hellegennes έγραψε: ↑25 Ιουν 2020, 15:30
Εννοείται ότι θα είχε νόημα. Μόνο αυτό θα είχε νόημα. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει αμεσότερη πρόσβαση στα Βαλκάνια και στην Ανατολή. Οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου συνέχισαν να αναπτύσσονται το 1912 όπως το 1812 ή το 2012 όπως το 1912; Λένε «α, ξεκινήσαμε έτσι, γιατί να αλλάξουμε το αναπτυξιακό μας μοντέλο με βάση τι είναι καλύτερο και πιο ισορροπημένο για το κράτος»; Videogame του '80 είναι η ανάπτυξη;
Δεν θα είχε κανένα νόημα για δύο λόγους:
α) Ήταν τόσο ρευστά τα πράγματα που η Θεσσαλονίκη στο επόμενο βαλκανικό μπαμ να ήταν Βουλγαρία ή παρόμοιος Βαλκανικός Βόθρος
β) Η Μεγάλη Ιδέα έβλεπε τη Θεσσαλονίκη κάτι σαν ευκαιριακό μπόνους μπροστά σε Σμύρνη και Κωνσταντινούπολη
Μετά το ΒΠΠ, η πρωτεύουσα και το οικονομικό κέντρο θα ήταν ρίσκυ να συνορεύουν με το παραπέτασμα, δε νομίζεις;
Τι πιστεύεις δηλαδή, ότι οι Αθηναίοι (λολγουατ, πόσοι είναι αυτοί) είπαν να μείνουν τα πάντα Αθήνα για να μη χάσουν τα πρωτεία;
hellegennes έγραψε: ↑25 Ιουν 2020, 15:30
Κανένα κράτος με ισότιμη ανάπτυξη της περιφέρειας δεν έχει υψηλό πληθυσμό στην πρωτεύουσά του, γιατί δεν υπάρχει λόγος.
Το μόνο που σκέφτομαι είναι η Ιταλία, εδώ κοντά
Α και η Γερμανία, με το Βερολίνο
hellegennes έγραψε: ↑25 Ιουν 2020, 15:30
Η Ελλάδα έχει περίπου τον μισό πληθυσμό της στην πρωτεύουσα, που την καθιστά πρώτη σε αναλογία πληθυσμού πρωτεύουσας σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό του κράτους.
Δεν είναι αληθές αυτό. Για δύο λόγους. Δεν έχει το μισό πληθυσμό η πρωτεύουσα (more like 35%) ενώ το Δουβλίνο και η Κοπεγχάγη έχουν παραπάνω. Το Όσλο είναι επίσης κοντά. Ρίγες, Ταλίν, Λουξεμβούργο, Βαλέτα στα χάρισα.
hellegennes έγραψε: ↑25 Ιουν 2020, 15:30
Πέρα από το ότι δεν βγάζει νόημα αυτό που είπες για ναυτικό κράτος, δηλαδή δεν έχει καμμιά σχέση η συγκέντρωση πληθυσμού στην Αθήνα με το ότι η Ελλάδα σαν χώρα έχει περισσότερες σημαίες σε καράβια από άλλες χώρες, υπάρχουν κι άλλες ναυτικές χώρες στον πλανήτη και δεν είναι έτσι. Ούτε καν η Ιαπωνία δεν είναι έτσι, που έχει σούπερ αστικοποιημένο πληθυσμό και 125 εκ. σε χώρο ούτε τριπλάσιο από την Ελλάδα.
Μιλάμε για τη φάση που οδήγησε στο μάζεμα στην Αθήνα. Το 1800 και - 1900 παρά, η χώρα βασιζόταν σχεδόν μόνο σε αυτό (πέραν γεωργοκτηνοτροφίας) και συνεπώς τα επαγγέλματα που επηρέαζονταν από τη ναυτιλία, είχαν άνθηση κοντά στο ναυτιλιακό κέντρο.
hellegennes έγραψε: ↑25 Ιουν 2020, 15:33
100% πολιτική βούληση είναι. Ο τελευταίος που είχε σχέδιο για την περιφέρεια ήταν ο Μάνος, αλλά τα πασόκεμον διέγραψαν τα σχέδια.
Δεν υπάρχει έλλειψη πόρων, έλλειψη πολιτικής υπάρχει.
Η ανάπτυξη της περιφέρειας θα πολλαπλασίαζε το ΑΕΠ σε πολύ σύντομο χρόνο. Η χώρα έχει δυνατότητες που είναι απολύτως ανεκμετάλλευτες.
Όχι, δεν είναι. Καθαρή έλλειψη πόρων.
Ειδικά αν σκεφτείς ότι οι ΠΘ της Ελλάδας κατάγονται από
Μακεδονία (2 Καραμανλήδες με τον πρώτο, να είναι ο επιδραστικότερος ΠΘ της Μεταπολίτευσης)
Αττική (2 Ράλλης, Σημίτης)
Κρήτη (Μητσοτάκηδες)
Αμερική (ΑΓΠ, ΓΑΠ)
Πελοπόννησο (Γέρος Παπανδρέου, Σαμαράς)
Τσίπρα δεν τον πιάνω γιατί δεν θέλω να τον θυμάμαι, Υπηρεσιακούς δεν έβαλα, ούτε Παπαδήμο.
Συμφωνώ πάντως στο μπολνταρισμένο.