panos291 έγραψε: ↑24 Ιουν 2019, 04:52
Τι απορια ειναι αυτη παλι? Το 95% σπουδαζει στο εξωτερικό επειδή αυτη ειναι η εναλλακτική οποιου δεν περασει πανελλήνιες και θελει να σπουδασει. Και αν ανοιγες ενα σοβαρο οπως λες πανεπιστήμιο, τα μονα που δεν θα ειχες και που πραγματι τα προσφερουν απλόχερα οι ελ κυβερνησεις, ειναι καταληψεις, μπαχαλακηδες και κομματοσκυλα.
Επίσης οι χωρες που προσφέρουν καλύτερες προοπτικές επαγγελματικής καριέρας ειναι χωρες προοδευμενες που εχουν καλυτερα πανεπιστήμια απο εδω, εκτος και αν νομίζεις οτι τα δικα μας είναι καλύτερα απο τα αντίστοιχα γερμανικα, βρετανικα, σουηδικα κλπ. Βέβαια σε αυτη την περίπτωση μάλλον θα εισαι ο μονος που το πιστεύει αυτο.
Το 95% μάλλον είναι στο σύνολο των ατόμων που δεν πετυχαίνουν στις Πανελλήνιες θες να πεις, διότι 95% στο σύνολο αποφοίτων Λυκείου αποκλείεται. Βέβαια, σε αυτούς συγκαταλέγεις και όλους αυτούς που πχ αποτύγχαναν στις Πανελλήνιες να γίνουν γιατροί και επειδή είχαν γονείς που είχαν όνειρο να τους δουν γιατρούς τους στέλνανε μέχρι και στο Βουκουρέστι ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του Ανατολικού Μπλοκ να σπουδάσουν με χαμηλότερο κόστος από αυτά της Δυτικής Ευρώπης. Εδώ τι θες να μας πεις; Πως η ιατρική της Ρουμανίας είναι καλύτερη από την Ελληνική; Ε! Αυτοί πήγαιναν έξω όχι για την ποιότητα Παιδείας που προσφερόταν εκεί, άλλα πράγματα ήθελαν να εκμεταλλευτούν. Αντίστοιχα και όσοι κάναν το ίδιο για τα παιδιά τους που τα στέλνανε στα πανεπιστήμια της Δ. Ευρώπης, πρωτίστως για άλλους λόγους το κάνανε και όπως αντίστοιχα γίνεται τώρα την εποχή της κρίσης για τα παιδιά που πάνε έξω για μεταπτυχιακά, για άλλους λόγους το κάνουνε αλλά δεν τα ξαναγράφω πάλι. Το συμπέρασμα είναι ότι αν από τους 35.000 περίπου που σπουδάζουν έξω, αυτοί που φεύγουν το κάνουν όντως γιατί πιστεύουν και επιθυμούν μια καλύτερη ποιότητα Παιδείας είναι πχ 10.000, τότε έχεις πολύ μικρή αγορά για να απευθυνθείς, οι υπόλοιποι 25.000 θα συνεχίσουν να πηγαίνουν έξω για τους λόγους που τους κάνουν να πηγαίνουν έξω.
Τέλος, να πούμε πως το πανεπιστήμιο δεν το κάνει η αισθητική εικόνα του (η οποία ομολογουμένως χρειάζεται βελτίωση) αλλά η ποιότητα των σπουδών του. Τι παραπάνω μαθαίνει ένας φοιτητής στην Ιατρική της Αγγλίας από την Ιατρική της Ελλάδας; Τώρα τα σχετικά με μπαχαλάκηδες, καταλήψεις αλλά και τη χάλια αισθητική εικόνα δεν έχει μερίδιο ευθύνης μόνο το κράτος σε αυτό, αλλά πρωτίστως η κοινωνία μας και οι ίδιοι οι φοιτητές που η κλεφταρματολίτικη (κατσαπλιάδικη) κουλτούρα του τόπου μας αιώνες τώρα και από τις οικογένειες τους ήδη δεν τους μαθαίνει να σέβονται το Δημόσιο χώρο, όπως επιπλέον το ότι υπάρχει ένα κράτος πρωτίστως και όχι ένα Έθνος και ότι δεν ενδιαφερόμαστε μόνο για τα της οικογενείας μας και τους δικούς μας αλλά και για το κοινό καλό. Τα παιδιά αυτά μαθαίνουν από τις οικογένειες τους ότι το Δημόσιο μόνο τους χρωστάει, απλά και μόνο επειδή υπάρχουν, χωρίς να τους μαθαίνουν να προσφέρουν. Τώρα θυμήθηκα εκείνη τη συνήθεια που επικρατούσε μέχρι τα 90s να σπας όσους περισσότερους γλόμπους δημόσιων φωτιστικών στα πάρκα μπορείς και αν μας έβλεπε και κάνας μεγάλος έλεγε "εντάξει μωρέ παιδιά είναι...", αν του σπάγαμε όμως το δικό του στο σπίτι του θα ούρλιαζε.
panos291 έγραψε: ↑24 Ιουν 2019, 04:52
Για ποιον ακριβως λογο θα υποβαθμιστουν (παραπάνω) τα ελ πανεπιστήμια εαν γινουν και ιδιωτικα?
Είπα γιατί, αν οι ιδιώτες πιέσουν για άνοιγμα της αγοράς, αναγκαστικά θα πρέπει τα Δημόσια να υποβαθμιστούν, διότι αυτή τη στιγμή πιάνουν όλο τον χώρο της αγοράς. Σκέψου ότι ένα παιδί που βγάζει 18 στις Πανελλήνιες με αίμα δεν θα προτιμήσει το αμφίβολο ιδιωτικό με τη πληρωμή πετώντας στο βρόντο τη προσπάθεια του αλλά τη δωρεάν Ιατρική σχολή Αθηνών με την μακρά παράδοση.Γιατί να πληρώσει για κάτι που απέκτησε δικαιωματικά δωρεάν με προσπάθεια; Για να πάει αυτό το παιδί στον ιδιώτη, θα πρέπει να πειστεί να μην δώσει Πανελλήνιες, άρα πρέπει να υποβιβαστεί το Δημόσιο, να γκρεμιστεί η μακρά παράδοση της Ιατρικής σχολής για να κάνει χώρο και στον ιδιώτη στη μικρή μας αγορά. Ειδάλλως ο ιδιώτης θα πρέπει να δουλεύει με σκαρταδούρα μαθητών και αυτό θα είναι απελπιστικά άδικο*. Δεν μπορεί ο άλλος να βγάζει 18αρι και να μπαίνει στο Δημόσιο σε μια σχολή με υψηλή ποιότητα σπουδών και ο άλλος που ήταν τουρίστας στο σχολείο του και επειδή οι γονείς του έχουν λεφτά να πηγαίνει στο ιδιωτικό και να έχει και την απαίτηση από πάνω να έχει αν όχι το ίδιο, αλλά και ανώτερο επίπεδο σπουδών από την Ιατρική Σχολή Αθηνών (καλά έκανε εν μέρει το κράτος και δεν αναγνώριζε τα πτυχία του εξωτερικού). Όπως βλέπεις λοιπόν, δεν μπορεί Δημόσιο και Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο να λειτουργούν μαζί ανταγωνιστικά σε υψηλό επίπεδο και τα δύο, η ζυγαριά θα πρέπει να γύρει ή στον ένα τομέα ή στον άλλο.**
* Αν δουλεύει με σκαρταδούρα φοιτητών, φαντάσου τι ποιότητας γιατρούς θα βγάζει, τότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα σε άλλο δημόσιο αγαθό, αυτό της Δημόσιας Υγείας, επομένως επανερχόμαστε σε αυτό που είπα και σε προηγούμενο ποστ, ακόμα και πλήρως ιδιωτικά πανεπιστήμια να λειτουργήσουν, επειδή είναι οργανισμοί που προσφέρουν δημόσια υπηρεσία και την οποία απαιτούμε να είναι καλής ποιότητας (διότι επιστρέφει στους πολίτες) δεν μπορεί να αφήσει αμέτοχο το κράτος και να μην εποπτεύει τα προγράμματα σπουδών αυτών των ιδρυμάτων είναι αδύνατον. Δεν είναι τυχαίο ότι από όλα τα Δημόσια αγαθά η Παιδεία έχει δικό της ολόκληρο Συνταγματικό άρθρο.
** Έχουν γίνει απόπειρες ίδρυσης πλήρως ιδιωτικών πανεπιστημίων σε άλλες χώρες, τα περισσότερα έκλεισαν, ελάχιστα λειτουργούν και η προτίμηση των φοιτητών σε αυτά είναι μικρή.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.