Είμαι κουρασμένος σήμερα και φαίνεται ότι τα γράφω με τρόπο που δεν γίνονται κατανοητά.hellegennes έγραψε: ↑08 Ιουν 2020, 00:04Το πρώτο που λες δεν ισχύει. Οι μετανάστες γίνονται μετανάστες γιατί ΔΕΝ έχουν λεφτά. Κανείς δεν πάει στην Γερμανία επειδή έχει λεφτά. Αν και δεν ξέρω τι σχέση έχει αυτό με το αν ξέρει το ελληνόπουλο την γλώσσα, όπως και δεν ξέρω τι σχέση έχουν τα υπόλοιπα που λες για το προσφυγόπουλο, γιατί μιλούσαμε για το αν ο δάσκαλος στο νηπιαγωγείο θα του μιλάει στην γλώσσα του ή όχι.ST48410 έγραψε: ↑07 Ιουν 2020, 23:48Ένα δάσκαλο θα έχεις. Ελληνικά θα μιλάει προφανώς. Εξήγησα και πριν ότι δεν έχουν καμία σχέση τα παιδιά του Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία που έχει πάει οργανωμένα, έχει σπίτι και λεφτά, με το φοβισμένο προσφυγόπουλο, πιθανόν και ορφανό που μένει σε δομή με ένας Θεός ξέρει ποιους και έχει δει τόσο θανατικό και καταστροφή στη ζωή του που δεν το έχουμε δει όλοι οι φορουμίτες συνολικά.
Προφανώς είναι γελοίο να του μιλάει στην γλώσσα του. Αν δεν ξέρει την γλώσσα γιατί είναι η μητρική του, θα κάνει ό,τι έκαναν και όλοι οι μετανάστες ανέκαθεν: θα μάθει σταδιακά την γλώσσα.
Εσύ δηλαδή δεν είχες αλλοδαπούς συμμαθητές; Αυτοί τι νομίζεις πως έκαναν; Είχαν δασκάλους να τους μιλάνε στα αλβανικά, στα ρώσικα και στα αρμένικα; Ακόμη χειρότερα με αυτές τις περιπτώσεις, γιατί μιλάμε για παιδιά που μπορεί να ήρθαν όταν ήταν 10 και 12 και 14 χρονών, μιας και είναι σαφώς μακράν πιο εύκολο να μάθεις από την βάση της την γλώσσα όταν είσαι νήπιο και θα την μάθεις στην ουσία ως μητρική σου.
Το ζευγάρι που φεύγει από την Ελλάδα για να ζήσει στη Γερμανία, έχει συνήθως πάει αφού έχει βρει δουλειά τουλάχιστον ο ένας από τους 2 γονείς. Και δουλειά τέτοια που να μπορεί να ζήσει στοιχειωδώς την οικογένεια. Αυτό εννοώ με το έχει λεφτά, σε αντιδιαστολή με τον πρόσφυγα που μπορεί να έχει ότι κουβαλά επάνω του, το παιδί να είναι ορφανό κλπ κλπ κλπ. Δεν συγκρίνονται οι 2 καταστάσεις. Αν μιλήσεις με εκπαιδευτικό (που είναι ο Στύγιος;), θα σου πει πόσο φανερά γίνονται στη συμπεριφορά του παιδιού προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει. Μη περιμένεις ένα παιδάκι που έχει χάσει γονέα και σπίτι σε βομβαρδισμό να μπει στην τάξη, να συγκεντρωθεί και να παρακολουθήσει (σε μία γλώσσα που δεν καταλαβαίνει).
Αλλοδαπούς συμμαθητές δεν είχα γιατί είμαι μεγαλύτερος και δεν πρόλαβα το άνοιγμα των συνόρων σε Αλβανούς και άλλους βόρειους. Ακόμα και εκείνοι όμως ήρθαν κάπως διαφορετικά. Ήρθαν μεν από προβληματικές χώρες αλλά σε μια Ελλάδα που μπορούσε να δώσει δουλειά στους γονείς τους και άνοδο στο βιωτικό τους επίπεδο αρκετά σύντομα (αν μιλάμε για δεκαετία 90). Τώρα έχεις ένα χαμένο παιδάκι που δεν ξέρει αν θα μείνει στην Ελλάδα (μπορεί να μη θέλουν καν οι γονείς απλά να είναι εγκλωβισμένοι εδώ). Νομίζεις ότι θα κάτσει με την ίδια διάθεση να μάθει τη γλώσσα;
Και διευκρινίζω για μία ακόμη φορά. Δεν είπα ότι ο δάσκαλος θα πάρει πτυχίο πακιστανικών, αραβικών ή ό,τι άλλο. Είπα ότι από όσο γνωρίζω στα πλαίσια της κατάρτισης των εκπαιδευτικών στις παιδαγωγικές σχολές, προτείνεται στους εκπαιδευτικούς να αναζητήσουν γέφυρες. Μια τέτοια γέφυρα είναι ένα στοιχειώδες λεξιλόγιο και μερικές φράσεις που θα κάνουν το ξένο παιδί να αισθάνεται μια σταλιά λιγότερο περιθωριοποιημένο.
Ας μπει και κανένας εκπαιδευτικός να πει 5 πράγματα παραπάνω γιατί μπορεί να γράφω ανοησίες. Όσοι ξέρετε χρήστες εκπαιδευτικούς ταγκάρετε. Το μπιζέλι δεν γράφει πια εδώ. Σωστά; Ο Ηράκλειτος θα ΄θελε να πει κάτι;