Bic έγραψε: ↑27 Απρ 2023, 19:51
Από πού προκύπτει αυτό που λες για το μικρό δείγμα; Στο link που σου έστειλα, στις έρευνες που δείξανε θετικά αποτελέσματα (έως θεαματικά θετικά, σε κάποιες), η μία αφορούσε 20+20 άτομα, η άλλη 170, η άλλη 94, η άλλη 568 (σε 4 γκρουπ) κλπ...
Δεν τις είδα όλες, μιλάω γενικά για όσες έχω διαβάσει. Αλίμονο αν είχα κάνει review σε όσες έρευνες έγιναν ποτέ γι' αυτό το θέμα. Αλλά και 170 άτομα ακόμα είναι μικρό δείγμα.
Bic έγραψε: ↑27 Απρ 2023, 19:51
hellegennes έγραψε: ↑27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο. Αλλά δεν είναι ρεαλιστικό δίλημμα αυτό. Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που μπορεί να είναι εναλλακτικές, όπως αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα. Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.
Τελικά, τι ισχύει ρε Μήτσο, γιατί τα έχεις κάνει λίγο αχταρμά. Και τα λες και με τον ίδιο στόμφο και τα δυο:
Αυτό;
hellegennes έγραψε: ↑25 Απρ 2023, 19:09
Επίσης είναι δύσκολο να διαπιστώσεις από μελέτες αν υπάρχει κάποια θετική επίδραση και πολύ περισσότερο τον βαθμό της. Υπάρχουν μελέτες φυσικά. Αλλά στην ουσία δεν δείχνουν τίποτα ακόμη κι όταν συγκρίνονται με κοντρόλ, πράγμα που λέει πολλά γιατί η φυσιολογική σύγκριση είναι σε σχέση με κάποια άλλη δραστηριότητα.
Ακόμη κι όταν συγκρίνονται με το απόλυτο τίποτα, οι μαθητές που διδάσκονται σκάκι δεν δείχνουν κάποια διαφορά στις σχολικές επιδόσεις.
ή αυτό;
hellegennes έγραψε: ↑27 Απρ 2023, 16:58
Σαφώς αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στο σκάκι και στο τίποτα, το σκάκι είναι προτιμότερο.
Και τα δυο, γιατί είναι διαφορετικά πράγματα. Στο πάνω λέω ότι το σκάκι είναι προτιμότερο από το τίποτα, στην άλλη πρόταση λέω ότι δεν υπάρχει διαφορά
στις σχολικές επιδόσεις ακόμα κι όταν συγκρίνεται το σκάκι με το τίποτα. Καταλαβαίνεις τώρα την διαφορά ή πάλι όχι;
Για την ακρίβεια η πρώτη πρόταση είναι απάντησή μου σ' αυτό: "
Σχεδόν οτιδήποτε τους διδάξεις, που θα βάλει το μυαλουδάκι τους να σκεφτούν, είναι καλό". Σου λέω πως ναι, αν η επιλογή ήταν ή σκάκι ή τίποτα, καλύτερα το σκάκι. Αυτό δεν σημαίνει ότι επηρεάζει με κάποιον τρόπο τις σχολικές επιδόσεις, αλλά σαφώς μεταξύ της προσφοράς μιας οποιασδήποτε δραστηριότητας και καμμιάς δραστηριότητας θα προτιμήσω το πρώτο. Μερικές φορές νομίζω ότι καθόμαστε και αναλύουμε τελείως αυτονόητα πράγματα.
Bic έγραψε: ↑27 Απρ 2023, 19:51
Τέλος, μάλλον δεν το έβαλα σε πινακίδα νέον, χρώματος φλούο πορτοκαλί που να αναβοσβήνει σε τακτά διαστήματα, ότι μιλάμε για νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και γι' αυτό θα σου ξέφυγε και τις 247 φορές που το ανέφερα και γράφεις για "
αστρονομία, ιστορία επιστημών, φυσικά πειράματα, ψυχολογία, αρχές κριτική ανάλυσης και ένα σωρό άλλα", ε;
Να την πάλι η προβολή. Μάλλον εσένα σου ξέφυγε η αμέσως επόμενη φράση μου απ' αυτήν που παραθέτεις, δηλαδή αυτή (να την βάλω και με χρώμα για να την δεις καλά):
Όλα αυτά μπορούν να προσαρμοστούν σε επίπεδο για παιδιά νηπιαγωγείου και άνω.
Κι επειδή μάλλον δεν θα είδες και τον διάλογό μου με την Γαλή πάνω σ' αυτό, να σημειώσω πως είπα ήδη ότι όλα αυτά βρίσκονται στο πρόγραμμα σχολείων ανά την υφήλιο για τις ανάλογες τάξεις, δεν προτείνω κάποια ριζοσπαστική ιδέα.