ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑11 Φεβ 2021, 11:51
nrg έγραψε: ↑11 Φεβ 2021, 10:40
stavmanr έγραψε: ↑10 Φεβ 2021, 23:52
Το πιο περίεργο της υπόθεσης είναι ότι μιλάμε για βαθμό εισαγωγής μόνο σε Δημόσια ΑΕΙ.
Γιατί να μην υφίσταται καί στα ιδιωτικά κολέγια ο ίδιος βαθμός εισαγωγής που δείχνει ότι ένας μαθητής "είναι ικανός να παρακολουθήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση";
αυτό ως ζήτημα προέκυψε τώρα μόλις αφού οι έτεροι ξύπνιοι πήγαν και αναγνώρισαν τα πτυχία των ιδιωτικών
πιο πριν δεν μας ενδιέφερε, διότι πολύ απλά τα πτυχία των ιδιωτικών δεν είχαν ισχύ ως προς το δημόσιο
υγ τώρα με την αναγνώριση των ιδιωτικών, θα μπορεί απόφοιτος ιδιωτικού κολλεγίου να εγγραφεί σε ΠΜΣ δημοσίου;
Μα και ο βαθμός εισαγωγής τώρα μας προέκυψε. Απλά, μόνο για τα δημόσια.
Δηλαδή, το σκεπτικό είναι "στο δημόσιο ΑΕΙ θα πρέπει να γράψεις ελάχιστη βάση εισαγωγής, διότι αλλιώς δεν κρίνεται ικανός. Όμως κρίνεσαι ικανός για το ιδιωτικό πανεπιστήμιο, από το οποίο μεθαύριο θα βγεις ως ισότιμος του άλλου για το οποίο δεν ήσουν ικανός".
Μπορείς να εξηγήσεις αυτή την επιχειρηματολογία που βασίζεται σε παραδοξολογικό πρωθύστερο λογικό σχήμα;
Εδώ, λοιπόν, έχουμε μία αυθαίρετη επέμβαση στον εσωτερικό διαγωνισμό των υποψηφίων, οι οποίοι διαγωνίζονται μεταξύ τους για να κερδίσουν απλά υψηλότερη προτεραιότητα στη σειρά προτίμησης. Κι αυτή η επέμβαση επιπλέον κόβει από υποψήφιους το δικαίωμα πρόσβασης στα ΑΕΙ, παρότι οι θέσεις που έχουν δημοσιευθεί από το Υπουργείο είναι κατά πολύ περισσότερες από εκείνες των πετσοκομμένων εισακτέων.
Κι εδώ παραθέτω ένα σχόλιό μου από παράλληλο νήμα.
Εφόσον θεωρείς ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των εισακτέων, ακόμη ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θεωρητικά, η μείωση των εισακτέων θα γίνονταν πιο εύκολα με μείωση των θέσεων στα πανεπιστήμια. Αν αντί 75.000 θέσεων ανακοινώνονταν 50.000 θέσεις, δεν θα εισάγονταν εκ των πραγμάτων σε κάθε σχολή 25.000 λιγότεροι υποψήφιοι; Άραγε, γιατί τόσος ντόρος με πολύπλοκους συντελεστές και κόφτες;
Επομένως, εδώ έχουμε ένα παράδοξο σύμφωνα με το οποίο ανακοινώνονται περισσότερες θέσεις εισαγωγής από τις προτεινόμενες των Σχολών, δηλαδή ανακοινώνεται πρόθεση του Υπουργείου να εξυπηρετήσει περισσότερους εισακτέους στα Πανεπιστήμια και ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύστημα αυτόματου κόφτη που τους περιορίζει.
Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησαν απλά σε μείωση των θέσεων, αφού ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων;
Η απάντηση είναι απλή.
Αν ανακοίνωναν μείωση των θέσεων, τότε όλοι οι εισακτέοι θα καταλάμβαναν εξ ανάγκης όλες τις διαθέσιμες θέσεις των πανεπιστημίων. "Πού το πρόβλημα;" θα μου πεις...
Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι έτσι δεν απαξιώνονται τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να διαφημιστούν τα ιδιωτικά. Αυτό που συμβαίνει με τον κόφτη της ΕΒΕ είναι ότι πανεπιστήμια της επαρχίας, πανεπιστήμια συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα μείνουν χωρίς ...εισακτέους ή με ελάχιστους εισακτέους. Ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να λειτουργεί με 5 και 10 εισακτέους. Σύντομα, θα απαξιωθεί, θα κριθεί αντιοικονομικό και θα κλείσει. Επομένως, σύντομα θα δημιουργηθούν ευκαιρίες μπασίματος για τα ιδιωτικά κολέγια, ειδικά σε αυτά τα αντικείμενα.
Αυτό που συμβαίνει δηλαδή με την ΕΒΕ και δεν συμβαίνει με μία απλή οριζόντια μείωση των εισακτέων, είναι ότι απαξιώνονται συστηματικά τα επαρχιακά πανεπιστήμια προς όφελος των ιδιωτικών κολεγίων.
Σε άλλη φάση μπορούμε να συζητήσουμε και για τις συνέπειες αυτού του νομοσχεδίου στις τοπικές κοινωνίες, στην παραμεθόριο και ακόμη και στα εθνικά ζητήματα ασφάλειας εξαιτίας της συστηματικής προσπάθειας ερημοποίησης των περιοχών αυτών μέσω της διάλυσης των πανεπιστημίων.