Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
georgebi
Δημοσιεύσεις: 1489
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 18 Μάιος 2020, 16:23

Οι μεγάλες παγίδες που κρύβει ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας https://www.efsyn.gr/ellada/periballon/ ... is-athinas Εν μέσω πανδημίας, με διαδικασίες εξπρές και ελάχιστη διαβούλευση :011: , αλλά και με ευρύτατη διακομματική συναίνεση :) αποφασίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας η πιο εκτεταμένη πολεοδομική παρέμβαση που έχει γίνει στην πρωτεύουσα τα τελευταία 15 χρόνια. Αποκαλείται από τον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας» και έχει προκαλέσει πλήθος πανομοιότυπων :p2:θετικών δημοσιευμάτων σε μια συγκυρία όπου φάνηκε στην πράξη πόσο αναγκαίος είναι ο δημόσιος χώρος. Οι πρώτες παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν μόλις σε έναν μήνα, ως προσωρινές, σε μια διαδικασία η οποία διαφημίζεται ως πειραματική και στην οποία οι τροποποιήσεις θα επαναξιολογούνται. Το σχέδιο παρουσιάζεται ελκυστικό, αλλά για ποιους; κατοίκους, τουρίστες ή καταστηματάρχες; :smt017 Η «Εφ.Συν.» ανοίγει τη δημόσια συζήτηση για όλα όσα δεν φαίνονται πίσω από τις τρισδιάστατες μακέτες ενός φιλόδοξου σχεδίου, στο οποίο ελλοχεύουν κίνδυνοι για κατοίκους, εργαζόμενους και εμπόρους.

Η πρόταση προβλέπει το κλείσιμο δυο μεγάλων τμημάτων του κέντρου, του Εμπορικού Τριγώνου και της Πλάκας, για τα αυτοκίνητα, πλην των μονίμων κατοίκων και των απαραίτητων εξυπηρετήσεων. Στις οδούς Μητροπόλεως, Ηρώδου Αττικού, Ερμού (το υπόλοιπο) και Αθηνάς θα απαγορεύεται η είσοδος σε αυτοκίνητα, η λεωφόρος Βασιλίσσης Ολγας πεζοδρομείται, ενώ η κίνηση των οχημάτων θα περιοριστεί δραστικά στην οδό Πανεπιστημίου με πεζοδρόμηση τριών από τις 6 λωρίδες κυκλοφορίας και δημιουργία ποδηλατόδρομου. Στο Σύνταγμα θα διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια της οδού Φιλελλήνων κατά μήκος της πλατείας, από την πλευρά της Ερμού, ενώ θα παραμείνουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας για τα οχήματα.

Με την πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Ολγας, αρχικά θα επιτραπεί μόνο η διέλευση των μέσων μαζικής μεταφοράς (τραμ, τρόλεϊ) και έτσι θα ενοποιηθεί ο χώρος του Ζαππείου με τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, συνδέοντας τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το Παναθηναϊκό Στάδιο σε μια διαδρομή. Το συνολικό μήκος του Μεγάλου Περιπάτου θα φτάσει τα 6,3 χιλιόμετρα. Εκτιμάται ακόμη πως θα αυξηθεί κατά 45% η ταχύτητα κίνησης των λεωφορείων και των τρόλεϊ στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας.

Επιπλέον έχουν ανακοινωθεί μεν παρεμβάσεις στην οδό Πατησίων, από την Ομόνοια έως την πλατεία Αιγύπτου, για την ενοποίηση με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, παρεμβάσεις που προς το παρόν παραμένουν αρκετά αόριστες. Η πρώτη φάση του έργου θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του δήμου, το συνολικό κόστος των 50 εκατ. ευρώ θα προκύψει από χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ ο Κ. Μπακογιάννης έχει δηλώσει ότι θα απευθυνθεί και σε ιδιώτες χορηγούς με το πρόγραμμα «Υιοθέτησε την πόλη σου». Ποδηλατόδρομοι χωρίς δίκτυο Στα θετικά του σχεδίου, εκτός φυσικά από τη συνέχεια της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, είναι η απόδοση 50.000 τ.μ. στους πεζούς και στους ποδηλάτες, οι οποίοι θα έχουν για πρώτη φορά λωρίδα στις οδούς Πανεπιστημίου, Ερμού και Αθηνάς.

«Πρόκειται για έναν περίπατο που αφορά το γύρω-γύρω όλοι, που δεν θα εξυπηρετήσει χιλιάδες άλλες μετακινήσεις. Είναι μια παρέμβαση βιτρίνας που δεν θα αλλάξει τη ζωή στην πόλη, και ως φανατικός ποδηλάτης σας λέω ότι δεν έχουν καμία πρόβλεψη για ουσιαστικό δίκτυο ποδηλατόδρομων εκτός κέντρου», θεωρεί ο συγκοινωνιολόγος Κοσμάς Αναγνωστόπουλος.

Στο ίδιο συμφωνεί και ο επίσης φανατικός ποδηλάτης, καθηγητής πολεοδόμος Αρης Καλαντίδης, ο οποίος εξηγεί πως το δημογραφικό προφίλ των χρηστών ποδηλάτου είναι συγκεκριμένο, είναι κατά μέσο όρο άντρες, 20 με 40-45, και προσθέτει πως «οι πεζόδρομοι και οι ποδηλατόδρομοι από μόνοι τους δεν αρκούν. Κάθε φορά που παίρνουμε ένα κυκλοφοριακό μέτρο, έχουμε μια σειρά από άλλα πράγματα στην πόλη, τα οποία κανένας δεν τα παίρνει υπόψη. Χωρίς αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς (κυρίως των λεωφορείων) όλα τ’ άλλα θα κάνουν τη ζωή πολλών ανθρώπων πιο δύσκολη. Πέρα από κυκλοφοριακές μελέτες (χρήσιμες), πού είναι οι άλλες χωρικές έρευνες, οι κοινωνιολογικές, οι οικονομικές; Φοβάμαι ότι όλο το κέντρο θα γίνει μια πλατεία Ειρήνης».
Αξίες γης, ο μεγάλος κίνδυνος «Βρισκόμαστε μπροστά σε μια περίπτωση εξευγενισμού του κέντρου με όρους τουριστικοποίησης. Είναι δεδομένο ότι θα αυξηθούν οι αξίες γης και οι χρήσεις θα αλλάξουν βάσει του μηχανισμού της αγοράς . Οι χρήσεις είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους, ο τουρισμός και η ψυχαγωγία είναι ευθέως ανταγωνιστικές με την κατοικία. Οταν φύγουν οι κάτοικοι , όπως έχουμε δει στο παρελθόν σε πλήθος περιπτώσεων, είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψουν πίσω. Η πεζοδρόμηση της Αθήνας θα είναι πραγματική καταστροφή για εκατοντάδες εμπόρους, εργαζόμενους και για το σπάνιο εμπόριο», υποστηρίζει στην «Εφ.Συν.» ο αρχιτέκτονας-πολεοδόμος Κώστας Βουρεκάς. Ο ίδιος προσθέτει: «Δεν υπάρχει καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και κατά συνέπεια δεν υφίσταται κάποιος συμμετοχικός σχεδιασμός». Ο ίδιος φωτίζει και μια άλλη παράμετρο: «Εχει αγνοηθεί η μελέτη βιώσιμης κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που ήδη εκπονείται και θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Εντύπωση επίσης προκαλεί ότι το ίδιο το ΕΧΣ έχει ήδη ανατεθεί από το ΤΕΕ (και όχι από το κράτος) σε ιδιωτική εταιρεία που σχετίζεται με το σύστημα της Ν.Δ. :o και έχει αναλάβει και το αντίστοιχο σχέδιο για το Μάτι». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», στον διαγωνισμό για το ΣΒΑΚ κατέβηκε μόνο ένας υποψήφιος, ο οποίος πήρε το έργο, το οποίο όμως τώρα δεν φαίνεται να έχει ληφθεί υπόψη.

«Υπάρχει ένα σοβαρό θεσμικό θέμα διαδικασίας. Αν το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) δεν λέει ξεκάθαρα για τον συγκεκριμένο Μεγάλο Περίπατο, πρόκειται για ένα ουρανοκατέβατο σχέδιο χωρίς καμία στρατηγική. Αυτό που βλέπουμε είναι μια συρραφή προτάσεων χωρίς τεκμηρίωση», επισημαίνει στην «Εφ.Συν.» ο Κοσμάς Αναγνωστόπουλος, συγκοινωνιολόγος και πολεοδόμος, ιδρυτής του δικτύου Civinet για τη Βιώσιμη Κινητικότητα.

Οπως εξηγεί ο ίδιος: «Για να γίνουν τροποποιήσεις στο οδικό δίκτυο χρειάζονται κυκλοφοριακές μελέτες, οι οποίες πλέον από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ε.Ε. απαιτείται να έχουν ΣΒΑΚ. Για όλα αυτά απαιτείται συζήτηση και γνωμοδότηση από όλους τους αρμόδιους φορείς :g030: : Περιφέρεια, ΟΑΣΑ, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ΟΤΑ, κανονικά και η Τροχαία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ και μια σειρά από επαγγελματικούς και κοινωνικούς φορείς. Τίποτα από όλα αυτά δεν έχει γίνει.

Η μελέτη της ομάδας του ΕΜΠ δεν είναι δημοσίως αναρτημένη, είναι ένα ερευνητικό πρόγραμμα που βαφτίστηκε μελέτη».

«Πιστέψτε με, το τελευταίο που έχει πρόβλημα στο κέντρο είναι η Πανεπιστημίου και η Αθηνάς», μας λέει ο πολεοδόμος Αρης Καλαντίδης, που ζει μεταξύ Βερολίνου και Αθήνας. Οπως μας αφηγείται, στο «Schöneberg του Δυτικού Βερολίνου πριν από λίγα χρόνια είχαν δοκιμάσει σε μικρότερη κλίμακα κάτι παρόμοιο, έκαναν ένα αντίστοιχο πείραμα, στένεψαν έναν δρόμο. Μέσα σε έναν χρόνο, το 40% των επιχειρήσεων είχε αντικατασταθεί από καταστήματα εστίασης! Ενας χασάπης που ήταν εκεί 40 χρόνια αναγκάστηκε να φύγει :cry μέσα σε έναν χρόνο. Η εστίαση μπορεί να βγάλει τραπεζάκια έξω, να χρησιμοποιήσει δηλαδή δημόσιο χώρο με πολύ χαμηλό μίσθωμα. Ο δήμος το νοικιάζει σε ασήμαντη τιμή, άρα η εστίαση έχει τη δυνατότητα να διπλασιάσει τον χώρο της, χωρίς να διπλασιάσει την τιμή της. Στο Βερολίνο είχε εμπλακεί στη διαδικασία και μια τοπική μαφία :o απειλώντας μαγαζάτορες για να τους αναγκάσει να πουλήσουν τα μαγαζιά τους».
Το λιανεμπόριο Οπως έχει δείξει η ελληνική και διεθνής εμπειρία από τη δεκαετία 1960, οι πεζοδρομήσεις χωρίς κανένα άλλο μέτρο πολιτικής και ελέγχου οδηγούν σε άνοδο των τιμών γης και σε μη αναστρέψιμες αλλαγές χρήσεων γης. «Τέτοιες “αναστρέψιμες” παρεμβάσεις συνέβαλαν στην εξαφάνιση της βιοτεχνίας και του εξειδικευμένου εμπορίου και, βέβαια, στην εξαφάνιση των πελατών τους από το κέντρο της Αθήνας, οδηγώντας στην όλο και μεγαλύτερη απόδοσή του στους επισκέπτες. Για παράδειγμα, ακόμη κι αν αφαιρεθούν οι ταμπέλες και οι γλάστρες, δεν θα επιστρέψουν τα καταστήματα που πουλούσαν πόμολα, βρύσες και άλλα συναφή :cry στην οδό Βύσσης. Αυτός είναι ο στόχος για το κέντρο της πόλης;» αναρωτιέται η Ντίνα Βαΐου. Δεν εκφράζουν βέβαια όλοι τις ίδιες αγωνίες. Ιδιαίτερα θετικά έχει ήδη τοποθετηθεί ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, θεωρώντας πως η Αθήνα θα γίνει πιο ελκυστική για τους επισκέπτες, «γιατί πρώτα θα είναι πιο ελκυστική για τους ίδιους τους κατοίκους της». Θετικά τοποθετείται και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, εξηγώντας πως ο ίδιος θα αφιερώσει τις δυνάμεις του στη βελτίωση του σχεδίου.

Μπορεί οι πολεοδόμοι, οι συγκοινωνιολόγοι, οι κοινωνικοί γεωγράφοι να ερίζουν και να επιχειρηματολογούν για το ποια πόλη θέλουμε, συμφωνούν όμως πως σε αυτόν τον διάλογο δεν μπορεί να απουσιάζουν οι κάτοικοι όλης της Αθήνας :smt038 (και όχι μόνο του κέντρου), εργαζόμενοι και έμποροι, αρκεί όλοι αυτοί να έχουν πραγματική ενημέρωση για το τι ενδέχεται να συμβεί. Προς το παρόν αυτή ακόμα δεν είναι μια «ανάπλαση για όλους», όπως δηλώνει ο Κ. Μπακογιάννης («Καθημερινή», 17/5/2020). Κι αν ο δήμαρχος έχει ως επικοινωνιακό μότο «ότι περπατάμε μαζί την πόλη» (για να τη συνδιαμορφώσουμε), προς το παρόν οι συμμετοχικές διαδικασίες μάλλον έχουν πάει... Περίπατο.
Αθήνα δεν είναι μόνο το κέντρο Οπως προκύπτει, δεν πρόκειται για ένα έργο για ολόκληρη την πόλη αλλά και πάλι για μια αλλαγή του κέντρου της, ένα έργο από το οποίο ελάχιστα αν όχι καθόλου θα ωφεληθούν οι κάτοικοι σε γειτονιές όπως Αμπελόκηποι, Κυψέλη, Γκύζη, Παγκράτι, Πατήσια, Βοτανικός, Ακαδημία Πλάτωνος και σε περιοχές όπου ακόμα δεν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο.

«Οι δήμαρχοι της Αθήνας διαχρονικά σπανίως περπατάνε βορείως της Ασκληπιού και δυτικά της Πανεπιστημίου» :102: , μας λέει χαμογελαστά η καθηγήτρια Πολεοδομίας του ΕΜΠ, Ντίνα Βαΐου, η οποία αναγνωρίζει πως είναι δύσκολο να εκφραστούν αντιρρήσεις όταν στόχος είναι η αύξηση του χώρου κίνησης των πεζών, μέσω πεζοδρομήσεων ή και περιορισμού των λωρίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Η ίδια όμως επισημαίνει πως πίσω από το αυτοεπιβεβαιούμενο επιχείρημα :8) , ότι τα μέτρα θα είναι καλά «για όλους», αποκρύβεται ένα μωσαϊκό κατοίκων με μεγάλες διαφορές/ανισότητες μεταξύ τους – ως προς την κοινωνική τάξη, το εισόδημα, την εθνότητα, το φύλο, την ηλικία, τη σεξουαλική προτίμηση, την υγεία και αρτιμέλεια, την κατάσταση απασχόλησης, τις συνθήκες κατοίκησης κ.ά. «Τα εντυπωσιακά 3D σχέδια που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο είναι ερώτημα αν απαντούν σε ανάγκες και προτεραιότητες των υπαρκτών κατοίκων ή στις προσδοκίες των επισκεπτών που ο δήμος επιθυμεί να προσελκύσει».

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 9373
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 18 Μάιος 2020, 16:25

Το Τρίγωνο έπρεπε να έχει πεζοδρομηθεί εδώ και 30 χρόνια

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 16:26

θα πέσει πολύ γέλιο (και κυρίως κλάμα) με αυτές τις μαλακίες
οι άνθρωποι είναι εκτός τόπου και χρόνου, πραγματικά
δεν έχουν ιδεά από την καθημερινότητα όσων εργαζόμαστε στο κέντρο
είχα διαβάσει τα πάντα για το σχέδιο και ήθελα να ανοίξω νήμα για να κράξω
με πρόλαβες
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 16:26

Beria έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:25
Το Τρίγωνο έπρεπε να έχει πεζοδρομηθεί εδώ και 30 χρόνια
και οι συνέπειες πώς θα αντιμετωπιστούν;
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 9373
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 18 Μάιος 2020, 16:31

Από το 1974 ακούω για τις τρομερές συνέπειες των πεζοδρομήσεων και τα μόνα μέρη στην Αθήνα που αντέχουν εμπορικά και αισθητικά είναι τα πεζοδρομημένα.

Τα ίδια και τα ίδια.

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 16:50

Beria έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:31
Από το 1974 ακούω για τις τρομερές συνέπειες των πεζοδρομήσεων και τα μόνα μέρη στην Αθήνα που αντέχουν εμπορικά και αισθητικά είναι τα πεζοδρομημένα.

Τα ίδια και τα ίδια.
δεν μιλάω για τα καταστήματα αλλά για τη συγκοινωνία
κατεβαίνω τη Πανεπιστημίου το μεσημέρι και γίνεται της πουτάνας
τα ίδια και χειρότερα στη Σόλωνος τουλάχιστον μέχρι το ύψος της Ιπποκράτους
είχα πάει πριν μερικούς μήνες βράδυ στα KFC του συντάγματος και φεύγοντας, για να κατέβω τη Μητροπόλεως και να βγω Αθηνάς μου πήρε πάνω από 20 λεπτά
για σκέψου τι έχει να γίνει αν πεζοδρομήσουν τη Μητροπόλεως ή αν στενέψουν τη Πανεπιστημίου
είχα διαβάσει πως "στόχος είναι η μεγαλύτερη εξάρτηση από τα χρήση των ΜΜΜ"
στην Αθήνα αυτό, που το 608 έρχεται ανά 15 λεπτά στη καλύτερη, ή που αύριο μπορεί να αποφασίσουν οι συνδικαλιστές πως δεν έχει ΜΜΜ
όσοι δουλεύουμε κέντρο θα έχουμε μεγάλα προβλήματα με τις μετακινήσεις μας
ξέρω, στα @@ σας
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

georgebi
Δημοσιεύσεις: 1489
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 18 Μάιος 2020, 16:51

Λεπτομερέστερα οι παρεμβάσεις εδώ https://www.parapolitika.gr/politiki/ar ... S8.twitter Αναλυτικά οι παρεμβάσεις

· Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

· Πανεπιστημίου - Πατησίων

Στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.

Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

· Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

· Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

- έκτακτης ανάγκης

- τροφοδοσίας

- απορριμματοφόρα

- εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

- εξυπηρέτησης κατοίκων

- υπηρεσιακά αυτοκίνητα

- ταξί μετά από κλήση τους

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

· Αθηνάς - Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

- έκτακτης ανάγκης

- τροφοδοσίας

- απορριμματοφόρα

- εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

- που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

- ταξί μετά από κλήση τους

· Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, η παρέμβαση προβλέπει:

- 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα

- 1 νέα λεωφορειολωρίδα

- 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

· Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

- έκτακτης ανάγκης

- τροφοδοσίας

- απορριμματοφόρα

- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

- ταξί μετά από κλήση τους

· Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

- έκτακτης ανάγκης

- τροφοδοσίας

- απορριμματοφόρα

- εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

- ταξί μετά από κλήση τους

· Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

- έκτακτης ανάγκης

- τροφοδοσίας

- απορριμματοφόρα

- εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

- όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

- εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

- ταξί μετά από κλήση τους

· Πλατεία Θεάτρου - Πλατεία Δικαιοσύνης - Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

· Κεραμεικός - Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος georgebi την 18 Μάιος 2020, 16:58, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 16:57

εντάξει αυτοί που τα σκέφτηκαν αυτά βρίσκονται στον κόσμο τους
ας μας πουν με την κίνηση τι θα γίνει
ήδη υπάρχει έντονο πρόβλημα
αν υλοποιήσουν και αυτά τα σχέδια, καλύτερα να πουλήσουμε τα αυτοκίνητα και να αγοράσουμε πατίνια
βέβαια, εγώ που θα ήθελα να πάρω το ποδήλατο, για να φτάσω μέχρι τον ποδηλατόδρομο του Μπακογιάννη, θα πρέπει να διασχίσω την Αχαρνών με το ποδήλατο, αποστολή αυτοκτονίας δηλαδή
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Gewponos90
Δημοσιεύσεις: 2492
Εγγραφή: 17 Φεβ 2020, 16:18
Phorum.gr user: Gewponos90

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gewponos90 » 18 Μάιος 2020, 16:58

Καλά τα έργα για να λέμε οτι κάτι κάνουμε, αλλά με την κίνηση τι θα γίνει;

Edit με πρόλαβε ο κύριος με τον γοριλλα

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 17:00

Gewponos90 έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:58
Καλά τα έργα για να λέμε οτι κάτι κάνουμε, αλλά με την κίνηση τι θα γίνει;
η Αθήνα όντως θα γίνει πιο όμορφη, δεν έχω αμφιβολία γι'αυτό
το θέμα όμως είναι πως θα γαμηθεί ο Δίας με την κίνηση
αυτό δεν φαίνεται να τους απασχολεί
γιατί δεν μας αναφέρουν με τι τρόπο θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό που θα προκύψει
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
stella
Δημοσιεύσεις: 1007
Εγγραφή: 17 Απρ 2018, 10:09
Phorum.gr user: stella

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stella » 18 Μάιος 2020, 17:03

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
18 Μάιος 2020, 17:00
Gewponos90 έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:58
Καλά τα έργα για να λέμε οτι κάτι κάνουμε, αλλά με την κίνηση τι θα γίνει;
η Αθήνα όντως θα γίνει πιο όμορφη, δεν έχω αμφιβολία γι'αυτό
το θέμα όμως είναι πως θα γαμηθεί ο Δίας με την κίνηση
αυτό δεν φαίνεται να τους απασχολεί
γιατί δεν μας αναφέρουν με τι τρόπο θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό που θα προκύψει
ΣΚΑΪ breaking news: Να πώς θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 17:04

stella έγραψε:
18 Μάιος 2020, 17:03
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
18 Μάιος 2020, 17:00
Gewponos90 έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:58
Καλά τα έργα για να λέμε οτι κάτι κάνουμε, αλλά με την κίνηση τι θα γίνει;
η Αθήνα όντως θα γίνει πιο όμορφη, δεν έχω αμφιβολία γι'αυτό
το θέμα όμως είναι πως θα γαμηθεί ο Δίας με την κίνηση
αυτό δεν φαίνεται να τους απασχολεί
γιατί δεν μας αναφέρουν με τι τρόπο θα αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό που θα προκύψει
ΣΚΑΪ breaking news: Να πώς θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας
:smt005::smt005::smt005:
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

dotcom
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 26 Ιουν 2019, 15:45
Phorum.gr user: dotcom

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από dotcom » 18 Μάιος 2020, 17:07

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:50

είχα πάει πριν μερικούς μήνες βράδυ στα KFC του συντάγματος και φεύγοντας, για να κατέβω τη Μητροπόλεως και να βγω Αθηνάς μου πήρε πάνω από 20 λεπτά
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ.

Κάθε μα κάθε φορά που είμαι εκεί και βλέπω τα πάντα φρακαρισμένα,απορώ με το σκεπτικό των ανθρώπων που κάνουν αυτή την διαδρομή.

Ανέβα σύνταγμα,κατέβα στην πανεπιστημίου και έλα από ομόνοια.

Ποιο γρήγορα θα κάνεις και θα υποφέρεις λιγότερο.

Δούλευα κέντρο καρακέντρο Αθήνας για 2 χρόνια και στηρίζω την πεζοδρόμηση φουλ.

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 8499
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 18 Μάιος 2020, 17:09

dotcom έγραψε:
18 Μάιος 2020, 17:07
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
18 Μάιος 2020, 16:50

είχα πάει πριν μερικούς μήνες βράδυ στα KFC του συντάγματος και φεύγοντας, για να κατέβω τη Μητροπόλεως και να βγω Αθηνάς μου πήρε πάνω από 20 λεπτά
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ.

Κάθε μα κάθε φορά που είμαι εκεί και βλέπω τα πάντα φρακαρισμένα,απορώ με το σκεπτικό των ανθρώπων που κάνουν αυτή την διαδρομή.

Ανέβα σύνταγμα,κατέβα στην πανεπιστημίου και έλα από ομόνοια.

Ποιο γρήγορα θα κάνεις και θα υποφέρεις λιγότερο.

Δούλευα κέντρο καρακέντρο Αθήνας για 2 χρόνια και στηρίζω την πεζοδρόμηση φουλ.
μια φορά τη πάτησα, δεν τη ξαναπατάω
εγώ δουλεύω κέντρο τα τελευταία 9 χρόνια
δεν στηρίζω αν δεν δω σχέδιο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

nowhere
Δημοσιεύσεις: 2200
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2019, 08:56

Re: Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Κώστα Μπακογιάννη : ευχή ή κατάρα ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nowhere » 18 Μάιος 2020, 17:10

δεν λέγεται τυχαία μεγάλος περίπατος.το πιάσαμε το υπονοούμενο

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών