Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
nemo
Δημοσιεύσεις: 7229
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 27 Απρ 2023, 17:59

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:56
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:36


Μια χαρά λειτουργική είναι, υπάρχουν ένα σωρό σχολεία ανά την υφήλιο που προσφέρουν τέτοια μαθήματα επιλογής από το νηπιαγωγείο ήδη.

Θα αρχίσουμε τώρα τα "στην Ελλάδα είμαστε" και λοιπές μαλακίες.
πιο πριν εγραψες για μοτιβο -αυτο ακριβως ειναι το σκακι -και σταματα τις παπαριες
Είναι φανερό ότι δεν κατάλαβες τι έγραψα για τα μοτίβα. Ξαναδιάβασέ το.
το καταλαβα και μου αρεσε και σου απαντησα υσ... στο σκακι υπαρχει μια αλληλουχια
κινησεων που μπορουμε να την πουμε και μοτιβο

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Απρ 2023, 18:43

nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:56


πιο πριν εγραψες για μοτιβο -αυτο ακριβως ειναι το σκακι -και σταματα τις παπαριες
Είναι φανερό ότι δεν κατάλαβες τι έγραψα για τα μοτίβα. Ξαναδιάβασέ το.
το καταλαβα και μου αρεσε και σου απαντησα υσ... στο σκακι υπαρχει μια αλληλουχια
κινησεων που μπορουμε να την πουμε και μοτιβο
Φυσικά και έxει μοτίβα το σκάκι. Αν γυρίσεις όμως πίσω και δεις τι ακριβώς έγραψα, θα διαπιστώσεις πως είπα ότι η θεωρία που έχουμε αναπτύξει για το πώς λειτουργεί η ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου αφήνει λίγα περιθώρια για να περιμένουμε ότι η εκμάθηση σκακιού θα έχει κάποια στατιστικά σημαντική επίδραση. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι να μην βρίσκεται συσχέτιση μεταξύ της εκμάθησης σκακιού και μαθησιακών δεξιοτήτων αργότερα, το οποίο είναι αυτό που δείχνουν οι περισσότερες μελέτες (τουλάχιστον αυτές που είναι σωστά σχεδιασμένες).
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Orion22
Δημοσιεύσεις: 14893
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:41

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Orion22 » 27 Απρ 2023, 18:47

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 18:43
SpoilerShow
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59


Είναι φανερό ότι δεν κατάλαβες τι έγραψα για τα μοτίβα. Ξαναδιάβασέ το.
το καταλαβα και μου αρεσε και σου απαντησα υσ... στο σκακι υπαρχει μια αλληλουχια
κινησεων που μπορουμε να την πουμε και μοτιβο
Φυσικά και έxει μοτίβα το σκάκι. Αν γυρίσεις όμως πίσω και δεις τι ακριβώς έγραψα, θα διαπιστώσεις πως είπα ότι η θεωρία που έχουμε αναπτύξει για το πώς λειτουργεί η ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου αφήνει λίγα περιθώρια για να περιμένουμε ότι η εκμάθηση σκακιού θα έχει κάποια στατιστικά σημαντική επίδραση. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι να μην βρίσκεται συσχέτιση μεταξύ της εκμάθησης σκακιού και μαθησιακών δεξιοτήτων αργότερα, το οποίο είναι αυτό που δείχνουν οι περισσότερες μελέτες (τουλάχιστον αυτές που είναι σωστά σχεδιασμένες).
Αφες Πόλγκαρ :wink
Dolce et decorum est contra pasok.* pugnatre
@gov.gr : «You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war.»

nemo
Δημοσιεύσεις: 7229
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 27 Απρ 2023, 18:50

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 18:43
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59


Είναι φανερό ότι δεν κατάλαβες τι έγραψα για τα μοτίβα. Ξαναδιάβασέ το.
το καταλαβα και μου αρεσε και σου απαντησα υσ... στο σκακι υπαρχει μια αλληλουχια
κινησεων που μπορουμε να την πουμε και μοτιβο
Φυσικά και έxει μοτίβα το σκάκι. Αν γυρίσεις όμως πίσω και δεις τι ακριβώς έγραψα, θα διαπιστώσεις πως είπα ότι η θεωρία που έχουμε αναπτύξει για το πώς λειτουργεί η ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου αφήνει λίγα περιθώρια για να περιμένουμε ότι η εκμάθηση σκακιού θα έχει κάποια στατιστικά σημαντική επίδραση. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι να μην βρίσκεται συσχέτιση μεταξύ της εκμάθησης σκακιού και μαθησιακών δεξιοτήτων αργότερα, το οποίο είναι αυτό που δείχνουν οι περισσότερες μελέτες (τουλάχιστον αυτές που είναι σωστά σχεδιασμένες).
ρεζουμε !αν μαθεις σκακι δεν γινεσαι περισσοτερο ευφυης απο οτι εισαι
αλλα ενας ευφυης γνωριζει και παιζει καλυτερα το σκακι

Άβαταρ μέλους
EKPLIKTIKOS
Δημοσιεύσεις: 12884
Εγγραφή: 18 Οκτ 2019, 00:15

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από EKPLIKTIKOS » 27 Απρ 2023, 19:00

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:16
Beria έγραψε:
27 Απρ 2023, 15:57
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 13:59

Όπως και να 'χει δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ποτέ. Το σκάκι δεν απαιτεί διαρκή διδασκαλία, η εκμάθηση των κανόνων, που είναι εξαιρετικά απλοί, αρκούν για να παίξεις το παιχνίδι ακόμα και σε επίπεδο GM*. Αντιθέτως, για να λύσεις διαφορικές εξισώσεις, που δεν είναι κανένα τρελό μαθηματικό επίπεδο, χρειάζεσαι πολλά χρόνια εκπαίδευσης. Δεν είναι καν δυνατόν για τον μέσο άνθρωπο να τα μάθει αυτά σε μικρή ηλικία γιατί απαιτούν την συνεργατική γνώση πολλών άλλων πραγμάτων. Πέραν τούτου, είναι τελείως αδύνατον να μάθεις μαθηματικά από μόνος σου σε οποιοδήποτε μη τρίβιαλ επίπεδο, με απλή γνώση των τεσσάρων πράξεων, ενώ στο σκάκι σε προηγούμενους αιώνες όλοι αυτοδίδακτοι ήταν.


* π.χ. ο Μπόμπι Φίσερ ήταν τελείως αυτοδίδακτος και είναι ο μοναδικός που έχει πετύχει τέλειο σκορ (11-0) στο αμερικανικό πρωτάθλημα.
O Φίσερ δεν ήταν καθόλου αυτοδίδακτος
Το αντίθετο μάλλον. Είχε εξαιρετικούς δασκάλους στις σχολές της Νέας Υόρκης
Ο ίδιος ο Φίσερ έλεγε ότι ήταν αυτοδίδακτος και δεν νομίζω να απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Βέβαια αν θεωρήσεις ότι το να παίζεις απέναντι σε GM ή έστω παίκτες υψηλού επιπέδου είναι διδασκαλία, που είναι λογικό επιχείρημα, τότε ναι. Αν και είναι δύσκολο να βρεις κάποιον 100% αυτοδίδακτο σε παιχνίδι που παίζεται με δύο, για τον ίδιο λόγο.
Δεν είχε ζωή έξω από το σκάκι πρακτικά (τουλάχιστον έτσι λέει σε συνεντεύξεις του). Πράγματι όμως οι κανόνες είναι απλοι και αυτο ειναι ολο. Από το σημείο αυτό θεωρητικά μπορείς να πας μόνος σου μακριά, δεδομένου ότι θα αφιερώσεις φυσικά άπειρο χρόνο μελέτης της θεωρίας και άλλο τόσο πρακτικής εξάσκησης. Σε αυτό δε διαφέρει σε κάτι από τα υπόλοιπα στη ζωη. Ένας προικισμένος από τη φύση υπεραθλητης θα είναι πάντα καλύτερος, αλλά ένας προικισμένος υπεραθλητης δε θα γίνει ποτέ κορυφαίος στην ενόργανη ή σε οτιδήποτε άλλο χωρίς την αντίστοιχη εξάσκηση. Στο σκάκι πχ η θεωρία των ανοιγμάτων είναι τεράστια. Μιλάμε για χιλιάδες τόμους. Είναι απλά απίθανο να νικήσεις κάποιον μόνο και μόνο επειδή ξέρεις τους βασικούς κανόνες και είσαι έξυπνος αν ο άλλος είναι καλά διαβασμένος (εκτός από τους υπολογιστές εννοείται)

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 9029
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 27 Απρ 2023, 19:01

ΓΑΛΗ έγραψε:
26 Απρ 2023, 17:22
Σέλευκας έγραψε:
26 Απρ 2023, 17:11
ΓΑΛΗ έγραψε:
26 Απρ 2023, 17:09


Ως τί να σε αναγνωρίσουν; Και σε ποιο πλαίσιο; Στο επαγγελματικό, στο κοινωνικό... πού;

Απάντησε σ' αυτό και θα πούμε και για τα άλλα.
ναι ρε συ ημουν αθλητης που ετρεχα σε αγώνες και στη γυμναστικη μου έβαζαν 15 και με θεωρούσαν αγύμναστο
και άλλα
Σε θεωρούσε "αγύμναστο" ποιος; Ο γυμναστής του σχολείου; Γιατί προφανώς τον φιλόλογο ή τον μαθηματικό, σαφώς και δεν τον απασχολούσε το πόσο γυμνασμένος είσαι.
ε ναι και;
επίσης ο γιος μου είχε προφισενσι και η καθηγητρια τριτης γυμνασιου του έβαζε 11 στα αγγλικα. Τι ακριβώς συζητάμε; Θα βάλουμε το σχολείο σε πράγματα για τα οποία δεν έχει δουλειά; Οταν ξέρουμε οτι δεν κάνει για να κρίνει οτιδήποτε;
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Απρ 2023, 19:06

EKPLIKTIKOS έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:00
Δεν είχε ζωή έξω από το σκάκι πρακτικά (τουλάχιστον έτσι λέει σε συνεντεύξεις του). Πράγματι όμως οι κανόνες είναι απλοι και αυτο ειναι ολο. Από το σημείο αυτό θεωρητικά μπορείς να πας μόνος σου μακριά, δεδομένου ότι θα αφιερώσεις φυσικά άπειρο χρόνο μελέτης της θεωρίας και άλλο τόσο πρακτικής εξάσκησης. Σε αυτό δε διαφέρει σε κάτι από τα υπόλοιπα στη ζωη. Ένας προικισμένος από τη φύση υπεραθλητης θα είναι πάντα καλύτερος, αλλά ένας προικισμένος υπεραθλητης δε θα γίνει ποτέ κορυφαίος στην ενόργανη ή σε οτιδήποτε άλλο χωρίς την αντίστοιχη εξάσκηση. Στο σκάκι πχ η θεωρία των ανοιγμάτων είναι τεράστια. Μιλάμε για χιλιάδες τόμους. Είναι απλά απίθανο να νικήσεις κάποιον μόνο και μόνο επειδή ξέρεις τους βασικούς κανόνες και είσαι έξυπνος αν ο άλλος είναι καλά διαβασμένος (εκτός από τους υπολογιστές εννοείται)
Ναι, φυσικά, όπως είναι απίθανο να νικήσεις πλέον σκακιστική ΑΙ, για τον ίδιο λόγο αλλά με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα: ότι δεν φτιάχνει δικό του παιχνίδι αλλά εκτελεί παιχνίδια που έχουν παίξει άλλοι.

Είναι σαν να λύνω τεστ μαθηματικών κρατώντας στο χέρι μου το λυσσάρι.
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 18:50
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 18:43
nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 17:59

το καταλαβα και μου αρεσε και σου απαντησα υσ... στο σκακι υπαρχει μια αλληλουχια
κινησεων που μπορουμε να την πουμε και μοτιβο
Φυσικά και έxει μοτίβα το σκάκι. Αν γυρίσεις όμως πίσω και δεις τι ακριβώς έγραψα, θα διαπιστώσεις πως είπα ότι η θεωρία που έχουμε αναπτύξει για το πώς λειτουργεί η ανάπτυξη του ανθρώπινου εγκεφάλου αφήνει λίγα περιθώρια για να περιμένουμε ότι η εκμάθηση σκακιού θα έχει κάποια στατιστικά σημαντική επίδραση. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι να μην βρίσκεται συσχέτιση μεταξύ της εκμάθησης σκακιού και μαθησιακών δεξιοτήτων αργότερα, το οποίο είναι αυτό που δείχνουν οι περισσότερες μελέτες (τουλάχιστον αυτές που είναι σωστά σχεδιασμένες).
ρεζουμε !αν μαθεις σκακι δεν γινεσαι περισσοτερο ευφυης απο οτι εισαι
αλλα ενας ευφυης γνωριζει και παιζει καλυτερα το σκακι
Περίπου. Αν μάθεις σκάκι δεν γίνεσαι περισσότερο ευφυής αλλά μαθαίνεις να παίζεις καλύτερο σκάκι.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 27 Απρ 2023, 19:51

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 15:04
Κοίτα, κατ' αρχάς αυτή είναι μία από τις πολλές έρευνες που έχουν γίνει, όχι η μοναδική και σίγουρα όχι αναγκαστικά η μόνη σωστή, έτσι; Αν έχεις όρεξη, ρίξε μια ματιά εδώ https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 00762/full και θα δεις πόσο διαφορετικά αποτελέσματα έχουν βγάλει κατά καιρούς, διαφορετικές έρευνες από διαφορετικές ομάδες. Από "βοηθάει απίστευτα" έως "είναι εντελώς άχρηστο" και με όλα τα ενδιάμεσα στάδια. Στις περισσότερες αναφέρεται από μηδενική έως μικρή βελτίωση στους μαθητές, σε κάποιες βλέπουν κάτι διαφορετικό.
Σου είπα ότι στο παρελθόν έχω διαβάσει αρκετές τέτοιες έρευνες, όπως και το ότι πολλές απ' αυτές έχουν σοβαρά προβλήματα και τυχαίως είναι αυτές που δείχνουν συσχετίσεις. Τι είδους προβλήματα; Εξαιρετικά μικρό δείγμα (10-20 άτομα, ας πούμε), απουσία κοντρόλ με άλλη ενασχόληση, cherry picking δεδομένων και μεθοδολογικά προβλήματα στην προετοιμασία, τον σχεδιασμό και την ανάλυση. Οι περισσότερες έρευνες πάντως δεν δείχνουν στατιστική συσχέτιση, πράγμα που συμβαδίζει με την θεωρία*, είναι δηλαδή αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Από πού προκύπτει αυτό που λες για το μικρό δείγμα; Στο link που σου έστειλα, στις έρευνες που δείξανε θετικά αποτελέσματα (έως θεαματικά θετικά, σε κάποιες), η μία αφορούσε 20+20 άτομα, η άλλη 170, η άλλη 94, η άλλη 568 (σε 4 γκρουπ) κλπ...
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο. Αλλά δεν είναι ρεαλιστικό δίλημμα αυτό. Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που μπορεί να είναι εναλλακτικές, όπως αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.
Τελικά, τι ισχύει ρε Μήτσο, γιατί τα έχεις κάνει λίγο αχταρμά. Και τα λες και με τον ίδιο στόμφο και τα δυο:
Αυτό;
hellegennes έγραψε:
25 Απρ 2023, 19:09
Επίσης είναι δύσκολο να διαπιστώσεις από μελέτες αν υπάρχει κάποια θετική επίδραση και πολύ περισσότερο τον βαθμό της. Υπάρχουν μελέτες φυσικά. Αλλά στην ουσία δεν δείχνουν τίποτα ακόμη κι όταν συγκρίνονται με κοντρόλ, πράγμα που λέει πολλά γιατί η φυσιολογική σύγκριση είναι σε σχέση με κάποια άλλη δραστηριότητα. Ακόμη κι όταν συγκρίνονται με το απόλυτο τίποτα, οι μαθητές που διδάσκονται σκάκι δεν δείχνουν κάποια διαφορά στις σχολικές επιδόσεις.
ή αυτό;
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο.

Τέλος, μάλλον δεν το έβαλα σε πινακίδα νέον, χρώματος φλούο πορτοκαλί που να αναβοσβήνει σε τακτά διαστήματα, ότι μιλάμε για νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και γι' αυτό θα σου ξέφυγε και τις 247 φορές που το ανέφερα και γράφεις για "αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα", ε;
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

nemo
Δημοσιεύσεις: 7229
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 27 Απρ 2023, 19:53

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:06



Περίπου. Αν μάθεις σκάκι δεν γίνεσαι περισσότερο ευφυής αλλά μαθαίνεις να παίζεις καλύτερο σκάκι.
περιπου γιατι οταν δεν ξερεις σκακι ή δεν μπορεις να μαθεις σημαινει οτι δεν σε κοβει αρκετα

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Απρ 2023, 20:03

Σέλευκας έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:01
ΓΑΛΗ έγραψε:
26 Απρ 2023, 17:22
Σέλευκας έγραψε:
26 Απρ 2023, 17:11

ναι ρε συ ημουν αθλητης που ετρεχα σε αγώνες και στη γυμναστικη μου έβαζαν 15 και με θεωρούσαν αγύμναστο
και άλλα
Σε θεωρούσε "αγύμναστο" ποιος; Ο γυμναστής του σχολείου; Γιατί προφανώς τον φιλόλογο ή τον μαθηματικό, σαφώς και δεν τον απασχολούσε το πόσο γυμνασμένος είσαι.
ε ναι και;
επίσης ο γιος μου είχε προφισενσι και η καθηγητρια τριτης γυμνασιου του έβαζε 11 στα αγγλικα. Τι ακριβώς συζητάμε; Θα βάλουμε το σχολείο σε πράγματα για τα οποία δεν έχει δουλειά; Οταν ξέρουμε οτι δεν κάνει για να κρίνει οτιδήποτε;
Δεν κατάλαβα τι εννοείς, ειλικρινά. Οι δάσκαλοι και καθηγητές θεωρητικώς τουλάχιστον βαθμολογούν για τις επιδόσεις των παιδιών στο σχολικό πλαίσιο. Αν κάποιο παιδί που ξέρει καλύτερη ιστορία, αγγλικά ή ενόργανη απλώς βαριέται να συμμετάσχει στα ζητούμενα της τάξης του, επειδή ξέρει περισσότερα σαφώς και δεν έχει καλή βαθμολογία.

Και αναφέρομαι σε περιπτώσεις που δεν μπαίνουν χαριστικοί βαθμοί ή προαγωγές και απολυτήρια για ευαισθητοποιημένου τύπου περιπτώσεις, έτσι;

Αλλά δεν μου απάντησες στο ερώτημα. Ποιος τελικώς σε θεωρούσε αγύμναστο;

Εκτός αν εννοείς ότι επειδή ήσουν οκ στη γυμναστική, θα έπρεπε αυτό να θεωρηθεί κάτι πολύ σημαντικό για τη βαθμολογία σου στα μαθηματικά ή την ιστορία.

Μπορείς να διευκρινήσεις;
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Απρ 2023, 20:38

nemo έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:53
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:06



Περίπου. Αν μάθεις σκάκι δεν γίνεσαι περισσότερο ευφυής αλλά μαθαίνεις να παίζεις καλύτερο σκάκι.
περιπου γιατι οταν δεν ξερεις σκακι ή δεν μπορεις να μαθεις σημαινει οτι δεν σε κοβει αρκετα
Ή ότι απλώς δεν γουστάρεις το σκάκι και προτιμάς κάτι άλλο. Το σκάκι δεν είναι αξιολόγηση αϊκιού. Το αϊκιού αρχίζει και ενεργοποιείται μόνον σε περιπτώσεις που βρίσκει κάτι ενδιαφέρον. Όπως και το οτιδήποτε.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, άλλο η διασκέδαση, ψυχαγωγία κλπ άλλο η επιφανειακή και ενίοτε βολική προσέγγιση και άλλο η περαιτέρω ενασχόληση με κάτι. Από τη στιγμή που κάποιος μπαίνει στο οποιοδήποτε πεδίο σοβαρά, σαφώς και ΔΕΝ διασκεδάζει. Απορροφάται από το πεδίο που τον απασχολεί, αν θέλει να το πάει παραπάνω. Και αυτό σημαίνει εκ των πραγμάτων απομόνωση από τα πεδία ενδιαφέροντος του μέσου ανθρώπου.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Απρ 2023, 20:58

Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
Από πού προκύπτει αυτό που λες για το μικρό δείγμα; Στο link που σου έστειλα, στις έρευνες που δείξανε θετικά αποτελέσματα (έως θεαματικά θετικά, σε κάποιες), η μία αφορούσε 20+20 άτομα, η άλλη 170, η άλλη 94, η άλλη 568 (σε 4 γκρουπ) κλπ...
Δεν τις είδα όλες, μιλάω γενικά για όσες έχω διαβάσει. Αλίμονο αν είχα κάνει review σε όσες έρευνες έγιναν ποτέ γι' αυτό το θέμα. Αλλά και 170 άτομα ακόμα είναι μικρό δείγμα.
Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο. Αλλά δεν είναι ρεαλιστικό δίλημμα αυτό. Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που μπορεί να είναι εναλλακτικές, όπως αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.
Τελικά, τι ισχύει ρε Μήτσο, γιατί τα έχεις κάνει λίγο αχταρμά. Και τα λες και με τον ίδιο στόμφο και τα δυο:
Αυτό;
hellegennes έγραψε:
25 Απρ 2023, 19:09
Επίσης είναι δύσκολο να διαπιστώσεις από μελέτες αν υπάρχει κάποια θετική επίδραση και πολύ περισσότερο τον βαθμό της. Υπάρχουν μελέτες φυσικά. Αλλά στην ουσία δεν δείχνουν τίποτα ακόμη κι όταν συγκρίνονται με κοντρόλ, πράγμα που λέει πολλά γιατί η φυσιολογική σύγκριση είναι σε σχέση με κάποια άλλη δραστηριότητα. Ακόμη κι όταν συγκρίνονται με το απόλυτο τίποτα, οι μαθητές που διδάσκονται σκάκι δεν δείχνουν κάποια διαφορά στις σχολικές επιδόσεις.
ή αυτό;
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο.
Και τα δυο, γιατί είναι διαφορετικά πράγματα. Στο πάνω λέω ότι το σκάκι είναι προτιμότερο από το τίποτα, στην άλλη πρόταση λέω ότι δεν υπάρχει διαφορά στις σχολικές επιδόσεις ακόμα κι όταν συγκρίνεται το σκάκι με το τίποτα. Καταλαβαίνεις τώρα την διαφορά ή πάλι όχι;

Για την ακρίβεια η πρώτη πρόταση είναι απάντησή μου σ' αυτό: "Σχεδόν οτιδήποτε τους διδάξεις, που θα βάλει το μυαλουδάκι τους να σκεφτούν, είναι καλό". Σου λέω πως ναι, αν η επιλογή ήταν ή σκάκι ή τίποτα, καλύτερα το σκάκι. Αυτό δεν σημαίνει ότι επηρεάζει με κάποιον τρόπο τις σχολικές επιδόσεις, αλλά σαφώς μεταξύ της προσφοράς μιας οποιασδήποτε δραστηριότητας και καμμιάς δραστηριότητας θα προτιμήσω το πρώτο. Μερικές φορές νομίζω ότι καθόμαστε και αναλύουμε τελείως αυτονόητα πράγματα.

Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
Τέλος, μάλλον δεν το έβαλα σε πινακίδα νέον, χρώματος φλούο πορτοκαλί που να αναβοσβήνει σε τακτά διαστήματα, ότι μιλάμε για νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και γι' αυτό θα σου ξέφυγε και τις 247 φορές που το ανέφερα και γράφεις για "αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα", ε;
Να την πάλι η προβολή. Μάλλον εσένα σου ξέφυγε η αμέσως επόμενη φράση μου απ' αυτήν που παραθέτεις, δηλαδή αυτή (να την βάλω και με χρώμα για να την δεις καλά):

Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.

Κι επειδή μάλλον δεν θα είδες και τον διάλογό μου με την Γαλή πάνω σ' αυτό, να σημειώσω πως είπα ήδη ότι όλα αυτά βρίσκονται στο πρόγραμμα σχολείων ανά την υφήλιο για τις ανάλογες τάξεις, δεν προτείνω κάποια ριζοσπαστική ιδέα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 27 Απρ 2023, 21:12

hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 20:58
Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
Από πού προκύπτει αυτό που λες για το μικρό δείγμα; Στο link που σου έστειλα, στις έρευνες που δείξανε θετικά αποτελέσματα (έως θεαματικά θετικά, σε κάποιες), η μία αφορούσε 20+20 άτομα, η άλλη 170, η άλλη 94, η άλλη 568 (σε 4 γκρουπ) κλπ...
Δεν τις είδα όλες, μιλάω γενικά για όσες έχω διαβάσει. Αλίμονο αν είχα κάνει review σε όσες έρευνες έγιναν ποτέ γι' αυτό το θέμα. Αλλά και 170 άτομα ακόμα είναι μικρό δείγμα.
Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο. Αλλά δεν είναι ρεαλιστικό δίλημμα αυτό. Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που μπορεί να είναι εναλλακτικές, όπως αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.
Τελικά, τι ισχύει ρε Μήτσο, γιατί τα έχεις κάνει λίγο αχταρμά. Και τα λες και με τον ίδιο στόμφο και τα δυο:
Αυτό;
hellegennes έγραψε:
25 Απρ 2023, 19:09
Επίσης είναι δύσκολο να διαπιστώσεις από μελέτες αν υπάρχει κάποια θετική επίδραση και πολύ περισσότερο τον βαθμό της. Υπάρχουν μελέτες φυσικά. Αλλά στην ουσία δεν δείχνουν τίποτα ακόμη κι όταν συγκρίνονται με κοντρόλ, πράγμα που λέει πολλά γιατί η φυσιολογική σύγκριση είναι σε σχέση με κάποια άλλη δραστηριότητα. Ακόμη κι όταν συγκρίνονται με το απόλυτο τίποτα, οι μαθητές που διδάσκονται σκάκι δεν δείχνουν κάποια διαφορά στις σχολικές επιδόσεις.
ή αυτό;
hellegennes έγραψε:
27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο.
Και τα δυο, γιατί είναι διαφορετικά πράγματα. Στο πάνω λέω ότι το σκάκι είναι προτιμότερο από το τίποτα, στην άλλη πρόταση λέω ότι δεν υπάρχει διαφορά στις σχολικές επιδόσεις ακόμα κι όταν συγκρίνεται το σκάκι με το τίποτα. Καταλαβαίνεις τώρα την διαφορά ή πάλι όχι;

Για την ακρίβεια η πρώτη πρόταση είναι απάντησή μου σ' αυτό: "Σχεδόν οτιδήποτε τους διδάξεις, που θα βάλει το μυαλουδάκι τους να σκεφτούν, είναι καλό". Σου λέω πως ναι, αν η επιλογή ήταν ή σκάκι ή τίποτα, καλύτερα το σκάκι. Αυτό δεν σημαίνει ότι επηρεάζει με κάποιον τρόπο τις σχολικές επιδόσεις, αλλά σαφώς μεταξύ της προσφοράς μιας οποιασδήποτε δραστηριότητας και καμμιάς δραστηριότητας θα προτιμήσω το πρώτο. Μερικές φορές νομίζω ότι καθόμαστε και αναλύουμε τελείως αυτονόητα πράγματα.

Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 19:51
Τέλος, μάλλον δεν το έβαλα σε πινακίδα νέον, χρώματος φλούο πορτοκαλί που να αναβοσβήνει σε τακτά διαστήματα, ότι μιλάμε για νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και γι' αυτό θα σου ξέφυγε και τις 247 φορές που το ανέφερα και γράφεις για "αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα", ε;
Να την πάλι η προβολή. Μάλλον εσένα σου ξέφυγε η αμέσως επόμενη φράση μου απ' αυτήν που παραθέτεις, δηλαδή αυτή (να την βάλω και με χρώμα για να την δεις καλά):

Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.

Κι επειδή μάλλον δεν θα είδες και τον διάλογό μου με την Γαλή πάνω σ' αυτό, να σημειώσω πως είπα ήδη ότι όλα αυτά βρίσκονται στο πρόγραμμα σχολείων ανά την υφήλιο για τις ανάλογες τάξεις, δεν προτείνω κάποια ριζοσπαστική ιδέα.
Κάτσε ρε Μήτσο τώρα, 170 άτομα είναι μικρό δείγμα, αλλά τα 80 του άλλου από την Αυστραλία είναι μια χαρά για να συμφωνήσεις μαζί του και να μιλάς για αποτελέσματα; Άσε που εσύ αναφέρθηκες σε μικρά δείγματα των 10-20 ατόμων. Και τα 568, κι αυτά λίγα είναι; Επίσης, ένα κλικ μακριά ήταν όλα αυτά, αφού σου έστειλα το λινκ της σελίδας. Σαν πόσος κόπος ήταν δηλαδή να μπεις και να τα κάνεις... review;


Επίσης, καμμιά προβολή (σταμάτα με την καραμέλα). Μια χαρά την είδα την φράση σου, απλά απορώ γιατί να προτείνεις ψυχολογία, αρχές κριτικής ανάλυσης κλπ, και μετά να λες "να προσαρμοστούν ανάλογα"; Ανάφερε κατ' ευθείαν τα προσαρμοσμένα, για να καταλάβουμε κι εμείς οι αδαείς τι ακριβώς προτείνεις. Αλλιώς να μιλήσουμε και για αστροφυσική, μοριακή βιολογία, ναυτικό δίκαιο και δεν ξέρω 'γω τι άλλο, αλλά "προσαρμοσμένα για παιδιά νηπιαγωγείου".
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 27 Απρ 2023, 21:22

Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 21:12
Αλλιώς να μιλήσουμε και για αστροφυσική, μοριακή βιολογία, ναυτικό δίκαιο και δεν ξέρω 'γω τι άλλο, αλλά "προσαρμοσμένα για παιδιά νηπιαγωγείου".
Nα μιλήσουμε γιατί να μη μιλήσουμε; Δηλαδή τί εννοείς, ότι είναι καλύτερο το να μάθει ένα νήπιο να παίζει παρωχημένα παιχνίδια από το να μάθει τις βασικές αρχές της αστροφυσικής, της μοριακής βιολογίας και ειδικώς του ναυτικού δικαίου σε μια χώρα που διέπρεψε στη ναυτοσύνη...εεεε; :011:

:P
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Σκάκι: Μπαίνει ως επιπλέον μάθημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 27 Απρ 2023, 21:49

ΓΑΛΗ έγραψε:
27 Απρ 2023, 21:22
Bic έγραψε:
27 Απρ 2023, 21:12
Αλλιώς να μιλήσουμε και για αστροφυσική, μοριακή βιολογία, ναυτικό δίκαιο και δεν ξέρω 'γω τι άλλο, αλλά "προσαρμοσμένα για παιδιά νηπιαγωγείου".
Nα μιλήσουμε γιατί να μη μιλήσουμε; Δηλαδή τί εννοείς, ότι είναι καλύτερο το να μάθει ένα νήπιο να παίζει παρωχημένα παιχνίδια από το να μάθει τις βασικές αρχές της αστροφυσικής, της μοριακής βιολογίας και ειδικώς του ναυτικού δικαίου σε μια χώρα που διέπρεψε στη ναυτοσύνη...εεεε; :011:

:P
Ναι, αλλά προσαρμοζμένα... :lol:
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών