για δεκαετίες κάτω από τα ψευδώνυμα αυτά όπως το περίφημο «Μινόρε της αυγής» ο «Αντώνης ο Βαρκάρης ο Σερέτης » και τόσα άλλα.
Αυτό ήταν ακόμα μια δυσκολία προσέγγισης του έργου του. Κι ακόμα δυσκολότερο ήταν να διαμορφωθεί μια εικόνα για ένα πρόσωπο που δεν είχε δώσει ποτέ ούτε μια συνέντευξη καταγεγραμμένη σε οποιοδήποτε έντυπο, ούτε είχε φωτογραφηθεί με κάποιο από τα διάσημα δημιουργήματά του.
Ευτυχώς στην πορεία αυτού του εγχειρήματος, βρέθηκαν μερικοί επιζώντες από τους παλιούς του συνεργάτες που με τις μαρτυρίες τους έδωσαν αρκετά στοιχεία γι’ αυτή την πολύμορφη προσωπικότητα, που θα μπορούσε να μπεί πρώτος στον «αγιολόγιο» των ιερών προσώπων του ελληνικού τραγουδιού.
Από τις αναφορές για τον Μίνω Μάτσα στο βιβλίο μου «Ο Αινιγματικός κος Μίνως» σταχυολογώ μερικές:
Τάκης Μπίνης (Tραγουδιστής). Γράφει στην αυτοβιογραφία του: «Αν δεν υπήρχε ο Μίνως Μάτσας δεν θα υπήρχε ρεμπέτικο τραγούδι»
Γιώργος Ζαμπέτας (Τραγουδιστής): «O Mίνως Μάτσας μ’ έκανε εμένα τραγουδιστή, αυτός μ’ έβαλε στη γραμμοφωνία.΄Ετσι μέσα στο 1960 έκανα κι εγώ την επίσημη πρώτη τραγουδιστική μου, στην ΟDEON»
Φώτης Πολυμέρης (Τραγουδιστής): «Πάντα τηρούσε το λόγο του, τίμιος, ευθύς,ήρεμος. Ποτέ δεν τον είδα θυμωμένο. Είχε την πρωτοβουλία στις επιλογές του ρεμπέτικου. Είχα συνδεθεί πάρα πολύ με τον Μίνω Μάτσα και τον έβλεπα σαν δεύτερο πατέρα μου. Με στήριξε σε κάθε περίπτωση.
Μαίρη Λίντα (Τραγουδίστρια): « Η πρώτη γνωριμία με τον Μίνω Μάτσα έγινε στα γραφεία της Οdeon, στη Σταδίου. Ειλικρινά τον αισθάνθηκα σαν πατέρα. Με αγκάλιασε με όλη του την αγάπη και τη στοργή και με πρόσεξε πάρα πολύ. Στον Μίνω τον Μάτσα οφείλω μια πολύ-πολύ τεράστια επιτυχία μου, όπως είναι τα «Ηλιοβασιλέματα» και τόσα άλλα.
Στάμος Ζούλας (Δημοσιογράφος): «Η διορατικότητα του Μίνου Μάτσα ως προς τους συνεργάτες του και η αγάπη του προς αυτούς μετουσιώθηκε από τους ίδιους σε εμψύχωση, αφοσίωση, αγωνιστικότητα.Η προσφορά λοιπόν του Μίνου Μάτσα «συμπίπτει» με την καθοριστική μάχη που έδωσε το λαϊκό μας τραγούδι για να βρει τη θέση του, τόσο στο μουσικό μας στερέωμα όσο και στην ιστορικο-πολιτισμική μας κληρονομιά»,
Λευτέρης Παπαδόπουλος (Δημοσιογράφος-Ποιητής): «Ο Μίνως Μάτσας με τις ανατροπές του και με την ανακάλυψη του Μάρκου Βαμβακάρη, του Βασίλη Τσιτσάνη και στη συνέχεια του Γιάννη Παπαιωάννου και των υπολοίπων αναδεικνύεται σε μια ιδιοφυία του χώρου και δημιουργεί πλέον τις προϋποθέσεις για όλη την μετέπειτα εξέλιξη και καταξίωση του λαϊκού τραγουδιού»
O Mίνως Μάτσας πέθανε σε ηλικία 67 ετών τον Σεπτέμβριο του 1970.
Παναγιώτης Κουνάδης*
Ιστορικός-Ερευνητής του Ελληνικού Τραγουδιού
*Ο Παναγιώτης Κουνάδης είναι Ιστορικός-Ερευνητής του Ελληνικού τραγουδιού και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Κεφαλονιά το 1943.Τελείωσε τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών στο Ε.Μ.Π και από το 1968 έως το 1973 έζησε στο Παρίσι όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Ινστιτούτο Πολεοδομίας της Σορβόννης. Σπούδασε επίσης στην Ecole Pratique des Hautes Etudes (E.P.H.E) Κοινωνικές και Οικονομικές επιστήμες και Εθνομουσικολογία με τους Francois Perroux Claudie Marchel-Dudois, αντιστοίχως.
Από τα ιδρυτικά μέλη του «Συλλόγου Φίλων Ελληνικής Μουσικής» (1961-1967), και του «Κέντρου Έρευνας και Μελέτης των Ρεμπέτικων Τραγουδιών» (1976-1983).
Το 1983 ίδρυσε το «Αρχείο Ελληνικής Δισκογραφίας» και επιμελείται την έκδοση σειράς ψηφιακών δίσκων (CDs) από τη δισκογραφία των 78 στροφών, σε συνεργασία με τις ιδιοκτήτριες εταιρίες του ρεπερτορίου.
Από το 1973 αρθρογραφεί στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο με θέματα, κυρίως, από την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, με πάνω από εκατό δημοσιεύσεις.
http://www.makismatsas.gr/minosmatsassenior.html
Ο Μίνως Μάτσας είδε το φώς της ζωής στην Πρέβεζα το 1903. ΄Ηταν το τέταρτο και τελευταίο παιδί του Σαμουήλ Μάτσα και της Σταμούλας οικογένειας Ρωμανιωτών Εβραίων που φέρονται εγκατεστημένοι στην Πρέβεζα, τουλάχιστον από τις αρχές του 18ου αιώνα.
Tελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές μεταξύ Ιωαννίνων και Πρέβεζας το 1921. Από πολύ μικρός έλεγε ότι ήθελε να γίνει γιατρός. Έτσι το 1922 γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.Λίγος χρόνος όμως χρειάστηκε για να διαπιστώσει ότι δεν άντεχε το μάθημα ανατομίας κι΄ έτσι μεταγράφεται στην Νομική Σχολή, ενώ παράλληλα αρχίζει να εργάζεται στην Αγροτική Τράπεζα για να καλύπτει τα έξοδα του.
Το 1926 στρατεύεται και υπηρετεί μέχρι το 1928 στη στρατιωτική μπάντα λόγω των μουσικών γνώσεων του που είχε αποκτήσει ως μαθητής στη Φιλαρμονική της Πρέβεζας (έπαιζε κλαρίνο).
Από το 1927 αρχίζει να γράφει στίχους. Τα πρώτα του τραγούδια μελοποιούνται από τους κορυφαίους της εποχής Νίκο Χατζηαποστόλου και Παναγιώτη Τούντα και ηχογραφούνται πριν ακόμα έχει οποιαδήποτε επαγγελματική σχέση με τη δισκογραφία.
To 1930 οι πρωτοπόροι της δισκογραφίας στην Ελλάδα «Αμπραβανέλ και Μπενβενίστε» από τη Θεσσαλονίκη έρχονται στην Αθήνα και ιδρύουν την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ».Ασχολούνται με γενικό εμπόριο υαλικών και με τους δίσκους.Για την συγκεκριμένη δουλειά των δίσκων προσλαμβάνουν τον Μίνω Μάτσα ο οποίος γνωρίζει μουσική, γράφει στίχους ήδη έχει κυκλοφορήσει τους πρώτους του δίσκους και είναι και πτυχιούχος της Νομικής.
Την εποχή εκείνη ο μοναδικός βασικός ανταγωνιστής τους στην δισκογραφία ήταν κάποιος ονόματι Κισσόπουλος ο οποίος αντιπροσώπευε στην Ελλάδα την HIS MASTER VOICE.
Το 1932 ο Κισσόπουλος απογοητευμένος απο τις συνεχείς αποτυχίες του αποφασίζει να πουλήσει την εταιρία του και καλεί τον Μίνω Μάτσα και του προσφέρει την Ηis Master Voice. Ο επιτυχημένος ήδη παράγοντας της δισκογραφίας, ο οποίος είχε ήδη ανακαλύψει τον Μάρκο Βαμβακάρη διστάζει να εγκαταλείψει τους συνεργάτες του και αρνείται την συνεργασία του Κισσόπουλου ενώ εκείνοι σε αντάλλαγμα του προσφέρουν ποσοστά επί των πωλήσεων και του υπόσχονται να τον κάνουν και συνεταίρο στην εταιρία Parlophone.
Έτσι μετά την άρνηση του Μίνου Μάτσα, ο Κισσόπουλος πουλάει την His Master Voice στην εταιρία «Αδελφοί Λαμπρόπουλοι» οι οποίοι μπαίνουν πλέον δυναμικά στο χώρο της δισκογραφίας.
Η πολύχρονη ερευνά μου για την συγγραφή του βιβλίου «Ο Αινιγματικός κος Μίνως» έφεραν στην επιφάνεια πολλά σημαντικά στοιχεία γύρω από τη ζωή και το έργο του Μίνου Μάτσα του ταλαντούχου αυτού νέου από τις πολυπολιτισμικές πόλεις της Πρέβεζας και των Ιωαννίνων που στις αρχές της δεκαετίας του ’30 κατόρθωσε να βρεθεί στην κορυφή της δισκογραφίας των Ελλήνων.
Σήμερα αποτιμώντας, έστω και καθυστερημένα, το έργο του, διαπιστώνουμε ότι στο θέμα των επιλογών και των αποφάσεών του, μέσα σ’ ένα δύσκολο κοινωνικά και οικονομικά πλαίσιο, με τρόπο αντικειμενικό και γαλήνιο άνοιξε το δρόμο και έδωσε τη δυνατότητα έκφρασης στα σημαντικότερα πρόσωπα- σύμβολα σήμερα- του μουσικού πολιτισμού στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού.
Έτσι ο Μίνως Μάτσας ως υπεύθυνος για την λειτουργία των εταιρειών Odeon και Parlophone πήρε τις σοβαρότερες αποφάσεις επιλογής προσώπων και ρεπερτορίου που σημάδεψαν την μουσική εξέλιξη στην Ελλάδα και δημιούργησαν αυτό που σήμερα ονομάζουμε Πολιτιστική μουσική κληρονομιά μας: Μάρκος Bαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Παπαιωάννου, Απόστολος Καλδάρας, Απόστολος Χατζηχρήστος, Γιώργος Κάβουρας, Κώστας Ρούκουνας, Τάκης Μπίνης, Μαίρη Λίντα, Ρόζα Εσκενάζη, Πάνος Γαβαλάς, Βαγγέλης Περπινιάδης, Αλέκος Κιτσάκης, Κώστας Μουντάκης, Νίκος Ξυλούρης, Στράτος Διονυσίου,Φώτης Πολυμέρης, Γεωργία Μηττάκη, Κούλα Νικολαίδου, Στράτος Παγιουμτζής, Δημήτρης Περδικόπουλος, Πρόδρομος Τσαουσάκης είναι μόνο μερικά από τα κύρια πρόσωπα μέσα στον απέραντο κατάλογο αυτών που ανακαλύφθηκαν και προωθήθηκαν με επιλογές του Μίνου Μάτσα. Ταυτόχρονα έφερε κοντά του σε μόνιμη συνεργασία τα σπουδαία πρόσωπα από την προηγουμένη «παρέα» των μικρασιατών δημιουργών με κορυφαίους τον Σπύρο Περιστέρη και τον Κώστα Σκαρβέλη.
Με ευαίσθητες κεραίες αντίληψης των γεγονότων της εποχής εκείνης πολύ, γρήγορα και έγκαιρα συνειδητοποίησε τις κοινωνικές διαφοροποιήσεις που θα επιδρούσαν αναγκαία και στο τραγούδι δείχνοντας με τις επιλογές του τους νέους δρόμους κάθε φορά.
Παρά τη σημαντική του συμβολή και τις καθοριστικές παρεμβάσεις του, ουσιαστικά παρέμεινε στο περιθώριο, όπου με ιδιαίτερη ταπεινότητα δημιουργούσε και αποφάσιζε για το καλό των συνεργατών του και του τραγουδιού.
Παρά το γεγονός ότι υπήρξε ο πολυγραφότερος στιχουργός του ελληνικού τραγουδιού για τριάντα ολόκληρα χρόνια, ελάχιστος αριθμός δίσκων φέρει το όνομά του στην ετικέτα, ενώ με εννέα διαφορετικά ψευδώνυμα απέκρυψε το μέγεθός του έργου του, οικοδομώντας έτσι το πρότυπο του «αινιγματικού» δημιουργού. Πολλές κλασσικές επιτυχίες κρύβονταν για δεκαετίες κάτω από τα ψευδώνυμα αυτά όπως το περίφημο «Μινόρε της αυγής» ο «Αντώνης ο Βαρκάρης ο Σερέτης » και τόσα άλλα.
Αυτό ήταν ακόμα μια δυσκολία προσέγγισης του έργου του. Κι ακόμα δυσκολότερο ήταν να διαμορφωθεί μια εικόνα για ένα πρόσωπο που δεν είχε δώσει ποτέ ούτε μια συνέντευξη καταγεγραμμένη σε οποιοδήποτε έντυπο, ούτε είχε φωτογραφηθεί με κάποιο από τα διάσημα δημιουργήματά του.
Ευτυχώς στην πορεία αυτού του εγχειρήματος, βρέθηκαν μερικοί επιζώντες από τους παλιούς του συνεργάτες που με τις μαρτυρίες τους έδωσαν αρκετά στοιχεία γι’ αυτή την πολύμορφη προσωπικότητα, που θα μπορούσε να μπεί πρώτος στον «αγιολόγιο» των ιερών προσώπων του ελληνικού τραγουδιού.
Από τις αναφορές για τον Μίνω Μάτσα στο βιβλίο μου «Ο Αινιγματικός κος Μίνως» σταχυολογώ μερικές:
Τάκης Μπίνης (Tραγουδιστής). Γράφει στην αυτοβιογραφία του: «Αν δεν υπήρχε ο Μίνως Μάτσας δεν θα υπήρχε ρεμπέτικο τραγούδι»
Γιώργος Ζαμπέτας (Τραγουδιστής): «O Mίνως Μάτσας μ’ έκανε εμένα τραγουδιστή, αυτός μ’ έβαλε στη γραμμοφωνία.΄Ετσι μέσα στο 1960 έκανα κι εγώ την επίσημη πρώτη τραγουδιστική μου, στην ΟDEON»
Φώτης Πολυμέρης (Τραγουδιστής): «Πάντα τηρούσε το λόγο του, τίμιος, ευθύς,ήρεμος. Ποτέ δεν τον είδα θυμωμένο. Είχε την πρωτοβουλία στις επιλογές του ρεμπέτικου. Είχα συνδεθεί πάρα πολύ με τον Μίνω Μάτσα και τον έβλεπα σαν δεύτερο πατέρα μου. Με στήριξε σε κάθε περίπτωση.
Μαίρη Λίντα (Τραγουδίστρια): « Η πρώτη γνωριμία με τον Μίνω Μάτσα έγινε στα γραφεία της Οdeon, στη Σταδίου. Ειλικρινά τον αισθάνθηκα σαν πατέρα. Με αγκάλιασε με όλη του την αγάπη και τη στοργή και με πρόσεξε πάρα πολύ. Στον Μίνω τον Μάτσα οφείλω μια πολύ-πολύ τεράστια επιτυχία μου, όπως είναι τα «Ηλιοβασιλέματα» και τόσα άλλα.
Στάμος Ζούλας (Δημοσιογράφος): «Η διορατικότητα του Μίνου Μάτσα ως προς τους συνεργάτες του και η αγάπη του προς αυτούς μετουσιώθηκε από τους ίδιους σε εμψύχωση, αφοσίωση, αγωνιστικότητα.Η προσφορά λοιπόν του Μίνου Μάτσα «συμπίπτει» με την καθοριστική μάχη που έδωσε το λαϊκό μας τραγούδι για να βρει τη θέση του, τόσο στο μουσικό μας στερέωμα όσο και στην ιστορικο-πολιτισμική μας κληρονομιά»,
Λευτέρης Παπαδόπουλος (Δημοσιογράφος-Ποιητής): «Ο Μίνως Μάτσας με τις ανατροπές του και με την ανακάλυψη του Μάρκου Βαμβακάρη, του Βασίλη Τσιτσάνη και στη συνέχεια του Γιάννη Παπαιωάννου και των υπολοίπων αναδεικνύεται σε μια ιδιοφυία του χώρου και δημιουργεί πλέον τις προϋποθέσεις για όλη την μετέπειτα εξέλιξη και καταξίωση του λαϊκού τραγουδιού»
O Mίνως Μάτσας πέθανε σε ηλικία 67 ετών τον Σεπτέμβριο του 1970.
Παναγιώτης Κουνάδης*
Ιστορικός-Ερευνητής του Ελληνικού Τραγουδιού
*Ο Παναγιώτης Κουνάδης είναι Ιστορικός-Ερευνητής του Ελληνικού τραγουδιού και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Κεφαλονιά το 1943.Τελείωσε τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών στο Ε.Μ.Π και από το 1968 έως το 1973 έζησε στο Παρίσι όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Ινστιτούτο Πολεοδομίας της Σορβόννης. Σπούδασε επίσης στην Ecole Pratique des Hautes Etudes (E.P.H.E) Κοινωνικές και Οικονομικές επιστήμες και Εθνομουσικολογία με τους Francois Perroux Claudie Marchel-Dudois, αντιστοίχως.
Από τα ιδρυτικά μέλη του «Συλλόγου Φίλων Ελληνικής Μουσικής» (1961-1967), και του «Κέντρου Έρευνας και Μελέτης των Ρεμπέτικων Τραγουδιών» (1976-1983).
Το 1983 ίδρυσε το «Αρχείο Ελληνικής Δισκογραφίας» και επιμελείται την έκδοση σειράς ψηφιακών δίσκων (CDs) από τη δισκογραφία των 78 στροφών, σε συνεργασία με τις ιδιοκτήτριες εταιρίες του ρεπερτορίου.
Από το 1973 αρθρογραφεί στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο με θέματα, κυρίως, από την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, με πάνω από εκατό δημοσιεύσεις.
http://www.makismatsas.gr/minosmatsassenior.html
Re: Εδω παρακολουθουμε την επομενη πρωθυπουργο της χωρας το Ολγακι
“Don't let a win get to your head or a loss to your heart.”
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Όταν οι ΑΡΔ έκαναν ακόμα σκληρό τετ α τετ στον πρωθυπουργό της χώρας
από έργο_μακέτο » 31 Αύγ 2023, 21:46 » σε Εσωτερική Πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 486 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από έργο_μακέτο
31 Αύγ 2023, 21:46
-
-
-
Νέα δημοσίευση Διοικητής ΑΑΔΕ: Παρακολουθούμε και ελέγχουμε τα πάντα στα social media
από Parrot » 25 Ιαν 2024, 14:42 » σε Εσωτερική Πολιτική - 3 Απαντήσεις
- 144 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Aitwlos
25 Ιαν 2024, 17:06
-
-
-
Νέα δημοσίευση Η επόμενη «Μεγα-Πανδημία»
από The Rebel » 31 Μαρ 2023, 21:31 » σε Ιατρική και θέματα Υγείας - 54 Απαντήσεις
- 4202 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από The Rebel
01 Ιουν 2024, 20:54
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 89 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από sharp
23 Μάιος 2023, 13:07