Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Δύο δισεκατομμύρια ευρώ θα είχαν γλιτώσει οι φορολογούμενοι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κωλυσιεργούσε επί τέσσερα χρόνια με την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, έργο για την κατασκευή του οποίου μπήκαν χθες οι υπογραφές στο Ηράκλειο. Αν το project που φιλοδοξεί να γλιτώσει από τα συχνά μπλακ άουτ την Κρήτη είχε ξεκινήσει το 2014, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί -αντί να «παγώσει» την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ- τότε το 2018 η Κρήτη θα ήταν ήδη διασυνδεδεμένη με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Τώρα αυτό θα συμβεί καλώς εχόντων των πραγμάτων στα τέλη του 2022, δηλαδή πέντε χρονιά μετά τον αρχικό στόχο. Για κάθε μια από αυτές τις χαμένες χρονιές, οι καταναλωτές επιβαρύνθηκαν και θα συνεχίσουν να επιβαρύνονται με 400 εκατ ευρώ, αθροιστικά δηλαδή με 2 δισ ευρώ, μόνο και μόνο για να καλύπτουν τις ετήσιες δαπάνες αγοράς καυσίμων των παμπάλαιων και ρυπογόνων μονάδων που ηλεκτροδοτούν το νησί. Κόστος φυσικά που κατέληξε στα ταμεία των πετρελαϊκών εταιρειών πετρελαίου που προμήθευαν και θα συνεχίσουν για τουλάχιστον μια διετία να προμηθεύουν με καύσιμα τις μονάδες της ΔΕΗ στο νησί, καθώς και όσων δραστηριοποιούνται γύρω από αυτές.
Έως τότε, οι καταναλωτές ρεύματος θα συνεχίζουν να καλύπτουν το πανάκριβο κόστος λειτουργίας αυτών των μονάδων, το οποίο επιμερίζεται στους λογαριασμούς τους μέσω των περίφημων χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, γνωστές ως ΥΚΩ. Είναι στην ουσία η αποζημίωση που εισπράττει η ΔΕΗ για την τροφοδοσία της Κρήτης και των άλλων μη διασυνδεδεμένων νησιών με πετρελαϊκές μονάδες, δίχως την οποία, οι Κρητικοί θα έπρεπε να πληρώνουν την κιλοβατώρα, όχι 10, αλλά έξι φορές πάνω, δηλαδή 60 λεπτά.
Κι όμως οι ετήσιοι λογαριασμοί ρεύματος του συνόλου των καταναλωτών πανελλαδικά θα μπορούσαν να είχαν ελαφρυνθεί κατά 400 εκατ ευρώ από το 2018. Αυτό θα είχε συμβεί στην περίπτωση όπου η πορεία του έργου δεν διακόπτονταν απότομα την περίοδο 2015-2019 εξαιτίας της αβελτηρίας της προηγούμενης κυβέρνησης και καθυστερήσεων που έχουν μέχρι σήμερα ωφελήσει ελάχιστους, αλλά έχουν κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια στους πολλούς και αρκετά μπλακ-άουτ στο νησί κατά την τουριστική περίοδο.
Σαν ιδέα, η υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη, έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι κατά την δεκαετία του 1980 από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ωστόσο την εποχή εκείνη η τεχνολογία δεν είχε κάνει τέτοια πρόοδο, προκειμένου να καταστήσει βιώσιμο το κόστος του. Στα μέσα του 2000 το έργο επανήλθε στο προσκήνιο, ωστόσο ήταν το 2013 όταν από σκέψη και ευχή, αυτό άρχισε να αποκτά έννοια ως βιώσιμο project. Τότε, επί διακυβέρνησης Σαμαρά, συστάθηκαν οι πρώτες επιτροπές, άρχισαν να αποκτούν σάρκα και οστά οι πρώτες μελέτες, να αναζητούνται σημεία προσαιγιάλωσης, το που θα γίνει ο υποσταθμός, κ.ό.κ. Το 2014 η κυπριακή εταιρεία Eurasia Group ενέταξε το έργο ως τμήμα στο μεγαλόπνοο project της διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Αττικής και με αυτήν του την ιδιότητα πήρε το χαρακτηρισμό του Εργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), ικανού δηλαδή να χρηματοδοτηθεί με κοινοτικούς πόρους. Ένα χρόνο μετά, ήρθε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησε μια μακρά διαμάχη και διελκυστίνδα με την κυπριακή πλευρά, τα πάντα πάγωσαν και κάπως έτσι χάθηκαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια, χωρίς στην ουσία να προχωρήσει τίποτα. Σε κάποια μάλιστα περίοδο των χαμένων αυτών ετών και εξαιτίας των υψηλότερων τότε τιμών του πετρελαίου, οι καταναλωτές είχαν φτάσει να επιβαρύνονται ακόμη και με 500 εκατ ευρώ ετησίως λόγω της απουσίας του καλωδίου.
Σε όλο αυτό το διάστημα, εκτός από την ενεργειακή ανασφάλεια που βίωσε και βιώνει ακόμη η Κρήτη, όπως και το κόστος που επιμερίζονται οι καταναλωτές πανελλαδικά, οι παλινωδίες είχαν ως αποτέλεσμα να μείνει αναξιοποίητο και το πλούσιο αιολικό της δυναμικό. Χρόνια τώρα σχέδια επί σχεδίων για δημιουργία αιολικών πάρκων στο νησί παρέμεναν και παραμένουν στα χαρτιά, αφού ουδείς ήταν σε θέση να γνωρίζει πότε ακριβώς θα γίνει η ηλεκτρική διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και άρα να κάνει ένα στοιχειώδη προγραμματισμό.
https://www.liberal.gr/economy/pos-o-su ... tis/306916
Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος under την 12 Ιουν 2020, 12:42, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
- perseus
- Δημοσιεύσεις: 15265
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
- Phorum.gr user: Perseus
- Τοποθεσία: Ιωαννινα
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
2 δις τα 4 χρονια ,εσεις που το καθυστερήσατε απο το το 1992 ποσα δις ειναι?
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Θα θέλαμε να ακούσουμε την άποψη σας στο συγκεκριμένο θέμα.
Ο Πέτσας έδωσε διαφήμιση σε blog του Μένιου Φουρθιώτη που δημιουργήθηκε γι΄αυτό τον σκοπό
Ο Πέτσας έδωσε διαφήμιση σε blog του Μένιου Φουρθιώτη που δημιουργήθηκε γι΄αυτό τον σκοπό
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Δηλαδη τι καθυεστερησαμε ; Κατι ανυπαρκτο ;
Επι Σαμαρα σχεδιαστηκε το εργο και εσεις απλα το σταματησατε.
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Θα φάνε καλά οι Φουρθιώτηδες ,Μπάμπηδες και λοιπά ασπόνδυλα.
- perseus
- Δημοσιεύσεις: 15265
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
- Phorum.gr user: Perseus
- Τοποθεσία: Ιωαννινα
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Απο το 1992 θα ξεκινουσε και θα τελειωνε το 1996 αλλα το ακυρωσε ο δρακουλας
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
To άρθρο είναι κομπλεξικό. Δεν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, το παιχνίδι ήταν αρκετά πιο μεγάλο και κατά τη γνώμη μου σωστά επελέγη η λύση που επελέγη τελικά. Αν πήγαινε με το PCI το έργο πρακτικά θα αργούσε περισσότερο. Και δεν είναι παράξενο που και η ΝΔ, παρά τα όσα έλεγε στην αντιπολίτευση, τη λύση της εθνικής χρηματοδότησης επέλεξε.under έγραψε: ↑11 Ιουν 2020, 21:09Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Δύο δισεκατομμύρια ευρώ θα είχαν γλιτώσει οι φορολογούμενοι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κωλυσιεργούσε επί τέσσερα χρόνια με την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης, έργο για την κατασκευή του οποίου μπήκαν χθες οι υπογραφές στο Ηράκλειο. Αν το project που φιλοδοξεί να γλιτώσει από τα συχνά μπλακ άουτ την Κρήτη είχε ξεκινήσει το 2014, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί -αντί να «παγώσει» την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ- τότε το 2018 η Κρήτη θα ήταν ήδη διασυνδεδεμένη με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Τώρα αυτό θα συμβεί καλώς εχόντων των πραγμάτων στα τέλη του 2022, δηλαδή πέντε χρονιά μετά τον αρχικό στόχο. Για κάθε μια από αυτές τις χαμένες χρονιές, οι καταναλωτές επιβαρύνθηκαν και θα συνεχίσουν να επιβαρύνονται με 400 εκατ ευρώ, αθροιστικά δηλαδή με 2 δισ ευρώ, μόνο και μόνο για να καλύπτουν τις ετήσιες δαπάνες αγοράς καυσίμων των παμπάλαιων και ρυπογόνων μονάδων που ηλεκτροδοτούν το νησί. Κόστος φυσικά που κατέληξε στα ταμεία των πετρελαϊκών εταιρειών πετρελαίου που προμήθευαν και θα συνεχίσουν για τουλάχιστον μια διετία να προμηθεύουν με καύσιμα τις μονάδες της ΔΕΗ στο νησί, καθώς και όσων δραστηριοποιούνται γύρω από αυτές.
Έως τότε, οι καταναλωτές ρεύματος θα συνεχίζουν να καλύπτουν το πανάκριβο κόστος λειτουργίας αυτών των μονάδων, το οποίο επιμερίζεται στους λογαριασμούς τους μέσω των περίφημων χρεώσεων για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, γνωστές ως ΥΚΩ. Είναι στην ουσία η αποζημίωση που εισπράττει η ΔΕΗ για την τροφοδοσία της Κρήτης και των άλλων μη διασυνδεδεμένων νησιών με πετρελαϊκές μονάδες, δίχως την οποία, οι Κρητικοί θα έπρεπε να πληρώνουν την κιλοβατώρα, όχι 10, αλλά έξι φορές πάνω, δηλαδή 60 λεπτά.
Κι όμως οι ετήσιοι λογαριασμοί ρεύματος του συνόλου των καταναλωτών πανελλαδικά θα μπορούσαν να είχαν ελαφρυνθεί κατά 400 εκατ ευρώ από το 2018. Αυτό θα είχε συμβεί στην περίπτωση όπου η πορεία του έργου δεν διακόπτονταν απότομα την περίοδο 2015-2019 εξαιτίας της αβελτηρίας της προηγούμενης κυβέρνησης και καθυστερήσεων που έχουν μέχρι σήμερα ωφελήσει ελάχιστους, αλλά έχουν κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια στους πολλούς και αρκετά μπλακ-άουτ στο νησί κατά την τουριστική περίοδο.
Σαν ιδέα, η υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση της Αττικής με την Κρήτη, έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι κατά την δεκαετία του 1980 από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ωστόσο την εποχή εκείνη η τεχνολογία δεν είχε κάνει τέτοια πρόοδο, προκειμένου να καταστήσει βιώσιμο το κόστος του. Στα μέσα του 2000 το έργο επανήλθε στο προσκήνιο, ωστόσο ήταν το 2013 όταν από σκέψη και ευχή, αυτό άρχισε να αποκτά έννοια ως βιώσιμο project. Τότε, επί διακυβέρνησης Σαμαρά, συστάθηκαν οι πρώτες επιτροπές, άρχισαν να αποκτούν σάρκα και οστά οι πρώτες μελέτες, να αναζητούνται σημεία προσαιγιάλωσης, το που θα γίνει ο υποσταθμός, κ.ό.κ. Το 2014 η κυπριακή εταιρεία Eurasia Group ενέταξε το έργο ως τμήμα στο μεγαλόπνοο project της διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Αττικής και με αυτήν του την ιδιότητα πήρε το χαρακτηρισμό του Εργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), ικανού δηλαδή να χρηματοδοτηθεί με κοινοτικούς πόρους. Ένα χρόνο μετά, ήρθε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησε μια μακρά διαμάχη και διελκυστίνδα με την κυπριακή πλευρά, τα πάντα πάγωσαν και κάπως έτσι χάθηκαν τέσσερα ολόκληρα χρόνια, χωρίς στην ουσία να προχωρήσει τίποτα. Σε κάποια μάλιστα περίοδο των χαμένων αυτών ετών και εξαιτίας των υψηλότερων τότε τιμών του πετρελαίου, οι καταναλωτές είχαν φτάσει να επιβαρύνονται ακόμη και με 500 εκατ ευρώ ετησίως λόγω της απουσίας του καλωδίου.
Σε όλο αυτό το διάστημα, εκτός από την ενεργειακή ανασφάλεια που βίωσε και βιώνει ακόμη η Κρήτη, όπως και το κόστος που επιμερίζονται οι καταναλωτές πανελλαδικά, οι παλινωδίες είχαν ως αποτέλεσμα να μείνει αναξιοποίητο και το πλούσιο αιολικό της δυναμικό. Χρόνια τώρα σχέδια επί σχεδίων για δημιουργία αιολικών πάρκων στο νησί παρέμεναν και παραμένουν στα χαρτιά, αφού ουδείς ήταν σε θέση να γνωρίζει πότε ακριβώς θα γίνει η ηλεκτρική διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα και άρα να κάνει ένα στοιχειώδη προγραμματισμό.
https://www.liberal.gr/politics/kur-mit ... -ee/307044
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 25473
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Σαν τα αναποδα γραφήματα του σκάι ένα πράμα
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Πηγη ;
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Συμφωνα με το αρθρο το 2022 που θα τελειωσει το εργο θα ειμαστε στα 5 χρονια καθυστερησης.Maspoli έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:15To άρθρο είναι κομπλεξικό. Δεν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, το παιχνίδι ήταν αρκετά πιο μεγάλο και κατά τη γνώμη μου σωστά επελέγη η λύση που επελέγη τελικά. Αν πήγαινε με το PCI το έργο πρακτικά θα αργούσε περισσότερο. Και δεν είναι παράξενο που και η ΝΔ, παρά τα όσα έλεγε στην αντιπολίτευση, τη λύση της εθνικής χρηματοδότησης επέλεξε.
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Αν πηγαίναμε με το PCI η καθυστέρηση θα ήταν μεγαλύτερη και ίσως το έργο να πήγαινε στις καλένδεςunder έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:26Συμφωνα με το αρθρο το 2022 που θα τελειωσει το εργο θα ειμαστε στα 5 χρονια καθυστερησης.Maspoli έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:15To άρθρο είναι κομπλεξικό. Δεν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, το παιχνίδι ήταν αρκετά πιο μεγάλο και κατά τη γνώμη μου σωστά επελέγη η λύση που επελέγη τελικά. Αν πήγαινε με το PCI το έργο πρακτικά θα αργούσε περισσότερο. Και δεν είναι παράξενο που και η ΝΔ, παρά τα όσα έλεγε στην αντιπολίτευση, τη λύση της εθνικής χρηματοδότησης επέλεξε.
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Διαβαζεις τις πιπες και δεν καταλαβαινεις και τι διαβαζεις.
Αλλο πραγμα το ΘΕΛΩ να το κανω και αλλο πραγμα το ΚΑΝΩ.
Σου ζητησα να μας πεις τι ακυρωσε ο Μητσοτακης.Δηλαδη project,μελετη κλπ.Οχι προθεσεις.Φερε πηγη.
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Αυτο το λες εσυ.Διοτι το αρθρο ισχυριζεται οτι ο στοχος ηταν να τελειωσει το 2017.Σε 4 χρονια περιπου δηλαδη.Maspoli έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:29Αν πηγαίναμε με το PCI η καθυστέρηση θα ήταν μεγαλύτερη και ίσως το έργο να πήγαινε στις καλένδεςunder έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:26Συμφωνα με το αρθρο το 2022 που θα τελειωσει το εργο θα ειμαστε στα 5 χρονια καθυστερησης.Maspoli έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:15To άρθρο είναι κομπλεξικό. Δεν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, το παιχνίδι ήταν αρκετά πιο μεγάλο και κατά τη γνώμη μου σωστά επελέγη η λύση που επελέγη τελικά. Αν πήγαινε με το PCI το έργο πρακτικά θα αργούσε περισσότερο. Και δεν είναι παράξενο που και η ΝΔ, παρά τα όσα έλεγε στην αντιπολίτευση, τη λύση της εθνικής χρηματοδότησης επέλεξε.
Τωρα παμε για τελος 2022.
5 χρονια καθυστερησης.
Δεν αποθνήσκουν οι θεοί. Η πίστις αποθνήσκει του αχαρίστου όχλου των θνητών.
- perseus
- Δημοσιεύσεις: 15265
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
- Phorum.gr user: Perseus
- Τοποθεσία: Ιωαννινα
Re: Πώς ο ΣΥΡΙΖΑ χάρισε 2 δισ. στο «σύστημα» με το καλώδιο της Κρήτης
Μαλλον εσύ διαβαζεις οτι θελεις το λεει ξεκαθαρα ο Δήμας αρχιζει 92 τελειωνει 96under έγραψε: ↑12 Ιουν 2020, 09:31Διαβαζεις τις πιπες και δεν καταλαβαινεις και τι διαβαζεις.
Αλλο πραγμα το ΘΕΛΩ να το κανω και αλλο πραγμα το ΚΑΝΩ.
Σου ζητησα να μας πεις τι ακυρωσε ο Μητσοτακης.Δηλαδη project,μελετη κλπ.Οχι προθεσεις.Φερε πηγη.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 15 Απαντήσεις
- 725 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από enaon
08 Φεβ 2023, 22:54
-
-
Νέα δημοσίευση Συγχαρητήρια στον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης που στηρίζει...
από Libre arbitre » 25 Αύγ 2023, 21:17 » σε Τεχνολογία - 5 Απαντήσεις
- 735 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Exodus
26 Αύγ 2023, 00:21
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αδιανόητο διεθνές ρεζιλίκι για την αστυνομία της Κρήτης
από Maspoli » 06 Ιούλ 2022, 18:57 » σε Εγκληματικότητα - 9 Απαντήσεις
- 552 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από runner
06 Ιούλ 2022, 22:49
-
-
-
Νέα δημοσίευση Πανεπιστήμιο Κρήτης: Δεν έχει χρήματα ούτε για τη θέρμανση
από Frappezitis » 01 Φεβ 2024, 16:50 » σε Εσωτερική Πολιτική - 6 Απαντήσεις
- 137 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Frappezitis
03 Φεβ 2024, 21:02
-