Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:11

Άρθρο 72
Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμων

1. Η Οικονομική Επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του δήμου. Ειδικότερα, έχει τις ακόλουθες αποφασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:

α) Καταρτίζει και δημοσιεύει με πράξη του Προέδρου της, τον κανονισμό λειτουργίας της.

β) Συντάσσει και εισηγείται το σχέδιο του προϋπολογισμού και ελέγχει την πρόοδο υλοποίησής του. Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Δήμου. Η έκθεση αυτή, στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου.

γ) Εγκρίνει τον απολογισμό του Δήμου, καθώς και τους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς, απολογισμούς, ετήσια προγράμματα δράσης και τις εκθέσεις πεπραγμένων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου.

«δ. Αποφασίζει για την υποβολή αιτημάτων πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων και νομικών συμβούλων με σχέση έμμισθης εντολής και των συμβασιούχων μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, καθώς και για την αναγκαιότητα πρόσληψης του προσωπικού των άρθρων 206, 209, 211 του ν. 3584/2007 και 36 του ν. 4765/2021.».

*** Η περ.δ΄αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 38 παρ.1 Ν.4795/2021,ΦΕΚ Α 62/17.04.2021.

ε) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το πολυετές σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δήμου και έχει την ευθύνη και την αποφασιστική αρμοδιότητα για την υλοποίησή του. Για την ετήσια πρόοδο υλοποίησης του σχεδίου, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο, σε ειδική συνεδρίαση, κατά τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους.

στ) Αποφασίζει για:

i. Την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορφής δημοπρασιών και διαγωνισμών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν σε έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς και τη συγκρότηση των ειδικών επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους του Δήμου ή δημόσιους υπαλλήλους.

ii. Την τροποποίηση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη σε κάθε περίπτωση νομοθεσία, και εγκρίνει το πρωτόκολλο παραλαβής με αιτιολογημένη απόφασή της.

ζ) Ασκεί καθήκοντα αναθέτουσας αρχής για τις συμβάσεις έργου, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων απευθείας ανάθεσης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του δημάρχου και των περιπτώσεων του άρθρου 44 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και αποφασίζει για την έγκριση και παραλαβή των πάσης φύσεως μελετών του δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 189 του ν. 4412/2016.

η) Αποφασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους του δήμου για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή οποιουδήποτε άλλου φορέα και αποφασίζει, όπου απαιτείται, για την αποδοχή χρηματοδότησης ή επιδότησης ή επιχορήγησης πράξεων που εντάσσονται στα πάσης φύσεως αναπτυξιακά προγράμματα ή προγράμματα επιχορήγησης.

θ) Αποφασίζει για την έγκριση των όρων και τη σύναψη κάθε είδους προγραμματικών συμβάσεων και συμβάσεων του άρθρου 12 του ν. 4412/2016.

«ι) Αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές αρχές και αποφασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και για την παραίτηση από αυτά, πλην των περιπτώσεων δικών που αφορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ εργαζομένων και του δήμου, στις οποίες η άσκηση ενδίκων μέσων είναι υποχρεωτική. Επίσης, αποφασίζει τον συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχει αντικείμενο ποσό έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Όταν το αντικείμενο της δίκης είναι άνω του ποσού αυτού, τότε εισηγείται τη λήψη απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο. Δεν επιτρέπεται συμβιβασμός ή κατάργηση δίκης για απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων, εξόδων παράστασης, εξόδων κίνησης και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορφής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόφαση ανωτάτου δικαστηρίου. Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για τις περιπτώσεις των προηγούμενων εδαφίων, πλην αυτών που αφορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης κατά τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάφιο, λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η έλλειψη της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόφασης. Η παρούσα ρύθμιση ισχύει και όταν η αρμοδιότητα ασκείται από το δημοτικό συμβούλιο».

***Στην περ. ι, α) προστέθηκε στο τέλος του πρώτου εδαφίου εξαίρεση των δικών
που αφορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ
εργαζομένων και του δήμου, στις οποίες η άσκηση ενδίκων μέσων είναι υποχρεωτική,
β) διαγράφηκε το πέμπτο εδάφιο, γ) στο νέο πέμπτο εδάφιο προστέθηκε η αναφορά στην
εξαίρεση του πρώτου εδαφίου και η περ. ι) διαμορφώθηκε ως άνω, με την παρ. 1 του
άρθρου 37 του Ν. 4915/2022 (ΦΕΚ Α 63/24.3.2022).

ια) Αποφασίζει για:

i. Τη μετακίνηση και την έγκριση της αποζημίωσης των δαπανών μετακίνησης του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων, εκτός της έδρας του δήμου για εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή μέλος του δημοτικού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόφαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποφασίζει στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή της, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι,

ii. Την καταβολή εξόδων κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη επιτροπών ή ομάδων εργασίας ή ομάδων διοίκησης έργου, που συγκροτούνται από την Εκτελεστική Επιτροπή ή τον δήμαρχο, για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ. Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α΄ 94),

ιβ) Αξιολογεί και μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, διαπραγματεύεται με αυτά τον καθορισμό των όρων δανειοδότησης και υποβάλλει σχετική εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο.

«ιγ) Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη της περ. βε` της παρ. 1Β του άρθρου 73, αξιολογεί την υλοποίησή τους και εισηγείται τροποποιήσεις, όπου απαιτούνται. Οι κανονιστικές αποφάσεις αξιολογούνται υποχρεωτικά από την οικονομική επιτροπή κάθε δύο (2) χρόνια, από την έναρξη ισχύος τους.»

*** Η περ.ιγ΄τροποποιήθηκε ως άνω με το άρθρο 50 παρ.1 Ν.4873/2021,
ΦΕΚ Α 248/16.12.2021.

«ιδ) Αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους δήμους είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια. Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της, είναι δυνατή, κατ` εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις υτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του ν. 3463/2006
(Α` 114).»

*** Η περ.ιδ΄αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 38 παρ.2 Ν.4795/2021,ΦΕΚ Α 62/17.04.2021.

ιε) Αποφασίζει για:

i. Τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή από προσαυξήσεις, κατά το άρθρο 174 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

ii. Τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, κατά το άρθρο 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

iii. Τη χρηματοδότηση κοινωφελών επιχειρήσεων κατά την παρ. 1 του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, καθώς και για την έγκριση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της κοινωφελούς επιχείρησης για είσπραξη εύλογης αποζημίωσης κατά την παρ. 3 του ίδιου άρθρου.

iν. την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις κοινωφελείς επιχειρήσεις, κατά την παρ. 4 του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,

ιστ) Αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών προς τον Δήμο.

ιζ) Αποφασίζει για τη σύναψη χρηματοδοτικών μισθώσεων (leasing) μηχανολογικού εξοπλισμού και οχημάτων του Δήμου.

ιη) Αποφασίζει για την αποδοχή πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων κατανομών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, επιδοτήσεων, δωρεών προς τον δήμο και αποφάσεων ένταξης πράξεών του σε αναπτυξιακά προγράμματα, καθώς και για την παροχή δεσμευτικής εισήγησης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, κατά τη διαδικασία της παρ. 1 του άρθρου έκτου της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 161), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α΄ 177).

«ιθ) Αποφασίζει για τον καθορισμό ή την αναπροσαρμογή των τελών, δικαιωμάτων και γενικώς των εσόδων των δημοτικών κοιμητηρίων, τα οποία προβλέπονται με τον Κανονισμό Λειτουργίας τους, κατά την παρ. 1 του άρθρου 4 του α.ν. 582/1968 (Α` 225).».

*** Η περ.ιθ΄προστέθηκε με το άρθρο 38 παρ.3 Ν.4795/2021,ΦΕΚ Α 62/17.04.2021.

«κ) Αποφασίζει για την ίδρυση ή συμμετοχή του δήμου σε Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α` 53) ή για την προσαρμογή υφισταμένων αναπτυξιακών ανωνύμων εταιρειών και δικτύων δήμων στις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 4674/2020.».

*** Η περ. κ΄προστέθηκε με το άρθρο 65 παρ.1 Ν.4795/2021,ΦΕΚ Α 62,και
αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 55 παρ.1 Ν.4811/2021,ΦΕΚ A` 108/26.06.2021.

«κα) Αποφασίζει για τον ορισμό εκπροσώπου του δήμου στις Γενικές Συνελεύσεις Ανωνύμων Εταιρειών και Αναπτυξιακών Οργανισμών του άρθρου 2 του ν. 4674/ 2020 (Α` 53).

κβ) Αποφασίζει για το σύνολο των αρμοδιοτήτων του δήμου που έχουν ανατεθεί με τον ν. 4375/2016 (Α`51) και την παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 4332/2015 (Α` 76).

κγ) Ασκεί τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στους δήμους με πληθυσμό μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους.»

*** Οι περιπτώσεις κα), κβ) και κγ) προστέθηκαν με το άρθρο 50 παρ.2 Ν.4873/2021,
ΦΕΚ Α 248/16.12.2021.

«κδ) Αποφασίζει την αποδοχή ή την απόρριψη προτάσεων περί παραχώρησης χρήσης ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. του Ελληνικού Δημοσίου, των εταιρειών του Ελληνικού Δημοσίου, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Ε.Ε.ΣΥ.Π., Υπερταμείο), του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.) και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. (ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε.), προς τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού και συμφωνεί το αντάλλαγμα και τους όρους της σύμβασης παραχώρησης».

***Η εντός « » περ. κδ προστέθηκε ως άνω με την παρ. 2 του άρθρου 37 του Ν. 4915/2022
(ΦΕΚ Α 63/24.3.2022).

2. Οι αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής είναι αποκλειστικές. Με ειδική απόφαση που λαμβάνεται ομόφωνα, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητάς της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του. Με απόφασή του, η οποία λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία, το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να μεταβιβάζει περαιτέρω αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή.

3. Η Οικονομική Επιτροπή, δια μέσου του Προέδρου της, υποβάλλει ανά εξάμηνο στο δημοτικό συμβούλιο έκθεση πεπραγμένων, η οποία συζητείται σε ειδική συνεδρίαση.».

*** Το άρθρο 72 (όπως είχε τροποποποιηθεί με το άρθρο 3 Ν.4623/2019,ΦΕΚ Α 134,το άρθρο 10 Ν.4625/2019,ΦΕΚ Α 139, το άρθρο 177 Ν.4635/2019,ΦΕΚ Α 167,το άρθρο 10 παρ.4 Ν.4674/2020,ΦΕΚ Α 53) αντικαταστάθηκε ως άνω με το άρθρο 40 παρ.1 Ν.4735/2020,ΦΕΚ Α 197/12.10.2020.
Αυτές είναι μόνο οι αρμοδιότητες της οικονομικής επιτροπής, για να έχουμε μια εικόνα τι θα συμβεί στους δήμους που δεν βγήκε δήμαρχος από την πρώτη Κυριακή (οι υπογραμμίσεις τυχαίες και δικές μας).

Μια συμβουλή προς τα μποτάκια: αν σας υποσχέθηκαν διορισμό σε Δήμο, είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 17 Ιαν 2023, 22:14

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:09
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:03
Αυτο νομιζω αφορά τις βουλευτικές εκλογές. Οι δημοτικες/περιφερειακες εχουν δικο τους νομο αν δεν κανω λάθος.

Το αρθρο 54Σ αναφέρεται στις βουλευτικες εκλογες και δεν αναφέρει πουθενα οτι δεσμευονται και οι δημοτικες εκλογες απο αυτο.
Όχι ακριβώς, καθότι η απλή αναλογική προστατεύεται από το Σύνταγμα (είναι έκφανση της δημοκρατικής αρχής).
Δε χρειάζεται να προβλέπεται ειδικά.

Αυτό ήταν και το σκεπτικό του Θεοδωρικάκου.
Δεν εχουμε Ιταλικο Συνταγμα για να προστατευει ενα συγκεκριμενο εκλογικο συστημα. Οι εκλογες γινονται ως νομος οριζει και με οτι περιεχει καθε φορα.

Αυτο που απαγορευτηκε οσον αφορα τις βουλευτικες εκλογες ειναι ο "εκλογικος αιφνιδιασμος" δλδ να ψηφιζεις εναν εκλογικο νομο και καπακι να κανεις εκλογες με αυτο που ψηφισες.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:15

George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:14
Δεν εχουμε Ιταλικο Συνταγμα για να προστατευει ενα συγκεκριμενο εκλογικο συστημα. Οι εκλογες γινονται ως νομος οριζει και με οτι περιεχει καθε φορα.

Αυτο που απαγορευτηκε οσον αφορα τις βουλευτικες εκλογες ειναι ο "εκλογικος αιφνιδιασμος" δλδ να ψηφιζεις εναν εκλογικο νομο και καπακι να κανεις εκλογες με αυτο που ψηφισες.
Μπορώ να σου ποστάρω και την 2377 αν θες.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 17 Ιαν 2023, 22:15

George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:08
...
Τα παραπονα σου στο ΣτΕ και την αποφαση 2377/2022 που εξέδωσε περι αντισυνταγματικοτητας των υπο αιρεση διαταξεων.

Αλλα μαλλον για σενα και αυτοι "Συνταγματολογοι του διαδικτυου" θα ειναι. Τι ξερει το ΣτΕ αλλωστε απο αντισυνταγματικοτητες?
Για τον νόμο έκτρωμα του 2018 του ΣΥΡΙΖΑ που σχετίζεται με την λειτουργία των ΟΤΑ και τις τερατουργίες που περιέχει έχεις να μας πεις τίποτε?

Αυτό που προσπαθεί να μεταβάλλει ο Θεοδωρικάκος είναι ακριβώς εκείνες οι τερατουργίες του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ...

Και αυτό είναι που ενοχλεί τα αριστερά ναυάγια...

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:17

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:15
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:14
Δεν εχουμε Ιταλικο Συνταγμα για να προστατευει ενα συγκεκριμενο εκλογικο συστημα. Οι εκλογες γινονται ως νομος οριζει και με οτι περιεχει καθε φορα.

Αυτο που απαγορευτηκε οσον αφορα τις βουλευτικες εκλογες ειναι ο "εκλογικος αιφνιδιασμος" δλδ να ψηφιζεις εναν εκλογικο νομο και καπακι να κανεις εκλογες με αυτο που ψηφισες.
Μπορώ να σου ποστάρω και την 2377 αν θες.
22. Επειδή, περαιτέρω, με τις προεκτεθείσες διατάξεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν τη δημοτική περίοδο που διανύεται μετά τις διενεργηθείσες εκλογές της 26ης Μαΐου και της 2ας Ιουνίου 2019, ο νομοθέτης παρενέβη στη λειτουργία των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού επιφέροντας τις ήδη αναφερθείσες, δύο βασικές αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα, οι οποίες είναι μεταξύ τους αλληλένδετες: αφ’ ενός μετέβαλε τον τρόπο συγκροτήσεως της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι σε αυτές η πλειοψηφία θα ανήκει στην παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος· αφ’ ετέρου προέβη σε μεταφορά αρμοδιοτήτων το μεν προς την Οικονομική Επιτροπή, προς την οποία μεταβιβάσθηκαν αποφασιστικές αρμοδιότητες σημαντικού οικονομικού αντικειμένου (όπως η απόφαση επί του ετήσιου προγράμματος προσλήψεων προσωπικού κάθε κατηγορίας, η τροποποίηση έως 5% του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, η διαγραφή χρεών οφειλετών του Δήμου, η απευθείας ανάθεση δημοσίων συμβάσεων σε νομικά πρόσωπα και δημοτικές επιχειρήσεις κατά το άρθρο 12 του ν. 4412/2016, η χρηματοδότηση των κοινωφελών επιχειρήσεων, η έγκριση των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου κ.ά.), το δε προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, προς την οποία μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα λήψεως αποφάσεων που αφορούν την κυκλοφορία. Οι μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες μέχρι τότε ανήκαν στο άμεσα εκλεγόμενο συλλογικό όργανο διοίκησης των δήμων, το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο, σύμφωνα με το άρθρο 65 παρ. 1 του ν. 3852/2010, έχει το γενικό τεκμήριο αρμοδιότητας για τα θέματα που αφορούν τον Δήμο. Σε αυτό δε το συλλογικό όργανο η παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος ενδέχεται να μην έχει την πλειοψηφία, λόγω της συγκροτήσεώς του με βάση το σύστημα της απλής αναλογικής, φαινόμενο που ανέκυψε κατά τις εκλογές της 26ης Μαΐου και της 2ας Ιουνίου 2019 σε 231 από τους 332 δήμους της Χώρας. Συνεπώς, ο νομοθέτης απέβλεψε στη μεταφορά ορισμένων εκ των εξ ορισμού σημαντικών αρμοδιοτήτων του δημοτικού συμβουλίου σε άλλα έμμεσα συλλογικά όργανα του Δήμου, με παράλληλη μεταβολή του τρόπου συγκροτήσεως των τελευταίων, προκειμένου να εξασφαλίσει σε αυτά την πλειοψηφία της παρατάξεως με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος. Υπό τα δεδομένα αυτά, οι ρυθμίσεις αυτές συνέχονται μεταξύ τους ως ενιαίο σύνολο, αποβλέπουν στον ίδιο σκοπό και επεμβαίνουν τόσο στη συγκρότηση των έμμεσων αυτών συλλογικών οργάνων του Δήμου όσο και στη λειτουργία, υπό τη συγκρότηση αυτή, των ανωτέρω οργάνων κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτά νέων, σημαντικού χαρακτήρα, αρμοδιοτήτων. Η επέμβαση αυτή, όπως ήδη εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη, δεν είναι αντίθετη προς τις συνταγματικές διατάξεις που αναφέρθηκαν στην όγδοη σκέψη. Ωστόσο, με τη νομοθετική αυτή μεταβολή, η οποία έλαβε χώρα αμέσως μετά τη διεξαγωγή των εκλογών και μάλιστα σε χρόνο κατά τον οποίο είχαν ήδη εξαχθεί τα εκλογικά αποτελέσματα, μεταβλήθηκε εκ των υστέρων το πλαίσιο ασκήσεως του κατοχυρούμενου στο Σύνταγμα δικαιώματος εκλογής των αρχών των Ο.Τ.Α.· και τούτο, διότι η εκφρασθείσα θέληση των εκλογέων είχε διαμορφωθεί κατά συνεκτίμηση, εκτός των άλλων, και του ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα κατά τις εκλογές αυτές νομοθεσία, οι αποφάσεις που αφορούν σημαντικές αρμοδιότητες του δήμου, όπως αυτές που προαναφέρθηκαν και που αφορούν ζητήματα που κατ’ εξοχήν συνάπτονται με την κατοχυρούμενη στο άρθρο 102 παρ. 2 του Συντάγματος οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α., θα λαμβάνονται από το δημοτικό συμβούλιο, όργανο διοικήσεως του δήμου με άμεση δημοκρατική νομιμοποίηση, απαιτουμένων ενδεχομένως ευρύτερων συναινέσεων για την επίτευξη πλειοψηφίας και από δημοτικούς συμβούλους που δεν εξελέγησαν με τον συνδυασμό του Δημάρχου. Εξ άλλου, κατά τον χρόνο ψηφίσεως των σχετικών διατάξεων, δεν είχε δοκιμασθεί στην πράξη η εφαρμογή του συστήματος της απλής αναλογικής που εισήχθη με τον ν. 4555/2018 στη διοίκηση των δήμων, προκειμένου να δικαιολογείται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, αναγόμενους στην ομαλή λειτουργία αυτών, η τόσο σοβαρή και έντονη επέμβαση του νομοθέτη στη θέληση των εκλογέων, με την εφαρμογή των επίδικων ρυθμίσεων και κατά την τρέχουσα δημοτική περίοδο. Για τους λόγους αυτούς, οι προαναφερθείσες ρυθμίσεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν τη δημοτική περίοδο που διανύεται μετά τις εκλογές που διενεργήθηκαν στις 26 Μαΐου και 2 Ιουνίου 2019, έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 5 (παρ. 1), 52 και 102 (παρ. 2) του Συντάγματος. Συνεπώς, οι ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες, κατά τη βούληση του νομοθέτη, συνέχονται μεταξύ τους ως ενιαίο σύνολο και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν αυτοτελώς, πρέπει να παραμερισθούν στο σύνολό τους ως αντισυνταγματικές και να εφαρμοσθούν κατά τη συγκρότηση των εν λόγω δημοτικών επιτροπών οι προϋφιστάμενες αυτών διατάξεις. Αντιθέτως, δεν αντίκεινται στις διατάξεις αυτές του Συντάγματος οι ρυθμίσεις που αφορούν την ανάδειξη των μελών των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.), καθ’ όσον οι εν λόγω οργανωτικές μεταβολές δεν συνδυάζονται και με μεταφορά αρμοδιοτήτων από άμεσα όργανα διοίκησης του δήμου προς τα αντίστοιχα συλλογικά όργανα των νομικών αυτών προσώπων. Κατά την εν μέρει, όμως, συγκλίνουσα και εν μέρει μειοψηφούσα γνώμη των Συμβούλων Τ. Κόμβου, Α.-Μ. Παπαδημητρίου, Β. Ανδρουλάκη, Κ. Μαρίνου και Μ.-Α. Τσακάλη, με τις επίδικες ρυθμίσεις των άρθρων 2 (παρ. 1) και 6 (παρ. 1, 2, 4) του ν. 4623/2019 και 10 παρ. 6 περίπτ. α΄ του ν. 4625/2019 (καθώς, εξ άλλου, και της μεταγενέστερης διατάξεως του άρθρου 177 παρ. 3 του ν. 4635/2019), καθ’ ό μέρος αυτές καταλαμβάνουν όχι μόνο την ανάδειξη των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αλλά και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.), κατά την αμέσως επόμενη των εκλογών της 26ης Μαΐου 2019 και της 2ας Ιουνίου 2019 δημοτική περίοδο, ο νομοθέτης επεμβαίνει –μετά τη διεξαγωγή των ανωτέρω εκλογών και μάλιστα σε χρόνο κατά τον οποίο έχουν ήδη εξαχθεί τα εκλογικά αποτελέσματα και «προ της εγκατάστασης των νέων αιρετών αρχών» (βλ. αιτιολογική έκθεση του ν. 4623/2019)– στη συγκρότηση των ανωτέρω επιτροπών – οργάνων διοικήσεως των Ο.Τ.Α. και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων, την οποία είχαν εξαρτήσει κατά διάφορο τρόπο –ήτοι χωρίς αντίστοιχη ρύθμιση περί πλειοψηφίας της παρατάξεως του δημάρχου– οι ισχύουσες κατά τον χρόνο των ανωτέρω εκλογών ρυθμίσεις από το εκλογικό αποτέλεσμα στον οικείο δήμο. Επομένως, με τις εν λόγω διατάξεις των νόμων 4623/2019, 4625/2019 και 4635/2019 ουσιαστικώς μεταβάλλεται εκ των υστέρων το πλαίσιο ασκήσεως των κατοχυρούμενων στο άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος δικαιωμάτων του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι και νοθεύεται η εκφρασθείσα κατά τις εκλογές της 26-5-2019 και της 2-6-2019 θέληση των δημοτών, η οποία διαμορφώθηκε κατά συνεκτίμηση, μεταξύ άλλων, και των ανωτέρω ρυθμίσεων του ν. 4555/2018. Τις ίδιες αυτές ρυθμίσεις είχαν συνεκτιμήσει, εξ άλλου, κατά την υποβολή και υποστήριξη της υποψηφιότητάς τους, καθώς και κατά την κατάρτιση των αντίστοιχων συνδυασμών, και οι εκλεγέντες κατά τις εν λόγω εκλογές δημοτικοί σύμβουλοι. Κατά συνέπεια, κατά την ως άνω γνώμη, οι ανωτέρω επίδικες ρυθμίσεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν όχι μόνον την ανάδειξη των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αλλά και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.) κατά την αμέσως επόμενη των εκλογών δημοτική περίοδο, παραβιάζουν τα αντίστοιχα δικαιώματα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, καθώς και τις αρχές i) της ελεύθερης και ανόθευτης εκδήλωσης της λαϊκής θέλησης, ως έκφρασης της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας, και ii) της ισότητας των όρων του εκλογικού ανταγωνισμού, οι οποίες διέπουν (και) τις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 και 2, 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 51 παρ. 3, 52 και 102 παρ. 2 του Συντάγματος.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:18

Hector Buas έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:15
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:08
...
Τα παραπονα σου στο ΣτΕ και την αποφαση 2377/2022 που εξέδωσε περι αντισυνταγματικοτητας των υπο αιρεση διαταξεων.

Αλλα μαλλον για σενα και αυτοι "Συνταγματολογοι του διαδικτυου" θα ειναι. Τι ξερει το ΣτΕ αλλωστε απο αντισυνταγματικοτητες?
Για τον νόμο έκτρωμα του 2018 του ΣΥΡΙΖΑ που σχετίζεται με την λειτουργία των ΟΤΑ και τις τερατουργίες που περιέχει έχεις να μας πεις τίποτε?

Αυτό που προσπαθεί να μεταβάλλει ο Θεοδωρικάκος είναι ακριβώς εκείνες οι τερατουργίες του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ...

Και αυτό είναι που ενοχλεί τα αριστερά ναυάγια...
Έλα ξεπαρεού, κούρασες.
Πήρες τα τρια ευρουλάκια σου, άσε να μιλήσουν οι μεγάλοι τώρα.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 17 Ιαν 2023, 22:21

Hector Buas έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:15
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:08
...
Τα παραπονα σου στο ΣτΕ και την αποφαση 2377/2022 που εξέδωσε περι αντισυνταγματικοτητας των υπο αιρεση διαταξεων.

Αλλα μαλλον για σενα και αυτοι "Συνταγματολογοι του διαδικτυου" θα ειναι. Τι ξερει το ΣτΕ αλλωστε απο αντισυνταγματικοτητες?
Για τον νόμο έκτρωμα του 2018 του ΣΥΡΙΖΑ που σχετίζεται με την λειτουργία των ΟΤΑ και τις τερατουργίες που περιέχει έχεις να μας πεις τίποτε?

Αυτό που προσπαθεί να μεταβάλλει ο Θεοδωρικάκος είναι ακριβώς εκείνες οι τερατουργίες του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ...

Και αυτό είναι που ενοχλεί τα αριστερά ναυάγια...
Για το νομο του ΣΥΡΙΖΑ μιλαμε εδω (οπου δεν θα διαφωνησω οτι η απλη αναλογικη κανει μπουρδέλο τα πραγματα σε χωρες που δεν υπαρχει κουλτουρα συνεργασιας) η για τον νομο Θεοδωρικάκου που βγηκε μερικως αντισυνταγματικος?
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 17 Ιαν 2023, 22:25

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:17
aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:15
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:14
Δεν εχουμε Ιταλικο Συνταγμα για να προστατευει ενα συγκεκριμενο εκλογικο συστημα. Οι εκλογες γινονται ως νομος οριζει και με οτι περιεχει καθε φορα.

Αυτο που απαγορευτηκε οσον αφορα τις βουλευτικες εκλογες ειναι ο "εκλογικος αιφνιδιασμος" δλδ να ψηφιζεις εναν εκλογικο νομο και καπακι να κανεις εκλογες με αυτο που ψηφισες.
Μπορώ να σου ποστάρω και την 2377 αν θες.
22. Επειδή, περαιτέρω, με τις προεκτεθείσες διατάξεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν τη δημοτική περίοδο που διανύεται μετά τις διενεργηθείσες εκλογές της 26ης Μαΐου και της 2ας Ιουνίου 2019, ο νομοθέτης παρενέβη στη λειτουργία των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού επιφέροντας τις ήδη αναφερθείσες, δύο βασικές αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα, οι οποίες είναι μεταξύ τους αλληλένδετες: αφ’ ενός μετέβαλε τον τρόπο συγκροτήσεως της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι σε αυτές η πλειοψηφία θα ανήκει στην παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος· αφ’ ετέρου προέβη σε μεταφορά αρμοδιοτήτων το μεν προς την Οικονομική Επιτροπή, προς την οποία μεταβιβάσθηκαν αποφασιστικές αρμοδιότητες σημαντικού οικονομικού αντικειμένου (όπως η απόφαση επί του ετήσιου προγράμματος προσλήψεων προσωπικού κάθε κατηγορίας, η τροποποίηση έως 5% του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, η διαγραφή χρεών οφειλετών του Δήμου, η απευθείας ανάθεση δημοσίων συμβάσεων σε νομικά πρόσωπα και δημοτικές επιχειρήσεις κατά το άρθρο 12 του ν. 4412/2016, η χρηματοδότηση των κοινωφελών επιχειρήσεων, η έγκριση των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου κ.ά.), το δε προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, προς την οποία μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα λήψεως αποφάσεων που αφορούν την κυκλοφορία. Οι μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες μέχρι τότε ανήκαν στο άμεσα εκλεγόμενο συλλογικό όργανο διοίκησης των δήμων, το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο, σύμφωνα με το άρθρο 65 παρ. 1 του ν. 3852/2010, έχει το γενικό τεκμήριο αρμοδιότητας για τα θέματα που αφορούν τον Δήμο. Σε αυτό δε το συλλογικό όργανο η παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος ενδέχεται να μην έχει την πλειοψηφία, λόγω της συγκροτήσεώς του με βάση το σύστημα της απλής αναλογικής, φαινόμενο που ανέκυψε κατά τις εκλογές της 26ης Μαΐου και της 2ας Ιουνίου 2019 σε 231 από τους 332 δήμους της Χώρας. Συνεπώς, ο νομοθέτης απέβλεψε στη μεταφορά ορισμένων εκ των εξ ορισμού σημαντικών αρμοδιοτήτων του δημοτικού συμβουλίου σε άλλα έμμεσα συλλογικά όργανα του Δήμου, με παράλληλη μεταβολή του τρόπου συγκροτήσεως των τελευταίων, προκειμένου να εξασφαλίσει σε αυτά την πλειοψηφία της παρατάξεως με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος. Υπό τα δεδομένα αυτά, οι ρυθμίσεις αυτές συνέχονται μεταξύ τους ως ενιαίο σύνολο, αποβλέπουν στον ίδιο σκοπό και επεμβαίνουν τόσο στη συγκρότηση των έμμεσων αυτών συλλογικών οργάνων του Δήμου όσο και στη λειτουργία, υπό τη συγκρότηση αυτή, των ανωτέρω οργάνων κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτά νέων, σημαντικού χαρακτήρα, αρμοδιοτήτων. Η επέμβαση αυτή, όπως ήδη εκτέθηκε στην προηγούμενη σκέψη, δεν είναι αντίθετη προς τις συνταγματικές διατάξεις που αναφέρθηκαν στην όγδοη σκέψη. Ωστόσο, με τη νομοθετική αυτή μεταβολή, η οποία έλαβε χώρα αμέσως μετά τη διεξαγωγή των εκλογών και μάλιστα σε χρόνο κατά τον οποίο είχαν ήδη εξαχθεί τα εκλογικά αποτελέσματα, μεταβλήθηκε εκ των υστέρων το πλαίσιο ασκήσεως του κατοχυρούμενου στο Σύνταγμα δικαιώματος εκλογής των αρχών των Ο.Τ.Α.· και τούτο, διότι η εκφρασθείσα θέληση των εκλογέων είχε διαμορφωθεί κατά συνεκτίμηση, εκτός των άλλων, και του ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα κατά τις εκλογές αυτές νομοθεσία, οι αποφάσεις που αφορούν σημαντικές αρμοδιότητες του δήμου, όπως αυτές που προαναφέρθηκαν και που αφορούν ζητήματα που κατ’ εξοχήν συνάπτονται με την κατοχυρούμενη στο άρθρο 102 παρ. 2 του Συντάγματος οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α., θα λαμβάνονται από το δημοτικό συμβούλιο, όργανο διοικήσεως του δήμου με άμεση δημοκρατική νομιμοποίηση, απαιτουμένων ενδεχομένως ευρύτερων συναινέσεων για την επίτευξη πλειοψηφίας και από δημοτικούς συμβούλους που δεν εξελέγησαν με τον συνδυασμό του Δημάρχου. Εξ άλλου, κατά τον χρόνο ψηφίσεως των σχετικών διατάξεων, δεν είχε δοκιμασθεί στην πράξη η εφαρμογή του συστήματος της απλής αναλογικής που εισήχθη με τον ν. 4555/2018 στη διοίκηση των δήμων, προκειμένου να δικαιολογείται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, αναγόμενους στην ομαλή λειτουργία αυτών, η τόσο σοβαρή και έντονη επέμβαση του νομοθέτη στη θέληση των εκλογέων, με την εφαρμογή των επίδικων ρυθμίσεων και κατά την τρέχουσα δημοτική περίοδο. Για τους λόγους αυτούς, οι προαναφερθείσες ρυθμίσεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν τη δημοτική περίοδο που διανύεται μετά τις εκλογές που διενεργήθηκαν στις 26 Μαΐου και 2 Ιουνίου 2019, έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 5 (παρ. 1), 52 και 102 (παρ. 2) του Συντάγματος. Συνεπώς, οι ρυθμίσεις αυτές, οι οποίες, κατά τη βούληση του νομοθέτη, συνέχονται μεταξύ τους ως ενιαίο σύνολο και δεν μπορούν να εφαρμοσθούν αυτοτελώς, πρέπει να παραμερισθούν στο σύνολό τους ως αντισυνταγματικές και να εφαρμοσθούν κατά τη συγκρότηση των εν λόγω δημοτικών επιτροπών οι προϋφιστάμενες αυτών διατάξεις. Αντιθέτως, δεν αντίκεινται στις διατάξεις αυτές του Συντάγματος οι ρυθμίσεις που αφορούν την ανάδειξη των μελών των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.), καθ’ όσον οι εν λόγω οργανωτικές μεταβολές δεν συνδυάζονται και με μεταφορά αρμοδιοτήτων από άμεσα όργανα διοίκησης του δήμου προς τα αντίστοιχα συλλογικά όργανα των νομικών αυτών προσώπων. Κατά την εν μέρει, όμως, συγκλίνουσα και εν μέρει μειοψηφούσα γνώμη των Συμβούλων Τ. Κόμβου, Α.-Μ. Παπαδημητρίου, Β. Ανδρουλάκη, Κ. Μαρίνου και Μ.-Α. Τσακάλη, με τις επίδικες ρυθμίσεις των άρθρων 2 (παρ. 1) και 6 (παρ. 1, 2, 4) του ν. 4623/2019 και 10 παρ. 6 περίπτ. α΄ του ν. 4625/2019 (καθώς, εξ άλλου, και της μεταγενέστερης διατάξεως του άρθρου 177 παρ. 3 του ν. 4635/2019), καθ’ ό μέρος αυτές καταλαμβάνουν όχι μόνο την ανάδειξη των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αλλά και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.), κατά την αμέσως επόμενη των εκλογών της 26ης Μαΐου 2019 και της 2ας Ιουνίου 2019 δημοτική περίοδο, ο νομοθέτης επεμβαίνει –μετά τη διεξαγωγή των ανωτέρω εκλογών και μάλιστα σε χρόνο κατά τον οποίο έχουν ήδη εξαχθεί τα εκλογικά αποτελέσματα και «προ της εγκατάστασης των νέων αιρετών αρχών» (βλ. αιτιολογική έκθεση του ν. 4623/2019)– στη συγκρότηση των ανωτέρω επιτροπών – οργάνων διοικήσεως των Ο.Τ.Α. και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων, την οποία είχαν εξαρτήσει κατά διάφορο τρόπο –ήτοι χωρίς αντίστοιχη ρύθμιση περί πλειοψηφίας της παρατάξεως του δημάρχου– οι ισχύουσες κατά τον χρόνο των ανωτέρω εκλογών ρυθμίσεις από το εκλογικό αποτέλεσμα στον οικείο δήμο. Επομένως, με τις εν λόγω διατάξεις των νόμων 4623/2019, 4625/2019 και 4635/2019 ουσιαστικώς μεταβάλλεται εκ των υστέρων το πλαίσιο ασκήσεως των κατοχυρούμενων στο άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος δικαιωμάτων του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι και νοθεύεται η εκφρασθείσα κατά τις εκλογές της 26-5-2019 και της 2-6-2019 θέληση των δημοτών, η οποία διαμορφώθηκε κατά συνεκτίμηση, μεταξύ άλλων, και των ανωτέρω ρυθμίσεων του ν. 4555/2018. Τις ίδιες αυτές ρυθμίσεις είχαν συνεκτιμήσει, εξ άλλου, κατά την υποβολή και υποστήριξη της υποψηφιότητάς τους, καθώς και κατά την κατάρτιση των αντίστοιχων συνδυασμών, και οι εκλεγέντες κατά τις εν λόγω εκλογές δημοτικοί σύμβουλοι. Κατά συνέπεια, κατά την ως άνω γνώμη, οι ανωτέρω επίδικες ρυθμίσεις, καθ’ ό μέρος καταλαμβάνουν όχι μόνον την ανάδειξη των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αλλά και των διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων (Δ.Ε.Υ.Α. κ.λπ.) κατά την αμέσως επόμενη των εκλογών δημοτική περίοδο, παραβιάζουν τα αντίστοιχα δικαιώματα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, καθώς και τις αρχές i) της ελεύθερης και ανόθευτης εκδήλωσης της λαϊκής θέλησης, ως έκφρασης της αρχής της λαϊκής κυριαρχίας, και ii) της ισότητας των όρων του εκλογικού ανταγωνισμού, οι οποίες διέπουν (και) τις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 και 2, 4 παρ. 1, 5 παρ. 1, 51 παρ. 3, 52 και 102 παρ. 2 του Συντάγματος.
Δεν διαφωνω οτι η εκ των υστέρων αλλαγη του νομου για την επιτευξη πλειοψηφιας ειναι νοθευση αποτελεσματος αλλα δε βλεπω πουθενα το ΣτΕ να προκρινει την απλη αναλογικη ως το συστημα με την πλεον δημοκρατικη εκπροσωπηση.

Ουτως η αλλως το συστημα με το οποιο θα γινουν οι εκλογες αφορα τη νομοθετικη εξουσια η οποια θα το ορισει με νομο κατα το αρθρο 102Σ.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:30

George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:25
Δεν διαφωνω οτι η εκ των υστέρων αλλαγη του νομου για την επιτευξη πλειοψηφιας ειναι νοθευση αποτελεσματος αλλα δε βλεπω πουθενα το ΣτΕ να προκρινει την απλη αναλογικη ως το συστημα με την πλεον δημοκρατικη εκπροσωπηση.

Ουτως η αλλως το συστημα με το οποιο θα γινουν οι εκλογες αφορα τη νομοθετικη εξουσια η οποια θα το ορισει με νομο κατα το αρθρο 102Σ.
Το ότι είναι νόθευση είναι ξεκάθαρο. Η απλή αναλογική νομίζω συνδέεται με την δημοκρατική αρχή λογικά, πρωτίστως και όχι νομικά.
Δηλαδή ποιο σύστημα είναι το πιο κοντινό στην δημοκρατική αρχή αν δεν είναι η απλή αναλογική;

Το περί μη αλλαγής την ίδια εκλογική περίοδο προκύπτει από τις 5 τελευταίες γραμμές.

Κατά τα λοιπά, alekhine έλα στην παρέα μας

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 17 Ιαν 2023, 22:35

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:30
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:25
Δεν διαφωνω οτι η εκ των υστέρων αλλαγη του νομου για την επιτευξη πλειοψηφιας ειναι νοθευση αποτελεσματος αλλα δε βλεπω πουθενα το ΣτΕ να προκρινει την απλη αναλογικη ως το συστημα με την πλεον δημοκρατικη εκπροσωπηση.

Ουτως η αλλως το συστημα με το οποιο θα γινουν οι εκλογες αφορα τη νομοθετικη εξουσια η οποια θα το ορισει με νομο κατα το αρθρο 102Σ.
Το ότι είναι νόθευση είναι ξεκάθαρο. Η απλή αναλογική νομίζω συνδέεται με την δημοκρατική αρχή λογικά, πρωτίστως και όχι νομικά.
Δηλαδή ποιο σύστημα είναι το πιο κοντινό στην δημοκρατική αρχή αν δεν είναι η απλή αναλογική;

Το περί μη αλλαγής την ίδια εκλογική περίοδο προκύπτει από τις 5 τελευταίες γραμμές.

Κατά τα λοιπά, alekhine έλα στην παρέα μας
Μπορει να ειναι κοντα αλλα νομικα δεν θα σταθει σαν επιχειρημα. Ετσι βγάζεις σκάρτα ολα τα υπολοιπα εκλογικα συστηματα.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 17 Ιαν 2023, 22:43

George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:35
Μπορει να ειναι κοντα αλλα νομικα δεν θα σταθει σαν επιχειρημα. Ετσι βγάζεις σκάρτα ολα τα υπολοιπα εκλογικα συστηματα.
Σκάρτα δεν τα βγάζω γιατί υπάρχει η αντιπροσωπευτική αρχή και η ελεύθερη εντολή.

Αλλά όπως καταλαβαίνεις η δημοκρατική αρχή αξιολογείται ως υπερκείμενη για τους περισσότερους. Αυτό αφορά και το επιχείρημα ότι ο Ποκοπίκος θα μπορούσε να πιέσει για να εφαρμόσει απλή αναλογική και στις εκλογές του 2019 (πιθανότατα θα έχανε, γιατί η διάταξη είναι ρητή, αλλά άξιζε τον κόπο αν ήταν να γλιτώσουμε τον κρυφακούλη).

Άβαταρ μέλους
alekhine
Δημοσιεύσεις: 12490
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 14:36
Phorum.gr user: alekhine
Τοποθεσία: Highway to ΚΤΕΛ

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από alekhine » 17 Ιαν 2023, 23:07

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:30
George_V έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:25
Δεν διαφωνω οτι η εκ των υστέρων αλλαγη του νομου για την επιτευξη πλειοψηφιας ειναι νοθευση αποτελεσματος αλλα δε βλεπω πουθενα το ΣτΕ να προκρινει την απλη αναλογικη ως το συστημα με την πλεον δημοκρατικη εκπροσωπηση.

Ουτως η αλλως το συστημα με το οποιο θα γινουν οι εκλογες αφορα τη νομοθετικη εξουσια η οποια θα το ορισει με νομο κατα το αρθρο 102Σ.
Το ότι είναι νόθευση είναι ξεκάθαρο. Η απλή αναλογική νομίζω συνδέεται με την δημοκρατική αρχή λογικά, πρωτίστως και όχι νομικά.
Δηλαδή ποιο σύστημα είναι το πιο κοντινό στην δημοκρατική αρχή αν δεν είναι η απλή αναλογική;

Το περί μη αλλαγής την ίδια εκλογική περίοδο προκύπτει από τις 5 τελευταίες γραμμές.

Κατά τα λοιπά, alekhine έλα στην παρέα μας
ελα ρε τι θες να σου πω?

δεν ειναι το φορτε μου οι συνταγματικοτητες των νομων :102::102:
πατησιωτης έγραψε:
10 Μαρ 2021, 20:59
Ο Σημίτης είναι η συνέχεια του Κωνσταντίνου Καραμανλή,στην Ευρώπη,στα ελληνοτουρκικά,στο ανήκομεν εις την Δύσιν,στην οικονομία,παντού.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 19 Ιαν 2023, 13:47

aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:18
...
Έλα ξεπαρεού, κούρασες.
Πήρες τα τρια ευρουλάκια σου, άσε να μιλήσουν οι μεγάλοι τώρα.
Ήθελα να ήξερα, γιατί ταλαιπωρείσαι εδώ στην Ελλάδα και δεν πας στην Κούβα ή στην Βόρεια Κορέα να ζήσεις το παραμύθι σου?

Και όχι μόνο εσύ, αλλά όλοι σας...

Τι κάθεστε εδώ και βασανίζεστε, την στιγμή που μπορείτε να ζήσετε όπως θέλετε σε χώρες που έχουν τα καθεστώτα που διαφημίζετε?

Μαζόχες είστε?

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 19 Ιαν 2023, 13:49

Hector Buas έγραψε:
19 Ιαν 2023, 13:47
aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:18
...
Έλα ξεπαρεού, κούρασες.
Πήρες τα τρια ευρουλάκια σου, άσε να μιλήσουν οι μεγάλοι τώρα.
Ήθελα να ήξερα, γιατί ταλαιπωρείσαι εδώ στην Ελλάδα και δεν πας στην Κούβα ή στην Βόρεια Κορέα να ζήσεις το παραμύθι σου?

Και όχι μόνο εσύ, αλλά όλοι σας...

Τι κάθεστε εδώ και βασανίζεστε, την στιγμή που μπορείτε να ζήσετε όπως θέλετε σε χώρες που έχουν τα καθεστώτα που διαφημίζετε?

Μαζόχες είστε?
Εφαγες την ταπα με την αντισυνταγματικοτητα και τωρα το γυρισες σε τσαμικο?
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: Κυβέρνηση τσιρκολάνοι: όταν δεν αντιλαμβανόμαστε καν τι είναι το Σύνταγμα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 22 Ιαν 2023, 08:48

George_V έγραψε:
19 Ιαν 2023, 13:49
Hector Buas έγραψε:
19 Ιαν 2023, 13:47
aljawn έγραψε:
17 Ιαν 2023, 22:18
...
Έλα ξεπαρεού, κούρασες.
Πήρες τα τρια ευρουλάκια σου, άσε να μιλήσουν οι μεγάλοι τώρα.
Ήθελα να ήξερα, γιατί ταλαιπωρείσαι εδώ στην Ελλάδα και δεν πας στην Κούβα ή στην Βόρεια Κορέα να ζήσεις το παραμύθι σου?

Και όχι μόνο εσύ, αλλά όλοι σας...

Τι κάθεστε εδώ και βασανίζεστε, την στιγμή που μπορείτε να ζήσετε όπως θέλετε σε χώρες που έχουν τα καθεστώτα που διαφημίζετε?

Μαζόχες είστε?
Εφαγες την ταπα με την αντισυνταγματικοτητα και τωρα το γυρισες σε τσαμικο?
Απλώς, δεν το πρόσεξα...

Δεν υπάρχει κανένα τσάμικο εδώ...

Απλώς έπρεπε να λειτουργήσουν οι δήμοι...

Απόεκεί και πέρα έχουμε γεμίσει εδώ με "συνταγματολόγους του καφενέ" και "κάνε με μια μέρα πρωθυπουργό...", που νομίζουν πως τα ξέρουν όλα και έχουν άποψη για όλα...

Και όταν πιάσει μια βροχή πνίγονται σε μια κουταλιά νερό...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών