ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑15 Ιαν 2023, 21:34
Αυτό που γράφεις με τους πόρους δεν το κατανοώ, πολύ πιθανόν γιατί δεν είμαι "του χώρου" και ενδεχομένως να μου διαφεύγει κάτι.
Εξ'όσων γνωρίζω οι Θεοδωράκηδες, Χατζηδάκηδες και Ξαρχάκοι είχαν αποφοιτήσει από μουσικά ωδεία και χρησιμοποιούσαν διαχρονικά
κάποιες(έστω) από τις γνώσεις τους για να συνθέσουν. Φαντάζομαι πως ένα παιδί που θέλει να τους μοιάσει θα στραφεί και αυτό σε κάποιο
χώρο που διδάσκεται "σοβαρή" μουσική. Δεν ευνοούνται αυτοί οι χώροι από τους ΘΧΞ έστω και μέ έναν ανορθόδοξο κατ'εσέ τρόπο?
Όχι. Διότι προβάλλοντας στο κοινό τους παραπάνω ως εκπροσώπους της σοβαρής μουσικής (ενώ είναι ξεκάθαρα κυρίως της ελαφράς/δημοφιλούς), μπερδεύεις τον απλό κόσμο που δικαιολογημένα μπορεί να αγνοεί.
Για να το πούμε απλά. Έχεις εσύ ένα πολύ μικρό παιδί που κάποιος που ξέρει διαβλέπει ένα εξαιρετικό ταλέντο στη μουσική και στο λέει. Αν εσύ ως "σοβαρή μουσική" έχεις στο μυαλό σου τους παραπάνω, θα χάσει και το παιδί και η χώρα (αν πραγματικά επρόκειτο για εξαιρετικό ταλέντο). Θα το στρέψεις στο μόνο χώρο που γνωρίζεις ή που θεωρείς/θεωρείται γενικά αξιόλογος.
Για το θέμα της χρηματοδότησης. Τα πράγματα είναι επίσης απλά. Χρηματοδοτούνται επί δεκαετίες οι συναυλίες των παραπάνω ενώ τα έργα είναι και ευρέως γνωστά και πολυπαιγμένα. Αποτέλεσμα για την κοινωνία 0. Όποιος θέλει να τα ακούσει, θα μπορούσε με χίλιους τρόπους.
Η σοβαρή μουσική όμως του 21ου αιώνα είναι για όλους μας/σας εντελώς άγνωστη. Με κλάσμα των χρημάτων που σπαταλώνται λόγω άγνοιας και πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα μπορούσες να έχεις καλλιτεχνική δημιουργία σε ένα χώρο που μπορεί να σου προσφέρει κάτι στο μέλλον. Γιατί όσο και αν δεν σας αρέσει, θα πρέπει να σας είναι ξεκάθαρο ότι η ελαφρά/δημοφιλής τέχνη έχει περιορισμένο χρονικό ορίζοντα. Προορίζεται για διασκέδαση και θα κρατήσει όσο κρατήσει. Μόλις αλλάξει ο τρόπος που διασκεδάζουν οι άνθρωποι, θα αντικατασταθεί. Νομοτελειακά.
Η σοβαρή τέχνη έχει πνευματικά επιτεύγματα (όχι όλη, τα αριστουργήματα αυτής). Αυτά μένουν ως μνημεία του ανθρωπίνου πνεύματος και δεν αλλάζουν με τις εποχές και τις μόδες. Και φτάνουμε σήμερα τόσους αιώνες μετά να συζητάμε ακόμα για τα Ελγίνεια. Για να έχεις όμως τέτοια επιτεύγματα θα πρέπει να έχεις και πολλούς που ασχολούνται ώστε κάποιοι ελάχιστοι να αφήσουν κάτι. Εκεί θα πρέπει να κατανείμεις πόρους. Πως να το κάνεις όμως όταν αναφέρεις τον Ξαρχάκο γενικώς ως συνθέτη, σαν να μην υπάρχει κάποιος άλλος χώρος καλλιτεχνικής δημιουργίας;