Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 16 Μαρ 2024, 09:50

foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Isildur έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:29


Ένα θετικό βέβαια (να τα λέμε όλα), είναι ότι μετά από κάποιο διάστημα που θα δουλεύουν (επιτέλους, φαντάζομαι/ελπίζω) όλα καλά, θα βγαίνουν όλα αυτόματα. ΦΠΑδες, ισοζύγια, ισολογισμοί... όλα. Κακό για τους λογιστές βέβαια, υποθέτω ότι πολλοί θα έχουν θέμα στο μέλλον κι ότι θα τους φάνε τη δουλειά οι εταιρείες λογισμικού, αλλά βλέπουμε και μ' αυτό.
Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό, γιατί υπάρχουν έξοδα/έσοδα που δεν είναι αγοραπωλησίες π.χ. οι ασφαλιστικές εισφορές, υπάρχουν έξοδα που πρέπει να περαστούν με συγκεκριμένο τρόπο όπως οι προμήθειες παγίων άνω των 1500 ευρώ ή η βενζίνη, υπάρχουν συναλλαγές που πρέπει να απεικονιστούν με τρόπο που δεν πάει το μυαλό σου (όπως οι ενδοκοινοτικές υπηρεσίες ή η αγορά ενός τάμπλετ) και κυρίως υπάρχουν συναλλαγές με το εξωτερικό που προφανώς κανείς δεν είναι συνδεδεμένος με την ελληνική ΑΑΔΕ.
Αν κατάλαβα σωστά τι εννοείς, μάλλον κάνεις λάθος.

Όλες οι περιπτώσεις έχουν προβλεφθεί στα mydata, απλά κάποιες κάποιες ξεκίνησαν ως υποχρεωτικές από την αρχή, ενώ οι υπόλοιπες ενσωματώνονται σταδιακά στην πορεία. Όντως, ξεκίνησαν μόνο με υποχρέωση για αγορές-πωλήσεις / παροχή-λήψη υπηρεσιών. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε δεν μπορούσε να κάνει αποστολές και για τα προαιρετικά από την αρχή, απλά σε κάποια είτε δεν υπήρχε σαφής παραμετροποίηση ή υπήρχαν κενά που συμπληρώθηκαν αργότερα (πχ τρόποι πληρωμής που έχουν αλλάξει/συμπληρωθεί 2 φορές, αν θυμάμαι καλά) ή παιδικές ασθένειες που διορθώθηκαν. Ήδη είναι έτοιμες και δουλεύουν συναλλαγές όπως ενοίκια, μισθοδοσία, τα ασφάλιστρα που αναφέρεις και κάποια ακόμα, ενώ άλλα τα περιμένουμε στο άμεσο μέλλον να γίνουν υποχρεωτικά όπως η αποστολή εισπράξεων/πληρωμών. Για αγορές/πωλήσεις παγίων δεν το έχω ψάξει γιατί δεν με απασχόλησε πρόσφατα, αλλά παραστατικά συνδεδεμένα με mydata, templates για την δημιουργία τους (αν το στήσεις μόνος σου), αρχεία προδιαγραφών κλπ υπάρχουν και για αυτά, όπως βέβαια και για κάθε υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης ω! υποπερίπτωση όλων τα γνωστών παραστατικών ή συναλλαγών.

Η βενζίνη που λες (φαντάζομαι εννοείς καύσιμα κίνησης) ήταν ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση, με κύριο θέμα το αν εκπίπτει ή όχι ο ΦΠΑ της. Και ενώ θεωρητικά είναι σχετικά απλή υπόθεση, δηλαδή ισχύει η έκπτωση μόνο στους κατ' επάγγελμα αυτοκινητιστές, ενώ στους άλλους (ακόμα και σε κάποια πχ εμπορική επιχείρηση που έχει 1, 2, 3... 10 αυτοκίνητα) όχι και θα πρέπει η αξία του ΦΠΑ να φορτωθεί σε εξηντάρη λογαριασμό (νομίζω 63), υπάρχει διχογνωμία μεταξύ λογιστών και άλλοι λένε έτσι κι άλλοι αλλιώς, από όσο παλιά μπορώ να θυμάμαι. Πάντως κι αυτό προβλέπεται στα mydata, να το ξες. Είναι (στο περίπου) κάτι σαν τα ασφάλιστρα που έχουν τον ειδικό φόρο αντί για ΦΠΑ, εννοώ ως προς την καταχώρισή των παραστατικών και το classification των εισερχομένων.
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Επίσης μέχρι στιγμής όλες οι αλλαγές ψηφιοποίησης όσο ηλίθιο κι αν ακούγεται δεν αφαιρούν δουλειά από τα λογιστήρια, απλώς προσθέτουν. Εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό ας πούμε να αρχειοθετείς τα παραστατικά (έστω και σκαναρισμένα ή σαν PDF εφόσον είναι αμιγώς ηλεκτρονικά) κι ας τα έχεις περάσει στο MyDATA και εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό να κάνεις όλες τις δηλώσεις, ακόμα κι αν απλά πατάς ότι συμφωνείς με την προσυμπληρωμένη (που ΠΟΤΕ δεν είναι τόσο απλό).

Βασικά οι λογιστές τα έχουνε παίξει τελείως.
Όντως, ισχύει αυτό που λες, τους πέσανε πολλά μαζί και έχουν σαλτάρει. Το μέλλον τους όμως είναι αβέβαιο και δεν είναι δικά μου λόγια αυτά, οι ίδιοι τα λένε όσο βλέπουν την αυτοματοποίηση να τους περιορίζει σιγά-σιγά τον λόγο ύπαρξης. Δεν νομίζω να εξαφανιστούν ως κλάδος εντελώς, λογικά πάντα θα υπάρχουν επιχειρήσεις και ειδικές περιπτώσεις που θα χρειάζονται, αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα μπορούν να τους παρακάμψουν σχετικά εύκολα. Ξαναλέω, όχι δικά μου λόγια αυτά και όχι έτσι απλά και αόριστα, μιλάνε για συγκεκριμένα κομμάτια της δουλειάς τους που είτε ξεκίνησαν ήδη να τους καθιστούν άχρηστους ή φαίνεται να το κάνουν σε επόμενα στάδια.
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 16 Μαρ 2024, 10:18

hellegennes έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:55
Isildur έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:41
Αν υπήρχε δυνατότητα να κάνει τέτοιο πράγμα ένα κατάστημα, θα έκοβαν όλοι διαρκώς αποδείξεις επί πιστώσει ενώ έχουν πληρωθεί κανονικά με μετρητά.

Υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο και διαδικασία για απόδειξη επί πιστώσει. Και σωστά υπάρχει αλλιώς θα γινόταν αυτό που μόλις ανέφερα. Θα εκμεταλλεύονταν όλοι το σύστημα για να εκδίδουν παραστατικά που δεν έχουν πληρωθεί ενώ έχουν πληρωθεί.
Πάλι δεν σε πιάνω. Τι κέρδος έχει κάποιος να το κάνει αυτό που λες; Αφού η φορολόγησή σου γίνεται βάσει τζίρου-κέρδους και όχι εισπράξεων.

Ή λες κάτι άλλο και δεν σε πιάνω; :smt017
Δεν έχει κέρδος ακριβώς γιατί δεν γίνεται έτσι. Θα είχε κέρδος αν μπορούσε απλώς να δηλώσει ότι δεν έχει έσοδα γιατί περιμένει να πληρωθεί από πιστώσεις.
Ναι, κατάλαβα τι λες, απλά δεν κατάλαβα γιατί θα είχε κέρδος κάποιος αν έκανε αυτό που λες. Στην πραγματικότητα, έχει ζημία.

Α. Σε ό,τι αφορά στον ΦΠΑ. Αν κόψεις ένα παραστατικό επί πιστώσει όπως λες (ξαναλέω βέβαια ότι κανονικά θα έπρεπε να μιλάμε για τιμολόγια, στην λιανική δεν ξέρω αν υφίσταται καν ο όρος -τυπικά πάντα), θα πρέπει να αποδώσεις τον ΦΠΑ του στην επόμενη εκκαθάριση είτε εισπράξεις την αξία του παραστατικού αύριο, είτε μετά από 6 μήνες είτε και ποτέ. Οπότε, ποιο θα ήταν το κέρδος σου να κάνεις τέτοιου είδους κινήσεις;

Β. Σε ό,τι αφορά φορολογία και απεικόνιση της επιχείρησης. Αν μεν έχεις απλογραφικό σύστημα (έσοδα-έξοδα, Β' κατηγορία) είναι κάπως πιο απλά τα πράγματα για κάποιο διάστημα όντως γιατί δεν σου βάζουν το μαχαίρι στον λαιμό να αποδείξεις πού τα βρίσκεις και πληρώνεις (ΦΠΑ, μισθούς, ΦΜΥ, λειτουργικά έξοδα, φόρους κλπ κλπ), αλλά κάποια στιγμή θα το βρεις μπροστά σου στα σίγουρα, μιλάμε για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ελέγχου. Αν έχεις Γ' κατηγορίας, τα πράματα είναι ακόμα πιο άμεσα. Δεν μπορείς να δικαιολογήσεις τίποτα απολύτως, αν έχεις μόνο επί πιστώσει πωλήσεις με θεωρητικό κέρδος (λογιστικό δηλαδή, αφού δεν εισπράττεις όπως λες) και μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ταμείο. Κυριολεκτικά, δεν μπορείς να κάνεις ούτε μια πληρωμή μισθού/εξόδου/φόρου ή μια αγορά που να μπορείς να δικαιολογήσεις. Εκτός κι αν κάθε τρεις και λίγο κάνεις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων ξέρω 'γω ή κάτι τέτοιο.

Όλα αυτά, αν (όπως προείπα) κατάλαβα τι εννοείς. Που μάλλον κατάλαβα δηλαδή, αν κρίνω από την τελευταία σου απάντηση.
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24550
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 16 Μαρ 2024, 12:57

Isildur έγραψε:
16 Μαρ 2024, 09:50
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Isildur έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:29


Ένα θετικό βέβαια (να τα λέμε όλα), είναι ότι μετά από κάποιο διάστημα που θα δουλεύουν (επιτέλους, φαντάζομαι/ελπίζω) όλα καλά, θα βγαίνουν όλα αυτόματα. ΦΠΑδες, ισοζύγια, ισολογισμοί... όλα. Κακό για τους λογιστές βέβαια, υποθέτω ότι πολλοί θα έχουν θέμα στο μέλλον κι ότι θα τους φάνε τη δουλειά οι εταιρείες λογισμικού, αλλά βλέπουμε και μ' αυτό.
Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό, γιατί υπάρχουν έξοδα/έσοδα που δεν είναι αγοραπωλησίες π.χ. οι ασφαλιστικές εισφορές, υπάρχουν έξοδα που πρέπει να περαστούν με συγκεκριμένο τρόπο όπως οι προμήθειες παγίων άνω των 1500 ευρώ ή η βενζίνη, υπάρχουν συναλλαγές που πρέπει να απεικονιστούν με τρόπο που δεν πάει το μυαλό σου (όπως οι ενδοκοινοτικές υπηρεσίες ή η αγορά ενός τάμπλετ) και κυρίως υπάρχουν συναλλαγές με το εξωτερικό που προφανώς κανείς δεν είναι συνδεδεμένος με την ελληνική ΑΑΔΕ.
Αν κατάλαβα σωστά τι εννοείς, μάλλον κάνεις λάθος.

Όλες οι περιπτώσεις έχουν προβλεφθεί στα mydata, απλά κάποιες κάποιες ξεκίνησαν ως υποχρεωτικές από την αρχή, ενώ οι υπόλοιπες ενσωματώνονται σταδιακά στην πορεία. Όντως, ξεκίνησαν μόνο με υποχρέωση για αγορές-πωλήσεις / παροχή-λήψη υπηρεσιών. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε δεν μπορούσε να κάνει αποστολές και για τα προαιρετικά από την αρχή, απλά σε κάποια είτε δεν υπήρχε σαφής παραμετροποίηση ή υπήρχαν κενά που συμπληρώθηκαν αργότερα (πχ τρόποι πληρωμής που έχουν αλλάξει/συμπληρωθεί 2 φορές, αν θυμάμαι καλά) ή παιδικές ασθένειες που διορθώθηκαν. Ήδη είναι έτοιμες και δουλεύουν συναλλαγές όπως ενοίκια, μισθοδοσία, τα ασφάλιστρα που αναφέρεις και κάποια ακόμα, ενώ άλλα τα περιμένουμε στο άμεσο μέλλον να γίνουν υποχρεωτικά όπως η αποστολή εισπράξεων/πληρωμών. Για αγορές/πωλήσεις παγίων δεν το έχω ψάξει γιατί δεν με απασχόλησε πρόσφατα, αλλά παραστατικά συνδεδεμένα με mydata, templates για την δημιουργία τους (αν το στήσεις μόνος σου), αρχεία προδιαγραφών κλπ υπάρχουν και για αυτά, όπως βέβαια και για κάθε υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης ω! υποπερίπτωση όλων τα γνωστών παραστατικών ή συναλλαγών.

Η βενζίνη που λες (φαντάζομαι εννοείς καύσιμα κίνησης) ήταν ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση, με κύριο θέμα το αν εκπίπτει ή όχι ο ΦΠΑ της. Και ενώ θεωρητικά είναι σχετικά απλή υπόθεση, δηλαδή ισχύει η έκπτωση μόνο στους κατ' επάγγελμα αυτοκινητιστές, ενώ στους άλλους (ακόμα και σε κάποια πχ εμπορική επιχείρηση που έχει 1, 2, 3... 10 αυτοκίνητα) όχι και θα πρέπει η αξία του ΦΠΑ να φορτωθεί σε εξηντάρη λογαριασμό (νομίζω 63), υπάρχει διχογνωμία μεταξύ λογιστών και άλλοι λένε έτσι κι άλλοι αλλιώς, από όσο παλιά μπορώ να θυμάμαι. Πάντως κι αυτό προβλέπεται στα mydata, να το ξες. Είναι (στο περίπου) κάτι σαν τα ασφάλιστρα που έχουν τον ειδικό φόρο αντί για ΦΠΑ, εννοώ ως προς την καταχώρισή των παραστατικών και το classification των εισερχομένων.
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Επίσης μέχρι στιγμής όλες οι αλλαγές ψηφιοποίησης όσο ηλίθιο κι αν ακούγεται δεν αφαιρούν δουλειά από τα λογιστήρια, απλώς προσθέτουν. Εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό ας πούμε να αρχειοθετείς τα παραστατικά (έστω και σκαναρισμένα ή σαν PDF εφόσον είναι αμιγώς ηλεκτρονικά) κι ας τα έχεις περάσει στο MyDATA και εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό να κάνεις όλες τις δηλώσεις, ακόμα κι αν απλά πατάς ότι συμφωνείς με την προσυμπληρωμένη (που ΠΟΤΕ δεν είναι τόσο απλό).

Βασικά οι λογιστές τα έχουνε παίξει τελείως.
Όντως, ισχύει αυτό που λες, τους πέσανε πολλά μαζί και έχουν σαλτάρει. Το μέλλον τους όμως είναι αβέβαιο και δεν είναι δικά μου λόγια αυτά, οι ίδιοι τα λένε όσο βλέπουν την αυτοματοποίηση να τους περιορίζει σιγά-σιγά τον λόγο ύπαρξης. Δεν νομίζω να εξαφανιστούν ως κλάδος εντελώς, λογικά πάντα θα υπάρχουν επιχειρήσεις και ειδικές περιπτώσεις που θα χρειάζονται, αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα μπορούν να τους παρακάμψουν σχετικά εύκολα. Ξαναλέω, όχι δικά μου λόγια αυτά και όχι έτσι απλά και αόριστα, μιλάνε για συγκεκριμένα κομμάτια της δουλειάς τους που είτε ξεκίνησαν ήδη να τους καθιστούν άχρηστους ή φαίνεται να το κάνουν σε επόμενα στάδια.
Το ξερω οτι μπορεις να τα περασεις στο mydata, εννοουσα οτι δε γινεται αυτοματα οπως με τις απλες αγοραπωλησιες. Πρεπει καποιος να τα καταχωρησει.

Ενα αλλο παραδειγμα που ξερω εγω ειναι το timologio. Περνας πχ 2000 ενδοκοινοτικο. ΦΠΑ=0. Αλλα τι αιτιολογια βαζεις για το 0? Πρεπει να διαλεξεις απο 6-7 περιπτωσεις που ο λογιστης ξερει ποια κολλαει. Αλλη για ΗΠΑ, αλλη για Αγγλια-ΕΑΑ κλπ.

Η φορολογηση και η απεικονιση των συναλλαγων των επιχειρησεων, ακομα και μιας ατομικης ή ενος μικρου πολιτιστικου συλλογου του κωλου, παντα θα ειναι πολυπλοκη υποθεση. Απλως επειδη καταχωρουνται ολα ηλεκτρονικα πραγματι στο τελος βγαινει αυτοματα η σουμα. Αυτο ομως σημαινει οτι το βαρος μεταφερεται στη στιγμη της καταχώρησης αντι στη στιγμη της τελικης δηλωσης.

Τωρα για απλες περιπτωσεις στυλ μισθωτος/συνταξιουχος/ιδιοκτητης 2 διαμερισματων που τα νοικιαζει συμφωνω οτι πολυ συντομα δε θα χρειαζεται καθολου λογιστης. Και βασικα δε χρειαζεται ουτε τωρα, ολα συμπληρωμενα ειναι εκτος απο 2-3 πραγματα στυλ αν εχεις παιδια ή αν αλλαξες σπιτι που κατα τη γνωμη μου καθαρα απο λειτουργικο αναλφαβητισμο και τζαμπατζιαση πανε στο λογιστη να μπει εκεινος στο ταξις και να τους τα βαλει, σαν ας πουμε δωρεαν προσωπικο ΚΕΠ.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 16 Μαρ 2024, 14:22

Isildur έγραψε:
16 Μαρ 2024, 10:18
Nαι, κατάλαβα τι λες, απλά δεν κατάλαβα γιατί θα είχε κέρδος κάποιος αν έκανε αυτό που λες. Στην πραγματικότητα, έχει ζημία.

Α. Σε ό,τι αφορά στον ΦΠΑ. Αν κόψεις ένα παραστατικό επί πιστώσει όπως λες (ξαναλέω βέβαια ότι κανονικά θα έπρεπε να μιλάμε για τιμολόγια, στην λιανική δεν ξέρω αν υφίσταται καν ο όρος -τυπικά πάντα), θα πρέπει να αποδώσεις τον ΦΠΑ του στην επόμενη εκκαθάριση είτε εισπράξεις την αξία του παραστατικού αύριο, είτε μετά από 6 μήνες είτε και ποτέ. Οπότε, ποιο θα ήταν το κέρδος σου να κάνεις τέτοιου είδους κινήσεις;

Β. Σε ό,τι αφορά φορολογία και απεικόνιση της επιχείρησης. Αν μεν έχεις απλογραφικό σύστημα (έσοδα-έξοδα, Β' κατηγορία) είναι κάπως πιο απλά τα πράγματα για κάποιο διάστημα όντως γιατί δεν σου βάζουν το μαχαίρι στον λαιμό να αποδείξεις πού τα βρίσκεις και πληρώνεις (ΦΠΑ, μισθούς, ΦΜΥ, λειτουργικά έξοδα, φόρους κλπ κλπ), αλλά κάποια στιγμή θα το βρεις μπροστά σου στα σίγουρα, μιλάμε για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ελέγχου. Αν έχεις Γ' κατηγορίας, τα πράματα είναι ακόμα πιο άμεσα. Δεν μπορείς να δικαιολογήσεις τίποτα απολύτως, αν έχεις μόνο επί πιστώσει πωλήσεις με θεωρητικό κέρδος (λογιστικό δηλαδή, αφού δεν εισπράττεις όπως λες) και μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ταμείο. Κυριολεκτικά, δεν μπορείς να κάνεις ούτε μια πληρωμή μισθού/εξόδου/φόρου ή μια αγορά που να μπορείς να δικαιολογήσεις. Εκτός κι αν κάθε τρεις και λίγο κάνεις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων ξέρω 'γω ή κάτι τέτοιο.

Όλα αυτά, αν (όπως προείπα) κατάλαβα τι εννοείς. Που μάλλον κατάλαβα δηλαδή, αν κρίνω από την τελευταία σου απάντηση.
Υπάρχει απόδειξη λιανικής επί πιστώσει. Όπως είπα όμως και όπως αναλύεις, δεν αλλάζει κάτι. Όταν θα κάνω είσπραξη με POS θα πρέπει να κόψω απόδειξη λιανικής μαζί μ' αυτό, το οποίο δεν είναι απόδειξη είσπραξης, οπότε θα φαίνεται σαν να έχω κάνει δύο συναλλαγές.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 19 Μαρ 2024, 10:24

hellegennes έγραψε:
16 Μαρ 2024, 14:22
Isildur έγραψε:
16 Μαρ 2024, 10:18
Nαι, κατάλαβα τι λες, απλά δεν κατάλαβα γιατί θα είχε κέρδος κάποιος αν έκανε αυτό που λες. Στην πραγματικότητα, έχει ζημία.

Α. Σε ό,τι αφορά στον ΦΠΑ. Αν κόψεις ένα παραστατικό επί πιστώσει όπως λες (ξαναλέω βέβαια ότι κανονικά θα έπρεπε να μιλάμε για τιμολόγια, στην λιανική δεν ξέρω αν υφίσταται καν ο όρος -τυπικά πάντα), θα πρέπει να αποδώσεις τον ΦΠΑ του στην επόμενη εκκαθάριση είτε εισπράξεις την αξία του παραστατικού αύριο, είτε μετά από 6 μήνες είτε και ποτέ. Οπότε, ποιο θα ήταν το κέρδος σου να κάνεις τέτοιου είδους κινήσεις;

Β. Σε ό,τι αφορά φορολογία και απεικόνιση της επιχείρησης. Αν μεν έχεις απλογραφικό σύστημα (έσοδα-έξοδα, Β' κατηγορία) είναι κάπως πιο απλά τα πράγματα για κάποιο διάστημα όντως γιατί δεν σου βάζουν το μαχαίρι στον λαιμό να αποδείξεις πού τα βρίσκεις και πληρώνεις (ΦΠΑ, μισθούς, ΦΜΥ, λειτουργικά έξοδα, φόρους κλπ κλπ), αλλά κάποια στιγμή θα το βρεις μπροστά σου στα σίγουρα, μιλάμε για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ελέγχου. Αν έχεις Γ' κατηγορίας, τα πράματα είναι ακόμα πιο άμεσα. Δεν μπορείς να δικαιολογήσεις τίποτα απολύτως, αν έχεις μόνο επί πιστώσει πωλήσεις με θεωρητικό κέρδος (λογιστικό δηλαδή, αφού δεν εισπράττεις όπως λες) και μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ταμείο. Κυριολεκτικά, δεν μπορείς να κάνεις ούτε μια πληρωμή μισθού/εξόδου/φόρου ή μια αγορά που να μπορείς να δικαιολογήσεις. Εκτός κι αν κάθε τρεις και λίγο κάνεις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων ξέρω 'γω ή κάτι τέτοιο.

Όλα αυτά, αν (όπως προείπα) κατάλαβα τι εννοείς. Που μάλλον κατάλαβα δηλαδή, αν κρίνω από την τελευταία σου απάντηση.
Υπάρχει απόδειξη λιανικής επί πιστώσει. Όπως είπα όμως και όπως αναλύεις, δεν αλλάζει κάτι. Όταν θα κάνω είσπραξη με POS θα πρέπει να κόψω απόδειξη λιανικής μαζί μ' αυτό, το οποίο δεν είναι απόδειξη είσπραξης, οπότε θα φαίνεται σαν να έχω κάνει δύο συναλλαγές.
Θενκς για την διευκρίνιση περί λιανικής επί πιστώσει, όπως είπα δεν ξέρω και πολλά από ταμειακές και δεν ξέρω την διαδικασία. Συνεχίζει να μού φαίνεται εντελώς χαζό βέβαια, ακόμα και η ύπαρξη τέτοιας δυνατότητας, ειδικά για τις ταμειακές στις οποίες δεν καταχωρείται κανένα απολύτως στοιχείο του συναλλασσόμενου, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Η απορία μου, όπως είπα κανά-δυο φορές πιο πάνω, ήταν πάνω σ' αυτό που είπες:
hellegennes έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:33
Alex Amsterdam έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:27
Γιατι δεν κοβεις αποδειξη λιανικης επι πιστωση;
Αν υπήρχε δυνατότητα να κάνει τέτοιο πράγμα ένα κατάστημα, θα έκοβαν όλοι διαρκώς αποδείξεις επί πιστώσει ενώ έχουν πληρωθεί κανονικά με μετρητά.

Υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο και διαδικασία για απόδειξη επί πιστώσει. Και σωστά υπάρχει αλλιώς θα γινόταν αυτό που μόλις ανέφερα. Θα εκμεταλλεύονταν όλοι το σύστημα για να εκδίδουν παραστατικά που δεν έχουν πληρωθεί ενώ έχουν πληρωθεί.
... και αφορούσε στο γιατί θεωρείς ότι οι επί πιστώσει πωλήσεις θα μπορούσαν να αποφέρουν κάποιο κέρδος στην επιχείρηση και αν δεν υπήρχαν οι Χ δικλείδες που λες κάποιοι θα το εκμεταλλευόντουσαν κόβοντας αβέρτα αποδείξεις με πίστωση. Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνω, τι ακριβώς εννοείς με το "κέρδος" που θα είχαν σε μια τέτοια περίπτωση. :smt017
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 19 Μαρ 2024, 10:47

foscilis έγραψε:
16 Μαρ 2024, 12:57
Isildur έγραψε:
16 Μαρ 2024, 09:50
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49

Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό, γιατί υπάρχουν έξοδα/έσοδα που δεν είναι αγοραπωλησίες π.χ. οι ασφαλιστικές εισφορές, υπάρχουν έξοδα που πρέπει να περαστούν με συγκεκριμένο τρόπο όπως οι προμήθειες παγίων άνω των 1500 ευρώ ή η βενζίνη, υπάρχουν συναλλαγές που πρέπει να απεικονιστούν με τρόπο που δεν πάει το μυαλό σου (όπως οι ενδοκοινοτικές υπηρεσίες ή η αγορά ενός τάμπλετ) και κυρίως υπάρχουν συναλλαγές με το εξωτερικό που προφανώς κανείς δεν είναι συνδεδεμένος με την ελληνική ΑΑΔΕ.
Αν κατάλαβα σωστά τι εννοείς, μάλλον κάνεις λάθος.

Όλες οι περιπτώσεις έχουν προβλεφθεί στα mydata, απλά κάποιες κάποιες ξεκίνησαν ως υποχρεωτικές από την αρχή, ενώ οι υπόλοιπες ενσωματώνονται σταδιακά στην πορεία. Όντως, ξεκίνησαν μόνο με υποχρέωση για αγορές-πωλήσεις / παροχή-λήψη υπηρεσιών. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε δεν μπορούσε να κάνει αποστολές και για τα προαιρετικά από την αρχή, απλά σε κάποια είτε δεν υπήρχε σαφής παραμετροποίηση ή υπήρχαν κενά που συμπληρώθηκαν αργότερα (πχ τρόποι πληρωμής που έχουν αλλάξει/συμπληρωθεί 2 φορές, αν θυμάμαι καλά) ή παιδικές ασθένειες που διορθώθηκαν. Ήδη είναι έτοιμες και δουλεύουν συναλλαγές όπως ενοίκια, μισθοδοσία, τα ασφάλιστρα που αναφέρεις και κάποια ακόμα, ενώ άλλα τα περιμένουμε στο άμεσο μέλλον να γίνουν υποχρεωτικά όπως η αποστολή εισπράξεων/πληρωμών. Για αγορές/πωλήσεις παγίων δεν το έχω ψάξει γιατί δεν με απασχόλησε πρόσφατα, αλλά παραστατικά συνδεδεμένα με mydata, templates για την δημιουργία τους (αν το στήσεις μόνος σου), αρχεία προδιαγραφών κλπ υπάρχουν και για αυτά, όπως βέβαια και για κάθε υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης ω! υποπερίπτωση όλων τα γνωστών παραστατικών ή συναλλαγών.

Η βενζίνη που λες (φαντάζομαι εννοείς καύσιμα κίνησης) ήταν ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση, με κύριο θέμα το αν εκπίπτει ή όχι ο ΦΠΑ της. Και ενώ θεωρητικά είναι σχετικά απλή υπόθεση, δηλαδή ισχύει η έκπτωση μόνο στους κατ' επάγγελμα αυτοκινητιστές, ενώ στους άλλους (ακόμα και σε κάποια πχ εμπορική επιχείρηση που έχει 1, 2, 3... 10 αυτοκίνητα) όχι και θα πρέπει η αξία του ΦΠΑ να φορτωθεί σε εξηντάρη λογαριασμό (νομίζω 63), υπάρχει διχογνωμία μεταξύ λογιστών και άλλοι λένε έτσι κι άλλοι αλλιώς, από όσο παλιά μπορώ να θυμάμαι. Πάντως κι αυτό προβλέπεται στα mydata, να το ξες. Είναι (στο περίπου) κάτι σαν τα ασφάλιστρα που έχουν τον ειδικό φόρο αντί για ΦΠΑ, εννοώ ως προς την καταχώρισή των παραστατικών και το classification των εισερχομένων.
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Επίσης μέχρι στιγμής όλες οι αλλαγές ψηφιοποίησης όσο ηλίθιο κι αν ακούγεται δεν αφαιρούν δουλειά από τα λογιστήρια, απλώς προσθέτουν. Εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό ας πούμε να αρχειοθετείς τα παραστατικά (έστω και σκαναρισμένα ή σαν PDF εφόσον είναι αμιγώς ηλεκτρονικά) κι ας τα έχεις περάσει στο MyDATA και εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό να κάνεις όλες τις δηλώσεις, ακόμα κι αν απλά πατάς ότι συμφωνείς με την προσυμπληρωμένη (που ΠΟΤΕ δεν είναι τόσο απλό).

Βασικά οι λογιστές τα έχουνε παίξει τελείως.
Όντως, ισχύει αυτό που λες, τους πέσανε πολλά μαζί και έχουν σαλτάρει. Το μέλλον τους όμως είναι αβέβαιο και δεν είναι δικά μου λόγια αυτά, οι ίδιοι τα λένε όσο βλέπουν την αυτοματοποίηση να τους περιορίζει σιγά-σιγά τον λόγο ύπαρξης. Δεν νομίζω να εξαφανιστούν ως κλάδος εντελώς, λογικά πάντα θα υπάρχουν επιχειρήσεις και ειδικές περιπτώσεις που θα χρειάζονται, αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα μπορούν να τους παρακάμψουν σχετικά εύκολα. Ξαναλέω, όχι δικά μου λόγια αυτά και όχι έτσι απλά και αόριστα, μιλάνε για συγκεκριμένα κομμάτια της δουλειάς τους που είτε ξεκίνησαν ήδη να τους καθιστούν άχρηστους ή φαίνεται να το κάνουν σε επόμενα στάδια.
Το ξερω οτι μπορεις να τα περασεις στο mydata, εννοουσα οτι δε γινεται αυτοματα οπως με τις απλες αγοραπωλησιες. Πρεπει καποιος να τα καταχωρησει.

Ενα αλλο παραδειγμα που ξερω εγω ειναι το timologio. Περνας πχ 2000 ενδοκοινοτικο. ΦΠΑ=0. Αλλα τι αιτιολογια βαζεις για το 0? Πρεπει να διαλεξεις απο 6-7 περιπτωσεις που ο λογιστης ξερει ποια κολλαει. Αλλη για ΗΠΑ, αλλη για Αγγλια-ΕΑΑ κλπ.

Η φορολογηση και η απεικονιση των συναλλαγων των επιχειρησεων, ακομα και μιας ατομικης ή ενος μικρου πολιτιστικου συλλογου του κωλου, παντα θα ειναι πολυπλοκη υποθεση. Απλως επειδη καταχωρουνται ολα ηλεκτρονικα πραγματι στο τελος βγαινει αυτοματα η σουμα. Αυτο ομως σημαινει οτι το βαρος μεταφερεται στη στιγμη της καταχώρησης αντι στη στιγμη της τελικης δηλωσης.

Τωρα για απλες περιπτωσεις στυλ μισθωτος/συνταξιουχος/ιδιοκτητης 2 διαμερισματων που τα νοικιαζει συμφωνω οτι πολυ συντομα δε θα χρειαζεται καθολου λογιστης. Και βασικα δε χρειαζεται ουτε τωρα, ολα συμπληρωμενα ειναι εκτος απο 2-3 πραγματα στυλ αν εχεις παιδια ή αν αλλαξες σπιτι που κατα τη γνωμη μου καθαρα απο λειτουργικο αναλφαβητισμο και τζαμπατζιαση πανε στο λογιστη να μπει εκεινος στο ταξις και να τους τα βαλει, σαν ας πουμε δωρεαν προσωπικο ΚΕΠ.
Ναι, κατάλαβα πώς το εννοείς αυτό περί ανάγκης ύπαρξης λογιστών για τις κάποιες λίγες ειδικές περιπτώσεις, αλλά ουσιαστικά αυτό που μου λες είναι ότι χρειάζονται λίγο-πολύ όσο χρειάζεται και ένα manual χρήσης ή ένα απλό pop-up την ώρα που πας να καταχωρίσεις το παραστατικό, που θα σου λέει "για πώληση σε ψαράδες βάλε αιτία απαλλαγής ΦΠΑ το (πχ) 3-άρθρο 21, για μοναστήρια το 4-άρθρο 22, για ενδοκοινοτικές το 14 κλπ κλπ κλπ. Ή, ακόμα "καλύτερα", αυτόματη εφαρμογή άρθρων βάσει είτε ΑΦΜ (με κλήση στο taxisnet) είτε τύπου παραστατικού. Όλα γίνονται αρκετά εύκολα, αν θέλουν φυσικά.

Επί της ουσίας, και όπως το καταλαβαίνω εγώ από την μικρή μου εμπειρία (κι απ' αυτά που βλέπω να γίνονται σε τέτοια θέματα), όσο οι εταιρείες λογισμικού θα θεωρούν ότι χρειάζονται τους λογιστές, θα τους δίνουν την δυνατότητα να παίζουν τον ρόλο τους στην διεκπεραίωση όλων αυτών των θεμάτων και των λογιστικών χειρισμών. Μόλις (ή έστω, αν) δουν ότι θα βγάλουν περισσότερα παρακάμπτοντάς τους, θα τους πετάξουν σαν την τρίχα απ' το ζυμάρι. Και αυτό, με την βοήθεια της πλήρους ψηφιοποίησης μέσω e-send, mydata κλπ. Για παράδειγμα, αυτήν τη στιγμή η Ψ εταιρεία (ας την πούμε Ypsilon Net -τυχαίο ε;...) πουλάει ένα ERP τελικού χρήστη σε 200 επιχειρήσεις προς 1000 ευρώ και την αντίστοιχη version λογιστή με πολλαπλές άδειες κλπ σε 5 λογιστές που βλέπουν αυτούς τους 200, ας πούμε προς 3000 ευρά. Και κρατάει αυτήν την ισορροπία για κάποιο διάστημα μηνών ή ετών, μέχρι να διορθωθούν όλες οι παιδικές ασθένειες, να ολοκληρωθούν τα πληροφοριακά συστήματα και οι διασυνδέσεις της ΑΑΔΕ, να πάρουν καλό feedback από τους λογιστές κλπ κλπ. Αν αύριο πάνε και πούνε στις επιχειρήσεις "μάγκες, το πρόγραμμά σας πλέον θα κάνει 1,5-2 χιλιάρικα και θα τα κάνει όλα μόνο του, δεν θα ξαναασχοληθείτε με λογιστές, τέρμα τα όποια λάθη κλπ", τι λες να γίνει;
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 21441
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 19 Μαρ 2024, 10:56

αυτό το πράγμα υπάρχει στο εξωτερικό ή είναι ελληνική πατέντα;
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24550
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 19 Μαρ 2024, 10:58

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:56
αυτό το πράγμα υπάρχει στο εξωτερικό ή είναι ελληνική πατέντα;
Αποκλείεται να είναι ελληνική πατέντα.

Σίγουρα βέβαια η υλοποίηση έχει το στυλ του ελληνικού κράτους.

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 21441
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 19 Μαρ 2024, 11:01

foscilis έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:58
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:56
αυτό το πράγμα υπάρχει στο εξωτερικό ή είναι ελληνική πατέντα;
Αποκλείεται να είναι ελληνική πατέντα.

Σίγουρα βέβαια η υλοποίηση έχει το στυλ του ελληνικού κράτους.
η υλοποίηση είναι ένας τραγέλαφος, πραγματικά
έχει υπερβεί εαυτόν στην τσαπατσουλιά και στον αυταρχισμό το ελ κράτος
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 19 Μαρ 2024, 12:07

Isildur έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:24
Θενκς για την διευκρίνιση περί λιανικής επί πιστώσει, όπως είπα δεν ξέρω και πολλά από ταμειακές και δεν ξέρω την διαδικασία. Συνεχίζει να μού φαίνεται εντελώς χαζό βέβαια, ακόμα και η ύπαρξη τέτοιας δυνατότητας, ειδικά για τις ταμειακές στις οποίες δεν καταχωρείται κανένα απολύτως στοιχείο του συναλλασσόμενου, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Όχι, η ταμειακή δεν βγάζει απόδειξη επί πιστώσει, πρέπει να την γράψεις χειρόγραφα και να καταχωρίσεις τα στοιχεία του πελάτη χώρια.

Θενκς για την διευκρίνιση περί λιανικής επί πιστώσει, όπως είπα δεν ξέρω και πολλά από ταμειακές και δεν ξέρω την διαδικασία. Συνεχίζει να μού φαίνεται εντελώς χαζό βέβαια, ακόμα και η ύπαρξη τέτοιας δυνατότητας, ειδικά για τις ταμειακές στις οποίες δεν καταχωρείται κανένα απολύτως στοιχείο του συναλλασσόμενου, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Isildur έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:24
... και αφορούσε στο γιατί θεωρείς ότι οι επί πιστώσει πωλήσεις θα μπορούσαν να αποφέρουν κάποιο κέρδος στην επιχείρηση και αν δεν υπήρχαν οι Χ δικλείδες που λες κάποιοι θα το εκμεταλλευόντουσαν κόβοντας αβέρτα αποδείξεις με πίστωση. Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνω, τι ακριβώς εννοείς με το "κέρδος" που θα είχαν σε μια τέτοια περίπτωση. :smt017
Αν ο φόρος και το ΦΠΑ υπολογιζόταν πάνω στην απόδειξη είσπραξης, θα μπορούσε κάποιος να εκμεταλλεύεται το σύστημα και να μην κόβει αποδείξεις είσπραξης για αποδείξεις πώλησης επί πιστώσει, που είναι η λύση που πρότεινε ο ΓΓ για να μην διπλοπληρώνω φόρο με το νέο σύστημα όπου δεν θα μπορώ να χρησιμοποιώ το POS ανεξάρτητα από την ταμειακή.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 19 Μαρ 2024, 12:09

foscilis έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:58
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:56
αυτό το πράγμα υπάρχει στο εξωτερικό ή είναι ελληνική πατέντα;
Αποκλείεται να είναι ελληνική πατέντα.

Σίγουρα βέβαια η υλοποίηση έχει το στυλ του ελληνικού κράτους.
Δεν είναι ελληνική πατέντα η διασύνδεση. Φυσικά υπάρχει διασύνδεση POS με ταμειακή. Αλλά είναι σε εθελοντική βάση και όχι για να ελέγχει η εφορία την συσχέτιση αποδείξεων POS και αποδείξεων ταμειακής.

Αυτό που κάνουν ΕΙΝΑΙ ελληνική πατέντα. Δεν υπάρχει κράτος στον κόσμο που να το κάνει.

Στην τελική, αν ήθελαν να έχουν τέτοιου είδους έλεγχο, θα μπορούσαν απλώς να μετατρέψουν τις αποδείξεις POS σε ανεξάρτητα φορολογικά στοιχεία.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 19 Μαρ 2024, 12:17

hellegennes έγραψε:
19 Μαρ 2024, 12:07
Αν ο φόρος και το ΦΠΑ υπολογιζόταν πάνω στην απόδειξη είσπραξης, θα μπορούσε κάποιος να εκμεταλλεύεται το σύστημα και να μην κόβει αποδείξεις είσπραξης για αποδείξεις πώλησης επί πιστώσει, που είναι η λύση που πρότεινε ο ΓΓ για να μην διπλοπληρώνω φόρο με το νέο σύστημα όπου δεν θα μπορώ να χρησιμοποιώ το POS ανεξάρτητα από την ταμειακή.
Α, ΟΚ, τώρα κατάλαβα πώς το είπες. :smt023
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
Isildur
Δημοσιεύσεις: 9357
Εγγραφή: 31 Ιαν 2023, 14:41
Phorum.gr user: Isildur

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isildur » 19 Μαρ 2024, 12:21

hellegennes έγραψε:
19 Μαρ 2024, 12:09
foscilis έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:58
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
19 Μαρ 2024, 10:56
αυτό το πράγμα υπάρχει στο εξωτερικό ή είναι ελληνική πατέντα;
Αποκλείεται να είναι ελληνική πατέντα.

Σίγουρα βέβαια η υλοποίηση έχει το στυλ του ελληνικού κράτους.
Δεν είναι ελληνική πατέντα η διασύνδεση. Φυσικά υπάρχει διασύνδεση POS με ταμειακή. Αλλά είναι σε εθελοντική βάση και όχι για να ελέγχει η εφορία την συσχέτιση αποδείξεων POS και αποδείξεων ταμειακής.

Αυτό που κάνουν ΕΙΝΑΙ ελληνική πατέντα. Δεν υπάρχει κράτος στον κόσμο που να το κάνει.

Στην τελική, αν ήθελαν να έχουν τέτοιου είδους έλεγχο, θα μπορούσαν απλώς να μετατρέψουν τις αποδείξεις POS σε ανεξάρτητα φορολογικά στοιχεία.
Βασικά, είναι μια μαλακία και μισή που δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο ύπαρξης. Ειδικά στο επίπεδο που έχει φτάσει πλέον η συλλογή πληροφοριών των συναλλαγών μας από το κράτος.

Το μόνο που έχει κάποιο νόημα είναι κάποιες ταμειακές με ενσωματωμένο POS, αλλά κι αυτό απλά και μονο για λόγους πρακτικότητας και όχι για διασταυρώσεις και λοιπές (ανούσιες) παπαριές.
Βαριέμαι λίγο λιγότερο τώρα...

Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 10314
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk » 19 Μαρ 2024, 12:24

Isildur έγραψε:
16 Μαρ 2024, 09:50
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Isildur έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:29


Ένα θετικό βέβαια (να τα λέμε όλα), είναι ότι μετά από κάποιο διάστημα που θα δουλεύουν (επιτέλους, φαντάζομαι/ελπίζω) όλα καλά, θα βγαίνουν όλα αυτόματα. ΦΠΑδες, ισοζύγια, ισολογισμοί... όλα. Κακό για τους λογιστές βέβαια, υποθέτω ότι πολλοί θα έχουν θέμα στο μέλλον κι ότι θα τους φάνε τη δουλειά οι εταιρείες λογισμικού, αλλά βλέπουμε και μ' αυτό.
Δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό, γιατί υπάρχουν έξοδα/έσοδα που δεν είναι αγοραπωλησίες π.χ. οι ασφαλιστικές εισφορές, υπάρχουν έξοδα που πρέπει να περαστούν με συγκεκριμένο τρόπο όπως οι προμήθειες παγίων άνω των 1500 ευρώ ή η βενζίνη, υπάρχουν συναλλαγές που πρέπει να απεικονιστούν με τρόπο που δεν πάει το μυαλό σου (όπως οι ενδοκοινοτικές υπηρεσίες ή η αγορά ενός τάμπλετ) και κυρίως υπάρχουν συναλλαγές με το εξωτερικό που προφανώς κανείς δεν είναι συνδεδεμένος με την ελληνική ΑΑΔΕ.
Αν κατάλαβα σωστά τι εννοείς, μάλλον κάνεις λάθος.

Όλες οι περιπτώσεις έχουν προβλεφθεί στα mydata, απλά κάποιες κάποιες ξεκίνησαν ως υποχρεωτικές από την αρχή, ενώ οι υπόλοιπες ενσωματώνονται σταδιακά στην πορεία. Όντως, ξεκίνησαν μόνο με υποχρέωση για αγορές-πωλήσεις / παροχή-λήψη υπηρεσιών. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν κάποιος ήθελε δεν μπορούσε να κάνει αποστολές και για τα προαιρετικά από την αρχή, απλά σε κάποια είτε δεν υπήρχε σαφής παραμετροποίηση ή υπήρχαν κενά που συμπληρώθηκαν αργότερα (πχ τρόποι πληρωμής που έχουν αλλάξει/συμπληρωθεί 2 φορές, αν θυμάμαι καλά) ή παιδικές ασθένειες που διορθώθηκαν. Ήδη είναι έτοιμες και δουλεύουν συναλλαγές όπως ενοίκια, μισθοδοσία, τα ασφάλιστρα που αναφέρεις και κάποια ακόμα, ενώ άλλα τα περιμένουμε στο άμεσο μέλλον να γίνουν υποχρεωτικά όπως η αποστολή εισπράξεων/πληρωμών. Για αγορές/πωλήσεις παγίων δεν το έχω ψάξει γιατί δεν με απασχόλησε πρόσφατα, αλλά παραστατικά συνδεδεμένα με mydata, templates για την δημιουργία τους (αν το στήσεις μόνος σου), αρχεία προδιαγραφών κλπ υπάρχουν και για αυτά, όπως βέβαια και για κάθε υποπερίπτωση της υποπερίπτωσης ω! υποπερίπτωση όλων τα γνωστών παραστατικών ή συναλλαγών.

Η βενζίνη που λες (φαντάζομαι εννοείς καύσιμα κίνησης) ήταν ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση, με κύριο θέμα το αν εκπίπτει ή όχι ο ΦΠΑ της. Και ενώ θεωρητικά είναι σχετικά απλή υπόθεση, δηλαδή ισχύει η έκπτωση μόνο στους κατ' επάγγελμα αυτοκινητιστές, ενώ στους άλλους (ακόμα και σε κάποια πχ εμπορική επιχείρηση που έχει 1, 2, 3... 10 αυτοκίνητα) όχι και θα πρέπει η αξία του ΦΠΑ να φορτωθεί σε εξηντάρη λογαριασμό (νομίζω 63), υπάρχει διχογνωμία μεταξύ λογιστών και άλλοι λένε έτσι κι άλλοι αλλιώς, από όσο παλιά μπορώ να θυμάμαι. Πάντως κι αυτό προβλέπεται στα mydata, να το ξες. Είναι (στο περίπου) κάτι σαν τα ασφάλιστρα που έχουν τον ειδικό φόρο αντί για ΦΠΑ, εννοώ ως προς την καταχώρισή των παραστατικών και το classification των εισερχομένων.
foscilis έγραψε:
15 Μαρ 2024, 15:49
Επίσης μέχρι στιγμής όλες οι αλλαγές ψηφιοποίησης όσο ηλίθιο κι αν ακούγεται δεν αφαιρούν δουλειά από τα λογιστήρια, απλώς προσθέτουν. Εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό ας πούμε να αρχειοθετείς τα παραστατικά (έστω και σκαναρισμένα ή σαν PDF εφόσον είναι αμιγώς ηλεκτρονικά) κι ας τα έχεις περάσει στο MyDATA και εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό να κάνεις όλες τις δηλώσεις, ακόμα κι αν απλά πατάς ότι συμφωνείς με την προσυμπληρωμένη (που ΠΟΤΕ δεν είναι τόσο απλό).

Βασικά οι λογιστές τα έχουνε παίξει τελείως.
Όντως, ισχύει αυτό που λες, τους πέσανε πολλά μαζί και έχουν σαλτάρει. Το μέλλον τους όμως είναι αβέβαιο και δεν είναι δικά μου λόγια αυτά, οι ίδιοι τα λένε όσο βλέπουν την αυτοματοποίηση να τους περιορίζει σιγά-σιγά τον λόγο ύπαρξης. Δεν νομίζω να εξαφανιστούν ως κλάδος εντελώς, λογικά πάντα θα υπάρχουν επιχειρήσεις και ειδικές περιπτώσεις που θα χρειάζονται, αλλά πολύ φοβάμαι ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα μπορούν να τους παρακάμψουν σχετικά εύκολα. Ξαναλέω, όχι δικά μου λόγια αυτά και όχι έτσι απλά και αόριστα, μιλάνε για συγκεκριμένα κομμάτια της δουλειάς τους που είτε ξεκίνησαν ήδη να τους καθιστούν άχρηστους ή φαίνεται να το κάνουν σε επόμενα στάδια.
Η δουλειά του λογιστή ποτε δεν θα πέσει...Απλά οι λογιστές πρέπει να έχουν λίγο περισσότερο iq...
Παρατηρητής...

Άβαταρ μέλους
ksk
Δημοσιεύσεις: 10314
Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
Phorum.gr user: ksk
Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας

Re: Μπαχαλιστάν με POS-ταμειακές.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ksk » 19 Μαρ 2024, 12:25

Κάποια στιγμή θα συμμαζευτεί επιτέλους το μπάχαλο...
Βέβαια θέλει υπομονη.
Παρατηρητής...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών